Дата документу 20.06.2018 Справа № 554/4620/18
Справа № 554/4620/18
Провадження № 1-кс/554/5610/2018
У Х В А Л А
про проведення обшуку
20 червня 2018 року м. Полтава
Слідчий суддяОктябрського районногосуду містаПолтави ОСОБА_1 при секретарі ОСОБА_2 ,за участюслідчого ОСОБА_3 розглянувши клопотання слідчого відділуСУ ГУНПв Полтавськійобласті капітанаполіції ОСОБА_4 ,в рамкахкримінального провадженнявнесеного доЄдиного реєструдосудових розслідуваньза №12017170000000500від 21.11.2017,за правовоюкваліфікацією ч.3ст.191КК України про проведення обшуку,-
ВСТАНОВИВ:
Слідчим управлінням ГУНП в Полтавській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12017170000000500 від 21.11.2017, за правовою кваліфікацією ч. 3 ст. 191 КК України -привласнення чужогомайна,яке перебувалов їївіданні,шляхом зловживанняслужбовою особоюсвоїм службовимстановищем, вчинене за попередньою змовою групою осіб.
В ході досудового розслідування встановлено, що з метою протиправного заволодіння бюджетними коштами службові особи КП «Кременчуцьке підрядне спеціалізоване шляхове ремонтно-будівельне управління» (код ЄДРПОУ 03332033), попередньо вступили в змову зі службовими особами ТОВ «Торговий Дім «БІОІЛ» (код ЄДРПОУ 36565962, юридична адреса: Черкаська область, м. Чигирин, вул. Грушевського, буд. 16а).
Відповідно до отриманої інформації, КП «Кременчуцьке ПС ШРБУ» протягом 2017-2018 років уклало з ТОВ «ТД «БІОІЛ» угоди на постачання бітуму марки БНД 70/100 на загальну суму близько 52 млн. грн.
При цьому, з метою перемоги у оголошених КП «Кременчуцьке ПС ШРБУ» тендерах ТОВ «ТД «БІОІЛ» застосовувало протиправний механізм, який полягав у оголошенні цінової пропозиції нижче економічно - обґрунтованого рівня, з подальшим підвищенням ціни поставки товару на підставі експертних висновків Черкаської торгово-промислової палати щодо фактичної ціни даного виду товару.
Також, встановлено, що для реалізації злочинного задуму службові особи ТОВ «ТД «БІОІЛ» частину вказаних бюджетних грошових коштів у сумі понад 3,5 млн. грн., конвертували у готівку через фіктивне підприємство ТОВ «Транснафтогруп» (код ЄДРПОУ 40381494, м. Київ, вул. Б.Хмельницького, буд. 50б, офіс. 20), що входить до складу транзитно-конвертаційної групи підприємств.
Водночас, наявні дані свідчать про те, що фактично КП «Кременчуцьке ПС ШРБУ» недоотримало бітуму на суму, яка конвертована у готівку, але при цьому, його службові особи оформили отримання повного обсягу замовлення, чим нанесли шкоду даній бюджетній установі на суму понад 3,5 млн. грн.
Окрім цього встановлено, що і на даний час представники тендерного комітету КП «Кременчуцьке ПС ШРБУ» систематично займаються сприянням у змові між учасниками тендерів, які були вже проведені на протязі 2017-2018 року, які проводяться зазначеним комунальним підприємством, спотворюючи умови для перемоги комерційних структур, з якими у них встановленні корупційні стосунки, що підтверджується отриманими матеріалами в рамках проведених НСРД.
Тобто в ході проведення досудового розслідування встановлено той факт, що дійсно службові особи які займають відповідні посади на КП «Кременчуцьке ПС ШРБУ» на протязі 2017-2018 років сприяють службовим особам ТОВ «ТД «БІОІЛ» в отриманні переваги та яких в подальшому визнають переможцями та укладають договори на поставку. При цьому знаючи, що товар який буде в подальшому поставлений ТОВ «ТД «БІОІЛ» не відповідає специфікаціям до договору та поставляється в менших об`ємах від очікуваної кількості зазначених в конкурсних пропозиціях.
У сукупності із іншими доказами, є підстави вважати про вчинення розтрати бюджетних коштів службовими особами КП «Кременчуцьке підрядне спеціалізоване шляхове ремонтно-будівельне управління» за попередньою змовою зі службовими особами ТОВ «Торговий Дім «БІОІЛ».
З метою проведення повного, всебічного, неупередженого досудового розслідування та зібрання доказів по кримінальному провадженню, а також з метою проведення ряду перевірок по кримінальному провадженню, а саме проведення перевірок при здійсненні процедури державних закупівель, проведенні судово-економічних експертиз, судово-почеркознавчих експертиз, відповідних підписів як в укладених договорах про надання послуг так і інших документів, які підтверджують виконання та перерахування грошових коштів за виконані роботи (поставки), необхідно отримати оригінали документів фінансово-господарських документів ТОВ «ТД «БІОІЛ», що стосуються придбання бітуму марки БНД 70/100 та інших паливно-мастильних матеріалів, які в подальшому були поставлені в адресу КП «Кременчуцьке ПС ШРБУ» на протязі 2017-2018 р.р., а саме: договори поставок, з усіма його змінами, додатковими угодами, специфікації, сертифікати, акти приймання виконаних робіт ф.№КБ-2в, довідки про вартість виконаних робіт ф.№КБ-3, платіжні доручення про підтвердження перерахування бюджетних коштів які були виділені для перерахування по договорам, рахунки на оплату, видаткові накладні, акти звіряння взаємних розрахунків, проекти кошторису з розрахунком у довільній формі до нього за 2017-2018 р.р., замовлення розпорядника коштів на перерахування коштів по предмету закупівлі, розпорядження на фінансування коштів по предмету закупівлі, товарно-транспортні накладні, та фінансово-господарських документів які підтверджують факт придбання бітуму та інших матеріалів, магнітні носіїінформації,USBфлеш-накопичувачів,інші накопичувачічи носіїінформації наяких можутьзнаходитися документипо взаємовідносинахз суб`єктамигосподарювання,якімають значення для повного та неупередженого проведення досудового розслідування по кримінальному провадженню.
Без вилучення зазначених документів а саме документів які знаходяться за місцем мешкання директора ТОВ ТД «БІОІЛ» ОСОБА_5 з метою підтвердження придбання матеріалів, та їх використання, які включені до актів виконаних робіт ф.№КБ-2в, при призначенні комплексних судових будівельно-технічних та економічних експертиз та інших відповідних експертиз на якість поставленого бітуму, не зможе в повній мірі провести експертизу та встановити які саме матеріали були використані під виконання тих чи інших робі та в разі встановлення порушень встановити суму завданих збитків місцевому бюджету в повній мірі.
Згідно інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно відомості про право власності на не рухоме майно за адресою: АДРЕСА_1 відсутні.
Слідчий в судовому засідання клопотання підтримав, просив його задовольнити.
Розглянувши дане клопотання, долучені до нього матеріали, суд дійшов висновку про необхідність часткового задоволення зазначеного клопотання, виходячи з наступного.
Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 234 КПК України, обшук проводиться з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення злочину, відшукання знаряддя злочину або майна, яке здобуте у результаті його вчинення, а також встановлення місця знаходження розшукуваних осіб. Обшук проводиться на підставі ухвали слідчого судді.
Обшук, або огляд житла чи іншого володіння особи, обшук особи здійснюється з обов`язковою участю не менше двох понятих незалежно від застосування технічних засобів фіксування відповідної слідчої (розшукової) дії (частина 7 абзац 2 ст. 223 КПК України).
Відповідно до ч. 5 ст. 234 КПК України слідчий суддя відмовляє у задоволенні клопотання про обшук, якщо прокурор, слідчий не довели наявність достатніх підстав вважати, що: було вчинено кримінальне правопорушення; відшукувані речі і документи мають значення для досудового розслідування; відомості, які містяться у відшукуваних речах і документах, можуть бути доказами під час судового розгляду; відшукувані речі, документи або особи знаходяться у зазначеному в клопотанні житлі чи іншому володінні особи.
Під час розгляду зазначеного клопотання слідчим в повній мірі доведено достатність підстав для проведення зазначеного обшуку. Отримати інформацію в інший спосіб неможливо.
Однак, звертаю увагу на вимоги п.6 ч.2 ст.235 КПК України, згідно якої ухвала суду про дозвіл на обшук житла чи іншого володінні повинна містити відомості про речі, документи або осіб, для виявлення яких проводиться обшук.
ЄСПЛ у своєму рішенні від 7 липня 2007 року у справі «Смирнов проти Росії» вказав, що невизначене формулювання обсягу обшуку дало органу влади на власний розсуд вирішувати, які матеріали підлягають вилученню, що призвело до вилучення, крім документів, які стосуються справи, деяких особистих речей. ЄСПЛ зазначив, що відсутність вказівки на конкретну мету обшуку є порушенням ст. 6 Конвенції.
Таким чином,посилання слідчогов клопотанніна «комп`ютерноїтехніки таоргтехніки,на якійвони виготовлялись,магнітних носіївінформації,USBфлеш-накопичувачів,інших накопичувачівчи носіївінформації наяких можутьзнаходитися документипо взаємовідносинахз суб`єктамигосподарювання,а такожвідібрання зразківбітуму,якімають значення для повного та неупередженого проведення досудового розслідування по кримінальному провадженню» є неконкретизованими, а сама ухвала суду з приводу проведення обшуку на виявлення таких речей може бути незрозумілою для виконання, що суперечить вимогам п.6 ч.2 ст.235 КПК України, і тому клопотання слідчого в цій частині задоволенню не підлягає.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 110, 234, 370, 372 КПК України,-
У Х В А Л И В:
Клопотання слідчого про проведення обшуку задовольнити частково.
Надати дозвіл на проведення обшуку в приміщеннях за місцем проживання ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , за адресою: АДРЕСА_1 , з метою виявлення та вилучення оригіналів документів фінансово-господарських документів ТОВ «ТД «БІОІЛ», що стосуються придбання бітуму марки БНД 70/100 та інших паливно-мастильних матеріалів, які в подальшому були поставлені в адресу КП «Кременчуцьке ПС ШРБУ» на протязі 2017-2018 р.р., а саме: договори поставок, з усіма його змінами, додатковими угодами, специфікації, сертифікати, акти приймання виконаних робіт ф.№КБ-2в, довідки про вартість виконаних робіт ф.№КБ-3, платіжні доручення про підтвердження перерахування бюджетних коштів які були виділені для перерахування по договорам, рахунки на оплату, видаткові накладні, акти звіряння взаємних розрахунків, проекти кошторису з розрахунком у довільній формі до нього за 2017-2018 р.р., замовлення розпорядника коштів на перерахування коштів по предмету закупівлі, розпорядження на фінансування коштів по предмету закупівлі, товарно-транспортні накладні, та фінансово-господарських документів які підтверджують факт придбання бітуму, сертифікати відповідності, паспорта якості, довіреності.
Строк дії ухвали - один місяць.
Роз`яснити, що за умисне невиконання ухвали суду, передбачена відповідальність за ст. 382 КК України.
Ухвала остаточна та оскарженню не підлягає.
Заперечення на дану ухвалу може бути подано під час підготовчого провадження в суді.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Октябрський районний суд м.Полтави |
Дата ухвалення рішення | 20.06.2018 |
Оприлюднено | 01.03.2023 |
Номер документу | 77452144 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Октябрський районний суд м.Полтави
Шевська О. І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні