Ухвала
від 15.11.2018 по справі 815/2533/18
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/2533/18

У Х В А Л А

15 листопада 2018 року м.Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Вовченко O.A.,

секретар судового засідання Іщенко С.О.,

за участю:

перекладача - ОСОБА_1

представника позивача - ОСОБА_2 (за довіреністю),

представників відповідача - ОСОБА_3 (за ордером та договором), ОСОБА_4 (згідно витягу),

третьої особи - ОСОБА_5,

розглядаючи у відкритому судовому засіданні у приміщенні суду заяву представника відповідача про залишення без розгляду справи за позовом Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області до Одеської обласної організації Українського товариства глухих, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача ОСОБА_5 про зобов'язання вчинити дії,-

ВСТАНОВИВ:

До Одеського окружного адміністративного суду надійшов позов Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області до Одеської обласної організації Українського товариства глухих, згідно якого позивач просить суд:

1. Зобов'язати Одеську обласну організацію Українського товариства глухих припинити використання звукоутворюючої апаратури в приміщеннях, що розташовані за адресою: м. Одеса, вул. Ковальська, 48 (код ЄДРПОУ 03973074) до проведення шумозахисних заходів;

2. Зобов'язати Одеську обласну організацію Українського товариства глухих забезпечити розробку та виконання шумозахисних заходів в приміщенні центру з лабораторним підтвердженням їх ефективності.

Ухвалою від 01 червня 2018 року даний позов залишено без руху та позивачу надано 5-денний строк на усунення недоліків позовної заяви з моменту отримання копії ухвали.

Ухвалою суду від 23 червня 2018 року прийнято до розгляду позовну заяву, відкрито провадження у адміністративній справі за позовом Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області (вх.№17337/18) та визначено розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи.

05 липня 2018 ухвалою залучено ОСОБА_5 до участі в справі у якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача.

Ухвалою суду від 12 липня 2018 року клопотання представника позивача задоволено та визначено розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін.

Ухвалою суду від 23.07.2018 року судом задоволено заяву представника відповідача про розгляд справи в порядку загального позовного провадження; вирішено розгляд справи за позовом Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області до Одеської обласної організації Українського товариства глухих, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача ОСОБА_5 про зобов'язання вчинити дії проводити в порядку загального позовного провадження; призначено підготовче засідання на 12.09.2018 року о 10:00 год.; роз'яснено, що розгляд справи починається зі стадії відкриття провадження у справі та встановлено сторонам строки для подання заяв по суті справи.

Усною ухвалою суду від 01.10.2018 року, внесеною в журнал судового засідання відмовлено у задоволенні заяви представника відповідача про виклик свідків.

Ухвалою від 01 жовтня 2018 року продовжено строк підготовчого провадження у даній справі.

19 жовтня 2018 року ухвалою суду закрито підготовче засідання та призначено справу №815/2533/18 до судового розгляду по суті.

18 вересня 2018 року до суду за вх. №27360/18 від Одеської обласної організації Українського товариства глухих надійшло заперечення, в якому міститься заява про залишення позову без розгляду, з тих підстав, що у зв'язку з ліквідацією СЕС не було внесено відповідні зміни до Закону України Про забезпечення санітарного та епідеміологічного благополуччя населення та до Положення про державний санітарно-епідеміологічний нагляд в Україні, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22.06.1999 року №1109, щодо передачі у сфері нагляду за дотриманням санітарного законодавства відповідних повноважень до Держпродспоживслужби. Таким чином, оскільки абз.2 ч.4 ст.4 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності передбачено, що виключно законами встановлюються органи, уповноважені здійснювати державний нагляд (контроль) у сфері господарської діяльності, Держпродспоживслужба не уповноважена законом здійснювати контроль (нагляд) за дотриманням вимог санітарного законодавства, а відтак Головне управління Держпродспоживслужби в Одеській обласні не має права звертатись з даним позовом до суду, а сам позов відповідно до п.1 ч.1 ст.240 КАС України підлягає залишенню без розгляду.

У судовому засіданні представник позивача підтримала клопотання про залишення позову без розгляду.

Представник відповідача та третя особа у судовому засіданні просили відмовити у задоволенні клопотання про залишення позову без розгляду.

Розглянувши клопотання про залишення позову без розгляду суд прийшов до наступного.

Статтею 24 Закону України Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення передбачено, що органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації та громадяни при здійсненні будь-яких видів діяльності з метою відвернення і зменшення шкідливого впливу на здоров'я населення шуму, неіонізуючих випромінювань та інших фізичних факторів зобов'язані: здійснювати відповідні організаційні, господарські, технічні, технологічні, архітектурно-будівельні та інші заходи щодо попередження утворення та зниження шуму до рівнів, установлених санітарними нормами; забезпечувати під час роботи закладів громадського харчування, торгівлі, побутового обслуговування, розважального та грального бізнесу, культури, при проведенні концертів, дискотек, масових святкових і розважальних заходів тощо рівні звучання звуковідтворювальної апаратури та музичних інструментів у приміщеннях і на відкритих площадках, а також рівні шуму в прилеглих до них жилих і громадських будівлях, що не перевищують рівнів, установлених санітарними нормами; вживати заходів щодо недопущення впродовж доби перевищень рівнів шуму, встановлених санітарними нормами, в таких приміщеннях і на таких територіях (захищені об'єкти): 1) жилих будинків і прибудинкових територіях; 2) лікувальних, санаторно-курортних закладів, будинків-інтернатів, закладів освіти, культури; 3) готелів і гуртожитків; 4) розташованих у межах населених пунктів закладів громадського харчування, торгівлі, побутового обслуговування, розважального та грального бізнесу; 5) інших будівель і споруд, у яких постійно чи тимчасово перебувають люди; 6) парків, скверів, зон відпочинку, розташованих на території мікрорайонів і груп житлових будинків (ч.1). Органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування в межах повноважень, встановлених законом, забезпечують контроль за додержанням керівниками та посадовими особами підприємств, установ, організацій усіх форм власності, а також громадянами санітарного та екологічного законодавства, правил додержання тиші в населених пунктах і громадських місцях, інших нормативно-правових актів у сфері захисту населення від шкідливого впливу шуму, неіонізуючих випромінювань та інших фізичних факторів (ч.7).

Постановою Кабінету Міністрів України №348 від 29 березня 2017 року Деякі питання Державної санітарно-епідеміологічної служби ліквідовано Державну санітарно-епідеміологічну службу та покладено на Державну службу з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів завдання і функції з реалізації державної політики у сфері санітарного та епідемічного благополуччя населення та із здійснення контролю (нагляду) за дотриманням вимог санітарного законодавства (крім функцій з реалізації державної політики у сфері епідеміологічного нагляду (спостереження) та у сфері гігієни праці та функцій із здійснення дозиметричного контролю робочих місць і доз опромінення працівників).

Згідно Положення про Державну службу України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 2 вересня 2015 р. № 667 (далі - Положення) у пункті 1 зазначено, що Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів (Держпродспоживслужба) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра аграрної політики та продовольства та який реалізує державну політику у галузі ветеринарної медицини, сферах безпечності та окремих показників якості харчових продуктів, карантину та захисту рослин, ідентифікації та реєстрації тварин, санітарного законодавства, попередження та зменшення вживання тютюнових виробів та їх шкідливого впливу на здоров'я населення, метрологічного нагляду, ринкового нагляду в межах сфери своєї відповідальності, насінництва та розсадництва (в частині сертифікації насіння і садивного матеріалу), реєстрації та обліку машин в агропромисловому комплексі, державного нагляду (контролю) у сфері агропромислового комплексу, державного нагляду (контролю) у сферах охорони прав на сорти рослин, насінництва та розсадництва, державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів і рекламу в цій сфері, за якістю зерна та продуктів його переробки, державного нагляду (контролю) за додержанням заходів біологічної і генетичної безпеки щодо сільськогосподарських рослин під час створення, дослідження та практичного використання генетично модифікованого організму у відкритих системах на підприємствах, в установах та організаціях агропромислового комплексу незалежно від їх підпорядкування і форми власності, здійснення радіаційного контролю за рівнем радіоактивного забруднення сільськогосподарської продукції і продуктів харчування.

Так, пп.2 п.3 Положення передбачено, що одним з основних завдань Держпродспоживслужби є, зокрема, здійснення відповідно до закону державного нагляду (контролю) за дотриманням санітарного законодавства.

Держпродспоживслужба відповідно до покладених на неї завдань, зокрема, у сферах державного нагляду (контролю) за дотриманням санітарного законодавства, організовує, здійснює у межах повноважень, передбачених законодавством, державний нагляд (контроль) щодо дотримання вимог санітарного законодавства (пп.3 п.4 Положення).

Згідно положення про Головне управління Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів в області, в місті Києві, затверджене наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 12.04.2017 року № 209 (далі - Положення №209) Головне управління Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів в області, в місті Києві (далі - Головне управління) є територіальним органом Держпродспоживслужби та їй підпорядковане (п.1). Завданням Головного управління є реалізація повноважень Держпродспоживслужби на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці (п.3).

Згідно пп.2, абз.16 пп.12 п.4 Порядку №209, Головне управління відповідно до покладених на нього завдань забезпечує реалізацію державної політики, зокрема у сфері державного нагляду за дотриманням санітарного законодавства здійснює державний санітарно-епідеміологічний нагляд (контроль) за: дотриманням санітарного законодавства; розробляє та здійснює санітарні заходи, що стосуються обмеженого (визначеного) кола осіб чи випадків, передбачених законодавством, зокрема щодо обмеження, заборони, тимчасового припинення діяльності, вживання відповідно до закону інших заходів реагування, у тому числі обмеження або заборони ввезення (пересилання) на митну територію України, перевезення через митну територію України (транзит) біологічних продуктів, патологічного матеріалу; відповідно до покладених на нього завдань, зокрема, обмежує, забороняє або припиняє відповідно до нормативно-правових актів України господарську діяльність юридичних та фізичних осіб, звертається у порядку та строки, встановлені законом, до суду, обмежує ввезення (пересилання) вантажів, які ввозяться (пересилаються) на митну територію України, затримує вантажі, визначає шляхи поводження з вантажами, що ввозяться (пересилаються) на митну територію України, відповідно до Законів України "Про ветеринарну медицину" та "Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров'я та благополуччя тварин".

Таким чином, враховуючи вищенаведені правові норми суд приходить до висновку, що Головне управління Держпродспоживслужби в Одеській області уповноважене здійснювати державний нагляд (контроль) у сфері дотриманням вимог санітарного законодавства та має право звертатись до суду із вимогами про застосування заходів реагування, а відтак у задоволенні клопотання представника Одеської обласної організації Українського товариства глухих про залишення позову без розгляду слід відмовити.

Керуючись ст.ст. 166-167, 173, 240, 241, 248, 256 КАС України,-

УХВАЛИВ:

У задоволенні заяви представника Одеської обласної організації Українського товариства глухих про залишення позову без розгляду - відмовити.

Ухвала оскарженню не підлягає та набирає законної сили з моменту її підписання суддею.

Повний текст ухвали складено та підписано 15.11.2018 року.

Суддя Вовченко O.A.

Дата ухвалення рішення15.11.2018
Оприлюднено19.11.2018
Номер документу77907952
СудочинствоАдміністративне
Сутьзобов'язання вчинити дії

Судовий реєстр по справі —815/2533/18

Постанова від 23.02.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шарапа В.М.

Ухвала від 22.02.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шарапа В.М.

Ухвала від 04.04.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гриців М.І.

Ухвала від 22.03.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гриців М.І.

Постанова від 30.01.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бойко А.В.

Ухвала від 22.12.2018

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бойко А.В.

Ухвала від 22.12.2018

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бойко А.В.

Рішення від 15.11.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Вовченко О. А.

Ухвала від 15.11.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Вовченко О. А.

Ухвала від 19.10.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Вовченко О. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні