Рішення
від 04.12.2018 по справі 905/1594/18
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

61022, м. Харків, пр. Науки, 5, тел.: (057) 702-07-99, E-mail: inbox@dn.arbitr.gov.ua

Р І Ш Е Н Н Я

іменем України

04.12.2018 м.Харків Справа № 905/1594/18

Господарський суд Донецької області у складі судді Лейби М.О., при секретарі судового засідання Григор'євій М.Г., розглянув у відкритому судовому засіданні справу

за позовом: Донецької регіональної служби Державного ветеринарно-санітарного контролю та нагляду на державному кордоні та транспорті, м.Покровськ, Донецька область

до відповідача 1: Виконавчого комітету Покровської міської ради Донецької області, м.Покровськ, Донецька область

до відповідача 2: Комунального підприємства «Управління міського господарства» , м.Покровськ, Донецька область

про стягнення 36136,73 грн.

Представники сторін:

від позивача: ОСОБА_1, довір.

від відповідача 1.: ОСОБА_2, за довір.; ОСОБА_3, за довір.

від відповідача 2.: ОСОБА_4, за довір.

Суть справи:

Позивач, Донецька регіональна служба Державного ветеринарно-санітарного контролю та нагляду на державному кордоні та транспорті, м.Покровськ, Донецька область, звернувся до господарського суду Донецької області з позовною заявою до Виконавчого комітету Покровської міської ради Донецької області, м.Покровськ, Донецька область, та Комунального підприємства «Управління міського господарства» , м.Покровськ, Донецька область, про солідарне стягнення вартості матеріального збитку у розмірі 36136,73 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на заподіяння майнової шкоди внаслідок падіння частини дерева на службовий автомобіль Skoda Fabia, реєстраційний номер НОМЕР_1, який знаходиться на балансі Донецької регіональної служби Державного ветеринарно-санітарного контролю та нагляду на державному кордоні та транспорті.

В якості правової підстави позову позивач посилається на положення ст.ст.23, 386, 509, 526, 549, 625, 1166 Цивільного кодексу України, ст.ст.10, 28 Закону України "Про благоустрій населених пунктів", ст.30 Закону України "Про місцеве самоврядування", п.п.3.2, 5.5, 9.1, 9.1.10, 9.11.11, р.12, р.15 Правил утримання зелених насаджень у населених пунктах України.

Автоматичним розподілом автоматизованої системи документообігу господарського суду Донецької області сформовано судову справу, якій присвоєно єдиний унікальний номер судової справи №905/1594/18.

Ухвалою суду від 27.08.18р. позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі №905/1594/18; дану справу визначено розглядати за правилами загального позовного провадження; підготовче засідання призначено на 25.09.18р.

17.09.18р. до суду від відповідача 2. Комунального підприємства «Управління міського господарства» , м.Покровськ, Донецька область надійшов відзив на позовну заяву (з додатками), у якому відповідач 2. просить суд відмовити у задоволенні позовних вимог Донецької регіональної служби Державного ветеринарно-санітарного контролю та нагляду на державному кордоні та транспорті у повному обсязі.

20.09.18р. до суду від відповідача 1 Виконавчого комітету Покровської міської ради Донецької області надійшли письмові заперечення на позовну заяву (з додатками), згідно яких відповідач 1 також просить суд відмовити у задоволенні позовних вимог Донецької регіональної служби Державного ветеринарно-санітарного контролю та нагляду на державному кордоні та транспорті.

25.09.18р. представником відповідача 2 Комунального підприємства «Управління міського господарства» , м.Покровськ, Донецька область до канцелярії суду надана заява про долучення до матеріалів справи додаткових документів.

Ухвалою суду від 25.09.18р. підготовче засідання відкладено на 16.10.18р.

09.10.18р. через канцелярію суду від відповідача 1 надійшли додаткові пояснення до відзиву на позовну заяву.

12.10.18р. через канцелярію суду від відповідача 2 надійшло доповнення до відзиву.

Ухвалою суду від 16.10.18р. продовжено строк підготовчого провадження по справі №905/1594/18 на 30 днів та відкладено підготовче засідання на 13.11.18р.

Ухвалою суду від 13.11.18р. закрито підготовче провадження у справі №905/1594/18; призначено справу до судового розгляду по суті на 04.12.2018р.

14.11.18р. через канцелярію суду позивачем подано доповнення до позовної заяви.

26.11.18р. через канцелярію суду від відповідача 1 отримано заперечення на доповнення до позовної заяви.

Представник позивача у судове засідання 04.12.2018р. з'явився та наполягав на задоволенні позовних вимог.

Представники відповідача 1 та відповідача 2 у судовому засіданні 04.12.2018р. проти позовних вимог заперечували та просили суд відмовити в задоволенні позову.

Під час розгляду справи судом досліджені письмові докази, що містяться в матеріалах справи.

Розглянувши матеріали справи, суд

ВСТАНОВИВ:

Протоколом огляду місця події від 07.06.2018р., складеним слідчим СВ Покровського відділу поліції Головного управління Національної поліції в Донецькій області ОСОБА_5, встановлено, що автомобіль SKODA FABIA, реєстраційний номер НОМЕР_1, знаходився біля будинку №10 по провулку Колосова у м.Покровськ Донецької області, на даху автомобіля знаходилась частина дерева, у результаті падіння вказаного дерева автомобіль має візуальні пошкодження капоту, даху, заднього скла тощо.

Відповідно до наявного в матеріалах справи листа від 18.06.2018р. №23/11-198/404 станом на 07.06.2018р.: температура о 12.00: 18,6 градусів; напрямок вітру: північний; швидкість: 2 м/с; температура о 15.00: 20,4 градусів; напрямок вітру: північний, північно-західний; швидкість: 1 м/с; температура о 18.00: 20,9 градусів; напрямок вітру: північно-західний; швидкість: 2 м/с.

Згідно свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу №СХК 328102 від 14.02.2018р. автомобіль SKODA FABIA, реєстраційний номер НОМЕР_1, є власністю позивача.

Відповідно до звіту №19 від 02.07.2018р. про визначення матеріальної шкоди автомобіля SKODA FABIA, держ. номер НОМЕР_1, та додатків до нього, вартість матеріальної шкоди, завданої вказаному автомобілю складає 36136,73 грн.

Оцінку здійснено ФОП ОСОБА_6 на підставі договору №39 від 14.06.2018р., укладеного із позивачем.

Повноваження особи, що склала звіт №19 від 02.07.2018р., підтверджено свідоцтвом №9878 від 03.06.2013р. про реєстрацію у Державному реєстрі оцінювачів, кваліфікаційний свідоцтвом оцінювача МФ №1549 від 05.02.2000р., сертифікатом №279/17 від 07.04.2017р. суб'єкта оціночної діяльності, посвідченням МФ №6535-ПК від 25.01.2017р. про підвищення кваліфікації оцінювача.

Також, матеріали справи містять листи позивача №03-12/316 від 11.06.2018р., №03-17/315 від 11.06.2018р., №03-12/314 від 11.06.2018р. на адреси Житлово-комунального відділу Покровської міської ради, КП «Управління міського господарства» , виконавчого комітету Покровської міської ради щодо надання інформації про балансоутримувача дерев по провулку Колосова між домами 8 та 10.

У відповідь на вищевказані листи, Покровська міська рада та КП «Управління міського господарства» зазначили, що дерева за вказаною адресою на балансі КП «Управління міського господарства» , ПЦЄЗ ДО та Житлово-комунального відділу Покровської міської ради не знаходяться та не обслуговуються.

До листів додано акт обстеження зелених насаджень №б/н від 07.06.2018р., відповідно до якого за адресою: м.Покровськ, пров. Колосова, 7-10, встановлено, що гілка клена розломилась на висоті 2,5 м., половина дерева відломилася та впала на проїзжу частину, на відстані 5 метрів на узбіччі дороги стояв припаркований автомобіль (Шкода Фабія №АН1418НС), на який впала частина дерева.

Враховуючи зазначене вище, позивач просить суд стягнути солідарно з відповідачів 1, 2 збитки у розмірі 36136,73 грн.

Надаючи правову кваліфікацію вказаним обставинам, суд виходить з наступного.

Захист цивільних прав та інтересів судом здійснюється у спосіб встановлений законом або договором.

Статтею 11 Цивільного кодексу України передбачено, що цивільні права і обов'язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також з дій осіб, що не передбачені актами цивільного законодавства, але за аналогією породжують цивільні права і обов'язки.

Згідно із ч.2 ст. 11 Цивільного кодексу України, підставами виникнення цивільних прав та обов'язків, зокрема, є завдання майнової (матеріальної) та моральної шкоди іншій особі.

Пунктом 5 ч.2 ст.10 ст.13 Закону України "Про благоустрій населених пунктів" до повноважень виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належить: здійснення самоврядного контролю за станом благоустрою та утриманням територій населених пунктів, інженерних споруд та об'єктів, підприємств, установ та організацій, майданчиків для паркування транспортних засобів (у тому числі щодо оплати послуг з

користування майданчиками для платного паркування транспортних засобів), озелененням таких територій, охороною зелених насаджень, водних об'єктів тощо.

Згідно з п.3.2 Правил утримання зелених насаджень у населених пунктах України, затверджених наказом Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України від 10 квітня 2006 року №105 , елементами благоустрою є зелені насадження (у тому числі снігозахисні, протиерозійні) уздовж вулиць і доріг, у парках, скверах і алеях, бульварах, садах, інших об'єктах благоустрою загального користування, санітарно-захисних зонах, на прибудинкових територіях.

Згідно п.6.2.6 Правил благоустрою, забезпечення чистоти, порядку та додержання тиші в громадських місцях міста Красноармійська (Покровська), затверджені рішенням міської ради №5/51-13 від 25.08.2010р., поточне утримання скверів, бульварів, парків та інших об'єктів зеленого господарства загального користування покладається на їх балансоутримувачів. Догляд за деревами, клумбами, тротуарними газонами, зеленими майданчиками прибудинкової території покладається на підприємства і організації житлово-комунального господарства, підприємства, установи, організації (незалежно від форм власності) і громадян - власників будинків.

Відповідно до ст.28 Закону України "Про благоустрій населених пунктів" охороні та відновленню підлягають усі зелені насадження в межах населених пунктів під час проведення будь-якої діяльності, крім зелених насаджень, які висаджені або виросли самосівом в охоронних зонах повітряних і кабельних ліній, трансформаторних

підстанцій, розподільних пунктів і пристроїв.

Охорона, утримання та відновлення зелених насаджень на

об'єктах благоустрою, а також видалення дерев, які виросли самосівом, здійснюються за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів залежно від підпорядкування об'єкта благоустрою, а на земельних ділянках, переданих у власність, наданих у постійне

користування або в оренду, - за рахунок коштів їх власників або користувачів відповідно до нормативів, затверджених у встановленому порядку.

Документи, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт, отримані відповідно до Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", є підставою для видалення зелених насаджень після обстеження земельної ділянки та складання акта обстеження зелених насаджень, що підлягають видаленню.

Негайне видалення пошкоджених дерев або кущів (їх частин)

може здійснюватися підприємствами, установами, організаціями або громадянами в разі, якщо стан таких пошкоджених зелених насаджень загрожує життю, здоров'ю громадян, а також майну громадян та/або юридичних осіб.

У містах та інших населених пунктах ведеться облік зелених

насаджень та складається їх реєстр за видовим складом та віком.

Облік зелених насаджень проводиться органами місцевого самоврядування.

Згідно ст. 30 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать, в тому числі, організація благоустрою населених пунктів, залучення на договірних засадах з цією метою коштів, трудових і матеріально-технічних ресурсів підприємств, установ та організацій незалежно від форм власності, а також населення; здійснення контролю за станом благоустрою населених пунктів, організації озеленення, охорони зелених насаджень і водойм, створення місць відпочинку громадян.

Відповідно до п.1.3 Статуту Комунального підприємства «Управління міського господарства» підприємство є комунальним підприємством, заснованим на комунальній власності територіальної громади м.Красноармійська (Покровська), має статус юридичної особи, користується правами і виконує обов'язки, пов'язані з його діяльністю, заснованою на повному господарському розрахунку, має печатку, штамп зі своїм найменуванням, самостійний баланс, розрахунковий і інший рахунки в установах банків України, казначейський установах.

Підприємство є підконтрольним Покровській міській раді (Засновник) і підзвітний його виконавчому комітету (Орган управління) (п.1.4 Статуту).

Підприємство несе відповідальність за результати своєї господарської діяльності, за виконання прийнятих на себе зобов'язань згідно діючому законодавству (п.1.8 Статуту).

За змістом п.2.1, п.2.2 Статуту основною ціллю підприємства є, зокрема, утримання зелених насаджень; основним напрямком діяльності підприємства, зокрема, є утримання в належному стані зелених насаджень.

Згідно п.4.1.2. Статуту підприємство здійснює виконання робіт по поточному ремонту та утриманню зелених насаджень міста.

Таким чином, Виконавчим комітетом Покровської міської ради Донецької області обов'язок щодо здійснення благоустрою у м.Покровськ, Донецька область покладено саме на Комунальне підприємство «Управління міського господарства» , м.Покровськ, Донецька область.

Відповідно до вимог статті 144 Конституції України органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов'язковими до виконання на відповідній території.

Матеріали справи містять рішення Покровської міської ради Донецької області №7/47-2 від 12.12.2017р. Про міський бюджет на 2018 рік , №7-54-3 від 23.04.2018р. Про внесення змін та доповнень до рішення міської ради №7/47-2 від 12.12.2017р. Про міський бюджет на 2018 рік , №7/55-2 від 24.05.2018р. Про внесення змін до рішення міської ради №7/47-1 від 12.12.2017р. Про Програму економічного і соціального розвитку міста Покровська на 2018 рік .

Відповідно до додатка №2 до рішення міської ради №7/55-2 від 24.05.2018р. Заходи щодо забезпечення виконання завдань в розділі 3.1.7 Житлово-комунальне господарство та комунальна інфраструктура у п.10 розділу 4 Зелене господарство вказано видалення аварійних дерев КП Управління міського господарства у кількості 200 од., витрати на реалізацію - 500 000,00 грн.

22.04.2018р. Комунальним підприємством Управління міського господарства направлено на адресу Покровського міського голови заяву з проханням надати дозвіл на видалення зелених насаджень по м.Покровськ згідно переліку у кількості 74 одиниці у зв'язку з їх аварійним або незадовільним фаутним станом; вказано, що роботи будуть виконуватись КП Управління міського господарства за рахунок коштів місцевого бюджету.

17.05.2018р. комісією, призначеною рішенням виконавчого комітету №12 від 18.01.2018р. щодо обстеження зелених насаджень, складено акт обстеження зелених насаджень, що підлягають видаленню, відповідно до якого передбачено видалення, зокрема, клену за адресою: пров.Колосова, 10.

Рішенням виконавчого комітету Покровської міської ради Донецької області №181 від 17.05.2018р. Про дозвіл на видалення дерев дозволено ліквідацію дерев, зокрема, Комунальному підприємству «Управління міського господарства» провести ліквідацію дерев кількості 74 одиниці, згідно додатку.

За змістом додатку до рішення виконкому міської ради №181 від 17.05.2018р. Перелік об'єктів, де планується проведення робіт з ліквідації дерев у 2018 році вбачається, що за адресою: пров. Колосова, буд.10, передбачено ліквідацію, зокрема, клену у зв'язку з незадовільним, фаутним станом.

На підставі рішення №181 від 17.05.2018р. житлово-комунальним відділом Покровської міської ради Донецької області видано ордер №46 від 23.05.2018р. КП Управління міського господарства на видалення зелених насаджень в кількості 74 одиниці, встановлено термін видалення - до 30.12.2018р.

Відповідно до календарного графіку виконання робіт з обрізки та видалення дерев у червні 2018р., затвердженого 01.06.2018р. Комунальним підприємством Управління міського господарства , передбачено ліквідація клену, розташованого за адресою: пров.Колосова, 10 - 19.06.2018р.

Розділом 9 Правил утримання зелених насаджень у населених пунктах України, затверджених наказом Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України №105 від 10.04.2006р. визначено, що виробничий процес утримання об'єктів зеленого господарства включає: догляд за деревами і чагарниками, живоплотами, виткими рослинами, квітниками, газонами, садовими доріжками та майданчиками, малими архітектурними формами; захист зелених насаджень від шкідників і хвороб, садіння квітів, створення газонів, видаленням окремих дерев, садіння окремих дерев, видалення аварійних дерев, санітарне очищення території об'єкта благоустрою.

Згідно розділу 13 вказаних Правил, роботи з ремонту об'єктів благоустрою зеленого господарства поділяються на такі види: капітальний ремонт; поточний ремонт.

До поточного ремонту на об'єктах благоустрою зеленого господарства належать: видалення окремих засохлих чи фаутних дерев та кущів (п.13.2.1. Правил).

З матеріалів справи вбачається, що на підставі рішення №181 від 17.05.2018р. житлово-комунальним відділом Покровської міської ради Донецької області видано ордер №46 від 23.05.2018р. Комунальному підприємству Управління міського господарства на видалення зелених насаджень в кількості 74 одиниці, встановлено термін видалення - до 30.12.2018р.

При цьому, відповідно до ст.28 Закону України "Про благоустрій населених пунктів" негайне видалення пошкоджених дерев або кущів (їх частин) може здійснюватися підприємствами, установами, організаціями або громадянами в разі, якщо стан таких пошкоджених зелених насаджень загрожує життю, здоров'ю громадян, а також майну громадян та/або юридичних осіб.

Отже, в порушення вимог Закону України "Про благоустрій населених пунктів" , Правил утримання зелених насаджень у населених пунктах України, Комунальним підприємством Управління міського господарства не здійснило своєчасне видалення дерева - клену за адресою: пров. Колосова, буд.10, що призвело до падіння останнього на автомобіль позивача - SKODA FABIA №АН1418НС та пошкодження вказаного транспортного засобу.

Відповідно до п.п.10 п.1 ст.42 Закону України „Про благоустрій населених пунктів» до відповідальності за порушення законодавства у сфері благоустрою населених пунктів притягуються особи, винні у неналежному утриманні об'єктів благоустрою.

За приписами ст.22 Цивільного кодексу України особа, якій завдано збитків у результаті порушення її цивільного права, має право на їх відшкодування.

Збитками є:

1) втрати, яких особа зазнала у зв'язку зі знищенням або пошкодженням речі, а також витрати, які особа зробила або мусить зробити для відновлення свого порушеного права (реальні збитки);

2) доходи, які особа могла б реально одержати за звичайних обставин, якби її право не було порушене (упущена вигода).

Відповідно до ст.1166 Цивільного кодексу України майнова шкода, завдана неправомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю особистим немайновим правам фізичної або юридичної особи, а також шкода, завдана майну фізичної або юридичної особи, відшкодовується в повному обсязі особою, яка її завдала.

Збитки відшкодовуються у повному обсязі, якщо договором або законом не передбачено відшкодування у меншому або більшому розмірі.

Тобто, обов'язковими умовами покладення відповідальності на винну сторону є наявність збитків (шкоди), противоправна поведінка заподіювача збитків (шкоди), причинний зв'язок між збитками (шкодою) та протиправною поведінкою заподіювача та вина.

Збитки - це об'єктивне зменшення будь-яких майнових благ особи, що обмежує його інтереси, як учасника певних відносин і проявляється у витратах, зроблених особою, втраті або пошкодженні майна, а також не одержаних особою доходів, які б вона одержала при умові правомірної поведінки особи.

Обов'язковою умовою покладення відповідальності має бути безпосередній причинний зв'язок між вчиненими порушеннями і збитками. Збитки є наслідком, а допущення порушення - причиною.

Підставою для відшкодування понесених збитків є спричинення їх внаслідок вчиненого порушення, тобто наявності прямого причинно-наслідкового зв'язку між діями однієї сторони та зменшення майнових прав іншої.

Під час розгляду справи судом встановлено факт понесення збитків позивачем в розмірі 36136,73 грн. в результаті падіння дерева - клену, розташованого за адресою: пров. Колосова, буд.10, яке в порушення вимог Закону України "Про благоустрій населених пунктів" , Правил утримання зелених насаджень у населених пунктах України не було своєчасно видалено відповідачем 2 - Комунальним підприємством Управління міського господарства .

Враховуючи викладене, господарський суд приходить до висновку про те, що наявні всі необхідні умови (протиправна поведінка, шкода, причинний зв'язок, вина) для притягнення відповідача 2 - Комунальне підприємство Управління міського господарства до такої міри відповідальності, як відшкодування шкоди, завданої майну позивача - Донецька регіональна служба Державного ветеринарно-санітарного контролю та нагляду на державному кордоні та транспорті.

З наведених підстав, позовні вимоги про стягнення з Комунального підприємства «Управління міського господарства» матеріального збитку у розмірі 36136,73 грн. є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Щодо позовних вимог до відповідача 1 - Виконавчого комітету Покровської міської ради Донецької області суд зазначає, що під час розгляду справи судом встановлено, що відповідачем 1 здійснені всі належні заходи щодо організації благоустрою м.Покровськ, Донецької області, в тому числі і передбачені ст.30 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні та відсутність дії (бездіяльності) останнього для притягнення його до відповідальності.

Таким чином, позовні вимоги до відповідача 1 - Виконавчого комітету Покровської міської ради Донецької області не підлягають задоволенню.

Господарський суд не приймає до уваги посилання відповідачів на те, що пошкодження автомобіля позивача сталося внаслідок порушення останнім п.п. а п.15.10 та п.п. и п.15.9 Правил дорожнього руху , затверджених постановою Кабінету Міністрів України №1306 від 10.10.2001р. та наявності в діях водія автомобіля SKODA FABIA, реєстраційний номер НОМЕР_1 складу адміністративного правопорушення за яке передбачена відповідальність за ст.122 ч.1 Кодексу України про адміністративні правопорушення з наступних підстав.

Протоколом огляду місця події від 07.06.2018р., складеного слідчим СВ Покровського відділу поліції Головного управління Національної поліції в Донецькій області ОСОБА_5, встановлено, що автомобіль SKODA FABIA, реєстраційний номер НОМЕР_1, знаходився біля будинку №10 по провулку Колосова у м.Покровськ Донецької області, на даху автомобіля знаходилась частина дерева, у результаті падіння вказаного дерева автомобіль має візуальні пошкодження капоту, даху, заднього скла тощо.

13.09.2018р. представниками відповідача 1 та позивача складено схему місця події орієнтованого розташування пошкодженого автомобіля SKODA FABIA, яка сталася 07.06.2018р.

Листом №01/26-1297 від 01.10.2018р. відповідач 1 звернувся до начальника Покровського ВП ГУ НП в Донецькій області, яким просив встановити та притягнути до адміністративної відповідальності водія автомобіля SKODA FABIA, реєстраційний номер НОМЕР_1.

Листом №32997/401/01 від 02.10.2018р. Покровський відділ поліції Головного управління Національної поліції в Донецькій області повідомив відповідача 1, що відповідно до доданих документів у діях водія автомобіля SKODA FABIA н.з. АН1418НС громадянина ОСОБА_1 ІНФОРМАЦІЯ_1, вбачається склад адміністративного правопорушення, за яке передбачено відповідальність за ст.122 ч.1 КУпАП, а саме за порушення вимог пп. а п.15.10 Стоянка забороняється у місцях, де зупинка заборонена та п.п. и п.15.9 Ближче 10 м від виїздів з прилеглих територій і безпосередньо в місцях виїзду ПДР, затверджених постановою Кабінету Міністрів України №1306 від 01.10.2001р. Але у зв'язку з тим, що події відбувалися 07.06.2018р. притягнути до адміністративної відповідальності водія автомобіля SKODA FABIA н.з. АН1418НС громадянина ОСОБА_1 ІНФОРМАЦІЯ_1 не є можливим, оскільки сплинув строк притягнення до адміністративної відповідальності, а саме два місяці, відповідно до ст.38 КУпАП.

Відповідно до ст.19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Нормами чинного законодавства України не передбачено наявності повноважень щодо складання схем орієнтованого розташування автомобілів, або схем дорожньо-транспортних пригод як посадовими особами позивача - Донецької регіональної служби Державного ветеринарно-санітарного контролю та нагляду на державному кордоні та транспорті так і посадовими особами відповідача 1 - Виконавчого комітету Покровської міської ради Донецької області.

Доказів складання відповідної схеми розташування пошкодженого автомобіля НОМЕР_2 працівниками Покровського відділу поліції Головного управління Національної поліції в Донецькій області суду не надано.

Отже, схема на підставі якої Покровський відділ поліції Головного управління Національної поліції в Донецькій області дійшов висновку про наявність у діях водія автомобіля SKODA FABIA н.з. АН1418НС громадянина ОСОБА_1 ІНФОРМАЦІЯ_1, складу адміністративного правопорушення, за яке передбачено відповідальність за ст.122 ч.1 КУпАП складена не уповноваженими особами.

Також в матеріалах справи відсутні докази притягнення водія автомобіля SKODA FABIA н.з. АН1418НС громадянина ОСОБА_1 ІНФОРМАЦІЯ_1, до відповідальність за порушення п.п. а п.15.10 та п.п. и п.15.9 Правил дорожнього руху в порядку ст. 122 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

Судом не приймаються до уваги заперечення відповідачів щодо безпідставності заявлення позовних вимог, у зв'язку з тим, що клен, розташований за адресою: пров.Колосова, 10 не перебуває на балансі відповідачів.

З матеріалів справи та пояснень відповідачів вбачається, що клен, розташований за адресою: пров.Колосова, 10 не перебуває на балансі відповідачів та третіх осіб.

При цьому, відповідно до п.4.1.2. Статуту відповідача 2 - Комунального підприємства «Управління міського господарства» підприємство здійснює виконання робіт по поточному ремонту та утриманню зелених насаджень міста.

Таким чином, обов'язок відповідача 2 здійснювати виконання робіт по поточному ремонту та утриманню зелених насаджень розповсюджується на всі зелені насадження м.Покровськ в незалежності від перебування останніх на балансі підприємства відповідача 2.

Відповідно до ст.13Господарського процесуального кодексу України судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності.

Згідно з п.4 ч.3 ст.129 Конституції України та статями 73, 74, 77, 79 Господарського процесуального кодексу України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень. Доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи. Обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування. Достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування.

Враховуючи вищевикладене, дослідивши матеріали справи, надавши відповідну юридичну оцінку всім доказам на які посилаються сторони, як на підставу своїх вимог та заперечень, суд дійшов висновку про наявність правових підстав для задоволення позову частково.

Відповідно до ст.129 Господарського процесуального кодексу України судовий збір покладається на відповідача 2 у повному обсязі.

Одночасно позивач просить стягнути з відповідачів послуги експертного дослідження в розмірі 1200,00 грн.

Відповідно до ч.1, п.2 ч.3 ст.123 ГПК України, судові витрати складаються з судового збору та витрат, пов'язаних з розглядом справи. До витрат, пов'язаних з розглядом справи, належать витрати, пов'язані із залученням свідків, спеціалістів, перекладачів, експертів та проведення експертизи.

За змістом ч.4 ст.127 Господарського процесуального кодексу України розмір витрат на підготовку експертного висновку на замовлення сторони, проведення експертизи, залучення спеціаліста, оплати робіт перекладача встановлюється судом на підставі договорів, рахунків та інших доказів.

14.06.2018р. між Донецькою регіональною службою Державного ветеринарно-санітарного контролю та нагляду на державному кордоні та транспорті (Замовник) та ФОП ОСОБА_6 (Оцінювач) укладено договір №39, відповідно до умов п.1.1 якого Замовник доручає, а Оцінювач бере на себе зобов'язання по виконанню робіт з оцінки вартості: матеріальної шкоди, завданої власнику автомобілю SKODA FABIA, держ. номер НОМЕР_1, 2002 р.в.

Вартість робіт, передбачених в п.1.1 договору, визначена згодою сторін і складає 1200,00 грн. без ПДВ (п.2.1 договору).

Відповідно до платіжного доручення №440 від 19.06.2018р. позивачем сплачено на користь ФОП ОСОБА_6 1200,00 грн. за оцінку вартості матеріальної шкоди, завданої службовому автомобілю SKODA FABIA у червні 2018р.

За таких фактичних обставин та за змістом вищенаведених норм процесуального закону на відповідача 2 покладається відшкодування витрат позивача за послуги експертного дослідження в розмірі 1200,00 грн.

Керуючись ст.ст.12, 13, 46, 73, 74, 76, 79, 86, 123, 127, 129, 232, 233, 237, 238, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд

ВИРІШИВ:

Позовні вимоги Донецької регіональної служби Державного ветеринарно-санітарного контролю та нагляду на державному кордоні та транспорті, м.Покровськ, Донецька область до Виконавчого комітету Покровської міської ради Донецької області, м.Покровськ, Донецька область, до Комунального підприємства «Управління міського господарства» , м.Покровськ, Донецька область, про стягнення солідарно вартості матеріального збитку у розмірі 36136,73 грн., задовольнити частково.

Стягнути з Комунального підприємства «Управління міського господарства» (85300, Донецька область, м.Покровськ, вул.Лізи Чайкіної, буд.1, код ЄДРПОУ 23982460) на користь Донецької регіональної служби Державного ветеринарно-санітарного контролю та нагляду на державному кордоні та транспорті (85300, Донецька область, м.Покровськ, вул.Котляревського, буд.22, код ЄДРПОУ 04683773) збитки у розмірі 36136,73 грн., послуги експертного дослідження в розмірі 1200,00 грн. та 1762,00 грн. судового збору.

Видати наказ після набрання рішенням законної сили.

У задоволенні позовних вимог Донецької регіональної служби Державного ветеринарно-санітарного контролю та нагляду на державному кордоні та транспорті, м.Покровськ, Донецька область, до Виконавчого комітету Покровської міської ради Донецької області, м.Покровськ, Донецька область, про стягнення вартості матеріального збитку у розмірі 36136,73 грн., відмовити.

Згідно із ст.241 Господарського процесуального кодексу України рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга відповідно до ст.256 Господарського процесуального кодексу України на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга може бути подана учасниками справи до Східного апеляційного господарського суду через господарський суд Донецької області.

В судовому засіданні 04.12.18р. оголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Повний текст рішення складено та підписано 06.12.18р.

Суддя М.О. Лейба

Дата ухвалення рішення04.12.2018
Оприлюднено06.12.2018
Номер документу78345724
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —905/1594/18

Постанова від 12.04.2019

Господарське

Східний апеляційний господарський суд

Зубченко Інна Володимирівна

Ухвала від 01.03.2019

Господарське

Східний апеляційний господарський суд

Зубченко Інна Володимирівна

Ухвала від 12.02.2019

Господарське

Східний апеляційний господарський суд

Зубченко Інна Володимирівна

Ухвала від 30.01.2019

Господарське

Східний апеляційний господарський суд

Зубченко Інна Володимирівна

Ухвала від 16.01.2019

Господарське

Господарський суд Донецької області

М.О. Лейба

Ухвала від 04.01.2019

Господарське

Східний апеляційний господарський суд

Терещенко Оксана Іванівна

Рішення від 04.12.2018

Господарське

Господарський суд Донецької області

М.О. Лейба

Рішення від 04.12.2018

Господарське

Господарський суд Донецької області

М.О. Лейба

Ухвала від 13.11.2018

Господарське

Господарський суд Донецької області

М.О. Лейба

Ухвала від 16.10.2018

Господарське

Господарський суд Донецької області

М.О. Лейба

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні