Постанова
від 29.04.2020 по справі 712/6577/18
КАСАЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ВЕРХОВНОГО СУДУ

ПОСТАНОВА

Іменем України

29 квітня 2020 року

м. Київ

справа №712/6577/18

адміністративне провадження №К/9901/6470/19

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

головуючого судді Кравчука В.М., суддів Берназюка Я.О., Стародуба О.П.,

розглянув у попередньому судовому засіданні справу

за касаційною скаргою Товариства з обмеженою відповідальністю "Черкасизалізобетонбуд"

на рішення Черкаського окружного адміністративного суду від 30.10.2018 (суддя Руденко А.В.) та постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 05.02.2019 (колегія у складі суддів Файдюка В.В., Мєзєнцева Є.І., Чаку Є.В.)

у справі №820/3705/18

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Черкасизалізобетонбуд"

до Департаменту архітектури та містобудування Черкаської міської ради

про визнання протиправними дій щодо відмови у наданні містобудівних умов та обмежень, зобов'язання надати містобудівні умови та обмеження, зобов'язання внести зміни до генерального плану

І. РУХ СПРАВИ

1. ТОВ "Черкасизалізобетонбуд" звернулося до суду з позовом до Департаменту архітектури та містобудування Черкаської міської ради, в якому просило:

- визнати протиправними дії відповідача, що полягають у наданні відповіді у формі листа на заяву позивача з питання отримання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки загальною площею 0,9681 га для будівництва 3-х секційного житлового будинку з вбудовано-прибудованими приміщеннями, яка розташована по вул. Припортова (Героїв Сталінграду), 7, в м. Черкаси;

- зобов'язати видати містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки загальною площею 0,9681 га для будівництва 3-х секційного житлового будинку з вбудовано-прибудованими приміщеннями, розташованої по вул. Припортова (Героїв Сталінграду), 7, в м. Черкаси;

- зобов'язати внести зміни в актуалізацію генерального плану м. Черкаси та замінити використання земельної ділянки (кадастровий номер 7110136400:01:015:0019) по вул. Припортова (Героїв Сталінграду), 7, в м. Черкаси) в межах територіальних зон з Р-3п -перспективна рекреаційна зона озеленених територій загального користування, КСп -перспективна комунально-складська зона, ТР-3 - транспортна інфраструктура на житлову та громадському забудову згідно класифікації територіальних зон.

2. Рішенням Черкаського окружного адміністративного суду від 30.10.2018, залишеним без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 05.02.2019, у задоволенні позову відмовлено.

3. У касаційній скарзі ТОВ "Черкасизалізобетонбуд" із посиланням на порушення судами першої та апеляційної інстанції норм матеріального та процесуального права, просило скасувати оскаржувані судові рішення та постановити нове, яким задовольнити позовні вимоги.

4. Ухвалою Верховного Суду від 12.03.2019 відкрито провадження у справі.

5. ТОВ "Черкасизалізобетонбуд" було заявлено клопотання про розгляд справи за участі сторін. Однак відповідно до ч.1 ст. 343 КАС України попередній розгляд справи проводиться без повідомлення учасників справи.

II. ОБСТАВИНИ СПРАВИ

6. Судами попередніх інстанцій встановлено та матеріалами справи підтверджено, що рішенням Черкаського міської ради від 22.05.2008 №4-462 затверджено технічну документацію із землеустрою щодо складання документа, що посвідчує право на земельну ділянку Товариству з обмеженою відповідальністю Черкасизалізобетонбуд по вул. Героїв Сталінграда, 7; надано Товариству з обмеженою відповідальністю Черкасизалізобетонбуд земельну ділянку площею 9681 кв. м. по вул. Героїв Сталінграда, 7 в оренду на 5 років (без права передачі її в суборенду) під будівництво багатоповерхового 3-секційного житлового будинку з вбудовано-прибудованими приміщеннями за рахунок земель Черкаської міської ради; основне цільове призначення земельної ділянки: землі житлової та громадської забудови.

7. 14.07.2008 між Черкаською міською радою та ТОВ Черкасизалізобетонбуд на підставі рішення Черкаської міської ради від 22.05.2008 №4-462 укладено договір оренди землі від 14.07.2008, згідно з яким земельна ділянка по вул. Героїв Сталінграда, 7 (Припортова, 7) площею 9681 кв.м, яка за цільовим призначенням відноситься до категорії земель житлової та громадської забудови, передана в оренду позивачу строком на 5 років для будівництва багатоповерхового 3-секційного житлового будинку з вбудовано-прибудованими приміщеннями.

8. Рішенням сесії Черкаської міської ради від 29.12.2011 №3-505 затверджено генеральний план м. Черкаси, згідно з яким на земельній ділянці №7110136400:01:015:0019 по вул. Припортова, 7 передбачені багатоповерхові гаражі, зелені насадження загального користування, вулично-дорожня мережа.

9. Згідно з рішенням Черкаської міської ради від 20.12.2013 №4-423 поновлено ТОВ Черкасизалізобетонбуд договір оренди земельної ділянки на 5 років по вул. Героїв Сталінграда, 7, площею 0,9681 га (кадастровий номер 7110136400:01:015:0019) під будівництво багатоповерхового 3-секційного житлового будинку з вбудовано-прибудованими приміщеннями; основне цільове призначення земельної ділянки: землі житлової та громадської забудови.

10. 21.02.2014 між Черкаською міською радою та ТОВ Черкасизалізобетонбуд укладено договір оренди землі, за яким на підставі рішення Черкаської міської ради від 20.12.2013 №4-423 позивачу надана у строкове платне користування земельна ділянка, що за цільовим призначенням відноситься до категорії земель житлової та громадської забудови, по вул. Героїв Сталінграда, 7; договір укладено на 5 років з дати прийняття рішення Черкаської міської ради від 20.12.2013 №4-423.

11. 10.07.2014 зареєстровано право оренди земельної ділянки, кадастровий номер 7110136400:01:015:0019, площею 0,9681 га, за адресою: Черкаська область, м. Черкаси, вул. Героїв Сталінграда, 7, цільове призначення: для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку, за товариством з обмеженою відповідальністю Черкасизалізобетонбуд (витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 11.07.2014 №24130030).

12. Рішенням сесії Черкаської міської ради від 04.12.2014 №2-513 був затверджений план зонування території міста Черкаси, згідно з яким земельна ділянка №7110136400:01:015:0019 по вул. Припортовій, 7 знаходиться в функціональних зонах: перспективної комунально-складської зони КСп, перспективної рекреаційної зони озеленених територій загального користування Р-3п та зони транспортної інфраструктури ТР-3.

13. Згідно фрагменту схеми планувальних обмежень до генерального плану м. Черкаси, затвердженого рішенням сесії Черкаської міської ради від 29.12.2011 №3-505, та фрагменту ортофотоплану м. Черкаси земельна ділянка по вул. Припортова, 7 частково потрапляє в межі санітарно-захисної зони 100 м від котельні.

14. 20.11.2015 позивач звернувся до відповідача з листом за №155, яким просив внести зміни до генерального плану міста Черкаси, до якого включити багатоповерховий житловий будинок з вбудовано-прибудованими приміщеннями по вул. Героїв Сталінграду, 7 в м. Черкаси замість багатоярусних гаражів.

15. 27.12.2017 ТОВ Черкасизалізобетонбуд звернулося до Центру надання адміністративних послуг департаменту управління справами Черкаської міської ради із заявою на видачу містобудівних умов і обмежень, в якій просило надати містобудівні умови і обмеження забудови земельної ділянки загальною площею 0,9681 га, посвідчену договором оренди землі, для будівництва 3-х секційного житлового будинку, яка розташована в м. Черкаси, вул. Г. Сталінграда, 7.

16. У відповідь на заяву від 27.12.2017 Департамент архітектури та містобудування Черкаської міської ради направив позивачу лист від 02.01.2018 №87091-арх, яким повідомив, що генеральним планом міста, затвердженим рішенням Черкаської міської ради від 29.12.2011 №3-505, на земельній ділянці по вул. Припортовій, 7 передбачено розташування багатоповерхових гаражів, зелених насаджень загального користування та вулично-дорожньої мережі. Відповідно до плану зонування території міста Черкаси, затвердженого рішенням Черкаської міської ради від 04.12.2014 №2-513, вищезазначена земельна ділянка належить до перспективної комунально-складської зони КСп, перспективної рекреаційної зони озеленених територій загального користування Р-3п та зони транспортної інфраструктури ТР-3, в яких не передбачено багатоповерхової житлової забудови. Також земельна ділянка по вул. Припортовій, 7, потрапляє в санітарно-захисну зону від об'єктів інженерної інфраструктури (котельня). Зважаючи на невідповідність намірів забудови містобудівній документації, на підставі п. 3 ч. 4 ст. 29 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності справа надання адміністративної послуги щодо надання містобудівних умов і обмежень забудови земельної ділянки по вул. Припортовій, 7, для будівництва 3-х 25-ти поверхових житлових будинків з вбудовано-прибудованими приміщеннями повертається.

17. Вважаючи дії та рішення відповідача протиправними позивач звернувся до суду з позовом.

ІІІ. АРГУМЕНТИ СТОРІН

18. Позовна заява мотивована тим, що відмова відповідача у наданні містобудівних умов і обмежень прийнята з порушенням норм чинного законодавства України, оскільки рішенням Черкаської міської ради №4-462 від 22.05.2008 позивачу надано спірну земельну ділянку в оренду на 5 років під будівництво багатоповерхового 3-х секційного житлового будинку з вбудовано-прибудованими приміщеннями, за основним цільовим призначенням її віднесено до категорії земель житлової та громадської забудови. Через ненадання відповідачем містобудівних умов та обмежень на забудову спірної земельної ділянки позивач позбавлений права вільно використовувати вказану земельну ділянку.

19. Відповідач заперечував проти задоволення позову та зазначав, що відповідно до плану зонування території міста Черкаси, затвердженого рішенням Черкаської міської ради від 04.12.2014 №2-513, вищезазначена земельна ділянка належить до перспективної комунально-складської зони КСп, перспективної рекреаційної зони озеленених територій загального користування Р-3п та зони транспортної інфраструктури ТР-3, в яких не передбачено багатоповерхової житлової забудови. Також земельна ділянка по вул. Припортовій, 7 потрапляє в санітарно-захисну зону від об'єктів інженерної інфраструктури (котельня). Таким чином, наміри забудови земельної ділянки по вул. Припортовій, 7 в м. Черкаси не відповідають містобудівній документації. Згідно п. 3 ч. 4 ст. 29 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності невідповідність намірів забудови містобудівній документації є підставою для відмови у наданні містобудівних умов та обмежень, яка здійснюється шляхом направлення листа.

ІV. ОЦІНКА СУДІВ ПЕРШОЇ ТА АПЕЛЯЦІЙНОЇ ІНСТАНЦІЙ

20. Відмовляючи у задоволенні позовних вимоги, суд першої інстанції, з висновками якого погодився суд апеляційної інстанції, виходив з того, що відповідач відмовив позивачу у наданні містобудівних умов та обмежень з підстави намірів будівництва житлового будинку в межах санітарно-захисної зони інженерної інфраструктури (котельні) на законних підставах, оскільки норми чинного законодавства забороняють здійснення будівництва житлових будинків та будинків громадського призначення в межах охоронних зон об'єктів енергетики.

V. ДОВОДИ КАСАЦІЙНОЇ СКАРГИ

21. Позивач у касаційній скарзі не погоджується з рішеннями судів першої та апеляційної інстанцій та вважає, що судами неправильно застосовано норми матеріального та процесуального права з неповним з`ясуванням обставин справи.

22. Наголошує, що рішенням Черкаської міської ради №4-462 від 22.05.2008 позивачу надано спірну земельну ділянку в оренду на 5 років під будівництво багатоповерхового 3-х секційного житлового будинку з вбудовано-прибудованими приміщеннями, за основним цільовим призначенням її віднесено до категорії земель житлової та громадської забудови. Відповідно до ст. 27 Закону України Про оренду землі орендареві забезпечується захист його права на орендовану земельну ділянку нарівні із захистом права власності відповідно до закону. Тобто діючим законодавством України позивачу забезпечується захист його права здійснювати будівництво багатоповерхового будинку на земельній ділянці по вул. Припортова 7 у м. Черкаси відповідно до умов Договору.

23. Крім того зазначає, що відповідач за результатами розгляду заяви ТОВ Черкасизалізобетонбуд не прийняв одне з двох рішень: про надання містобудівних умов та обмежень або про відмову у їх наданні.

24. Відзив від Відповідача не надходив.

VI. ВИСНОВКИ ВЕРХОВНОГО СУДУ

25. Верховний Суд перевірив доводи касаційної скарги, правильність застосування норм матеріального та процесуального права та вважає за необхідне зазначити таке.

26. Відповідно до частини другої ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

27. Повноваження Департаменту архітектури та містобудування Черкаської міської ради визначаються, зокрема, Законом України Про регулювання містобудівної діяльності .

28. Відповідно до ст.29 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності основними складовими вихідних даних є: 1) містобудівні умови та обмеження; 2) технічні умови; 3) завдання на проектування. Містобудівні умови та обмеження надаються відповідними спеціально уповноваженими органами містобудування та архітектури на безоплатній основі. Перелік об`єктів будівництва, для проектування яких містобудівні умови та обмеження не надаються, визначає центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері будівництва, містобудування та архітектури. Спеціально уповноважений орган містобудування та архітектури визначає відповідність намірів щодо забудови земельної ділянки вимогам містобудівної документації на місцевому рівні. До містобудівних умов та обмежень можуть включатися вимоги щодо архітектурних та інженерних рішень. Склад, зміст, порядок надання містобудівних умов та обмежень визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері будівництва, містобудування та архітектури. Підставами для відмови у наданні містобудівних умов та обмежень є:

1) неподання визначених частиною третьою цієї статті документів, необхідних для прийняття рішення про надання містобудівних умов та обмежень;

2) виявлення недостовірних відомостей у документах, що посвідчують право власності чи користування земельною ділянкою, або у документах, що посвідчують право власності на об`єкт нерухомого майна, розташований на земельній ділянці;

3) невідповідність намірів забудови вимогам містобудівної документації на місцевому рівні.

29. Відповідно до п. 2.1, 2.2 розділу ІІ Порядку надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, їх складу та змісту, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 07.07.2011 № 109 містобудівні умови та обмеження є основною складовою вихідних даних. Містобудівні умови та обмеження надаються відповідними уповноваженими органами містобудування та архітектури на безоплатній основі протягом семи робочих днів з дня реєстрації відповідної заяви разом із документами, передбаченими п. 2.2 цього розділу, у порядку, встановленому Законом України Про регулювання містобудівної діяльності . Для отримання містобудівних умов та обмежень до заяви замовником додаються: засвідчена в установленому порядку копія документа про право власності (користування) земельною ділянкою; ситуаційний план (схема) щодо місцезнаходження земельної ділянки (у довільній формі); викопіювання з топографо-геодезичного плану М 1:2000; кадастрова довідка з містобудівного кадастру (у разі наявності); черговий кадастровий план (витяг із земельного кадастру - за умови відсутності містобудівного кадастру); фотофіксація земельної ділянки (з оточенням); містобудівний розрахунок з техніко-економічними показниками запланованого об`єкта будівництва.

30. Як вбачається з аналізу наведених правових норм, містобудівні умови та обмеження видаються на підставі містобудівної документації (в даному випадку місцевого рівня) при зверненні зацікавленої особи до уповноваженого органу з поданням визначеної документації.

31. При цьому, підставою відмови в наданні містобудівних умов та обмежень є, зокрема, невідповідність намірів забудови земельної ділянки положенням відповідної містобудівної документації на місцевому рівні, тобто така невідповідність встановлюється на стадії надання містобудівних умов та обмежень або у подальшому під час здійснення державно-будівельного або судового контролю. Невідповідність намірів забудови означає, що запланований для будівництва об`єкт не відповідає вимогам містобудівної документації на місцевому рівні, тобто затвердженим текстовим та графічним матеріалам з питань регулювання планування, забудови та іншого використання територій конкретного населеного пункту.

32. Аналогічний висновок міститься, зокрема, у постановах Верховного Суду від 11.04.2018 у справі № 803/1231/17 та від 14.08.2018 у справі № 823/5265/15.

33. Судами попередніх інстанцій встановлено та матеріалами справи підтверджено, що генеральним планом міста Черкаси на земельній ділянці по вул. Припортовій, 7 передбачено розташування багатоповерхових гаражів, зелених насаджень загального користування та вулично-дорожня мережа, а згідно з планом зонування території міста Черкаси, затвердженим рішенням Черкаської міської ради від 04.12.2014 №2-513, вищезазначена земельна ділянка належить до перспективної комунально-складської зони КСп, перспективної рекреаційної зони озеленених територій загального користування Р-3п та зони транспортної інфраструктури ТР-3, в яких не передбачено багатоповерхової житлової забудови. Також земельна ділянка по вул. Припортовій, 7 потрапляє в санітарно-захисну зону від об'єктів інженерної інфраструктури (котельня).

34. При цьому, позивач подав заяву про надання містобудівних умов і обмежень на будівництво на земельній ділянці по вул. Припортовій, 7 в м. Черкаси 3-х секційного житлового будинку. Тобто наміри забудови позивача не відповідають вимогам містобудівної документації м. Черкаси.

35. Разом з тим, згідно з п. 2 рішення Черкаської міської ради від 22.05.2008 №4-462 спірна земельна ділянка площею 9681 кв. м. по вул. Героїв Сталінграда, 7 (Припортова, 7) відноситься до категорії земель житлової та громадської забудови та згідно договору оренди землі від 14.07.2008 передана в оренду позивачу строком на 5 років для будівництва багатоповерхового 3-секційного житлового будинку з вбудовано-прибудованими приміщеннями. Згодом 21.02.2014 між Черкаською міською радою та ТОВ Черкасизалізобетонбуд укладено договір оренди землі, за яким на підставі рішення Черкаської міської ради від 20.12.2013 №4-423 позивачу надана у строкове платне користування земельна ділянка, що відноситься до категорії земель житлової та громадської забудови, по вул. Героїв Сталінграда, 7.

36. Як вірно зазначено судами попередніх інстанцій, генеральний план міста Черкаси був затверджений рішенням Черкаської міської ради від 29.12.2011 №3-505 під час дії договору оренди спірної земельної ділянки від 14.07.2008, а план зонування території міста Черкаси був затверджений рішенням Черкаської міської ради від 04.12.2014 №2-513 під час дії поновленого договору оренди спірної земельної ділянки від 21.02.2014.

37. У зв'язку з прийняттям генерального плану міста Черкаси було змінено функціональне призначення території, до складу якої входить земельна ділянка по вул. Припортовій, 7 в м. Черкаси.

38. Відповідно до ч. 1 ст. 17 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності генеральний план населеного пункту є основним видом містобудівної документації на місцевому рівні, призначеної для обґрунтування довгострокової стратегії планування та забудови території населеного пункту. На підставі затвердженого генерального плану населеного пункту розробляється план земельно-господарського устрою, який після його затвердження стає невід`ємною частиною генерального плану.

39. Частиною першою ст. 18 цього ж Закону передбачено, що план зонування території розробляється на основі генерального плану населеного пункту (у його складі або як окремий документ) з метою визначення умов та обмежень використання території для містобудівних потреб у межах визначених зон.

40. План зонування території розробляється з метою створення сприятливих умов для життєдіяльності людини, забезпечення захисту територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, запобігання надмірній концентрації населення і об`єктів виробництва, зниження рівня забруднення навколишнього природного середовища, охорони та використання територій з особливим статусом, у тому числі ландшафтів, об`єктів історико-культурної спадщини, а також земель сільськогосподарського призначення і лісів та підлягає стратегічній екологічній оцінці.

41. При цьому, ч.2 ст. 24 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності встановлено, що зміна функціонального призначення територій не тягне за собою припинення права власності або права користування земельними ділянками, які були передані (надані) у власність чи користування до встановлення нового функціонального призначення територій.

42. Крім того, ч. 5 ст. 25 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності визначає, що встановлення режиму забудови територій, визначених для містобудівних потреб, не тягне за собою припинення права власності або права користування земельними ділянками, зміни адміністративно-територіальних меж до моменту вилучення (викупу) земельних ділянок.

43. Відповідно до ч. 1, 2 ст. 114 Земельного кодексу України санітарно-захисні зони створюються навколо об'єктів, які є джерелами виділення шкідливих речовин, запахів, підвищених рівнів шуму, вібрації, ультразвукових і електромагнітних хвиль, електронних полів, іонізуючих випромінювань тощо, з метою відокремлення таких об'єктів від територій житлової забудови.

44. У межах санітарно-захисних зон забороняється будівництво житлових об'єктів, об'єктів соціальної інфраструктури та інших об'єктів, пов'язаних з постійним перебуванням людей.

45. Згідно ст. 1 Закону України Про землі енергетики та правовий режим спеціальних зон енергетичних об'єктів №2480-V1 (далі - Закон №2480-V1) котельня, підключена до магістральної теплової мережі, відноситься до об'єктів енергетики; санітарно-захисна зона об'єктів енергетики - територія вздовж ліній електропередачі, навколо трансформаторних підстанцій, розподільних пунктів і пристроїв, яка встановлюється для захисту населення від шкідливого впливу електричних полів, спричиненого певною їх напругою; охоронні зони об'єктів енергетики - зона вздовж повітряних і кабельних ліній електропередачі, навколо електростанцій, трансформаторних підстанцій, розподільних пунктів та пристроїв і магістральних теплових мереж, споруд альтернативної енергетики тощо для забезпечення нормальних умов їх експлуатації, запобігання ушкодженню, а також для зменшення їх негативного впливу на людей, суміжні землі, природні об'єкти та довкілля.

46. Згідно ст. 32 Закону №2480-V1 в межах охоронних зон об'єктів енергетики забороняється будувати житлові будинки, будинки громадського призначення.

47. Враховуючи вищевикладене, Суд погоджується з висновком судів попередніх інстанцій, що відповідач не міг надати позивачу містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки загальною площею 0,9681 га для будівництва 3-х секційного житлового будинку з вбудовано-прибудованими приміщеннями, розташованої по вул. Припортова (Героїв Сталінграду), 7, в м. Черкаси навіть безвідносно до цільового призначення відповідної земельної ділянки, оскільки будівництво житлового будинку в межах санітарно-захисної зони інженерної інфраструктури (котельні) в силу наведених вище норм законодавства є неможливим.

48. Стосовно доводу касаційної скарги, що відповідач за результатами розгляду заяви ТОВ Черкасизалізобетонбуд не прийняв одне з двох рішень: про надання містобудівних умов та обмежень або про відмову у їх наданні, Суд зазначає таке.

49. Відповідно до абзацу 2 пункту 3 частини 4 ст. 29 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності відмова у наданні містобудівних умов та обмежень здійснюється шляхом направлення листа з обґрунтуванням підстав такої відмови відповідним уповноваженим органом містобудування та архітектури у строк, що не перевищує встановлений строк їх надання.

50. Лист 02.01.2018 №87091-арх розцінюється судом як рішення про відмову, оскільки в ньому визначені п. 3 ч. 4 ст. 29 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності підстави відмови у наданні містобудівних умов та обмежень.

51. Отже, лист Відповідача від 02.01.2018 відповідає встановленим законодавством вимогам.

52. Суд також враховує, що рішення у цій справі впливає на захист суспільного інтересу щодо відновлення законності при вирішенні суспільно важливого та соціально значущого питання щодо планування забудови та розвитку території на місцевому рівні.

53. Даний висновок узгоджується з правовою позицією, що міститься, зокрема, у постановах Великої Палати Верховного Суду від 13.02.2019 у справі № 810/2763/17, Верховного Суду від 21.08.2018 у справі № 826/13584/16.

54. Враховуючи наведене, Суд не встановив неправильного застосування норм матеріального права або порушень норм процесуального права при ухваленні оскаржуваних судових рішень і погоджується з висновками судів першої та апеляційної інстанцій щодо наявності підстав для відмов у задоволенні позову.

55. Відповідно до ст. 350 КАС України суд касаційної інстанції залишає касаційну скаргу без задоволення, а судові рішення - без змін, якщо визнає, що суди першої та апеляційної інстанцій не допустили неправильного застосування норм матеріального права або порушень норм процесуального права при ухваленні судових рішень чи вчиненні процесуальних дій.

56. Враховуючи наведене, Суд не встановив неправильного застосування положень матеріального та процесуального права судами першої та апеляційної інстанції.

57. З огляду на відсутність документально підтверджених судових витрат, понесених учасниками справи у зв'язку з переглядом справи в суді касаційної інстанції, судові витрати розподілу не підлягають.

Керуючись ст. 341, 343, 350 КАС України,

П О С Т А Н О В И В:

Касаційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Черкасизалізобетонбуд" залишити без задоволення.

Рішення Черкаського окружного адміністративного суду від 30 жовтня 2018 та постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 05 лютого 2019 року у справі № 712/6577/18 залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття є остаточною і оскарженню не підлягає.

Суддя-доповідач В.М. Кравчук

Суддя Я.О. Берназюк

Суддя О.П. Стародуб

СудКасаційний адміністративний суд Верховного Суду
Дата ухвалення рішення29.04.2020
Оприлюднено29.04.2020
Номер документу88986892
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —712/6577/18

Постанова від 29.04.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кравчук В.М.

Ухвала від 28.04.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кравчук В.М.

Ухвала від 12.03.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кравчук В.М.

Постанова від 05.02.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Файдюк Віталій Васильович

Постанова від 05.02.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Файдюк Віталій Васильович

Ухвала від 14.01.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Файдюк Віталій Васильович

Ухвала від 14.01.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Файдюк Віталій Васильович

Ухвала від 19.12.2018

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Файдюк Віталій Васильович

Рішення від 30.10.2018

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

А.В. Руденко

Рішення від 30.10.2018

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

А.В. Руденко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні