Ухвала
від 14.11.2018 по справі 438/761/17
ТРУСКАВЕЦЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 438/761/17

провадження №2/457/287/18

УХВАЛА

14 листопада 2018 року м. Трускавець

Трускавецький міський суд Львівської області

в складі: головуючого - судді Марчука В.І.

при секретарі Мазурик В.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Трускавці справу за позовом Державної архітектурно-будівельної інспекції України до ОСОБА_1 про знесення самовільно збудованого об'єкта будівництва ,

в с т а н о в и в :

В провадженні Трускавецького міського суду Львівської області на розгляді перебуває цивільна справа за позовом Державної архітектурно-будівельної інспекції України до ОСОБА_1 про знесення самовільно збудованого об'єкта будівництва .

До суду надійшло клопотання представника відповідача ОСОБА_1 ОСОБА_2 про закриття провадження у справі. Представник відповідача клопотання мотивує тим, що зазначена справа не підлягає розгляду в порядку цивільного судочинства, оскільки позов подано центральним органом виконавчої влади, що свідчить про владно-управлінський характер, а отже і публічно-правову природу таких правовідносин.

Представник відповідача ОСОБА_2 в судовому засіданні клопотання про закриття провадження у справі підтримав, просить задоволити.

Представник Державної архітектурно-будівельної інспекції України в судовому засіданні проти задоволення клопотання заперечив.

Заслухавши учасників судового процесу, дослідивши матеріали справи, суд приходить до наступного висновку.

Згідно з пунктом 1 Положення про Державну архітектурно-будівельну інспекцію України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 9 липня 2014 року № 294, Державна архітектурно-будівельна інспекція України (Держархбудінспекція) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Віце-прем'єр-міністра України - Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства і який реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду.

Відповідно до пункту 3 цього Положення основними завданнями Держархбудінспекції є реалізація державної політики з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду, а саме:

внесення на розгляд Віце-прем'єр-міністра України - Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства пропозицій щодо забезпечення формування державної політики з питань, що належать до сфери діяльності Держархбудінспекції;

здійснення державного контролю та нагляду за дотриманням вимог законодавства, будівельних норм, державних стандартів і правил;

виконання дозвільних та реєстраційних функцій у будівництві, ліцензування у визначених законодавством випадках.

Викладене вказує, що зазначені правовідносини є публічно-правовими, а справи зі спорів, що виникають між суб'єктами цих відносин, є адміністративними.

У зв'язку з цим юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи за участю Державної архітектурно-будівельної інспекції України та її територіальних органів, у тому числі й ті, які виникають під час виконання повноважень:

у сфері державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду (закони України від 16 листопада 1992 року № 2780-XII "Про основи містобудування", від 17 лютого 2011 року № 3038-VI "Про регулювання містобудівної діяльності", від 14 жовтня 1994 року № 208/94-ВР "Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності", від 20 травня 1999 року № 687-XIV "Про архітектурну діяльність", від 5 квітня 2007 року № 877-V "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", частина восьма статті 4 Закону України від 25 грудня 2008 року № 800-VI "Про запобігання впливу світової фінансової кризи на розвиток будівельної галузі та житлового будівництва", частина п'ята статті 11 Закону України від 5 листопада 2009 року № 1704-VI "Про будівельні норми");

у сфері ліцензування господарської діяльності, пов'язаної із створенням об'єктів архітектури (стаття 17 Закону України від 20 травня 1999 року № 687-XIV "Про архітектурну діяльність", Закон України від 1 червня 2000 року № 1775-III "Про ліцензування певних видів господарської діяльності").

Вказаний висновок суду узгоджується і з положеннями пункту 10 постанови Пленуму Вищого адміністративного суду України від 20 травня 2013 року №8 "Про окремі питання юрисдикції адміністративних судів" де вказується на те, що спори, що виникають у таких відносинах, підлягають розгляду в порядку адміністративного судочинства.

Крім цього, спори, які виникають з приводу самочинного будівництва, є публічно-правовими, оскільки виникають за участю суб'єкта владних повноважень, який реалізовує у спірних відносинах надані йому законодавством владні управлінські функції стосовно забезпечення законності, правопорядку, охорони прав, свобод і законних інтересів громадян. Справи за позовом такого суб'єкта належать до юрисдикції адміністративних судів.

Відповідно до п.1 ч.1 ст. 255 ЦПК України суд своєю ухвалою закриває провадження у справі, якщо справа не підлягає розгляду в порядку цивільного судочинства.

За викладених обставин, суд вбачає підстави для закриття провадженням справи, у зввЂ�язку з тим, що справа не підлягає розгляду в порядку цивільного судочинства .

Керуючись ст. 255 ч.1 п.1 ЦПК України, суд,

у х в а л и в :

Клопотання представника відповідача ОСОБА_2 про закриття провадження у справі задоволити.

Справу за позовом Державної архітектурно-будівельної інспекції України до ОСОБА_1 про знесення самовільно збудованого об'єкта будівництвапровадженням закрити.

РозвЂ�яснити позивачу, що розгляд його справи віднесено до юрисдикції Львівського окружного адміністративного суду.

Ухвала може бути оскаржена протягом пвЂ�ятнадцяти днів з дня її складання шляхом подання апеляційної скарги до апеляційного суду Львівської області через Трускавецький міський суд Львівської області.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею.

Суддя: ОСОБА_3

СудТрускавецький міський суд Львівської області
Дата ухвалення рішення14.11.2018
Оприлюднено30.11.2018
Номер документу78192802
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —438/761/17

Ухвала від 22.06.2018

Цивільне

Бориславський міський суд Львівської області

Хемич О. Б.

Ухвала від 29.11.2018

Цивільне

Трускавецький міський суд Львівської області

Марчук В. І.

Ухвала від 14.11.2018

Цивільне

Трускавецький міський суд Львівської області

Марчук В. І.

Ухвала від 31.08.2018

Цивільне

Трускавецький міський суд Львівської області

Марчук В. І.

Ухвала від 25.06.2018

Цивільне

Бориславський міський суд Львівської області

Хемич О. Б.

Ухвала від 01.03.2018

Цивільне

Бориславський міський суд Львівської області

Слиш А. Т.

Ухвала від 23.01.2018

Цивільне

Апеляційний суд Львівської області

Левик Я. А.

Ухвала від 12.10.2017

Цивільне

Бориславський міський суд Львівської області

Хемич О. Б.

Ухвала від 12.10.2017

Цивільне

Бориславський міський суд Львівської області

Хемич О. Б.

Ухвала від 03.10.2017

Цивільне

Бориславський міський суд Львівської області

Хемич О. Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні