П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 806/3361/17
Головуючий у 1-й інстанції: Черноліхов Сергій Вікторович
Суддя-доповідач: Сушко О.О.
20 листопада 2018 року
м. Вінниця
Сьомий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
головуючого судді: Сушка О.О.
суддів: Смілянця Е. С. Залімського І. Г. ,
за участю:
секретаря судового засідання: Платаш В.О.,
представника відповідача: Горкуши М.А.
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Головного управління Держгеокадастру у Житомирській області на рішення Житомирського окружного адміністративного суду від 09 січня 2018 року (м. Житомир, 18 січня 2018 року) у справі за адміністративним позовом ОСОБА_3 до Головного управління Держгеокадастру у Житомирській області про зобов`язання вчинити дії,
В С Т А Н О В И В :
позивач звернувся до суду з адміністративним позовом, в якому просив зобов'язати Головне управління Держгеокадастру у Житомирській області внести зміни до Державного земельного кадастру щодо належності на праві власності ОСОБА_4 земельних ділянок для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, розташованих на території Сингаївської сільської ради Коростенського району Житомирської області, площею 4,89 га з кадастровими номерами НОМЕР_1 та НОМЕР_2.
Відповідно до рішення Житомирського окружного адміністративного суду від 09 січня 2018 року позов задоволено повністю.
Не погоджуючись з вказаним рішенням відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати вказане рішення та ухвалити нове, яким відмовити в задоволенні позову.
Представник відповідача в судовому засіданні просив задовольнити апеляційну скаргу.
Представник позивача в судовому засіданні просив відмовити у задоволенні апеляційну скарги.
Розглянувши матеріали справи, колегія суддів апеляційної інстанції, дійшла висновку, що апеляційну скаргу необхідно залишити без задоволення, виходячи з наступного.
Судом першої інстанції та під час апеляційного провадження встановлено, що померла 26.09.2015 ОСОБА_4, була матір'ю позивача.
17.11.2017 позивач звернувся до Коростенської районної державної нотаріальної контори Житомирської області із заявою щодо роз'яснення по оформленню спадкових прав після смерті матері, на земельні ділянки загальною площею 4,89 га, для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, розташовані на території Сингаївської сільської ради Коростенського району Житомирської області, належні спадкодавцю, згідно Державного акту на право власності на земельну ділянку серії НОМЕР_3, виданого Коростенською райдержадміністрацією Житомирської області 16.06.2004 року.
Одночасно із заявою позивачем було надано лист відділу у Коростенському районі Головного управління Держгеокадастру у Житомирській області за №0-6-0.17-662/113-17 від 07.08.2017, в якому зазначено наступне. Власником земельних ділянок за кадастровими номерами НОМЕР_2, НОМЕР_1 є ОСОБА_4 відповідно до державного акту на право власності на земельну ділянку серії НОМЕР_3, що зареєстрований за № 112 від 16.06.2004. Інформація про власника (користувача) (ОСОБА_5 - прим.суду) земельної ділянки, що зазначена у витягах з Державного земельного кадастру про земельну ділянку НВ 1804143482017, НВ 1804143472017 - помилкова, виправити яку державний кадастровий реєстратор технічно не має змоги, що пов'язано із програмним забезпеченням Національної кадастрової системи.
Розглянувши подані документи, Коростенська районна державна нотаріальна контора Житомирської області відмовила у видачі свідоцтва про право на спадщину з огляду на встановлені розбіжності щодо власника земельних ділянок з кадастровими номерами НОМЕР_2, НОМЕР_1 у Державному земельному кадастрі та державному акті на право власності на земельну ділянку серії НОМЕР_3.
Суд першої інстанції при ухваленні оскарженого рішення виходив з обґрунтованості та доведеності позовних вимог, а відтак наявності підстав для задоволення адміністративного позову.
Колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції з огляду на наступне.
Так, ч.ч.1,2 ст.6 Закону України "Про Державний земельний кадастр" від 07.07.2011 № 3613-VI (далі - Закон) передбачено, що ведення та адміністрування Державного земельного кадастру забезпечуються центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.
Держателем Державного земельного кадастру є центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.
Згідно з ч.1 ст. 9 Закону, внесення відомостей до Державного земельного кадастру і надання таких відомостей здійснюються державними кадастровими реєстраторами центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.
Відомості про земельну ділянку містять також інформацію про її власників (користувачів) (ч.2 ст.15 Закону).
У відповідності до ч.1 ст.37 Закону України Про Державний земельний кадастр , у разі виявлення фізичною або юридичною особою у витязі, довідці з Державного земельного кадастру, викопіюванні з картографічних матеріалів Державного земельного кадастру технічної помилки (описка, друкарська, граматична, арифметична чи інша помилка), допущеної органом, що здійснює ведення Державного земельного кадастру, заінтересована особа письмово повідомляє про це центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, який перевіряє відповідність відомостей Державного земельного кадастру інформації, що міститься в документах, які стали підставою для внесення цих відомостей. Якщо факт невідповідності підтверджено, орган, що здійснює ведення Державного земельного кадастру, безоплатно виправляє допущену помилку в день надходження повідомлення та не пізніше наступного дня повідомляє про це заінтересованих осіб.
В силу п. 138 Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2012 року № 1051 (далі - Порядок), помилками у Державному земельному реєстрі є:
1) технічна помилка (описка, друкарська, граматична, арифметична чи інша помилка), допущена органом, що здійснює ведення Державного земельного кадастру;
2) технічна помилка (описка, друкарська, граматична, арифметична чи інша помилка), допущена не з вини органу, що здійснює ведення Державного земельного кадастру (в тому числі технічна помилка у документах, на підставі яких внесені відомості до Державного земельного кадастру);
3) помилка, допущена у відомостях Державного земельного кадастру внаслідок помилки у документації із землеустрою та оцінки земель (в тому числі виявлена після перенесення інформації про земельні ділянки з державного реєстру земель та відомостей про інші об'єкти Державного земельного кадастру, що містяться в документації із землеустрою та оцінки земель, затвердженій та переданій до 01 січня 2013 р. до Державного фонду документації із землеустрою);
4) помилка, допущена у відомостях Державного земельного кадастру, внесених до нього з інших кадастрів та інформаційних систем у порядку інформаційної взаємодії;
5) технічна помилка, допущена у відомостях Державного земельного кадастру внаслідок перенесення до Державного земельного кадастру відомостей про земельну ділянку, яка не була зареєстрована в державному реєстрі земель;
6) помилка, допущена у відомостях Державного земельного кадастру під час державної реєстрації земельної ділянки;
7) помилка у застосуванні систем координат для земельних ділянок, які були зареєстровані до 01 січня 2013 р. та перенесені до Державного земельного кадастру.
За змістом п. 144 Порядку, якщо факт невідповідності відомостей Державного земельного кадастру інформації, що міститься в документах, які є підставою для внесення таких відомостей, підтверджено, Державний реєстратор за допомогою програмного забезпечення Державного земельного кадастру:
1) складає в електронній та паперовій формі протокол виправлення помилки за формою згідно з додатком 30;
2) безоплатно виправляє допущену помилку (крім випадків, коли технічна помилка допущена не з вини органу, що здійснює ведення Державного земельного кадастру);
3) письмово повідомляє не пізніше наступного дня про виправлення помилки заінтересованим особам за формою згідно з додатком 31 (у тому числі власників, користувачів земельних ділянок, а також третіх осіб, інтересів яких стосувалося виправлення помилок);
4) безоплатно видає заявникові за його бажанням витяг, довідку з Державного земельного кадастру, викопіювання з картографічних матеріалів Державного земельного кадастру на заміну документа, в якому виявлено помилку.
З витягів з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права № 22619285 та № 22621099 від 05.06.2014 встановлено, що орендодавцем (власником) земельних ділянок за кадастровими номерами НОМЕР_2, НОМЕР_1 є ОСОБА_4
Згідно наявного в матеріалах справи державного акту серії НОМЕР_4 від 16.06.2004, власником земельних ділянок площею 4,89 га за кадастровими номерами НОМЕР_2, НОМЕР_1 є ОСОБА_4.
Разом з тим, у витягах з Державного земельного кадастру від 06.08.2017 №НВ-1804143482017, №НВ-1804143472017, власником, згідно державного акта НОМЕР_5 від 16.06.2004, зазначених вище земельних ділянок значиться ОСОБА_5
Тобто, у Державному земельному кадастрі міститься інформація щодо власника земельних ділянок № НОМЕР_2 та НОМЕР_6, яка не відповідає справжньому змісту правовстановлюючого документу на ці ділянки (державному акту НОМЕР_5 від 16.06.2004), а саме: відомості щодо їх власника - ОСОБА_5 - внесено помилково. Натомість дійсним власником є ОСОБА_4
Листом № 0-6-0.17-662/113-17 відділу у Коростенському районі Головного управління Держгеокадастру у Житомирській області підтверджено, що державним кадастровим реєстратором було виявлено невідповідність інформації, що міститься в Державному земельному кадастрі, щодо власника земельних ділянок з кадастровими номерами НОМЕР_2, НОМЕР_1, відомостям державного акту на право власності серії НОМЕР_4 від 16.06.2004, та встановлено, що їх власником є ОСОБА_4
За таких обставин у відповідача, згідно приписів ч.1 ст.37 Закону та п.144 Порядку, виник обов'язок виправити виявлену помилку у Державному земельному кадастрі та внести дані стосовно дійсного власника земельних ділянок з кадастровими номерами НОМЕР_2, НОМЕР_1, яким є ОСОБА_4
Беручи до уваги те, що державним кадастровим реєстратором було неправомірно відмовлено позивачу у внесенні таких змін до Державного земельного кадастру, що позбавляє позивача на оформлення спадщини після смерті його матері, вимога позивача зобов'язати виправити виявлену помилку на підставі судового рішення є обґрунтованою.
Частиною 5 ст.37 Закону визначено, що виправлення помилок у відомостях про земельну ділянку може здійснюватися також на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок у натурі (на місцевості) або матеріалів інвентаризації земель чи рішення суду.
Таким чином, колегія суддів вважає, що доводи апеляційної скарги не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, яке регулює спірні правовідносини, та повністю спростовуються встановленими у справі обставинами.
Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд
П О С Т А Н О В И В :
апеляційну скаргу Головного управління Держгеокадастру у Житомирській області залишити без задоволення, а рішення Житомирського окружного адміністративного суду від 09 січня 2018 року - без змін.
Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку згідно зі ст.ст.328, 329 КАС України.
Постанова суду складена в повному обсязі 27 листопада 2018 року.
Головуючий Сушко О.О. Судді Смілянець Е. С. Залімський І. Г.
Суд | Сьомий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.11.2018 |
Оприлюднено | 29.11.2018 |
Номер документу | 78158902 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Сьомий апеляційний адміністративний суд
Сушко О.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні