Справа № 638/14029/14-а
Провадження № 2-а/638/4/18
01 листопада 2018 року Дзержинський районний суд міста Харкова у складі:
головуючого судді Семіряд І.В.
при секретарі Романової О.В.
за участю позивача ОСОБА_1
розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Харкові справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Виконавчого комітету Харківської міської ради Про визнання недійсною і скасування державної реєстрації об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Культура , визнання недійсним протоколу установчих зборів співвласників будинку, припинення юридичної особи та зобов'язання вчинити певні дії , треті особи : Відділ державної реєстрації юридичних осіб-підприємців реєстраційної служби Харківського міського управління юстиції, об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Культура ,
В С Т А Н О В И В:
Позивач ОСОБА_1 звернувся до Дзержинського райсуду міста Харкова з адміністративним позовом до виконавчого комітету Харківської міської ради, Про визнання недійсною і скасування державної реєстрації об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Культура , визнання недійсним протоколу установчих зборів співвласників будинку, припинення юридичної особи та зобов'язання вчинити певні дії , треті особи : Відділ державної реєстрації юридичних осіб-підприємців реєстраційної служби Харківського міського управління юстиції, об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Культура , у якому з урахуванням заяв про уточнення позовних вимог просить:
- визнати протокол № 1 установчих зборів власників квартир будинку № 65 (4-6 під'їзди) що належать ЖБК Культура розташований за адресою: АДРЕСА_1, на підставі якого орган державної реєстрації вніс дані до реєстру, таким, що не відповідає вимогам п. 7,8,9 ст. 6 Закону України Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку .
- визнати протиправними дії органу державної реєстрації при проведенні 13.05.2004 державної реєстрації ОСББ Культура ;
- визнати недійсною та скасувати державну реєстрацію ОСББ Культура ;
- припинити юридичну особу - ОСББ Культура
- зобов'язати реєстратора призначити ліквідаційну комісію;
- зобов'язати виконавчий комітет Харківської міської ради прийняти будинок у комунальну власність територіальної громади міста Харкова;
- зобов'язати виконавчий комітет Харківської міської ради призначити управителя будинку АДРЕСА_1
В обґрунтування позовним вимог зазначено, що позивач є власником помешкання в багатоквартирному будинку, в якому він проживає з 2010 року за адресою: АДРЕСА_1
13.05.2004 Управління державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Харківської міської ради зареєструвало ОСББ Культура як юридичну особу на підставі рішення власників квартир за протоколом № 1 установчих зборів власників квартир № 65 (4-6 під'їзди), що належить ЖБК Культура , від 13.03.2004.
Однак, позивач вважає, що державний реєстратор вніс до реєстру дані та видав свідоцтво про державну реєстрацію об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Культура на підставі документів, які не відповідають вимогам чинного законодавства, що свідчить про те, що державний реєстратор не перевірив належним чином надані документи на відповідність їх законодавству, як це встановлено п. 6 Постанови КМУ від 11 жовтня 2002 року № 1521 Про реалізацію Закону України Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку , що потягло за собою порушення прав співвласників будинку, в тому числі і його. З зв'язку з зазначеним, позивач звернувся до суду з дійсним позовом. Крім того, при прийнятті зазначеного рішення власників квартир за протоколом № 1 установчих зборів власників квартир № 65 (4-6 під'їзди), що належить ЖБК Культура , від 13.03.2004, був відсутній кворум, що є свідчить про порушення норм діючого законодавства.
Позивач ОСОБА_1, в судовому засіданні позовні вимоги підтримав в повному обсязі, просив їх задовольнити з підстав викладених в позовній заяві з урахуванням її уточнень. При цьому наголошував на тому, що матеріали справи містять достатньо даних на підтвердження його позовних вимог, а тому витребувати реєстраційну справу щодо реєстрації ОСББ Культура та інші документи щодо діяльності зазначеного ОСББ немає потреби. ( т. 2 а.с.а.с. 140, 156 ).
Представник відповідача виконавчого комітету Харківської міської ради у судове засідання не з'явився, причину не явки суду не повідомив, про день та час розгляду справи повідомлений своєчасно та належним чином. В своїх письмових запереченнях зазначив, що позов задоволенню не підлягає, оскільки реорганізація житлово-будівельного кооперативу Культура в об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Культура здійснена на підставі Закону України Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку , а реєстрація ОСББ Культура здійснена на підставі Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців . Таким чином реорганізація ЖБК Культура та реєстрація ОСББ Культура здійснена відповідно до вимог чинного законодавства України. Крім того, представник відповідача зазначив, що позивачем не доведено яким чином реорганізація ЖБК Культура в ОСББ Культура порушує його права, свободи та інтереси. Також в своїх доповненнях до заперечень представник відповідача зазначив, що вважає вимоги позивача щодо зобов'язання виконавчого комітету ХМР прийняти будинок до комунальної власності територіальної громади м. Харкова безпідставними, необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню, оскільки згідно п. 2 Порядку передачі житлового комплексу або його частини з балансу на баланс, затвердженого постановою Кабінету міністрів України від 11.10.2002 № 1521 загальні збори об'єднання вирішують питання, зокрема, про передачу житлового комплексу або його частини на баланс іншої юридичної особи, статут якої передбачає можливість провадження такої діяльності, та укладення з цією юридичною особою відповідного договору. Таким чином, ця вимога суперечить нормам чинного законодавства.
Представник третьої особи Управління державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців Департаменту реєстрації Харківської міської ради у судове засідання не з'явився, причину не явки суду не повідомив, про день та час розгляду справи повідомлений своєчасно та належним чином. В своїх письмових запереченнях зазначив, що управління проти задоволення позову заперечує, оскільки відповідно до чинного законодавства, органи державної реєстрації не здійснюють нагляд за порядком скликання установчих зборів, повідомлення про проведення установчих зборів та проведення установчих зборів об'єднання. Виключною підставою для припинення юридичної особи в тому числі є, визнання недійсним запису про проведення державної реєстрації через порушення закону, допущенні при створенні юридичної особи, які не можна усунути. З заявленого позову не вбачається жодних підстав для визнання недійсним запису про проведення державної реєстрації через порушення закону, допущені при створенні юридичної особи, які не можна усунути. Пунктом 6 Порядку державної реєстрації об'єднань співвласників багатоквартирного будинку встановлено, що орган державної реєстрації перевіряє наведені у реєстраційній картці відомості, комплектність поданих документів та відповідність їх законодавству. Тому представник управління державної реєстрації вважає, що документи, подані для проведення державної реєстрації ОСББ відповідали вимогам законодавства на момент реєстрації ОСББ. Крім того, відповідно до цього порядку, відповідальність за достовірність відомостей, наведених у поданих документах, несуть власники житлових (нежитлових) приміщень та заявник. Реєстрація ОСББ скасовується органом державної реєстрації у разі його ліквідації на підставах, передбачених ст. 28 ЗУ Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку .
Представник третьої особи ОСББ Культура в судове засідання не з'явився, причину не явки суду не повідомив, про день та час розгляду справи повідомлений своєчасно та належним чином.
Заслухавши пояснення позивача, дослідивши наявні матеріали справи, заяви по суті справи та письмові пояснення та заперечення сторін, з'ясувавши всі фактичні обставини справи та об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає, в задоволенні позову слід відмовити , виходячи з наступного.
Під час розгляду справи встановлено та не заперечується сторонами, що в будинку 65 (4, 5 та 6 під'їзд) по вул. 23 Серпня, в місті Харкові, де також мешкає позивач ОСОБА_1, створено об'єднання співвласників багатоквартирного будинку шляхом реорганізації житлово-будівельного кооперативу Культура .
Відповідно до ст. 5 Закону України Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку (чинного на час виникнення спірних правовідносин) житлово-будівельні кооперативи можуть бути реорганізовані в об'єднання.
Реорганізація відбувається за рішенням загальних зборів. Відповідно до статуту (положення) кооперативу збори можуть прийняти рішення про реорганізацію кооперативу в об'єднання. З моменту прийняття цього рішення зазначені збори вважаються установчими зборами об'єднання і далі проводяться відповідно до вимог цього Закону.
Участь в установчих зборах беруть члени житлово-будівельного кооперативу, які повністю сплатили вартість жилих приміщень і належної частки у вартості нежилих приміщень та іншого майна і виявили таке бажання.
У разі неповної оплати вартості жилих приміщень і належної частки у вартості нежилих приміщень та іншого майна окремими членами житлово-будівельного кооперативу вони можуть брати участь у зборах, зазначених у частинах другій і третій цієї статті, з метою вступу до об'єднання за згодою власника невиплаченої частки майна.
Рішення приймається шляхом поіменного голосування. Рішення оформлюється особистим підписом кожного, хто проголосував, у протоколі із зазначенням результату голосування ("за" чи "проти").
Рішення вважається прийнятим, якщо за нього проголосувало не менше двох третин присутніх осіб, які мають право голосу. Установчі збори правомочні, якщо на них присутні більше п'ятдесяти відсотків власників.
З протоколу №1 установчих зборів власників квартир будинку № 65 (4-6 під'їзди) , що належали ЖБК Культура від 13.03.2004 вбачається, що в ЖБК Культура мається 45 квартир. На установчих зборах були присутні 27 власників квартир, що становить більше чим 50% власників, з них 24 власники проголосували за реорганізацію ЖБК Культура в об'єднання власників багатоквартирного будинку Культура , що становить не менше двох третин присутніх осіб, які мають право голосу.(т.1 а.с. 5).
На підставі зазначеного, суд приходить до висновку, що реорганізація ЖБК Культура в ОСББ Культура здійснена на підставі Закону України Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку , а реєстрація ОСББ Культура здійснена на підставі Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців ,а отже у відповідності до вимог чинного законодавства України, у зв'язку з чим, у вимозі позивача щодо визнання протоколу № 1 установчих зборів власників квартир будинку № 65 (4-6 під.), на підставі якого орган державної реєстрації вніс дані до реєстру, таким, що не відповідає вимогам п. 7,8,9 ст. 6 ЗУ Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку , слід відмовити, оскільки він прийнятий у відповідності до вимог закону.
Оскільки судом встановлено, що протокол установчих зборів, прийнятий у відповідності до вимог закону, з цього випливає, що виконавчий комітет Харківської міської ради провів державну реєстрацію ОСББ Культура з дотриманням вимог Постанови КМУ від 11.10.2002 № 1521 Про реалізацію Закону України Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку , а тому вимоги позивача щодо визнання протиправними дії органу державної реєстрації при проведенні 13.05.2004 державної реєстрації ОСББ Культура та скасування реєстрації ОСББ Культура слід також залишити без задоволення.
Окрім того слід зазначити, що включення відомостей про юридичну особу ОСББ Культура до Єдиного державного реєстру було проведено державним реєстратором 05.12.2008.
Стаття 6 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців зазначає, що повноваження державного реєстратора полягають у засвідченні певних фактів, передбачених чинним законодавством, при надходженні до нього відповідного пакету документів. Згідно з Законом України Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців орган державної реєстрації за власною ініціативою не приймає жодних рішень відносно суб'єктів господарювання.
Відповідно до чинного законодавства, органи державної реєстрації не здійснюють нагляд за порядком скликання установчих зборів, повідомлення про проведення установчих зборів та проведення установчих зборів об'єднання.
Пунктом 6 Порядку державної реєстрації об'єднань співвласників багатоквартирного будинку встановлено, що орган державної реєстрації перевіряє наведені у реєстраційній картці відомості, комплектність поданих документів та відповідність їх законодавству.
Отже, документи подані для проведення державної реєстрації ОСББ відповідали вимогам законодавства.
Щодо вимоги позивача щодо припинення юридичної особи - ОСББ Культура суд зазначає наступне.
Виключні підстави для припинення юридичних осіб передбачені ч. 2 ст. 38 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб і фізичних осіб-підприємців . Однією з таких підстав, є визнання недійсним запису про проведення державної реєстрації через порушення закону, допущенні при створенні юридичної особи, які не можна усунути.
Оскільки, судом встановлено відсутність підстав для визнання недійсним та скасування запису про проведення державної реєстрації через порушення закону, допущенні при створенні юридичної особи, які не можна усунути, тож і відсутні підстави для припинення юридичної особи, а отже і вимоги щодо зобов'язання реєстратора призначити ліквідаційну комісію, зобов'язання виконавчого комітету Харківської міської ради прийняти будинок у комунальну власність територіальної громади міста Харкова та призначити управителя будинку задоволенню не підлягають, у зв'язку з відсутністю на це законних підстав.
Відповідно до ст. 2 КАСУ завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.
Відповідно до ст.ст.7,9 КАСУ розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Суд вирішує справи відповідно до Конституції та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України. Суд застосовує інші правові акти, прийняті відповідним органом на підставі, у межах повноважень та у спосіб, визначені Конституцією та законами України.
У відповідності до ч. 1 ст. 77 КАСУ, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
У відповідності до ч. 2 ст.77 КАСУ, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Враховуючи викладене вище, суд приходить до висновку, що відповідачем доведено правомірності оскаржуваного рішення, а позивач інших доказів на підтвердження своїх вимог суду не надав, отже, в задоволені позову слід відмовити.
Судові витрати підлягають розподілу відповідно до ст. 139 КАСУ.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 2-15, 17-18, 33-35, 41-42, 47-51, 56-59, 69-71, 79, 86, 87, 94, 99, 104-107, 110-112, 121, 122-143, 151-154, 158, 162, 163, 167, 185-186, 254 КАС України, суд -
В И Р І Ш И В :
У задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 до Виконавчого комітету Харківської міської ради Про визнання недійсною і скасування державної реєстрації об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Культура , визнання недійсним протоколу установчих зборів співвласників будинку, припинення юридичної особи та зобов'язання вчинити певні дії , треті особи : Відділ державної реєстрації юридичних осіб-підприємців реєстраційної служби Харківського міського управління юстиції, об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Культура , - відмовити у повному обсязі.
Відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 розділу VII "Перехідні положення" КАС України до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.
Рішення може бути оскаржено до Харківського апеляційного адміністративного суду, шляхом подання апеляційної скарги на рішення суду, протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Повний текст рішення складено 12.11.2018.
Суддя : І.В.Семіряд
Суд | Дзержинський районний суд м.Харкова |
Дата ухвалення рішення | 01.11.2018 |
Оприлюднено | 13.11.2018 |
Номер документу | 77776281 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дзержинський районний суд м.Харкова
Семіряд І. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні