Справа №2а--416/ 2008р.
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
9 грудня 2008 року м. Конотоп
Конотопський-міськрайонний суд в складі:
головуючого Кущенка М. Ф.
при секретарі Олійник В.П.
з участю представника відповідача ОСОБА_1
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за позовом ОСОБА_2 до управління Пенсійного фонду України в Конотопському районі, третя особа: Конотопське управління Державного казначейства України в Сумській області, про поновлення пропущеного строку та зобов’язання нарахування недоплачених 3692, 7 грн.,
ВСТАНОВИВ:
Позивач обґрунтовує вимоги тим, що вона ІНФОРМАЦІЯ_1 і відповідно до ст. 1 Закону України №2195-1У від 18 листопада 2004р."Про соціальний захист дітей війни" є дитиною війни. І відповідно до ст. 6 вказаного Закону з 1 січня 2006р. їй повинна виплачуватись щомісячна соціальна допомога в розмірі 30% мінімальної пенсії за віком. В 2006-2007 роках така допомога їй не виплачувалась. Верховна Рада України Законом України від 20.12.05р. "Про Державний бюджет України на 2006р" ( ст. ст. 77, 110) та Законом України від 19.12.2006р."Про Державний бюджет України на 2007р"( ст. 71 п.12) призупинила дію ст. 6 Закону України "Про соціальний захист дітей війни". Однак рішенням Конституційного Суду України №6рп/2007 від 9 липня 2007р. визнано такими, що не відповідають Конституції України положення п. 12 ст. 71 ЗУ ."Про Державний бюджет України на 2007р" і п.3 ст. 71 ЗУ "Про Державний бюджет України на 2006р", тому вони не можуть діяти.
Крім цього відповідно до ст. 3 ч.2 ЗУ "Про соціальний захист дітей війни" державні соціальні гарантії дітям війни, встановлені цим законом не можуть бути обмежені або скасовані іншими нормативно-правовими актами. А ст. ст. 19 ч.2, 22 ч.3 Конституції України зобов'язує органи державної влади та органи місцевого самоврядування діяти в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. При прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних законів не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод. Тому невиплата їй соціальної допомоги згідно із визначеними положеннями в ЗУ "Про соціальний захист * дітей війни" є протиправною.
Відповідно до ст. 6 ЗУ "Про соціальний захист дітей війни" розмір соціальної допомоги становить 30 % мінімальної пенсії за віком . А мінімальна пенсія за віком відповідно до ст. 28 Закону України "Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування" встановлюється в розмірі прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність. Відповідно до ЗУ "Про Державний бюджет на 2007р." такий розмір встановлений з 1 січня 380грн., з 1 квітня - 406 грн., з 1 жовтня -411 грн. Відповідно до ЗУ "Про Державний бюджет на 2006р." такий розмір встановлений з 1 січня в 350грн., з 1 квітня -359 грн., з 1 жовтня - 366грн. Таким чином їй за 2006-2007р недоплачено 2733, 3грн.
З січня 2008р. щомісячну соціальну допомогу почали виплачувати в розмірі 10% від мінімальної пенсії за віком. Відповідно до ЗУ "Про Державний бюджет на 2008р." прожитковий мінімум для осіб, які втратили працездатність становить з 1 січня 470грн., з 1 квітня 481 грн., з 1 липня -482 грн., з 1 жовтня - 498 грн. Недоплата склала 959, 4грн., а всього до сплати підлягає 3692, 7 грн. Про порушення своїх прав вона взнала тільки 25 жовтня 2008р. від заступника голови Конотопської районної ради, коли той проводив особистий прийом громадян. Тому вона пропустила строк за зверненням до суду за захистом своїх прав із поважних причин і просить поновити їй строк на звернення до суду і зобов’язати управління Пенсійного фонду України в Конотопському районі нарахувати їй недоплачених 3692, 7 грн.
Позивач і третя особа на розгляд справи не з’явилися, про час і дату розгляду повідомлені і суд розглядає справу без їхньої участі.
Представник відповідача за дорученням ОСОБА_1 вимоги позову не визнала і просить
примінити строк позовної давності відповідно до вимог ст. 99, 100 КАС України і відмовити в задоволенні всіх вимог за пропуском строку звернення до суду, оскільки законодавство опубліковане своєчасно доступне до загалу і позивач повинна була знати про величину доплат , які їй повинні були нараховуватись як дитині війни з дня опублікування відповідного закону. Крім цього вона також пояснила, що позивач має статус дитини війни і ст. 6 ЗУ "Про соціальний захист дітей війни" надає їй право отримувати підвищену пенсію на 30% від мінімальної пенсії за віком . А остання встановлюється ст. 28 Закону України "Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування" в розмірі прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність. Проте ч.3 цієї ж статті вказує, що мінімальний розмір пенсії за віком застосовується виключно для визначення розмірів пенсії, тому підстав для застосування цього розміру для обчислення підвищення дітям війни немає. Просить врахувати, що ст. 7 ЗУ "Про соціальний захист дітей війни" передбачає фінансування цього положення із Державного бюджету України, який затверджує Верховна Рада України, а не з бюджету Пенсійного фонду України, який затверджує Кабінет Міністрів України і в зв"язку із цим їхнє управління Пенсійного фонду діяло без будь-яких порушень законодавства.
Що стосується невиплат за 2006р. то на законодавчому рівні не було врегульовано яким саме • органом і за рахунок яких коштів і джерел та в якому процедурному порядку здійснюється призначення і виплата підвищення пенсії , таке підвищення в 2006р. не було запроваджено.
Рішенням Конституційного суду 6-рп/2007 від 9.07.2007р. визнано такими , що не відповідають Конституції норми ст. ст. 71, 111 Закону України "Про Державний бюджет України на 2007р". Відповідно ж до ст. 73 ЗУ "Про Конституційний суд України" визнані неконституційними закони втрачають чинність від дня прийняття Конституційним судом рішення про їх неконституційність. Тому виплачені до цього часу кошти не підлягають перерахуванню. Законом України "Про державний бюджет України на 2008р." внесені зміни до ст. 6 ЗУ "Про соціальний захист дітей війни" згідно яких дітям війни встановлюються надбавки в розмірі 10% прожиткового мінімуму .Згідно із цим положенням закону вони і проводили доплати позивачу. Після набрання чинності рішення Конституційного Суду України 22.05.08р. №10-рп/2008 про неконституційність вказаного положення ЗУ "Про державний бюджет України на 2008р." постановою Кабінету Міністрів України від 28.05.08р. №530 "Деякі питання соціального захисту окремих категорій громадян " дітям війни до пенсії проводиться підвищення з 22 травня -48, 1 грн., з 1 липня - 48, 2 грн., з 1 жовтня 49, 8 грн.І згідно цієї постанови вони і проводили доплати. Іншого чинним законодавством не передбачено.
Вислухавши представника відповідача та перевіривши матеріали справи, суд приходить до -висновку, що позов ОСОБА_2 підлягає частковому задоволенню із слідуючих підстав.
Відповідно до вимог ст. 100 КАС України пропущення строку звернення до адміністративного суду є підставою для відмови у задоволенні адміністративного позову за умови, якщо на цьому наполягає одна із сторін.
Представник відповідача наполягає на приміненні строку позовної давності.
Позивач звернулася до суду за захистом своїх прав 29 жовтня 2008р. і просить вирішити її спір за період 2006-2008р. та поновити строк за зверненням до суду обґрунтовуючи це тим, що вона взнала про порушення своїх прав тільки в жовтні 2008р. Однак суд не може погодитись із цим, оскільки Закон України «Про соціальний захист дітей війни» був оприлюднений в 2004р в установленому в законі порядку", а значить був доведений до відома всіх громадян. В зв"язку із цим у суда немає підстав для поновлення позивачу строку для звернення до суду і суд відмовляє їй в задоволенні її вимог за період з 1 січня 2006р.по 29 жовтня 2007р. за пропуском звернення до суду.
Що стосується періоду з 30 жовтня 2007р. по 31 грудня 2007р. то її вимоги підлягають задоволенню, оскільки відповідно до вимог Закону України №2195-1У від 18 листопада 2004р."Про соціальний захист дітей війни" їй, як дитині війни , повинно бути проведено нарахування до пенсії в розмірі 30% мінімальної пенсії за віком, враховуючи , що Рішенням Конституційного суду б-рп/2007 від 9.07.2007р. визнано такими , що не відповідають Конституції норми ст. ст. 71, 111 Закону України "Про Державний бюджет України на 2007р", які зменшували розміри виплати в порівнянні із ЗУ "Про соціальний захист дітей війни", оскільки відповідно до ст. 73 ЗУ "Про Конституційний суд України" визнані неконституційними закони втрачають чинність від дня прийняття Конституційним судом рішення про їх неконституційність.
Законом України "Про Державний бюджет України на 2008р." внесені зміни до ст. б ЗУ "Про соціальний захист дітей війни" згідно яких дітям війни встановлюються надбавки в розмірі 10% прожиткового мінімуму. І ця величина відповідачем нараховувалась правомірно.
Після набрання чинності рішення Конституційного Суду України 22.05.08р. №10-рп/2008 про
неконституційність вказаного положення ЗУ "Про державний бюджет України на 2008р." відповідач повинен був нараховувати доплати передбачені ЗУ "Про соціальний захист дітей війни" незважаючи на те, що постановою Кабінету Міністрів України від 28.05.08р. №530 "Деякі питання соціального захисту окремих категорій громадян " дітям війни встановлювались інші виплати, оскільки вказана
Постанова Кабінету Міністрів України суперечить вказаному Закону . А
Постанова Кабінету Міністрів як нормативний акт має меншу юридичну силу ніж закон.
Суд не може погодитись із відповідачем, що останній не повинен проводити нарахування в розмірах вказаних в ст. 6 ЗУ "Про соціальний захист дітей війни", поскільки законодавством на нього це не покладено. Відповідач в даний період проводить нарахування і виплату надбавки в розмірі 10% прожиткового мінімуму, таким чином механізм цього нарахування і виплати вже визначився, тому на даний період визнання іншого буде порушенням вимог ст. 22 Конституції України. Тому виходячи із положень закріплених в ст. ст. 1, 3, 8, 22 Конституції України суд приходить до висновку, що з 22 травня 2008р. відповідач повинен нараховувати позивачу як дитині війни виходячи із розміру 30% мінімальної пенсії за віком, яка відповідно становила травень-червень 481 грн., липень-вересень 482 грн., жовтень-грудень 498 грн. Незважаючи на те, що позивач в свої вимогах ставить питання про перерахування йому сум з січня 2008р по жовтень 2008р. суд зобов’язує відповідача зробити таке нарахування за період до кінця 2008року.
Виходячи із-викладеного та керуючись ст. ст. 159-163 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
У відновленні пропущеного строку для звернення до суду відмовити. В задоволенні вимог позову за період з 1 січня 2006р.по 28 жовтня 2007р. відмовити за пропуском строку звернення до суду.
Зобов'язати управління Пенсійного фонду України в Конотопському районі перерахувати ОСОБА_2 надбавку до пенсії за період з 29 жовтня 2007р. по 31 грудня 2007р із 22 травня 2008р по кінець року , щомісячно із розрахунку 30% мінімальної пенсії за віком.
Апеляційне оскарження постанови суду може бути проведено шляхом подачі заяви про таке оскарження протягом 10 днів з дня проголошення постанови з послідуючою подачею апеляційної скарги до Харківського адміністративного апеляційного суду через Конотопський міськрайсуд протягом 20 днів або без попередньої подачі заяви про таке оскарження - в такому ж порядку протягом 10 днів з дня проголошення постанови .
Суд | Конотопський міськрайонний суд Сумської області |
Дата ухвалення рішення | 09.12.2008 |
Оприлюднено | 20.05.2011 |
Номер документу | 7778846 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Конотопський міськрайонний суд Сумської області
Кущенко М.Ф.
Адміністративне
Южноукраїнський міський суд Миколаївської області
Франчук О.Д.
Адміністративне
Олександрійський міськрайонний суд Кіровоградської області
Попович С.М.
Адміністративне
Олександрійський міськрайонний суд Кіровоградської області
Попович С.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні