ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 712/6577/18 Суддя (судді) першої інстанції: А.В. Руденко
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
05 лютого 2019 року м. Київ
Шостий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
Головуючого судді Файдюка В.В.
суддів: Мєзєнцева Є.І.
Чаку Є.В.
При секретарі: Марчук О.О.
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Черкасизалізобетонбуд" на рішення Черкаського окружного адміністративного суду від 30 жовтня 2018 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Черкасизалізобетонбуд" до Департаменту архітектури та містобудування Черкаської міської ради про визнання протиправними дій щодо відмови у наданні містобудівних умов та обмежень, зобов'язання надати містобудівні умови та обмеження, зобов'язання внести зміни до генерального плану, -
В С Т А Н О В И В :
Товариство з обмеженою відповідальністю "Черкасизалізобетонбуд" звернулось до Черкаського окружного адміністративного суду з позовом до Департаменту архітектури та містобудування Черкаської міської ради, в якому просило:
- визнати протиправними дії відповідача, що полягають у наданні відповіді у формі листа на заяву позивача з питання отримання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки загальною площею 0,9681 га для будівництва 3-х секційного житлового будинку з вбудовано-прибудованими приміщеннями, яка розташована по вул. Припортова (Героїв Сталінграду), 7, в м. Черкаси;
- зобов'язати видати містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки загальною площею 0,9681 га для будівництва 3-х секційного житлового будинку з вбудовано-прибудованими приміщеннями, розташованої по вул. Припортова (Героїв Сталінграду), 7, в м. Черкаси;
- зобов'язати внести зміни в актуалізацію генерального плану м. Черкаси та замінити використання земельної ділянки (кадастровий номер 7110136400:01:015:0019) по вул. Припортова (Героїв Сталінграду), 7, в м. Черкаси) в межах територіальних зон з Р-3п -перспективна рекреаційна зона озеленених територій загального користування, КСп -перспективна комунально-складська зона, ТР-3 - транспортна інфраструктура на житлову та громадському забудову згідно класифікації територіальних зон.
Рішенням Черкаського окружного адміністративного суду від 30 жовтня 2018 року у задоволенні вказаного адміністративного позову відмовлено.
Приймаючи вказане рішення, суд виходив з того, що відповідач відмовив позивачу у наданні містобудівних умов та обмежень з підстави намірів будівництва житлового будинку в межах санітарно-захисної зони інженерної інфраструктури (котельні) на законних підставах, оскільки норми чинного законодавства забороняють здійснення будівництва житлових будинків та будинків громадського призначення в межах охоронних зон об'єктів енергетики.
Не погоджуючись з прийнятим рішенням, позивач звернувся до суду з апеляційною скаргою, в якій просив скасувати рішення суду першої інстанції та ухвалити нове, яким задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.
Суд, дослідивши матеріали справи, вважає, що апеляційна скарга позивача не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Як вбачається з матеріалів справи та вірно встановлено судом першої інстанції, рішенням Черкаського міської ради від 22 травня 2008 року №4-462 затверджено технічну документацію із землеустрою щодо складання документа, що посвідчує право на земельну ділянку товариству з обмеженою відповідальністю Черкасизалізобетонбуд по вул. Героїв Сталінграда, 7; надано товариству з обмеженою відповідальністю Черкасизалізобетонбуд земельну ділянку площею 9681 кв. м. по вул. Героїв Сталінграда, 7 в оренду на 5 років (без права передачі її в суборенду) під будівництво багатоповерхового 3-секційного житлового будинку з вбудовано-прибудованими приміщеннями за рахунок земель Черкаської міської ради; основне цільове призначення земельної ділянки: землі житлової та громадської забудови.
14 липня 2008 року між Черкаською міською радою та товариством з обмеженою відповідальністю Черкасизалізобетонбуд на підставі рішення Черкаської міської ради від 22 травня 2008 року №4-462 укладено договір оренди землі від 14 липня 2008 року, згідно з яким земельна ділянка по вул. Героїв Сталінграда, 7 (Припортова, 7) площею 9681 кв. м, яка за цільовим призначенням відноситься до категорії земель житлової та громадської забудови, передана в оренду позивачу строком на 5 років для будівництва багатоповерхового 3-секційного житлового будинку з вбудовано-прибудованими приміщеннями.
Рішенням сесії Черкаської міської ради від 29 грудня 2011 року №3-505 затверджено генеральний план міста Черкаси, згідно з яким на земельній ділянці №7110136400:01:015:0019 по вул. Припортова, 7 передбачені багатоповерхові гаражі, зелені насадження загального користування, вулично-дорожня мережа.
Згідно з рішенням Черкаської міської ради від 20 грудня 2013 року №4-423 поновлено товариству з обмеженою відповідальністю Черкасизалізобетонбуд договір оренди земельної ділянки на 5 років по вул. Героїв Сталінграда, 7, площею 0,9681 га (кадастровий номер 7110136400:01:015:0019) під будівництво багатоповерхового 3-секційного житлового будинку з вбудовано-прибудованими приміщеннями; основне цільове призначення земельної ділянки: землі житлової та громадської забудови.
21 лютого 2014 року між Черкаською міською радою та товариством з обмеженою відповідальністю Черкасизалізобетонбуд укладено договір оренди землі, за яким на підставі рішення Черкаської міської ради від 20 грудня 2013 року №4-423 позивачу надана у строкове платне користування земельна ділянка, що за цільовим призначенням відноситься до категорії земель житлової та громадської забудови, по вул. Героїв Сталінграда, 7; договір укладено на 5 років з дати прийняття рішення Черкаської міської ради від 20 грудня 2013 року №4-423.
10 липня 2014 року зареєстровано право оренди земельної ділянки, кадастровий номер 7110136400:01:015:0019, площею 0,9681 га, за адресою: Черкаська область, м. Черкаси, вул. Героїв Сталінграда, 7, цільове призначення: для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку, за товариством з обмеженою відповідальністю Черкасизалізобетонбуд (витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 11 липня 2014 року №24130030).
Рішенням сесії Черкаської міської ради від 04 грудня 2014 року №2-513 був затверджений план зонування території міста Черкаси, згідно з яким земельна ділянка №7110136400:01:015:0019 по вул. Припортовій, 7 знаходиться в функціональних зонах: перспективної комунально-складської зони КСп, перспективної рекреаційної зони озеленених територій загального користування Р-3п та зони транспортної інфраструктури ТР-3.
Згідно фрагменту схеми планувальних обмежень до генерального плану м. Черкаси, затвердженого рішенням сесії Черкаської міської ради від 29 грудня 2011 року №3-505, та фрагменту ортофотоплану міста Черкаси земельна ділянка по вул. Припортова, 7 частково потрапляє в межі санітарно-захисної зони 100 м від котельні.
20 листопада 2015 року позивач звернувся до відповідача з листом за №155, яким просив внести зміни до генерального плану міста Черкаси, до якого включити багатоповерховий житловий будинок з вбудовано-прибудованими приміщеннями по вул. Героїв Сталінграду, 7 в м. Черкаси замість багатоярусних гаражів.
27 грудня 2017 року ТОВ Черкасизалізобетонбуд звернулось до Центру надання адміністративних послуг департаменту управління справами Черкаської міської ради із заявою на видачу містобудівних умов і обмежень, в якій просило надати містобудівні умови і обмеження забудови земельної ділянки загальною площею 0,9681 га, посвідчену договором оренди землі, для будівництва 3-х секційного житлового будинку, яка розташована в м.Черкаси, вул. Г. Сталінграда, 7.
У відповідь на заяву від 27 грудня 2017 року Департамент архітектури та містобудування Черкаської міської ради направив позивачу лист від 02 січня 2018 року №87091-арх, яким повідомив, що генеральним планом міста, затвердженим рішенням Черкаської міської ради від 29 грудня 2011 року №3-505, на земельній ділянці по вул. Припортовій, 7 передбачено розташування багатоповерхових гаражів, зелених насаджень загального користування та вулично-дорожньої мережі. Відповідно до плану зонування території міста Черкаси, затвердженого рішенням Черкаської міської ради від 04 грудня 2014 року №2-513, вищезазначена земельна ділянка належить до перспективної комунально-складської зони КСп, перспективної рекреаційної зони озеленених територій загального користування Р-3п та зони транспортної інфраструктури ТР-3, в яких не передбачено багатоповерхової житлової забудови. Також земельна ділянка по вул. Припортовій, 7, потрапляє в санітарно-захисну зону від об'єктів інженерної інфраструктури (котельня). Зважаючи на невідповідність намірів забудови містобудівній документації, на підставі п. 3 ч. 4 ст. 29 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності справа надання адміністративної послуги щодо надання містобудівних умов і обмежень забудови земельної ділянки по вул. Припортовій, 7, для будівництва 3-х 25-ти поверхових житлових будинків з вбудовано-прибудованими приміщеннями повертається.
Позивач, вважаючи таке рішення відповідача необґрунтованим та незаконним, а свої права порушеними, звернувся до суду з даним адміністративним позовом.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам справи, апеляційний суд виходить з наступного.
Відповідно до п.п. 2, 8, 9 ч. 1 статті 1 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" генеральний план населеного пункту - містобудівна документація, що визначає принципові вирішення розвитку, планування, забудови та іншого використання території населеного пункту;
містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки (далі - містобудівні умови та обмеження) - документ, що містить комплекс планувальних та архітектурних вимог до проектування і будівництва щодо поверховості та щільності забудови земельної ділянки, відступів будинків і споруд від червоних ліній, меж земельної ділянки, її благоустрою та озеленення, інші вимоги до об'єктів будівництва, встановлені законодавством та містобудівною документацією;
план зонування території (зонінг) - містобудівна документація, що визначає умови та обмеження використання території для містобудівних потреб у межах визначених зон.
Згідно ч. 1 статті 16 Закону №3038-VI планування територій на місцевому рівні здійснюється шляхом розроблення та затвердження генеральних планів населених пунктів, планів зонування територій і детальних планів території, їх оновлення та внесення змін до них.
Частина 1 статті 17 Закону №3038-VI визначає, що генеральний план населеного пункту є основним видом містобудівної документації на місцевому рівні, призначеної для обґрунтування довгострокової стратегії планування та забудови території населеного пункту. У складі генерального плану населеного пункту може розроблятися план зонування території цього населеного пункту. План зонування території може розроблятися і як окрема містобудівна документація після затвердження генерального плану.
Відповідно до ч. 1 статті 25 Закону №3038-VI режим забудови територій, визначених для містобудівних потреб, встановлюється у генеральних планах населених пунктів, планах зонування та детальних планах територій.
Таким чином, генеральний план населеного пункту та план зонування території населеного пункту є містобудівною документацією.
Згідно ч.ч. 1, 4 статті 26 Закону №3038-VI забудова територій здійснюється шляхом розміщення об'єктів будівництва; право на забудову земельної ділянки реалізується її власником або користувачем за умови використання земельної ділянки відповідно до вимог містобудівної документації.
Згідно ч. 3 статті 29 Закону №3038-VI містобудівні умови та обмеження надаються відповідними уповноваженими органами містобудування та архітектури на підставі містобудівної документації на місцевому рівні на безоплатній основі за заявою замовника, до якої додаються: 1) копія документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою, або копія договору суперфіцію; 2) копія документа, що посвідчує право власності на об'єкт нерухомого майна, розташований на земельній ділянці, або згода його власника, засвідчена в установленому законодавством порядку (у разі здійснення реконструкції або реставрації); 3) викопіювання з топографо-геодезичного плану М 1:2000; 4) витяг із Державного земельного кадастру.
Підстави для відмови у наданні містобудівних умов та обмежень є:
1) неподання визначених частиною третьою цієї статті документів, необхідних для прийняття рішення про надання містобудівних умов та обмежень;
2) виявлення недостовірних відомостей у документах, що посвідчують право власності чи користування земельною ділянкою, або у документах, що посвідчують право власності на об'єкт нерухомого майна, розташований на земельній ділянці;
3) невідповідність намірів забудови вимогам містобудівної документації на місцевому рівні.
Відмова у наданні містобудівних умов та обмежень здійснюється шляхом направлення листа з обґрунтуванням підстав такої відмови відповідним уповноваженим органом містобудування та архітектури у строк, що не перевищує встановлений строк їх надання (ч.4 статті 29 Закону).
Зазначені норми права вказують на те, що за результатами розгляду заяви про надання містобудівних умов та обмежень спеціально уповноважений орган містобудування та архітектури наділений повноваженнями прийняти одне з двох рішень: про надання містобудівних умов та обмежень або про відмову у їх наданні. Єдиною підставою для прийняття рішення про відмову в наданні містобудівних умов та обмежень є невідповідності намірів щодо забудови земельної ділянки вимогам містобудівної документації на місцевому рівні.
Як зазначалося вище, генеральним планом міста Черкаси на земельній ділянці по вул. Припортовій, 7 передбачено розташування багатоповерхових гаражів, зелених насаджень загального користування та вулично-дорожня мережа, а згідно з планом зонування території міста Черкаси, затвердженим рішенням Черкаської міської ради від 04 грудня 2014 року №2-513, вищезазначена земельна ділянка належить до перспективної комунально-складської зони КСп, перспективної рекреаційної зони озеленених територій загального користування Р-3п та зони транспортної інфраструктури ТР-3, в яких не передбачено багатоповерхової житлової забудови. Також земельна ділянка по вул. Припортовій, 7 потрапляє в санітарно-захисну зону від об'єктів інженерної інфраструктури (котельня).
При цьому, позивач подав заяву про надання містобудівних умов і обмежень на будівництво на земельній ділянці по вул. Припортовій, 7 в м. Черкаси 3-х секційного житлового будинку. Тобто, наміри забудови позивача не відповідають вимогам містобудівної документації м. Черкаси.
Між тим, згідно з п. 2 рішення Черкаської міської ради від 22 травня 2008 року №4-462 спірна земельна ділянка площею 9681 кв. м. по вул. Героїв Сталінграда, 7 (Припортова, 7) відноситься до категорії земель житлової та громадської забудови та згідно договору оренди землі від 14 липня 2008 року передана в оренду позивачу строком на 5 років для будівництва багатоповерхового 3-секційного житлового будинку з вбудовано-прибудованими приміщеннями. Надалі 21 лютого 2014 року між Черкаською міською радою та товариством з обмеженою відповідальністю Черкасизалізобетонбуд укладено договір оренди землі, за яким на підставі рішення Черкаської міської ради від 20 грудня 2013 року №4-423 позивачу надана у строкове платне користування земельна ділянка, що за цільовим призначенням відноситься до категорії земель житлової та громадської забудови, по вул. Героїв Сталінграда, 7.
Як вірно зазначено судом першої інстанції, генеральний план міста Черкаси був затверджений рішенням Черкаської міської ради від 29 грудня 2011 року №3-505 під час дії договору оренди спірної земельної ділянки від 14 липня 2008 року, а план зонування території міста Черкаси був затверджений рішенням Черкаської міської ради від 04 грудня 2014 року №2-513 під час дії поновленого договору оренди спірної земельної ділянки від 21 лютого 2014 року.
Таким чином, у зв'язку з прийняттям генерального плану міста Черкаси 29 грудня 2011 року було змінено цільове призначення земельної ділянки по вул. Припортовій, 7 в м.Черкаси, визначене рішенням сесії Черкаської міської ради від 22 травня 2008 року №4-462 Про надання товариству з обмеженою відповідальністю Черкасизалізобетонбуд земельної ділянки в оренду по вул. Героїв Сталінграда (Припортова) 7 , згідно з п. 2 якого вказана земельна ділянка за цільовим призначенням віднесена до земель житлової та громадської забудови.
Відповідно до ч. 2 статті 17 Закону №3038-VI генеральний план населеного пункту розробляється та затверджується в інтересах відповідної територіальної громади з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів.
При цьому, ч.2 статті 24 Закону №3038-VI встановлено, що зміна функціонального призначення територій не тягне за собою припинення права власності або права користування земельними ділянками, які були передані (надані) у власність чи користування до встановлення нового функціонального призначення територій.
Крім того, ч.5 статті 25 Закону №3038-VI визначає, що встановлення режиму забудови територій, визначених для містобудівних потреб, не тягне за собою припинення права власності або права користування земельними ділянками, зміни адміністративно-територіальних меж до моменту вилучення (викупу) земельних ділянок.
Водночас, перебування земельної ділянки по вул. Припортовій, 7 в місті Черкаси в межах санітарно-захисної зони від об'єктів інженерної інфраструктури (котельні) унеможливлює подальшу забудову спірної земельної ділянки з огляду на наступне.
Відповідно до ч. 1,2 статті 114 Земельного кодексу України санітарно-захисні зони створюються навколо об'єктів, які є джерелами виділення шкідливих речовин, запахів, підвищених рівнів шуму, вібрації, ультразвукових і електромагнітних хвиль, електронних полів, іонізуючих випромінювань тощо, з метою відокремлення таких об'єктів від територій житлової забудови.
У межах санітарно-захисних зон забороняється будівництво житлових об'єктів, об'єктів соціальної інфраструктури та інших об'єктів, пов'язаних з постійним перебуванням людей.
Згідно статті 1 Закону України Про землі енергетики та правовий режим спеціальних зон енергетичних об'єктів №2480-V1 котельня, підключена до магістральної теплової мережі, відноситься до об'єктів енергетики; санітарно-захисна зона об'єктів енергетики - територія вздовж ліній електропередачі, навколо трансформаторних підстанцій, розподільних пунктів і пристроїв, яка встановлюється для захисту населення від шкідливого впливу електричних полів, спричиненого певною їх напругою; охоронні зони об'єктів енергетики - зона вздовж повітряних і кабельних ліній електропередачі, навколо електростанцій, трансформаторних підстанцій, розподільних пунктів та пристроїв і магістральних теплових мереж, споруд альтернативної енергетики тощо для забезпечення нормальних умов їх експлуатації, запобігання ушкодженню, а також для зменшення їх негативного впливу на людей, суміжні землі, природні об'єкти та довкілля;
Згідно статті 32 Закону №2480-V1 в межах охоронних зон об'єктів енергетики забороняється будувати житлові будинки, будинки громадського призначення.
Таким чином, відповідач не міг надати позивачу містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки загальною площею 0,9681 га для будівництва 3-х секційного житлового будинку з вбудовано-прибудованими приміщеннями, розташованої по вул. Припортова (Героїв Сталінграду), 7, в м. Черкаси навіть безвідносно до цільового призначення відповідної земельної ділянки, оскільки будівництво житлового будинку в межах санітарно-захисної зони інженерної інфраструктури (котельні) в силу наведених вище норм законодавства є неможливим.
Також колегія суддів зауважує, що земельна ділянка по вул. Припортова (Героїв Сталінграду), 7, в м. Черкаси знаходиться у ТОВ Черкасизалізобетонбуд на праві користування, в той час, як її володільцем є територіальна громада в особі Черкаської міської ради. Відтак, саме міська рада вправі розпоряджатися міськими землями на власний розсуд та з урахуванням інтересів територіальної громади м. Черкаси. Водночас, за умови незгоди позивача з режимом користування орендованою земельною ділянкою, він може розірвати описаний вище договір оренди земельної ділянки, цільове призначення якої було змінено та вимагати від Черкаської міської ради компенсацію понесених збитків.
Також слід зазначити, що матеріали справи не містять доказів оскарження позивачем дій відповідача щодо зміни в односторонньому порядку цільового призначення земельної ділянки, порушення умов договору, на які він посилається в апеляційній скарзі тощо. Наразі як генеральний план міста, так і план зонування території діють, є чинними, незаконними не визнавалися, відповідно, немає жодної підстави не приймати їх до уваги.
Таким чином, наміри забудови земельної ділянки №7 по вул. Припортовій в м. Черкаси не відповідають містобудівній документації.
Щодо позовної вимоги про зобов'язання відповідача внести зміни до генерального плану м. Черкаси.
Згідно ч. 2 статті 16 Закону №3038-VI містобудівна документація на місцевому рівні може бути оновлена за рішенням місцевих рад.
Частинами 8, 9 статті 17 Закону №3038-VI передбачено, що строк дії генерального плану населеного пункту не обмежується. Зміни до генерального плану населеного пункту можуть вноситися не частіше, ніж один раз на п'ять років. Такі зміни вносяться органом місцевого самоврядування, який затверджував генеральний план населеного пункту.
Згідно ч. 7 статті 17 Закону №3038-VI виконавчі органи сільських, селищних і міських рад, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації в установлений строк: 1) подають пропозиції до проекту відповідного місцевого бюджету на наступний рік або про внесення змін до бюджету на поточний рік щодо потреби у розробленні містобудівної документації; 2) визначають в установленому законодавством порядку розробника генерального плану населеного пункту, встановлюють строки розроблення та джерела його фінансування; 3) звертаються до обласної державної адміністрації, Ради міністрів Автономної Республіки Крим (для міст обласного та республіканського Автономної Республіки Крим значення), центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування (для міст Києва та Севастополя), щодо визначення державних інтересів для їх урахування під час розроблення генерального плану населеного пункту; 4) повідомляють через місцеві засоби масової інформації про початок розроблення генерального плану населеного пункту та визначають порядок і строк внесення пропозицій до нього фізичними та юридичними особами; 5) забезпечують попередній розгляд матеріалів щодо розроблення генерального плану населеного пункту архітектурно-містобудівними радами відповідного рівня; 6) узгоджують проект генерального плану населеного пункту з органами місцевого самоврядування, що представляють інтереси суміжних територіальних громад, з метою врегулювання питань планування територій у приміських зонах; 7) забезпечують здійснення стратегічної екологічної оцінки.
Таким чином, внесення змін до генерального плану м. Черкаси відноситься до компетенції Черкаської міської ради, яка наразі відповідачем по справі не зазначена, тому вказана позовна вимога не може бути задоволена в межах даного провадження.
Доводи апеляційної скарги позивача не спростовують висновків суду першої інстанції та не дають підстави вважати, що судом при розгляді справи неправильно застосовано норми матеріального права, які регулюють спірні правовідносини, та процесуального права.
Враховуючи зазначене, правомірним є висновок суду першої інстанції про відмову в задоволенні даного адміністративного позову.
Отже при винесенні оскаржуваної постанови судом першої інстанції було дотримано всіх вимог законодавства, а тому відсутні підстави для її скасування.
За правилами статті 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Керуючись ст. ст. 243, 246, 308, 315, 316, 321, 325, 329, 331 КАС України суд,
ПОСТАНОВИВ :
Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Черкасизалізобетонбуд" - залишити без задоволення.
Рішення Черкаського окружного адміністративного суду від 30 жовтня 2018 року - залишити без змін.
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття, та може бути оскаржена безпосередньо до адміністративного суду касаційної інстанції в порядку і строки, встановлені статтями 329, 331 КАС України.
Головуючий суддя: Файдюк В.В.
Судді: Мєзєнцев Є.І.
Чаку Є.В.
Суд | Шостий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.02.2019 |
Оприлюднено | 07.02.2019 |
Номер документу | 79637225 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Файдюк Віталій Васильович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Файдюк Віталій Васильович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Файдюк Віталій Васильович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Файдюк Віталій Васильович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Файдюк Віталій Васильович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні