Постанова
від 14.11.2018 по справі 914/2642/17
КАСАЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВЕРХОВНОГО СУДУ

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14 листопада 2018 року

м. Київ

Справа № 914/2642/17

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного господарського суду:

Студенець В.І. - головуючий, Баранець О.М., Ткач І.В.

розглянувши у порядку письмового провадження матеріали касаційної скарги Публічного акціонерного товариства "Львівелектромаш"

на рішення Господарського суду Львівської області

(суддя - Горецька З.В.)

від 25.04.2018

та постанову Львівського апеляційного господарського суду

(головуючий - Галушко Н.А., судді: Данко Л.С., Орищин Г.В.)

від 31.07.2018

у справі № 914/2642/17

за позовом Львівського міського комунального підприємства "Львівводоканал"

до Публічного акціонерного товариства "Львівелектромаш"

про стягнення додаткової плати за скид стічних вод з перевищенням допустимих забруднень в розмірі 11 317,01 грн

ВСТАНОВИВ:

ІСТОРІЯ СПРАВИ

1. Короткий зміст позовних вимог

1.1. Львівське міське комунальне підприємство "Львівводоканал" (далі - ЛМКП "Львівводоканал") звернулося до Господарського суду Львівської області з позовом до Публічного акціонерного товариства "Львівелектромаш" (далі - ПАТ "Львівелектромаш") про стягнення додаткової плати за скид стічних вод з перевищенням допустимих забруднень в розмірі 11 317,01 грн.

1.2. Позовна заява мотивована тим, що ПАТ "Львівелектромаш" порушено вимоги Державних Правил, Місцевих Правил і умов Договору, оскільки не здійснено технічних та інших заходів для запобігання понадлімітному забрудненню стічних вод, що скидаються у каналізацію м. Львова, яке встановлене за результатами лабораторних досліджень згідно даних результату вимірювань №812 (головна проба).

2. Короткий зміст рішень судів першої та апеляційної інстанцій

2.1. Рішенням Господарського суду Львівської області від 25.04.2018 у справі № 914/2642/17 позов Львівського міського комунального підприємства "Львівводоканал" до ПАТ "Львівелектромаш" про стягнення 9 365,80 грн додаткової плати за скид стічних вод з перевищенням допустимих концентрацій забруднень, 1 951,21 грн нарахувань за скид понаднормативних забруднень задоволено.

2.2. Постановою Львівського апеляційного господарського суду від 31.07.2018 рішення Господарського суду Львівської області від 25.04.2018 у справі № 914/2642/17 залишено без змін.

2.3. Господарськими судами встановлено такі обставини:

- між Львівським міським комунальним підприємством "Львівводоканал" та ПАТ "Львівелектромаш" (абонент) 26.01.2010 укладено договір № 302368 на подачу води з комунального водопроводу та приймання стічних вод до каналізаційної мережі (далі - договір);

- за умовами п. 1.1 договору ЛМКП "Львівводоканал" зобов'язався забезпечувати відповідача питною водою та прийманні стічних вод, а ПАТ "Львівелектромаш" - користуватися послугами: здійснювати забір води з водопроводу, скидати стічні води у каналізацію і сплачувати вартість наданих послуг на умовах, які визначені договором та чинним законодавством України, зокрема: Законом України "Про питну воду і питне водопостачання", Правилами користування системами комунального водопостачання та водовідведення в містах та селищах України (далі - Правила користування), Правилами технічної експлуатації систем водопостачання та водовідведення (далі - Правила експлуатації), Правилами приймання стічних вод підприємств у комунальні та відомчі системи каналізації міст і селищ України, Правилами приймання стічних вод підприємств у систему міської каналізації Львова (далі - Правила приймання);

- відповідно до п. 2.1.1 договору ЛМКП "Львівводоканал" зобов'язався згідно з технічними умовами на приєднання абонента до міської мережі водопроводу та каналізації, виданими "Львівводоканалом", забезпечити в розмірі лімітів, зокрема, приймання стічних вод, у яких не перевищено допустимі концентрації забруднювальних речовин в об'ємі: 339 куб.м/міс., дощових (талих) стічних вод 890 куб.м/міс.;

- згідно із п. 2.2.1 договору абонент зобов'язався отримати у ЛМКП "Львівводоканал" технічні умови (в разі їх відсутності) на приєднання абонента до мереж водопроводу та каналізації, погодити паспорт водного господарства (в разі його відсутності) протягом 1 місяця з моменту укладення договору і у встановленому порядку отримати дозвіл на скид стічних вод, погодивши проект ліміту на скид забруднювальних речовин;

- відповідно до п. 2.2.7 та договору ПАТ "Львівелектромаш" зобов'язався не перевищувати встановлені ліміти водоспоживання і водовідведення та допустимі концентрації забруднювальних речовин в контрольних колодязях на каналізаційних випусках абонента;

- за умовами п. 4.4. договору, сторони погодили, що скидання абонентом стічних вод з перевищенням понад встановленого ліміту оплачується в п'ятикратному розмірі. Визначення допустимих концентрацій і нарахування додаткової плати за послуги водовідведення проводиться ЛМКП "Львівводоканал" відповідно до Правил приймання;

- згідно із п. 2.2.3 договору ПАТ "Львівелектромаш" повинен надати перелік об'єктів (структурних підрозділів), які використовують воду (від яких приймаються стоки), згідно з Правилами користування, за формою, що відповідає додатку №1 до договору; повідомляти про зміни перелічених даних не пізніше 20-ти днів від їх виникнення;

- до договору на подачу води з комунального водопроводу та приймання стічних вод до каналізації ЛМКП "Львіводоканал" затверджено ліміт № 1875 від 01.12.2012, яким визначено допустимі концентрації (ДК) забруднюючих речовин у стічних водах підприємства;

- представниками ЛМКП "Львівводоканал" 14.11.2016 в присутності представника ПАТ "Львівелектромаш" за адресою знаходження об'єкта відповідача, а саме: м Львів, вулиця Городоцька, 355, здійснено вибірковий відбір проб стічних вод з контрольного колодязя КК-1, про що складено акт № 8066 про відбір контрольної вибіркової проби стічних вод для проведення головного і контрольного хімічних аналізів, вид проби разова. Акт підписаний представниками ЛМКП "Львівводоканал" та представником ПАТ "Львівелектромаш" головним інженером Садло М.П. без зауважень;

- в акті міститься посилання на те, що ємності з пробами промарковані бирками (№ акту відбору, дата акту, № проби згідно з актом), проби в ємкостях 1,5 л для проведення контрольного аналізу запломбовано (пломба ЛВК-12) передано абонентові. Акт про відбір проб підписаний представниками сторін без зауважень;

- хімічною лабораторією ЛМКП "Львівводоканал" на підставі акту про відбір вибіркової проби № 8066 від 14.11.2016 проведено дослідження із датою початку аналізу 14.11.2016 та датою кінця аналізу 23.11.2016 та оформлено результати вимірювань (показники якості стічних вод);

- за результатами вимірювань відібраної проби стічних вод встановлено, що ПАТ "Львівелектромаш" перевищив у стоках максимально дозволені (ліміт №1875) норми концентрації азоту амонійного та фосфатів;

- керуючись Правилами користування системами комунального водопостачання та водовідведення в містах і селищах України, Інструкцією про встановлення та стягнення плати за скид промислових та інших стічних вод підприємств у комунальну систему каналізації Львова, та на підставі договору та акта від 14.11.2016 № 8066 ЛМКП "Львівводоканал" проведено розрахунок величини додаткової плати для ПАТ "Львівелектромаш" за скид стічних вод з порушенням вимог Правил щодо їх складу і властивостей №6956/36 від 06.12.2016 та нараховано відповідачу додаткову плату в загальній сумі 11 370,01 грн;

- ЛМКП "Львівводоканал" було направлено ПАТ "Львівелектромаш" претензію № вих-вд118-17 від 10.01.2017 із актом про відбір проби від 14.11.2016 № 8066, розрахунок додаткової плати за скид стічних вод № 6956/36 від 06.12.2016, рахунки П1 №6956/ВК, П2 №6956/ЕК та акт про приймання стічних вод № 6956, що підтверджується фіскальним чеком від 11.01.2017;

- відсутність відповіді на претензію та сплати в добровільному порядку додаткової плати за скид стічних вод з перевищенням допустимих забруднень і стало підставою для звернення ЛМКП "Львівводоканал" до Господарського суду Львівської області з позовною заявою.

2.4. Задовольняючи позовні вимоги, місцевий господарський суд виходив з того, що враховуючи обов'язкові у спірних правовідносинах положення місцевих Правил, а також те, що у Акті № 8066 від 14.11.2016 зазначено про наявність ідентифікаційної таблички якою позначено КК-1 - з якого відібрана контрольна проба, та зазначено про участь у відборі як представника ПАТ "Львівелектромаш" головного інженера, беручи до уваги, що представник акт підписав без зауважень, та враховуючи відсутність будь-яких інших письмових заперечень ПАТ "Львівелектромаш" з приводу місця чи інших обставин відбору проби позовні вимоги є обґрунтованими, не спростованими, підтвердженими належними доказами.

2.5. Погоджуючись із висновком суду першої інстанції, апеляційний господарський суд зазначив, що рішення місцевого суду є таким, що прийняте з дотриманням норм матеріального та процесуального права.

3. Короткий зміст вимог касаційної скарги

3.1. Не погоджуючись з рішенням Господарського суду Львівської області від 25.04.2018 та постановою Львівського апеляційного господарського суду від 31.07.2018, Публічне акціонерне товариство "Львівелектромаш" подало касаційну скаргу, в якій просить оскаржувані рішення місцевого суду та постанову суду апеляційної інстанції скасувати та прийняти нове рішення, яким відмовити у задоволенні позовних вимог.

3.2. Узагальнені доводи касаційної скарги Публічного акціонерного товариства "Львівелектромаш":

- рішення судів попередніх інстанцій прийняті з неповним з'ясуванням обставин, що мають значення для справи, неправильним застосуванням норм матеріального та процесуального права, невідповідністю висновків, викладених у рішеннях обставинам справи;

- пунктом 5.16 Правил приймання стічних вод підприємств у систему міської каналізації Львова передбачено, що об'єднання випусків стічних вод від кількох підприємств можливе лише після контрольного колодязя підприємства;

- судами попередніх інстанцій не надано оцінки долученим до матеріалів справи договорам, укладених між ЛМКП "Львівводоканал" та ПП "Укрриба", ДП "Факро-Львів", ТОВ "Кар'єрбуд" на подачу води з комунального водопроводу та приймання стічних вод до каналізаційної мережі;

- в порушенням умов пункту 5.15 місцевих Правил приймання судами не встановлено, а матеріали справи не містять жодних доказів про надання згоди ПАТ "Львівелектромаш" на допуск до своєї каналізаційної мережі стічних вод ПП "Укрриба", ДП "Факро-Львів", ТОВ "Кар'єрбуд";

- судами першої та апеляційної інстанцій в порушення норм процесуального права та принципу змагальності сторін, надано переваги доказам позивача та відсутності у мотивувальній частині рішення та постанови правового обґрунтування відхилення доводів та доказів відповідача.

3.3. У відзиві на касаційну скаргу Львівське міське комунальне підприємство "Львівводоканал" просило відмовити в її задоволенні, а постанову Львівського апеляційного господарського суду від 31.07.2018 та рішення Господарського суду Львівської області від 25.04.2018 залишити без змін, як такі, що прийняті з дотриманням норм матеріального і процесуального права.

4. Оцінка аргументів учасників справи і висновків судів першої та апеляційної інстанцій з посиланням на норми права, яким керувався суд

4.1. Відповідно до пункту 3 частини 1 статті 44 Водного кодексу України водокористувачі зобов'язані дотримувати встановлених нормативів гранично допустимого скидання забруднюючих речовин та встановлених лімітів забору води, лімітів використання води та лімітів скидання забруднюючих речовин, а також санітарних та інших вимог щодо впорядкування своєї території.

4.2. Статтею 33 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища" встановлено, що екологічні нормативи встановлюють гранично допустимі розміри викидів та скидів у навколишнє природне середовище забруднюючих хімічних речовин, рівні допустимого шкідливого впливу на нього фізичних і біологічних факторів.

4.3. Відповідно до Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища", Водного кодексу України розроблено Правила приймання стічних вод підприємств у комунальні та відомчі системи каналізації населених пунктів України, затверджені наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України № 37 від 19.02.2002, зареєстровані в Міністерстві юстиції України 26.04.2002 за N 403/6691 (далі - Правила приймання). Ці Правила поширюються на комунальні підприємства водопровідно-каналізаційного господарства міст і селищ України та інші підприємства, що мають на балансі системи місцевого водопроводу та каналізації (далі - Водоканали), та на всі підприємства, установи, організації незалежно від форм власності й відомчої належності, які скидають свої стічні води в системи каналізації населених пунктів.

4.4. Пунктом 1.5. Правил приймання стічних вод підприємств у комунальні та відомчі системи каналізації населених пунктів України визначено, що на підставі цих правил та Інструкції про встановлення та стягнення плати за скид промислових стічних вод у системи каналізації населених пунктів Водоканали розробляють місцеві Правила приймання стічних вод підприємств у систему каналізації населеного пункту, у яких встановлюються допустимі концентрації для кожної забруднюючої речовини, що може скидатися підприємствами в систему каналізації, а також відображаються місцеві особливості приймання стічних вод підприємств у міську каналізацію.

4.5. Відповідно до пункту 1.6. Правил приймання місцеві правила приймання згідно з Законом України "Про місцеве самоврядування в Україні" затверджують виконавчі органи місцевих рад за поданням водоканалів після погодження з територіальними органами Мінекоресурсів та Міністерства охорони здоров'я України. Місцеві Правила приймання є обов'язковими для всіх підприємств, яким Водоканали надають послуги з водовідведення та які розташовані на території даної місцевої ради.

4.6. Пунктом 2.4 Правил приймання стічних вод підприємств у комунальні та відомчі системи каналізації населених пунктів України передбачено, що підприємства зобов'язані виконувати в повному обсязі вимоги цих Правил, місцевих Правил приймання та договору на послуги водовідведення, своєчасно оплачувати рахунки Водоканалу за надані послуги; дотримуватись установлених Водоканалом кількісних та якісних показників стічних вод на каналізаційних випусках підприємства; оплачувати рахунки за скид понаднормових забруднень при порушенні встановлених показників.

4.7. Згідно із умовами Правил приймання стічних вод підприємств у комунальні та відомчі системи каналізації населених пунктів України підприємства, які скидають стічні води до міської каналізації, повинні забезпечити можливість проведення Водоканалом у будь-який час доби контролю за скидом стічних вод, включаючи надання необхідних відомостей та експлуатаційного персоналу. Порядок та періодичність відбору контрольних проб визначається у місцевих Правилах приймання (п. 7.4). Водоканал здійснює контроль за витратою та якістю стічних вод, що скидають Підприємства. Цю роботу організовує адміністрація Водоканалу, яка розробляє інструктивні матеріали щодо контролю за стічними водами Підприємств, які затверджує керівник Водоканалу. Адміністрація Водоканалу повинна передбачити виділення відповідних трудових та матеріальних ресурсів, обладнання, транспортних засобів, виходячи з потреби контролю обсягів та якості стічних вод кожного Підприємства не менше одного разу на три місяці (п.7.5). Для визначення вмісту забруднень у стічних водах Підприємств використовуються як дані лабораторії Водоканалу, так і результати вибіркового контролю, виконаного лабораторіями місцевих органів Держсанепіднагляду, охорони навколишнього природного середовища або іншими лабораторіями, акредитованими у даній галузі акредитації (п.7.6). При проведенні вимірювань на випусках стічних вод Підприємств засоби вимірювань повинні бути повірені органами Держстандарту України та зареєстровані у Водоканалі. (п.7.7).

4.8. З метою контролю якості стічних вод Підприємств Водоканал здійснює відбір разових проб. Виявлені в цих пробах перевищення ДК забруднюючих речовин у стічних водах є підставою для нарахування плати за скид понаднормативних забруднень. Відбір контрольних проб стічних вод Підприємств виконується уповноваженими представниками Водоканалу, що фіксується у спеціальному журналі або акті, який підписують як представники Водоканалу, так і представник Підприємства-абонента (п.7.8).

4.9. При виявленні перевищення ДК забруднень, установлених договором або місцевими Правилами приймання, Водоканал після закінчення аналізу направляє Підприємству повідомлення про виявлене перевищення ДК забруднень (листом або телефонограмою) у термін, визначений місцевими Правилами приймання, але не більше 15 днів. Протягом шестимісячного терміну після виявлення перевищення Водоканал направляє Підприємству претензію, до якої додаються: копія акта про відбір проби, копія результатів аналізу стічних вод, розрахунок величини додаткової плати за скид стічних вод (передаються лише ті документи, що відсутні на Підприємстві) (п. 7.10). У місцевих Правилах приймання конкретизується порядок відбору проб стічних вод на аналіз, порядок їх оформлення, а також порядок проведення аналізу проб (п. 7.11).

4.10. Відповідно до пункту 1.8. Правил приймання водоканали приймають стічні води підприємств до комунальної або відомчої каналізації за умови, якщо каналізаційна мережа та очисні споруди каналізації мають резерв пропускної спроможності, показники якості стічних вод підприємства задовольняють вимоги місцевих Правил приймання та укладеного з водоканалом договору на приймання стічних вод (договір на послуги водовідведення).

4.11. Судами попередніх інстанцій встановлено, що між Львівським міським комунальним підприємством "Львівводоканал" та ПАТ "Львівелектромаш" (абонент) 26.01.2010 укладено договір № 302368 на подачу води з комунального водопроводу та приймання стічних вод до каналізаційної мережі.

4.12. За умовами пункту 2.2.5. договору абонент зобов'язується експлуатувати водопровідні та каналізаційні мережі, пристрої та прилади на них, які перебувають у нього на балансі, відповідно до діючих Правил користування та Правил експлуатації.

4.13. Відповідно до п. 2.2.7 та договору ПАТ "Львівелектромаш" зобов'язався не перевищувати встановлені ліміти водоспоживання і водовідведення та допустимі концентрації забруднювальних речовин в контрольних колодязях на каналізаційних випусках абонента.

4.14. Пунктом 1.9. Правил приймання встановлено, що кожне підприємство скидає стічні води в каналізаційну систему населеного пункту через окремий випуск з обов'язковим улаштуванням контрольних колодязів, розташованих за межами підприємства в місцях, що мають під'їзні дороги. Об'єднання випусків стічних вод від кількох Підприємств дозволяється тільки після контрольного колодязя на випуску кожного Підприємства.

4.15. Згідно із пунктом 14.2. Правил користування системами комунального водопостачання та водовідведення в містах та селищах України каналізуванню підлягають усі об'єкти, обладнані внутрішнім водопроводом. Об'єкти, що приєднуються до комунальної каналізації, мають бути каналізовані повністю, часткова їх каналізація забороняється.

Кожний об'єкт має бути приєднаний до комунальної каналізації . Водоканал має право вимагати від промислових підприємств влаштування роздільних випусків госппобутових і виробничих стічних вод. Контрольний колодязь повинен перебувати за межами території підприємства, а його конкретне місцезнаходження узгоджується з Водоканалом. В окремих випадках при наявності декількох випусків Водоканал може запропонувати підприємству об'єднати їх в один випуск.

4.16. Пунктом 16.1. Правил користування встановлено, що у разі неможливості безпосереднього приєднання об'єкта до комунальної каналізації Водоканал має право дозволяти приєднання об'єкта через каналізаційну мережу основного абонента при умові:

а) наявності технічної можливості й дотримання санітарних вимог;

б) узгодження з Водоканалом проекту приєднання;

в) прийняття субабонентом, що приєднався, на себе всіх витрат, пов'язаних з приєднанням, у тому числі витрат на приведення в порядок території після приєднання.

4.17. Рішенням Виконкому Львівської міської ради від 18.09.2002 №292 затверджено Правила приймання стічних вод підприємств у систему міської каналізації Львова .

4.18. Згідно із п. 5.15 Правил приймання стічних вод підприємств у систему міської каналізації Львова, підприємство яке допускає у свою каналізаційну мережу стічні води іншого підприємства, несе перед водоканалом відповідальність за якісні показники усієї суміші стічних вод на своїх випусках.

4.19. Пунктом 5.16. Правил приймання стічних вод підприємств у систему міської каналізації Львова встановлено, що об'єднання випусків стічних вод від кількох підприємств дозволяється тільки після контрольного колодязя на випуску кожного підприємства.

4.20. Заперечуючи проти позовних вимог ПАТ "Львівелектромаш" зазначило про приєднання до випусків стічних вод від кількох підприємств, які розташовані до контрольного колодязя КК-1, зокрема, ПП "Укрриба", ДП "Факро-Львів", ТОВ "Кар'єрбуд", що є порушення пункту 1.9 Правил приймання.

4.21. Проте із змісту оскаржуваних судових рішень не вбачається, що судами спростовано доводи ПАТ "Львівелектромаш" щодо відсутності його вини у перевищенні забруднюючих речовин у стічних водах КК-1, не встановлено чи має місце скидання стічних вод в один випуск від декількох абонентів.

Також залишилися поза увагою судів попередніх інстанцій договори, укладені між ЛМКП "Львівводоканал" та ПП "Укрриба", ДП "Факро-Львів", ТОВ "Кар'єрбуд" на подачу води з комунального водопроводу та приймання стічних вод до каналізаційної мережі; встановлення факту улаштування контрольних колодязів зазначеними підприємствами відповідно до пункту 1.9. Правил приймання, дослідження інженерних схем мереж водовідведення, яка є невід'ємною частиною акта розподілу меж балансової належності мереж водовідведення та експлуатаційної відповідальності.

4.22. Окрім того, суди попередніх інстанцій відповідно до пункту 5.15 Правил приймання стічних вод підприємств у систему міської каналізації Львова, не встановили, які саме підприємства ПАТ "Львівелектромаш" допустило у свою каналізаційну мережу.

5. Висновки за результатами розгляду касаційної скарги

5.1. Відповідно до положень статті 300 Господарського процесуального кодексу України, переглядаючи у касаційному порядку судові рішення, суд касаційної інстанції в межах доводів та вимог касаційної скарги та на підставі встановлених фактичних обставин справи перевіряє правильність застосування судом першої чи апеляційної інстанції норм матеріального і процесуального права. Суд касаційної інстанції не має права встановлювати або вважати доведеними обставини, що не були встановлені у рішенні або постанові суду чи відхилені ним, вирішувати питання про достовірність того чи іншого доказу, про перевагу одних доказів над іншими, збирати чи приймати до розгляду нові докази або додатково перевіряти докази.

5.2. Відповідно до пункту 2 частини 1 статті 308 Господарського процесуального кодексу України суд касаційної інстанції за результатами розгляду касаційної скарги має право скасувати судові рішення судів першої та апеляційної інстанцій повністю або частково і передати справу повністю або частково на новий розгляд, зокрема за встановленою підсудністю або для продовження розгляду.

5.3. Згідно з частиною 3 статті 310 Господарського процесуального кодексу України підставою для скасування судового рішення та направлення справи на новий розгляд є порушення норм процесуального права, що унеможливило встановлення фактичних обставин, які мають значення для правильного вирішення справи, якщо суд не дослідив зібрані у справі докази.

5.4. З врахуванням викладеного, оскільки як місцевий, так і апеляційний господарські суди припустились неправильного застосування приписів Господарського процесуального кодексу України стосовно всебічного, повного і об'єктивного розгляду в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, а у Верховного Суду відсутня процесуальна можливість з'ясувати дійсні обставини справи, що перешкоджає ухвалити нове рішення у справі, то це відповідно є підставою для скасування рішень судів попередніх інстанцій, та передання справи на новий розгляд до суду першої інстанції.

5.5. Під час нового розгляду господарському суду першої інстанції слід взяти до уваги викладене, вжити всі передбачені законом заходи для всебічного, повного та об'єктивного встановлення обставин справи, прав та обов'язків сторін, і, залежно від встановленого та відповідно до вимог чинного законодавства, вирішити спір.

Керуючись статтями 236, 238, 240, 300, 301, 308, 310, 314, 315, 317 Господарського процесуального кодексу України, Суд -

П О С Т А Н О В И В:

1. Касаційну скаргу Публічного акціонерного товариства "Львівелектромаш" задовольнити частково.

2. Постанову Львівського апеляційного господарського суду від 31.07.2018 та рішення Господарського суду Львівської області від 25.04.2018 у справі № 914/2642/17 скасувати, справу направити на новий розгляд до Господарського суду Львівської області.

3. Постанова набирає законної сили з моменту її прийняття, є остаточною та не підлягає оскарженню.

Головуючий В. Студенець

Судді О. Баранець

І.Ткач

СудКасаційний господарський суд Верховного Суду
Дата ухвалення рішення14.11.2018
Оприлюднено15.11.2018
Номер документу77821166
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —914/2642/17

Ухвала від 21.06.2019

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Огороднік К.М.

Постанова від 24.04.2019

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Плотніцький Борис Дмитрович

Ухвала від 21.03.2019

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Плотніцький Борис Дмитрович

Ухвала від 07.03.2019

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Плотніцький Борис Дмитрович

Рішення від 25.02.2019

Господарське

Господарський суд Львівської області

Бортник О.Ю.

Ухвала від 08.02.2019

Господарське

Господарський суд Львівської області

Бортник О.Ю.

Рішення від 29.01.2019

Господарське

Господарський суд Львівської області

Бортник О.Ю.

Ухвала від 28.01.2019

Господарське

Господарський суд Львівської області

Бортник О.Ю.

Ухвала від 03.12.2018

Господарське

Господарський суд Львівської області

Бортник О.Ю.

Постанова від 14.11.2018

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Студенець В.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні