Рішення
від 26.10.2018 по справі 815/1673/18
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/1673/18

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19 жовтня 2018 року Одеський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді Левчук О.А.,

за участю секретаря Балабан М.К.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Одесі адміністративну справу за позовом голови Татарбунарської районної державної адміністрації Одеської області ОСОБА_1 до Татарбунарської районної ради Одеської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Татарбунарська районна державна адміністрація Одеської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, - ОСОБА_2 про визнання протиправним та скасування рішення, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до суду та просить визнати протиправним та скасувати рішення позачергової 17 сесії VII скликання Татарбунарської районної ради Одеської області від 30.03.2018 року № 396- VII «Про висловлення недовіри голові Татарбунарської районної державної адміністрації Одеської області ОСОБА_1» .

В обґрунтування позовних вимог позивач вказує, що місцеві державні адміністрації підзвітні і підконтрольні радам у частині повноважень, делегованих їм відповідними районними чи обласними радами, що дозволяє стверджувати, що рішення місцевих рад щодо висловлення недовіри голові місцевої державної адміністрації, як захід контролю над місцевою адміністрацією, можуть бути прийняті на основі чітко окресленого Конституцією і Законами України Про місцеве самоврядування в Україні та Про місцеві державні адміністрації кола підстав, зокрема порушень голови місцевої державної адміністрації під час здійснення частини повноважень, які реалізуються у спільному з місцевою радою предметі відання та частини повноважень делегованих місцевим державним адміністраціям відповідними районними чи обласними радами. Зважаючи на те, що наслідком висловлення недовіри голові районної державної адміністрації є припинення його публічної служби на цій посаді, рішення ради з цього питання повинно бути ухвалене на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією України та законами. Проте, вказане рішення не містить жодної підстави, що передбачена законом, як підстава для висловлення недовіри голові Татарбунарської районної державної адміністрації. Проведення позачергового засідання відбулось з порушенням порядку скликання, визначеного законом та Регламентом Татарбунарської районної ради. При цьому, рішення 17 сесії VII скликання Татарбунарської районної ради Одеської області від 30.03.2018 року № 396- VII «Про висловлення недовіри голові Татарбунарської районної державної адміністрації Одеської області ОСОБА_1» прийняте з багаточисленними порушеннями регламенту в частині підготовки проекту рішення з даного питання, погодження його із зацікавленими сторонами, без проведення юридичної експертизи його змісту, з порушенням процедури його включення до порядку денного, обговорення в депутатських комісіях, підрахунку голосів, тощо. Позивач зазначає, що рішення районної ради не містить в собі фактів, що підтверджують настання обставин щодо порушень, та відповідних посилань на норми Конституції та закони України, які норми були порушені головою Татарбунарської районної державної адміністрації. Питання про висловлення недовіри приймалось без заслуховування звіту голови районної державної адміністрації, оскільки районна рада не може розглядати та вирішувати питання про висловлення недовіри без заслуховування звіту, а наразі звітування є неможливим з огляду на те, що ОСОБА_1 не працює на посаді голови райдержадміністрації рік. Таким чином, оскаржуване рішення прийнято не у відповідності до вимог чинного законодавства України.

Представником Татарбунарської районної ради Одеської області до суд надано відзив на позовну заяву, в якому представник відповідача вказує, що оцінка роботи голови Татарбунарської районної державної адміністрації Одеської області ОСОБА_1 була надана рішенням Татарбунарської районної ради від 06.03.2018 року № 360- VII Про звіт голови Татурбунарської районної державної адміністрації щодо здійснення у 2017 році Татарбунарською районною державною адміністрацією повноважень, делегованих районною радою , яким звіт прийнято до відома, а роботу голови райдержадміністрації визнано незадовільною. Крім того, доводи позивача щодо порушення порядку скликання позачергової сесії та прийняття рішення без обговорення є безпідставними, оскільки заяву про скликання позачергової сесії районної ради з порядком денним питання про висловлення недовіри голові Татарбунарської районної державної адміністрації Одеської області ОСОБА_1 ініціювала група з 19 депутатів районної ради, що більше за мінімальну необхідну кількість, передбачену Законом та регламентом і складає більшість від загального складу депутатів районної ради VII скликання. При цьому, з 19 депутатів районної ради, які ініціювали скликання сесії семеро є членами Президії, а тому оскільки ініціативу про скликання позачергової сесії з порядком денним питання про висловлення недовіри підтримали більшість членів президії, потреби у додатковому її скликанні для погодження даного питання не було. Крім того, будь-яких заперечень з даного питання членами президії або депутатами районної ради не висловлено. Процес обговорення та прийняття рішення про висловлення недовіри на пленарному засіданні 17 позачергової сесії підтверджується протоколом засідання, який є офіційним документом, що підтверджує даний факт. Також, згідно п. 4.3.3. Регламенту передбачено, що засідання лічильної комісії правомочне, якщо на ньому бере участь 2/3 її членів. Оскільки в засіданні приймали участь 4 члени з 5, засідання було цілком легітимним. Таким чином, позовні вимоги є необґрунтованими та такими, що підлягають відмові у їх задоволенні.

Позивачем до суду надано відповідь на відзив, в якому позивач вказує, що рішення про висловлення недовіри голові місцевої державної адміністрації обов'язково повинно містити в собі посилання на відповідні норми Конституції та законів України, які прямо передбачають відповідальність голови місцевої державної адміністрації та відповідні доведені в законному порядку факти, що підтверджують настання обставин такої відповідальності, а в протоколі засідання 17 позачергової сесії 7 скликання не міститься конкретних фактів, які б вказували на те, що на посаді голови Татарбунарської районної державної адміністрації Одеської області, ОСОБА_1 не виконував делеговані повноваження. При цьому, робота ради та процедура проведення засідань ради визначена та регламентується регламентом ради, проте вказаний порядок був порушений, оскільки ані засідання комісії, ані президії не проводились. Також, п. 4.3.3 Регламенту визначено, що для проведення таємного голосування та визначення його результатів рада обирає із числа депутатів лічильну комісію у кількості 5 осіб. Разом з тим, лічильна комісія, яка працювала під час ухвалення оскаржуваного рішення складалася із 4 осіб, що підтверджується протоколом засідання.

Представником відповідача до суду надано письмові заперечення, в яких представник Татарбунарської районної ради Одеської області зазначає, що зауваження позивача щодо порушення процедури проведення засідання є необґрунтованими та недоведеними, про що відповідач пояснював у відзиві на позовну заяву. Крім того, оцінка результату роботи голови Татарбунарської районної державної адміністрації Одеської області ОСОБА_1 була надана рішенням Татарбунарської районної ради від 06.03.2018 року № 360- VII Про звіт голови Татурбунарської районної державної адміністрації щодо здійснення у 2017 році Татарбунарською районною державною адміністрацією повноважень, делегованих районною радою , яким його робота визнана незадовільною. Вказане рішення є доказом невиконання ОСОБА_1 делегованих районною радою повноважень.

Представником третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, - Татурбунарської районної державної адміністрації до суду надано заяву про розгляд справи за його відсутності, в представник третьої особи просив прийняти обґрунтоване рішення у відповідності до законодавства.

Третьою особою, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, ОСОБА_2 надано письмові пояснення, в яких зазначив, що не може надавати будь-яких пояснень щодо рішення позачергової 17 сесії VII скликання Татарбунарської районної ради Одеської області від 30.03.2018 року № 396- VII «Про висловлення недовіри голові Татарбунарської районної державної адміністрації Одеської області ОСОБА_1» , оскільки на час прийняття рішення не був учасником правовідносин. Крім того, в письмових поясненням ОСОБА_2 просив суд розглядати справу за його відсутності.

Ухвалою суду від 02 травня 2018 року по справі № 815/1673/18 відкрито загальне позовне провадження та призначено підготовче судове засідання.

27 червня 2018 року ухвалою суду продовжено строк підготовчого провадження по справі №815/1673/18 на тридцять днів.

Ухвалою суду від 24 липня 2018 року закрито підготовче провадження і призначено справу до судового розгляду по суті.

Ухвалою суду від 04 жовтня 2018 року, яка занесена до протоколу судового засідання, залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - ОСОБА_2.

В судовому засіданні позивач позовні вимоги підтримав, просив адміністративний позов задовольнити в повному обсязі.

Представники відповідача проти задоволення позову запечували, просили суд відмовити в задоволенні позовних вимог.

Вивчивши матеріали справи, дослідивши та проаналізувавши надані докази, суд встановив наступне.

27 квітня 2017 року розпорядженням Президента України № 94/2017-рп ОСОБА_1 призначений головою Татарбунарської районної державної адміністрації Одеської області (а.с. 47 т. 1).

06 березня 2018 року рішенням Татарбунарської районної ради Одеської області 360 - VII звіт голови Татарбунарської районної державної адміністрації щодо здійснення у 2017 році Татарбунарською районною державною адміністрацією повноважень, делегованих районною радою, взято до відома; роботу голови Татарбунарської районної державної адміністрації визнано незадовільною (а.с. 140 т. 1).

26 березня 2018 року на ім'я голови Татарбунарської районної ради Одеської області VII скликання надійшло звернення 19 депутатів Татарбунарської районної ради VII про скликання позачергової сесії Татарбунарської районної ради з порядком денним: Про висловлення недовіри голові Татарбунарської районної державної адміністрації Одеської області ОСОБА_1 (а.с. 142 т. 1).

27 березня 2018 року головою Татарбунарської районної ради винесено розпорядження № 20/Р - 2018 про скликання сімнадцятої позачергової сесії Татарбунарської районної ради VII скликання та рекомендовано на розгляд позачергової сесії ряд питань (а.с. 79 т. 2).

30 березня 2018 року рішенням позачергової 17 сесії VII скликання Татарбунарської районної ради Одеської області від 30.03.2018 року № 396 - VII висловлено недовіру голові Татарбунарської районної державної адміністрації Одеської області ОСОБА_1 (а.с. 141 т. 1).

Відповідно до ст. 118 Конституції України виконавчу владу в областях і районах, містах Києві та Севастополі здійснюють місцеві державні адміністрації. Особливості здійснення виконавчої влади у містах Києві та Севастополі визначаються окремими законами України. Склад місцевих державних адміністрацій формують голови місцевих державних адміністрацій. Голови місцевих державних адміністрацій призначаються на посаду і звільняються з посади Президентом України за поданням Кабінету Міністрів України. Голови місцевих державних адміністрацій при здійсненні своїх повноважень відповідальні перед Президентом України і Кабінетом Міністрів України, підзвітні та підконтрольні органам виконавчої влади вищого рівня. Місцеві державні адміністрації підзвітні і підконтрольні радам у частині повноважень, делегованих їм відповідними районними чи обласними радами. Місцеві державні адміністрації підзвітні і підконтрольні органам виконавчої влади вищого рівня. Рішення голів місцевих державних адміністрацій, що суперечать Конституції та законам України, іншим актам законодавства України, можуть бути відповідно до закону скасовані Президентом України або головою місцевої державної адміністрації вищого рівня. Обласна чи районна рада може висловити недовіру голові відповідної місцевої державної адміністрації, на підставі чого Президент України приймає рішення і дає обґрунтовану відповідь. Якщо недовіру голові районної чи обласної державної адміністрації висловили дві третини депутатів від складу відповідної ради, Президент України приймає рішення про відставку голови місцевої державної адміністрації.

Згідно ч. 1, 2 ст. 72 ЗУ Про місцеве самоврядування в Україні місцеві державні адміністрації є підзвітними відповідним районним, обласним радам у виконанні програм соціально-економічного і культурного розвитку, районних, обласних бюджетів, підзвітними і підконтрольними у частині повноважень, делегованих їм відповідними районними, обласними радами, а також у виконанні рішень рад з цих питань. Районна, обласна рада може шляхом таємного голосування висловити недовіру голові відповідної місцевої державної адміністрації, на підставі чого Президент України приймає рішення і дає відповідній раді обґрунтовану відповідь.

Статтею 34 Закону України Про місцеві державні адміністрації місцеві державні адміністрації здійснюють повноваження, делеговані їм відповідними обласними, районними радами. Делегування радами повноважень місцевим державним адміністраціям супроводжується передачею фінансових, матеріально-технічних та інших ресурсів, необхідних для їх здійснення. Місцеві державні адміністрації підзвітні та підконтрольні відповідним радам у частині делегованих повноважень. Голови місцевих державних адміністрацій мають право вносити на розгляд відповідних рад питання, пов'язані з виконанням делегованих повноважень, та інші пропозиції. Голови обласних державних адміністрацій мають право дорадчого голосу на засіданнях обласних рад. Голови районних державних адміністрацій мають право дорадчого голосу на засіданнях районних рад. Голови місцевих державних адміністрацій щорічно звітують перед відповідними радами з питань виконання бюджету, програм соціально-економічного та культурного розвитку територій і делегованих повноважень. Обласна та районна ради можуть висловити недовіру голові відповідної місцевої державної адміністрації, на підставі чого, з урахуванням пропозицій органу виконавчої влади вищого рівня, Президент України приймає рішення і дає відповідній раді обгрунтовану відповідь. Якщо недовіру голові обласної чи районної державної адміністрації висловили дві третини від складу відповідної ради, Президент України приймає відставку голови відповідної місцевої державної адміністрації.

Згідно п. 29 ч. 1 ст. 43 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні виключно на пленарних засіданнях районної, обласної ради вирішуються такі питання, зокрема, прийняття рішення про недовіру голові відповідної місцевої державної адміністрації.

Відповідно до п. 1, 2 ч. 6 ст. 55 ЗУ Про місцеве самоврядування в Україні голова районної, обласної, районної у місті ради скликає сесії ради, повідомляє депутатам і доводить до відома населення інформацію про час і місце проведення сесії ради, питання, які передбачається внести на розгляд ради, веде засідання ради; забезпечує підготовку сесій ради і питань, що вносяться на її розгляд, доведення рішень ради до виконавців, організує контроль за їх виконанням.

Згідно ч. 1-3 ст. 59 ЗУ Про місцеве самоврядування в Україні рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень. Рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом. При встановленні результатів голосування до загального складу сільської, селищної, міської ради включається сільський, селищний, міський голова, якщо він бере участь у пленарному засіданні ради, і враховується його голос. Рішення ради приймаються відкритим поіменним голосуванням, окрім випадків, передбачених пунктами 4 і 16 статті 26, пунктами 1, 29 і 31 статті 43 та статтями 55, 56 цього Закону, в яких рішення приймаються таємним голосуванням. Результати поіменного голосування підлягають обов'язковому оприлюдненню та наданню за запитом відповідно до Закону України "Про доступ до публічної інформації". На офіційному веб-сайті ради розміщуються в день голосування і зберігаються протягом необмеженого строку всі результати поіменних голосувань. Результати поіменного голосування є невід'ємною частиною протоколу сесії ради.

Відповідно до ч. 5, 7 ст. 46 ЗУ Про місцеве самоврядування в Україні сесія ради скликається в міру необхідності, але не менше одного разу на квартал, а з питань відведення земельних ділянок та надання документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності - не рідше ніж один раз на місяць. Сесія сільської, селищної, міської, районної у місті ради повинна бути також скликана за пропозицією не менш як однієї третини депутатів від загального складу відповідної ради, виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті ради, а сесія районної, обласної ради - також за пропозицією не менш як однієї третини депутатів від загального складу відповідної ради або голови відповідної місцевої державної адміністрації.

Згідно п. 3.2.1, 3.2.4, 3.2.8 Регламенту роботи Татарбунарської районної ради VII скликання, затвердженого рішенням Татарбунарської районної ради 2 сесії VII скликання від 27.11.2015 року № 7 - VII, сесія районної ради скликається головою районної ради в міру необхідності, але не менше одного разу на квартал. Сесія районної ради повинна бути також скликана за пропозицією не менш як 1/3 депутатів від загального складу районної ради або голови районної державної адміністрації. Пропозиції про скликання позачергової сесії подаються голові районної ради у письмовому вигляді з зазначенням питань, що планується внести на розгляд сесії з обґрунтуванням необхідності їх скликання. Рішення про скликання сесії головою районної ради, або його заступником оформляється у вигляді розпорядження.

Відповідно до п. 3.3.1, 3.3.2, 3.3.3, пп. 3.3.3./3, 3.3.3/4 Регламенту рада правомочна розглядати на сесії питання, віднесені законодавством України до її компетенції. Пропозиції до порядку денного сесії районної ради вносяться головою та заступником голови районної ради, постійними комісіями, депутатами, головою районної державної адміністрації. Пропозиції для включення в порядок денний сесії, як правило, розглядаються на президії та засіданнях постійних комісій районної ради. У виняткових випадках пропозиції до порядку денного вносяться депутатами районної ради на пленарному засіданні. Питання, запропоновані на розгляд сесії, попередньо розглядаються на засіданні Президії районної ради, окремих і спільних засіданнях постійних комісій районної ради. У разі необхідності в термін не пізніше як за 3 дні до дня проведення сесії, головою районної ради може скликатися Президія районної ради. В окремих випадках Президія районної ради може бути скликана головою районної ради за 1 день до сесії або у день сесії, безпосередньо перед початком пленарного засідання.

Згідно п. 3.3.8 Регламенту роботи Татарбунарської районної ради VII скликання, на початку пленарного засідання сесії головуючий на засіданні оголошує порядок денний. Питання розглядаються у послідовності, в якій їх включено до порядку денного засідання. Питання, не розглянуті на пленарному засіданні, можуть бути перенесені на наступне пленарне засідання ради. Пропозиції щодо зміни та доповнення до порядку денного сесії приймаються більшістю депутатів від загального складу ради.

Відповідно до п. 4.1.5, 4.1.21 Регламенту роботи сесія районної ради є правомочною, якщо в її пленарному засіданні бере участь більше половини депутатів від загального складу ради. На розгляд пленарного засідання районної ради надається рекомендований порядок денний, який затверджується в цілому більшістю голосів від присутніх на пленарному засіданні депутатів.

Як вбачається з протоколу пленарного засідання позачергової 17 сесії VII скликання Татарбунарської районної ради Одеської області від 30 березня 2018 року, під час засідання головуючий повідомив про підставу скликання позачергової 17 сесії та провів голосування за прийняття порядку денного, пунктом третім якого визначено питання про висловлення недовіри голові Татарбунарської районної державної адміністрації Одеської області ОСОБА_1 (а.с. 89-101 т. 1)

Згідно результатів поіменного голосування за прийняття за основу порядку денного з 27 присутніх депутатів, за проголосувало 26 депутатів, проти - 1 депутат, тобто більшістю голосів від присутніх на пленарному засіданні депутатів, що свідчить про те, що порядок денний був доведений до відома присутніх та депутатів районної ради.

При цьому, в рішенні про скликання 17 позачергової сесії Татарбунарської районної ради VII скликання від 27.03.2018 року зазначено, що скликання сесії відбулось на підставі звернення 19 депутатів Татарбунарської районної ради VII скликання від 26.03.2018 року. Як вбачається з матеріалів справи, звернення від 26.03.2018 року, підписано 19 депутатами Татарбунарської районної ради, з яких 19 є членами постійних комісій Татарбунарської районної ради та їх голів VІІ скликання Одеської області та 7 є членами Президії районної ради (а.с. 142 т. 1, а.с. 80, 81-82 т. 2).

Також, із звернення депутатів Татарбунарської районної ради VII скликання від 26.03.2018 року вбачається, що три депутати, які підписали вказане звернення входять до складу постійної комісії Татарбунарської районної ради з питань законності, правопорядку і дотримання прав людини, з депутатської діяльності, етики, гласності, що становить 2/3 вказаної комісії.

Таким чином, доводи представника відповідача щодо того, що оскільки ініціативу про скликання позачергової сесії з порядком денним питання про висловлення недовіри підтримали більшість членів президії то, враховуючи приписи п.п. 3.3.2, 3.3.3/4, 3.3.3/5 Регламенту, необхідності у додатковому її скликанні для погодження даного питання не було суд вважає обґрунтованими.

При цьому, будь-яких пропозиції щодо зміни, доповнення до порядку денного 17 сесії VII скликання Татарбунарської районної ради Одеської області чи зауважень не надходило.

Отже, доводи позивача про те, що рішення 17 сесії VII скликання Татарбунарської районної ради Одеської області від 30.03.2018 року № 396- VII «Про висловлення недовіри голові Татарбунарської районної державної адміністрації Одеської області ОСОБА_1» прийняте з порушенням регламенту роботи та процедури його включення до порядку денного, суд вважає необґрунтованими.

Крім того, як встановлено судом, позивач був присутній при розгляді питання про висловлення йому недовіри, а також йому надавалося слово, що свідчить про дотримання права позивача на участь у прийнятті рішення відносно нього.

Також, суд не приймає до уваги доводи позивача про те, що лічильна комісія, яка працювала під час ухвалення оскаржуваного рішення складалася із 4 осіб, що підтверджується протоколом засідання та є порушенням п. 4.3.3 Регламенту роботи Татарбунарської районної ради Одеської області, з огляду на наступне.

20 листопада 2015 року Татарбунарською районною радою VII скликання прийнято рішення Про утворення лічильної комісії № 2 - VII, яким для проведення відкритого голосування з питань порядку денного сесії та таємного голосування по виборах голови, заступника голови Татарбунарської районної ради VII скликання і визначення результатів голосування утворено лічильну комісію в кількості 5 осіб (а.с. 60 т. 2).

30 березня 2018 року Татарбунарською районною радою VII скликання прийнято рішення № 935 - VII, яким внесено зміни до рішення Татарбунарської районної ради від 20.11.2015 року № 2 - VII Про утворення лічильної комісії , виклавши частину 1 зазначеного рішення у наступній редакції: Для проведення таємного голосування та визначення їх результатів утворити лічильну комісію в кількості 5 осіб зі складу депутатів Татарбунарської районної ради VII скликання (а.с. 61 т. 2).

Відповідно до п. 4.3.3 Регламенту роботи Татарбунарської районної ради VII скликання для проведення таємного голосування та визначення його результатів рада обирає із числа депутатів відкритим голосуванням лічильну комісію у кількості 5 осіб. Засідання лічильної комісії правомочне, якщо в ньому бере участь дві третини її членів. Рішення лічильної комісії приймаються більшістю голосів членів комісії. Лічильна комісія обирає із свого складу голову, заступника голови і секретаря. Засідання лічильної комісії проводяться гласно і лише відкрито. У роботі лічильної комісії не можуть брати участь депутати, кандидатури яких включені до бюлетенів для таємного голосування. Лічильна комісія веде свою роботу протягом всього скликання за необхідності.

При цьому, як вбачається з протоколу пленарного засідання позачергової 17 сесії VII скликання Татарбунарської районної ради Одеської області від 30 березня 2018 року та протоколу лічильної комісії від 30.03.2018 року, під час вирішення питання про висловлення недовіри голові Татарбунарської районної державної адміністрації Одеської області ОСОБА_1 діяла лічильна комісія у складі чотирьох членів (а.с. 143 т. 1)

З вищевикладеного вбачається, що засідання лічильної комісії від 30.03.2018 року було правомочним, оскільки в ньому брало участь більше двох третин її членів.

З огляду на приписи вимог статті 34 Закону України Про місцеві державні адміністрації та статті 72 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні висловлення недовіри голові державної адміністрації має бути наслідком негативних результатів його діяльності після відповідної оцінки такої діяльності районною радою.

Судом встановлено, що рішенням 16 сесії VII скликання Татарбунарської районної ради Одеської області від 06.03.2018 року № 360 - VII звіт голови Татарбунарської районної державної адміністрації щодо здійснення у 2017 році Татарбунарською районною державною адміністрацією повноважень, делегованих районною радою, взято до відома; роботу голови Татарбунарської районної державної адміністрації визнано незадовільною (а.с. 140 т. 1).

При цьому, станом на дату розгляду справи вказане рішення Татарбунарської районної ради від 06.03.2018 року № 360 - VII не скасовано та є чинним.

Таким чином, доводи позивача щодо відсутності фактів, які б вказували на те, що на посаді голови Татарбунарської районної державної адміністрації Одеської області, ОСОБА_1 не виконував належним чином делеговані повноваження, є необґрунтованими та спростовують зібраними по справі доказами.

Крім того, суд не приймає до уваги доводи позивача щодо того, що рішення позачергової 17 сесії VII скликання Татарбунарської районної ради Одеської області від 30.03.2018 року № 396- VII «Про висловлення недовіри голові Татарбунарської районної державної адміністрації Одеської області ОСОБА_1» не містить жодної підстави, що передбачена законом, як підстава для висловлення недовіри голові Татарбунарської районної державної адміністрації, оскільки ані в Законі України Про місцеве самоврядування в Україні , ані в Законі України Про місцеві державні адміністрації не визначено переліку підстав для висловлення недовіри голові відповідної місцевої державної адміністрації та не встановлено будь-яких обмежень щодо висловлення такої недовіри.

Аналогічного висновку дійшов Верховний Суд у рішенні від 18 квітня 2018 року по справі 815/445/16 (К/9901/9644/18).

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що Татарбунарська районна рада Одеської області при прийнятті оспорюваного рішення діяла на підставі, в межах наданих їй повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 2 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); добросовісно; розсудливо.

Згідно ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статею 78 цього Кодексу.

Відповідно до ч. 1 ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

На підставі вищевикладеного, розглянувши справу в межах позовних вимог на підставі наданих сторонами доказів, з урахуванням встановлених обставин, суд дійшов до висновку, що адміністративний позов є необґрунтованим та задоволенню не підлягає.

Керуючись ст.ст. 2, 6, 8, 9, 12, 77, 90, 139, 242-246, 250, 255 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

Відмовити в задоволенні адміністративного позову голови Татарбунарської районної державної адміністрації Одеської області ОСОБА_1 (ІПН НОМЕР_1, адреса місця проживання: ІНФОРМАЦІЯ_1) до Татарбунарської районної ради Одеської області (код ЄДРПОУ 20961173, адреса місцезнаходження: вул. Горького, 1, м. Татарбунари, Одеська область, 68100), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Татарбунарська районна державна адміністрація Одеської області (код ЄДРПОУ 04057221, адреса місцезнаходження: вул. Горького, 1, м. Татарбунари, Одеська область, 68100), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - ОСОБА_2 (адреса: вул. Горького, 1, м. Татарбунари, Одеська область, 68100) про визнання протиправним та скасування рішення позачергової 17 сесії VII скликання Татарбунарської районної ради Одеської області від 30.03.2018 року № 396- VII «Про висловлення недовіри голові Татарбунарської районної державної адміністрації Одеської області ОСОБА_1» .

Рішення може бути оскаржено в порядку та в строки встановлені ст. 295, 297 КАС України, з урахуванням особливостей, встановлених п. 15.5 Розділу VII Перехідних Положень КАС України.

Рішення набирає законної сили в порядку передбаченому статтею 255 КАС України.

Повний текст рішення складено та підписано 26 жовтня 2018 року.

Суддя О.А. Левчук

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.10.2018
Оприлюднено28.10.2018
Номер документу77420352
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/1673/18

Ухвала від 22.07.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Губська О.А.

Ухвала від 27.05.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Губська О.А.

Постанова від 27.02.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Градовський Ю.М.

Постанова від 27.02.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Градовський Ю.М.

Ухвала від 05.02.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Градовський Ю.М.

Ухвала від 23.01.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Градовський Ю.М.

Ухвала від 10.12.2018

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Градовський Ю.М.

Ухвала від 08.11.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О. А.

Рішення від 26.10.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О. А.

Рішення від 19.10.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні