ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
з питань забезпечення адміністративного позову
Справа № 1940/1820/18
27 листопада 2018 рокум. Тернопіль
Тернопільський окружний адміністративний суд, в складі головуючого судді Мандзія О.П., розглянувши в порядку письмового провадження заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "ТАР Агро" про забезпечення адміністративного позову в адміністративній справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ТАР Агро" до Управління Держпраці у Тернопільській області про визнання протиправними та скасування рішень, -
ВСТАНОВИВ:
До Тернопільського окружного адміністративного суду звернулося Товариство з обмеженою відповідальністю "ТАР Агро" з адміністративним позовом до Управління Держпраці у Тернопільській області , в якому просить визнати протиправними та скасувати постанову Управління Держпраці у Тернопільській області про накладення штрафу уповноваженими посадовими особами №ТР1079/790/АВ/ТД-ФС від 27 серпня 2018 року та Припис про усунення виявлених порушень Управління Держпраці у Тернопільській області №ТР1079/790/АВ/П від 15 серпня 2018 року.
Після відкриття провадження у даній справі, 26 листопада 2018 року позивачем через канцелярію суду подано заяву про забезпечення адміністративного позову шляхом зупинення дії постанови Управління Держпрапі у Тернопільській області про накладення штрафу уповноваженими посадовими особами від 27 серпня 2018 року №ТР1079/790/АВ/ТД-ФС у розмірі 223380,00 грн до набрання законної сили судового рішення в адміністративній справі №1940/1820/18.
В обґрунтування заяви позивач посилається на те, що 27.08.2018 першим заступником начальника Управління Держпраці у Тернопільській області Гузенковим Володимиром Васильовичем на підставі акта інспекційного відвідування складено Постанову про накладення штрафу уповноваженими посадовими особами №ТР1079/790/АВ/ТД-ФС від 27 серпня 2018 року в розмірі 223380,00 грн на підставі абзацу другого частини другої статті 265 Кодексу законів про працю України.
Головний державний виконавець Зборівського районного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Тернопільській області Негірілий М.Є. 21.11.2018 виніс постанову про відкриття виконавчого провадження №57730383 по виконанню постанови Управління Держпраці у Тернопільській області №ТР1079/790/АВ/ТД-ФС від 27.08.2018.
В зв'язку із тим, що станом на сьогоднішній день державним виконавцем проводиться виконання зазначеної постанови, позивач вважає, що невжиття заходів забезпечення позову буде завдано шкоду її законним правам та інтересам, істотно ускладнить розгляд спору і зробить неможливим відновлення порушених прав власності, гарантованих Конституцією України, захист цих прав, свобод та інтересів стане неможливим без вжиття таких заходів, або для їх відновлення необхідно буде докласти значних зусиль та витрат.
Розглянувши заяву про забезпечення позову, дослідивши матеріали справи, суд зазначає наступне.
У відповідності до ст. 150 КАС України суд за заявою учасника справи або з власної ініціативи має право вжити визначені цією статтею заходи забезпечення позову.
Забезпечення позову допускається як до пред'явлення позову, так і на будь-якій стадії розгляду справи, якщо: 1) невжиття таких заходів може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача, за захистом яких він звернувся або має намір звернутися до суду; або 2) очевидними є ознаки протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень, та порушення прав, свобод або інтересів особи, яка звернулася до суду, таким рішенням, дією або бездіяльністю.
Подання позову, а також відкриття провадження в адміністративній справі не зупиняють дію оскаржуваного рішення суб'єкта владних повноважень, якщо суд не застосував відповідні заходи забезпечення позову.
Згідно із ч. 1 ст. 151 КАС України, позов може бути забезпечено: 1) зупиненням дії індивідуального акта або нормативно-правового акта; 2) забороною відповідачу вчиняти певні дії; 3) встановленням обов'язку відповідача вчинити певні дії; 4) забороною іншим особам вчиняти дії, що стосуються предмета спору; 5) зупиненням стягнення на підставі виконавчого документа або іншого документа, за яким стягнення здійснюється у безспірному порядку.
За правилами ч. 2 ст. 151 КАС України суд може застосувати кілька заходів забезпечення позову. Заходи забезпечення позову мають бути співмірними із заявленими позивачем вимогами. Суд також повинен враховувати співвідношення прав (інтересу), про захист яких просить заявник, із наслідками вжиття заходів забезпечення позову для заінтересованих осіб.
Таким чином, забезпечення адміністративного позову - це вжиття судом до вирішення адміністративної справи по суті позовних вимог, визначених КАС України, заходів для забезпечення гарантованих законами України прав та інтересів, зокрема, якщо невжиття таких заходів при задоволенні позову може істотно ускладнити поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача.
Забезпечення позову можливе лише у випадку існування очевидної небезпеки заподіяння шкоди правам, свободам та інтересам позивача до ухвалення рішення у справі, або якщо захист цих прав, свобод та інтересів стане неможливим без вжиття таких заходів, або для їх відновлення необхідно буде докласти значних зусиль та витрат, а також наявність ознак, які свідчать про очевидність протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень.
Із заяви про забезпечення позову слідує, що підставою для забезпечення позову є очевидна небезпека заподіяння шкоди правам та інтересам позивача, а також те, що для відновлення прав позивача необхідно буде докласти значних зусиль та витрат.
Відповідно до ч. 1 ст.154 КАС України заява про забезпечення позову розглядається судом, у провадженні якого перебуває справа або до якого має бути поданий позов, не пізніше двох днів з дня її надходження, без повідомлення учасників справи.
Залежно від обставин справи суд може забезпечити позов повністю або частково (ч. 4 ст.154 КАС України).
Аналізуючи подані позивачем докази, які підтверджують обґрунтованість поданої заяви, судом встановлено наступні обставини.
27 серпня 2018 року першим заступником начальника Управління Держпраці у Тернопільській області Гузенковим Володимиром Васильовичем, на підставі акта інспекційного відвідування складено постанову Управління Держпраці у Тернопільській області про накладення штрафу уповноваженими посадовими особами №ТР1079/790/АВ/ТД-ФС від 27.08.2018 в розмірі 223380,00 грн.
Зазначеною постановою про накладення штрафу уповноваженими особами Управління Держпраці у Тернопільській області позивача зобов'язано протягом одного місяця з дня її прийняття сплатити до Державного бюджету штраф у розмірі 223380,00 грн.
На виконання постанови Управління Держпраці у Тернопільській області №ТР1079/790/АВ/ТД-ФС від 27.08.2018 Головний державний виконавець Зборівського районного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Тернопільській області Негірілий М.Є. 21.11.2018 виніс постанову про відкриття виконавчого провадження №57730383.
Згідно із п. 7 ч. 1 ст. 3 Закону України "Про виконавче провадження" відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню рішення на підставі таких виконавчих документів, зокрема, рішень інших державних органів та рішень Національного банку України, які законом визнані виконавчими документами.
Виконавець розпочинає примусове виконання рішення на підставі виконавчого документа, зазначеного у статті 3 цього Закону за заявою стягувача про примусове виконання рішення (ч. 1 ст. 26 Закону України "Про виконавче провадження").
Постановою Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку накладення штрафів за порушення законодавства про працю та зайнятість населення" від 17.07.2013 року №509 передбачено, що не сплачені у добровільному порядку штрафи стягуються органами державної виконавчої служби (щодо штрафів, передбачених частиною другою статті 265 Кодексу законів про працю України).
Оскільки, позивач на даний час оскаржує постанову про накладення штрафу уповноваженими посадовими особами №ТР1079/790/АВ/ТД-ФС від 27 серпня 2018 року, суд вважає, що на даний час існує очевидна небезпека заподіяння правам та інтересам позивача, до ухвалення рішення у справі, а для відновлення його прав необхідно буде докласти значних зусиль та витрат, а саме: повернути своє майно (кошти), на яке може бути звернуто стягнення у разі примусового виконання цієї постанови.
З викладеного випливає, що примусове виконання оскаржуваної постанови про накладення штрафу може призвести до значної шкоди інтересам позивача та негативних наслідків у вигляді звернення стягнення на кошти, майно тощо, накладення заборони розпоряджатися та/або користуватися майном, яке належить йому на праві власності, у тому числі коштами, або обмеження у користуванні таким майном. При цьому невжиття заходів забезпечення позову може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду.
Заходи забезпечення адміністративного позову відповідають предмету адміністративного позову та, водночас, вжиття таких заходів не зумовлює фактичного вирішення спору по суті, а спрямоване лише на збереження існуючого становища до розгляду справи по суті.
Відтак, з урахуванням наведеного, суд приходить до висновку, що заяву про забезпечення позову слід задовольнити.
Ухвала суду про забезпечення позову має відповідати вимогам до виконавчого документа, встановленим законом. Така ухвала підлягає негайному виконанню з дня її постановлення незалежно від її оскарження і відкриття виконавчого провадження (ч. 1 ст. 156 КАС України).
Керуючись ст.ст. 150, 151, 154 КАС України, суд
УХВАЛИВ:
1. Заяву про забезпечення позову Товариства з обмеженою відповідальністю "ТАР Агро" (47270, село Розгадів, Зборівський район, Тернопільська область, код ЄДРПОУ 37943439) у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ТАР Агро" до Управління Держпраці у Тернопільській області (46006, вул. Шпитальна, 7, м. Тернопіль, код ЄДРПОУ 3977822) про визнання протиправними та скасування постанови та припису - задовольнити.
2. Забезпечити адміністративний позов шляхом зупинення дії постанови Управління Держпраці у Тернопільській області про накладення штрафу уповноваженими посадовими особами від 27 серпня 2018 року №ТР1079/790/АВ/ТД-ФС у розмірі 223380,00 грн, до набрання законної сили судового рішення в адміністративній справі №1940/1820/18.
Ухвала про забезпечення позову підлягає негайному виконанню з дня її постановляння.
Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подання апеляційної скарги до Львівського апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд. Апеляційна скарга на ухвалу суду першої інстанції подається протягом п'ятнадцяти днів з дня її складення.
Повний текст ухвали складено 27 листопада 2018 року.
Головуючий суддя Мандзій О.П.
копія вірна
Суддя Мандзій О.П.
Суд | Тернопільський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.11.2018 |
Оприлюднено | 28.11.2018 |
Номер документу | 78120198 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Бруновська Надія Володимирівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Бруновська Надія Володимирівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Бруновська Надія Володимирівна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Мандзій Олексій Петрович
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Мандзій Олексій Петрович
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Мандзій Олексій Петрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні