Справа № 404/7280/17
Номер провадження 1-кс/404/3505/18
У Х В А Л А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
02 листопада 2018 року м. Кропивницький
Слідчий суддя Кіровського районного суду м. Кіровограда ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , за участю прокурора ОСОБА_3 розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання прокурора Кіровоградської місцевоїпрокуратури ОСОБА_3 про проведення обшуку по матеріалам кримінального провадження № 42017120000000217 від 01.09.2017 року, за ознаками вчинення кримінальних правопорушень, передбачених ч.5 ст.191, ч.1 ст.366 КК України, -
ВСТАНОВИВ:
Прокурор звернувся до слідчого судді з вище вказаним клопотанням, відповідно до якого просив:
- розглянути клопотання і винести ухвалу про проведення обшуку квартири за адресою: АДРЕСА_1 , власником та фактичним володільцем якої є ОСОБА_4 , з метою відшукування документів та з можливістю їх вилучення, а також речей, які засвідчують виконання ТОВ«ІНПРОМСНАБ» (ЄДРПОУ 39659157) робіт по капітальному ремонту будівлі Шевченківського будинку культури в с.Шевченкове, вул.братів Тобілевичів,70, а саме: договори з додатками і доповненнями до них, листів, телеграм, факсових повідомлень, всіх первинних бухгалтерських та інших документів, які відносяться до укладання - виконання, та взаєморозрахунків по взаємовідносинам, акти приймання-передачі, товарно-транспортних накладних, прибутково-видаткових та податкових накладних, товарних накладних, довіреностей, книга видачі довіреностей, прибутково-видаткових касових ордерів, квитанцій, журналів ордерів, головної книги, книг обліку-придбання, касової книги, чекові книжки, платіжних доручень, інших банківських документів, карток складського обліку, посвідчень та наказів про відрядження, авансових звітів, договорів, паспортів, атестатів, свідоцтв на продукцію, документів складського обліку та інші фінансові документи по взаємовідносинам за період з 28.07.2016 по 01.01.2018; банківські пластикові картки, чекові книжки, електронні носії інформації, а також грошові кошти, які здобуті злочинним шляхом, що мають значення для досудового розслідування, а їх перебування в місці безпосереднього виявлення дасть змогу виявляти та зафіксувати відомості про обставини та спосіб вчинення кримінального правопорушення, що мають значення для досудового розслідування, так як в інший спосіб встановити їх не представляється за можливе.
На обґрунтування клопотання прокурор зазначив, що Кіровоградською місцевою прокуратурою здійснюється процесуальне керівництво матеріалів кримінального провадження, внесених 01.09.2017 до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42017120000000217, які перебувають в провадженні слідчого відділу Кропивницького відділу поліції Головного управління Національної поліції України в області за фактом привласнення, розтрати бюджетних коштів, вчинене в 2016-2017 роках службовими особами Миколаївської сільської ради Кіровоградського району (код ЄДРПОУ 04365023) та ТОВ «ІНПРОМСНАБ» (код ЄДРПОУ 39659157), під час виконання будівельних робіт.
У ходіпроведення досудовогорозслідування встановлено,що 28.07.2016між Миколаївськоюсільською радою,в особісільського голови ОСОБА_5 (далі Розпорядник)та ТОВ«ІНПРОМСНАБ»,в особідиректора ОСОБА_6 (далі Виконавець)укладені договорипідряду,а саме:від 28.07.2016№44/2016,від 28.07.2016№1і від21.09.2016№42 на виконання робіт з капітального ремонту будівлі Шевченківського будинку культури в с.Шевченкове, вул.братів Тобілевичів,70.
Так, 28.07.2016 між Миколаївською сільською радою Кіровоградського району Кіровоградської області, в особі сільського голови ОСОБА_5 (далі Замовник, розпорядник коштів) та ТОВ «ІНПРОМСНАБ», в особі директора ОСОБА_6 (далі Підрядник, Виконавець) укладені 3 договори підряду, а саме:
1)від 28.07.2016 №44/2016 (далі Договір від 28.07.2016 №44/2016). Відповідно до умов вказаного договору, Замовник доручає, а Виконавець бере на себе зобов`язання своїми та залученими силами виконати роботи з «Капітального ремонту будівлі Шевченківського будинку культури в селі Шевченкове, вулиця братів Тобілевичів,70 Миколаївської сільської ради Кіровоградського району, Кіровоградської області», відповідно до затвердженої договірної ціни в обумовлений договором строк (п.1.1.); Договірна ціна робіт, що доручена Підряднику за цим договором складає 1499230,00 грн. (п.2.1.); Договірна ціна може переглядатися сторонами за таких умов: зміна обсягів і складу робіт, зміна вартості будівельних матеріалів та паливно-мастильних матеріалів; необхідності врахування інфляційного ринкового подорожчання; прийняття нових законодавчих і нормативних актів, що впливають на вартість робіт, виконання непередбачених робіт (п.2.2.); Перегляд договірної ціни обґрунтовується розрахунками і оформляється сторонами шляхом укладання додаткових угод, які є невід`ємною частиною цього договору (п.2.3.); Роботи вважаються виконаними в строк до «31» грудня 2017 року після підписання сторонами акту виконаних робіт (п.3.3.); Сума договору буде розбита на три періоди: серпень-жовтень 2016 року 318226,00грн., листопад-грудень 2016 року 590502,00 грн., січень-березень 2017 року 590502,00 грн. (п.4.1.); Замовник до початку виконання робіт перераховує на розрахунковий рахунок підрядника аванс у розмірі 30% вартості робіт суму 95467,00 грн. Підрядник зобов`язується використати одержаний аванс на придбання та постачання необхідних для виконання матеріалів, конструкцій, виробів не протязі трьох місяців (п.4.2.); Замовник проводить розрахунки за виконані роботи з Підрядником протягом 5 календарних днів після підписання акта приймання виконаних робіт (форма КБ-2в) і довідки про вартість виконаних робіт та витрат (КБ-3), складених відповідно до положень чинних ДБН та ВБН та підписаних уповноваженими представниками сторін Замовника та Підрядника (п.4.3.); Акт приймання виконаних робіт готує Підрядник та передає для підписання уповноваженому представнику Замовника у термін не пізніше першого числа місяця наступного за звітним. Уповноважений представник Замовника протягом трьох днів перевіряє реальність акту і підписує його (п.4.4.); Підрядник виконує роботи згідно з вимогами документації, будівельних норм і правил, а Замовник здійснює контроль за виконанням робіт відповідно до проектної документації і технічних умов (п.5.1.); Договір набирає чинності з моменту підписання його сторонами та діє до «31» грудня 2017 року, але в будь-якому випадку до моменту остаточного виконання Сторонами своїх зобов`язань за цим Договором (п.9.2.).
12.12.2016 до Договору від 28.07.2016 №44/2016 укладено додаткову угоду №03/2016 про те, що загальна вартість робіт за вказаним договором складає 1499230,00 грн. (п.1); відповідно до рішення сесії сільської ради сторони встановлюють вартість робіт виконання яких доручається Підряднику в 2016 році збільшити на 172010,40 грн. Загальна суму складає 589902,00 грн. (п.2); Додаткова угода вступає в силу з моменту підписання її повноважними представниками сторін і діє до 31 грудня 2016 року і є невід`ємною частиною договору підряду від 28.07.2016 №44 (п.3).
19.12.2016 до Договору від 28.07.2016 №44/2016 укладено додаткову угоду №04/2016 про те, що загальна вартість робіт за вказаним договором складає 1499230,00 грн. (п.1); відповідно до рішення сесії сільської ради сторони встановлюють вартість робіт виконання яких доручається Підряднику в 2016 році збільшити на 177849,60 грн. Загальна сума складає 767751,60 грн. (п.2); Додаткова угода вступає в силу з моменту підписання її повноважними представниками сторін і діє до 31 грудня 2016 року і є невід`ємною частиною договору підряду від 28.07.2016 №44 (п.3).
03.02.2017 до Договору від 28.07.2016 №44/2016 укладено додаткову угоду №05/2017 про те, що загальна вартість робіт за вказаним договором складає 1499230,00 грн. (п.1); відповідно до рішення сесії сільської ради сторони встановлюють вартість робіт виконання яких доручається Підряднику в 2017 році збільшити на 189254,40 грн. Загальна сума складає 957006,00 грн. (п.2); Додаткова угода вступає в силу з моменту підписання її повноважними представниками сторін і діє до 31 грудня 2016 року і є невід`ємною частиною договору підряду від 28.07.2016 №44 (п.3).
03.04.2017 до Договору від 28.07.2016 №44/2016 укладено додаткову угоду №06/2017 про те, що загальна вартість робіт за вказаним договором складає 1499230,00 грн. (п.1); відповідно до рішення сесії сільської ради сторони встановлюють вартість робіт виконання яких доручається Підряднику в 2017 році збільшити на 169962,00 грн. Загальна сума складає 1127160,00грн. (п.2); Додаткова угода вступає в силу з моменту підписання її повноважними представниками сторін і діє до 31 грудня 2016 року і є невід`ємною частиною договору підряду від 28.07.2016 №44 (п.3).
28.04.2017 до Договору від 28.07.2016 №44/2016 укладено додаткову угоду №07/2017 про те, що загальна вартість робіт за вказаним договором складає 1499230,00 грн. (п.1); відповідно до рішення сесії сільської ради сторони встановлюють вартість робіт виконання яких доручається Підряднику в 2017 році збільшити на 128995,20 грн. Загальна сума складає 1256155,20грн. (п.2); Додаткова угода вступає в силу з моменту підписання її повноважними представниками сторін і діє до 31 грудня 2016 року і є невід`ємною частиною договору підряду від 28.07.2016 №44 (п.3).
01.06.2017 до Договору від 28.07.2016 №44/2016 укладено додаткову угоду №08/2017 про те, що загальна вартість робіт за вказаним договором складає 1499230,00 грн. (п.1); відповідно до рішення сесії сільської ради сторони встановлюють вартість робіт виконання яких доручається Підряднику в 2017 році збільшити на 205719,60 грн. Загальна сума складає 1461874,80грн. (п.2); Додаткова угода вступає в силу з моменту підписання її повноважними представниками сторін і діє до 31 грудня 2016 року і є невід`ємною частиною договору підряду від 28.07.2016 №44 (п.3).
2)від 28.07.2016 №1 (далі Договір від 28.07.2016 №1). Відповідно до умов вказаного договору, Замовник доручає, а Виконавець бере на себе зобов`язання своїми та залученими силами виконати роботи з «Капітального ремонту будівлі Шевченківського будинку культури в селі Шевченкове, вулиця братів Тобілевичів,70 Миколаївської сільської ради Кіровоградського району, Кіровоградської області», відповідно до затвердженої договірної ціни в обумовлений договором строк (п.1.1.); Договірна ціна робіт, що доручена Підряднику за цим договором складає 318226,00 грн. (п.2.1.); Договірна ціна може переглядатися сторонами за таких умов: зміна обсягів і складу робіт, зміна вартості будівельних матеріалів та паливно-мастильних матеріалів; необхідності врахування інфляційного ринкового подорожчання; прийняття нових законодавчих і нормативних актів, що впливають на вартість робіт, виконання непередбачених робіт (п.2.2.); Перегляд договірної ціни обґрунтовується розрахунками і оформляється сторонами шляхом укладання додаткових угод, які є невід`ємною частиною цього договору (п.2.3.); Роботи вважаються виконаними в строк до «31» грудня 2017 року після підписання сторонами акту виконаних робіт (п.3.3.); Замовник до початку виконання робіт перераховує на розрахунковий рахунок підрядника аванс у розмірі 30% вартості робіт суму 95467,00 грн. Підрядник зобов`язується використати одержаний аванс на придбання та постачання необхідних для виконання матеріалів, конструкцій, виробів не протязі трьох місяців (п.4.1.); Замовник проводить розрахунки за виконані роботи з Підрядником протягом 5 календарних днів після підписання акта приймання виконаних робіт (форма КБ-2в) і довідки про вартість виконаних робіт та витрат (КБ-3), складених відповідно до положень чинних ДБН та ВБН та підписаних уповноваженими представниками сторін Замовника та Підрядника (п.4.2.); Акт приймання виконаних робіт готує Підрядник та передає для підписання уповноваженому представнику Замовника у термін не пізніше першого числа місяця наступного за звітним. Уповноважений представник Замовника протягом трьох днів перевіряє реальність акту і підписує його (п.4.3.); Підрядник виконує роботи згідно з вимогами документації, будівельних норм і правил, а Замовник здійснює контроль за виконанням робіт відповідно до проектної документації і технічних умов (п.5.1.); Договір набирає чинності з моменту підписання його сторонами та діє до «31» грудня 2017 року, але в будь-якому випадку до моменту остаточного виконання Сторонами своїх зобов`язань за цим Договором (п.9.2.).
12.12.2016 до Договору від 28.07.2016 №1 укладену додаткову угоду №1 про те, що Договір від 28.07.2016 №1 на суму 318226,80грн. є додатковим договором до основного договору підряду від 28.07.2016 №44/2016 на суму 1499230,00 грн. та є його невід`ємною частиною (п.1).
3)від 21.09.2016 №42 (далі Договір підряду від 21.09.2016 №42). Відповідно до умов вказаного договору, Замовник доручає, а Виконавець бере на себе зобов`язання своїми та залученими силами виконати роботи з «Капітального ремонту будівлі Шевченківського будинку культури в селі Шевченкове, вулиця братів Тобілевичів,70 Миколаївської сільської ради Кіровоградського району, Кіровоградської області», відповідно до затвердженої договірної ціни в обумовлений договором строк (п.1.1.); Договірна ціна робіт, що доручена Підряднику за цим договором складає 99856,00 грн. (п.2.1.); Договірна ціна може переглядатися сторонами за таких умов: зміна обсягів і складу робіт, зміна вартості будівельних матеріалів та паливно-мастильних матеріалів; необхідності врахування інфляційного ринкового подорожчання; прийняття нових законодавчих і нормативних актів, що впливають на вартість робіт, виконання непередбачених робіт (п.2.2.); Перегляд договірної ціни обґрунтовується розрахунками і оформляється сторонами шляхом укладання додаткових угод, які є невід`ємною частиною цього договору (п.2.3.); Роботи вважаються виконаними в строк до «31» грудня 2017 року після підписання сторонами акту виконаних робіт (п.3.3.); Замовник проводить розрахунки за виконані роботи з Підрядником протягом 5 календарних днів після підписання акта приймання виконаних робіт (форма КБ-2в) і довідки про вартість виконаних робіт та витрат (КБ-3), складених відповідно до положень чинних ДБН та ВБН та підписаних уповноваженими представниками сторін Замовника та Підрядника (п.4.1.); Акт приймання виконаних робіт готує Підрядник та передає для підписання уповноваженому представнику Замовника у термін не пізніше першого числа місяця наступного за звітним. Уповноважений представник Замовника протягом трьох днів перевіряє реальність акту і підписує його (п.4.2.); Підрядник виконує роботи згідно з вимогами документації, будівельних норм і правил, а Замовник здійснює контроль за виконанням робіт відповідно до проектної документації і технічних умов (п.5.1.); Договір набирає чинності з моменту підписання його сторонами та діє до «31» грудня 2017 року, але в будь-якому випадку до моменту остаточного виконання Сторонами своїх зобов`язань за цим Договором (п.9.2.).
12.12.2016 до Договору підряду від 21.09.2016 №42 укладену додаткову угоду №2 про те, що Договір підряду від 21.09.2016 №42 на суму 99856,00грн. є додатковим договором до основного договору підряду від 28.07.2016 №44/2016 на суму 1499230,00 грн. та є його невід`ємною частиною (п.1); відповідно до рішення сесії сільської ради вартість робіт, виконання яких доручається Підряднику в 2016 році збільшується на 99856,80 грн. Загальна вартість робіт складає 418083,60 грн., згідно з формою КБ-3 (довідкою про вартість виконаних будівельних робіт та витрат за вересень 2016 року від 27.09.2016 (п.2).
На виконання умов договорів, враховуючи надані документи, а саме: акти форми КБ-2в, Розпорядником на безготівковий рахунок Виконавця № НОМЕР_1 , відкритий в АТ «УкрСиббанк», м.Харків, МФО351005, перераховані бюджетні кошти на загальну суму 1498550,40 грн., що підтверджується платіжними дорученнями, а саме: від 28.07.2016 №203 на суму 95467,80 грн., від 06.09.2016 №230 на суму 222759,00 грн., від 27.09.2016 №257 на суму 99856,80 грн., від 16.12.2016 №383 на суму 172010,40 грн., від 22.12.2016 №396 на суму 177849,60 грн., від 09.02.2017 №24 на суму 189254,40 грн., від 05.04.2017 №88 на суму 169962,00 грн., від 04.05.2017 №120 на суму 128995,20 грн., від 06.06.2017 №166 на суму 205719,60 грн., від 04.09.2017 №340 на суму 36675,60 грн.
Проведеною в ході досудового розслідування судовою будівельно-технічною експертизою від 22.05.2018 №148/149/18-27 встановлено, що обсяги та вартість фактично виконаних робіт по об`єкту «Капітальний ремонт будівлі Шевченківського будинку культури в селі Шевченкове, вулиця братів Тобілевичів,70 Миколаївської сільської ради Кіровоградського району, Кіровоградської області» не відповідають обсягам та вартості, визначеним первинною документацією з будівництва, що призвело до завищення вартості фактично виконаних робіт на загальну суму 492132,00 грн. Невідповідність виникла внаслідок завищення обсягів робіт, їх вартості та порушення проекту, який був розроблений проектною організацією.
31.08.2018 директору ТОВ«ІНПРОМСНАБ» ОСОБА_6 та виконробу вказаного товариства ОСОБА_4 повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.5 ст.191 КК України.
Підозрюваний ОСОБА_4 від допиту відмовився у зв`язку з необхідністю ознайомитись з фінансово-господарською документацією товариства, яка є об`ємною.
Відповідно до інформації Державного реєстру прав на нерухоме майно, право власності на нерухоме майно, а саме: квартира, загальною площею 54,1м2, за адресою: АДРЕСА_1 , власником та фактичним володільцем якої є ОСОБА_4 .
На підставі вищевикладеного, з метою відшукування документів зазначених в прохальній частині клопотання та з можливістю їх вилучення, а також речей, які засвідчують виконання ТОВ«ІНПРОМСНАБ» (ЄДРПОУ 39659157) робіт по капітальному ремонту будівлі Шевченківського будинку культури в с.Шевченкове, вул.братів Тобілевичів,70, необхідно провести обшук за вище вказаною адресою.
Прокурор в судовому засіданні клопотання підтримав та просив його задовольнити посилаючись на обставини в ньому викладені. Додатково вказав, що в рамках даного кримінального провадження проведено почеркознавчу експертизу, тому необхідність проведення обшуку пов`язана з метою відшукання оригіналів документів, що були підроблені згідно проведеної почеркознавчої експертизи, екземплярів документів з ознаками підробки.
Заслухавши прокурора, дослідивши матеріали клопотання, слідчий суддя вважає, що клопотання не підлягає задоволенню з таких підстав.
Частиною 1 ст. 234 КПК України встановлено, що обшук проводиться з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання знаряддя кримінального правопорушення або майна, яке було здобуте у результаті його вчинення, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних та причетних до кримінального правопорушення осіб.
Відповідно до п. 4 ч. 5 ст. 234 КПК України слідчий суддя зобов`язаний відмовити у задоволенні клопотання про обшук, якщо прокурор, слідчий не доведе наявність достатніх підстав вважати, що відшукувані речі, документи або особи знаходяться у зазначеному в клопотанні житлі чи іншому володінні особи.
Відповідно до вимог ст. 234 КПК України до клопотання про надання дозволу на обшук мають бути додані оригінали або копії документів та інших матеріалів, якими прокурор, слідчий обґрунтовує доводи клопотання.
Так, в клопотанні прокурор вказує про необхідність провести обшук за адресою: АДРЕСА_1 , власником та фактичним володільцем якого є ОСОБА_4 , оскільки вказані документи мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні.
З повідомлення про підозру ОСОБА_4 у вчиненні кримінальних правопорушеннях, передбачених ч. 5 ст. 191, ч. 1 ст. 366 КК України від 31.08.2018 року, вбачається, що з відома ОСОБА_6 , ОСОБА_4 з метою реалізації спільного умислу спрямованого на заволодіння грошовими коштами подав до Миколаївської сільської ради завідомо підроблені документи, які складені невстановленою слідством особою.
Проте, прокурором не надано доказів того, що вказані документи можуть перебувати саме за вище вказаною адресою, як зазначено в повідомленні про підозру вони складене невстановлені слідством особою, тобто фактично обшук проводиться навмання. Крім того, повідомлення про підозру датоване 31.08.2018 року та в ній наведений перелік підроблених документів, тому відсутнє обґрунтування необхідності відшукання додаткових доказів.
За таких підстав, прокурором не доведено з якою метою йому необхідно провести обшук за вище вказаною адресою, тим паче з його слів почеркознавчу експертизу підроблених документів вже проведено в рамках даного кримінального провадження, хоча відповідних доказів проведення такої експертизи слідчому судді не надано.
Таким чином, обґрунтування клопотання не відповідає доказам, які як вважає прокурор мали б обґрунтувати його зміст. Відтак, клопотання прокурора обґрунтовано формально.
Відповідно до п. 1, п. 4 ч. 5 ст.234КПК України слідчий суддя відмовляє у задоволенні клопотання про обшук, якщо прокурор, слідчий не доведе наявність достатніх підстав вважати, що було вчинено кримінальне правопорушення; відшукувані речі, документи або особи знаходяться у зазначеному в клопотанні житлі чи іншому володінні.
З наведених підстав клопотання прокурора задоволенню не підлягає.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 234, 309, 369-372, 532 КПК України, слідчий суддя, -
ПОСТАНОВИВ:
У задоволені клопотання прокурора Кіровоградської місцевоїпрокуратури ОСОБА_3 про проведення обшуку по матеріалам кримінального провадження № 42017120000000217 від 01.09.2017 року, за ознаками вчинення кримінальних правопорушень, передбачених ч.5 ст.191, ч.1 ст.366 КК України - відмовити.
Ухвала набирає законної сили з моменту оголошення та оскарженню не підлягає.
Суддя Кіровського
районного суду
м.Кіровограда ОСОБА_1
Суд | Кіровський районний суд м.Кіровограда |
Дата ухвалення рішення | 02.11.2018 |
Оприлюднено | 24.02.2023 |
Номер документу | 77638661 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Кіровський районний суд м.Кіровограда
Галаган О. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні