Постанова
від 30.11.2018 по справі 724/1656/17
СЬОМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 724/1656/17

Головуючий у 1-й інстанції: Гураль Л.Л.

Суддя-доповідач: ОСОБА_1

30 листопада 2018 року

м. Вінниця

Сьомий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді: Кузьменко Л.В.

суддів: Іваненко Т.В. Шидловського В.Б. ,

розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Санковецької сільської ради Хотинського району Чернівецької області на рішення Хотинського районного суду Чернівецької області від 14 травня 2018 року (рішення ухвалене суддею Гураль Л.Л. в м.Хотин, повний текст судового рішення складено 18 травня 2018 року) у справі за адміністративним позовом ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5 до Санковецької сільської ради Хотинського району Чернівецької області, третя особа - ОСОБА_6 сільська об'єднана територіальна громада Хотинського району Чернівецької області про визнання протиправним та скасування рішення Санковецької сільської ради Хотинського району Чернівецької області від 13 жовтня 2017 року та зобов'язання вчинити дії,

В С Т А Н О В И В :

ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_7, ОСОБА_5 звернулись до суду з позовом до Санковецької сільської ради Хотинського району Чернівецької області (до участі в справі судом першої інстанції як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета позову на стороні відповідача, залучено ОСОБА_6 сільську об'єднану територіальну громаду). Позивачі просили визнати протиправним та скасування рішення позачергової ХІХ сесії VІІ скликання Санковецької сільської ради Хотинського району Чернівецької області від 13 жовтня 2017 року Про надання згоди на добровільне приєднання до ОСОБА_6 об'єднаної територіальної громади , зобов'язати Санковецьку сільську раду Хотинського району Чернівецької області здійснити дії, які передбачені п.5 ст.7 Закону України Про добровільне об'єднання територіальних громад , а саме: повторно прийняти рішення про добровільне об'єднання територіальних громад або про проведення місцевого референдуму щодо підтримки об'єднання територіальних громад.

В обґрунтування позовних вимог позивачі зазначають, що 13.10.2017р. Санковецька сільська рада Хотинського району Чернівецької області на позачерговій ХІХ сесії VІІ скликання прийняла рішення про надання згоди на добровільне приєднання до ОСОБА_6 об'єднаної територіальної громади.

Позивачі вважають, що при прийнятті вказаного рішення сільською радою було порушено норми чинного законодавства та права членів територіальної громади с. Санківці Хотинського району Чернівецької області та не взято до уваги, що 14.08.2017р. Санковецька сільська рада Хотинського району Чернівецької області прийняла рішення №67/13-17 Про розгляд пропозиції щодо добровільного об'єднання територіальних громад , згідно якого прийняла пропозицію щодо добровільного об'єднання територіальних громад сіл Бочківці та Грозинці Хотинського району Чернівецької області, села Санківці в Колінковецьку об'єднану територіальну громаду з центром у селі Колінківці Хотинського району Чернівецької області, було проведено ряд процедурних заходів на виконання приписів закону: громадські слухання.

14.08.2017 року рішенням Санковецької сільської ради №68/13-17 надано згоду на добровільне об'єднання територіальних громад та делеговано представника до спільної робочої групи. В подальшому 20.08.2017р. Санковецька сільська рада рішенням №71/15/17 схвалила проект рішення Санковецької сільської ради Про об'єднання територіальних громад та подала Чернівецькій обласній державній адміністрації для надання висновку щодо відповідності проектів Конституції та законам України.

Розпорядженням №721-р від 31.08.2017р. Чернівецька облдержадміністрація затвердила висновок на відповідність Конституції та законам України схвалених проектів рішень Колінковецької сільської ради та Санковецької сільської ради щодо добровільного об'єднання територіальних громад.

Відтак, позивачі вважають, що оскаржуване рішення Санковецької сільської ради від 13.10.2017р. суперечить раніше прийнятим рішенням сільської ради та суперечать вимогам ст.3 Закону України Про добровільне об'єднання територіальних громад , оскільки відповідачем проігноровано право громадян с. Санківці на місцеве самоврядування та право вирішувати питання місцевого значення. Позивачі вважають, що лише в разі не підтримання громадянами об'єднання територіальних громад на місцевому референдумі сільська рада могла розглядати питання щодо добровільного приєднання територіальної громади с.Санківці до ОСОБА_6 об'єднаної територіальної громади. Також, позивачі стверджують, що відмова від об'єднання в одну територіальну громаду (Колінковецьку) можлива тільки на стадії надання згоди на добровільне об'єднання територіальних громад.

Рішенням Хотинського районного суду Чернівецької області від 14 травня 2018 року позов задоволено частково.

Суд першої інстанції визнав протиправним та скасував рішення позачергової ХІХ сесії VІІ скликання Санковецької сільської ради Хотинського району Чернівецької області №78/19-17 від 13.10.2017р. Про надання згоди на добровільне приєднання до ОСОБА_6 об'єднаної територіальної громади .

В решті позову щодо зобов'язання Санковецьку сільську раду Хотинського району Чернівецької області здійснити дії, які передбачені п.5 ст.7 Закону України Про добровільне об'єднання територіальних громад , а саме повторно прийняти рішення про добровільне об'єднання територіальних громад або про проведення місцевого референдуму щодо підтримки об'єднання територіальних громад - суд відмовив.

Також суд першої інстанції стягнув з відповідача на користь позивачів понесені судові витрати.

Відповідач не погодився з рішенням суду першої інстанції, подав апеляційну скаргу, в якій з підстав порушення судом норм матеріального та процесуального права, неповноти з'ясуванні обставин справи, невідповідності висновків суду першої інстанції обставинам справи, які мають значення для вирішення спору, просить скасувати рішення суду першої інстанції в частині задоволених позовних вимог та ухвалити нове про відмову в задоволенні позову в повному обсязі. Апелянт вважає, що суд першої інстанції при ухваленні оскаржуваного рішення не дав належної оцінки доводам відповідача, не взяв до уваги, що 21.06.2018 року в справі №824/165/18-а суд ухвалив рішення, яким визнав незаконним та скасував рішення Санковецької сільської ради №68/13-17 від 14.08.2017 року та № 71/15/17 від 20.08.2017 року.

У відзиві на апеляційну скаргу позивачі просять залишити її без задоволення.

Третя особа на стороні відповідача направила до суду апеляційної інстанції заяву про визнання позову, яку колегія суддів з огляду на процесуальний статус та права третьої особи в справі розцінює як те, що остання не підтримує доводи апеляційної скарги.

В судове засідання сторони, третя особа та їх представники не прибули, про день, час та місце розгляду апеляційної скарги повідомлені належним чином, просили розглядати апеляційну скаргу за їх відсутності.

Заслухавши суддю-доповідача, обговоривши доводи апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з огляду на таке.

Частиною другою статті 19 Конституції України обумовлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

За змістом статті 144 Конституції України органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов'язковими до виконання на відповідній території.

Згідно з частиною третьою статті 24 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" органи місцевого самоврядування та їх посадові особи діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією і законами України, та керуються у своїй діяльності Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, а в Автономній Республіці Крим - також нормативно-правовими актами Верховної ОСОБА_5 України і ОСОБА_5 міністрів Автономної Республіки Крим, прийнятими у межах їхньої компетенції.

Відповідно до статті 2 Закону України "Про добровільне об'єднання територіальних громад" (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) добровільне об'єднання територіальних громад сіл, селищ, міст здійснюється з дотриманням таких принципів: 1) конституційності та законності; 2) добровільності; 3) економічної ефективності; 4) державної підтримки; 5) повсюдності місцевого самоврядування; 6) прозорості та відкритості; 7) відповідальності.

Відповідно до статті 3 вказаного Закону суб'єктами добровільного об'єднання територіальних громад є суміжні територіальні громади сіл, селищ, міст.

Об'єднана територіальна громада, адміністративним центром якої визначено місто, є міською територіальною громадою, центром якої визначено селище, - селищною, центром якої визначено село, - сільською.

Порядок ініціювання та розгляду питання про добровільне об'єднання територіальних громад регулюється статтями 5-7 Закону України "Про добровільне об'єднання територіальних громад" № 157-VIII (далі за текстом Закон № 157-VIII).

В силу положень вказаних статей Закону №157-VIII ініціаторами добровільного об'єднання територіальних громад можуть бути, зокрема, відповідний сільський, селищний, міський голова, не менш як третина депутатів від загального складу сільської, селищної, міської ради (пункти 1, 2 частини першої статті 5 Закону №157-VIII).

Пропозиція щодо ініціювання добровільного об'єднання територіальних громад повинна, зокрема, містити перелік територіальних громад, що об'єднуються, із зазначенням відповідних населених пунктів (пункт 1 частини другої статті 5 Закону №157-VIII).

Така пропозиція підлягає громадському обговоренню у громаді, яка ініціює об'єднання. Забезпечує проведення громадського обговорення сільський, селищний, міський голова відповідної громади. Громадське обговорення проводиться протягом 30 днів; скорочення цього строку нормами закону не передбачене (частина третя статті 5 Закону № 157-VIII).

Порядок проведення громадського обговорення з питань, передбачених цим Законом, визначається сільською, селищною, міською радою (частина четверта статті 5 Закону №157-VIII).

Сільський, селищний, міських голова громади - ініціатора об'єднання надсилає пропозицію про таке об'єднання сільським, селищним, міським головам громад, з якими пропонується утворити об'єднану громаду (частина перша статті 6 Закону № 157-VIII). Форма такої пропозиції законом не визначена.

Сільський, селищний, міських голова громади, яка отримала пропозицію, забезпечує громадське обговорення пропозиції. Громадське обговорення проводиться протягом 30 днів з дня надходження пропозиції.

Відповідно до частини четвертої статті 5 Закону № 157-VIII, порядок проведення такого громадського обговорення визначається сільською, селищною, міською радою.

Після завершення громадського обговорення пропозиція подається до відповідної ради на наступну сесію для прийняття рішення про надання згоди на добровільне об'єднання територіальних громад та делегування представника (представників) до спільної робочої групи або про відмову в наданні згоди (частина четверта статті 6 Закону № 157-VIII).

Таким чином, тридцяти денний строк для проведення громадських обговорень пропозицій щодо об'єднання територіальних громад є граничним.

Лише у разі прийняття рішення про надання згоди на добровільне об'єднання територіальних громад (тобто лише після прийняття такого рішення) сільський, селищний, міський голова, який ініціював об'єднання, приймає рішення про утворення спільної робочої групи з підготовки проектів рішень щодо добровільного об'єднання територіальних громад. (абзац перший частини третьої статті 6 Закону №157-VIII).

Спільна робоча група формується з однакової кількості представників від кожної територіальної громади, що об'єднується (абзац другий частини третьої статті 6 Закону №157-VIII). Таким чином, до складу робочої групи обов'язково входять представники усіх територіальних громад, які надали згоду на об'єднання. До того часу, поки усі територіальні громади, яким була надіслана пропозиція, не приймуть рішення про її прийняття або відхилення, така робоча група не може бути утворена.

Проекти рішень щодо добровільного об'єднання територіальних громад повинні, зокрема, містити перелік територіальних громад, що об'єднуються, із зазначенням відповідних населених пунктів (пункт 1 частини першої статті 7 Закону №157-VIII ).

Сільські, селищні, міські голови забезпечують протягом 60 днів проведення обов'язкового громадського обговорення (громадські слухання, збори громадян, інші форми консультацій з громадськістю) підготовлених спільною робочою групою проектів рішень щодо добровільного об'єднання територіальних громад, за результатами якого сільські, селищні, міські голови вносять питання про його схвалення на розгляд сільських, селищних, міських рад (абзац перший частини другої статті 7 Закону №157-VIII).

Колегія суддів наголошує, що це друге є обов'язковим громадським обговоренням пропозиції про об'єднання територіальних громад.

Питання про схвалення проекту рішення щодо добровільного об'єднання територіальних громад розглядається сільськими, селищними, міськими радами протягом 30 днів з дня його внесення на їх розгляд та з врахуванням результатів громадського обговорення.

Хронологія подій, які є предметом оскарження:

Судами встановлено, що 18.08.2016р. ОСОБА_6 сільська рада звернулася до Санковецького сільського голови з пропозицією про добровільне об'єднання територіальних громад, обговорену територіальними громадами сіл Клішківці і Млинки, погоджену рішенням сесії ОСОБА_6 сільської ради VI скликання від 26.05.2015р. Згідно переліку пропонувалося об'єднатися таким населеним пунктам: ОСОБА_6 сільська рада, Санковецька сільська рада, Малинецька сільська рада, Шиловецька сільська рада, Полянська сільська рада з адміністративним центром в с. Клішківці (а.с. 158).

Судами встановлено і не заперечується сторонами, що станом на 2016 рік ОСОБА_6 об'єднана територіальна громада вже була сформована. ОСОБА_6 сільської ради від 03.06.2015р. (а.с. 208) з пропозицією добровільного об'єднання відповідачем попередньо було залишено без уваги.

Разом з тим, Санковецька сільська рада Хотинського району Чернівецької області з серпня 2016 року розпочала процедуру об'єднання із ОСОБА_6 ОТГ.

Так, рішенням Санковецької сільської ради Хотинського району Чернівецької області від 19.08.2016р. №35/6-16 прийнято наступні пропозиції:

1. Колінковецької сільської ради щодо добровільного об'єднання територіальних громад села Санківці в Колінковецьку територіальну громаду з центром в селі Колінківці Хотинського району Чернівецької області.

2. Грозинецької сільської ради щодо добровільного об'єднання територіальних громад села Санківці в Грозинецьку територіальну громаду з центром в селі Грозинці Хотинського району Чернівецької області.

3. ОСОБА_6 сільської ради щодо добровільного об'єднання територіальних громад села Санківці в ОСОБА_6 обєднану територіальну громаду з центром в селі Клішківці Хотинського району Чернівецької області (а.с.159).

21.08.2016р. рішенням загальних зборів уповноважених представників громадян с.Санківці Санковецької сільської ради №1, заслухавши пропозицію Колінковецької сільської ради, Грозинецької сільської ради та ОСОБА_6 сільської ради, прийнято пропозицію ОСОБА_6 б'єднаної територіальної громади щодо об'єднання з територіальною громадою ОСОБА_6 сільської ради (а.с. 160).

Рішенням Санковецької сільської ради Хотинського району Чернівецької області від 08.09.2016р. №38/7-16 затверджено рішення зборів уповноважених представників громадян села Санківці №1 від 21.08.2016р. Про добровільне об'єднання Санковецької територіальної громади з ОСОБА_6 об'єднаною територіальною громадою (а.с.161).

12.09.2016р. ОСОБА_6 сільському голові було надіслано пропозицію щодо добровільного об'єднання територіальних громад села Санківці до ОСОБА_6 сільської обєднаної територіальної громади з центром в с. Клішківці (а.с. 162).

Рішенням ОСОБА_6 сільської ради від 11.10.2016р. №154/13/2016 прийнято до відома лист Санковецької сільської ради від 12.09.2016р. з пропозицією щодо добровільного об'єднання територіальної громади села Санківці до ОСОБА_6 об'єднаної територіальної громади. Рекомендовано Санківській сільській раді винести на розгляд чергової сесії сільської ради проект рішення Про надання згоди на добровільне приєднання до ОСОБА_6 об'єднаної територіальної громади після прийняття Верховною Радою України Закону Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо добровільного приєднання територіальних громад) (а.с. 210).

Слід зазначити, що станом на день звернення Санковецької сільської громади до ОСОБА_6 об'єднаної територіальної громади з пропозицією щодо добровільного приєднання до ОСОБА_6 сільської об'єднаної територіальної громади з центром в с.Клішківці в Законі №157-VIII була відсутня ст.8-1 Ініціювання добровільного приєднання до об'єднаних територіальних громад.

Відтак, процес приєднання Санковецької сільської громади до ОСОБА_6 сільської об'єднаної територіальної громади станом на вересень 2016 року не було завершено, оскільки відповідно до приписів діючого на той час законодавства на розгляд чергової сесії сільської ради не виносилось питання про схвалення проекту рішення щодо добровільного об'єднання територіальних громад, а процедура приєднання до ОСОБА_6 об'єднаної територіальної громади Законом виписана не була.

Слід зазначити, що 09.02.2017 року до Закону №157-VIII було внесено зміни, де крім іншого, Закон доповнено розділом ІІ-1, яким прописано порядок та процедуру добровільного приєднання до об'єднаних територіальних громад.

Не зважаючи на розпочатий процес щодо об'єднання (фактично "приєднання") до ОСОБА_6 сільської об'єднаної територіальної громади, 14.08.2017р. Санковецька сільська рада Хотинського району Чернівецької області приймає рішення №67/13-17 Про розгляд пропозиції щодо добровільного об'єднання територіальних громад , згідно якого прийняла пропозицію щодо добровільного об'єднання територіальних громад сіл Бочківці та Грозинці Хотинського району Чернівецької області та села Санківці в Колінковецьку об'єднану територіальну громаду з центром у селі Колінківці Хотинського району Чернівецької області.

Відповідно до вказаного рішення від 14.08.2017р. були проведено громадські слухання щодо надання згоди на добровільне об'єднання територіальних громад, результати яких оформлено протоколом №4 від 14.08.2017р. та вирішено надати згоду на добровільне об'єднання територіальних громад с.Колінківці Хотинського району Чернівецької області та с.Санківці Хотинського району Чернівецької області в Колінковецьку об'єднану територіальну громаду з центром в селі Колінківці Хотинського району Чернівецької області.

14.08.2017р. Санковецька сільська рада Хотинського району Чернівецької області прийняла рішення №68/13-17 про надання згоди на добровільне об'єднання територіальних громад та делегувала представника до спільної робочої групи.

17.08.2017р. були проведені громадські слухання жителів с. Санківці про затвердження плану організаційних дій щодо об'єднання територіальних громад.

20.08.2017р. були проведені чергові громадські слухання жителів с. Санківці про добровільне об'єднання територіальних громад.

Також, було проведено таємне опитування мешканців с.Санківці щодо об'єднання територіальних громад. Як слідує з матеріалів справи за результатами такого опитування 202 мешканці проголосувало за , 141 проти , 9 бланків було зіпсовано.

20.08.2017р. Санковецька сільська рада Хотинського району Чернівецької області рішенням №71/15/17 схвалила проект рішення Санковецької сільської ради Про об'єднання територіальних громад та подала Чернівецькій обласній державній адміністрації для надання висновку щодо відповідності проектів Конституції та законам України.

Розпорядженням №721-р від 31.08.2017р. Чернівецька облдержадміністрація затвердила висновок на відповідність Конституції та законам України схвалених проектів рішень Колінковецької сільської ради та Санковецької сільської ради щодо добровільного об'єднання територіальних громад.

Колегія суддів наголошує, що процедура прийняття відповідачем рішень щодо добровільного об'єднання Колінковецької та Санковецької територіальних громад не є предметом цього спору, тому суд апеляційної інстанції не входить в обговорення питань законності їх прийняття.

Як вбачається з матеріалів справи 04.10.2017р. депутати Санковецької сільської ради звернулись до сільського голови з ініціативою організувати та провести позачергове скликання сесії сільської ради на 05.10.2017р. з порядком денним: "Про об'єднання територіальних громад" (а.с.27-28).

Санковецький сільський голова розпорядженням від 04.10.2017р. №18-р скликав на 13.10.2017р. о 14:00 год. позачергову ХІХ сесію VІІ скликання Санковецької сільської ради з таким порядком деним:

1.Про добровільне об'єднання територіальних громад.

2.Про надання згоди на добровільне приєднання територіальної громади до ОСОБА_6 об'єднаної територіальної громади (а.с.12).

Рішенням Санковецької сільської ради Хотинського району Чернівецької області від 13.10.2017р. №78/19/17 Про надання згоди на добровільне приєднання територіальної громади до ОСОБА_6 об'єднаної територіальної громади надано згоду на добровільне приєднання територіальної громади села Санківці до ОСОБА_6 об'єднаної територіальної громади. Санковецького сільського голову зобов'язано звернутись до ОСОБА_6 сільської об'єднаної територіальної громади з пропозицією про добровільне приєднання до вказаної територіальної громади (а.с.10).

Зі змісту протоколу №19 сесії Санковецької сільської ради від 13.10.2017р. вбачається, що за результатами голосування першого питання порядку денного Про добровільне об'єднання територіальних громад рішення не прийнято.

З другого питання Про надання згоди на добровільне приєднання територіальної громади до ОСОБА_6 об'єднаної територіальної громади - рішення прийнято (а.с.30-34).

Протокол поіменного голосування 19 сесії 7 скликання Санковецької сільської ради від 13.10.2017р. підписаний сільським головою та секретарем сесії, підписи інших депутатів, які брали участь в голосуванні, у ньому відсутні (а.с.35).

Рішенням ОСОБА_6 сільської ради від 20.10.2017р. №321/27/2017 надано згоду на добровільне приєднання територіальної громади села Санківці до ОСОБА_6 сільської об'єднаної територіальної громади Хотинського району Чернівецької області з центром в селі Клішківці (а.с. 211).

Рішенням ОСОБА_6 сільської ради від 05.12.2017р. №352/29/2017 схвалено проект рішення ОСОБА_6 сільської ради Про добровільне приєднання Санковецької територіальної громади до ОСОБА_6 сільської об'єднаної територіальної громади . Доручено ОСОБА_6 сільському голові подати проект сільської ради Про добровільне приєднання Саковецької територіальної громади до ОСОБА_6 сільської об'єднаної територіальної громади у п'ятиденний строк Чернівецькій обласній державній адміністрації для надання висновку щодо відповідності цього проекту Конституції та законам України (а.с. 212).

Крім того, рішенням Чернівецької обласної ради від 28.09.2017р. №187-16/17 Про схвалення змін до перспективного плану формування територій громад Чернівецької області створення Колінковецької ОТГ вилучено з проекту дня для вивчення.

Вищезазначене рішення було оскаржено в судовому порядку. Постановою Вінницького апеляційного адміністративного суду від 16.02.2018р. встановлено, що процедура прийняття оскаржуваного рішення здійснена з дотриманням вимог чинного законодавства України та Регламенту (а.с. 164-166).

Слід також зазначити, що Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 25.10.2017р. №794-р було внесено зміни до перспективного плану формування територій громад Чернівецької області, зокрема: позицію Клішковецька викладено в такій редакції: ОСОБА_6, Полянська, Рухотинська , та доповнено перелік такими позиціями: Колінковецька, до якої входять села Колінківці, Бочківці, Грозинці та Санківці Хотинського району (а.с.78-81).

З урахуванням встановлених у справі обставин, колегія суддів приходить до висновку, що приймаючи рішення №78/19-17 від 13.10.2017 року Про надання згоди на добровільне приєднання до ОСОБА_6 об'єднаної територіальної громади, Санковецька сільська рада зобов'язана була дотриматись приписів розділу ІІ-1 Закону №157-VIII, яким передбачено Порядок добровільного приєднання до об'єднаних територіальних громад.

Зокрема, частинами 1, 2 ст.8-1 Закону №157-VIII передбачено, що добровільно приєднатися до об'єднаної територіальної громади, визнаної спроможною відповідно до частини четвертої статті 9 цього Закону, має право суміжна сільська, селищна територіальна громада, яка відповідно до перспективного плану формування територій громад Автономної Республіки Крим, області належить до цієї об'єднаної територіальної громади.

Слід зазначити, що відповідно до Розпорядження Кабінету Міністрів України від 11.10.2017року №722-р ОСОБА_6 ОТГ визнана спроможною. Відтак, станом на день ухвалення відповідачем оскаржуваного рішення остання такою не була. Тому законних підстав порушувати питання про приєднання до ОСОБА_6 об'єднаної територіальної громади станом на день ухвалення спірного рішення у відповідача - Санковецької сільської ради - не було.

В силу приписів Закону №157-VIII ініціаторами добровільного приєднання до об'єднаної територіальної громади можуть бути суб'єкти, визначені частиною першою статті 5 цього Закону.

Так, відповідно до ч.1 ст.5 Закону №157-VIII ініціаторами добровільного об'єднання територіальних громад сіл, селищ, міст можуть бути: сільський, селищний, міський голова; не менш як третина депутатів від загального складу сільської, селищної, міської ради; члени територіальної громади в порядку місцевої ініціативи; органи самоорганізації населення відповідної території (за умови представлення ними інтересів не менш як третини членів відповідної територіальної громади).

Відповідно до ч.ч. 3 - 5 ст. 8-1 Закону №157-VIII сільський, селищний голова забезпечує вивчення пропозиції щодо ініціювання добровільного приєднання до об'єднаної територіальної громади та її громадське обговорення, яке проводиться протягом 30 днів з дня надходження такої пропозиції. Після завершення громадського обговорення пропозиція подається до відповідної ради на наступну сесію для прийняття рішення про надання згоди на добровільне приєднання до об'єднаної територіальної громади.

Сільський, селищний голова після прийняття відповідною радою рішення про надання згоди на добровільне приєднання до об'єднаної територіальної громади надсилає пропозицію до сільської, селищної, міської ради об'єднаної територіальної громади, до якої має намір приєднатися.

Сільська, селищна, міська рада об'єднаної територіальної громади на наступній сесії розглядає пропозицію щодо ініціювання добровільного приєднання до об'єднаної територіальної громади та за результатами розгляду приймає рішення про надання згоди на добровільне приєднання до об'єднаної територіальної громади або про відмову в наданні такої згоди.

Однак, в порушення вимог ст. 8-1 Закону №157-VIII, за наявності чинного рішення сільської ради щодо об'єднання з Клінковецькою територіальною громадою, відповідачем не було забезпечено вивчення пропозиції щодо ініціювання добровільного приєднання до об'єднаної територіальної громади та її громадське обговорення, яке проводиться протягом 30 днів з дня надходження такої пропозиції. В основу спірного рішення від 13.10.2017р. №78/19-17 Про надання згоди на добровільне приєднання територіальної громади до ОСОБА_6 об'єднаної територіальної громади було покладено дії, вчиненні до внесення змін до Закону №157-VIII (зміни від 09.02.2017р.), що регулюють процедуру проведення такого процесу приєднання. Відтак, виписана Законом процедура відповідачем не була дотримана.

У той же час, законодавством покладено на відповідача обов'язок щодо забезпечення громадських обговорень шляхом інформування населення, безпосереднього проведення обговорень та оформлення їх результатів, при цьому учасники територіальної громади наділені правом вибору щодо участі у громадських обговореннях або щодо утримання від участі у них.

Як встановлено частиною другою ст.8-1Закону №157-VIII, після завершення громадського обговорення пропозиція подається до відповідної ради на наступну сесію для прийняття рішення про надання згоди на добровільне приєднання до об'єднаної територіальної громади.

Рішення про надання згоди на добровільне приєднання територіальної громади до ОСОБА_6 ОТГ приймалось відповідачем без проведення громадських слухань, що є порушенням приписів ст.3 Закону №157-VIII. Сільською радою проігноровано право громадян с. Санківці на місцеве самоврядування та право вирішувати питання місцевого значення, а відтак є порушенням прав позивачів.

Відповідно до статті 140 Конституції України місцеве самоврядування є правом територіальної громади - жителів села чи добровільного об'єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища та міста - самостійно вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України. Місцеве самоврядування здійснюється територіальною громадою в порядку, встановленому законом, як безпосередньо, так і через органи місцевого самоврядування: сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи.

Отже, місцеве самоврядування здійснюється територіальною громадою в порядку, встановленому законом, як безпосередньо, так і через органи місцевого самоврядування: сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи.

Таким чином, територіальна громада безпосередньо може здійснювати місцеве самоврядування в порядку встановленому законом; також місцеве самоврядування здійснюється через органи місцевого самоврядування, зокрема (в даному випадку) через сільську раду та її виконавчі органи.

Обставини, на які посилаються позивачі, свідчать про порушення з боку відповідача - органу місцевого самоврядування їх права на участь у місцевому самоврядуванні, що перешкоджали як позивачам так і іншим членам громади взяти участь у громадських обговореннях питань щодо приєднання до ОСОБА_6 ОТГ.

З урахуванням наведеного колегія суддів вважає правильними висновки суду першої інстанції, що позов в частині визнання протиправним та скасування рішення Санковецької сільської ради Хотинського району Чернівецької області №78/19-17 від 13.10.2017р. Про надання згоди на добровільне приєднання територіальної громади до ОСОБА_6 об'єднаної територіальної громади є обґрунтованим і підлягає задоволенню.

В іншій частині судове рішення ніким не оскаржується.

З огляду на викладене, висновки суду першої інстанції є правильними, обґрунтованими, відповідають нормам матеріального та процесуального права, підстави для скасування чи зміни оскаржуваного судового рішення відсутні.

Доводи, які містяться в апеляційній скарзі, висновків суду та обставин справи не спростовують.

Зважаючи на приписи статті 316 КАС України, апеляційну скаргу необхідно залишити без задоволення, а оскаржуване судове рішення - без змін.

Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд

П О С Т А Н О В И В :

апеляційну скаргу Санковецької сільської ради Хотинського району Чернівецької області залишити без задоволення, а рішення Хотинського районного суду Чернівецької області від 14 травня 2018 року - без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку згідно зі ст.ст.328, 329 КАС України.

Постанова складена в повному обсязі 04 грудня 2018 року.

Головуючий ОСОБА_1 Судді ОСОБА_8 ОСОБА_9

СудСьомий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.11.2018
Оприлюднено06.12.2018
Номер документу78344684
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —724/1656/17

Постанова від 30.11.2018

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Кузьменко Л.В.

Ухвала від 30.11.2018

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Кузьменко Л.В.

Ухвала від 25.09.2018

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Кузьмишин В.М.

Ухвала від 21.08.2018

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Кузьмишин В.М.

Ухвала від 16.07.2018

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Кузьмишин В.М.

Рішення від 18.05.2018

Адміністративне

Хотинський районний суд Чернівецької області

Гураль Л. Л.

Рішення від 14.05.2018

Адміністративне

Хотинський районний суд Чернівецької області

Гураль Л. Л.

Ухвала від 17.04.2018

Адміністративне

Хотинський районний суд Чернівецької області

Гураль Л. Л.

Ухвала від 28.03.2018

Адміністративне

Хотинський районний суд Чернівецької області

Гураль Л. Л.

Ухвала від 02.03.2018

Адміністративне

Хотинський районний суд Чернівецької області

Гураль Л. Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні