РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
30 жовтня 2018 року справа № 712/6577/18
м. Черкаси
Черкаський окружний адміністративний суд у складі :
головуючого судді - Руденко А.В.,
за участю:
секретаря - Сачинської В.С.,
представника позивача - Василеги А.П. (за довіреністю),
представника відповідача - Гончара Ю.Г. (за довіреністю),
розглянувши у відкритому судовому засіданні в загальному позовному провадженні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Черкасизалізобетонбуд" до Департаменту архітектури та містобудування Черкаської міської ради про визнання протиправними дій щодо відмови у наданні містобудівних умов та обмежень, зобов'язання надати містобудівні умови та обмеження, зобов'язання внести зміни до генерального плану,
ВСТАНОВИВ:
До Черкаського окружного адміністративного суду звернулось товариство з обмеженою відповідальністю "Черкасизалізобетонбуд" з позовом до Департаменту архітектури та містобудування Черкаської міської ради, в якому просить:
- визнати протиправними дії відповідача, що полягають у наданні відповіді у формі листа на заяву позивача з питання отримання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки загальною площею 0,9681 га для будівництва 3-х секційного житлового будинку з вбудовано-прибудованими приміщеннями, яка розташована по вул. Припортова (Героїв Сталінграду), 7, в м. Черкаси;
- зобов'язати видати містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки загальною площею 0,9681 га для будівництва 3-х секційного житлового будинку з вбудовано-прибудованими приміщеннями, розташованої по вул. Припортова (Героїв Сталінграду), 7, в м. Черкаси;
- зобов'язати внести зміни в актуалізацію генерального плану м. Черкаси та замінити використання земельної ділянки (кадастровий номер 7110136400:01:015:0019) по вул. Припортова (Героїв Сталінграду), 7, в м. Черкаси) в межах територіальних зон з Р-3п -перспективна рекреаційна зона озеленених територій загального користування, КСп -перспективна комунально-складська зона, ТР-3 - транспортна інфраструктура на житлову та громадському забудову згідно класифікації територіальних зон.
Обґрунтовуючи позовні вимоги позивач зазначає, що 27.12.2017 звернувся із заявою про надання містобудівних умов і обмежень забудови земельної ділянки загальною площею 0,9681 га для будівництва 3-х секційного житлового будинку з вбудовано-прибудованими приміщеннями, розташованої по вул. Припортовій (Героїв Сталінграду), 7, в м. Черкаси. Відповідач, розглянувши вказану заяву, листом №87091-арх від 02.01.2018, повідомив про повернення справи у зв'язку з невідповідністю намірів забудови міста, а саме: генеральним планом, затвердженим рішенням Черкаської міської ради №3-305 від 29.12.2011, на вказаній земельній ділянці передбачено розташування багатоповерхових гаражів, зелених насаджень загального користування та вулично-дорожня мережа; відповідно до плану зонування території міста Черкаси, затвердженого рішенням Черкаської міської ради №2-513 від 04.12.2014, земельна ділянка належить до перспективної комунально-складської зони КСп, перспективної рекреаційної зони озеленених територій загального користування Р-3п та зони транспортної інфраструктури ТР-3; земельна ділянка потрапляє в санітарно-захисну зону від об'єктів інженерної інфраструктури (котельня). Позивач вважає, що відмова відповідача у наданні містобудівних умов і обмежень прийнята з порушенням норм чинного законодавства України, оскільки рішенням Черкаської міської ради №4-462 від 22.05.2008 позивачу надано спірну земельну ділянку в оренду на 5 років під будівництво багатоповерхового 3-х секційного житлового будинку з вбудовано-прибудованими приміщеннями, за основним цільовим призначенням її віднесено до категорії земель житлової та громадської забудови. 14.07.2008 між позивачем та Черкаською міською радою укладено договір оренди землі, який зареєстровано Черкаською регіональною філією "ДП "Центр ДЗК" за №040877500197. Рішенням Черкаської міської ради №4-423 від 20.12.2013 позивачу поновлено договір оренди на 5 років, на виконання вказаного рішення між позивачем та Черкаською міською радою укладено договір оренди землі від 21.02.2017, який зареєстровано у ДРРП 10.07.2014 за №6302578. Згідно витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку №НВ - 7105771522017 від 18.07.2017 земельна ділянка з кадастровим номером 7110136400:01:015:0019 відноситься до категорій земель житлової та громадської забудови, цільове призначення для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку. Таким чином, через ненадання відповідачем містобудівних умов та обмежень на забудову спірної земельної ділянки позивач позбавлений права вільно використовувати вказану земельну ділянку.
01 серпня 2018 року до суду надійшов відзив на адміністративний позов, в якому відповідач заперечує проти задоволення позову та зазначає, що відповідно до плану зонування території міста Черкаси, затвердженого рішенням Черкаської міської ради від 04.12.2014 №2-513, вищезазначена земельна ділянка належить до перспективної комунально-складської зони КСп, перспективної рекреаційної зони озеленених територій загального користування Р-3п та зони транспортної інфраструктури ТР-3, в яких не передбачено багатоповерхової житлової забудови. Також земельна ділянка по вул. Припортовій, 7 потрапляє в санітарно-захисну зону від об'єктів інженерної інфраструктури (котельня). Таким чином, наміри забудови земельної ділянки по вул. Припортовій, 7 в м. Черкаси не відповідають містобудівній документації. Згідно п. 3 ч. 4 ст. 29 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності невідповідність намірів забудови містобудівній документації є підставою для відмови у наданні містобудівних умов та обмежень, яка здійснюється шляхом направлення листа.
Представник позивача в судовому засіданні підтримав позовні вимоги та просив задовольнити позов з підстав, викладених в адміністративному позові.
Представник відповідача заперечував проти задоволення позовних вимог та просив відмовити у задоволенні позову з підстав, зазначених у відзиві на позов.
Заслухавши представників сторін, дослідивши подані суду письмові докази, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, суд встановив таке.
Рішенням Черкаського міської ради від 22.05.2008 №4-462 затверджено технічну документацію із землеустрою щодо складання документа, що посвідчує право на земельну ділянку товариству з обмеженою відповідальністю Черкасизалізобетонбуд по вул. Героїв Сталінграда, 7; надано товариству з обмеженою відповідальністю Черкасизалізобетонбуд земельну ділянку площею 9681 кв. м. по вул. Героїв Сталінграда, 7 в оренду на 5 років (без права передачі її в суборенду) під будівництво багатоповерхового 3-секційного житлового будинку з вбудовано-прибудованими приміщеннями за рахунок земель Черкаської міської ради; основне цільове призначення земельної ділянки: землі житлової та громадської забудови.
14 липня 2008 року між Черкаською міською радою та товариством з обмеженою відповідальністю Черкасизалізобетонбуд на підставі рішення Черкаської міської ради від 22.05.2008 №4-462 укладено договір оренди землі від 14.07.2008, згідно з яким земельна ділянка по вул. Героїв Сталінграда, 7 (Припортова, 7) площею 9681 кв. м, яка за цільовим призначенням відноситься до категорії земель житлової та громадської забудови, передана в оренду позивачу строком на 5 років для будівництва багатоповерхового 3-секційного житлового будинку з вбудовано-прибудованими приміщеннями.
Рішенням сесії Черкаської міської ради від 29.12.2011 №3-505 затверджено генеральний план міста Черкаси, згідно з яким на земельній ділянці №7110136400:01:015:0019 по вул. Припортова, 7 передбачені багатоповерхові гаражі, зелені насадження загального користування, вулично-дорожня мережа.
Згідно з рішенням Черкаської міської ради від 20.12.2013 №4-423 поновлено товариству з обмеженою відповідальністю Черкасизалізобетонбуд договір оренди земельної ділянки на 5 років по вул. Героїв Сталінграда, 7, площею 0,9681 га (кадастровий номер 7110136400:01:015:0019) під будівництво багатоповерхового 3-секційного житлового будинку з вбудовано-прибудованими приміщеннями; основне цільове призначення земельної ділянки: землі житлової та громадської забудови.
21 лютого 2014 року між Черкаською міською радою та товариством з обмеженою відповідальністю Черкасизалізобетонбуд укладено договір оренди землі, за яким на підставі рішення Черкаської міської ради від 20.12.2013 №4-423 позивачу надана у строкове платне користування земельна ділянка, що за цільовим призначенням відноситься до категорії земель житлової та громадської забудови, по вул. Героїв Сталінграда, 7; договір укладено на 5 років з дати прийняття рішення Черкаської міської ради від 20.12.2013 №4-423.
10 липня 2014 року зареєстровано право оренди земельної ділянки, кадастровий номер 7110136400:01:015:0019, площею 0,9681 га, за адресою: Черкаська область, м. Черкаси, вул. Героїв Сталінграда, 7, цільове призначення: для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку, за товариством з обмеженою відповідальністю Черкасизалізобетонбуд (витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 11.07.2014 №24130030).
Рішенням сесії Черкаської міської ради від 04.12.2014 №2-513 був затверджений план зонування території міста Черкаси, згідно з яким земельна ділянка №7110136400:01:015:0019 по вул. Припортовій, 7 знаходиться в функціональних зонах: перспективної комунально-складської зони КСп, перспективної рекреаційної зони озеленених територій загального користування Р-3п та зони транспортної інфраструктури ТР-3.
Згідно фрагменту схеми планувальних обмежень до генерального плану м. Черкаси, затвердженого рішенням сесії Черкаської міської ради від 29.12.2011 №3-505, та фрагменту ортофотоплану міста Черкаси земельна ділянка по вул. Припортова, 7 частково потрапляє в межі санітарно-захисної зони 100 м від котельні.
20.11.2015 позивач звернувся до відповідача з листом за №155, яким просив внести зміни до генерального плану міста Черкаси, до якого включити багатоповерховий житловий будинок з вбудовано-прибудованими приміщеннями по вул. Героїв Сталінграду, 7 в м. Черкаси замість багатоярусних гаражів.
27 грудня 2017 року ТОВ Черкасизалізобетонбуд звернулось до Центру надання адміністративних послуг департаменту управління справами Черкаської міської ради із заявою на видачу містобудівних умов і обмежень, в якій просило надати містобудівні умови і обмеження забудови земельної ділянки загальною площею 0,9681 га, посвідчену договором оренди землі, для будівництва 3-х секційного житлового будинку, яка розташована в м.Черкаси, вул. Г. Сталінграда, 7.
У відповідь на заяву від 27.12.2017 Департамент архітектури та містобудування Черкаської міської ради направив позивачу лист від 02.01.2018 №87091-арх, яким повідомив, що генеральним планом міста, затвердженим рішенням Черкаської міської ради від 29.12.2011 №3-505, на земельній ділянці по вул. Припортовій, 7 передбачено розташування багатоповерхових гаражів, зелених насаджень загального користування та вулично-дорожньої мережі. Відповідно до плану зонування території міста Черкаси, затвердженого рішенням Черкаської міської ради від 04.12.2014 №2-513, вищезазначена земельна ділянка належить до перспективної комунально-складської зони КСп, перспективної рекреаційної зони озеленених територій загального користування Р-3п та зони транспортної інфраструктури ТР-3, в яких не передбачено багатоповерхової житлової забудови. Також земельна ділянка по вул. Припортовій, 7, потрапляє в санітарно-захисну зону від об'єктів інженерної інфраструктури (котельня). Зважаючи на невідповідність намірів забудови містобудівній документації, на підставі п. 3 ч. 4 ст. 29 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності справа надання адміністративної послуги щодо надання містобудівних умов і обмежень забудови земельної ділянки по вул. Припортовій, 7, для будівництва 3-х 25-ти поверхових житлових будинків з вбудовано-прибудованими приміщеннями повертається.
Не погоджуючись з відмовою відповідача у наданні містобудівних умов і обмежень забудови земельної ділянки по вул. Припортовій, 7 для будівництва житлових будинків, позивач звернувся до суду.
Надаючи правову оцінку встановленим обставинам справи, суд виходить з наступного.
Закон України "Про регулювання містобудівної діяльності" №3038-VI від 17.02.2011 (далі - Закон №3038-VI) встановлює правові та організаційні основи містобудівної діяльності і спрямований на забезпечення сталого розвитку територій з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів.
Відповідно до п.п. 2, 8, 9 ч. 1 ст. 1 Закону №3038-VI генеральний план населеного пункту - містобудівна документація, що визначає принципові вирішення розвитку, планування, забудови та іншого використання території населеного пункту; містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки (далі - містобудівні умови та обмеження) - документ, що містить комплекс планувальних та архітектурних вимог до проектування і будівництва щодо поверховості та щільності забудови земельної ділянки, відступів будинків і споруд від червоних ліній, меж земельної ділянки, її благоустрою та озеленення, інші вимоги до об'єктів будівництва, встановлені законодавством та містобудівною документацією; план зонування території (зонінг) - містобудівна документація, що визначає умови та обмеження використання території для містобудівних потреб у межах визначених зон.
Згідно з ч. 1 ст. 16 Закону №3038-VI планування територій на місцевому рівні здійснюється шляхом розроблення та затвердження генеральних планів населених пунктів, планів зонування територій і детальних планів території, їх оновлення та внесення змін до них.
Частина 1 статті 17 Закону №3038-VI визначає, що генеральний план населеного пункту є основним видом містобудівної документації на місцевому рівні, призначеної для обґрунтування довгострокової стратегії планування та забудови території населеного пункту. У складі генерального плану населеного пункту може розроблятися план зонування території цього населеного пункту. План зонування території може розроблятися і як окрема містобудівна документація після затвердження генерального плану.
Згідно ч. 1 ст. 25 Закону №3038-VI режим забудови територій, визначених для містобудівних потреб, встановлюється у генеральних планах населених пунктів, планах зонування та детальних планах територій.
Відтак, генеральний план населеного пункту та план зонування території населеного пункту є містобудівною документацією.
Згідно ч.ч. 1, 4 ст. 26 Закону №3038-VI забудова територій здійснюється шляхом розміщення об'єктів будівництва; право на забудову земельної ділянки реалізується її власником або користувачем за умови використання земельної ділянки відповідно до вимог містобудівної документації.
Згідно з ч. 2 ст. 26 Закону №3038-VI фізична або юридична особа, яка подала виконавчому органові сільської, селищної, міської ради або у разі розміщення земельної ділянки за межами населених пунктів - районній державній адміністрації заяву про намір щодо забудови земельної ділянки, що перебуває у власності або користуванні такої особи, повинна одержати містобудівні умови та обмеження для проектування об'єкта будівництва.
Згідно з ч. 3 ст. 26 Закону №3038-VI містобудівні умови та обмеження надаються відповідними уповноваженими органами містобудування та архітектури на підставі містобудівної документації на місцевому рівні на безоплатній основі за заявою замовника, до якої додаються: 1) копія документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою, або копія договору суперфіцію; 2) копія документа, що посвідчує право власності на об'єкт нерухомого майна, розташований на земельній ділянці, або згода його власника, засвідчена в установленому законодавством порядку (у разі здійснення реконструкції або реставрації); 3) викопіювання з топографо-геодезичного плану М 1:2000; 4) витяг із Державного земельного кадастру.
Підстави для відмови у наданні містобудівних умов та обмежень передбачені ч. 4 ст. ст. 29 Закону №3038-VI, а саме:
1) неподання визначених частиною третьою цієї статті документів, необхідних для прийняття рішення про надання містобудівних умов та обмежень;
2) виявлення недостовірних відомостей у документах, що посвідчують право власності чи користування земельною ділянкою, або у документах, що посвідчують право власності на об'єкт нерухомого майна, розташований на земельній ділянці;
3) невідповідність намірів забудови вимогам містобудівної документації на місцевому рівні.
Відмова у наданні містобудівних умов та обмежень здійснюється шляхом направлення листа з обґрунтуванням підстав такої відмови відповідним уповноваженим органом містобудування та архітектури у строк, що не перевищує встановлений строк їх надання.
Судом встановлено, що генеральним планом міста Черкаси на земельній ділянці по вул. Припортовій, 7 передбачено розташування багатоповерхових гаражів, зелених насаджень загального користування та вулично-дорожня мережа, а згідно з планом зонування території міста Черкаси, затвердженим рішенням Черкаської міської ради від 04.12.2014 №2-513, вищезазначена земельна ділянка належить до перспективної комунально-складської зони КСп, перспективної рекреаційної зони озеленених територій загального користування Р-3п та зони транспортної інфраструктури ТР-3, в яких не передбачено багатоповерхової житлової забудови. Також земельна ділянка по вул. Припортовій, 7 потрапляє в санітарно-захисну зону від об'єктів інженерної інфраструктури (котельня).
Натомість позивач подав заяву від 27.12.2017 про надання містобудівних умов і обмежень на будівництво на земельній ділянці по вул. Припортовій, 7 в м. Черкаси 3-хсекційного житлового будинку. Відтак, наміри забудови позивача не відповідають вимогам містобудівної документації м. Черкаси.
Разом з цим, судом встановлено, що згідно з п. 2 рішення Черкаської міської ради від 22.05.2008 №4-462 спірна земельна ділянка площею 9681 кв. м. по вул. Героїв Сталінграда, 7 (Припортова, 7) відноситься до категорії земель житлової та громадської забудови та згідно договору оренди землі від 14.07.2008 передана в оренду позивачу строком на 5 років для будівництва багатоповерхового 3-секційного житлового будинку з вбудовано-прибудованими приміщеннями.
Також 21.02.2014 року між Черкаською міською радою та товариством з обмеженою відповідальністю Черкасизалізобетонбуд укладено договір оренди землі, за яким на підставі рішення Черкаської міської ради від 20.12.2013 №4-423 позивачу надана у строкове платне користування земельна ділянка, що за цільовим призначенням відноситься до категорії земель житлової та громадської забудови, по вул. Героїв Сталінграда, 7; договір укладено на 5 років з дати прийняття рішення Черкаської міської ради від 20.12.2013 №4-423.
Тобто генеральний план міста Черкаси був затверджений рішенням Черкаської міської ради від 29.12.2011 №3-505 під час дії договору оренди спірної земельної ділянки від 14.07.2008, а план зонування території міста Черкаси був затверджений рішенням Черкаської міської ради від 04.12.2014 №2-513 під час дії поновленого договору оренди спірної земельної ділянки від 21.02.2014.
Таким чином, у зв'язку з прийняттям генерального плану міста Черкаси 29.12.2011 було змінено цільове призначення земельної ділянки по вул. Припортовій, 7 в м.Черкаси, визначене рішенням сесії Черкаської міської ради від 22.05.2008 №4-462 Про надання товариству з обмеженою відповідальністю Черкасизалізобетонбуд земельної ділянки в оренду по вул. Героїв Сталінграда (Припортова) 7, згідно з п. 2 якого вказана земельна ділянка за цільовим призначенням віднесена до земель житлової та громадської забудови.
Відповідно до ч. 2 ст. 17 Закону №3038-VI генеральний план населеного пункту розробляється та затверджується в інтересах відповідної територіальної громади з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів.
Частинами 8, 9 вказаної статті передбачено, що строк дії генерального плану населеного пункту не обмежується. Зміни до генерального плану населеного пункту можуть вноситися не частіше, ніж один раз на п'ять років. Такі зміни вносяться органом місцевого самоврядування, який затверджував генеральний план населеного пункту.
При цьому частиною 2 статті 24 Закону №3038-VI передбачено, що зміна функціонального призначення територій не тягне за собою припинення права власності або права користування земельними ділянками, які були передані (надані) у власність чи користування до встановлення нового функціонального призначення територій.
Частина 5 статті 25 Закону №3038-VI визначає, що встановлення режиму забудови територій, визначених для містобудівних потреб, не тягне за собою припинення права власності або права користування земельними ділянками, зміни адміністративно-територіальних меж до моменту вилучення (викупу) земельних ділянок.
Відтак, зміна функціонального призначення земельної ділянки не позбавляє позивача права використовувати спірну земельну ділянку за цільовим призначенням, визначеним згідно договорів оренди землі від 14.07.2008 та 21.02.2014.
При цьому у судовому засіданні не встановлено, що відповідно до ч. 2 с. 17 Закону №3038-VI інтереси територіальної громади міста Черкаси переважають приватні інтереси позивача на здійснення підприємницької діяльності шляхом будівництва житлового будинку на спірній земельній ділянці.
Враховуючи зазначене, суд прийшов до висновку, що Черкаської міською радою при затвердженні Генерального плану м. Черкаси не враховано приватні інтереси позивача, тому відмова у наданні містобудівних умов та обмежень з вказаної підстави порушує право позивача на використання спірної земельної за вказаним цільовим призначенням і є незаконною.
Водночас, на думку суду, перебування земельної ділянки по вул. Припортовій, 7 в місті Черкаси в межах санітарно-захисної зони від об'єктів інженерної інфраструктури (котельні) унеможливлює подальшу забудову спірної земельної ділянки з огляду на наступне.
Відповідно до ч. 1 ст. 114 Земельного кодексу України санітарно-захисні зони створюються навколо об'єктів, які є джерелами виділення шкідливих речовин, запахів, підвищених рівнів шуму, вібрації, ультразвукових і електромагнітних хвиль, електронних полів, іонізуючих випромінювань тощо, з метою відокремлення таких об'єктів від територій житлової забудови.
Частина 2 статті 114 Земельного кодексу України визначає, що у межах санітарно-захисних зон забороняється будівництво житлових об'єктів, об'єктів соціальної інфраструктури та інших об'єктів, пов'язаних з постійним перебуванням людей.
Правовий режим земель санітарно-захисних зон визначається законодавством України (ч. 3 ст. 114 Земельного кодексу України).
Згідно ст. 1 Закону України Про землі енергетики та правовий режим спеціальних зон енергетичних об'єктів від 09.07.2010 №2480-V1 котельня, підключена до магістральної теплової мережі, відноситься до об'єктів енергетики; санітарно-захисна зона об'єктів енергетики - територія вздовж ліній електропередачі, навколо трансформаторних підстанцій, розподільних пунктів і пристроїв, яка встановлюється для захисту населення від шкідливого впливу електричних полів, спричиненого певною їх напругою; охоронні зони об'єктів енергетики - зона вздовж повітряних і кабельних ліній електропередачі, навколо електростанцій, трансформаторних підстанцій, розподільних пунктів та пристроїв і магістральних теплових мереж, споруд альтернативної енергетики тощо для забезпечення нормальних умов їх експлуатації, запобігання ушкодженню, а також для зменшення їх негативного впливу на людей, суміжні землі, природні об'єкти та довкілля;
Згідно ст. 32 Закону України Про землі енергетики та правовий режим спеціальних зон енергетичних об'єктів від 09.07.2010 №2480-V1 межах охоронних зон об'єктів енергетики забороняється будувати житлові будинки, будинки громадського призначення.
Зважаючи на вказане, суд прийшов до висновку, що відповідач відмовив позивачу у наданні містобудівних умов та обмежень з підстави намірів будівництва житлового будинку в межах санітарно-захисної зони інженерної інфраструктури (котельні) на законних підставах. Відтак, позовна вимога щодо визнання протиправними дій відповідача щодо надання відповіді у формі листа з питань отримання містобудівних умов та обмежень та зобов'язання видати містобудівні умови та обмеження на будівництво 3-х секційного житлового будинку з вбудовано-прибудованими приміщеннями на земельній ділянці по вул. Припортовій, 7 в м. Черкаси задоволенню не підлягають.
Щодо позовної вимоги про зобов'язання відповідача внести зміни до генерального плану м. Черкаси суд зазначає, що згідно ч. 2 ст. 16 Закону №3038-VI містобудівна документація на місцевому рівні може бути оновлена за рішенням місцевих рад.
Згідно ч. 9 ст. 17 №3038-VI зміни до генерального плану населеного пункту можуть вноситися не частіше, ніж один раз на п'ять років. Такі зміни вносяться органом місцевого самоврядування, який затверджував генеральний план населеного пункту
Натомість згідно ч. 7 ст. 17 Закону №3038-VI виконавчі органи сільських, селищних і міських рад, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації в установлений строк: 1) подають пропозиції до проекту відповідного місцевого бюджету на наступний рік або про внесення змін до бюджету на поточний рік щодо потреби у розробленні містобудівної документації; 2) визначають в установленому законодавством порядку розробника генерального плану населеного пункту, встановлюють строки розроблення та джерела його фінансування; 3) звертаються до обласної державної адміністрації, Ради міністрів Автономної Республіки Крим (для міст обласного та республіканського Автономної Республіки Крим значення), центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування (для міст Києва та Севастополя), щодо визначення державних інтересів для їх урахування під час розроблення генерального плану населеного пункту; 4) повідомляють через місцеві засоби масової інформації про початок розроблення генерального плану населеного пункту та визначають порядок і строк внесення пропозицій до нього фізичними та юридичними особами; 5) забезпечують попередній розгляд матеріалів щодо розроблення генерального плану населеного пункту архітектурно-містобудівними радами відповідного рівня; 6) узгоджують проект генерального плану населеного пункту з органами місцевого самоврядування, що представляють інтереси суміжних територіальних громад, з метою врегулювання питань планування територій у приміських зонах; 7) забезпечують здійснення стратегічної екологічної оцінки.
Відтак, внесення змін до генерального плану м. Черкаси відноситься до компетенції Черкаської міської ради, тому вказана позовна вимога задоволенню не підлягає.
Згідно з ч.ч. 1, 2 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
За вказаних обставин, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що відповідач довів правомірність відмови у наданні позивачу містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки по вул. Припортовій, 7 в м. Черкаси, тому у задоволенні позову слід відмовити.
У зв'язку з відмовою у задоволенні позову розподіл судових витрат відповідно до статті 139 Кодексу адміністративного судочинства не здійснюється.
Керуючись ст.ст. 6, 9, 14, 241-246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,
ВИРІШИВ:
У задоволенні позову товариства з обмеженою відповідальністю ЧеркасиЗалізобетонБуд (пров. Анатолія Пашкевича, 2, м. Черкаси, 18036; код ЄДРПОУ 31041120) відмовити повністю.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. Апеляційна скарга може бути подана до Шостого апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складенням повного тексту рішення.
Повний текст рішення виготовлений 09 листопада 2018 року.
Суддя А.В. Руденко
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.10.2018 |
Оприлюднено | 15.11.2018 |
Номер документу | 77821688 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Файдюк Віталій Васильович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Файдюк Віталій Васильович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Файдюк Віталій Васильович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Файдюк Віталій Васильович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Файдюк Віталій Васильович
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
А.В. Руденко
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні