Рішення
від 15.11.2018 по справі 815/2533/18
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/2533/18

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15 листопада 2018 року м.Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Вовченко O.A.,

секретар судового засідання Іщенко С.О.,

за участю:

перекладача - Євсєєвої О.А.

представника позивача - Пісова М.П. (за довіреністю),

представників відповідача - Марченко Н.В. (за ордером та договором), Ткача Н.В. (згідно витягу),

третьої особи - ОСОБА_5,

розглянувши у порядку загального позовного провадження у відкритому судовому засіданні у приміщенні суду справу за позовом Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області до Одеської обласної організації українського товариства глухих, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача ОСОБА_5 про зобов'язання вчинити дії,-

ВСТАНОВИВ:

До Одеського окружного адміністративного суду надійшов позов Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області до Одеської обласної організації українського товариства глухих, згідно якого позивач просить суд:

1. Зобов'язати Одеську обласну організацію українського товариства глухих припинити використання звукоутворюючої апаратури в приміщеннях, що розташовані за адресою: м. Одеса, вул. Ковальська, 48 (код ЄДРПОУ 03973074) до проведення шумозахисних заходів;

2. Зобов'язати Одеську обласну організацію українського товариства глухих забезпечити розробку та виконання шумозахисних заходів в приміщенні центру з лабораторним підтвердженням їх ефективності.

Ухвалою від 01 червня 2018 року даний позов залишено без руху та позивачу надано 5-денний строк на усунення недоліків позовної заяви з моменту отримання копії ухвали.

Ухвалою суду від 23 червня 2018 року прийнято до розгляду позовну заяву, відкрито провадження у адміністративній справі за позовом Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області (вх.№17337/18) та визначено розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає наступне.

На адресу Головного управління надійшло звернення ОСОБА_5 та інших мешканців житлового будинку по вул.Ковальська, 46 від 12.10.2017 р. про порушення їх законних прав міським центром культури та відпочинку Одеської обласної організації Всеукраїнської громадської організації інвалідів Українське товариство глухих . На виконання норм чинного законодавства України, Головним управлінням 25.10.2017 р. було подано звернення ОСОБА_5 та інших мешканців житлового будинку по вул.Ковальська, 46 про порушення їх законних прав до Державної регуляторної служби України для отримання відповідного погодження. За результатами розгляду вказаного звернення, Державна регуляторна служба України відповідно до вимог ст.3 Закону України Про тимчасові особливості здійснення заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності погодила проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) на підставі обґрунтованого звернення фізичної особи про порушення її законних прав міським центром культури та відпочинку Одеської обласної організації Всеукраїнської громадської організації інвалідів Українське товариство глухих погодила проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю). Направленням №481 від 19.12.2017 року, відповідно до Законів України Про основні засади державного нагляду (контрою) у сфері господарської діяльності , Про забезпечення санітарного та епідеміологічного благополуччя населення та наказу Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області від 19.12.2017 року №696 доручено провести позаплановий захід державного нагляду у відношенні суб'єкта господарювання: міського центру культури та відпочинку товариства глухих Одеської обласної організації Всеукраїнської громадської організації інвалідів Українське товариство глухих . За результатами здійснення планового або позапланового заходу посадова особа органу державного нагляду (контролю) складає акт. Вказує, що актом санітарно-епідеміологічного обстеження об'єкт від 21 грудня 2017 року встановлено, що міський центр культури та відпочинку товариства глухих розміщений в окремій 2-х поверховій будівлі. На першому поверсі розташовані: міське відділення обласної організації УТОГ, актовий зал, санвузол, допоміжні приміщення. На другому поверсі розташовані: зала для танцювальних занять, адміністративне приміщення, адміністративне приміщення в якому зберігається апаратура, одне приміщення здається в оренду, зачинене. В актовій залі на першому поверсі, в залі для танцювальних занять на другому поверсі проводяться заходи з використанням звукоутворюючої апаратури. Встановлено таке музичне обладнання: звукоуворюючі колонки в кількості 2 шт. в залі для танцювальних занять, в адміністративному приміщені встановлено дві звукоутворюючі колонки, в актовому залі на першому поверсі встановлено три звукоутворючі колонки та два посилювачі. Відстань від міського центру культури і відпочинку товариства глухих до вікон мешканців житлового будинку по вул.Ковальська, 46 (заявників) становить приблизно 8,0 м. Листом від 28.12.2017 року за вих.№1015-05/1-12462 Департаментом державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області повідомлено, що за результатами комісійного обстеження приміщення УТОГ встановлено знаходження в одному із приміщень другого поверху танцювальних залів. Під час візуального огляду об'єкту жодних додаткових звукоізолюючих оздоблювань призначених для використання звукоутворюючої апаратури в приміщені першого і другого поверхів не виявлено. Вказаний лист надійшов на адресу Головного управління 11.04.2018 року. Головним управлінням, приписом щодо усунення порушень санітарного законодавства в міському центрі культури та відпочинку товариства глухих Одеської обласної організації Всеукраїнської громадської організації інвалідів Українське товариство глухих від 24.01.2018 року за №601/04/26 вимагалось припинити використання звукоутворючої апаратури в приміщеннях міського центру культури та відпочинку товариства глухих Одеської обласної організації інвалідів Українське товариство глухих до проведення шумозахисних заходів, а також забезпечити розробку та виконання шумозахисних заходів в приміщені центру з лабораторним підтвердженням їх ефективності, зі встановленим терміном до 26.02.2018 року. Зазначає, що листом Портофранківського відділення Приморського ВП в м. Одесі ГУНП в Одеській області №2460/1524 від 19.02.2018 р. Головне управління було повідомлене про невиконання керівництвом Одеської обласної організації УТОГ припису та проведення заходів пов'язаних із використанням звукоутворюючої апаратури. Направленням на проведення перевірки виконання припису від 06.03.2018 року №285, відповідно до Законів України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності , Про забезпечення санітарного та епідеміологічного благополуччя та наказу від 06.03.2018 року №393 доручено провести перевірку виконання припису Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області від 24.01.2018 року №601/04/26 у відношенні суб'єкта господарювання: міського центру культури та відпочинку товариства глухих Одеської обласної організації Всеукраїнської громадської організації інвалідів Українське товариство глухих посадовим особам Управління державного нагляду за дотриманням санітарного законодавства Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області: начальнику відділу санітарно-епідеміологічного нагляду та організації розслідування спалахів ОСОБА_6, головному спеціалісту відділу санітарно-епідеміологічного нагляду та розслідування спалахів ОСОБА_7 Дата заходу - 07.03.2018 року. Підстава: припис Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області від 24.01.2018 року №601/04/26, звернення гр.ОСОБА_8 та інших мешканців житлового будинку по вул.Ковальська, 46 від 21.02.2018 року, лист Портофранківського відділення Приморського ВП в м.Одесі ГУНП в Одеській області від 19.02.2018 року №1594. Актом перевірки дотримання санітарного законодавства від 07.03.2018 року встановлено, що станом на 07.03.2018 року обласною організацією УТОГ розірвано договір оренди з релігійною організацією Українська протестантська церква , яка проводила збори з використанням звукоутворюючої апаратури щотижня в неділю та репетицію на другому поверсі. Продовжують свою діяльність у вихідні дні: Релігійна Громада Христової церви - неділя з 16:30 до 19:30 год. (договір №639/11 від 01.10.16р.); Церква Христа Адвентистів - субота з 09:30 до 13:00 год. (договір від 01.01.2018р.). Також в міському центрі з використанням звукоуворюючої апаратури проводить репетиції танцювальних гурт Фелікс по вівторках з 13 по 15 год. або з 15 по 17 год., по четвергах або п'ятницях з 13 по 15 год. або з 15 по 17 год. Розробку та виконання шумозахисних заходів в приміщені центру не проведено (лист адміністрації ВТОГ УТОГ від 20.02.2018 року №01-01/25). Доповідною запискою начальника Управління держнагляду за дотриманням санітарного законодавства від 16.04.2018 року №146, у зв'язку з невиконанням у повному обсязі припису Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області від 24.01.2018 року №601/04/26 в міському центрі культури та відпочинку товариства глухих Одеської обласної організації Всеукраїнської громадської організації інвалідів Українське товариство глухих передано матеріали для звернення до суду у порядку встановленому ч.7.ст. 7 ЗУ Про основні засади державного нагляду(контролю) у сфері господарської діяльності . На підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду.

Враховуючи викладене, позивач просить суд задовольнити позов.

05 липня 2018 ухвалою залучено ОСОБА_5 до участі в справі у якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача.

Ухвалою суду від 12 липня 2018 року клопотання представника позивача задоволено та визначено розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін.

20 липня 2018 року до суду за вх.№20984/18 від відповідача надійшов відзив на позов, у якому зазначає, що позивачем під час перевірки не встановлено допущених відповідачем порушень вимог санітарного законодавства, а тому звернення позивача до суду є безпідставним. Вказує, що в порушення вимог ч. 6 ст. 7 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності акт санітарно-епідеміологічного обстеження об'єкта від 21 грудня 2017 р., копія якого надана суду позивачем, не містить в собі детального опису виявленого порушення з посиланням на відповідну вимогу законодавства, в тому числі й на порушення санітарного законодавства в частині перевищення під час роботи відповідачем або його орендарями рівня шуму, встановленого санітарними нормами. Вказує, що у приписі щодо усунення порушень санітарного законодавства 28.12.2017 р. не вказано, які саме порушення вимог законодавства відповідачу необхідно усунути. Натомість зазначено, що на підставі акту санітарно-епідеміологічного обстеження від 21.12.2017 р. встановлено, що кабінети №№2,3,9 використовуються не за призначенням з використанням звукоутворюючої апаратури , що за жодних умов не може вважатися порушенням вимог законодавства, в тому числі й санітарного. Будь-яких інших доказів того, що під час використання звукоутворюючої апаратури в будівлі ООО УТОГ, в квартирах будинку АДРЕСА_1 в м. Одеси відбувається перевищення встановленого санітарними нормами рівню шуму, позивач суду не надав та не обґрунтував у позові вчинення відповідачем конкретного порушення вимог санітарного законодавства. Зазначає, що Одеським окружним адміністративним судом (суддя Бутенко В.А.) розглядався позов Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області до Всеукраїнської громадської організації інвалідів Українське товариство глухих Одеська обласна організація, за участю третьої особи без самостійних вимог на предмет позову Релігійної громади Українська протестантська церква в м. Одесі, в якому позивач просив суд зобов'язати Одеську обласну організацію Українське товариство глухих розробити проект оцінки впливів на навколишнє середовище (ОВНС) Міського центру культури і відпочинку товариства глухих (справа №815/6335/16). Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 03.03.2017 р. Головному управлінню Держпродспоживслужби в Одеській області було відмовлено у задоволенні цього позову. Вказане рішення суду не оскаржено сторонами та набрало законної сили 04.04.2017 р. Вказує, що під час розгляду справи судом було встановлено, що позивачем не надано до суду жодного доказу в підтвердження перевищення Одеською обласною організацією Українського товариства глухих встановлених норм використання шуму або ж висновок компетентного органу щодо недопустимості рівня шуму та зазначено про відсутність відповідної лабораторної бази. Натомість, судом було встановлено, що згідно наявного в матеріалах справи (№815/6335/16) протоколу №73 від 14.09.2016 р. щодо проведення досліджень шумової характеристики ДУ Одеським обласним лабораторним центром Міністерства охорони здоров'я України вбачається наступне. Метою дослідження є вимірювання рівнів шуму на прилеглі території по вул. Ковальська, 46, під час роботи звуковідтворюючої апаратури при проведенні богослужіння у будинку культуру УТОГ. Під час вимірювання шуму зафіксовано, що рівень нормується: СН 3077-84 (з 8:00 до 22:00) не перевищує максимальних показників 70 дБ.

Враховуючи викладене, відповідач просить у задоволенні позовних вимог відмовити.

Ухвалою суду від 23.07.2018 року судом задоволено заяву представника відповідача про розгляд справи в порядку загального позовного провадження; вирішено розгляд справи за позовом Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області до Одеської обласної організації українського товариства глухих, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача ОСОБА_5 про зобов'язання вчинити дії проводити в порядку загального позовного провадження; призначено підготовче засідання на 12.09.2018 року о 10:00 год.; роз'яснено, що розгляд справи починається зі стадії відкриття провадження у справі та встановлено сторонам строки для подання заяв по суті справи.

02.08.2018 року до суду від представника позивача надійшла відповідь на відзив (вх.№22295/18), у якій зазначає, що твердження адвоката Марченко Н.В., про те, що позивачем (ГУ ДПСС в Одеській області) під час перевірки не встановлено допущених відповідачем порушень вимог санітарного законодавства, а тому звернення позивача до суду є безпідставним не відповідає дійсності, оскільки Одеська обласна організація Всеукраїнської громадської організації інвалідів Українське товариство глухих розпочало господарську діяльність по здачі в оренду приміщень міського центру культури та відпочинку релігійним організаціям, які використовують в своїй діяльності звукоутворююче обладнання без виконання зобов'язань щодо зменшення шкідливого впливу шуму на здоров'я населення відповідно ст. 24 Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення (здійснювати відповідні організаційні, господарські, технічні, технологічні, архітектурно-будівельні та інші заходи щодо попередження утворення та зниження шуму до рівнів, установлених санітарними нормами). Вказує, що у наданому ООО УТОГ протоколі проведення досліджень шумової характеристики від 14.09.2016 № 73 не надано вичерпну інформацію про кількість джерел шуму, тому говорити про його достовірність не має підстав. Посилається на обставини, встановлені в акті санітарно-епідеміологічного обстеження об'єкт від 21 грудня 2017 року. Вказує, що протоколом про адміністративне правопорушення від 22.04.2018 р. вказано час правопорушення, а саме 17 год. 00 хв., що не збігається з часом які вказані в договорах оренди приміщень УТОГ. Години які вказані у договорах оренди щодо часу виступів релігійними і громадськими організаціями не виконуються. Зазначає, що УТОГ фактично визнав факт вчинення правопорушення, оскільки приписи Головним управлінням Держпродспоживслужби в Одеській області не були оскаржені до суду та набули законної сили. Також посилається на обставини, зазначені у позові. Зазначає, що справа №815/6335/16 не відноситься до предмету доказування згідно ч.4 статті 78 КАС України. Передбачене частиною четвертою статті 78 КАС України звільнення від доказування не мас абсолютного характеру і не може сприйматися судом як неможливість спростування під час судового розгляду обставин, які зазначені в іншому судовому рішенні. Адміністративні суди не повинні сприймати як обов'язкові висновки щодо фактичних обставин справи, наведені у чинних судових рішеннях за інших адміністративних, цивільних чи господарських справ. Якщо суд дійде висновку про те, що обставини у справі, що розглядається, є інакшими, ніж установлені під час розгляду іншої адміністративної, цивільної чи господарської справи, то справу належить вирішити відповідно до тих обставин, які встановлені безпосередньо судом, який розглядає справу. Зазначає, що позов поданий по справі № 815/2533/18 має інші підстави, предмет та позовні вимоги, оскільки подавався на підставі іншого заходу державного нагляду (контролю). Вказує, що стосовно доводів і міркувань відповідача відносно протоколу №73 від 14.09.2016 р. стосовно проведення дослідження шумової характеристики ДУ Одеським обласним лабораторним центром Міністерства охорони здоров'я : а) зі змісту акту не зрозуміло яка площа вимірів була обрана для дослідження і де саме проводилися дослідження (вказана приміська території будинку 48 по вул. Ковальська); б) оскільки заміри замовляв сам пастор Козаков (з релігійної організації Української протестантської церкви Одеси (пастор ОСОБА_10Ф.) для свого орендового приміщення (а не для всього двоповерхого будинку), він же і визначав яке обладнання буде підлягати дослідженню, в інтересах замовника, том що Казаков є володарем звукоутворюючої апаратури, яку він надав в оренду і сам обслуговував та використовував під час релігійних заходів, яке обладнання включалося при замірах ніхто не міг перевірити оскільки мешканці будинків № 46, 49 та 50 по вул. Ковальський, ні сповіщені належним чином, ні залучені; в) виміри, викладені в акті, датовані 14 вересня 2016 року, на даний період в будівлі приміщення розміщено більше звукоутворюючого обладнання, згідно акту перевірки від 21.12.17 р., крім того повірка обладнання закінчилась 08.12.16 р.; г) виміри не проводилися в самих квартирах мешканців і не було виміряно рівень шуму у кожного окремого мешканця який страждає від негативних наслідків застосовування звукоутворюючої апаратури; д) з пастором ОСОБА_10 розірвано договір оренди, сам ОСОБА_10 в своїй заяві про розірвання договору оренди від 05.02.2018 підтверджує доводи порушення приписів; е) виміри проводилися для одного приміщення, яке знімав пастор ОСОБА_10, були замовлені пастором Козаковим, фактично власником обладнання і який це обладнання передав ОСОБА_10, який є членом його церкви; є) виміри проводилися не в день проведення заходів з використанням звукової апаратури; ж) в акті не зафіксовано, яка апаратура була застосована і включалася під час вимірів заінтересованою особою Козаковим, а саме: кількість, назва технічна характеристика, а також потужність професійної апаратури. Крім того підпису замовника Козакова на акті відсутня.

Окрім цього, 08 серпня 2018 року до суду від третьої особи ОСОБА_11 надійшла відповідь на відзив, які суд розцінює як пояснення на відзив (вх.№22308/18), у якому вказує, що з 2017 року і до сьогоднішнього дня у Міському центрі культури та відпочинку Одеської обласної Всеукраїнської громадської організації інвалідів Українське товариство глухих за адресою: м. Одеса, вул. Ковальська, 48 відбуваються заходи з використанням звукоутворюючої апаратури на першому і другому поверхах цього будинку. Зазначає, що він є ініціатором звернень від імені мешканців нашого будинку № 46,49,50 по вул. Ковальській до Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області та до Портофранківського відділення Приморського ВП в м. Одесі ГУНП в Одеській області з питання порушення наших прав Міським центром культури та відпочинку Одеської обласної Всеукраїнської громадської організації інвалідів Українське товариство глухих , який дозволяє використання професійної звукоутворювальної апаратури, не маючи належного звукоізолюючого оздоблення. Посилається на акт санітарно-епідеміологічного обстеження об'єкта від 21 грудня 2017 року, припис Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області від 24.01.18, акт перевірки дотримання санітарного законодавства від 07.03.2018 року, протокол про адміністративне правопорушення від 22.04.2018 р., лист від 28.12.2017 року за вих.№1015-05/1-12462. Зазначає, що він як представник ініціативної групи від імені мешканців будинків № 46, 49, 50 по вул. Ковальській неодноразово звертався до Портофранківського відділення Приморського ВП в м. Одесі ГУНП в Одеській області з заявами про припинення використання звукоутворювальної апаратури, а також постійно викликали поліцію по 102, яка фіксувала факти використання звукоутворюючої апаратури як на першому так і на другому поверхах Міського центру культури та відпочинку Одеської обласної Всеукраїнської громадської організації інвалідів Українське товариство глухих . Приписи винесені 28.12.2017 № 10681/10 та 24.01.2018 № 601/04/26 працівниками управління Держпродспоживслужби в Одеській області не були оскаржені до суду та набули законної сили. Крім цього, у листі адміністрації ВТОГ УТОГ від 20.02.2018 року № 01- 01/25 вказано, що розробку та виконання шумозахисних заходів в приміщені центру не проведено у зв'язку з нестачею коштів, що фактично своїми діями адміністрація Міського центру культури та відпочинку Одеської обласної Всеукраїнської громадської організації інвалідів Українське товариство глухих визнає законність та обґрунтованість винесених приписів та актів. Також зазначає інші доводи, аналогічні викладеним у відповіді на відзив позивача.

Враховуючи викладене, ОСОБА_5 просив суд задовольнити позов Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області.

Усною ухвалою суду від 01.10.2018 року, внесеною в журнал судового засідання відмовлено у задоволенні заяви представника відповідача про виклик свідків.

Ухвалою від 01 жовтня 2018 року продовжено строк підготовчого провадження у даній справі.

19 жовтня 2018 року ухвалою суду закрито підготовче засідання та призначено справі №815/2533/18 до судового розгляду по суті.

15 листопада 2018 року у задоволенні клопотання представника Одеської обласної організації Українського товариства глухих про залишення позову без розгляду відмовлено.

У судовому засіданні представник позивача та третя особа позовні вимоги підтримали та просили їх задовольнити у повному обсязі.

Представники відповідача щодо задоволення позовних вимог заперечували та просили у задоволенні позову відмовити.

Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини справи, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

У період з 21.12.2017 року по 22.12.2017 року Головним управлінням Держпродспоживслужби в Одеській області на підставі погодження на проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) на підставі обґрунтованого звернення фізичної особи про порушення суб'єктом господарювання її законних прав від 10.11.2017 року №9970 (т.1 а.с.67), наказу №696 від 18.12.2017 року (т.1 а.с.68) та направлення на проведення перевірки №481 від 19.12.2017 року (т.1 а.с.69) проведено позапланову перевірку з питань дотримання вимог санітарного законодавства у відношенні суб'єкта господарювання: міського центру культури та відпочинку товариства глухих Одеської обласної організації Всеукраїнської громадської організації Українське товариство глухих за адресою: м.Одеса, вул.Кузнечна, 48.

За результатами проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) міського центру культури та відпочинку товариства глухих Одеської обласної організації Всеукраїнської громадської організації Українське товариство глухих за адресою: м.Одеса, вул.Ковальська, 48, 21 грудня 2017 року складено акт санітарно-епідеміологічного обстеження об'єкта (т.1 а.с.70-72).

28 грудня 2017 року Головним управлінням Держпродспоживслужби в Одеській області складено припис щодо усунення порушень санітарного законодавства в міському центрі культури та відпочинку товариства глухих Одеської обласної організації Всеукраїнської громадської організації інвалідів Українське товариство глухих №10681/10, згідно якого: на підставі акту санітарно-епідеміологічного обстеження міського центру культури та відпочинку товариства глухих Одеської обласної організації Всеукраїнської громадської організації інвалідів Українське товариство глухих за адресою: м. Одеса, вул. Ковальська, 48 від 21.12.2017 р. та наданих документів (технічний паспорт на громадський будинок, договори оренди, положення про Одеську обласну організацію УТОГ), встановлено, що кабінети № 2, 3 та № 9 на другому поверсі використовуються не за призначенням, з використанням звукоутворюючої апаратури. Керуючись ст. 7, 24 Закону України Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення , Положенням про Головне управління Держпродспоживслужби в Одеській області, затвердженого наказом Держпродспоживслужби від 14.09.2017 № 854 вимагаю припинити використання звукоутворюючої апаратури в кабінетах № 2, 3 та № 9 на другому поверсі міського центру культури та відпочинку товариства глухих Одеської обласної організації Всеукраїнської громадської організації інвалідів Українське товариство глухих за адресою: м. Одеса, вул. Ковальська, 48, в термін до 12.01.2018 р. Про виконання даного припису поінформувати Головне управління Держпродспоживслужби в Одеській області до 15.01.18 р.

11 січня 2018 року до Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області за вх.№292/23 надійшов лист Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області вих.№1015/05-1/12462 від 28.12.2017 року (т.1 а.с.74-75), у якому зазначено: Департаментом Державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області (далі - Департамент) в межах повноважень прийнято участь у комісійному обстеженні за адресою: м. Одеса, вул. Кузнечна, 48 та повідомляємо. … Посадовою собою Департаменту, здійснено виїзд з метою проведення комісійного заходу за вищевказаною адресою. В свою чергу оглядом встановлено, що будівельні роботи не виконуються. Враховуючи вищевикладене підстав до втручання Департаменту та вжиття відповідних заходів немає. Повідомляємо, що у вищезазначеній будівлі міського центру культури, та відпочинку для осіб з вадами слуху (УТОГ), в одному з приміщень другого поверху знаходиться танцювальний зал, в приміщенні першого поверху знаходиться актовий зал. Під час комісійного виїзду та візуальному огляді об'єкту жодних додаткових звукоізолюючих оздоблювань, призначених для використання звукоутворюючої апаратури в приміщеннях першого і другого поверхів об'єкту не було виявлено .

24 січня 2018 року Головним управлінням Держпродспоживслужби в Одеській області складено припис щодо усунення порушень санітарного законодавства в міському центрі культури та відпочинку товариства глухих Одеської обласної організації Всеукраїнської громадської організації інвалідів Українське товариство глухих №601/04/26 (т.1 а.с.84), згідно якого відсутність жодних додаткових звукоізолюючих оздоблювань, призначених для використання звукоутворюючої апаратури в приміщеннях першого і другого поверхів будівлі центру культури та відпочинку була підтверджена також результатами обстеження об'єкту Департаментом Державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області (лист від 28.12.2017 №1015/05/1-12462). Керуючись ст. 7, 24 Закону України Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення , Положенням про Головне управління Держпродспоживслужби в Одеській області, затвердженого наказом Держпродспоживслужби від 14.09.2017 № 854 вимагаю припинити використання звукоутворюючої апаратури в приміщеннях міського центру культури та відпочинку товариства глухих Одеської обласної організації Всеукраїнської громадської організації інвалідів Українське товариство глухих за адресою: м. Одеса, вул. Ковальська, 48, в термін до проведення шумозахисних заходів; забезпечити розробку та виконання шумозахисних заходів в приміщенні центру з лабораторним підтвердженням їх ефективності в термін до 26.02.2018 року.

У період з 07.03.2018 року по 07.03.2018 року Головним управлінням Держпродспоживслужби в Одеській області на підставі наказу №393 від 06.03.2018 року (т.1 а.с.77) та направлення на проведення перевірки №285 від 06.03.2018 року (т.1 а.с.79) проведено позаплановий захід по перевірці виконання припису Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області від 24.01.2018 №601/04/26 у відношенні суб'єкта господарювання: міського центру культури та відпочинку товариства глухих Одеської обласної організації Всеукраїнської громадської організації Українське товариство глухих за адресою: м.Одеса, вул.Ковальська, 48.

За результатами проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) міського центру культури та відпочинку товариства глухих Одеської обласної організації Всеукраїнської громадської організації Українське товариство глухих за адресою: м.Одеса, вул. Ковальська, 48, 07 березня 2018 року складено акт перевірки дотримання санітарного законодавства (т.1 а.с.78-79).

Так, актом перевірки дотримання санітарного законодавства встановлено, що станом на 07.03.2018 р. обласною організацією УТОГ розірвано договір оренди з релігійною організацією Українська Протестанська Церква , яка проводила збори з використанням звукоутворювальної апаратури щотижня в неділю та репетиції на другому поверсі (заява від 05.02.18 р.). Продовжують свою діяльність у вихідні дні: релігійна громада Християнська церква неділя з 16.30 до 19.30 (договір №659/11 від 01.10.2016 р.); Церква Христа Адвентистів субота з 9.30 до 13.00 (договір від 01.01.2018). Також, в міському центрі з використанням звукоутворюючої апаратури проводить репетиції танцювальний гурт Фелікс по вівторкам з 13-15 або з 15-17 годин, по четвергам або п'ятницям з 13-15 або 15-17 годин. Розробку та виконання шумозахисних заходів в приміщенні центру не проведено у зв'язку з відсутністю коштів (лист адміністрації ВГОІ УТОГ від 20.02.18 №01-01).

Суд зазначає, що відносини, що виникають у сфері забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя регулюються Законом України Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення від 24 лютого 1994 року №4004-ХІІ.

Статтею 7 Закону України Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення передбачено, що підприємства, установи і організації зобов'язані виконувати розпорядження і вказівки посадових осіб державної санітарно-епідеміологічної служби при здійсненні ними держсанепіднагляду.

Статтею 24 Закону України Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення передбачено, що органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації та громадяни при здійсненні будь-яких видів діяльності з метою відвернення і зменшення шкідливого впливу на здоров'я населення шуму, неіонізуючих випромінювань та інших фізичних факторів зобов'язані: здійснювати відповідні організаційні, господарські, технічні, технологічні, архітектурно-будівельні та інші заходи щодо попередження утворення та зниження шуму до рівнів, установлених санітарними нормами; забезпечувати під час роботи закладів громадського харчування, торгівлі, побутового обслуговування, розважального та грального бізнесу, культури, при проведенні концертів, дискотек, масових святкових і розважальних заходів тощо рівні звучання звуковідтворювальної апаратури та музичних інструментів у приміщеннях і на відкритих площадках, а також рівні шуму в прилеглих до них жилих і громадських будівлях, що не перевищують рівнів, установлених санітарними нормами; вживати заходів щодо недопущення впродовж доби перевищень рівнів шуму, встановлених санітарними нормами, в таких приміщеннях і на таких територіях (захищені об'єкти): 1) жилих будинків і прибудинкових територіях; 2) лікувальних, санаторно-курортних закладів, будинків-інтернатів, закладів освіти, культури; 3) готелів і гуртожитків; 4) розташованих у межах населених пунктів закладів громадського харчування, торгівлі, побутового обслуговування, розважального та грального бізнесу; 5) інших будівель і споруд, у яких постійно чи тимчасово перебувають люди; 6) парків, скверів, зон відпочинку, розташованих на території мікрорайонів і груп житлових будинків (ч.1). Шум на захищених об'єктах при здійсненні будь-яких видів діяльності не повинен перевищувати рівнів, установлених санітарними нормами для відповідного часу доби (ч.2). У нічний час, із двадцять другої до восьмої години на захищених об'єктах забороняються гучний спів і викрики, користування звуковідтворювальною апаратурою та іншими джерелами побутового шуму, проведення салютів, феєрверків, використання піротехнічних засобів (ч.4). Органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування в межах повноважень, встановлених законом, забезпечують контроль за додержанням керівниками та посадовими особами підприємств, установ, організацій усіх форм власності, а також громадянами санітарного та екологічного законодавства, правил додержання тиші в населених пунктах і громадських місцях, інших нормативно-правових актів у сфері захисту населення від шкідливого впливу шуму, неіонізуючих випромінювань та інших фізичних факторів (ч.7).

Постановою Кабінету Міністрів України №348 від 29 березня 2017 року Деякі питання Державної санітарно-епідеміологічної служби ліквідовано Державну санітарно-епідеміологічну службу та покладено на Державну службу з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів завдання і функції з реалізації державної політики у сфері санітарного та епідемічного благополуччя населення та із здійснення контролю (нагляду) за дотриманням вимог санітарного законодавства (крім функцій з реалізації державної політики у сфері епідеміологічного нагляду (спостереження) та у сфері гігієни праці та функцій із здійснення дозиметричного контролю робочих місць і доз опромінення працівників).

Згідно Положення про Державну службу України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 2 вересня 2015 р. № 667 (далі - Положення) у пункті 1 зазначено, що Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів (Держпродспоживслужба) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра аграрної політики та продовольства та який реалізує державну політику у галузі ветеринарної медицини, сферах безпечності та окремих показників якості харчових продуктів, карантину та захисту рослин, ідентифікації та реєстрації тварин, санітарного законодавства, попередження та зменшення вживання тютюнових виробів та їх шкідливого впливу на здоров'я населення, метрологічного нагляду, ринкового нагляду в межах сфери своєї відповідальності, насінництва та розсадництва (в частині сертифікації насіння і садивного матеріалу), реєстрації та обліку машин в агропромисловому комплексі, державного нагляду (контролю) у сфері агропромислового комплексу, державного нагляду (контролю) у сферах охорони прав на сорти рослин, насінництва та розсадництва, державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів і рекламу в цій сфері, за якістю зерна та продуктів його переробки, державного нагляду (контролю) за додержанням заходів біологічної і генетичної безпеки щодо сільськогосподарських рослин під час створення, дослідження та практичного використання генетично модифікованого організму у відкритих системах на підприємствах, в установах та організаціях агропромислового комплексу незалежно від їх підпорядкування і форми власності, здійснення радіаційного контролю за рівнем радіоактивного забруднення сільськогосподарської продукції і продуктів харчування.

Так, пп.2 п.3 Положення передбачено, що одним з основних завдань Держпродспоживслужби є, зокрема, здійснення відповідно до закону державного нагляду (контролю) за дотриманням санітарного законодавства.

Держпродспоживслужба відповідно до покладених на неї завдань, зокрема, у сферах державного нагляду (контролю) за дотриманням санітарного законодавства, організовує, здійснює у межах повноважень, передбачених законодавством, державний нагляд (контроль) щодо дотримання вимог санітарного законодавства (пп.3 п.4 Положення).

Згідно Положення про Головне управління Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів в області, в місті Києві, затверджене наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 12.04.2017 року № 209 (далі - Положення №209) Головне управління Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів в області, в місті Києві (далі - Головне управління) є територіальним органом Держпродспоживслужби та їй підпорядковане (п.1). Завданням Головного управління є реалізація повноважень Держпродспоживслужби на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці (п.3).

Згідно пп.2, абз.16 пп.12 п.4 Положення №209, Головне управління відповідно до покладених на нього завдань забезпечує реалізацію державної політики, зокрема у сфері державного нагляду за дотриманням санітарного законодавства здійснює державний санітарно-епідеміологічний нагляд (контроль) за: дотриманням санітарного законодавства; розробляє та здійснює санітарні заходи, що стосуються обмеженого (визначеного) кола осіб чи випадків, передбачених законодавством, зокрема щодо обмеження, заборони, тимчасового припинення діяльності, вживання відповідно до закону інших заходів реагування, у тому числі обмеження або заборони ввезення (пересилання) на митну територію України, перевезення через митну територію України (транзит) біологічних продуктів, патологічного матеріалу; відповідно до покладених на нього завдань, зокрема, обмежує, забороняє або припиняє відповідно до нормативно-правових актів України господарську діяльність юридичних та фізичних осіб, звертається у порядку та строки, встановлені законом, до суду, обмежує ввезення (пересилання) вантажів, які ввозяться (пересилаються) на митну територію України, затримує вантажі, визначає шляхи поводження з вантажами, що ввозяться (пересилаються) на митну територію України, відповідно до Законів України "Про ветеринарну медицину" та "Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров'я та благополуччя тварин".

Відповідно до статті 1 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" (у редакції, чинній на момент проведення перевірок) державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Відповідно до ч.1 ст. 6 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" визначено, що підставами для здійснення позапланових заходів є: подання суб'єктом господарювання письмової заяви до відповідного органу державного нагляду (контролю) про здійснення заходу державного нагляду (контролю) за його бажанням; перевірка виконання суб'єктом господарювання приписів, розпоряджень або інших розпорядчих документів щодо усунення порушень вимог законодавства, виданих за результатами проведення попереднього заходу органом державного нагляду (контролю).

Відповідно до ч.7 ст. 7 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п'яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.

Згідно абзацу 3 ст. 1 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності (у редакції, чинній на момент проведення перевірок) (далі - Закон №877) заходи державного нагляду (контролю) - планові та позапланові заходи, які здійснюються у формі перевірок, ревізій, оглядів, обстежень та в інших формах, визначених законом.

Судом встановлено, що наказами Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області призначалися заходи державного нагляду (контролю) у формі позапланової перевірки та позапланового заходу, уповноваженим особам видавалися направлення на проведення саме позапланових перевірок.

Натомість, за результатами проведення перевірки та позапланового заходу Головним управлінням Держпродспоживслужби в Одеській області складались акти санітарно-епідеміологічного обстеження (медична документація форма №315/о) та перевірки дотримання вимог санітарного законодавства (медична документація форма №393).

За вимогами частини 15 статті 4 Закону № 877 при здійсненні заходів державного нагляду (контролю) посадові особи органів державного нагляду (контролю) зобов'язані використовувати виключно уніфіковані форми актів.

Наказом Міністерства охорони здоров'я України від 11.07.2000 № 160 Про затвердження форм облікової статистичної документації, що використовується в санітарно-епідеміологічних закладах було затверджено ряд форм статистичної документації, серед яких і форми № 315/0 Акт санітарно-епідеміологічного обстеження об'єкта . При цьому, у вступній частині цього наказу вказана мета, з якою затверджуються такі форми, а саме у зв'язку з переходом закладів охорони здоров'я на міжнародну статистичну класифікацію хвороб десятого перегляду (МКХ-10) та з метою вдосконалення облікової статистичної документації, що використовується в санітарно-епідеміологічних закладах.

Більше того, така форма може заповнюватися виключно лікарями або іншими медичними працівниками санітарно-епідеміологічних закладів, оскільки вона належить до медичної документації та затверджувалася саме для використання у цих закладах.

Наказом Міністерства охорони здоров'я України від 14.04.1995 № 64 Про затвердження Інструкції про порядок накладення і стягнення штрафів за порушення санітарного законодавства було затверджено форму акта перевірки дотримання вимог санітарного законодавства. Також, п.2.3 вказаної Інструкції визначено, що складати акт і протокол мають право посадові особи держсанепідслужби.

З викладеного слідує, що призначені заходи державного нагляду (контролю) у формі позапланових перевірок, результати яких були б оформлені уніфікованими формами актів у відповідності до вищезазначених норм Закону № 877, особами, які були в установленому порядку направлені для їх проведення, фактично не були проведені.

Суд зазначає, що у тих формах актів, що були складені Головним управлінням Держпродспоживслужби в Одеській області, не було зафіксовано та детально описано виявлені в ході проведених контрольних заходів порушення в господарській діяльності позивача, з посиланням на відповідні вимоги законодавства, як це передбачено вимогами абзацу 8 частини 6 статті 7 Закону № 877. У акті від 31.12.2017 року зафіксовано лише наявність у приміщеннях, де проводилась перевірка, звукоутворюючої техніки та відстань від вказаної будівлі до сусіднього житлового будинку а у другому акті від 07.03.2018 року міститься посилання лише на проведення діяльності орендарями приміщення, яке належить позивачу та стверджується про не проведення шумозахисних заходів.

Позивачем до суду надано договори оренди нерухомого майна, розташованого за адресою: м.Одеса, вул.Ковальська, 48, укладені між Одеською обласною організацією Українського товариства глухих (орендодавець) та: Релігійною громадою християнською церквою Нове покоління (орендар) за №639/11 від 01.10.2016 року (т.1 а.с.81); з пастором Церкви Христа Адвентистів (орендар) від 01.01.2018 року (т.1 а.с.82); з релігійною організацією Релігійне об'єднання Украинская протестантская церковь г.Одесса №215/155 від 01.01.2018 року (т.1 а.с.83).

Також позивачем до суду надано заяву Української протестантської церкви м.Одеса ОСОБА_12 до Одеської обласної організації УТОГ (т.1 а.с.80), за якою просять розірвати договір оренди з 5 лютого 2018 року через заборону СЕС Одеси використовувати звуковідтворювальну апаратуру в ДК УТОГ.

З Правил благоустрою території міста Одеси, що затверджені рішенням Одеської міської ради від 23.12.2011р. №1631-VI вбачається наступне.

Розділом 8 зазначених правил встановлені вимоги щодо дотримання тиші, а саме: п. 8.1.1. Підприємства, установи, організації та громадяни при здійсненні будь-яких видів діяльності з метою відвернення і зменшення шкідливого впливу на здоров'я населення шуму та інших фізичних факторів зобов'язані: 1) здійснювати відповідні організаційні, господарські, технічні, технологічні, архітектурно-будівельні та інші заходи з попередження утворення та зниження шуму до рівнів, установлених санітарними нормами; 2) під час роботи закладів громадського харчування, торгівлі, побутового обслуговування, розважального та грального бізнесу, культури, при проведенні концертів, дискотек, масових святкових і розважальних заходів тощо рівень шуму звуковідтворювальної апаратури та музичних інструментів у приміщеннях і на відкритих майданчиках, близько прилеглих жилих будинків не перевищував рівнів, установлених санітарними нормами; 3) вживати заходи з недопущення впродовж доби перевищень рівнів шуму, встановлених санітарними нормами, в таких приміщеннях і на таких територіях (захищені об'єкти): жилих будинках і прибудинкових територіях; лікувальних, санаторно-курортних закладах, будинках-інтернатах, закладах освіти, культури; готелях і гуртожитках; закладах громадського харчування, торгівлі, побутового обслуговування, розважального та грального бізнесу; інших будівлях і спорудах, у яких постійно чи тимчасово перебувають люди; парках, скверах, зонах відпочинку, розташованих на території мікрорайонів і груп жилих будинків. П.8.1.2. Шум на захищених об'єктах при здійсненні будь-яких видів діяльності не повинен перевищувати рівнів, установлених санітарними нормами, для відповідного часу доби. П.8.1.3. Забороняється: 1) гучний спів, викрики, користування звуковідтворювальною апаратурою, створювання шуму при використанні виробничого обладнання та інструментів, вибухових матеріалів та піротехнічних виробів та інших гучномовних установок в будинках, гуртожитках, на прибудинкових територіях, у зонах відпочинку та інших захищених об'єктах з 22.00 до 08.00; 2) проводити ремонтні та будівельні роботи в жилих будинках, квартирах, офісних приміщеннях, приміщеннях підприємств торгівлі та громадського харчування (ресторани, бари, кафе), розважальних та гральних закладів, розташованих в жилих будинках, у вбудованих і прибудованих до жилих будинків нежилих приміщеннях, інших захищених об'єктах без попередження мешканців прилеглих житлових будинків, жилих приміщень про початок робіт і час їх завершення. Нормативний рівень шуму на весь час проведення ремонтно-будівельних робіт у прилеглих жилих приміщеннях і прилеглих будинках не повинен перевищувати рівнів, установлених санітарними нормами. Забороняється проводити вказані роботи з 21.00 до 09.00, а у святкові і неробочі дні - впродовж доби; 3) встановлювати на відкритих балконах, лоджіях, вікнах та сходах будинків, будівель і споруд та інших місцях радіоапаратуру і включати її; 4) проводити реконструкцію доріг, збільшувати пропускну спроможність та якісний склад автотранспортних потоків без узгодження із санітарно-епідеміологічною службою міста.

Отже, в розважальних закладах та закладах культури повинен додержуватись шумовий режим. Рівень шуму на захищених об'єктах не повинен перевищувати встановлених санітарними нормами допустимих рівнів шуму з урахуванням часу доби.

До суду позивачем не надано жодного належного доказу, що підтверджує перевищення відповідачем допустимих рівнів шуму з урахуванням часу доби.

Суд зазначає, що припис №601/04/26 від 24.01.2018 року складено у тому числі на підставі листа Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області №1015-05/1-12462 від 28.12.2017 року.

Так, як вже зазначалось, з вказаного листа вбачається, що у будівлі за адресою м.Одеса, вул.Кузнечна (Ковальська), 48 під час комісійного виїзду та візуального огляду об'єкта жодних додаткових звукоізолюючих оздоблювань, призначених для використання звукоутворюючої апаратури в приміщеннях першого та другого поверхів об'єкту не виявлено.

Таким чином, на підставі вищезазначеного листа суд приходить до висновку про відсутність у будівлі, що належить Одеській обласній організації Українського товариства глухих, розташованої за адресою м.Одеса, вул.Ковальська, 48 лише додаткових звукоізолюючих оздоблювань .

Відповідно до ч. 1. ст. 72 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Частиною 1 ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Згідно ст.77 КАС України достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування. Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.

Суд зазначає, що позивачем на підтвердження своїх позовних вимог не надані докази, що підтверджували б порушення Одеською обласною організацією українського товариства глухих вимог санітарного законодавства, а саме доказів на підтвердження перевищення рівня допустимих норм шуму.

Наявність у приміщеннях будівлі за адресою м.Одеса, вул.Ковальська, 48 звукоутворюючої апаратури, а також здійснення у них різноманітних заходів орендарями приміщень у вранішній, денний та вечірній часи доби з 09.00 год. до 19.30 год. не є доказом порушення відповідних норм санітарного законодавства.

Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Оцінюючи правомірність дій та рішень органів владних повноважень, суд керується критеріями, закріпленими у ст.2 КАС України, які певною мірою відображають принципи адміністративної процедури.

Згідно із ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Відповідно до ч.1, ч.5 ст. 242 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим.

Таким чином, враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області є необґрунтованими та такими, що задоволенню що не підлягають.

Згідно ч.1 ст.139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Суд зазначає, що 18 вересня 2018 року відповідачем до суду надано заперечення (вх.№27360/18), у якому міститься заява про розподіл судових витрат, згідно якої зазначено, що відповідачем проведена оплата юридичних послуг за договором про надання правової допомоги від 17.08.2018 року (т.1 а.с.216-219) та на рахунок адвоката Марченко Н.В. перераховано 10000 грн.

Відповідачем до суду надано платіжне доручення №936 від 10.09.2018 року (т.1 а.с.203) про сплату Марченко Н.В. 10000,00 грн. та акти прийому-передачі виконаних послуг від 31.08.2018 року (т.2 а.с.3), за яким адвокатом Марченко Н.В. відпрацьовано всього 13 годин та від 15.11.2018 року, за яким адвокатом Марченко Н.В. відпрацьовано всього 16,5 годин.

Суд зазначає, що відповідно до ч.1 ст.134 КАС України витрати, пов'язані з правничою допомогою адвоката, несуть сторони, крім випадків надання правничої допомоги за рахунок держави. Для визначення розміру витрат на правничу допомогу та з метою розподілу судових витрат учасник справи подає детальний опис робіт (наданих послуг), виконаних адвокатом, та здійснених ним витрат, необхідних для надання правничої допомоги (ч.4). Розмір витрат на оплату послуг адвоката має бути співмірним із: 1) складністю справи та виконаних адвокатом робіт (наданих послуг); 2) часом, витраченим адвокатом на виконання відповідних робіт (надання послуг); 3) обсягом наданих адвокатом послуг та виконаних робіт; 4) ціною позову та (або) значенням справи для сторони, в тому числі впливом вирішення справи на репутацію сторони або публічним інтересом до справи (ч.5). У разі недотримання вимог частини п'ятої цієї статті суд може, за клопотанням іншої сторони, зменшити розмір витрат на правничу допомогу, які підлягають розподілу між сторонами (ч.6). Обов'язок доведення неспівмірності витрат покладається на сторону, яка заявляє клопотання про зменшення витрат на оплату правничої допомоги адвоката, які підлягають розподілу між сторонами (ч.7).

Суд зазначає, що позивачем до суду не надано на виконання вимог ч.5 ст.134 КАС України обґрунтування співмірності заявленої вартості витрат на професійну правничу допомогу із зазначеним у актах переліком виконаних робіт, складністю справи та значенням справи для сторін.

Суд зазначає, що незважаючи на різницю відпрацьованих адвокатом Марченко Н.В. робіт у актах прийому-передачі, розмір їх оплати лишився незмінним - 10000,00 грн. Таким чином суд приходить до висновку, що адвокатом ОСОБА_13 було просто заявлено фіксовану суму без урахування вимог ч.5 ст.134 КАС України.

Згідно ч.9 ст.139 КАС України при вирішенні питання про розподіл судових витрат суд враховує: 1) чи пов'язані ці витрати з розглядом справи; 2) чи є розмір таких витрат обґрунтованим та пропорційним до предмета спору, значення справи для сторін, в тому числі чи міг результат її вирішення вплинути на репутацію сторони або чи викликала справа публічний інтерес; 3) поведінку сторони під час розгляду справи, що призвела до затягування розгляду справи, зокрема, подання стороною явно необґрунтованих заяв і клопотань, безпідставне твердження або заперечення стороною певних обставин, які мають значення для справи, тощо; 4) дії сторони щодо досудового вирішення спору (у випадках, коли відповідно до закону досудове вирішення спору є обов'язковим) та щодо врегулювання спору мирним шляхом під час розгляду справи, стадію розгляду справи, на якій такі дії вчинялись.

Таким чином, враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку про необґрунтованість заяви про стягнення витрат на професійну правничу допомогу

Керуючись ст.ст. 7, 9, 241- 246, 250, 255, 295 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

У задоволенні позову Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області до Одеської обласної організації українського товариства глухих про: зобов'язання Одеської обласної організації українського товариства глухих припинити використання звукоутворюючої апаратури в приміщеннях, що розташовані за адресою: м. Одеса, вул. Ковальська, 48 (код ЄДРПОУ 03973074) до проведення шумозахисних заходів; зобов'язання Одеської обласної організації українського товариства глухих забезпечити розробку та виконання шумозахисних заходів в приміщенні центру з лабораторним підтвердженням їх ефективності - відмовити.

У стягненні витрат на професійну правничу допомогу в сумі 10000,00 грн. на користь Одеської обласної організації українського товариства глухих - відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції шляхом подання апеляційної скарги через Одеський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частину рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Позивач - Головне управління Держпродспоживслужби в Одеській області (вул.7-ма Пересипська, 6, м.Одеса, 65042, код ЄДРПОУ 40342996).

Відповідач - Одеська обласна організація українського товариства глухих (вул.Новосельського, 93, м.Одеса, 65045, код ЄДРПОУ 03973074).

Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - ОСОБА_5 (АДРЕСА_1, 65045).

Повний текст рішення складено та підписано 15.11.2018 року.

Суддя О.А. Вовченко

.

Дата ухвалення рішення15.11.2018
Оприлюднено18.11.2018
Номер документу77908434
СудочинствоАдміністративне
Сутьзобов'язання вчинити дії

Судовий реєстр по справі —815/2533/18

Постанова від 23.02.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шарапа В.М.

Ухвала від 22.02.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шарапа В.М.

Ухвала від 04.04.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гриців М.І.

Ухвала від 22.03.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гриців М.І.

Постанова від 30.01.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бойко А.В.

Ухвала від 22.12.2018

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бойко А.В.

Ухвала від 22.12.2018

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бойко А.В.

Рішення від 15.11.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Вовченко О. А.

Ухвала від 15.11.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Вовченко О. А.

Ухвала від 19.10.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Вовченко О. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні