ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
30.10.18 м. ПолтаваСправа № 1640/2294/18
Полтавський окружний адміністративний суд у складі судді Слободянюк Н.І., розглянувши за правилами загального позовного провадження у порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 в інтересах ОСОБА_2 до Виконавчого комітету Полтавської міської ради про зобов'язання вчинити певні дії, -
В С Т А Н О В И В:
ОСОБА_1 /надалі - позивач/ звернувся до Полтавського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом /з урахуванням уточненої позовної заяви/ в інтересах ОСОБА_2 до Виконавчого комітету Полтавської міської ради /надалі - відповідач/ про зобов'язання негайно внести зміни до відомостей у Єдиному державному демографічному реєстрі щодо реєстрації місця проживання неповнолітньої ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1, та зазначити відомості про реєстрацію її місця проживання з 27 вересня 2006 року.
В обґрунтування заявленої вимоги позивач зазначив, що його неповнолітня донька ОСОБА_3 з 27 вересня 2006 року проживає у гуртожитку ДП "Кроки" ТОВ "Крокуль" за адресою: вул. Київське Шосе, буд.60, м. Полтава, однак в Єдиному державному демографічному реєстрі щодо реєстрації її місця проживання значиться дата реєстрації "06 листопада 2017 року". З метою захисту її інтересів він звернувся до Виконавчого комітету Полтавської міської ради із заявою щодо реєстрації місця проживання неповнолітньої доньки ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1, з 27 вересня 2006 року, проте листом Виконавчого комітету Полтавської міської ради №16-19/9601 від 29 травня 2018 року у задоволенні заяви йому відмовлено у зв'язку з відсутністю в будинковій книзі № 6 ДП "Кроки" відмітки про реєстрацію місця проживання з 27 вересня 2006 року. З такою відповіддю не погоджується, оскільки вважає, що в будинковій книзі №6 ДП "Кроки" ТОВ "Крокуль" наявна відмітка про реєстрацію місця проживання ОСОБА_2 з 27 вересня 2006 року /а.с. 16-17/.
Відповідач позов не визнав та у відзиві на позовну заяву зазначив, що місце проживання ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1, за адресою: м. Полтава, вул. Київське Шосе, буд 60, було зареєстроване 06 листопада 2017 року за її заявою, про що видана відповідна довідка. Підстави для внесення змін до Єдиного державного демографічного реєстру щодо дати реєстрації місця проживання ОСОБА_2 відсутні, оскільки в будинковій книзі № 6 ДП "Кроки" ТОВ "Крокуль" за адресою: вул. Київське Шосе, буд.60, м. Полтава, відсутній реєстраційний штамп на записі "ОСОБА_2 зареєстрована з 27 вересня 2006 року". Відсутність штампу, що підтверджує факт реєстрації місця проживання з 27 вересня 2006 року, та інших документів щодо реєстрації місця проживання з цієї дати, не дозволяє встановити достовірність відомостей про фактичну реєстрацію місця проживання ОСОБА_2 з 27 вересня 2006 року /а.с. 45-47/.
В судове засідання учасники справи не з'явились та надали суду заяви про розгляд справи за їх відсутності /а.с. 47, 114/.
Відповідно до частини третьої статті 194 Кодексу адміністративного судочинства України учасник справи має право заявити клопотання про розгляд справи за його відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі учасники справи, судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження на підставі наявних у суду матеріалів.
Враховуючи, що клопотання про розгляд справи за їх відсутності, заявили всі учасники справи, судовий розгляд справи проводиться в порядку письмового провадження на підставі наявних у суду матеріалів.
Фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється на підставі частини четвертої статті 229 КАС України.
Дослідивши матеріали справи, суд встановив такі обставини справи та відповідні до них правовідносини.
За даними Єдиного державного демографічного реєстру місце проживання ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1, за адресою: м. Полтава, вул. Київське Шосе, буд 60, зареєстровано з 06 листопада 2017 року /а.с. 27/.
15 травня 2018 року ОСОБА_1 звернувся до Виконавчого комітету Полтавської міської ради із заявою про внесення змін до відомостей про реєстрацію місця проживання своєї неповнолітньої доньки ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1, за адресою: м. Полтава, вул. Київське Шосе, буд 60, в якій просив змінити дату реєстрації місця проживання з 06 листопада 2017 року на 27 вересня 2006 року /а.с. 23/.
ОСОБА_4 реєстрації, зняття з реєстрації місця проживання фізичних осіб Виконавчого комітету Полтавської міської ради №16-19/9601 від 29 травня 2018 року йому повідомлено, що місце проживання ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1, за адресою: м. Полтава, вул. Київське Шосе, буд 60, зареєстровано з 06 листопада 2017 року відповідно до її заяви. З наданої до управління копії будинкової книги №6 ДП "Кроки" ТОВ "Крокуль" вбачається, що у книзі відсутня відмітка про реєстрацію місця проживання ОСОБА_2 з 27 вересня 2006 року /а.с.24/.
Вважаючи, що в будинковій книзі №6 ДП "Кроки" ТОВ "Крокуль" наявна відмітка про реєстрацію місця проживання ОСОБА_2 з 27 вересня 2006 року, позивач звернувся до суду з цим позовом.
Надаючи правову оцінку встановленим обставинам справи та аргументам учасників справи, вказаним у заявах по суті, суд виходить з такого.
Відносини, пов'язані зі свободою пересування та вільним вибором місця проживання в Україні, а також визначенням порядку реалізації свободи пересування та вільного вибору місця проживання і встановлення випадків їх обмеження, врегульовано Законом України "Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні" № 1382 від 11 грудня 2003 року.
Згідно із статтею 2 вказаного Закону громадянам України, а також іноземцям та особам без громадянства, які на законних підставах перебувають в Україні, гарантуються свобода пересування та вільний вибір місця проживання на її території, за винятком обмежень, які встановлені законом.
За визначенням частини першої статті 3 цього Закону/у редакції, чинній на час звернення позивача із заявою від 15 травня 2018 року/ реєстрація - внесення інформації до реєстру територіальної громади, документів, до яких вносяться відомості про місце проживання/перебування особи, із зазначенням адреси житла/місця перебування із подальшим внесенням відповідної інформації до Єдиного державного демографічного реєстру в установленому Кабінетом Міністрів України порядку.
Стаття 9-1 цього Закону визначає перелік підстав для відмови в реєстрації або знятті з реєстрації місця проживання особи та встановлює, що рішення про відмову приймається в день звернення особи. Заява про реєстрацію чи зняття з реєстрації місця проживання повертається особі із зазначенням у ній причин відмови.
Відповідно до статті 10 цього ж Закону правила здійснення реєстрації місця проживання, форми необхідних для цього документів, порядок передачі органами реєстрації інформації до Єдиного державного демографічного реєстру встановлюються Кабінетом Міністрів України.
Постановою Кабінету Міністрів України № 207 від 02 березня 2016 року затверджено Правила реєстрації місця проживання, які визначають механізм здійснення реєстрації / зняття з реєстрації місця проживання/перебування осіб в Україні, а також встановлюють форми необхідних для цього документів / надалі- Правила/.
Відповідно до пункту 10 Правил у разі внесення під час реєстрації/ зняття з реєстрації місця проживання/перебування помилкових відомостей про особу орган реєстрації зобов'язаний на підставі поданих особою або її представником достовірних відомостей у день звернення внести необхідні зміни до документів, до яких вносяться відомості про місце проживання/перебування, реєстру відповідної територіальної громади та надіслати інформацію до Реєстру відповідно до Порядку передачі органами реєстрації інформації до Єдиного державного демографічного реєстру (надалі - Порядок).
Отже, зміни до відомостей про місце проживання вносяться до Єдиного державного демографічного реєстру на підставі поданих особою або її представником достовірних відомостей про місце проживання у разі внесення під час реєстрації місця проживання помилкових відомостей.
Таким чином, для внесення змін до Єдиного державного демографічного реєстру щодо дати реєстрації місця проживання ОСОБА_2 необхідно встановити помилковість внесення наявних даних та достовірність відомостей щодо реєстрації її місця проживання у гуртожитку ДП "Кроки" ТОВ "Крокуль" за адресою: м. Полтава, вул. Київське шосе, буд. 60, саме з 27 вересня 2006 року.
За визначенням статті 3 Закону України "Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні" /в редакції, чинній на час внесення запису до будинкової книги щодо реєстрації місця проживання ОСОБА_2 з 27 вересня 2006 року/ реєстрація - внесення відомостей до паспортного документа про місце проживання або місце перебування із зазначенням адреси житла особи та внесення цих даних до реєстраційного обліку відповідного органу спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань реєстрації.
Статтею 6 вказаного Закону встановлювалося, що громадянин України, а також іноземець чи особа без громадянства, які перебувають в Україні на законних підставах, зобов'язані протягом десяти днів після прибуття до нового місця проживання зареєструвати місце проживання /частина перша/.
Для реєстрації особа подає:
1) письмову заяву. Діти віком від 15 до 18 років подають заяву особисто. У разі якщо особа з поважної причини не може самостійно звернутися до уповноваженого органу, реєстрація може бути здійснена за зверненням іншої особи на підставі доручення, посвідченого в установленому порядку;
2) паспортний документ. Якщо дитина не досягла 16-річного віку, подається свідоцтво про народження або свідоцтво про належність до громадянства України. Іноземець та особа без громадянства додатково подають посвідку на постійне або тимчасове проживання;
3) квитанцію про сплату державного мита або документ про звільнення від його сплати;
4) два примірники талона зняття з реєстрації /частина друга/.
Згідно із статтею 11 Закону України "Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні" реєстрація місця проживання та місця перебування особи здійснюється відповідним органом спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань реєстрації (далі - орган реєстрації) в Автономній Республіці Крим, областях, містах, районах, районах у містах, а також у містах Києві та Севастополі.
Враховуючи викладене, особа для реєстрації місця проживання дитини, яка не досягла 16-річного віку, повинна була звернутися до органу реєстрації із письмовою заявою про реєстрацію місця проживання її дитини, до якої додати свідоцтво про народження або свідоцтво про належність до громадянства України, квитанцію про сплату державного мита або документ про звільнення від його сплати та два примірники талона зняття з попереднього місця реєстрації.
На виконання Закону України "Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні" з метою вдосконалення організації реєстрації і зняття з реєстрації місця проживання (перебування) фізичних осіб в Україні та контролю за оформленням документів з цих питань наказом Міністерства внутрішніх справ України № 96 від 3 лютого 2006 року було затверджено Примірний регламент з оформлення документів та контролю з питань реєстрації і зняття з реєстрації місця проживання (перебування) фізичних осіб в Україні (надалі - Примірний регламент).
Пунктом 1 розділу I "Загальні положення" Примірного регламенту, чинного на час вчинення запису в будинковій книзі щодо реєстрації місця проживання ОСОБА_2 27 вересня 2006 року, визначалося, що відповідно до основних завдань Державного департаменту у справах громадянства, імміграції та реєстрації фізичних осіб МВС України його територіальні органи і підрозділи (далі - органи реєстрації) з метою забезпечення реєстрації/зняття з реєстрації місця проживання (перебування) фізичних осіб в Україні та відповідно до Закону України "Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні" повинні: проводити реєстрацію/зняття з реєстрації місця проживання (перебування) фізичних осіб на території їх обслуговування; підтримувати інформаційні бази реєстраційного обліку населення в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі в актуальному стані.
Відповідно до пункту 1 розділу ІI "Оформлення реєстрації/зняття з реєстрації місця проживання" Примірного регламенту подані житлово-комунальними підприємствами органів місцевого самоврядування, Київської та Севастопольської міських держадміністрацій, житлово-будівельними кооперативами, об'єднаннями співвласників багатоквартирного будинку та молодіжними житловими комплексами, що самостійно здійснюють обслуговування будинків, уповноваженими особами в сільських, селищних радах, житлово-комунальними органами, які обслуговують відомчий житловий фонд, у тому числі військові містечка, інші об'єкти і території, документи реєстрації/зняття з реєстрації місця проживання оформляються і повертаються не пізніше ніж у 2-денний термін /абзац перший/.
Особи, які проживають у приватних будинках і не обслуговуються житлово-комунальними підприємствами, звертаються безпосередньо до відповідного органу реєстрації особисто з наданням оформленої належним чином будинкової книги /абзац другий/.
З аналізу наведених положень слідує, що особа, яка проживала в багатоквартирному будинку або гуртожитку, де передбачалося ведення однієї загальної будинкової книги, подавала документи для реєстрації місця проживання до житлово-комунального органу, що обслуговував відомчий житловий фонд та здійснював зберігання та ведення будинкової книги, які у подальшому передавалися до органу реєстрації.
Згідно із пунктом 2 розділу ІI Примірного регламенту на підставі поданих для реєстрації місця проживання документів уповноваженою особою органу реєстрації заповнюється два примірники талона реєстрації місця проживання (додаток 11) та зносяться відповідні відомості із зазначенням адреси житла особи до паспортного документа шляхом проставлення штампа відповідного зразка (додаток 12) /абзац перший/.
У разі реєстрації неповнолітніх дітей до 15 років разом з батьками (одним з батьків) відомості про їх реєстрацію вносяться до талона реєстрації одного з батьків /абзац другий/.
При оформленні реєстрації дітям до 15 років окремо від батьків на них заповнюються окремі талони реєстрації /абзац третій/.
Відповідно до пункту 5 цього розділу після оформлення реєстрації, зняття з реєстрації місця проживання перший примірник талона реєстрації/зняття з реєстрації місця проживання не пізніше ніж у п'ятиденний термін надсилається до інформаційної бази реєстраційного обліку населення в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі. Другий примірник талона реєстрації/зняття з реєстрації місця проживання фізичної особи передається до відповідних територіальних органів державної статистики не рідше одного разу на місяць /абзац перший/.
Пунктом 1.1 Інструкції з організації роботи адресно-довідкових бюро в системі Міністерства внутрішніх справ України, затвердженої наказом Міністерства внутрішніх справ України № 205 від 1 квітня 2005 року, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 22 квітня 2005 року за № 430/10710 (надалі - Інструкція), чинної станом на 29 вересня 2006 року, адресно-довідкова робота в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві і Севастополі здійснюється адресно-довідковими бюро і територіальними підрозділами управлінь (відділів) у справах громадянства, імміграції та реєстрації фізичних осіб ГУМВС, УМВС України.
Відповідно до пунктів 1.2 та 1.4 Інструкції адресно-довідкові бюро (далі - АДБ) є підрозділами, які функціонують у складі служби у справах громадянства, імміграції та реєстрації фізичних осіб (далі - служба), на які покладається, зокрема ведення та підтримання в контрольному стані адресно-довідкової картотеки (далі - картотека), що складається з талонів реєстрації/зняття з реєстрації місця проживання фізичних осіб (далі - талони), у межах обслуговування адміністративно-територіальної одиниці; розшукових карток та карток на осіб, узятих під адміністративний нагляд (далі - картки).
Згідно із пунктом 4.1 Інструкції територіальні підрозділи служби направляють до АДБ талони із супровідним листом, зразок якого наведено в додатку 4, не пізніше ніж у п'ятиденний термін з дня прийняття рішення по заяві особи і не рідше 2 разів на тиждень. Супровідні листи того ж дня реєструються в книзі обліку надходження талонів реєстрації / зняття з реєстрації місця проживання (додаток 5) для кожного територіального підрозділу окремо.
Після реєстрації проводиться первинна обробка талонів, під час якої перевіряється якість їх оформлення, відповідність встановленим розмірам (120 х 105 мм) та здійснюється їх підбір за алфавітом. Після цього талони передаються для розкладки до картотеки /пункт 4.2/.
Оброблення і розкладка талонів у картотеку здійснюються працівниками АДБ протягом 72 годин з дня їх надходження /пункт 4.3/.
Отже, наведеними нормами передбачалося, що у разі реєстрації неповнолітньої дитини разом з батьками (одним з батьків) відомості про її реєстрацію вносяться до талона реєстрації одного з батьків, а у разі реєстрації окремо від батьків на неї заповнюється окремий талон реєстрації. Після оформлення реєстрації місця проживання перший примірник талона реєстрації місця проживання дитини не пізніше ніж у п'ятиденний термін з дня прийняття рішення по заяві особи надсилається до інформаційної бази реєстраційного обліку населення у відповідній області.
Таким чином, вносячи до будинкової книги записи щодо реєстрації місця проживання, особи житлово-комунальних підприємств, уповноважені на ведення паспортної роботи, не приймають рішення про реєстрацію особи за певною адресою, а лише вносять відомості, подані заявником, та направляють документи до органу реєстрації для проведення реєстрації місця проживання.
А відтак, внесення службовими особами житлово-комунальних підприємств до будинкової книги записів щодо реєстрації місця проживання не має правовим наслідком прийняття рішень про реєстрацію місця проживання. Рішення про реєстрацію місця проживання приймають органи реєстрації на підставі поданих їм документів. Свідченням прийняття таких рішень є запис у талоні (одного з батьків), штамп реєстрації у будинковій книзі та внесення інформації про реєстрацію до інформаційної бази реєстраційного обліку населення у відповідній області.
Як встановлено судом, в будинковій книзі №6 ДП "Кроки" ТОВ "Крокуль" за адресою: м. Полтава, вул. Київське Шосе, буд. 60, міститься запис за № 311 про реєстрацію місця проживання ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1, з 27 вересня 2006 року, проте немає відмітки (штампу реєстрації) про прийняття органом реєстрації рішення про реєстрацію вказаного місця проживання.
А відтак, з поданого суду доказу неможливо встановити достовірність запису №311, внесеного до будинкової книги №6 ДП "Кроки" ТОВ "Крокуль", та факт реєстрації ОСОБА_2 за адресою: м. Полтава, вул. Київське Шосе, буд. 60, саме з 27 вересня 2006 року.
Інших доводів на підтвердження вчинення реєстраційних дій, визначених Законом України "Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні" та Примірним регламентом, для встановлення достовірних відомостей щодо дати реєстрації місця проживання ОСОБА_2 з 27 вересня 2006 року, позивачем не наведено та відповідних доказів не надано.
Також позивачем не заперечувалося, що ті відомості, які на даний час містяться у Єдиному державному демографічному реєстрі щодо реєстрації місця проживання ОСОБА_2 за адресою: м. Полтава, Київське Шосе, буд. 60, з 06 листопада 2017 року, внесені до реєстру на підставі заяви ОСОБА_2.
Таким чином, у суду відсутні підстави вважати, що відомості про реєстрацію місця проживання ОСОБА_2 з 06 листопада 2017 року внесені до Єдиного державного демографічного реєстру помилково та потребують змін.
Отже, у задоволенні адміністративного позову слід відмовити.
Керуючись статтями 6-9, 72-77, 211, 241-246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, -
В И Р І Ш И В:
Відмовити у задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 (вул. Центральна (Леніна), буд. 77, кім. 3, смт. Оржиця, Оржицький район, Полтавська область, 37700, ідентифікаційний номер НОМЕР_1) в інтересах ОСОБА_2 до Виконавчого комітету Полтавської міської ради (вул. Соборності, буд.36, м.Полтава, Полтавська область, 36000, ідентифікаційний код 05384689) про зобов'язання вчинити певні дії.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності Кодексом адміністративного судочинства України у редакції Закону України від 03 жовтня 2017 року № 2147-VIII.
Суддя ОСОБА_5
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.10.2018 |
Оприлюднено | 01.11.2018 |
Номер документу | 77501400 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Полтавський окружний адміністративний суд
Н.І. Слободянюк
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні