Рішення
від 18.12.2018 по справі 826/8985/18
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

18 грудня 2018 року № 826/8985/18

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі: головуючого судді Федорчука А.Б., розглянувши в порядку спрощеного провадження адміністративну справу

за позовом Обслуговуючого кооперативу "БУДІНВЕСПЕРСПЕКТИВА" (04170, м.Київ, вул.Солярна, 70) доДепартаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва Виконавчого органу Київської міської ради ( Київської міської державної адміністрації) (01001, м.Київ, вул. Хрещатик, 32) про визнання протиправним та скасування Наказу № 116 від 10.05.2018 року , О Б С Т А В И Н И С П Р А В И:

До Окружного адміністративного суду міста Києва звернувся Обслуговуючий кооператив БУДІНВЕСТПЕРСПЕКТИВА (далі по тексту - позивач) з адміністративним позовом до Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контроль міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (далі по тексту - відповідач), в якому просить: скасувати наказ Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контроль міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) від 10 травня 2018 року №116 про скасування права на початок виконання будівельних робіт, набутого на підставі поданого повідомлення від 11 квітня 2018 року №КВ 061181011178.

Мотивуючи позовні вимоги представник позивача зазначив, що підставою для прийняття оскаржуваного наказу зазначено акт від 20 грудня 2017 року. При цьому, на думку позивача, яким чином акт від 20 грудня 2017 року може впливати на повідомлення від 11 квітня 2018 року невідомо, а інших підстав для скасування права на початок виконання будівельних робіт оскаржуваний наказ не містить.

Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 12 червня 2018 року відкрито провадження у справі та призначено до розгляду в порядку спрощеного провадження.

Представник відповідача копію вказаної ухвали суду від 12 червня 2018 року отримав 27 червня 2018 року, що підтверджується наявним в матеріалах справи повідомленням про вручення поштового відправлення.

13 липня 2018 року представник відповідача подав до суду відзив на адміністративний позов, в якому стверджував, що за результатами проведеного планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб'єктами містобудування вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт від 20 грудня 2017 року, проектна документація на об'єкт Будівництво житлового будинку на АДРЕСА_1 у Голосіївському районі м. Києва , яка розроблена ТОВ КиЕв , та яка в свою чергу передбачає будівництво багатоквартирного житлового будинку (відповідно до ТЕП - 24 квартири) та має загальний вхід-вихід зі всіх квартир, не відповідає цільовому призначенню земельної ділянки та вимогам містобудівних умов та обмежень на забудову земельної ділянки, виданих Департаментом містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) від 04 липня 2014 року №115/14/12/009-14, чим порушено частину 2 статті 24, частину 1 статті 31 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності та пункту 3.19 ДБН 360-92** Містобудування. Планування і забудова міських і сільських поселень .

Представник відповідача зазначив, що замовником будівництва - Обслуговуючим кооперативом БУДІНВЕСТПЕРСПЕКТИВА внесені недостовірні дані в повідомленні про початок виконання будівельних робіт щодо об'єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об'єктів з незначними наслідками (СС1) від 11 квітня 2018 року №КВ 0611181011178 в частині надання інформації щодо належно розробленої та затвердженої проектної документації на об'єкт будівництва Будівництво житлового будинку на АДРЕСА_1 у Голосіївському районі м. Києва .

Також представник відповідача повідомив, що чинним законодавством не передбачено, що встановлення фактів наведення замовниками недостовірних даних у повідомленні про початок виконання будівельних робіт відбувається виключно за результатами здійснення заходів державного архітектурно-будівельного контролю, а не в процесі їх проведення.

З огляду на викладене вище та відмову судом на підставі ухвали Окружного адміністративного суду м. Києва від 16 липня 2018 року в задоволенні клопотання про розгляд справи у судовому засіданні, справа розглядається в порядку спрощеного провадження без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі, на підставі наявних у справі матеріалів (у письмовому провадженні).

Розглянувши подані сторонами документи та матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи та вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва,-

В С Т А Н О В И В:

10 травня 2018 року Департаментом з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) відповідно до частини 2 статті 39-1 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , пункту 15 Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 року №466 Деякі питання виконання підготовчих і будівельних робіт та на підставі акта, складеного за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб'єктами містобудування вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт за №б/н, складеного 20 грудня 2017 року, видано наказ Про скасування права на початок виконання будівельних робіт, набутого на підставі поданого повідомлення .

Пунктом 1 зазначеного наказу скасоване право на початок виконання будівельних робіт, набуте на підставі поданого повідомлення про початок виконання будівельних робіт щодо об'єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об'єктів з незначними наслідками (СС1) Будівництво житлового будинку за адресою: АДРЕСА_1 у Голосіївському районі м. Києва від 11 квітня 2018 року №КВ 061181011178. Замовник - Обслуговуючий кооператив БУДІНВЕСТПЕРСПЕКТИВА .

На підставі пункту 2 наказу №116 від 10 травня 2018 року Управлінню дозвільних процедур забезпечити невідкладне направлення копії наказу до Державної архітектурно-будівельної інспекції України для виключення з реєстру запису про реєстрацію повідомлення від 11 квітня 2018 року №КВ 061181011178 з єдиного реєстру документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмов у видачі, скасування та анулювання зазначених документів.

Незгода позивача із вказаним наказом зумовила його звернення до суду з даним позовом, при вирішенні якого суд виходить з наступного.

Статтею 19 Конституції України встановлено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку субєктів владних повноважень.

Правові та організаційні засади здійснення архітектурної діяльності визначає Закону України Про архітектурну діяльність , статтею 10 якого встановлено, що для забезпечення під час забудови територій, розміщення і будівництва об'єктів архітектури додержання суб'єктами архітектурної діяльності затвердженої містобудівної та іншої проектної документації, вимог вихідних даних, а також з метою захисту державою прав споживачів будівельної продукції здійснюється в установленому законодавством порядку державний архітектурно-будівельний контроль та нагляд.

Правові та організаційні основи містобудівної діяльності, забезпечення сталого розвитку територій з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів визначає Закон України Про регулювання містобудівної діяльності .

Згідно частини 1 статті 41 цього Закону державний архітектурно-будівельний контроль - це сукупність заходів, спрямованих на дотримання замовниками, проектувальниками, підрядниками та експертними організаціями вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт.

Державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється органами державного архітектурно-будівельного контролю в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Державний архітектурно-будівельний контроль здійснюють органи державного архітектурно-будівельного контролю, визначені статтею 6 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , частиною 1 якої встановлено, що управління у сфері містобудівної діяльності здійснюється Верховною Радою України, Кабінетом Міністрів України, Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері містобудування, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду, органами державного архітектурно-будівельного контролю, іншими уповноваженими органами містобудування та архітектури, місцевими державними адміністраціями, органами місцевого самоврядування.

Тобто, відповідач у справі є суб'єктом владних повноважень, який наділений владними повноваженнями, в межах яких діє самостійно і несе відповідальність за свою діяльність відповідно до закону, уповноважений здійснювати управління у сфері державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду.

Механізм набуття права на виконання підготовчих та будівельних робіт визначає Порядок виконання підготовчих та будівельних робіт, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 року №466.

Згідно абзацу 1, 4 пункту 2 Постанови № 466 будівельні роботи - роботи з нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту; підготовчі роботи - роботи з підготовки земельної ділянки, влаштування огородження будівельного майданчика та знесення будівель і споруд, порушення елементів благоустрою в межах відведеної земельної ділянки, вишукувальні роботи, роботи із спорудження тимчасових виробничих та побутових споруд, необхідних для організації і обслуговування будівництва, улаштування під'їзних шляхів, складування будівельних матеріалів, підведення тимчасових інженерних мереж, а також з винесення інженерних мереж та видалення зелених насаджень.

Абзацом 6 пункту 2 вказаної Постанови визначено, що реєстрація - внесення даних до єдиного реєстру документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом обєктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмову у видачі, скасування та анулювання зазначених документів (далі - реєстр).

Згідно п. 4, п. 5 Постанови №466 підготовчі роботи, визначені будівельними нормами, стандартами і правилами, можуть виконуватися замовником після набуття права на земельну ділянку відповідного цільового призначення та подання повідомлення про початок виконання підготовчих робіт до відповідного органу державного архітектурно-будівельного контролю.

Виконання підготовчих робіт може здійснюватися на підставі повідомлення про початок виконання будівельних робіт або дозволу на виконання будівельних робіт (далі - дозвіл).

Будівельні роботи можуть виконуватися замовником після отримання документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою, або договору суперфіцію та:

подання повідомлення про початок виконання будівельних робіт - щодо об'єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об'єктів з незначними наслідками (СС1) та обєктів, будівництво яких здійснюється на підставі будівельного паспорта;

видачі замовнику дозволу на виконання будівельних робіт - щодо об'єктів, які за класом наслідків (відповідальності) належать до об'єктів із середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками.

Згідно пункту 11 Постанови №466 замовник несе відповідальність за повноту та достовірність даних, зазначених у поданому ним повідомленні, за виконання будівельних робіт без подання повідомлення та за порушення вимог, визначених цим Порядком, відповідно до Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності та Кодексу України про адміністративні правопорушення.

Як встановлено судом, 04 квітня 2018 року Обслуговуючий кооператив БУДІНВЕСТПЕРСПЕКТИВА подав до Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва виконавчого органу Київського міського ради (КМДА) повідомлення про початок виконання будівельних робіт щодо об'єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об'єктів з незначними наслідків (СС1) стосовно об'єкта Будівництво житлового будинку за адресою: АДРЕСА_1 у Голосіївському районі м. Києва .

Відповідач відповідно до Закону України Про регулювання містобудівної діяльності та Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 року №466, зареєстрував подане замовником будівництва Обслуговуючим кооперативом БУДІНВЕСТПЕРСПЕКТИВА повідомлення про початок виконання будівельних робіт щодо об'єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об'єктів з незначними наслідками (СС1) від 11 квітня 2018 року №0611181011178.

Матеріалами справи підтверджується, що Департамент з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва 12 квітня 2018 року видав наказ №199 Про проведення позапланової перевірки , прийняття якого зокрема, зумовлене необхідністю проведення перевірки достовірності даних, наведених у повідомленні про початок виконання будівельних робіт щодо об'єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об'єктів з незначними наслідками (СС1) від 11 квітня 2018 року №КВ 0611181011178.

12 квітня 2018 року відповідачем оформлено направлення для проведення планового (позапланового) заходу.

Крім того, 12 квітня 2018 року Департамент з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва листом №073-3238 повідомив Обслуговуючий кооператив БУДІНВЕСТПЕРСПЕКТИВА дату та місце, а також перелік необхідних для проведення позапланової перевірки дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності.

При цьому, з листа, адресованого Голосіївському управлінню поліції Головного управління Національної поліції у м. Києві від 02 травня 2018 року №073-3887, вбачається, що під час виїзду на місце посадової особи Департаменту з метою проведення перевірки встановлено, що земельна ділянка по АДРЕСА_1 огороджена парканом, уповноважені особи були відсутні, доступу до об'єкта будівництва не було, що унеможливило проведення перевірки відповідно до пункту 9 Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 травня 2011 року №553.

Враховуючи зазначене, Департамент замовнику будівництва Обслуговуючому кооперативу БУДІНВЕСТПЕРСПЕКТИВА надіслав лист щодо прибуття та надання відповідної документації, необхідної для проведення подальшої перевірки. На письмове запрошення до Департаменту представники Обслуговуючого кооперативу БУДІНВЕСТПЕРСПЕКТИВА не з'явились, документів та матеріалів, необхідних для здійснення заходів державного архітектурно-будівельного контролю за дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності не надано.

У зв'язку з наведеним, відповідач просив Голосіївське управління поліції Головного управління Національної поліції у м. Києві відповідно до Закону України Про Національну поліцію сприяти Департаменту у проведенні перевірки під час будівництва житлового будинку на АДРЕСА_1 у Голосіївському районі м. Києва, а саме - запросити замовника будівництва для надання необхідних документів.

У зв'язку з неможливістю проведення перевірки на підставі вказаних вище наказу та направлення від 12 квітня 2018 року, відповідачем використано акт, складений за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб'єктами містобудування вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт №б/н від 20 грудня 2017 року.

З даного акта перевірки вбачається, що Департаментом містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) замовнику будівництва - ОСОБА_1 видано містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки від 04 липня 2014 року №115/14/12/009-14 на будівництво житлового будинку на АДРЕСА_1 у Голосіївському районі м. Києва. Земельна ділянка по АДРЕСА_1 загальною площею - 0,0663 га (кадастровий номер НОМЕР_1) належить Обслуговуючому кооперативу БУДІНВЕСТПЕРСПЕКТИВА на підставі договору купівлі-продажу земельної ділянки від 25 квітня 2016 року №346. Цільове призначення (використання) земельної ділянки - для індивідуального житлового, гаражного і дачного будівництва. Функціональне призначення земельної ділянки - територія належить до територіальної житлової садибної забудови (існуюча) відповідно до Генерального плану міста Києва та проекту планування його приміської зони на період до 2020 року, затвердженого рішенням Київської міської ради від 28 березня 2002 року №370/1804.

За інформацією, наведеною Обслуговуючим кооперативом БУДІНВЕСТПЕРСПЕКТИВА , проектна документація розроблена Товариством з обмеженою відповідальністю КиЕв під керівництвом головного архітектора проекту ОСОБА_2 (кваліфікаційний сертифікат АА №000433), та яка в свою чергу була затверджена наказом Голови Обслуговуючого кооперативу БУДІНВЕСТПЕРСПЕКТИВА Сусленською Софією Ісаївсною від 01 червня 2016 року №1-6/16-1.

Відповідно до поданої проектної документації, розробленої Товариством з обмеженою відповідальністю КиЕв , проект розроблений на будівництво житлового будинку по АДРЕСА_1 у Голосіївському районі та завдання на проектування проекту будинок запроектовано двохсекційний 4-поверховий житловий будинок та 1 підвальний поверх. Відповідно п. 3 архітектурних рішень у будинку запроектовані: однокімнатних - 8 кв., двокімнатних - 12 кв., трикімнатних - 4 кв., всього - 24 квартири. Поверхи об'єднані між собою сходовою кліткою.

Проектна документація на об'єкт Будівництво житлового будинку на АДРЕСА_1 у Голосіївському районі м. Києва , яка розроблена ТОВ КиЕв , та яка в свою чергу передбачає будівництво багатоквартирного житлового будинку (відповідно до ТЕП - 24 квартири) та має загальний вхід-вихід зі всіх квартир, не відповідає цільовому призначенню земельної ділянки та вимогам містобудівних умов та обмежень на забудову земельної ділянки, виданих Департаментом містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) від 04 липня 2014 року №115/14/12/009-14.

Проектною організацією Товариством з обмеженою відповідальністю КиЕв під час розробки проектної документації на об'єкт Будівництво житлового будинку на АДРЕСА_1 у Голосіївському районі м. Києва не виконано вимоги вихідних даних на проектування (містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки), а саме: відсутній розрахунок необхідної кількості місць паркування автотранспорту за рахунок відведеної території для постійного та тимчасового зберігання автомашин (п. 11 розділу містобудівних умов і обмежень забудови земельної ділянки).

Крім того, проектом не передбачено та не виконано заходи з безперешкодного доступу для людей, які відносяться до маломобільних груп населення.

Також, у ході перевірки встановлено, що позивачем як замовником будівництва затверджено проектну документацію за відсутності необхідних технічних умов та з істотним порушенням будівельних норм, державних стандартів та правил.

Наявними матеріалами підтверджується, що у повідомленні про початок виконання будівельних робіт вказано проектну документацію, яка розроблена Товариством з обмеженою відповідальністю КиЕв та затверджена позивачем з порушенням вимог частини 2 статті 24, частини 1 статті 31 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності та пункту 3.19 ДБН 360-92** Містобудування. Планування і забудова міських і сільських поселень .

Відповідно до пункту 3 частини 7 статті 36 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності право на початок виконання будівельних робіт, набуте на підставі поданого повідомлення, може бути скасовано відповідним органом державного архітектурно-будівельного контролю у разі встановлення під час перевірки порушень вимог містобудівної документації, містобудівних умов та обмежень, невідповідності об'єкта будівництва проектній документації на будівництво такого об'єкта, вимогам будівельних норм, стандартів і правил, порушень містобудівного законодавства у разі невиконання вимог приписів посадових осіб органів державного архітектурно-будівельного контролю.

Згідно пункту 7 частини 1 статті 7 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності управління у сфері містобудівної діяльності та архітектурно-будівельного контролю здійснюється шляхом надання (отримання, реєстрації), відмови у видачі чи анулювання (скасування) документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт, прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів.

Відповідно до частини 2 статті 39-1 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності у разі виявлення відповідним органом державного архітектурно-будівельного контролю факту подання недостовірних даних, наведених у надісланому повідомленні чи зареєстрованій декларації, які є підставою вважати обєкт самочинним будівництвом, зокрема якщо він збудований або будується на земельній ділянці, що не була відведена для цієї мети, або без відповідного документа, який дає право виконувати будівельні роботи, чи без належно затвердженого проекту або будівельного паспорта, а також у разі скасування містобудівних умов та обмежень реєстрація такої декларації, право на початок виконання підготовчих або будівельних робіт, набуте на підставі поданого повідомлення, підлягають скасуванню відповідним органом державного архітектурно-будівельного контролю у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Про скасування декларації чи права на початок виконання підготовчих або будівельних робіт, набутого на підставі поданого повідомлення, відповідний орган державного архітектурно-будівельного контролю письмово повідомляє замовника протягом трьох робочих днів з дня скасування.

Згідно пункту 15 Постанови № 466 у разі виявлення відповідним органом державного архітектурно-будівельного контролю факту подання наведених у надісланому повідомленні недостовірних даних, які є підставою вважати об'єкт самочинним будівництвом, зокрема якщо він збудований або будується на земельній ділянці, що не була відведена для цієї мети, або без відповідного документа, який дає право виконувати будівельні роботи, чи без належно затвердженого проекту або будівельного паспорта, а також у разі скасування містобудівних умов та обмежень, право на початок виконання підготовчих або будівельних робіт, набуте на підставі поданого повідомлення, підлягає скасуванню відповідним органом державного архітектурно-будівельного контролю.

Відповідно до пункту 3 Постанови № 466 надання (отримання), відмова у видачі чи анулювання (скасування) документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт, здійснюється органами державного архітектурно-будівельного контролю, визначеними статтею 7 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності .

Орган державного архітектурно-будівельного контролю скасовує право на початок виконання підготовчих або будівельних робіт, набуте на підставі поданого повідомлення, шляхом видачі відповідного розпорядчого акта. Держархбудінспекція виключає з реєстру запис про реєстрацію повідомлення не пізніше наступного робочого дня з дня повідомлення органом державного архітектурно-будівельного контролю про таке скасування.

При цьому, суд звертає увагу, що висновки акта перевірки від 20 грудня 2017 року використано у зв'язку з неможливістю проведення позапланової перевірки об'єкта перевірки у квітні 2018 року. Водночас, чинним законодавство передбачено можливість встановлення фактів наведення замовниками недостовірних даних у повідомленні про початок виконання будівельних робіт відбувається як під час здійснення заходів державного архітектурно-будівельного контролю, так і на підставі уже здійснених заходів.

Крім того, суд зазначає, що згідно із положенням частини третьої статті 31 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності не підлягають обов'язковій експертизі проекти будівництва об'єктів І-ІІІ категорії складності.

Аналіз законодавства у сфері містобудівної діяльності дозволяє зробити висновок, що законодавцем було введено такий термін як категорія складності, зокрема, з метою визначення кількості стадій проектування об'єкту, визначення необхідності проведення експертизи проектної документації та обсягу процедур, які необхідно пройти для юридичного врегулювання ведення будівництва. При цьому, належність об'єкта будівництва до ІІІ категорії складності виключає необхідність проведення обов'язкової експертизи проектної документації та погодження проекту з іншими органами (частина шоста статті 31 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності ).

Тобто, виявлення недостовірних даних у повідомленні про початок виконання будівельних робіт можливе і після його затвердження у встановленому законодавством порядку.

Оскільки на підставі матеріалів перевірки виявлений факт недостовірності даних, які були в подальшому наведені не лише у декларації, але і у повідомленні про початок виконання будівельних робіт, що є підставою вважати об'єкт самочинним будівництвом, суд вважає, що приймаючи наказ про скасування права на початок виконання підготовчих або будівельних робіт, набутого на підставі поданого повідомлення, відповідач діяв в межах повноважень та у спосіб, визначений чиним законодавством.

Згідно частини 1 статті 90 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Відповідно до частини 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Згідно частини 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Суд вважає, що відповідачем надані суду належні докази правомірності наказу, який оскаржується, у спірних взаємовідносинах.

Враховуючи наведене, суд вважає позовні вимоги такими, що задоволенню не підлягають.

Керуючись ст.ст. 72-73, 76-77, 139, 143, 243-246, 255, 263 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

У задоволенні адміністративного позову Обслуговуючого кооперативу БУДІНВЕСТПЕРСПЕКТИВА відмовити повністю.

Рішення суду може бути оскаржене в апеляційному порядку шляхом подачі апеляційної скарги безпосередньо до суду апеляційної інстанції протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення встановленого ст. 295 КАС України строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Суддя А.Б. Федорчук

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення18.12.2018
Оприлюднено19.12.2018
Номер документу78617234
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/8985/18

Постанова від 17.01.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стрелець Т.Г.

Ухвала від 16.01.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стрелець Т.Г.

Ухвала від 16.07.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желєзний І.В.

Ухвала від 29.05.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желєзний І.В.

Постанова від 22.04.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Коротких Андрій Юрійович

Ухвала від 04.03.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Коротких Андрій Юрійович

Ухвала від 04.03.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Коротких Андрій Юрійович

Рішення від 18.12.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Федорчук А.Б.

Ухвала від 16.07.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Федорчук А.Б.

Ухвала від 12.06.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Федорчук А.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні