УХВАЛА
08 листопада 2018 року
Київ
справа №820/65/18
адміністративне провадження №К/9901/53955/18
Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду :
судді-доповідача - Гончарової І.А.,
суддів: Олендера І.Я., Ханової Р.Ф.,
перевіривши матеріали касаційної скарги Харківської митниці ДФС на рішення Харківського окружного адміністративного суду від 06.03.2018 та постанову Харківського апеляційного адміністративного суду від 22.05.2018 у справі №820/65/18 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ИРБИС-АВТО" до Київської міської митниці ДФС про визнання протиправним та скасування рішення про коригування митної вартості,
УСТАНОВИВ:
До Верховного Суду надійшла касаційна скарга Харківської митниці ДФС на рішення Харківського окружного адміністративного суду від 06.03.2018 та постанову Харківського апеляційного адміністративного суду від 22.05.2018.
27.08.2018 ухвалою Верховного Суду вказану касаційну скаргу залишено без руху з мотивів її невідповідності вимогам статті 330 Кодексу адміністративного судочинства України та надано відповідачу 10-денний строк з моменту отримання вказаної ухвали для усунення недоліків касаційної скарги, шляхом долучення документу про доплату судового збору. Разом з тим, витребувано справу №820/65/18 з суду першої інстанції.
На адресу Верховного Суду надійшло клопотання про усунуння недоліки касаційної скарги, а саме долучено платіжне доручення №4462 від 10.08.2018, що підтверджує доплату судового збору у розмірі 1124,00 грн.
Товариство з обмеженою відповідальністю ИРБИС-АВТО звернулось до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до Харківської митниці ДФС, в якому просило суд, визнати протиправним та скасувати рішення Харківської митниці ДФС про корегування митної вартості товарів № UА807000/2017/000648/2 від 07.11.2017.
Рішенням Харківського окружного адміністративного суду від 06.03.2018, залишеним без змін Харківського апеляційного адміністративного суду від 22.05.2018, позов задоволено повністю.
Судові рішення мотивовані тим, що Харківська митниця ДФС під час винесення рішення про корегування митної вартості товарів № UА807000/2017/000648/2 від 07 листопада 2017 року, діяла не на підставі та не у спосіб, що передбачені чинним законодавством України, отже таке рішення підлягає скасуванню.
Харківська митниця ДФС, не погодившись з судовими рішеннями, звернулася до суду з касаційною скаргою на рішення Харківського окружного адміністративного суду від 06.03.2018 та постанову Харківського апеляційного адміністративного суду від 22.05.2018 у справі №820/65/18, в якій просить скасувати оскаржувані рішення та прийняти нове рішення, яким відмовити у задоволенні позивних вимог повністю.
Перевіривши матеріали касаційної скарги, суд дійшов висновку про наявність підстав для відмови у відкритті касаційного провадження, виходячи з наступного.
Згідно з частиною першою статті 13 Кодексу адміністративного судочинства України (в редакції, що діє з 15.12.2017) учасники справи, а також особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси та (або) обов'язки, мають право на апеляційний перегляд справи та у визначених законом випадках - на касаційне оскарження судового рішення.
Відповідно до частини першої статті 328 Кодексу адміністративного судочинства України учасники справи, а також особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси та (або) обов'язки, мають право оскаржити в касаційному порядку рішення суду першої інстанції після апеляційного перегляду справи, а також постанову суду апеляційної інстанції повністю або частково у випадках, визначених цим Кодексом.
Аналіз наведеного законодавства дозволяє зазначити про те, що особи, які беруть участь у справі, у разі, якщо не погоджуються із ухваленими судовими рішеннями після їх перегляду в апеляційному порядку, можуть скористатися правом їх оскарження у касаційному порядку лише у визначених законом випадках.
Відповідно до частини третьої статті 3 Кодексу адміністративного судочинства України провадження в адміністративних справах здійснюється відповідно до закону, чинного на час вчинення окремої процесуальної дії, розгляду і вирішення справи.
Згідн з пунком 2 частиною п'ятої статті 328 Кодексу адміністративного судочинства України не підлягають касаційному оскарженню судові рішення у справах незначної складності, крім випадків, якщо:
а) касаційна скарга стосується питання права, яке має фундаментальне значення для формування єдиної правозастосовчої практики;
б) особа, яка подає касаційну скаргу, відповідно до цього Кодексу позбавлена можливості спростувати обставини, встановлені оскарженим судовим рішенням, при розгляді іншої справи;
в) справа становить значний суспільний інтерес або має виняткове значення для учасника справи, який подає касаційну скаргу;
г) суд першої інстанції відніс справу до категорії справ незначної складності помилково.
Відповідно до пункту 6 частини шостої статті 12 Кодексу адміністративного судочинства України для цілей цього Кодексу справами незначної складності є справи щодо оскарження рішення суб'єкта владних повноважень, на підставі якого ним може бути заявлено вимогу про стягнення грошових коштів у сумі, що не перевищує ста розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Згідно з пунктом 24 частини першої статті 4 Кодексу адміністративного судочинства України розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб - розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб, який вираховується станом на 1 січня календарного року, в якому подається відповідна заява або скарга, вчиняється процесуальна дія чи ухвалюється судове рішення.
Станом на 01.01.2018 прожитковий мінімум для працездатних осіб становить 1762 гривень (стаття 7 Закону України "Про Державний бюджет України на 2018 рік" від 07.12.2017 № 2246-VIII).
Враховуючи викладене, справи щодо оскарження рішення суб'єкта владних повноважень, на підставі якого ним може бути заявлено вимогу про стягнення грошових коштів у сумі, що не перевищує 176200 грн., відносяться до категорії справ незначної складності (за винятком випадків, передбачених пунктом 2 частини п'ятої статті 328 Кодексу адміністративного судочинства України).
З матеріалів касаційної скарги та оскаржуваних судових рішень вбачається, що предметом позову у справі №820/65/18 є вимога про визнання протиправним та скасування рішення про коригування митної вартості товарів від 07.11.2017 № UА807000/2017/000648/2 у розмірі 91285,00 грн.
Отже рішення Харківського окружного адміністративного суду від 06.03.2018 та постанова Харківського апеляційного адміністративного суду від 22.05.2018 у справі №820/65/18 - не підлягають касаційному оскарженню.
Згідно з пунктом 1 частини першої статті 333 Кодексу адміністративного судочинства України суд касаційної інстанції відмовляє у відкритті касаційного провадження у справі, якщо касаційну скаргу подано на судове рішення, що не підлягає касаційному оскарженню.
Враховуючи викладене, суд дійшов висновку про необхідність відмови у відкритті касаційного провадження.
Керуючись статтею 333 Кодексу адміністративного судочинства України,
УХВАЛИВ:
Відмовити у відкритті касаційного провадження за касаційною скаргою Харківської митниці ДФС на рішення Харківського окружного адміністративного суду від 06.03.2018 та постанову Харківського апеляційного адміністративного суду від 22.05.2018 у справі №820/65/18.
Надіслати особі, яка подала касаційну скаргу, копію ухвали про відмову у відкритті касаційного провадження разом з касаційною скаргою та доданими до скарги матеріалами.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання й оскарженню не підлягає.
Суддя-доповідач І. А. Гончарова
Судді І. Я. Олендер
Р. Ф. Ханова
Суд | Касаційний адміністративний суд Верховного Суду |
Дата ухвалення рішення | 08.11.2018 |
Оприлюднено | 04.12.2018 |
Номер документу | 78267764 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Гончарова І.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні