Рішення
від 01.11.2018 по справі 2240/3032/18
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 2240/3032/18

РІШЕННЯ

іменем України

01 листопада 2018 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Петричковича А.І.

за участю:секретаря судового засідання Яворської І.Ю., представника позивача ОСОБА_1, представника відповідача ОСОБА_2 розглянувши адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Сталлер" до Державної фіскальної служби України про визнання відмови протиправною та зобов'язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

Після усунення недоліків позову, позивач подав до суду позов від 19.09.2018 за №3-09/2018, в якому просить: 1) визнати протиправним та скасувати рішення комісії Державної фіскальної служби України від 13 лютого 2018 року за № 593191/31918501 про відмову у реєстрації податкової накладної; 2) зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну товариства з обмеженою відповідальністю "Сталлер" №80 від 16.11.2017.

В обґрунтування позовних вимог вказує, що у рішенні комісії ДФС підставою для відмови у реєстрації податкової накладної зазначено надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування. Однак позивачем було надано відповідачу пояснення щодо здійсненої господарської операції з документальним підтвердженням, а також надано документи щодо придбання таких товарів (арк. спр.51-56).

Ухвалою від 24.09.2018 відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін та призначено судове засідання на 23.10.2018 (арк. спр.2-3).

Протокольною ухвалою від 23.10.2018 оголошено перерву до 01.11.2018 (арк. спр.104-106).

Відповідачем 16.10.2018 подано Відзив на позов, у якому стверджено, що на прийняття рішення вплинув той факт, що документи, надані платником, не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування. Платником не надано документального підтвердження щодо якості та походження макаронних виробів, які є предметом договору поставки (п.2 договору №06/12/17-1 від 06.12.2017). Крім того, не надано картку рахунку 361, платіжні документи для визначення першої події відповідно до ст.187 ПК України. Просить в задоволені позову відмовити (арк. спр.84-86).

Представник позивача у суді позовні вимоги підтримав, посилаючись на ті ж обставини і докази, вказані у позові, і які були надані суду.

Представник відповідача просить відмовити у задоволенні позову з підстав, вказаних у Відзиві на позов.

З'ясувавши обставини, на які учасники покликаються як на підставу своїх вимог так і заперечень, оцінивши докази, суд прийшов до таких висновків, враховуючи наступне.

Судом встановлено, що між позивачем та ТОВ "Українські макарони" (постачальник) було укладено договір поставки №122/17, згідно якого постачальник зобов'язується протягом дії договору постачати покупцю макаронні вироби та інші товари за погодженим в сторонах накладних (арк. спр. 73 - 74).

Відповідно до видаткових накладних від 14.11.2017 за №568/03 та №569/03, позивачем отримано від ТОВ "Українські макарони" макаронні вироби (арк. спр. 83, зворот арк. спр. 83).

Також, між позивачем та товариством з обмеженою відповідальністю "Агроекулгруп" був укладений договір купівлі-продажу товару №1/2017 від 16.06.2017, згідно якого позивач зобов'язувався поставити покупцю товар. Кількість (обсяг) однієї поставки встановлюється за домовленістю сторін на основі накладних на відвантаження товару (арк. спр.19-20).

Позивачем складено податкову накладну №80 від 16.11.2017 (вказані у якій товари є макаронними виробами), яка була надіслана відповідачу для реєстрації в Єдиному державному реєстрі податкових накладних (арк. спр.13).

Однак відповідач реєстрацію податкової накладної зупинив, із зазначенням у квитанції від 14.12.2017 того, що "ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 №567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТЗЕД: 1902. Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН відповідно до пункту "в" пп. 201.16.1 п. 201.16 ст. 201 ПК України, вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ від 13.06.2017 №567 та/або Таблицю даних платника податків, яка передбачена пунктом 4 цього наказу" (арк. спр.14).

Позивачем подано до ДФС України повідомлення №7 від 08.02.2018 щодо подачі документів на підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленій у реєстрації ПН/РН, в якому надані наступні пояснення: "підприємство є дистриб'ютером макаронних виробів ТМ "Тая" і займається оптовим продажем цієї продукції. У зв'язку з тим, що у головного постачальника ТОВ "Українські макарони" (код ЄДРПОУ 31239749) були заблоковані податкові накладні за листопад 2017 року, сума ПДВ по яких складає 268104,75 грн., що є податковим кредитом позивача, виникла невідповідність обсягів придбаних і реалізованих товарів. На сьогодні всі податкові накладні від постачальника розблоковані. Всі документи, що підтверджують проведення вказаних операцій, додаються" (арк. спр.15).

Також позивачем були надіслані скановані копії договору поставки з ТОВ "Українські макарони", договору купівлі-продажу з ТОВ "Агроекулгруп", видаткових накладних (виписаних ТОВ "Українські макарони" та ТОВ "Сталлер"), товарно-транспортних накладних, банківської виписки за період з 01.11.2017 по 30.11.2017, що підтверджується оскаржуваним рішенням (арк. спр. 64-66).

Однак рішенням Комісії Державної фіскальної служби України від 13 лютого 2018 року за № 593191/31918501 відмовлено у реєстрації податкової накладної №80 від 16.11.2017, з підстав надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування (арк. спр.12).

Відповідно до п.201.16 ст.201 ПК України (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) реєстрація податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної / розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.

Пунктом 74.2 ст.74 ст.74 ПК України, в редакції на час спірних правовідносин, який виключено з 01.01.2018 Законом України від 07.12.2017, № 2245-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році", було визначено, що в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних / розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Згідно з пп. 201.16.1. п.201.16 ст.201 ПК України у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію (їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Вичерпний перелік таких документів у розрізі критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Згідно з п. 1 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених наказом Міністерства фінансів України 13 червня 2017 року №567 (далі - Критерії оцінки) оцінка ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр) здійснюється ДФС шляхом проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних / розрахунків коригування цим Критеріям (далі - Моніторинг).

Відповідно до п. 6 Критеріїв оцінки моніторинг податкової накладної / розрахунку коригування здійснюється ДФС за такими критеріями, як, зокрема, обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній / розрахунку коригування, яку (який) подано на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 рази більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги.

Таким чином, в квитанції від 14.12.2017 було визначено критерій, що передбачений п. 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, за яким здійснено моніторинг податкової накладної та зупинення реєстрації.

Наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 №567 затверджено Вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до пункту 1 Вичерпного переліку, вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Перелік), у розрізі Критеріїв оцінки, зокрема, для критерію, зазначеного у підпункті 1 пункту 6 Критеріїв: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Позивачем подано до ДФС України повідомлення №7 від 08.02.2018 щодо подачі документів на підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленій у реєстрації ПН/РН №80 від 16.11.2017. Отже, у порядку, визначеному законодавством, позивачем були надані ДФС України електронними засобами зв'язку пояснення та первинні документи, підтверджуючі походження ТМЦ (як зазначалось, позивача було зобов'язано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН, тобто не було передбачено надання виключно копій документів).

Абзацом 2 Постанови Кабінету Міністрів України Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації №190 від 29.03.2017 (яка була чинною на час прийняття оскаржуваного рішення) визначено, що підставами для прийняття комісією ДФС рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є:

- ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, до якої/якого застосована процедура зупинення реєстрації згідно з пунктом 201.16 статті 201 Кодексу;

- ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту в підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Кодексу ;

- надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.

Отже, рішення Комісії повинно містити чітку підставу для відмови в реєстрації податкової накладної.

Однак рішення відповідача про відмову у реєстрації податкової накладної не містить конкретної інформації щодо причин та підстав для прийняття такого рішення, оскільки контролюючий орган обмежився виключно загальним посиланням на те, що причиною такого рішення є надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.

Тобто, в рішенні відповідачем не зазначено, які саме документи складені з порушенням законодавства та яких саме документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.

Зазначені обставини свідчать про те, що відповідачем не надано належної оцінки господарським операціям між позивачем та його контрагентами, не досліджено подані пояснення та первинні документи.

Стосовно доводів відповідача про те, що підставою для відмови у реєстрації податкової накладної стало ненадання документального підтвердження щодо якості та походження макаронних виробів, а також картки рахунку 361, платіжних документів для визначення першої події відповідно до ст.187 ПК України, суд зазначає, що оскаржуване рішення не містить обґрунтування підстави для відмови у реєстрації податкової накладної відсутністю саме таких документів. Відшукування на своє виправдання таких підстав та доказів уже під час процедури судового провадження є безпідставним.

При цьому, в судовому засіданні позивачем надано копії якісних посвідчень товарів, складених Хмельницькою макаронною фабрикою, одержувачем згідно яких є ТОВ "Українські макарони" (арк. спр. 97-101), а також картку рахунку 361 за листопад 2017 року, платіжні доручення про сплату коштів на користь ТОВ "Українські макарони" та виставлений для ТОВ "Агроекулгруп" рахунок на оплату №19 від 14.11.2017 ( арк. спр. 96, 110-126), що в сукупності з іншими доказами підтверджує реальність господарських операцій позивача, і належне їх оформлення.

Таким чином, оскаржуване рішення від 13 лютого 2018 року за № 593191/31918501 є необґрунтованим, і підлягає скасуванню, оскільки платником податків було надано пояснення та документи, які спростовують висновки контролюючого органу щодо невідповідності обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно УКТ ЗЕД, та щодо недостатності такого підтвердження.

Щодо позовної вимоги про зобов'язання ДФС України зареєструвати податкову накладну в ЄРПН, суд зазначає наступне.

Згідно з п.19-20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 р. №1246 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26 квітня 2017 р. 3341) податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

Отже, законодавством не передбачено іншого належного способу захисту порушеного права у спірних правовідносинах, ніж зобов'язання ДФС України зареєструвати податкову накладну в ЄРПН, у зв'язку з чим суд дійшов висновку про обґрунтованість заявленого позивачем способу захисту права, що свідчить про обґрунтованість позовних вимог в цій частині.

Згідно з ч.1 ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Таким чином, суд дійшов висновку, що позивач довів позовні вимоги, а суб'єкт владних повноважень, який заперечує проти позову, не довів, що діяв у межах закону при прийнятті оскаржуваного рішення, що підтверджено доказами, перевіреними в суді, тому позов задовольняється.

Відповідно до ч. 1 ст.139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Позивачем при зверненні до суду з позовом сплачено 3524 грн. судового збору за подання позовної заяви, тому такі витрати слід присудити на його користь за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.

Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю "Сталлер", задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Державної фіскальної служби України від 13 лютого 2018 року за № 593191/31918501.

Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №80 від 16.11.2017, подану товариством з обмеженою відповідальністю "Сталлер".

Стягнути на користь товариства з обмеженою відповідальністю "Сталлер" судові витрати в розмірі 3524 (три тисячі п'ятсот двадцять чотири) грн. за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складене 05 листопада 2018 року

Позивач:Товариство з обмеженою відповідальністю "Сталлер" (вул. Лікарняна, 3/1, к. 54, м.Хмельницький, Хмельницька область,29001 , код ЄДРПОУ - 31918501) Відповідач:Державна фіскальна служба України (Львівська площа, 8, м.Київ, 04053 , код ЄДРПОУ - 39292197)

Головуючий суддя ОСОБА_3

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.11.2018
Оприлюднено07.11.2018
Номер документу77629932
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2240/3032/18

Ухвала від 21.08.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сушко О.О.

Ухвала від 15.07.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Гонтарук В. М.

Ухвала від 10.07.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Гонтарук В. М.

Ухвала від 26.06.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сушко О.О.

Ухвала від 26.06.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сушко О.О.

Ухвала від 10.06.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Гонтарук В. М.

Ухвала від 07.05.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Гонтарук В. М.

Ухвала від 23.01.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Граб Л.С.

Ухвала від 28.11.2018

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Граб Л.С.

Рішення від 01.11.2018

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Петричкович А.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні