Ухвала
від 13.11.2018 по справі 3/67-б
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ

УКРАЇНА

Господарський суд

Житомирської області


10002, м. Житомир, майдан Путятинський, 3/65, тел. (0412) 48-16-20,

E-mail: inbox@zt.arbitr.gov.ua, http://zt.arbitr.gov.ua

УХВАЛА

Від "13" листопада 2018 р. м. Житомир Справа № 3/67-Б

За заявою: Коростенської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Житомирській області (м. Коростень)

До боржника: ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "Коростеньпостач" (м. Коростень)

про визнання банкрутом

(стягнення оплати послуг а/к та витрат за рахунок кредиторів)

Суддя Гнисюк С.Д.

Представники:

- від кредиторів: ОСОБА_2 - дов.№1040 від 06.11.2018 (Коростенський МЦЗ); ОСОБА_3 - дов.№276/10 від 21.09.2018 (Коростенська ОДПІ ГУ ДФС у Житомирській області);

- за участю: ОСОБА_4 - арбітражний керуючий, посвідчення а/к №1319 від 05.09.2013.

В провадженні Господарського суду Житомирської області перебувала справа №3/67-Б про банкрутство ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "Коростеньпостач".

Ухвалою Господарського суду Житомирської області від 25.10.2018 прийнято та призначено до розгляду заяву арбітражного керуючого ОСОБА_4 №01-18/25 від 10.10.2018 про зменшення суми оплати послуг за виконання повноважень ліквідатора ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "Коростеньпостач" та понесених витрат на проведення ліквідаційної процедури банкрута; відкладено розгляд клопотання арбітражного керуючого ОСОБА_4 №02-02/04/11 від 16.01.2017 про стягнення оплати послуг та витрат за рахунок кредиторів пропорційно розміру їх грошових вимог; призначено наступне судове засідання на 13.11.2018.

В засіданні суду 13.11.2018 розглядалась заява арбітражного керуючого ОСОБА_4 №01-18/25 від 10.10.2018 про зменшення суми оплати послуг за виконання повноважень ліквідатора ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "Коростеньпостач" та понесених витрат на проведення ліквідаційної процедури банкрута.

Арбітражний керуючий ОСОБА_4 в засіданні суду 13.11.2018 підтримав заяву №01-18/25 від 10.10.2018 про зменшення суми оплати послуг.

Згідно ч.1 ст. 5 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (Далі - Закон про банкрутство), провадження у справах про банкрутство регулюється цим Законом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законодавчими актами України.

Керуючись ст. 46 Господарського процесуального кодексу України, суд дійшов до висновку прийняти заяву арбітражного керуючого ОСОБА_4 №01-18/25 від 10.10.2018 про зменшення суми оплати послуг та здійснювати розгляд клопотання арбітражного керуючого ОСОБА_4 №02-02/04/11 від 16.01.2017 з її урахуванням.

В засіданні суду 13.11.2018 розглядалось клопотання арбітражного керуючого ОСОБА_4 №02-02/04/11 від 16.01.2017 про стягнення оплати послуг та витрат ліквідатора за рахунок кредиторів пропорційно розміру їх грошових вимог включених до реєстру вимог кредиторів, з урахуванням заяви №01-18/25 від 10.10.2018 про зменшення суми оплати послуг та понесених витрат.

Арбітражний керуючий ОСОБА_4 в засіданні суду 13.11.2018 підтримав клопотання №02-02/04/11 від 16.01.2017, з урахуванням заяви №01-18/25 від 10.10.2018 про зменшення суми оплати послуг.

Представник Коростенського МЦЗ у судовому засіданні заперечила проти задоволення клопотання арбітражного керуючого ОСОБА_4 №02-02/04/11 від 16.01.2017.

Представник Коростенської ОДПІ ГУ ДФС у Житомирській області у судовому засіданні заперечив проти задоволення клопотання арбітражного керуючого ОСОБА_4 №02-02/04/11 від 16.01.2017.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представників, Господарський суд Житомирської області, -

ВСТАНОВИВ:

Ухвалою Господарського суду Житомирської області від 15.06.2007, зокрема, порушено провадження у справі № 3/67-Б про банкрутство ТОВ "Коростеньпостач" згідно норм ст. 52 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (в редакції, чинній до 19.01.2013).

Постановою Господарського суду Житомирської області від 12.07.2007 у справі №3/67-Б ТОВ "Коростеньпостач" визнано банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру, ліквідатором призначено Коростенську ОДПІ.

Ухвалою Господарського суду Житомирської області від 15.04.2008 у справі №3/67-Б припинено повноваження Коростенської ОДПІ як ліквідатора ТОВ "Коростеньпостач" та призначено ліквідатором банкрута арбітражного керуючого ОСОБА_4

Ухвалою Господарського суду Житомирської області від 30.05.2017 у справі №3/67-Б затверджено звіт ліквідатора - арбітражного керуючого ОСОБА_4 та ліквідаційний баланс ТОВ "Коростеньпостач", ліквідовано юридичну особу - банкрута - ТОВ "Коростеньпостач", провадження у справі припинено.

Ухвалою Господарського суду Житомирської області від 30.05.2017 у справі №3/67-Б (суддя Лозинська І.В.) затверджено звіт ліквідатора - арбітражного керуючого ОСОБА_4 про оплату його послуг в ліквідаційній процедурі ТОВ "Коростеньпостач" в розмірі 11 375,00 грн.; відмовлено в задоволенні клопотання ліквідатора ОСОБА_4 №02-02/04/11 від 16.01.2017 з врахуванням пояснення від 29.05.2017 №02-02/04/30 про стягнення оплати послуг в розмірі 195 612,71 грн. та витрат в розмірі 74 430,13 грн. за рахунок кредиторів пропорційно розміру їх грошових вимог.

Постановою Рівненського апеляційного господарського суду від 10.07.2017 ухвалу Господарського суду Житомирської області від 30.05.2017 у справі № 3/67-Б залишено без змін.

Постановою Верховного Суду від 21.03.2018 касаційну скаргу арбітражного керуючого ОСОБА_4 задоволено частково; постанову Рівненського апеляційного господарського суду від 10.07.2017 та ухвалу Господарського суду Житомирської області від 30.05.2017 (щодо оплати послуг арбітражного керуючого) у справі № 3/67-Б скасовано; справу № 3/67-Б направлено на новий розгляд до Господарського суду Житомирської області.

Розпорядженням керівника апарату Господарського суду Житомирської області від 04.07.2018 №104/2018, на підставі п.2.3.50. Положення про автоматизовану систему документообігу суду, затвердженого рішенням ОСОБА_2 суддів України в редакції від 15.09.2016, здійснено повторний автоматизований розподіл клопотання про стягнення оплати послуг арбітражного керуючого у справі №3/67-Б.

Відповідно до протоколу повторного автоматизованого розподілу клопотання між суддями, клопотання про стягнення оплати послуг арбітражного керуючого у справі №3/67-Б розподілено для розгляду судді Гнисюку С.Д.

Ухвалою Господарського суду Житомирської області від 06.07.2018 прийнято до свого провадження клопотання арбітражного керуючого ОСОБА_4 №02-02/04/11 від 16.01.2017 про стягнення оплати послуг та витрат за рахунок кредиторів пропорційно розміру їх грошових вимог.

У своєму клопотанні арбітражний керуючий ОСОБА_4 (з урахуванням уточнень, пояснень, доповнень, відзиву) посилається на норми Закону про банкрутство. У зв'язку з тим, що у банкрута не виявлено активів, погасити заборгованість по оплаті послуг та витрати не було можливості. Під час виконання своїх повноважень ліквідатор діяв сумлінно та розумно з урахуванням інтересів боржника і його кредиторів. Свої дії (в тому числі і витрати на здійснення ліквідаційної процедури) ліквідатор погоджував з комітетом кредиторів та інформував суд. Зазначене підтверджується протоколами засідань комітету кредиторів боржника. Питання щодо неналежного виконання арбітражним керуючим ОСОБА_4 повноважень ліквідатора у даній справі кредиторами та учасниками не порушувалось, жодної скарги на дії ліквідатора не надходило. У випадку, коли оплата послуг арбітражного керуючого здійснюється не за рахунок коштів, одержаних від продажу майна боржника, чи коштів, одержаних у результаті виробничої діяльності боржника, то така оплата повинна здійснюватись за рахунок коштів кредиторів. Право арбітражного керуючого на отримання винагороди за свої послуги нормами Закону про банкрутство не ставиться в залежність від підстав порушення (особлива чи загальна процедури банкрутства) чи обставин, пов'язаних із припиненням провадження у справі про банкрутство, а також статусу арбітражного керуючого (розпорядник майном, ліквідатор).

Вважає, що заперечення на його клопотання не грунтуються на нормах чинного законодавства.

19.10.2018 надійшла заява №01-18/25 від 10.10.2018 про зменшення суми оплати послуг арбітражного керуючого ОСОБА_4 за виконання повноважень ліквідатора ТОВ "Коростеньпостач" та понесених витрат на проведення ліквідаційної процедури банкрута.

Зазначеною заявою арбітражний керуючий ОСОБА_4 зменшив розмір заявлених, згідно клопотання №02-02/04/11 від 16.01.2017, вимог та просить суд (206978,71 грн. оплати послуг та 74005,13 грн. витрат):

- стягнути з Коростенської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Житомирській області на користь арбітражного керуючого ОСОБА_4 оплату послуг за здійснення повноважень ліквідатора ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "Коростеньпостач" у сумі 196215,82 грн. та невідшкодовані витрати при здійсненні повноважень ліквідатора ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "Коростеньпостач" у сумі 70156,86 грн.;

- стягнути з виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у Коростенському районі на користь арбітражного керуючого ОСОБА_4 оплату послуг за здійснення повноважень ліквідатора ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "Коростеньпостач" у сумі 103,49 грн. та невідшкодовані витрати при здійсненні повноважень ліквідатора ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "Коростеньпостач" у сумі 37,00грн.;

- стягнути з виконавчої дирекції Житомирського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності на користь арбітражного керуючого ОСОБА_4 оплату послуг за здійснення повноважень ліквідатора ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "Коростеньпостач" у сумі 413,95 грн. та невідшкодовані витрати при здійсненні повноважень ліквідатора ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "Коростеньпостач" у сумі 148,01грн. ;

- стягнути з Коростенського об'єднаного управління Пенсійного фонду України в Житомирській області на користь арбітражного керуючого ОСОБА_4 оплату послуг за здійснення повноважень ліквідатора ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "Коростеньпостач" у сумі 9934,98грн та невідшкодовані витрати при здійсненні повноважень ліквідатора ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "Коростеньпостач" у сумі 3552,25грн.;

- стягнути з Коростенського міського центру зайнятості на користь арбітражного керуючого ОСОБА_4 оплату послуг за здійснення повноважень ліквідатора ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "Коростеньпостач" у сумі 310,47грн. та невідшкодовані витрати при здійсненні повноважень ліквідатора ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "Коростеньпостач" у сумі 111,01грн.

Коростенське об'єднане управління Пенсійного фонду України в Житомирській області у своєму відзиві зазначає, що кредиторська заборгованість не погашена. Комітетом кредиторів було вирішено питання щодо оплати послуг ліквідатору, а саме - оплата послуг повинна здійснюватись за рахунок коштів від реалізованого майна боржника. Кредиторами не було створено фонд для авансування оплати послуг та витрат. Об'єднане управління є бюджетною організацією і повністю утримується за рахунок коштів державного бюджету. Всі рахунки являються рахунками цільового призначення.

На підставі вказаного просить суд відмовити у задоволенні клопотання та здійснювати оплату послуг ліквідатора за рахунок ініціюючого кредитора.

Коростенський міський центр зайнятості у своєму запереченні зазначив, що кошти на оплату послуг та витрат ліквідатора - відсутні. Кредиторами не було створено фонд для авансування оплати послуг та витрат. Клопотання є невиправданим та таким, що суперечить призначенню державних органів щодо наповнення державного бюджету та бюджету державних цільових фондів.

Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у м.Коростені у своїх запереченнях зазначає, що розмір оплати послуг арбітражного керуючого (ліквідатора) встановлено на першому засіданні комітету кредиторів і затверджено судом; комітетом кредиторів не приймалось рішення про формування фонду для оплати послуг та відшкодування витрат арбітражного керуючого, а також щодо пропорційності розподілення грошової винагороди та понесених витрат між кредиторами. При вирішенні питання щодо відшкодування витрат, необхідно керуватись нормою ст.45 Закону про банкрутство (в редакції з 19.01.2013).

У своєму відзиві, поясненнях та запереченні Коростенська ОДПІ ГУ ДФС у Житомирської області проти клопотання заперечує та посилається на те, що комітетом кредиторів було вирішено питання щодо оплати послуг арбітражному керуючому ОСОБА_4, згідно якого дана оплата повинна здійснюватись за рахунок коштів від реалізованого майна боржника. Кредиторами не було створено фонд для авансування грошової винагороди та відшкодування витрат арбітражного керуючого (ліквідатора), відтак суд не має жодних правових підстав покладати судові витрати на кредиторів (повністю або пропорційно розміру їх грошових вимог). Комітет кредиторів не погодив стягнення оплати послуг та витрат арбітражного керуючого ОСОБА_4В за рахунок кредиторів пропорційно їх грошовим вимогам, включених до реєстру вимог кредиторів, у зв'язку з відсутністю джерел фінансування. Коростенська ОДПІ ГУ ДФС у Житомирської області є бюджетною організацією і утримується повністю за рахунок коштів державного бюджету. Крім того зазначає, що арбітражним керуючим при складенні (уточненні) розрахунку не включено вимоги ОСОБА_5, який був кредитором, але виключений з реєстру вимог кредиторів ухвалою від 11.06.2017, тобто після подання ОСОБА_4 клопотання про стягнення оплати послуг та витрат. Також заперечує щодо самих витрат арбітражного керуючого.

На підставі зазначеного просить суд:

1) Зобов'язати арбітражного керуючого ОСОБА_4 привести у відповідність розрахунок сум оплати послуг арбітражного керуючого за виконання повноважень ліквідатора ТОВ "Коростеньпостач" та понесених витрат за проведення ліквідаційної процедури банкрута, що підлягають стягненню за рахунок кредиторів пропорційно розміру їх грошових вимог до реєстру вимог кредиторів, чинного на дату подання клопотання;

2) Зобов'язати арбітражного керуючого ОСОБА_4 надати обгрунтовані письмові пояснення щодо непропорційного задоволення сум вимог, що належать кожному кредитору однієї черги та спрямування 98,88% від загальної суми надходжень на відшкодування власних витрат;

3) розглядати питання оплати послуг та витрат арбітражного керуючого ОСОБА_4 виключно в межах термінів передбачених Законом про банкрутство на ліквідаційну процедуру без її продовження.

Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування у Житомирській області у своїх запереченнях та доповненнях посилається на норми Закону про банкрутство (в редакції з 19.01.2013). Вважає, що ліквідатор недостатньо активно вчиняв дії щодо виявлення та реалізації майна банкрута для оплати власних послуг та задоволення потреб кредиторів. Просить суд у задоволенні клопотання відмовити.

Як вбачається з матеріалів справи, ухвалою Господарського суду Житомирської області від 25.11.2010 у справі №3/67-Б затверджено реєстр вимог кредиторів боржника - ТОВ "Коростеньпостач" і, зокрема: вимоги Коростенської ОДПІ на суму 414 456,92 грн. основного боргу віднесено до третьої черги задоволення вимог кредиторів; вимоги Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійного захворювання України у Коростенському районі на суму 220,90 грн. основного боргу віднесено до другої черги задоволення вимог кредиторів; вимоги Виконавчої дирекції Житомирського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності на суму 855,16 грн. основного боргу віднесено до другої черги задоволення вимог кредиторів; вимоги УПФУ в м. Коростені на суму 20 990,56 грн. основного боргу віднесено до другої черги задоволення вимог кредиторів; вимоги Коростенського міського центру зайнятості на суму 674,75 грн. основного боргу віднесено до другої черги задоволення вимог кредиторів; вимоги ОСОБА_5 на суму 100 000,00 грн. віднесено до четвертої черги задоволення вимог кредиторів. Внесено окремо до реєстру кредиторів відомості про вимоги щодо виплати заробітної плати за три місяці роботи, що передували порушенню справи про банкрутство чи припиненню трудових відносин на загальну суму 31950,90грн. боргу - до першої черги задоволення вимог кредиторів.

Ухвалою Господарського суду Житомирської області від 11.05.2017 виключено з реєстру вимог кредиторів ТОВ "Коростеньпостач" вимоги ОСОБА_5 на суму 100000,00 грн.

Ухвала не була оскаржена та набрала законної сили.

Тобто, на час припинення провадження у справі ОСОБА_5 вже не був учасником провадження у справі про банкрутство.

Як вже зазначалось, судді Гнисюку С.Д. розподілено для розгляду клопотання про стягнення оплати послуг арбітражного керуючого у справі №3/67-Б, так як воно було направлено до суду для нового розгляду, у той час - провадження по справі припинено.

Тобто усі питання, що стосувались провадження у справі про банкрутство, у тому числі оплати послуг, витрат ліквідатора; виключення з реєстру вимог кредиторів вимог ОСОБА_5, діяльності ліквідатора - досліджені та вирішені судом.

Тому клопотання Коростенська ОДПІ ГУ ДФС у Житомирської області згідно якого просить суд зобов'язати арбітражного керуючого ОСОБА_4 привести у відповідність розрахунок сум оплати послуг арбітражного керуючого за виконання повноважень ліквідатора ТОВ "Коростеньпостач" та понесених витрат за проведення ліквідаційної процедури банкрута, що підлягають стягненню за рахунок кредиторів пропорційно розміру їх грошових вимог до реєстру вимог кредиторів чинного на дату подання клопотання - задоволенню не підлягає.

Арбітражний керуючий ОСОБА_4 виконував обов'язки ліквідатора банкрута - ТОВ "Коростеньпостач" з 15.04.2008 по 30.05.2017.

Протоколом №5 засідання комітету кредиторів від 24.10.2011 було погоджено розмір оплати послуг ліквідатора ТОВ "Коростеньпостач" ОСОБА_4 - 2 мінімальні заробітні плати. З метою відшкодування понесених витрат встановлено щомісячний кошторис на придбання та оплату канцтоварів у сумі 150 грн., послуг зв'язку у сумі 200 грн., поштових витрат у сумі 100 грн. Оплату добових та транспортних витрат (пальне та проїзд іншим транспортом) вирішено здійснювати на підставі наданих документів згідно норм та вимог чинного законодавства, але з обов'язковим погодженням їх на засіданні комітету кредиторів.

Ухвалою Господарського суду Житомирської області від 25.10.2011 у справі №3/67-Б, зокрема, було затверджено ліквідатору банкрута - арбітражному керуючому ОСОБА_4 оплату послуг в розмірі двох мінімальних заробітних плат за кожен місяць здійснення ним своїх повноважень з моменту призначення - 15.04.2008.

Ухвалами Господарського суду Житомирської області було затверджено ліквідатору ТОВ "Коростеньпостач" - арбітражному керуючому ОСОБА_4 оплату послуг за період виконання ним повноважень ліквідатора та звіти про оплату послуг за виконання повноважень ліквідатора та відшкодування витрат за період виконання обов'язків ліквідатора ТОВ "Коростеньпостач" (за певні періоди та у відповідних сумах).

Ухвалою Господарського суду Житомирської області від 10.06.2015, зокрема, затверджено ліквідатору ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "Коростеньпостач" - ОСОБА_4 оплату послуг за період виконання ним повноважень ліквідатора з 15.04.2008 по березень 2015 року (включно) у сумі 159624,00 грн.

Ухвалою Господарського суду Житомирської області від 25.08.2015, зокрема, затверджено арбітражному керуючому ОСОБА_4 оплату послуг при здійсненні ним повноважень ліквідатора ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "Коростеньпостач" (м.Коростень) за період з квітня 2015 року по липень 2015 року на загальну суму 9744,00 грн.

Ухвалою Господарського суду Житомирської області від 24.09.2015, зокрема, затверджено арбітражному керуючому ОСОБА_4 оплату послуг при здійсненні ним повноважень ліквідатора ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "Коростеньпостач" (м.Коростень) за серпень 2015 у сумі 2436,00грн.

Ухвалою Господарського суду Житомирської області від 15.03.2016, зокрема, затверджено арбітражному керуючому ОСОБА_4 оплату послуг при здійсненні ним повноважень ліквідатора ТОВ "Коростеньпостач" за грудень 2015, січень - лютий 2016 року у сумі 8268,00грн.

Ухвалою Господарського суду Житомирської області від 20.09.2016, зокрема, затверджено звіт про відшкодування витрат за період виконання обов'язків ліквідатора ТОВ "Коростеньпостач" за період з квітня 2008 року по липень 2015 року на загальну суму 68065,16 грн.

Ухвалою Господарського суду Житомирської області від 12.12.2016, зокрема, затверджено звіт про оплату послуг за виконання повноважень ліквідатора ТОВ "Коростеньпостач" за червень-жовтень 2016 року у сумі 14500,00 грн.

Ухвалою Господарського суду Житомирської області від 14.02.2017 затверджено арбітражному керуючому ОСОБА_4 звіт про оплату послуг арбітражного керуючого ОСОБА_4 за виконання повноважень ліквідатора ТОВ "Коростеньпостач" за вересень - листопад 2015 №02-02/02/71 від 30.11.2015 у сумі 8268 грн.; затверджено арбітражному керуючому ОСОБА_4 звіт про оплату послуг арбітражного керуючого ОСОБА_4 за виконання повноважень ліквідатора ТОВ "Коростеньпостач" за листопад, грудень (по 12 грудня включно, по дату здавання звіту ліквідатора) 2016 №02-02/02/66 від 14.12.2016 у сумі 4138,71 грн.; затверджено арбітражному керуючому ОСОБА_4 звіт про відшкодування витрат ліквідатора ТОВ "Коростеньпостач" ОСОБА_4 за період з серпня 2015 по 13.01.2017 №02-02/02/07 від 13.01.2017 на загальну суму 41159,97 грн.

Протоколом №31 засідання комітету кредиторів від 23.03.2017 у справі Господарського суду Житомирської області №3/67-Б, про банкрутство ТОВ "Коростеньпостач" було вирішено не погоджувати стягнення оплати послуг та витрат ліквідатора ОСОБА_4 за рахунок кредиторів пропорційно їх грошовим вимогам включених до реєстру вимог кредиторів у справі Господарського суду Житомирської області №3/67-Б, у зв'язку з відсутністю джерел фінансування.

Ухвалою Господарського суду Житомирської області від 11.05.2017, зокрема, виключено з реєстру вимог кредиторів ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "Коростеньпостач" (м. Коростень Житомирської області) вимоги ОСОБА_5 на суму 100000,00 грн. та вимоги щодо виплати заробітної плати за три місяці роботи, що передували порушенню справи про банкрутство чи припиненню трудових відносин на загальну суму 31950,90 грн. боргу, які згідно з ухвалою Господарського суду Житомирської області від 25.11.2010 віднесені, відповідно, до четвертої та першої черг задоволення вимог кредиторів.

З огляду на зазначене, ухвалами Господарського суду Житомирської області затверджено звіти арбітражного керуючого ОСОБА_4

Отже, питання затвердження звітів (фіксованих сум) по оплаті та витратах - вирішене.

Ухвали набрали законної сили та не були оскаржені.

Арбітражний керуючий ОСОБА_4 звернувся до Господарського суду Житомирської області з клопотанням №02-02/04/11 від 16.01.2017 про стягнення оплати послуг та витрат за рахунок кредиторів пропорційно розміру їх грошових вимог, з врахуванням пояснення та заяви про зменшення, в якому вказано про стягнення за рахунок кредиторів оплату послуг у сумі 206 978,71 грн. та 74005,13грн. витрат.

Тобто, на даний час суд розглядає питання стягнення з кредиторів визнаних судом фіксованих сум оплати послуг та витрат арбітражного керуючого ОСОБА_4 за період виконання ним повноважень банкрута у даній справі.

Тому клопотання Коростенська ОДПІ ГУ ДФС у Житомирської області згідно якого просить суд зобов'язати арбітражного керуючого ОСОБА_4 надати обгрунтовані письмові пояснення щодо непропорційного задоволення сум вимог, що належать кожному кредитору однієї черги та спрямування 98,88% від загальної суми надходжень на відшкодування власних витрат та розглядати питання оплати послуг та витрат арбітражного керуючого ОСОБА_4 виключно в межах термінів передбачених Законом про банкрутство на ліквідаційну процедуру без її продовження - задоволенню не підлягає.

Згідно норм ст. 3-1 Закону про банкрутство, надання послуг професійного арбітражного керуючого відбувається на платній основі.

Частиною 4 статті ст. 3-1 Закону про банкрутство встановлено, що арбітражний керуючий має право отримувати винагороду в розмірі та порядку, передбачених цим Законом.

Відповідно до ст.1 Закону про банкрутство - арбітражний керуючий (розпорядник майна, керуючий санацією, ліквідатор) - фізична особа, яка має ліцензію, видану в установленому законодавством порядку, та діє на підставі ухвали господарського суду. Ліквідатор - фізична особа, яка відповідно до рішення господарського суду організовує здійснення ліквідаційної процедури боржника, визнаного банкрутом, та забезпечує задоволення визнаних судом вимог кредиторів у встановленому цим Законом порядку.

Частиною 6 ст. ст. 3-1 Закону про банкрутство встановлено, що при реалізації своїх прав та обов'язків арбітражний керуючий зобов'язаний діяти сумлінно та розумно з урахуванням інтересів боржника та його кредиторів.

Відповідно до ч.ч. 12, 13 ст. 3-1 Закону про банкрутство, оплата послуг, відшкодування витрат арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) у зв'язку з виконанням ним своїх обов'язків здійснюються в порядку, встановленому цим Законом, за рахунок коштів, одержаних від продажу майна боржника, або за рахунок коштів кредиторів чи коштів, одержаних у результаті виробничої діяльності боржника.

Отже, у випадку, коли оплата послуг арбітражного керуючого здійснюється не за рахунок коштів, одержаних від продажу майна боржника, чи коштів, одержаних у результаті виробничої діяльності боржника, то така оплата повинна здійснюватись за рахунок коштів кредиторів, виходячи із принципу пропорційності їх грошовим вимогам.

Вказаною нормою також передбачено, що оплата послуг арбітражного керуючого за період від дня винесення господарським судом ухвали про порушення провадження у справі про банкрутство і до дня першого засідання комітету кредиторів, на якому встановлюється розмір оплати послуг та відшкодування витрат арбітражного керуючого, здійснюється кредитором або боржником, за заявою якого порушено справу, у максимальному розмірі, визначеному цією статтею. Кредитори можуть створювати фонд для оплати послуг, відшкодування витрат та виплати додаткової винагороди арбітражному керуючому (розпоряднику майна, керуючому санацією, ліквідатору).

Розмір та порядок оплати послуг арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) за кожен місяць здійснення ним своїх повноважень встановлюється та виплачується в розмірі, встановленому комітетом кредиторів і затвердженому господарським судом, якщо інше не встановлено цим Законом, але не менше двох мінімальних заробітних плат та не більше середньомісячної заробітної плати керівника боржника за останні дванадцять місяців його роботи перед порушенням провадження у справі про банкрутство (ч. 14 ст. 31 Закону про банкрутство).

Згідно вимог Закону про банкрутство, у справі про банкрутство арбітражний керуючий виконує покладені на нього судом обов'язки та, відповідно, здійснює діяльність арбітражного керуючого на платній основі.

За приписами норм ч. 16 ст. 3-1 Закону про банкрутство, звіт про оплату послуг, відшкодування витрат арбітражного керуючого затверджується рішенням комітету кредиторів та ухвалою господарського суду. Ухвала може бути оскаржена у встановленому порядку.

Як вже зазначалось, звіти про оплату послуг та відшкодування витрат арбітражного керуючого ОСОБА_4 затверджено ухвалами Господарського суду Житомирської області, які набрали законної сили.

Отже, з огляду на зазначене, законодавець не ставить порядок розподілу витрат на оплату послуг ліквідатора в залежність від майнового стану кожного кредитора у справі про банкрутство, правового статусу кредитора (особа, заснована на приватній чи державній формі власності, державний орган, громадська організація тощо), від джерел фінансування того чи іншого кредитора, а також від майнових результатів арбітражного керуючого у справі про банкрутство.

Тобто, не виявлення ліквідатором боржника в процедурі ліквідації майна боржника, чи інших його активів та грошових коштів, жодним чином не впливає на оплату його послуг.

Оплата послуг арбітражного керуючого здійснюється не виключно за рахунок коштів, одержаних від продажу майна банкрута, оскільки норми ч. 1 п. 12 ст. 3-1 Закону про банкрутство визначають декілька джерел для здійснення оплати цих послуг, в тому числі і за рахунок коштів кредиторів.

Оплата послуг ліквідатора може бути покладена на всіх виявлених кредиторів у цій справі.

У зв'язку з відсутністю грошових коштів, арбітражний керуючий ОСОБА_4 оплату послуг ліквідатора за виконання своїх повноважень, відшкодування витрат не отримав.

Отже, залишок не погашеної заборгованості перед арбітражним керуючим ОСОБА_4 складає:

- по оплаті послуг у сумі 206 978,71 грн.;

- та по витратам 74005,13грн.

Судом перевірено розрахунок сум, який додано до заяви про зменшення та встановлено правильність нарахування по кожному кредитору.

З огляду на викладене, суд вважає обгрунтованими доводи клопотання арбітражного керуючого ОСОБА_4 щодо стягнення та порядку розподілу оплати послуг та витрат ліквідатора, а доводи та заперечення Коростенської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Житомирській області, Коростенського об'єднаного управління Пенсійного фонду України в Житомирській області, Коростенського міського центру зайнятості, Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у м.Коростені, Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування у Житомирській області, такими, що суперечать нормам чинного законодавства України.

Враховуючи викладене та виходячи з приписів наведених норм Закону про банкрутство, Господарський суд Житомирської області дійшов до висновку задовольнити клопотання арбітражного керуючого ОСОБА_4 №02-02/04/11 від 16.01.2017 про стягнення оплати послуг та витрат ліквідатора за рахунок кредиторів пропорційно розміру їх грошових вимог включених до реєстру вимог кредиторів, з урахуванням заяви №01-18/25 від 10.10.2018 про зменшення суми оплати послуг та понесених витрат.

Керуючись статтями 46, 232-234 Господарського процесуального кодексу України, статтею 3-1 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" в редакції від 04.11.2012, Господарський суд Житомирської області, -

УХВАЛИВ:

1. Клопотання арбітражного керуючого ОСОБА_4 №02-02/04/11 від 16.01.2017 про стягнення оплати послуг та витрат ліквідатора за рахунок кредиторів пропорційно розміру їх грошових вимог включених до реєстру вимог кредиторів, з урахуванням заяви №01-18/25 від 10.10.2018 про зменшення суми оплати послуг та понесених витрат - задовольнити.

2. Стягнути з Коростенської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Житомирській області (11500, Житомирської обл., м. Коростень, вул. Коротуна,3; код ЄДРПОУ 39566728) на користь арбітражного керуючого ОСОБА_4 (10002, м.Житомир, вул. Велика Бердичівська, 112; ідентифікаційний код НОМЕР_1) оплату послуг за здійснення повноважень ліквідатора ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "Коростеньпостач" у сумі 196215,82 грн (сто дев'яносто шість тисяч двісті п'ятнадцять грн 82 коп.) та невідшкодовані витрати при здійсненні повноважень ліквідатора ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "Коростеньпостач" у сумі 70156,86 грн (сімдесят тисяч сто п'ятдесят шість грн 86 коп.).

3. Стягнути з виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у Коростенському районі (11500, м. Коростень, вул. Крупської, 7; код ЄДРПОУ 25924076) на користь арбітражного керуючого ОСОБА_4 (10002, м.Житомир, вул. Велика Бердичівська, 112; ідентифікаційний код НОМЕР_1) оплату послуг за здійснення повноважень ліквідатора ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "Коростеньпостач" у сумі 103,49 грн (сто три грн 49 коп.) та невідшкодовані витрати при здійсненні повноважень ліквідатора ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "Коростеньпостач" у сумі 37,00грн (тридцять сім грн 00 коп.).

4. Стягнути з виконавчої дирекції Житомирського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (10014, м.Житомир, вул. Бульвар Новий, 5; код ЄДРПОУ 13548797) на користь арбітражного керуючого ОСОБА_4 (10002, м.Житомир, вул. Велика Бердичівська, 112; ідентифікаційний код НОМЕР_1) оплату послуг за здійснення повноважень ліквідатора ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "Коростеньпостач" у сумі 413,95 грн. (чотириста тринадцять грн 95 коп.) та невідшкодовані витрати при здійсненні повноважень ліквідатора ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "Коростеньпостач" у сумі 148,01грн (сто сорок вісім грн 01 коп.).

5. Стягнути з Коростенського об'єднаного управління Пенсійного фонду України в Житомирській області (11501, м.Коростень, вул. Грушевського, 16/1; код ЄДРПОУ 37909216) на користь арбітражного керуючого ОСОБА_4 (10002, м.Житомир, вул. Велика Бердичівська, 112; ідентифікаційний код НОМЕР_1) оплату послуг за здійснення повноважень ліквідатора ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "Коростеньпостач" у сумі 9934,98грн (дев'ять тисяч дев'ятсот тридцять чотири грн 98 коп.) та невідшкодовані витрати при здійсненні повноважень ліквідатора ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "Коростеньпостач" у сумі 3552,25грн (три тисячі п'ятсот п'ятдесят дві грн 25 коп.).

6. Стягнути з Коростенського міського центру зайнятості (11500, Житомирська область, м.Коростень, вул. Ольгинська, 3; код ЄДРПОУ 22050056) на користь арбітражного керуючого ОСОБА_4 (10002, м.Житомир, вул. Велика Бердичівська, 112; ідентифікаційний код НОМЕР_1) оплату послуг за здійснення повноважень ліквідатора ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "Коростеньпостач" у сумі 310,47грн (триста десять грн 47 коп.) та невідшкодовані витрати при здійсненні повноважень ліквідатора ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "Коростеньпостач" у сумі 111,01грн (сто одинадцять грн 01 коп.).

7. Видати накази.

Ухвала набирає законної сили з моменту її прийняття та підлягає оскарженню.

Порядок та строки апеляційного оскарження визначені статтями 254-257 та підпунктом 17.5 підпункту 17 пункту 1 перехідних положень Господарського процесуального кодексу України.

Веб-адреса сторінки на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет, за якою учасники справи можуть отримати інформацію по справі, що розглядається: http://court.gov.ua/fair/sud5007/.

Дата складання повного тексту ухвали: 16.11.2018.

Суддя Гнисюк С.Д.

СудГосподарський суд Житомирської області
Дата ухвалення рішення13.11.2018
Оприлюднено16.11.2018
Номер документу77880935
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —3/67-б

Постанова від 20.06.2019

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Пєсков В.Г.

Ухвала від 04.06.2019

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Пєсков В.Г.

Ухвала від 25.03.2019

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Пєсков В.Г.

Ухвала від 06.03.2019

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Пєсков В.Г.

Ухвала від 15.02.2019

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Пєсков В.Г.

Постанова від 15.01.2019

Господарське

Північно-західний апеляційний господарський суд

Павлюк І.Ю.

Ухвала від 09.01.2019

Господарське

Північно-західний апеляційний господарський суд

Павлюк І.Ю.

Ухвала від 19.12.2018

Господарське

Північно-західний апеляційний господарський суд

Павлюк І.Ю.

Ухвала від 13.11.2018

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Гнисюк С.Д.

Ухвала від 25.10.2018

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Гнисюк С.Д.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні