ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ
65119, м. Одеса, просп. Шевченка, 29, тел.: (0482) 307-983, e-mail: inbox@od.arbitr.gov.ua
веб-адреса: http://od.arbitr.gov.ua
УХВАЛА
"30" листопада 2018 р.м. Одеса Справа № 916/2103/18
Господарський суд Одеської області у складі судді Невінгловська Ю.М.
при секретарі судового засідання: Карагяур В.М.
за участю представників:
від Товариства з обмеженою відповідальністю "Краншип": Богданцева І.В. (за довіреністю);
від Державного підприємства "Морський торговельний порт Усть-Дунайськ" : Роман В.С. адвокат (договір № 2811/18 від 29.11.2018р.), Ковальчук О.М. - адвокат (ордер № ОД052697 від 29.11.2018р.);
від Державного підприємства „Адміністрація морських портів України" в особі Філії Усть-Дунайськ Державного підприємства Державного підприємства „Адміністрація морських портів України": Перейма Д.О. (за довіреністю);
до відповідача: Державне підприємства "Морський торговельний порт Усть-Дунайськ"(65026, м. Одеса, вул. Ланжеронівська, 1);
за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача: Державного підприємства „Адміністрація морських портів України" (65026, м. Одеса, вул. Ланжеронівська, 1) в особі Філії Усть-Дунайськ Державного підприємства Державного підприємства „Адміністрація морських портів України"(68355, Одеська обл., Кілійський р-н, м. Вилкове, вул. Придунайська, 2);
про зобов'язання укласти договір та встановлення земельного сервітуту
ВСТАНОВИВ:
Суть спору : Суть спору: 01.10.2018р. Товариство з обмеженою відповідальністю "Краншип" звернулось до Господарського суду Одеської області з позовною заявою (вх. ГСОО №2274/18) до відповідачів - Міністерства інфраструктури України та Державного підприємства "Морський торговельний порт Усть-Дунайськ", в якій просить суд встановити земельний сервітут через земельну ділянку, що була виділена за розподільчим балансом від 13.06.2013 року Державному підприємству „Морський торговельний порт Усть-Дунайськ" в межах облаштованої дороги на складській площі інвентарний номер 861, від автодороги на в'їзді в портовий пункт Кілія порту Усть-Дунайськ до території причалу №1 портового пункту Кілія порту Усть-Дунайськ, які перебувають у господарчому віданні філії Усть-Дунайськ ДП „АМПУ", площею 1058 кв.м. на користь Товариства з обмеженою відповідальністю „Кран шип", визначивши такі умови сервітуту: вид сервітуту - для проїзду техніки, транспортних засобів Товариства з обмеженою відповідальністю „Кран шип" та замовників портових послуг та для проходу співробітників Товариства з обмеженою відповідальністю „Кран шип" та фізичних осіб замовників портових послуг до причалу №1 портового пункту Кілія порту Усть-Дунайськ, розміщення техніки, маневрування транспортних засобів Товариства з обмеженою відповідальністю „Кран шип" та замовників портових послуг біля причалу №1 портового пункту Кілія порту Усть-Дунайськ; строк дії сервітуту визначити до припинення в установленому порядку дії договору № 151-П-АМПУ-17 від 13.12.2017 року про забезпечення доступу Портового оператора до причалу; визначити плату за користування земельним сервітутом в розмірі відповідної частини витрат (1/3 частки) на сплату земельного податку та обслуговування дорожнього полотна; зобов'язати Державне підприємство „Морський торговельний порт Усть-Дунайськ" укласти договір про спільне використання технологічно пов'язаних об'єктів портової інфраструктури, до складу яких входить дорога, облаштована в межах складської площі інвентарний номер 861, а також лінії зв'язку, засоби тепло-, газо-, водо- та електропостачання, інженерні комунікації на території портового пункту Кілія порту Усть-Дунайськ; зобов'язати Міністерство інфраструктури України передати Державному підприємству „Адміністрація морських портів України" в господарське відання частину складської площі інвентарний номер 861 портового пункту Кілія Державного підприємства „Морський торговельний порт Усть-Дунайськ" у вигляді дороги по доступу до причалу № 1 портового пункту Кілія порту Усть-Дунайськ як об'єкт стратегічної інфраструктури.
Правовими підставами для звернення з відповідним позовом позивачем, зокрема, визначено положення ст.ст. 4, 13, 15, 18 Закону України „Про морські порти", ст.ст. 98-101 Земельного кодексу України, ст.ст. 3, 6 Закону України „Про управління об'єктами державної власності", ст.ст. 12, 15, 16, 401, 404 Цивільного кодексу України, ст. 5 Господарського кодексу України.
Обґрунтовуючи заявлені позовні вимоги позивач посилається на те, що шляхом укладення 13.12.2017 року між позивачем та ДП „АМПУ" договору №151-П-АМПУ-17 про забезпечення доступу портового оператора до причалу ТОВ "Краншип" отримало статус портового оператора (стивідорна компанія), а ДП „АМПУ" зобов'язалось забезпечити доступ ТОВ "Краншип" до причалу № 1 портового пункту Кілія філії „Усть-Дунайськ" ДП „АМПУ". Водночас, позивач вказує на те, що за договором №4-ІІ-ФУД-18 від 04.06.2018р, укладеного між позивачем та ДП „АМПУ" в межах взаємодії та співробітництва, за рахунок ТОВ "Краншип" на території портового пункту Кілія було дозволено розміщення вагового пересувного комплексу. При цьому, позивач зазначає, що станом на дату подання позову в портовому пункту Кілія морського порту Усть-Дунайськ здійснюють діяльність два портових оператори - ДП „МТП Усть-Дунайськ" та ТОВ "Краншип". Однак, як стверджує позивач, в портовому пункту Кілія здійснює свою діяльність також фірма „Давос" у формі Товариства з обмеженою відповідальністю, яка не є портовим оператором та 14.06.2018 року внаслідок спільних дій ДП „МТП Усть-Дунайськ" та фірми „Давос" у формі Товариства з обмеженою відповідальністю на складські площі інвентарний номер 861, яка слугує проїздом до причалу № 1 уздовж причальної лінії на відстані конструктивної ширини причалу №1 було здійснено повне перекриття доступу транспортних засобів ТОВ "Краншип" до причальної лінії за допомогою техніки та транспортних засобів, належних фірмі „Давос" та третім особам, що повністю унеможливлює виконання господарської діяльності позивача. Крім того, позивач стверджує, що 14.09.2018р., 20.09.2018р., вказаними особами повторно здійснено блокування проїзду/виїзду транспортних потужностей позивача до/з причалу №1, розташованого у портовому пункті Кілія, шляхом розміщення на складському майданчику інвентарний номер 861 уздовж причальної лінії на відстані конструктивної ширини причалу №1 транспортних засобів та інших об'єктів. Водночас, позивач стверджує, що ДП „МТП Усть-Дунайськ" в порушення ст. 18 Закону України „Про морські порти в Україні" ухиляється від підписання договору про спільне використання технологічно пов'язаних об'єктів портової інфраструктури з позивачем. Отже, позивач стверджує, що його діяльність, як портового оператора на території причалу №1 філії Усть-Дунайськ ДП „АМПУ" повністю заблоковано з боку ДП „МТП Усть-Дунайськ" та фірмою „Давос" у формі ТОВ, шляхом створення механічних перешкод у доступі до причалу №1 портового пункту Кілія, заборони проїзду транспортних засобів та проходу співробітників позивача охороною ДП „МТП Усть-Дунайськ" через контрольно-пропускний пункт портового пункту Кілія та по території порту, ухилення від укладення договорів щодо спільного використання технологічно пов'язаних об'єктів портової інфраструктури.
Ухвалою суду від 05.10.2018р. за даним позовом було відкрито провадження у справі № 916/2103/18 за правилами загального позовного провадження із проведенням підготовчого засідання. Крім того, даною ухвалою суду, за клопотанням позивача, в порядку ст. 50 Господарського процесуального кодексу України було залучено Державне підприємство „Адміністрація морських портів України", Філію Усть-Дунайськ Державного підприємства Державного підприємства „Адміністрація морських портів України" до участі у справі в якості третіх осіб, які не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідачів.
Ухвалою суду від 31.10.2018 року судом за клопотанням Державного підприємства „Адміністрація морських портів України", зокрема, було виключено зі складу учасників справи, в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог Філію Усть-Дунайськ Державного підприємства „Адміністрація морських портів України" та залучено Державне підприємство „Адміністрація морських портів України" в особі Філії Усть-Дунайськ Державного підприємства Державного підприємства „Адміністрація морських портів України" до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідачів.
21.11.2018 року від позивача надійшла заява про уточнення позовних вимог (вх. ГСОО № 2-5910/18), згідно якої позивач зменшив позовні вимоги, шляхом виключення позовних вимог заявлених до Міністерства інфраструктури України про зобов'язання передати Державному підприємству „Адміністрація морських портів України" в господарське відання частину складської площі інвентарний номер 861 портового пункту Кілія Державного підприємства „Морський торговельний порт Усть-Дунайськ" у вигляді дороги по доступу до причалу № 1 портового пункту Кілія порту Усть-Дунайськ як об'єкт стратегічної інфраструктури.
У судовому засіданні від 21.11.2018 року судом було постановлено протокольну хвалу, згідно якої подальший розгляд справи №916/2103/18 здійснюється судом з урахуванням вимог та кількісного складу відповідачів, визначеного позивачем в заяві про зменшення позовних вимог вх. ГСОО №2-5910/18.
30.11.2018 року до суду від відповідача надійшло клопотання (вх. ГСОО №2-6062/18), відповідно до якого останній просить суд продовжити строк підготовчого провадження на 30 днів, у зв'язку з необхідністю ознайомитись з матеріалами справи та необхідністю подання доказів та відповідних пояснень по суті спору, в тому числі заперечень щодо уточнених позовних вимог. З аналогічних підстав відповідачем також було подано клопотання в порядку ст. 183 Господарського процесуального кодексу України, про відкладення підготовчого засідання на іншу дату.
У судовому засіданні 30.11.2018 року, представником позивача було підтримано раніше заявлене усне клопотання про продовження строку підготовчого провадження на 30 днів, відповідно до ст. 177 Господарського процесуального кодексу України.
Відповідно до ч. 1 ст. 177 Господарського процесуального кодексу України, серед іншого, завданнями підготовчого провадження є: з'ясування заперечень проти позовних вимог; визначення обставин справи, які підлягають встановленню, та зібрання відповідних доказів; вчинення інших дій з метою забезпечення правильного, своєчасного і безперешкодного розгляду справи по суті.
За приписами ч. 3 ст. 177 Господарського процесуального кодексу України визначено, що підготовче провадження має бути проведене протягом шістдесяти днів з дня відкриття провадження у справі. У виняткових випадках для належної підготовки справи для розгляду по суті цей строк може бути продовжений не більше ніж на тридцять днів за клопотанням однієї із сторін або з ініціативи суду.
Згідно ч. 2 ст. 182 Господарського процесуального кодексу України, у підготовчому засіданні суд, зокрема, здійснює інші дії, необхідні для забезпечення правильного і своєчасного розгляду справи по суті.
Положеннями п. 3 ч. 2 ст. 183 Господарського процесуального кодексу України передбачено, що суд відкладає підготовче засідання в межах визначеного цим Кодексом строку підготовчого провадження у випадку, коли питання, визначені частиною другою статті 182 цього Кодексу, не можуть бути розглянуті у даному підготовчому засіданні.
Приймаючи до уваги складність справи та необхідність належної підготовки справи для розгляду по суті, з метою забезпечення процесуальних прав сторін, а також того, що строк підготовчого провадження, передбачений ст.177 Господарського процесуального кодексу України у справі № 916/2103/18 закінчується 04.12.2018 року, суд вважає за необхідне задовольнити клопотання представників сторін про продовження строку підготовчого провадження та відповідно до ч. 3 ст. 177 Господарського процесуального кодексу України, продовжити строк підготовчого провадження на 30 днів.
Згідно ч. 2 ст. 182 Господарського процесуального кодексу України, у підготовчому засіданні суд, зокрема, з'ясовує, чи повідомили сторони про всі обставини, які їм відомі.
Положеннями п. 3 ч. 2 ст. 183 Господарського процесуального кодексу України передбачено, що суд відкладає підготовче засідання в межах визначеного цим Кодексом строку підготовчого провадження у випадку, коли питання, визначені частиною другою статті 182 цього Кодексу, не можуть бути розглянуті у даному підготовчому засіданні.
Отже, приймаючи до уваги необхідність забезпечення правильного і своєчасного розгляду справи, з метою надання відповідачу часу для викладення пояснень щодо уточнених позовних вимог, судом було постановлено протокольну ухвалу про відкладення підготовчого засідання на 04.12.2018 року о 16 год. 00 хв.
У судовому засіданні від 30.11.2018 року судом було проголошено вступну та резолютивну частини ухвали суду та повідомлено учасникам справи, що повний текст ухвали буде складено 03.12.2018 року.
Керуючись ст.ст. 177, 234 Господарського процесуального кодексу України, суд
УХВАЛИВ:
1.Строк підготовчого провадження у справі № 916/2103/18 продовжити до 03.01.2019 року.
Інформацію по справі, що розглядається можна отримати на сторінці суду на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет за веб-адресою: http://od.arbitr.gov.ua
Ухвала набирає законної сили 03.12.2018 року та оскарженню не підлягає.
Суддя Ю.М. Невінгловська
Суд | Господарський суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 30.11.2018 |
Оприлюднено | 03.12.2018 |
Номер документу | 78248149 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Одеської області
Невінгловська Ю.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні