РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
м. Вінниця
20 липня 2018 р. Справа № 802/1607/18-а
Вінницький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Мультян М.Б. розглянувши у письмовому провадженні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Тульчинського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Вінницької області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити дії
ВСТАНОВИВ:
До Вінницького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом звернувся ОСОБА_1 до Тульчинського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Вінницької області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити дії.
Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач зазначив, що виконував роботи, що дають право на пільгове пенсійне забезпечення у відповідності до п. "б" ст. 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення".
25 жовтня 2017 року ОСОБА_1 звернувся до Тульчинського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Вінницької області із заявою з приводу призначення пільгової пенсії.
07 лютого 2018 року Тульчинським об'єднаним управлінням Пенсійного фонду України Вінницької області відповідно до протоколу № 1137 відмовлено в призначенні пенсії з підстав невідповідності записів в трудовій книжці та довідок про підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсії.
Відтак, на думку позивача відповідач неправомірно відмовив у призначенні пенсії на пільгових умовах, у зв'язку з чим останній звернувся до суду за захистом своїх прав.
Ухвалою Вінницького окружного адміністративного суду прийнято позовну заяву, відкрито провадження в адміністративній справі та призначено справу до судового розгляду.
18 червня 2018 року на адресу Вінницького окружного адміністративного суду від відповідача надійшов відзив на адміністративний позов. У якому зазначено, що відповідно до п. "б" ст. 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення": працівники, зайняті повний робочий день на інших роботах із шкідливими і важкими роботами праці, - за Списком № 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затвердженим Кабінетом Міністрів України і за результатами атестації робочих місць: чоловіки - після досягнення 55 років і при стажі роботи не менше 25 років, з них не менше 12 років 6 місяців на зазначених роботах. Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 01.08.1992 року № 442 "Про порядок атестації робочих місць за умовами праці" п.2 установити, що відповідно до ст. 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" пенсії за віком на пільгових умовах за списками № 1 і № 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, що дають право на пільгове пенсійне забезпечення, затверджуваними Кабінетом Міністрів України, а також пенсії, що можуть встановлюватися підприємствами й організаціями за рахунок власних коштів працівникам інших виробництв, професій та посад залежно від умов праці, призначаються за результатами атестації робочих місць.
Статтею 62 Закону України "Про пенсійне забезпечення" зазначається, що основним документом, що підтверджує стаж роботи є трудова книжка. Порядок підтвердження наявного трудового стажу при відсутності трудової книжки або відповідних записів в ній встановлюється Кабінетом Міністрів України.
Згідно із постановою Кабінетом Міністрів України від 12 серпня 1993 року № 637 зі змінами внесеними згідно з постановою Кабінету Міністрів України № 497 ( 497-2002-п) від 11.04.2002 року зазначаються особливості підтвердження трудового стажу окремих категорій працівників: п. 20 у тих випадках , коли у трудовій книжці відсутні відомості, що визначають право на пенсії на пільгових умовах, встановлені для окремих категорій працівників, для підтвердження спеціального трудового стажу приймаються уточнюючі довідки підприємств або організацій.
З довідки "Про підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсії за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній" від 28.03.2017 року №12 виданої Немирівським РП "Агромаш" вбачається, що ОСОБА_1 працював з 18.08.1988 року по 31.12.1993 року - газозварником, що не співпадає з зазначеними посадами в трудовій книжці з первинними документами та актом зустрічної перевірки. Зокрема встановлено, що відповідно книги наказів ПРАТ "Немирівський Агромаш" ОСОБА_1 прийнятий газоелектрозварником 3-го розряду ЛМУ 3 18.08.1988 року та звільнений з посади газоелектрозварника ЛМУ по переводу в Немирівські електромережі. В особових рахунках нарахування заробітної плати та табелях робочого часу ОСОБА_1 ПРАТ "Немирівський Агромаш" посада зазначалася газоелектрозварник. Крім того, в переліку робочих місць Немирівського РП "Агромаш" зі шкідливими умовами праці, особовій картці та наказі № 18-к від 18.04.2000 року про звільнення зазначене прізвище "ОСОБА_1" не відповідає паспортним даним. У довідці про підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсій за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній № 34 від 31.05.2017 року не зазначено посади газоелектрозварювальника з 2004 року, згідно трудової книжки. Також, зазначена у цій довідці посада електрогазозварника, зайнятого різанням та ручним зварюванням, не відповідає посаді електрогазозварника-різальника, наявній в трудовій книжці. Зокрема, відповідно книги наказів ТОВ "Немирів ГАЗ - СЕРВІС" ОСОБА_1 прийнятий електрогазозварником 4-го розряду, зайнятий різанням та ручним зварюванням з 05.01.2004 року, переведений на посаду електрогазозварника - різальника та звільнений з посади електрогазозварника-різальника. У відомостях нарахування заробітної плати та табелях робочого часу ОСОБА_1 ТОВ "Немирів ГАЗ-СЕРВІС" посада зазначалася електрогазозварник - різальник 4 розряду. У зв'язку з тим, що були виявлені розбіжності в документах, підтверджуючих трудовий стаж, позивачу не може бути призначена пенсія відповідно до п. "б" ст. 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення".
05 липня 2018 року на адресу Вінницького окружного адміністративного суду від представника позивача надійшла відповідь на відзив. У якій зазначено, що порядок проведення атестації робочих місць визначено постановою Кабінету Міністрів України № 442 від 01.08.1992 року "Про порядок атестації робочих місць за умовами праці", яка затверджує "Порядок проведення атестації робочих місць за умовами праці", згідно якої атестацію робочих місць вперше почали проводити з серпня 1992 року, та згідно пункту 4 Порядку проводиться не рідше одного разу на 5 років. Одночасно Наказом Міністерства праці та соціальної політики України № 383 від 18.11.2005 року "Про затвердження Порядку застосування Списків № 1 і № 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників при обчисленні стажу роботи, що дає право на пенсію за віком на пільгових умовах" визначено порядок застосування Списків, що дає право на пенсію на пільгових умовах. Пункт 4.2 вищевказаного Наказу зазначає, результати атестації (як вперше проведеної, так і чергової) застосовуються при обчисленні стажу, який дає право на пенсію за віком на пільгових умовах, впродовж 5 років після затвердження її результатів, за умови, якщо впродовж цього часу на даному підприємстві не змінювались докорінно умов і характер праці (виробництво, робота, робоче місце), що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах. У разі докорінної зміни умови і характеру праці для підтвердження права на пенсію за віком на пільгових умовах має бути проведена позачергова атестація.
Крім цього пункт 4.3 Наказу визначив, що у разі підтвердження цього права за результатами атестації, вперше проведеної до 21.08.1997 року впродовж 5 років після введення в дію Порядку проведення атестації робочих місць до стажу, який дає право на пенсію за віком на пільгових умовах, зараховується весь період роботи на даному підприємстві у виробництвах, передбачених Списками, тобто період роботи із шкідливими умовами праці, до дати видання наказу на підприємстві про результати проведення атестації та період роботи впродовж наступних 5 років з урахуванням пункту 4.2 цього Порядку.
Наказом № 166 від 27.06.1994 року в РП "Агромаш" проведено атестацію робочих місць відповідно до якого складено перелік робочих місць з шкідливими умовами праці, до якої віднесено професію газозварник. Таким чином, оскільки атестація робочих місць на підприємстві РП "Агромаш" згідно наказу № 166 була проведена в червні 1994 року, тому із врахуванням п.п. 4.2, 4.3 вищевказаного Наказу до пільгового стажу позивача необхідно віднести період з часу 18.08.1988 року по 27 червень 1999 рік, тобто 9 років 10 місяців. Атестація робочих місць в ТОВ "Немирів ГАЗ-СЕРВІЗ" за період з 2004 року по 04.11.2013 року підтверджується: протоколом № 3 засідання комісії по атестації робочих місць від 04.01.2005 року, висновком № 09-02-33 від 24.02.2005 року карт умов праці робочого місця, протокол № 401/37, № 401/38 від 21.02.2005 року проведення дослідження важкості та напруженості праці, наказами №10-В від 23.06.2010 року "Про результати атестації робочих місць за умовами праці", висновок № 09-04- 250 від 19.08.2010 року, протокол № 1904-1923/225, 1884-1903/224 від 07.06.2010 року проведення досліджень повітря робочої зони. Тобто до пільгового стажу позивача необхідно віднести весь період роботи в ТОВ "Немирів ГАЗ-СЕРВІЗ", а саме з 05.01.2004 року по 04.11.2013 року - 9 років, 10 місяців.
Крім того, довідкою № 36 від 03.07.2018 року виданої ПАТ "Немирівське районне підприємство "Агромаш" встановлено, що протягом з 1988 року по 2000 рік на підприємстві працював лише один працівник з прізвищем ОСОБА_1 - ОСОБА_1. Згідно даної довідки встановлено, що до 1990 року документація на підприємстві велась на російській мові, а тому при перекладі прізвища в деяких документах допущено орфографічні документи в написанні прізвища ОСОБА_1 через літеру "і".
Представник позивача у судове засідання не з'явився, однак, надав заяву про розгляд справи без його участі в порядку письмового провадження.
Представник відповідача у судове засідання також не з'явився, однак, надав заяву про розгляд справи без його участі в порядку письмового провадження, позовні вимоги не визнає.
Відповідно до ч. 3 ст. 194 КАС України учасник справи має право заявити клопотання про розгляд справи за його відсутності.
У п. 10 ч. 1 ст. 4 КАС України зазначено, що письмове провадження - розгляд і вирішення адміністративної справи або окремого процесуального питання в суді першої, апеляційної чи касаційної інстанції без повідомлення та (або) виклику учасників справи та проведення судового засідання на підставі матеріалів справи у випадках, встановлених цим Кодексом.
Згідно з ч. 4 ст. 229 КАС України у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
З огляду на наведене вище, враховуючи відсутність потреби заслухати свідка чи експерта, а також достатність письмових доказів, що містяться в матеріалах справи, суд дійшов висновку про розгляд та вирішення справу у письмовому провадженні.
Відповідно до ч. 5 ст. 250 КАС України датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення.
Дослідивши матеріали справи, оцінивши надані докази в їх сукупності, суд дійшов висновку про часткове задоволення адміністративного позову з огляду на наступне.
ОСОБА_1 ІНФОРМАЦІЯ_1 за час своєї трудової діяльності виконував роботи, що дають право на пільгове пенсійне забезпечення у відповідності п. "б" ст.13 Закону України "Про пенсійне забезпечення".
25 жовтня 2017 року ОСОБА_1 звернувся до Тульчинського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Вінницької області із заявою з приводу призначення пільгової пенсії.
07 лютого 2018 року Тульчинським об'єднаним управлінням Пенсійного фонду України Вінницької області відповідно до протоколу № 1137 відмовлено в призначенні пенсії з підстав невідповідності записів в трудовій книжці та довідок про підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсії. Так, у протоколі зазначено, що посада газозварника, що зазначена в довідці про підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсії за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній № 12 від 28.03.2017 року не співпадає з посадою газоелектрозварника, зазначеної в трудовій книжці з первинними документами та актом зустрічної перевірки. Крім цього в довідці про підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсії за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній № 34 від 31.05.2017 року не зазначено посади газоелектрозварювальника з 2004 року, згідно трудової книжки. Одночасно зазначена у довідці посада електрогазозварника зайнятого різанням та ручним зварюванням, не відповідає посаді електрогазозварника - різальника наявній в трудовій книжці. Таким чином, посилаючись на розбіжності записів в трудовій книжці та довідках посад та робіт які виконував ОСОБА_1 протягом своєї трудової діяльності, відповідач у призначенні йому пільгової пенсії.
Визначаючись щодо заявлених позовних вимог, суд виходив із наступного.
Відповідно до ст. 3 Конституції України, права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Держава відповідає перед людиною за свою діяльність. Утвердження і забезпечення прав людини є головним обов'язком держави.
У відповідності до вимог ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Статтею 46 Конституції України визначено, що громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом.
Отже, конституційне право на соціальний захист включає і право громадян на забезпечення їх у старості. Пенсія за віком, за вислугу років та інші її види, що призначаються у зв'язку з трудовою діяльністю, заслужені попередньою працею і є однією з форм соціального захисту. Цим визначається зміст і характер обов'язку держави стосовно тих громадян, які набули право на одержання пенсії.
Пенсії, інші види соціальних виплат та допомоги, що є основним джерелом існування, мають забезпечувати рівень життя, не нижчий від прожиткового мінімуму, встановленого законом.
Правовідносини, що виникають у сфері пенсійного забезпечення громадян регулюються Законом України "Про пенсійне забезпечення" № 1788-ХІІ від 05.11.1991 р. (далі - Закон № 1788-ХІІ) та Законом України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" №1058-IV від 09.07.2003 р. (далі - Закон №1058-IV).
Так, відповідно до п."б" ст. 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" право на пенсію за віком на пільгових умовах незалежно від місця останньої роботи мають працівники, зайняті повний робочий день на роботах зі шкідливими умовами праці за Списком № 2, і за результатами атестації робочих місць: чоловіки - після досягнення 55 років і при стажі роботи не менше 30 років, з них не менше 12 років 6 місяців - на зазначених роботах.
Працівники, які мають не менше половини роботи з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці, пенсії на пільгових умовах призначаються із зменшенням віку, зокрема чоловікам, на 1 рік за кожні 2 роки 6 місяців такої роботи.
Відповідно до п.3 Порядку застосування Списків № 1 і № 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників при обчисленні пенсії за віком на пільгових умовах, затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 18.11.2005 № 383, при визначенні права на пенсію за віком на пільгових умовах застосовуються Списки, що чинні на період роботи особи.
Розділом XXXII "Загальні професії" Списку № 2, затвердженого постановою ОСОБА_4 Міністрів СРСР від 22.08.1956 № 1173, передбачена посада електрозварника та газозварника.
Розділом XXXIII "Загальні професії" Списку № 2, затвердженого постановою Кабінету Міністрів СРСР від 26.01.1991 року № 10 право на пільгову пенсію мають газозварники (23200000-11620) та електрозварники ручної зварки (23200000-19906).
Розділом XXXIII "Загальні професії" Списку № 2, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.1994 року № 162, право на пільгову пенсію мають електрогазозварники, зайняті на різанні і ручному зварюванні, на напівавтоматичних машинах, а також на автоматичних машинах із застосуванням флюсів, що містять шкідливі речовини не нижче 3 класу небезпеки (23200000-19756).
Відповідно до статті 62 Закону України "Про пенсійне забезпечення" основним документом, що підтверджує стаж роботи, є трудова книжка. Порядок підтвердження наявного трудового стажу при відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній встановлюються Кабінетом Міністрів України.
Постановою Кабінету Міністрів України № 637 від 12.08.1993 року затверджений Порядок підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсій за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній.
Згідно із пунктами 1, 2, 3, 20 Порядку підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсій за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 637 від 12.08.1993 року, основним документом, що підтверджує стаж роботи, є трудова книжка; за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній трудовий стаж встановлюється на підставі інших документів, виданих за місцем роботи, служби, навчання, а також архівними установами; у разі коли документи про трудовий стаж не збереглися, підтвердження трудового стажу здійснюється органами Пенсійного фонду на підставі показань свідків; за відсутності трудової книжки, а також у тих випадках, коли в трудовій книжці відсутні необхідні записи або містяться неправильні чи неточні записи про періоди роботи, для підтвердження трудового стажу приймаються довідки, виписки із наказів, особові рахунки і відомості на видачу заробітної плати, посвідчення, характеристики, письмові трудові договори і угоди з відмітками про їх виконання та інші документи, які містять відомості про періоди роботи; у тих випадках, коли в трудовій книжці відсутні відомості, що визначають право на пенсії на пільгових умовах або за вислугу років, установлені для окремих категорій працівників, для підтвердження спеціального трудового стажу приймаються уточнюючі довідки підприємств, установ, організацій або їх правонаступників. У довідці має бути вказано: періоди роботи, що зараховуються до спеціального стажу; професія або посада; характер виконуваної роботи; розділ, підрозділ, пункт, найменування списків або їх номери, до якого включається цей період роботи; первинні документи за час виконання роботи, на підставі яких видана зазначена довідка.
Наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 12.11.2005 № 383, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 01.12.2005 за № 1451/11731, затверджено Порядок застосування Списків № 1 і № 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників при обчисленні стажу роботи, що дає право на пенсію за віком на пільгових умовах.
Згідно з п. 18 Порядку № 637 за відсутності документів про наявний стаж роботи і не можливості одержання їх внаслідок ліквідації підприємства. Установи, організації або відсутності архівних даних з інших причин, ніж ті, що зазначені в п. 17 цього Порядку, трудовий стаж установлюється на підставі показань не менше двох свідків, які б знали заявника по спільній роботі на одному підприємстві, в установі, організації (в тому числі колгоспі) або в одній системі і мали документи про роботу за час, стосовно якого вони підтверджують роботу заявника.
Як випливає із матеріалів справи відповідно до відомостей з трудової книжки НОМЕР_1 ОСОБА_1:
- 23.07.197 року по 30.10.1980 зарахований "сборщиком" корпусів металевих судів 2-го розряду КПУ;
- 1980 рік служба в рядах Радянської армії;
- 31.01.1991 року по 31.03. 1986 року зарахований слюсарем ІІ розряду в ЦПА;
- 01.04.1986 року по прийнятий по переводу слюсарем ІІ розряду ЛМРУ;
- 18.08.1988 року переведений газоелектрозварювальником 3 розряду;
- 02.01.1990 року на підставі наказу "Агропрома" Вінницької області № 45 від 12.12.1989 року Немирівське РПП перейменовано у "Немирівське РП "Агромаш";
- 10.04.1996 року "Немирівське РП "Агромаш" реорганізоване у відкрите акціонерне товариство;
- 18.04.2000 рік звільнений з роботи по переходу в Немирівську електромережу;
- 19.04.2000 рроку-11.09.2003 року прийнятий по переводу на посаду слюсаря по ремонту автомобілів 4 розряду;
- 05.01.2004 року прийнятий газозварювальником 4 розряду;
- 1.04.2011 року змінено назву професії "газоелектрозварювальник 4 розряду" на "електрогазозварювальник - різальник 4 розряду";
- 15.04.2013 року звільнений з роботи за власним бажанням, ст. 38 КЗпП України;
- 10.03.2015 року прийнятий трактористом-машиністом с/г виробництва у відділення "Немирівське";
- 12.06.2015 року звільнений за власним бажанням, ст. 38 КЗпП України;
- 04.09.2015 року - 01.02.2017 року прийнятий на роботу електрозварником.
Зазначене також підтверджується довідками про підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсії за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній №12 від 28.03.2017 року та № 31 від 31.03.2017 року.
Окрім зазначеного, факт роботи в Немирівському РП "Агромаш" підтверджується наказом №166 за 1994 року, наказом №90-к від 18.08.1988 року, копією особового рахунку за 1988 року, переліком робочих місць Немирівського РП "Агромаш" з шкідливими умовами праці, наказом №18-к від 18.04.2000 року про звільнення, матеріалами атестації робочих місць.
Порядок проведення атестації робочих місць визначено постановою Кабінету Міністрів України № 442 від 01.08.1992 року "Про порядок атестації робочих місць за умовами праці", яка затверджує "Порядок проведення атестації робочих місць за умовами праці", згідно якої атестацію робочих місць вперше почали проводити з серпня 1992 року, та згідно пункту 4 Порядку проводиться не рідше одного разу на 5 років.
Наказом Міністерства праці та соціальної політики України № 383 від 18.11.2005 року "Про затвердження Порядку застосування Списків № 1 і № 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників при обчисленні стажу роботи, що дає право на пенсію за віком на пільгових умовах" визначено порядок застосування Списків, що дає право на пенсію на пільгових умовах.
Пункт 4.2 вищевказаного Наказу зазначає, результати атестації (як вперше проведеної, так і чергової) застосовуються при обчисленні стажу, який дає право на пенсію за віком на пільгових умовах, впродовж 5 років після затвердження її результатів, за умови, якщо впродовж цього часу на даному підприємстві не змінювались докорінно умов і характер праці (виробництво, робота, робоче місце), що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах. У разі докорінної зміни умови і характеру праці для підтвердження права на пенсію за віком на пільгових умовах має бути проведена позачергова атестація.
Крім цього пункт 4.3 Наказу визначено, що у разі підтвердження цього права за результатами атестації, вперше проведеної до 21.08.1997 року впродовж 5 років після введення в дію Порядку проведення атестації робочих місць до стажу, який дає право на пенсію за віком на пільгових умовах, зараховується весь період роботи на даному підприємстві у виробництвах, передбачених Списками, тобто період роботи із шкідливими умовами праці, до дати видання наказу на підприємстві про результати проведення атестації та період роботи впродовж наступних 5 років з урахуванням пункту 4.2 цього Порядку.
Як випливає із матеріалів справи наказом № 166 від 27.06.1994 року в РП "Агромаш" проведено атестацію робочих місць відповідно до якого складено перелік робочих місць з шкідливими умовами праці, до якої віднесено професію газозварник.
Таким чином, оскільки атестація робочих місць на підприємстві РП "Агромаш" згідно наказу № 166 була проведена в червні 1994 року, тому із врахуванням п.п. 4.2, 4.3 вищевказаного Наказу до пільгового стажу позивача необхідно віднести період з часу 18.08.1988 року по 27 червень 1999 рік, тобто 9 років 10 місяців.
Атестація робочих місць в ТОВ "Немирів ГАЗ-СЕРВІЗ" за період з 2004 року по 04.11.2013 року підтверджується: протоколом № 3 засідання комісії по атестації робочих місць від 04.01.2005 року, висновком № 09-02-33 від 24.02.2005 року карт умов праці робочого місця, протокол № 401/37, № 401/38 від 21.02.2005 року проведення дослідження важкості та напруженості праці, наказами №10-В від 23.06.2010 року "Про результати атестації робочих місць за умовами праці", висновок № 09-04- 250 від 19.08.2010 року, протокол № 1904-1923/225, 1884-1903/224 від 07.06.2010 року проведення досліджень повітря робочої зони. Тобто до пільгового стажу позивача необхідно віднести весь період роботи в ТОВ "Немирів ГАЗ-СЕРВІЗ", а саме з 05.01.2004 року по 04.11.2013 року - 9 років, 10 місяців.
Таким чином, записи у трудовій книжці та довідках, які містяться у матеріалах справи, підтверджують характер роботи позивача у спірний період за Списком № 2, що надає право на включення цих періодів до стажу та право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах.
Щодо тверджень представника відповідача, що в переліку робочих місць Немирівського РП "Агромаш" зі шкідливими умовами праці, особовій картці та наказі № 18-к від 18.04.2000 року про звільнення зазначене прізвище "ОСОБА_1" не відповідає паспортним даним, суд зазначає наступне.
Відповідно до довідки № 36 від 03.07.2018 року виданої ПАТ "Немирівське районне підприємство "Агромаш" встановлено, що протягом з 1988 року по 2000 рік на підприємстві працював лише один працівник з прізвищем ОСОБА_1 - ОСОБА_1. Згідно даної довідки встановлено, що до 1990 року документація на підприємстві велась на російській мові, а тому при перекладі прізвища в деяких документах допущено орфографічні документи в написанні прізвища ОСОБА_1 через літеру "і".
Окрім того, щодо тверджень представника відповідача, що були виявлені розбіжності в документах підтверджуючих трудовий стаж, суд зазначає, що Верховний Суд у постанові №687/975/17 від 21.02.2018 вказав, що на особу не може перекладались тягар доведення правдивості чи достовірності даних, що зазначені у його трудовій книжці. Відсутність посилання чи неточних записів у первинних документах по обліку трудового стажу та нарахуванню заробітної плати на конкретну посаду, яку займав позивач у той чи інший період його роботи у підприємстві за наявності належним чином оформленої трудової книжки, не може бути підставою для виключення вказаних періодів роботи з трудового стажу позивача, що дає йому право на призначення пільгової пенсії за віком, оскільки працівник не може відповідати за правильність та повноту оформлення бухгалтерських документів на підприємстві, та у свою чергу належний порядок ведення та заповнення трудової книжки та іншої документації з вини адміністрації підприємства не може бути підставою для позбавлення позивача його конституційного права на соціальний захист щодо вирішення питань надання пенсії за віком на пільгових мовах відповідно до ст. 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення".
Відтак, суд дійшов висновку, що рішення Тульчинського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Вінницької області у формі Протоколу №1137 від 07 лютого 2018 року щодо відмови ОСОБА_1 у призначенні пенсії на пільгових умовах згідно Закону України "Про пенсійне забезпечення" підлягає скасуванню.
При цьому, оцінюючи вимоги в частині виплати пенсії, то така задоволенню не підлягає, виходячи з наступного.
Право на захист - це суб'єктивне право певної особи, тобто вид і міра її можливої (дозволеної) поведінки із захисту своїх прав. Воно випливає з конституційного положення: "Права і свободи людини і громадянина захищаються судом" (ст. 55 Конституції України).
Отже, кожна особа має право на захист свого права у разі його порушення, невизнання чи оспорювання у сфері цивільних, господарських, публічно-правових відносин та за наявності неврегульованих питань.
Порушення права означає необґрунтовану заборону на його реалізацію або встановлення перешкод у його реалізації, або значне обмеження можливостей його реалізації тощо.
Відповідно до частини першої статті 2 КАС України, завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.
Із системного аналізу вказаних норм випливає, що суд захищає лише порушені, невизнані або оспорювані права, свободи та інтереси учасників адміністративних правовідносин.
Отже, вимоги про зобов'язання здійснити виплату пенсії, на думку суду, є передчасними, адже спір в цій частині фактично не існує, оскільки відповідний перерахунок з урахуванням висновків, викладених у цьому рішенні та наслідком якого є проведення відповідної виплати, ще не проведено.
Відповідно до положень статті 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Згідно з нормами частин першої, другої статті 77 КАС України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб'єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.
Перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість доводів сторін, оцінивши докази суб'єкта владних повноважень на підтвердження правомірності своїх дій та докази, надані позивачем, суд доходить висновку, що з наведених у позовній заяві мотивів і підстав, позовній вимоги підлягають частковому задоволенню.
Вирішуючи питання про розподіл судових витрат, суд вказує, що відповідно до частини третьої статті 139 КАС України, при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог.
Відтак, враховуючи, що позов задоволено частково судові витрати, понесені позивачем у даній справі, підлягають відшкодуванню в сумі 352,40 грн., пропорційно розміру задоволених вимог за рахунок бюджетних асигнувань Тульчинського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Вінницької області.
Керуючись ст.ст. 73, 74, 75, 76, 77, 90, 94, 139, 241, 245, 246, 250, 255, 295 КАС України, суд -
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити частково.
Визнати протиправним та скасувати рішення Тульчинського обєднаного управління Пенсійного фонду України Вінницької області у формі Протоколу №1137 від 07 лютого 2018 року щодо відмови ОСОБА_1 у призначенні пенсії на пільгових умовах згідно Закону України "Про пенсійне забезпечення".
Зобов'язати Тульчинське об'єднане управління Пенсійного фонду України Вінницької області призначити ОСОБА_1 з 25.10.2017 року пенсію відповідно до статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення".
У решті позовних вимог відмовити.
Стягнути на користь ОСОБА_1 сплачений при звернені до суду судовий збір в сумі 352 (триста п'ятдесят дві) гривні 40 копійок за рахунок бюджетних асигнувань Тульчинського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Вінницької області.
Рішення суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 255 КАС України.
Відповідно до ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
ОСОБА_1 (місце проживання: 22840, АДРЕСА_1 серія паспорта НОМЕР_2);
Тульчинське об'єднане управління Пенсійного фонду України Вінницької області (місцезнаходження: Вінницька область, м. Тульчин, вул. М. Леонтовича, 51, код ЄДРПОУ 24894976).
Суддя Мультян Марина Бондівна
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.07.2018 |
Оприлюднено | 13.12.2018 |
Номер документу | 78488859 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Мультян Марина Бондівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні