Постанова
від 30.09.2011 по справі 2а-9153/11/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А

30 вересня 2011 року № 2а-9153/11/2670

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Арсірія Р.О., суддів Амельохіна В.В., Келеберди В.І., при секретарі судового засідання Зебелян Н.В. вирішив адміністративну справу

за позовом Дочірнього підприємства закритого акціонерного товариства Теувес Холдінг "Тегра Україна ЛТД" до Державної податкової інспекції у Печерському районі м. Києва про скасування податкового повідомлення - рішення № 0000320702 від 12.04.11 Позивач звернувся до суду з заявою про ухвалення додаткового судового рішення у справі № 2а-9153/11/2670.

Судом було встановлено, що Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 15.09.2011 у справі № 2а-9153/11/2670 позовом Дочірнього підприємства закритого акціонерного товариства Теувес Холдінг "Тегра Україна ЛТД" задоволено повністю. Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення рішення ДПІ у Печерському районі м. Києва № 0000320702 від 15 квітня 2011 року.

Разом з тим, судового рішення щодо вимоги позивача про визнання дій відповідача в частині зменшення суми від'ємного значення за листопад 2010 року на суму податку на додану вартість в розмірі 1 956 276,00 грн. та за грудень 2009 року на суму 486 001,64 грн. протиправними та такими, що не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства судом прийнято не було.

Судом було призначено розгляд заяви позивача на 30.09.2011.

Представник позивача наполягав на задоволенні вимоги про визнання дій відповідача в частині зменшення суми від'ємного значення за листопад 2010 року на суму податку на додану вартість в розмірі 1 956 276,00 грн. та за грудень 2009 року на суму 486 001,64 грн. протиправними та такими, що не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства.

Представник відповідача проти задоволення заяви заперечував, зазначивши, що висновки акта перевірки не породжують для платника податків будь-яких правових наслідків.

Заслухавши міркування представників сторін, суд зазначає наступне.

Відповідно до Акта перевірки - сторінки 15 та 24, відповідач прийшов до висновку, що включення позивачем до складу податкового кредиту за листопад 2010 року суми податку на додану вартість в розмірі 1 956 276,00 грн. та за грудень 2009 року суми 486 001,64 грн. є безпідставним. На сторінці 28 Акта перевірки відповідач зробив висновок про те, що на порушення вимог п.п.7.4.1 п.7.4 , п.п. 7.7.1 п.7.7 ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість" позивачем завищено суму від'ємного значення ПДВ, зокрема за листопад 2010 року на суму 1 197 167 грн. та за грудень 2009 року суму 486 001,64 грн.

Відповідно до Наказу ДПА України від 22.12.2010 № 984 "Про затвердження Порядку оформлення результатів документальних перевірок з питань дотримання податкового, валютного та іншого законодавства" у висновку акта перевірки зазначається опис виявлених перевіркою порушень податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, з посиланням на підпункти, пункти, статті законодавчих актів або загальний висновок щодо відсутності таких порушень.

Відповідно до п.п. 54.3.2 п.54.3 ст.54 Податкового кодексу України контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо дані перевірок результатів діяльності платника податків свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов'язань, суми бюджетного відшкодування та/або від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, заявлених у податкових (митних) деклараціях, уточнюючих розрахунках.

Відповідно до пунктів 2.1 та 2.2 Порядку направлення органами державної податкової служби податкових повідомлень-рішень платникам податків, затвердженого Наказом Державної податкової адміністрації України від 22.12.2010 N 985 орган державної податкової служби визначає суму від'ємного значення суми податку на додану вартість та складає податкове повідомлення-рішення за формою згідно з додатком 8 про зменшення від'ємного значення суми податку на додану вартість платника (форма "В4").

Таке податкове повідомлення-рішення може бути оскаржене платником податку у встановленому Податковим кодексом України порядку.

Як встановлено судом, будь-яких рішень щодо зменшення суми від'ємного значення за листопад 2010 року на суму податку на додану вартість в розмірі 1 956 276,00 грн. та за грудень 2009 року на суму 486 001,64 грн. не приймав. Окремого висновку щодо зменшення суми від'ємного значення за листопад 2010 року на суму податку на додану вартість в розмірі 1 956 276,00 грн. та за грудень 2009 року на суму 486 001,64 грн. в Акті перевірки відповідач також не зазначав.

Одночасно суд звертає увагу, що Податковим кодексом України передбачено право податкового органу зменшувати суму від'ємного значення суми податку на додану вартість, що підтверджується вищезазначеним. В той же час висновок податкового органу про правомірність чи неправомірність нарахування платником податків суми від'ємного значення суми податку на додану вартість не має наперед встановленої сили та сам по собі не породжує будь-яких правових наслідків для платника податків.

Відповідно до ст.168 Кодексу адміністративного судочинства України суд, що ухвалив судове рішення, може за заявою особи, яка брала участь у справі, чи з власної ініціативи прийняти додаткову постанову чи постановити додаткову ухвалу у випадках, якщо щодо однієї із позовних вимог, з приводу якої досліджувалися докази, чи одного з клопотань не ухвалено рішення;

Питання про ухвалення додаткового судового рішення може бути заявлено до закінчення строку на виконання судового рішення.

Суд ухвалює додаткове судове рішення після розгляду питання в судовому засіданні з повідомленням осіб, які беруть участь у справі. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені, не перешкоджає розгляду питання.

Про відмову в ухваленні додаткового рішення суд постановляє ухвалу.

Додаткове судове рішення або ухвала суду про відмову в ухваленні додаткового судового рішення можуть бути оскаржені.

Відповідно до ст.ст. 69-70 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.

Докази суду надають особи, які беруть участь у справі. Суд може запропонувати надати додаткові докази або витребувати додаткові докази за клопотанням осіб, які беруть участь у справі, або з власної ініціативи.

Належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмету доказування.

Сторони мають право обґрунтовувати належність конкретного доказу для підтвердження їхніх вимог або заперечень.

Суд, виходячи з вимог ст.11 цього Кодексу витребовував у відповідача докази, які б підтвердили вимогу позивача про визнання дій відповідача в частині зменшення суми від'ємного значення за листопад 2010 року на суму податку на додану вартість в розмірі 1 956 276,00 грн. та за грудень 2009 року на суму 486 001,64 грн. протиправними та такими, що не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства.

Такі докази відповідачем надані не були з огляду на їх відсутність як таких.

Таким чином, доводи позивача, якими він обґрунтовував позовну вимогу про визнання дій відповідача в частині зменшення суми від'ємного значення за листопад 2010 року на суму податку на додану вартість в розмірі 1 956 276,00 грн. та за грудень 2009 року на суму 486 001,64 грн. протиправними та такими, що не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, не знайшли свого підтвердження.

З огляду на це підстави для задоволення вимоги про визнання дій відповідача в частині зменшення суми від'ємного значення за листопад 2010 року на суму податку на додану вартість в розмірі 1 956 276,00 грн. та за грудень 2009 року на суму 486 001,64 грн. протиправними та такими, що не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства відсутні.

Керуючись ст. 168 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

П О С Т А Н О В И В:

1. Постановити додаткову постанову у справі № 2а-9153/11/2670.

2. У задоволенні позовної вимоги Дочірнього підприємства закритого акціонерного товариства Теувес Холдінг "Тегра Україна ЛТД" про визнання дій Державної податкової інспекції в Печерському районі м. Києва в частині зменшення суми від'ємного значення за листопад 2010 року на суму податку на додану вартість в розмірі 1 956 276,00 грн. та за грудень 2009 року на суму 486 001,64 грн. протиправними та такими, що не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства відмовити повністю.

Додаткова постанова набирає законної сили відповідно до ч. 1 ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України та відповідно до ст.168 Кодексу адміністративного судочинства України може бути оскаржено до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими ст.ст. 185-187 цього Кодексу.

Головуючий суддя Р.О. Арсірій

Судді В.В. Амельохін

В.І. Келеберда

Дата ухвалення рішення30.09.2011
Оприлюднено30.10.2018
Номер документу77460998
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-9153/11/2670

Постанова від 30.09.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Арсірій Р.О.

Ухвала від 04.07.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Арсірій Р.О.

Ухвала від 04.07.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Арсірій Р.О.

Ухвала від 09.09.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Арсірій Р.О.

Ухвала від 03.08.2012

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Ланченко Л.В.

Ухвала від 24.09.2012

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Ланченко Л.В.

Ухвала від 16.02.2012

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Парінов А.Б.

Постанова від 15.09.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Арсірій Р.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні