Рішення
від 26.11.2018 по справі 815/3037/18
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/3037/18

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26 листопада 2018 року м.Одеса

У залі судових засідань №29

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

Судді Харченко Ю.В.

При секретарі Савулій В.О.

Розглянувши в порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ЕНЕНЕРДЖИ" до Головного управління ДФС в Одеській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень від 01.12.2017р. №0044781407 щодо збільшення суми грошового зобов'язання по податку на прибуток приватних підприємств у загальному розмірі 2262709грн., №0044771407 щодо збільшення суми грошового зобов'язання по податку на додану вартість у загальному розмірі 2405434грн., -

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "ЕНЕНЕРДЖИ" звернулось до Одеського окружного адміністративного суду з позовом, у якому просить суд визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення Головного управління ДФС в Одеській області від 01.12.2017р. №0044781407 щодо збільшення суми грошового зобов'язання по податку на прибуток приватних підприємств у загальному розмірі 2262709грн., №0044771407 щодо збільшення суми грошового зобов'язання по податку на додану вартість у загальному розмірі 2405434грн., посилаючись на відсутність з боку ТОВ ЕНЕНЕРДЖИ встановлених ГУ ДФС в Одеській області в Акті перевірки №1650/15-32-14-07/38936255 від 17.11.2017р., порушень податкового законодавства, оскільки при формуванні податкового кредиту в межах перевіряємого періоду, Товариством у повному обсязі дотримано вимоги чинного податкового законодавства України, та правомірно віднесено до складу податкового кредиту відповідні суми ПДВ, сплачені у ціні товару (робіт, послуг), у межах відповідних фінансово-господарських правовідносин з ТОВ Таір груп , ТОВ Строй-гарант , ТОВ Аркона лідер , ТОВ Протекшн ЛТД , ТОВ Стар лайм , ТОВ Магнета , ТОВ Даммара , ТОВ Еско трейн , ТОВ Стейл плюс , ТОВ Азарін , ТОВ М-Енерго , ТОВ Торговий дім Южний край , ТОВ Трінітін-груп , ТОВ Комівояжер груп , ТОВ ХКД-Трейд , ТОВ Граніт-сателіт , ТОВ Дрім євро трейд , ТОВ Арт світ стар , ТОВ Укрбуд-Холдинг , ТОВ МК Торг , ТОВ Лірен груп , ТОВ Олстар інвестмент , ТОВ Смарт компані , ТОВ Торговельна компанія Центр-холдинг , ТОВ Ліскор торг , котрими на виконання умов Договорів, у повному обсязі поставлено товар (виконано роботи, надано послуги), що, серед іншого, підтверджується податковими накладними, виписаними та оформленими контрагентами позивача з урахуванням вимог Податкового кодексу України. Також, ТОВ "ЕНЕНЕРДЖИ" наголошує на правомірність віднесення відповідних сум грошових коштів до складу валових витрат, оскільки факт постачання контрагентами позивача обумовлених договорами товарів (виконання робіт, надання послуг), повністю підтверджено відповідними первинними документами бухгалтерського та податкового обліку, та відповідно підтверджують зв'язок понесених витрат із господарською діяльністю Товариства позивача.

Відповідач - Головне управління ДФС в Одеській області, з позовними вимогами не погоджується, та вважає їх необґрунтованими з підстав, викладених у письмовому відзиві на адміністративний позов (від 19.07.2018р. вхід.№ЕП/4052/18), наголошуючи, зокрема, на правомірності винесення оскаржуваних податкових повідомлень-рішень від 01.12.2017р. №0044781407, №0044771407, оскільки ТОВ ЕНЕНЕРДЖИ занижено суму податку на прибуток, яка підлягає сплаті до бюджету, внаслідок чого порушено вимоги п.п.134.1.1 п.134.1 ст.134 Податкового кодексу України; занижено суму з податку на додану вартість, що призвело до порушення приписів п.п.44.1, 44.2 ст.44, п.п.198.1, 198.2, 198.3 ст.198 Податкового кодексу України. Зокрема, відповідач стверджує, що Товариством позивача до перевірки не надано необхідних первинних документів, а саме товарно-транспортних накладних (з метою підтвердження транспортування товару), сертифікатів якості продукції, актів виконання робіт за формою КБ-2, КБ-3, КБ-2в, тощо.

Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 26.06.2018р. прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито загальне позовне провадження у справі №815/3037/18 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ЕНЕНЕРДЖИ" до Головного управління ДФС в Одеській області про визнання протиправним та скасування податкових повідомлень-рішень від 01.12.2017р. №0044781407, №0044771407.

Ухвалою суду від 27.08.2018р., з урахуванням приписів п.3 ч.2 ст.183 КАС України, закрито підготовче провадження, та призначено справу до судового розгляду по суті.

Враховуючи наявність передбачених приписами ч.9 ст.205 КАС України, підстав, та зважаючи на відсутність потреби заслухати свідка чи експерта, судом ухвалено рішення щодо розгляду даної адміністративної справи в порядку письмового провадження.

Дослідивши наявні у матеріалах справи письмові докази в сукупності, та системно проаналізувавши приписи чинного податкового законодавства, суд встановив наступне.

Як встановлено судом, та вбачається з матеріалів справи, у період з 23.10.2017р. по 03.11.2017р. на підставі направлень, виданих Головним управлінням ДФС в Одеській області, фахівцями контролюючого органу, відповідно до п.п.20.1.4 п.20.1 ст.20, п.п.77.1 ст.77 Податкового кодексу України, на підставі Наказів ГУ ДФС в Одеській області від 10.10.2017р. №4921, від 03.11.2017р. №5617, проведено планову виїзну документальну перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю ЕНЕНЕРДЖИ з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2014р. по 31.12.2016р.

За наслідками вказаної перевірки Головним управлінням ДФС в Одеській області складено Акт №1650/15-32-14-07/38936255 від 17.11.2017р. Про результати документальної планової виїзної перевірки ТОВ ЕНЕНЕРДЖИ з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2014р. по 31.12.2016р. , у висновках котрого наголошено, що ТОВ ЕНЕНЕРДЖИ занижено суму податку на прибуток, яка підлягає сплаті до бюджету, внаслідок чого порушено вимоги п.п.134.1.1 п.134.1 ст.134 Податкового кодексу України; занижено суму з податку на додану вартість, що призвело до порушення приписів п.п.44.1, 44.2 ст.44, п.п.198.1, 198.2, 198.3 ст.198 Податкового кодексу України.

На підставі складеного Акта перевірки №1650/15-32-14-07/38936255 від 17.11.2017р. Головним управлінням ДФС в Одеській області 01.12.2017р. винесено податкові повідомлення-рішення №0044781407 щодо збільшення суми грошового зобов'язання по податку на прибуток приватних підприємств у загальному розмірі 2262709грн., №0044771407 щодо збільшення суми грошового зобов'язання по податку на додану вартість у загальному розмірі 2405434грн..

Не погодившись із вказаними податковими повідомленнями-рішеннями від 01.12.2017р. №0044781407 щодо збільшення суми грошового зобов'язання по податку на прибуток приватних підприємств у загальному розмірі 2262709грн., №0044771407 щодо збільшення суми грошового зобов'язання по податку на додану вартість у загальному розмірі 2405434грн., позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю ЕНЕНЕРДЖИ звернулось до Одеського окружного адміністративного суду з даною позовною заявою.

Так, на думку суду, оскаржувані позивачем податкові повідомлення-рішення ГУ ДФС в Одеській області від 01.12.2017р. №0044781407 щодо збільшення суми грошового зобов'язання по податку на прибуток приватних підприємств у загальному розмірі 2262709грн., №0044771407 щодо збільшення суми грошового зобов'язання по податку на додану вартість у загальному розмірі 2405434грн., контролюючим органом винесені правомірно, грунтовно, та з урахуванням положень чинного податкового законодавства, виходячи з наступного.

Відповідно до ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

В силу ч.2 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Зокрема, як встановлено судом, та вбачається з наявних у матеріалах справи документів, між Товариством з обмеженою відповідальністю ЕНЕНЕРДЖИ (Покупець) та Товариством з обмеженою відповідальністю ДРІМ ЄВРО ТРЕЙД (Постачальник), Товариством з обмеженою відповідальністю М-ЕНЕРГО (Постачальник), Товариством з обмеженою відповідальністю СТРОЙ-ГАРАНТ (Постачальник), Товариством з обмеженою відповідальністю ТАІР ГРУП (Постачальник), Товариством з обмеженою відповідальністю АРКОНА ЛІДЕР (Постачальник), Товариством з обмеженою відповідальністю КОМІВОЯЖЕР ГРУП (Постачальник), Товариством з обмеженою відповідальністю ТОРГОВИЙ ДІМ ЮЖНИЙ КРАЙ (Постачальник), Товариством з обмеженою відповідальністю АЗАРИН (Постачальник), Товариством з обмеженою відповідальністю СТЕЙЛ ПЛЮС (Постачальник), Товариством з обмеженою відповідальністю ТРІНІТІН-ГРУП (Постачальник), Товариством з обмеженою відповідальністю МАГНЕТА (Постачальник), Товариством з обмеженою відповідальністю ЕСКО ТРЕЙН (Постачальник), Товариством з обмеженою відповідальністю УКРБУД-ХОЛДИНГ (Постачальник), Товариством з обмеженою відповідальністю ЛІРЕН ГРУП (Постачальник), Товариством з обмеженою відповідальністю ОЛСТАР ІНВЕСТМЕНТ (Постачальник), Товариством з обмеженою відповідальністю Торговельна компанія ЦЕНТР-ХОЛДІНГ (Постачальник), Товариством з обмеженою відповідальністю МК ТОРГ (Постачальник), Товариством з обмеженою відповідальністю ЛІСКОР ТОРГ (Постачальник) були укладені Договори поставки №30/4 від 15.04.2016р., №624 від 16.09.2015р., №1246/14 від 19.11.2014р., №1248/14 від 20.11.2014р., №24048 від 02.09.2014р., №49 від 08.08.2014р., №64 від 01.02.2015р., №63/15 від 04.06.2015р., №42 від 01.12.2014р., №СП-31 від 12.07.2016р., №134 від 18.08.2015р., №1248/14 від 20.11.2014р., №249-14 від 14.11.2014р., №25/14 від 06.08.2014р., №1024 від 15.08.2016р., №161 від 10.07.2015р., №3 від 01.12.2016р., №304 від 25.07.2016р., №83 від 01.09.2015р., №4 від 02.12.2016р., за умовами яких Постачальник зобов'язується поставити, а Покупець прийняти і оплатити товар. Товар вказується у специфікації, що є Додатком до відповідного Договору. Поставка товару здійснюється по видатковим накладним згідно замовлень Покупця, доставку за адресою виконує Постачальник за власні кошти, та власними силами. Якість, упаковка і маркування товару, що постачається, має відповідати встановленим стандартам і технічним умовам. Якість і безпеку Товару, що постачається забезпечує Постачальник. Покупець здійснює приймання товару за кількістю і якістю в момент його отримання в присутності представника Постачальника. Прийом та передача товару, висуненя претензій здійснюється сторонами згідно діючого законодавства України. Усі розрахунки, передбачені цим Договором, здійснюються в національній валюті України - гривні, в безготівковій формі. Розрахунки між Постачальником і Покупцем здійснюються шляхом переказу грошових коштів на поточний рахунок Постачальника.

Судом з'ясовано, що між Товариством з обмеженою відповідальністю ЕНЕНЕРДЖИ (Замовник) та Товариством з обмеженою відповідальністю АРТ СВІТ СТАР , Товариством з обмеженою відповідальністю ГРАНІТ-САТЕЛІТ , Товариством з обмеженою відповідальністю ТРІНІТІН-ГРУП , Товариством з обмеженою відповідальністю ДАММАРА , Товариством з обмеженою відповідальністю УКРБУД-ХОЛДИНГ , Товариством з обмеженою відповідальністю СМАРТ КОМПАНІ (Підрядники) укладено Договори підряду від 01.12.2015р. №104, від 10.04.2015р. №124, від 10.06.2015р. №26, від 18.08.2015р. №135, від 26.08.2014р. №314, від 10.10.2016р. №42/1116, від 01.12.2016р. №0112, відповідно до яких Замовник доручає, а Підрядник приймає на себе виконання робіт, які вказані в додатках до даного Договору. Вартість робіт розраховується в кожному конкретному випадку та оформляється додатками до даного Договору. Оплата виконаних робіт здійснюється Замовником шляхом перерахування грошових коштів на розрахунковий рахунок Підрядника згідно з цим Договором. Замовник передає Підряднику технічне завдання на об'єм робіт, що доручається.

01.12.2014р. між Товариством з обмеженою відповідальністю ЕНЕНЕРДЖИ (Замовник) та Товариством з обмеженою відповідальністю СТРОЙ-ГАРАНТ (Підрядник) укладено Договір підряду №1224-Р, згідно з п.п.1.1, 2.1 якого Замовник доручає, а Підрядник приймає на себе виконання робіт з прокладання кабеля ВНС в м.Южний. Вартість робіт складає 6000грн., у т.ч. ПДВ 20% - 1000грн. Оплата виконаних робіт здійснюється Замовником шляхом перерахування грошових коштів на розрахунковий рахунок Підрядника згідно з цим Договором.

З матеріалів справи також вбачається, що 28.07.2015р. між Товариством з обмеженою відповідальністю ЕНЕНЕРДЖИ (Замовник) та Товариством з обмеженою відповідальністю ХКД-ТРЕЙД (Постачальник) укладено Договір №28/07, відповідно до п.п.1.1, 2.2 якого Постачальник зобов'язується здійснити постачання і передати у власність Замовника енергозберігаючі та/або інші види ламп, світлотехнічну (електротехнічну) та будь-яку іншу продукцію, товари, роботи, послуги, а Замовник зобов'язується прийняти даний товар і оплатити його на умовах, зазначених в даному Договорі. Розрахунки за даним договором здійснюються Замовником в гривнях, в безготівковій формі на підставі договірних цін, шляхом перерахування грошових коштів на розрахунковий рахунок Постачальника, після чого здійснюється відвантаження товару Замовнику.

Судом встановлено, що 01.08.2014р. між Товариством з обмеженою відповідальністю ЕНЕНЕРДЖИ (Орендодавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю ПРОТЕКШН ЛТД (Постачальник) укладено Договір про надання послуг оренди №0118, зя умовами якого Орендодавець здає в оренду (короткострокове користування), а Орендар приймає в короткострокове користування прилади обладнання, зазначене в Додатку до даного Договору. Орендар використовує обладнання, будівельні машини та механізми за призначенням з метою виконання робіт за укладеними договорами підряду. Оплата послуг здійснюється Орендарем шляхом перерахування грошових коштів на розрахунковий рахунок Орендодавця у вигляді авансу 100% від суми Договору.

01.12.2014р. між Товариством з обмеженою відповідальністю ЕНЕНЕРДЖИ (Замовник) та Товариством з обмеженою відповідальністю АЗАРИН (Підрядник) укладено Договір підряду №168-у, відповідно до п.п.1.1, 2.1, 3.1 якого Замовник доручає, а Підрядник приймає на себе виконання наступних робіт в м.Южний: перевезення грунту 273 тони х 80грн. = 21840грн., перевезення сміття 32 тони х 100грн. = 3200грн. Вартість робіт складає 25040грн., ПДВ 20% - 5008грн., загальна вартість з ПДВ 30048грн. Оплата виконаних робіт здійснюється Замовником шляхом перерахування грошових коштів на розрахунковий рахунок Підрядника згідно з цим Договором.

Судом з'ясовано, що Товариством з обмеженою відповідальністю ЕНЕНЕРДЖИ (Замовник) та Товариством з обмеженою відповідальністю СТАР ЛАЙМ (Підрядник) укладено Договір підряду від 17.11.2014р. №142-монтаж, за умовами якого Замовник доручає, а Підрядник приймає на себе виконання електромонтажних робіт в комплексі в листопаді 2014 року, котрі включають в себе: встановлення котла, 3 бойлерів і повітряної завіси в школі №1 - 10000грн., встановлення котла в яслях-садочку №1 - 6250грн., встановлення котла в яслях-садочку №4 - 6800грн., встанолення конвекторів (19шт.) з розведенням окремого енегроживлення на щит ВРУ в школі №3 - 17500грн., встанолення конвекторів (11шт.) з розведенням окремого енегроживлення на щит ВРУ в школі №4 - 7500грн., монтажні роботи в яслях-садочку №3, а саме демонтаж ВРУ та старої проводки, монтаж ВРУ та прокладання нових кабелів зі встановленням нових щитів в приміщеннях яслях-садочку та на кухонному блоці 53100грн. Вартість робіт складає 101150грн., ПДВ 20% - 20230грн., загальна вартість з ПДВ 121380грн. Оплата виконаних робіт здійснюється Замовником шляхом перерахування грошових коштів на розрахунковий рахунок Підрядника згідно з цим Договором.

Згідно з п.п.14.1.27 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України витрати - сума будь-яких витрат платника податку у грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, здійснюваних для провадження господарської діяльності платника податку, в результаті яких відбувається зменшення економічних вигод у вигляді вибуття активів або збільшення зобов'язань, внаслідок чого відбувається зменшення власного капіталу (крім змін капіталу за рахунок його вилучення або розподілу власником).

Відповідно до п.п.14.1.36 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України господарська діяльність - діяльність особи, що пов'язана з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямована на отримання доходу і проводиться такою особою самостійно та/або через свої відокремлені підрозділи, а також через будь-яку іншу особу, що діє на користь першої особи, зокрема за договорами комісії, доручення та агентськими договорами.

Підпунктом 133.1.1 пункту 133.1 статті 133 Податкового кодексу України передбачено, що платниками податку з числа резидентів, у тому числі є суб'єкти господарювання - юридичні особи, які провадять господарську діяльність як на території України, так і за її межами.

Відповідно до п.п.134.1.1 п.134.1 ст.134 Податкового кодексу України у розділі Податок на прибуток підприємств об'єктом оподаткування, серед іншого, є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом зменшення суми доходів звітного періоду, визначених згідно зі статтями 135 - 137 цього Кодексу, на собівартість реалізованих товарів, виконаних робіт, наданих послуг та суму інших витрат звітного податкового періоду, визначених згідно зі статтями 138 - 143 цього Кодексу, з урахуванням правил, встановлених статтею 152 цього Кодексу.

Згідно з п.п.138.1, 138.2 ст.138 Податкового кодексу України витрати, що враховуються при обчисленні об'єкта оподаткування, складаються із: витрат операційної діяльності, які визначаються згідно з пунктами 138.4, 138.6 - 138.9, підпунктами 138.10.2 - 138.10.4 пункту 138.10, пунктом 138.11 цієї статті: інших витрат, визначених згідно з пунктом 138.5, підпунктами 138.10.5, 138.10.6 пункту 138.10, пунктами 138.11, 138.12 цієї статті, пунктом 140.1 статті 140 і статтею 141 цього Кодексу; крім витрат, визначених у пунктах 138.3 цієї статті та у статті 139 цього Кодексу. Витрати, які враховуються для визначення об'єкта оподаткування, визнаються на підставі первинних документів, що підтверджують здійснення платником податку витрат, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачено правилами ведення бухгалтерського обліку, та інших документів, встановлених розділом II цього Кодексу.

Згідно з п.п.135.1, 135.2 ст.135 Податкового кодексу України доходи, що враховуються при обчисленні об'єкта оподаткування, включаються до доходів звітного періоду за датою, визначеною відповідно до статті 137, на підставі документів, зазначених у пункті 135.2 цієї статті, та складаються з: доходу від операційної діяльності, який визначається відповідно до пункту 135.4 цієї статті; інших доходів, які визначаються відповідно до пункту 135.5 цієї статті, за винятком доходів, визначених у пункті 135.3 цієї статті та у статті 136 цього Кодексу.

Доходи визначаються на підставі первинних документів, що підтверджують отримання платником податку доходів, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачено правилами ведення бухгалтерського обліку, та інших документів, встановлених розділом II цього Кодексу.

Пунктом 44.1 статті 44 Податкового кодексу України передбачено, що для цілей оподаткування платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством. Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.

Відповідно до п.п.139.1.3, 139.1.9 п.139.1 ст.139 Податкового кодексу України не включаються до складу витрат: суми попередньої (авансової) оплати товарів, робіт, послуг; витрати, не підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними та іншими первинними документами, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення бухгалтерського обліку та нарахування податку.

Таким чином, із системного аналізу вищенаведених законодавчих приписів вбачається, що визначальною умовою правомірності формування витрат, що враховуються при обчисленні об'єкта оподаткування, є їх здійснення для провадження господарської діяльності платника податку, та підтвердження первинними документами, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачено правилами ведення бухгалтерського обліку.

Судом також з'ясовано, що відповідні суми ПДВ за складеними контрагентами позивача податковими накладними були включені Товариством з обмеженою відповідальністю ЕНЕНЕРДЖИ до складу податкового кредиту в межах перевіряємого періоду.

Згідно з п.п.14.1.181 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010року №2755-VI податковий кредит - сума, на яку платник податку на додану вартість має право зменшити податкове зобов'язання звітного (податкового) періоду, визначена згідно з розділом V цього Кодексу.

Пунктом 198.1 статті 198 Податкового кодексу України встановлено, що право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з:

а) придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг;

б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів, у тому числі при їх ввезенні на митну територію України (у тому числі у зв'язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності);

в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України;

г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу.

Пунктом 198.2 статті 198 Податкового кодексу України визначено, що датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною.

Відповідно до п.201.4 ст.201 Податкового кодексу України податкова накладна складається у двох примірниках у день виникнення податкових зобов'язань продавця. Один примірник видається покупцю, а другий залишається у продавця. У разі складання податкової накладної у паперовому вигляді покупцю видається оригінал, а копія залишається у продавця.

Згідно з приписами п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України податкова накладна видається платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, на вимогу покупця та є підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту. У разі відмови продавця товарів/послуг надати податкову накладну або в разі порушення ним порядку її заповнення та/або порядку реєстрації в Єдиному реєстрі покупець таких товарів/послуг має право додати до податкової декларації за звітний податковий період заяву із скаргою на такого постачальника, яка є підставою для включення сум податку до складу податкового кредиту.

Відповідно до п.198.6 ст.198 Податкового кодексу України не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними (або підтверджені податковими накладними, оформленими з порушенням вимог статті 201 цього Кодексу) чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу. У разі коли на момент перевірки платника податку органом державної податкової служби суми податку, попередньо включені до складу податкового кредиту, залишаються не підтвердженими зазначеними цим пунктом документами, платник податку несе відповідальність відповідно до цього Кодексу.

Отже, формування податкового кредиту є відображенням наслідків господарських операцій у податковій звітності.

Податкова звітність ґрунтуються на даних бухгалтерського обліку, який є обов'язковим.

Зокрема, статтею 2 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні визначено, що сфера дії Закону поширюється на всіх юридичних осіб створених відповідно до законодавства України, незалежно від їх організаційно-правових форм і форм власності, які зобов'язані вести бухгалтерський облік та подавати фінансову звітність згідно з законодавством.

Виходячи з вимог п.2 ст.3 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні бухгалтерський облік є обов'язковим видом обліку, який ведеться підприємством. Фінансова, податкова, статистична та інші види звітності, що використовують грошовий вимірник, ґрунтуються на даних бухгалтерського обліку. Необхідність підтвердження господарських операцій первинними документами визначена також п.1.2 ст.1, п.2.1 ст.2 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995р. №88, та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05.06.1995р. за №168/704 (зі змінами та доповненнями), відповідно до якого первинні документи - це документи, створені у письмовій або електронній формі, які містять відомості про господарські операції, включаючи розпорядження та дозволи адміністрації (власника) на їх проведення.

Статтею 1 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні визначено , що первинним документом є документ, який містить відомості про господарську операцію. Тобто, законодавчо визначено, що первинним документом, який засвідчує факт здійснення господарської операції є, серед іншого, акт здачі-приймання робіт (надання послуг), видаткова накладна, які відповідно повинні містити усі необхідні реквізити, передбачені ч.2 ст.9 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні , а також інші документи, які б підтверджували фактичне здійснення господарської операції.

Зокрема, статтею 9 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні встановлено вимоги до первинних документів, які є підставою для бухгалтерського та податкового обліку. Згідно з даною нормою, підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи. Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені у паперовій або в електронній формі та повинні мати такі обов'язкові реквізити: назву документа (форми); дату складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Згідно з п.2.4 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 24 травня 1995р. №88, первинні документи повинні мати такі обов'язкові реквізити: найменування підприємства, установи, від імені яких складений документ, назва документа (форми), дата складання, зміст та обсяг господарської операції, одиниця виміру господарської операції (у натуральному та/або вартісному виразі), посади і прізвища осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення, особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Відповідно до п.п.2.15, 2.16 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 24 травня 1995р. №88 первинні документи підлягають обов'язковій перевірці (в межах компетенції) працівниками, які ведуть бухгалтерський облік, за формою і змістом, тобто перевіряється наявність у документі обов'язкових реквізитів та відповідність господарської операції чинному законодавству у сфері бухгалтерського обліку, логічна ув'язка окремих показників.

У разі виявлення невідповідності первинного документа вимогам законодавства у сфері бухгалтерського обліку такі документи з письмовим обґрунтуванням передаються керівнику підприємства, установи. До окремого письмового рішення керівника такі документи не приймаються до виконання.

Таким чином, системний аналіз вище окреслених законодавчих положень дає змогу дійти висновку, що будь-які документи (у тому числі договори, накладні, рахунки, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг), видаткові накладні, тощо), мають силу первинних документів лише у разі фактичного здійснення господарської операції. Якщо ж фактичного здійснення господарської операції не було, відповідні документи не можуть вважатися первинними документами для цілей ведення податкового обліку навіть за наявності усіх формальних реквізитів таких документів, що передбачені чинним законодавством.

Також, право на формування податкового кредиту з податку на додану вартість виникає у платника податків за наступних умов: наявності у сторін спеціальної податкової правосуб'єктності (особа, що видає податкову накладну, повинна бути зареєстрованою як платник податку на додану вартість); фактичного (реального) здійснення оподатковуваних операцій постачальником на користь покупця; наявності причинно-наслідкового зв'язку між операцією з придбання товарів чи послуг та потребою використання в господарській діяльності; документального підтвердження факту здійснення господарської операції сукупністю належним чином складених (оформлених) первинних та інших документів (у т.ч. платіжних), які супроводжують операції певного виду та підтверджують їх фактичне виконання; наявності у покупця належним чином складеної податкової накладної, яка має усі обов'язкові реквізити.

Юридичним фактом, який породжує право платника на податкову вигоду (зокрема, у вигляді права на зменшення об'єкта оподаткування ПДВ на суму податкового кредиту), є реальність господарської операції.

За відсутністю факту придбання товарів (робіт, послуг) відповідні суми не можуть включатися до складу податкового кредиту.

Підтвердженням реального здійснення господарської операції є первинні документи, які свідчать про фактичну поставку товарів (виконання робіт, надання послуг) однією стороною, та їх отримання іншою стороною, документи, підтверджуючі використання вказаних товарів (робіт, послуг) у власній господарської діяльності.

Отже, виникнення права платника податку на податковий кредит є наслідком фактичного проведення господарської операції, яка є об'єктом оподаткування податком на додану вартість, за наявності первинних документів.

Відтак, податковий кредит для цілей визначення об'єкта оподаткування податком на додану вартість має бути фактично здійснений і підтверджений належним чином складеними первинними документами, що відображають реальність господарської операції, яка є підставою для формування податкового обліку платника податків. При цьому, за відсутності факту придбання товарів (робіт, послуг) або в разі, якщо придбані товари (роботи, послуги) не призначені для використання у господарській діяльності платника податку, відповідні суми не можуть включатися до складу витрат для цілей оподаткування податкового кредиту з податку на додану вартість навіть за наявності формально складених, але недостовірних документів чи сплати грошових коштів. До того ж, наявність цивільно-правового договору також не є безумовним свідченням правомірності та реальності вчинення платником податку господарської операції навіть у тому разі, якщо такий договір не визнано недійсним у судовому порядку.

Отже, правові наслідки у вигляді виникнення права платника податку на формування податкового кредиту з податку на додану вартість виникають лише у разі реального (фактичного) вчинення господарських операцій з придбання товарів (робіт, послуг), що пов'язані з рухом активів, зміною зобов'язань чи власного капіталу платника, та відповідають економічному змісту, відображеному в укладених платником податку договорах.

Між тим, з урахуванням вищевикладеного, судом встановлено, що вище окреслені фінансово-господарські операції, які за твердженням позивача, мали місце, не містять у своїй суті розумних економічних або інших причин (ділової мети) систематичного придбання та виконання робіт. Такі причини можуть бути наявними лише за умови, що платник податку має намір одержати економічний ефект у результаті підприємницької або іншої економічної діяльності, водночас наявність у матеріалах справи частини документів не є безумовним доказом того, що відбулося реальне постачання товару (надання послуг), а наявність податкових накладних не є беззаперечною умовою формування податкового кредиту. При цьому, будь-які документи, складені на підтвердження факту здійснення окремої господарської операції, набувають статусу документа за своїм суттєвим навантаженням лише у разі фактичності здійснення господарської операції, з приводу якої складається відповідний документ, тобто, зміст господарської операції превалює над її формою.

До того ж, суд вважає за доцільне наголосити, що сама по собі наявність окремих документів не є підставою для висновків про реальність господарської операції, якщо з інших даних вбачається, що фактичний рух активів або зміни у власному капіталі чи зобов'язаннях платника податків у зв'язку з його господарською діяльністю не мали місце. Наявність формально складених, але недостовірних первинних документів, відповідність яких фактичним обставинам спростована належними доказами, не є безумовним підтвердженням реальності господарської операції.

Натомість, недоведеність наявності зазначених чинників, з якими вищеокреслені законодавчі приписи пов'язують можливість формування платником податків податкових вигод, зокрема, недоведеність здійснення певних операцій (нездійснення операцій), позбавляє первинні документи юридичної значимості для цілей формування витрат та податкового кредиту з ПДВ, а відповідно покупця - права на формування податкових вигод, навіть за наявності правильно оформлених за зовнішніми ознаками та формою, але недостовірних та у зв'язку з цим юридично дефектних первинних документів, та незважаючи на наявність у платника податку доказів сплати продавцеві вартості товарів (робіт, послуг), якщо рух коштів не забезпечений зв'язком з господарською діяльністю учасників певних операцій.

Відповідно до ст.837 Цивільного кодексу України за договором підряду одна сторона (підрядник) зобов'язується на свій ризик виконати певну роботу за завданням другої сторони (замовника), а замовник зобов'язується прийняти та оплатити виконану роботу. Договір підряду може укладатися на виготовлення, обробку, переробку, ремонт речі або на виконання іншої роботи з переданням її результату замовникові.

Порядок укладення та виконання договорів підряду на проведення робіт з нового будівництва, реконструкції будівель і споруд та технічного переоснащення діючих підприємств, а також комплексів і видів робіт, пов'язаних із капітальним будівництвом об'єктів визначено Загальними умовами укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2005р. №668, відповідно до п.п.88, 89, 91, 96 яких приймання-передача закінчених робіт (об'єкта будівництва) проводиться у порядку, встановленому цими Загальними умовами, іншими нормативними актами та договором підряду.

Після одержання повідомлення підрядника про готовність до передачі закінчених робіт (об'єкта будівництва) замовник зобов'язаний негайно розпочати їх приймання.

Передача виконаних робіт (об'єкта будівництва) підрядником і приймання їх замовником оформлюється актом про виконані роботи.

Підписання акта приймання-передачі є підставою для проведення остаточних розрахунків між сторонами.

З 01.01.2014р. в дію введено національні стандарти України (ДСТУ) із ціноутворення в будівництві, зокрема, ДСТУ БД.1.1-1:2013 Правила визначення вартості будівництва , додатками якого передбачено примірні форми первинних документів з обліку в будівництві, які мають використовуватися з 1 січня 2014року під час проведення взаєморозрахунків за обсяги виконаних будівельних робіт.

Судом з'ясовано, що Додатками Т, У до ДСТУ БД.1.1-1:2013 Правила визначення вартості будівництва передбачено примірні форми Акта приймання виконаних будівельних робіт (форма КБ-2в), Довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрати (форма КБ-3).

Отже, з введенням в дію ДСТУ БД.1.1-1:2013 Правила визначення вартості будівництва (01.01.2014р.) в будівництві повинні застосовуватися примірні форми первинних документів, а саме Акти приймання виконаних будівельних робіт (форма КБ-2в), а також Довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрати (форма КБ-3).

Водночас, як встановлено судом, та зазначено контролюючим органом у Акті перевірки №1650/15-32-14-07/38936255 від 17.11.2017р., ТОВ ЕНЕНЕРДЖИ на підтвердження реальності, та фактичності здійснення відповідних фінансово-господарських операцій ані фахівцям податкового органу в ході перевірки, ані суду не надано Акти приймання виконаних будівельних робіт (форма №КБ-2в), Довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрати (форма №КБ-3), примірні форми котрих передбачено ДСТУ БД.1.1-1:2013 Правила визначення вартості будівництва .

При цьому, судом відхиляються, та не приймаються до уваги надані позивачем - ТОВ ЕНЕНЕРДЖИ , та наявні у матеріалах справи Акти здачі- приймання робіт (надання послуг), оскільки означені акти складено у довільній формі, та жодним чином не за примірною формою Акта приймання виконаних будівельних робіт (форма КБ-2в), котра передбачена ДСТУ БД.1.1-1:2013 Правила визначення вартості будівництва , та до того ж не містять усіх необхідних відомостей, за наявності яких можливо було б дійти беззапереченого висновку щодо реальності виконання будівельних робіт.

Не заслуговують також на увагу суду наявні у матеріалах справи Довідка Південного офісу Держаудитслужби від 10.04.2018р. №06-12/102-з зустрічної звірки в Товаристві з обмеженою відповідальністю "ЕНЕНЕРДЖИ", для документального та фактичного підтвердження виду, обсягу і якості операцій і розрахунків для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку Управління капітального будівництва Южненської міської ради за період з 01.01.2015р. по 31.01.2018р., Довідка Південного офісу Держаудитслужби від 11.05.2018р. №04-12/114-з про результати зустрічної звірки в ТОВ "ЕНЕНЕРДЖИ" з метою документального та фактичного підтвердження виду, обсягу і якості операцій та розрахунків з ТОВ УКРВЕНТПРОМПОСТАЧ для з'ясування їх реальності та повноти відображення операцій і розрахунків в обліку державної установи Інститут нейрохірургії ім.акад.А.П.Ромоданова Національної академії медичних наук України за період з 01.11.2016р. по 31.03.2018р., за результатами проведення зустрічних звірок ТОВ "ЕНЕНЕРДЖИ", оскільки під час проведення означеного контролю суб'єктом владних повноважень не досліджувалось питання щодо дотримання ТОВ "ЕНЕНЕРДЖИ" вимог податкової дисципліни, зокрема, в частині правомірності віднесення спірних сум податку на додану варість до складу податкового кредиту, та відповідних сум до складу валових витрат.

До того ж, судом з'ясовано, що фахівцями контролюючого органу у вищеокреслених Довідках від 10.04.2018р. №06-12/102-з, від 11.05.2018р. №04-12/114-з зазначено про наявність у ТОВ "ЕНЕНЕРДЖИ" Актів приймання виконаних будівельних робіт (форма КБ-2в), Довідок про вартість виконаних будівельних робіт та витрати (форма КБ-3), водночас, як встановлено судом, та зазначено вище, позивачем - ТОВ ЕНЕНЕРДЖИ з метою підтвердження реальності здійснення фінансово-господарської діяльності з контрагентами, до матеріалів справи не надано означених документів належної форми.

Також, як з'ясовано судом, та зазначено у Акті ГУ ДФС в Одеській області №1650/15-32-14-07/38936255 від 17.11.2017р. Про результати документальної планової виїзної перевірки ТОВ ЕНЕНЕРДЖИ з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2014р. по 31.12.2016р. :

- стан платника контрагента позивача - ТОВ Таір груп - 12 припинено, але не знято з обліку (кор пусті, але не закриті). Статутний фонд на момент створення складав - 10000грн. Звіт Податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку до ДПІ не подавався. Звіт про фінансові результати та податкову декларацію з податку на прибуток за 2014рік до ДПІ не надано. Починаючи з січня 2015року ТОВ Таір груп не звітує про здійснення господарської діяльності. Інформація щодо наявності у ТОВ Таір груп власних чи орендованих основних фондів, транспортних засобів, складських приміщень для можливості зберігання, продажу обладнання та запчастин відсутня. За період вересень 2014року ТОВ Таір груп придбавало у постачальників бетономішалки, велосипеди, тканини, сітки, світильники, та ін. Придбання електромонтажного обладнання та запчастин, реалізованих у вересні 2014року на користь ТОВ Ененерджи не здійснювалось;

- стан платника контрагента позивача ТОВ Строй-гарант - 0 платник податків за основним місцем обліку. Статутний фонд на момент створення складав - 310000грн. Звіт Податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку до ДПІ не подавався. Звіт про фінансові результати та податкову декларацію з податку на прибуток за 2014рік до ДПІ не надано. Починаючи з січня 2015року ТОВ Строй-гарант не звітує про здійснення господарської діяльності. Інформація щодо наявності у ТОВ Строй-гарант власних чи орендованих основних фондів, транспортних засобів, складських приміщень для можливості зберігання, продажу обладнання та запчастин відсутня. За період листопад та грудень 2014року ТОВ Строй-гарант придбавало у постачальників паливні гранули, поліетилен, ручки, карандаші, скоби. Придбання кабелів, робіт по прокладці кабелю та пристроїв пуску, реалізованих у листопаді та грудні 2014року на користь ТОВ Ененерджи не здійснювалось;

- стан платника контрагента позивача ТОВ Аркона Лідер - 0 платник податків за основним місцем обліку. Статутний фонд на момент створення складав - 4000грн. Звіт Податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку до ДПІ не подавався. Звіт про фінансові результати та податкову декларацію з податку на прибуток за 2014рік до ДПІ не надано. Починаючи з вересня 2014року ТОВ Аркона Лідер не звітує про здійснення господарської діяльності. Інформація щодо наявності у ТОВ Аркона Лідер власних чи орендованих основних фондів, транспортних засобів, складських приміщень для можливості зберігання, продажу обладнання та запчастин відсутня. За період серпень 2014року ТОВ Аркона Лідер придбавало у постачальників ламіновану підлогу, кабелі, барабани. Придбання електричного обладнання та запчастин, реалізованих у серпні 2014року на користь ТОВ Ененерджи не здійснювалось;

- стан платника контрагента позивача ТОВ Протекшн ЛТД - 8 до ЄДР внесено запис про відсутність за місцезнаходженням. Статутний фонд на момент створення складав - 4000грн. Звіт Податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку до ДПІ не подавався. Звіт про фінансові результати та податкову декларацію з податку на прибуток за 2014рік до ДПІ не надано. Починаючи з жовтня 2014року ТОВ Протекшн ЛТД не звітує про здійснення господарської діяльності. Інформація щодо наявності у ТОВ Протекшн ЛТД власних чи орендованих основних фондів, транспортних засобів, складських приміщень для можливості зберігання, продажу обладнання та запчастин відсутня. За період серпень 2014року ТОВ Протекшн ЛТД придбавало у постачальників відведення, колодки, радіатори. Придбання кранів, автомобілів, компресорів чи послуг по їх оренді, реалізованих у серпні 2014року на користь ТОВ Ененерджи не здійснювалось;

- стан платника контрагента позивача ТОВ Стар лайм - 0 платник податків за основним місцем обліку. Статутний фонд на момент створення складав - 310000грн. Згідно Звіту Податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку загальна чисельність працюючих 8 осіб. Звіт про фінансові результати та податкову декларацію з податку на прибуток за 2014рік до ДПІ не надано. Починаючи з січня 2015року ТОВ Стар лайм не звітує про здійснення господарської діяльності. Інформація щодо наявності у ТОВ Стар лайм власних чи орендованих основних фондів, транспортних засобів, складських приміщень для можливості зберігання, продажу обладнання та запчастин відсутня. За період листопад 2014року ТОВ Стар лайм придбавало у постачальників двері, об'єкти нерухомості у Запоріжжі, щітки, спонжи, аплікатори, дзеркала, пензлики. Придбання послуг чи комплектуючих та запчастин для надання послуг, реалізованих у листопаді 2014року на користь ТОВ Ененерджи не здійснювалось;

- стан платника контрагента позивача ТОВ Магнета - 8 до ЄДР внесено запис про відсутність за місцезнаходженням. Статутний фонд на момент створення складав - 310000грн. Звіт Податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку до ДПІ не подавався. Звіт про фінансові результати та податкову декларацію з податку на прибуток за 2014рік до ДПІ не надано. Починаючи з січня 2015року ТОВ Магнета не звітує про здійснення господарської діяльності. Інформація щодо наявності у ТОВ Магнета власних чи орендованих основних фондів, транспортних засобів, складських приміщень для можливості зберігання, продажу обладнання та запчастин відсутня. За період листопад 2014року ТОВ Магнета придбавало у постачальників адаптери, батарейки, гайки, болтики, двері, маслини, оливки, олію, каперси, рушники. Придбання електромонтажного обладнання та запчастин, реалізованих у листопаді 2014року на користь ТОВ Ененерджи не здійснювалось;

- стан платника контрагента позивача ТОВ Даммара - 16 припинено (ліквідовано, закрито). Статутний фонд на момент створення складав - 6500грн. Згідно Звіту Податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку загальна чисельність працюючих 1 особа. Звіт про фінансові результати та податкову декларацію з податку на прибуток за 2014рік до ДПІ не надано. Починаючи з квітня 2015року ТОВ Даммара не звітує про здійснення господарської діяльності. Інформація щодо наявності у ТОВ Даммара власних чи орендованих основних фондів, транспортних засобів, складських приміщень для можливості зберігання, продажу обладнання та запчастин відсутня. За період вересень 2014року ТОВ Даммара придбавало у постачальників білизну, вінілові шпалери, взуття, газобетон, дверне полотно, гільзи, джинси, іграшки. Придбання послуг чи комплектуючих та запчастин для виконання послуг, реалізованих у серпні-вересні 2014року на користь ТОВ Ененерджи не здійснювалось;

- стан платника контрагента позивача ТОВ Еско трейн - 8 до ЄДР внесено запис про відсутність за місцезнаходженням. Статутний фонд на момент створення складав - 1000грн. Згідно Звіту Податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку загальна чисельність працюючих 0 осіб. Звіт про фінансові результати та податкову декларацію з податку на прибуток за 2014рік до ДПІ не надано. Починаючи з жовтня 2014року ТОВ Еско трейн не звітує про здійснення господарської діяльності. Інформація щодо наявності у ТОВ Еско трейн власних чи орендованих основних фондів, транспортних засобів, складських приміщень для можливості зберігання, продажу обладнання та запчастин відсутня. За період серпень 2014року ТОВ Еско трейн придбавало у постачальників оренду приміщень. Придбання електромонтажного обладнання та запчастин, реалізованих у серпні 2014року на користь ТОВ Ененерджи не здійснювалось;

- стан платника контрагента позивача ТОВ Стейл плюс - 65 платник з наступного року (основне місце обліку). Статутний фонд на момент створення складав - 1000грн. Згідно Звіту Податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку загальна чисельність працюючих 1 особа. Звіт про фінансові результати та податкову декларацію з податку на прибуток за 2016рік до ДПІ не надано. Починаючи з вересня 2016року ТОВ Стейл плюс не звітує про здійснення господарської діяльності. Інформація щодо наявності у ТОВ Стейл плюс власних чи орендованих основних фондів, транспортних засобів, складських приміщень для можливості зберігання, продажу обладнання та запчастин відсутня. За період липень 2016року ТОВ Стейл плюс придбавало у постачальників лампи, акумулятори, американки, гуму, гайки, клей, електронагрівачі, прокладки, ремкомплекти, заклепки. Придбання електромонтажного обладнання та запчастин, реалізованих у липні 2016року на користь ТОВ Ененерджи не здійснювалось;

- стан платника контрагента позивача ТОВ Азарін - 8 до ЄДР внесено запис про відсутність за місцезнаходженням. Статутний фонд на момент створення складав - 310000грн. Згідно Звіту Податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку загальна чисельність працюючих 0 осіб. Звіт про фінансові результати та податкову декларацію з податку на прибуток за 2014рік до ДПІ не надано. Починаючи з січня 2015року ТОВ Азарін не звітує про здійснення господарської діяльності. Інформація щодо наявності у ТОВ Азарін власних чи орендованих основних фондів, транспортних засобів, складських приміщень для можливості зберігання, продажу обладнання та запчастин відсутня. За період грудень 2014року ТОВ Азарін придбавало у постачальників текстильні вироби. Придбання послуг, електромонтажного обладнання та запчастин, реалізованих у грудні 2014року на користь ТОВ Ененерджи не здійснювалось;

- стан платника контрагента позивача ТОВ М-Енерго - 11 припинено, але не знято з обліку (кор не пусті). Статутний фонд на момент створення складав - 4000грн. Звіт Податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку до ДПІ не надавався. Звіт про фінансові результати та податкову декларацію з податку на прибуток за 2015рік до ДПІ не надано. Починаючи з груня 2015року ТОВ М-Енерго не звітує про здійснення господарської діяльності. Інформація щодо наявності у ТОВ М-Енерго власних чи орендованих основних фондів, транспортних засобів, складських приміщень для можливості зберігання, продажу обладнання та запчастин відсутня. За період вересень-жовтень 2015року ТОВ М-Енерго придбавало у постачальників продукти харчування та паливо. Придбання електромонтажного обладнання та запчастин, реалізованих у вересні-жовтні 2015року на користь ТОВ Ененерджи не здійснювалось;

- стан платника контрагента позивача ТОВ Торговий дім Южний край - 8 до ЄДР внесено запис про відсутність за місцезнаходженням. Статутний фонд на момент створення складав - 307000грн. Згідно Звіту про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування до органів доходів і зборів за червень 2015р. від 17.07.2015р. №1518007879 загальна чисельність працюючих 0 осіб. Податкова декларація з податку на додану вартість за червень 2015р. не подано. Звіт про фінансові результати та податкову декларацію з податку на прибуток за 2015рік до ДПІ не надано. Починаючи з червня 2015року ТОВ Торговий дім Южний край не звітує про здійснення господарської діяльності. Інформація щодо наявності у ТОВ Торговий дім Южний край власних чи орендованих основних фондів, транспортних засобів, складських приміщень для можливості зберігання, продажу обладнання та запчастин відсутня. За період червень 2015року ТОВ Торговий дім Южний край придбавало у постачальників сигарети з фільтром в асортименті, автомобільні запчастини (ароматизатор, антифриз, вал рульовий, датчик рівня палива, колодки гальмівні). Придбання електромонтажного обладнання та запчастин, реалізованих у червні 2015року на користь ТОВ Ененерджи не здійснювалось;

- стан платника контрагента позивача ТОВ Трінітін груп - 0 платник податків за основним місцем обліку. Статутний фонд на момент створення складав - 150000грн. Згідно Звіту про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування до органів доходів і зборів за червень, серпень, вересень 2015р. середньооблікова кількість працюючих 8 осіб. Звіт про фінансові результати та податкову декларацію з податку на прибуток за 2015рік до ДПІ не надано. Інформація щодо наявності у ТОВ Трінітін груп власних чи орендованих основних фондів, транспортних засобів, складських приміщень для можливості зберігання, продажу обладнання та запчастин відсутня. За період червень, серпень, вересень 2014року ТОВ Трінітін груп придбавало у постачальників мотоцикли, комбайн зернозбиральний в комплекті з жаткою, чотириколісні міні-трактори, продукти харчування (масло, сири, йогурти, сметану, кефір, борошно та ін.), речі домашнього вжитку, гігієнічні/туатетні вироби з пластмаси, автомобільні запчастини (двигуни бензинові, диски на колеса із алюмінію, фільтри, циліндри, радіатори, пружини, стартери, решітки). Придбання обмірних робіт, будівельних матеріалів, монтажних робіт, реалізованих у червні, серпні, вересні 2015року на користь ТОВ Ененерджи не здійснювалось;

- стан платника контрагента позивача ТОВ Комівояжер груп - 0 платник податків за основним місцем обліку. Статутний фонд на момент створення складав - 310000грн. Звіт про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування до органів доходів і зборів, та податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку і сум утриманого з них податку до ДПІ за лютий-квітень 2015р. не подано. Податкову декларацію з податку на додану вартість за лютий 2015р. не подано. Звіт про фінансові результати та податкову декларацію з податку на прибуток за 2015рік до ДПІ не надано. Інформація щодо наявності у ТОВ Комівояжер груп власних чи орендованих основних фондів, транспортних засобів, складських приміщень для можливості зберігання, продажу обладнання та запчастин відсутня. За період лютий-квітень 2015року ТОВ Комівояжер груп придбавало у постачальників інструменти для манікюру в асортименті, жіночі окуляри, капрновий шнур, запобіжник, синхронізатор. Придбання будівельних матеріалів, електромонтажних запчастин та обладнання, реалізованих у лютому-квітні 2015року на користь ТОВ Ененерджи не здійснювалось;

- стан платника контрагента позивача ТОВ ХКД-Трейд - 0 платник податків за основним місцем обліку. Статутний фонд на момент створення складав - 40000грн. За період здійснення фінонсово-господарської діяльності, зокрема, липень 2016р., встановлекно, що ТОВ ХКД-Трейд реалізовувало лампи світлодіодні, за відсутності факту реального придбання даного товару;

- стан платника контрагента позивача ТОВ Граніт-сателіт - 8 до ЄДР внесено запис про відсутність за місцезнаходженням. З червня 2015р. підприємство не надає податкову декларацію з податку на додану вартість. Згідно Звіту про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування до органів доходів і зборів за квітень 2015р. загальна чисельність працюючих 3 особи. Звіт про фінансові результати та податкову декларацію з податку на прибуток за 2015рік до ДПІ не надано. Інформація щодо наявності у ТОВ Граніт-сателіт власних чи орендованих основних фондів, транспортних засобів, складських приміщень для надання будівельних робіт відсутня. За період квітень 2015року ТОВ Граніт-сателіт придбавало у постачальників автомобільні запчастини в асортименті, труби, світильники, розетки, кабелі, електронагрівачі, теплорегулятори. Придбання ремонтних робіт, реалізованих у квітні 2015року на користь ТОВ Ененерджи не здійснювалось;

- стан платника контрагента позивача ТОВ Дрім євро трейд - 0 платник податків за основним місцем обліку. З липня 2016р. підприємство не надає податкову декларацію з податку на додану вартість. Згідно Звіту про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування до органів доходів і зборів за квітень 2016р. загальна чисельність працюючих 1 особа. Звіт про фінансові результати та податкову декларацію з податку на прибуток за 2016рік до ДПІ не надано. Інформація щодо наявності у ТОВ Дрім євро трейд власних чи орендованих основних фондів, транспортних засобів, складських приміщень для здійснення діяльності відсутня. За період здійснення здійснення фінонсово-господарської діяльності, зокрема, квітень 2016р., встановлено, що ТОВ Дрім євро трейд реалізовувало обладнання, запчастини, за відсутності факту реального придбання даного товару;

- стан платника контрагента позивача ТОВ Агро світ стар - 65 платник з наступного року (основне місце обліку). Згідно Звіту про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування до органів доходів і зборів за грудень 2015р. загальна чисельність працюючих 0 осіб. Інформація щодо наявності у ТОВ Агро світ стар власних чи орендованих основних фондів, транспортних засобів, складських приміщень для здійснення діяльності відсутня. За період грудень 2015р. ТОВ Агро світ стар придбавало у постачальників сигарети з фільтром в асортименті, фрукти (мандарини, апельсини), ячмінь, радіатори стальні, торти в асортименті;

- згідно податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків, і сум утриманого з них податку за відповідний період чисельність працюючих працівників на ТОВ МК Торг 5 осіб. Баланс та звіт про фінансові результати не подано. За період вересень 2015р. ТОВ МК Торг придбавало антени супутникові, кріплення для антен, подвійний хомут, комплекс послуг з обробки контейнерів, транспортно-експедиторські послуги;

- податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків, і сум утриманого з них податку за відповідний період, чисельність працівників ТОВ Лірен груп не подано. Баланс та звіт про фінансові результати не подано. За період липень 2015р. ТОВ Лірен груп придбавало сигарети з фільтромв асортименті, організацію перевезення вантажів, маркетингові дослідження ринку, газобетонний блок;

- податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків, і сум утриманого з них податку за відповідний період, чисельність працівників ТОВ Олстар інвестмент не подано. Баланс та звіт про фінансові результати не подано. За період грудень 2016р. ТОВ Олстар інвестмент придбавало сигарети з фільтромв асортименті, солодощі в асортименті, фрукти (апельсини, мандарини, гранати);

- податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків, і сум утриманого з них податку за відповідний період, чисельність працівників ТОВ Смарт компані не подано. Баланс та звіт про фінансові результати не подано. За період грудень 2016р. ТОВ Смарт компані придбавало сигарети з фільтромв асортименті, хлібні вироби в асортименті (булочки, сушки, сухарі);

- за період липень 2016р. ТОВ Торговельна компанія Центр-холдинг придбавало бензин автомобільний, газ скраплений, автомобільні запчастини (комплектуючі), стерео гарнітуру;

- податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків, і сум утриманого з них податку за відповідний період, чисельність працівників ТОВ Ліскор торг не подано. Баланс та звіт про фінансові результати не подано. За період грудень 2016р. ТОВ Ліскор торг придбавало шини автомобільні, диски, корма для собак, іграшки дитячі в асортименті, продукти харчування (риба, фрукти), жіночі колготки, косметика, комп'ютерні комплектуючі.

Отже, з урахуванням аналізу дослідженних судом документів, наданих ТОВ ЕНЕНЕРДЖИ з метою пітвердження реальності здійснення фінансово-господарської дільяності з контрагентами за спірний період, наявності податкової інформації про контрагентів позивача, суд дійшов висновку щодо неможливості встановлення реальності (товарності) господарських операцій з одержання (придбання)/поставки (продажу) товарів (робіт, послуг) відповідно до положень частини 1 ст.264 Господарського кодексу України, абзацу 2 статті 1 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні , а також підпункту 14.1.36 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України, оскільки відсутній факт формування саме цього активу (товару, послуги), як ресурсу контрольованого у результаті минулих подій внаслідок власного виробництва або реального придбання у інших суб'єктів господарювання. Тобто, відсутня господарська операція як певна дія або подія у визначенні абзацу 5 статті 1 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні , в основі якої має бути дійсний рух певного активу.

Окрім того, судом встановлено, що у повному обсязі документи, необхідність, та наявність котрих окреслена укладеними між ТОВ ЕНЕНЕРДЖИ та його контрагентами договорами, у позивача відсутні, та на відповідну вимогу суду Товариством позивача до матеріалів справи не надано.

Таким чином, враховуючи вищевикладене, судом встановлено, що вищезазначені обставини свідчать про дефект змісту та походження, наданих ТОВ ЕНЕНЕРДЖИ документів, оскільки, на думку суду, не підтверджують реальність господарських операцій з його контрагентами, та з урахуванням вимог ст.9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", Наказу Міністерства фінансів України від 24 травня 1995року №88 "Про затвердження Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку", не можуть вважатися первинними документами, що фіксують факти здійснення господарських операцій, бути підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій, та подальшого декларування податкових показників.

Отже, недоведеність реальності здійснення ТОВ ЕНЕНЕРДЖИ господарських операцій свідчить про формальність первинної документації, складеної на їх підставі, що у свою чергу, позбавляє платника податків права на формування податкового кредиту, та валових витрат.

Згідно з ч.2 ст.77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності субєкта владних повноважень обовязок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Такий підхід узгоджується з практикою Європейського суду з прав людини. Так, у пункті 110 рішення від 23 липня 2002 року у справі Компанія Вестберґа таксі Актіеболаґ та Вуліч проти Швеції ЄСПЛ визначив, що адміністративні суди, які розглядають скарги заявників стосовно рішень податкового управління, мають повну юрисдикцію у цих справах та повноваження скасувати оскаржені рішення. Справи мають бути розглянуті на підставі поданих доказів, а довести наявність підстав, передбачених відповідними законами, для призначення податкових штрафів має саме податкове управління.

Вирішуючи спір, суд також враховує, що орган влади зобов'язаний виправдати свої дії, навівши обґрунтування своїх рішень (див. рішення у справі Суомінен проти Фінляндії (Suominen v. Finland), № 37801/97, п. 36, від 1 липня 2003 року).

Принцип рівності сторін у процесі є одним з елементів більш широкого поняття справедливого судового розгляду, яке також включає фундаментальний принцип змагальності процесу (Ruiz-Mateos v. Spain, рішення від 23 червня 1993 р., серія A, N 262, с. 25, § 63).

Відтак, оскільки сукупністю досліджених судом доказів не підтверджується реальність змін майнового стану ТОВ ЕНЕНЕРДЖИ внаслідок спірних господарських операцій, а також об'єктивна спроможність їх фактичного здійснення відповідними учасниками, суд дійшов висновку щодо правомірності, та ґрунтовності донарахування ГУ ДФС в Одеській області позивачу спірних сум податку на додану вартість, та податку на прибуток.

Вищевикладене спростовує твердження позивача, наведені у позовній заяві, та додаткових письмових поясненнях.

Згідно з ч.1 ст.9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до частини 1 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Частиною 1 статті 72 КАС України передбачено, що доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Статтю 73 КАС України передбачено, що належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення. Сторони мають право обґрунтовувати належність конкретного доказу для підтвердження їхніх вимог або заперечень.

Відповідно до статей 74-76 КАС України обставини справи, які за законом мають бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування. Достовірними є докази, на підставі яких можна встановити дійсні обставини справи. Достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування. Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.

Згідно зі ст.242 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами. Судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, визначеному цим Кодексом.

Відтак, беручи до уваги наведене, та оцінюючи надані сторонами по справі письмові докази в їх сукупності, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю "ЕНЕНЕРДЖИ" до Головного управління ДФС в Одеській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень від 01.12.2017р. №0044781407 щодо збільшення суми грошового зобов'язання по податку на прибуток приватних підприємств у загальному розмірі 2262709грн., №0044771407 щодо збільшення суми грошового зобов'язання по податку на додану вартість у загальному розмірі 2405434грн., не обґрунтовані, документально не підтверджені, не ґрунтуються на положеннях чинного податкового законодавства, отже задоволенню не підлягають.

У зв'язку з тим, що у задоволенні позовних вимог відмовлено повністю, витрати по сплаті судового збору покладаються на позивача, відповідно до положень ст.139 КАС України.

Керуючись ст.ст.72-77, 139, ч.9 ст.205, ст.ст.241-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ВИРІШИВ:

У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю "ЕНЕНЕРДЖИ" (68000, Одеська область, м.Чорноморськ, вул.1 Травня 1-Г, оф.249-Н, код ЄДРПОУ 38936255) до Головного управління ДФС в Одеській області (65044, м.Одеса, вул.Семінарська,5, код ЄДРПОУ 39398646) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень від 01.12.2017р. №0044781407 щодо збільшення суми грошового зобов'язання по податку на прибуток приватних підприємств у загальному розмірі 2262709грн., №0044771407 щодо збільшення суми грошового зобов'язання по податку на додану вартість у загальному розмірі 2405434грн., відмовити повністю.

Рішення суду може бути оскаржено в порядку та строки встановлені ст.ст.293,295 КАС України.

Рішення суду набирає законної сили в порядку та строки, встановлені ст.255 КАС України.

Суддя Харченко Ю.В.

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.11.2018
Оприлюднено27.11.2018
Номер документу78089149
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/3037/18

Постанова від 09.12.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желтобрюх І.Л.

Постанова від 09.12.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желтобрюх І.Л.

Ухвала від 03.12.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желтобрюх І.Л.

Ухвала від 27.05.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желтобрюх І.Л.

Ухвала від 02.12.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желтобрюх І.Л.

Ухвала від 19.11.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желтобрюх І.Л.

Ухвала від 16.09.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желтобрюх І.Л.

Ухвала від 25.07.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желтобрюх І.Л.

Ухвала від 15.07.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желтобрюх І.Л.

Постанова від 05.06.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Джабурія О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні