Справа № 520/17211/18
Провадження № 1-кс/520/8371/18
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
18.12.2018 року слідчий суддя Київського районного суду м. Одеси ОСОБА_1 , при секретарі судового засідання ОСОБА_2 , за участю слідчого ОСОБА_3 , розглянувши у судовому засіданні в м. Одесі клопотання т.в.о старшого слідчого СУ ГУНП в Одеській області ОСОБА_3 , яке погоджене прокурором відділу прокуратури Одеської області ОСОБА_4 про проведення обшуку у кримінальному провадженні № 42018160000000628 від 17.07.2018 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 191 КК України, -
ВСТАНОВИВ:
Як вбачається з клопотання, слідчим управлінням Головного управління Національної поліції в Одеській області проводиться досудове розслідування по кримінальному провадження № 42018160000000628 від 17.07.2018 за фактом того, що посадовими особами структурних підрозділів філій ПАТ "Укрзалізниця" за попередньою змовою із суб`єктами господарювання під час закупівлі протягом 2017-2018 років товарів, а також виконання робіт та послуг, допущено розтрату державних коштів шляхом підписання актів приймання передачі виконаних робіт, в той час, роботи не виконано, або виконано не в повному обсязі.
Так, в ході досудового розслідування встановлено, що керівництвом філії «Пасажирська компанія» ПАТ «Укрзалізниця» було проведено перевірку господарства депо, його матеріальних цінностей їх робочого (справного) стану.
За наслідками перевірки було встановлено, що у незадовільному технічному стані і непридатними для експлуатації є:
- вантажний ліфт БОПа;
- три електрокара ЕП 006.2 (інв.№538047; №422084; №1570403000166);
- технологічне обладнання котельні - котли ДЕ4/14; ДЕ6,5/14.
Хоча, відповідно до Договору про надання послуг з ремонту №ПК/ВЧД-3 Од.Гол./93 від 01.12.2017 року зазначені вище електрокари були відремонтовані.
Згідно п.3.1 Договору його загальна сума склала 351 797, грн. 87 коп. Зі змісту Додатка №1 до Договору про надання послуг з ремонту №ПК/ВЧД-3 Од.Гол./93 від 01.12.2017 року вбачається, що поломки, несправності електрокарів є ідентичними, оскільки калькуляція на послуги з ремонту 3-х електрокарів ЕП 006.2 (інв.№538047; №422084; №1570403000166)також є однаковою, що викликає обґрунтовані сумніви у їх наявності, тотожності, а відтак достовірності.
Також попри недоліки зазначені у листі від 28.12.2017 року вих. №ПКВЧД-3-14/1325 за підписом в.о. начальника депо ОСОБА_5 зверненого до директора ТОВ «Мастер-Кар-Сервіс» останні не були усунені, а оплата послуг за Договором про надання послуг з ремонту по договору №ПК/ВЧД-3 Од.Гол./93 від 01.12.2017 року була здійснена у повному об`ємі, що підтверджується Актами надання послуг №1961 від 28.12.2017 року; №1960 від 28.12.2017 року; №1955 від 28.12.2017 року.
До цього, протягом 2017-2018 років такими приватними юридичними особами, як ТОВ «Ріком» (ЄДРПОУ:31095019). ТОВ «КД ЕЛІТ ТЕХ» (ЄДРПОУ:39990386) та ПП «Медіа Ліфтінг» (ЄДРПОУ: 32780226) надаватися виробничому підрозділу пасажирського вагонного депо станції «Одеса-Головна» філії «Пасажирська компанія» ПАТ «Українська залізниця» послуги з: технічного обслуговування вантажного ліфта; діагностика та ремонт вантажного ліфта, ремонт вантажного ліфта, ремонт станції керування вантажним ліфтом, заміна трансформатора ТПН 50/50.
Так, в депо станції «Одеса-Головна» філії «Пасажирська компанія» ПАТ «Українська залізниця» відсутні оригінали і копії договорів з ТОВ «Ріком» (ЄДРПОУ:31095019). ТОВ «КД ЕЛІТ ТЕХ» (ЄДРПОУ-39990386) та ПП «Медіа Ліфтінг» (ЄДРПОУ: 32780226) на підставі яких юридичні особи приватного права надавали виробничому підрозділу послуги з технічного обслуговування вантажних ліфтів, технічного діагностування ліфтів, заміни їх складових елементів, тощо; дефектні акти, акти виконаних робіт зазначених юридичних осіб містять в собі ідентичний перелік виявлених дефектів, ідентичний регламент (перелік) виконаних робіт.
А також, до цього встановлено, що керівництвом філії «Пасажирська компанія» ПАТ «Укрзалізниця» було здійснено введення в експлуатацію комплексів високовольтних колонок (3000 В та 380 В) по станціях Одеса-Головна, Одеса-Товарна та Одеса-Застава-1, призначених для кондиціювання та опалення пасажирських вагонів після їхнього екіпірування перед виходом на маршрут, хоча договори підряду на будівництво, встановлення обладнання комплексів колонок для підключення до високовольтних мереж живлення, експертизи проекту будівництва, декларації на початок будівельних робіт та введення в експлуатацію відсутні. Загальна вартість вищезазначених робіт 59 млн. гривень, з яких витрачено 19 млн. гривень.
У зв`язку з вищевикладеним, відповідно до законодавства, було отримано ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів, а саме до:
- договорів про надання послуг з ремонту №ПК/ВЧД-3 ОСОБА_3./93 від 01.12.2017 року, документів на підставі яких був укладений даний договір; листа від 28.12.2017 року вих..№ПКВЧД-3-14/1325 за підписом в.о. начальника депо ОСОБА_4, відповідь на даний лист (в разі наявності); актів надання послуг №1961 від 28.12.2017 року, №1960 від 28.12.2017 року, №1955 від 28.12.2017 року, документів на підставі яких були складені дані акти та інші супровідні документи щодо складання даних актів та інших. (Доступ №1)
- Договорів підряду на будівництво, установку обладнання комплексів високовольтних колонок на станціях Одеса-Головна, Одеса-Товарна та Одеса-Застава, призначених для кондиціювання та опалення пасажирських вагонів після їхнього екіпірування перед виходом на маршрут, супровідні документи (акти виконаних робіт, платіжні документи та інші), проектна документація, документи щодо кошторису, техніко-економічне обгрунтування, декларації на початок будівельних робіт та декларації щодо введення в експлуатацію, акти приймання на баланс, наявна тендерна документація (в разі проведення), накази, розпорядження, якими супроводжувались проведення робіт, документи, за якими до виконання робіт залучались інші підрозділи ПАТ «Укрзалізниці» та сторонні (підрядні) організації (договори, накази, розпорядження, тощо), всі платіжні документи, а також інші документи, що мають відношення до будівництва зазначених комплексів високовольтних колонок. (Доступ №2)
Під час тимчасового доступу (доступу №1) представниками пасажирського депо було надано ряд документів, передбачених ухвалою слідчого судді, але при цьому, не був наданий затверджений дефектний акт по електрокарам ЕП 006.2 (інв.№538047; №422084; №1570403000166) (наданий документ за підписом ОСОБА_6 без інших підписів), не надано доступ до журналу в`їзду заїзду транспортних засобів (документування факту вивозу карів на ремонт до Києва).
Під час тимчасового доступу (доступ №2) представниками пасажирського депо було надано ряд документів, передбачених ухвалою слідчого судді, але при цьому, основні документи, а саме проектна документація по будівництву високовольтних колонок на станціях Одеса-Головна, Одеса-Товарна та Одеса-Застава - надана не була, хоча при цьому повідомили, що документація була виготовлена та зберігалась в Пасажирському вагонному депо станції Одеса-Головна, а теперішнє місце не відоме.Факт наявності проектної документації підтверджуються відповідними актами здачі приймання робіт по внутрішньому зобов`язання (акт №434, 421, 423). Також не було надано: дозвільні документи з Обленерго на проведення робіт (так як здійснювалось підключення високовольтних колонок), дозвільні документи на проведення робіт з ДАБІ України (проводились роботи, які мають ознаки капітального будівництва), експертизи проектів (повинна була проведена відповідно до ч. 4 ст. 31 ЗУ «Про врегулювання містобудівної діяльності»), сертифікати якості на обладнання, що було встановлено, документація щодо землевідводу ділянок та первинні право установчі документи на земельні ділянки, акти готовності об`єкта до експлуатації (ОЗЕ-2) (ЗУ «Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності), бухгалтерську документацію щодо оприбуткування та постановки на баланс майна.
Тим самим, під час заходів забезпечення кримінального провадження у вигляді тимчасового доступу до речей і документів не було досягнуто поставлених цілей.
Окрім цього, в наданих документів були виявлені грубі порушення чинного законодавства. Зокрема, згідно постанови КМУ №1764 від 27 грудня 2001 року: технічне переоснащення діючих підприємств - комплекс заходів щодо підвищення техніко-економічного рівня окремих виробництв, цехів і дільниць на основі впровадження передової техніки та технології, механізації та автоматизації виробництва, модернізації та заміни застарілого і фізично зношеного устаткування на нове більш продуктивне. Технічне переоснащення здійснюється без розширення виробничих площ. А, під час тимчасового доступу була надана довідка щодо зміни вартості об`єктів після проведення робіт з технічного переоснащення, в яких відображено, що здійснювалось «переоснащення» ряду об`єктів, в наслідок чого їх балансова вартість зросла з 12445,15 гривень до 18608094,33 гривень, що суперечить вищезазначеній постанові, так як технічне переоснащення здійснюється без розширення виробничих площ.
До цього, вище зазначена інформація не підтверджується документами, що були отримані під час тимчасового доступу в Одеському відділенні філії «проектно-вишукувальний інститут залізничного транспорту» ПАТ «Українська залізниця», а саме те, що останніми готовилися робочі проекти по «Будівництву мережі 3000В та 380 В по станції…», а не проекти щодо технічного переоснащення. На момент тимчасового доступу в зазначеному інституті були відсутні документи щодо технічного переоснащення.
Також, з метою документування вчиненого кримінального правопорушення підставі ухвали слідчого судді Київського районного суду м. Одеси ОСОБА_7 від 25.09.2018 (справа №520/13239/18, провадження №1-кс/520/4648/18) було проведено огляд електрокарів ЕП 006.2 (інв.№538047; №422084; №1570403000166) котрі перебувають на балансі Пасажирського вагонного депо станції Одеса-Головна філії «Пасажирська компанія» ПАТ «Укрзалізниця» за адресою: м. Одеса, вул. Середньофонтанська, 26. Під час огляду встановлено: відсутність технічної документації на зазначені електрокари, у зв`язку з відсутності документації щодо проведених щорічних оглядів, а також оглядів після капітального ремонту зазначені електрокари не підлягають експлуатації.
До цього, було допитано в якості свідка ОСОБА_6 , котра являється начальником виробничо-технічного відділу Пасажирського вагонного депо станції Одеса Головна, яка повідомила, що в 2017 році було оголошено тендер на проведення ремонтних робіт по електрокарам ЕП 006.2 (інв.№538047; №422084; №1570403000166). Як пояснює далі остання, у звязку з тим, що тендерна процедура затягнулась, електрокари з інв.№538047; №422084 було відремонтовані працівниками депо. В послідуючому ТОВ «Мастер кар сервіс» було відремонтовано лише електрокар з інв. №1570403000166, а електрокари з інв.№538047; №422084 вже не направлялись на ремонт, при цьому підписавши акти виконаних робіт. Зазначені покази ОСОБА_6 підтверджують те, що грошові кошти, котрі виділені на ремонт на електрокари були перераховані до ТОВ «Мастер кар сервіс» без належних на те підстав.
У судовому засіданні слідчий клопотання про надання дозволу на проведення обшуку підтримав у повному обсязі.
Вивчивши клопотаннята матеріали,які обґрунтовуютьдоводи клопотання,а такожвислухавши думкуслідчого,слідчий суддяприходить донаступного переконання.
Згідно ст. 223 КПК України слідчі (розшукові) дії є діями, спрямованими на отримання (збирання) доказів або перевірку вже отриманих доказів у конкретному кримінальному провадженні. Підставами для проведення слідчої (розшукової) дії є наявність достатніх відомостей, що вказують на можливість досягнення її мети.
Згідно ст. 234 КПК України обшук проводиться з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання знаряддя кримінального правопорушення або майна, яке було здобуте у результаті його вчинення, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб.
Відповідно до ч. 1 ст. 166 КПК України, у разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями цього Кодексу з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.
З огляду на обставини вчинення кримінального правопорушення, той факт, що під час заходів забезпечення кримінального провадження у вигляді проведення тимчасового доступу до речей і документів не було досягнуто поставлених цілей, слідчий суддя приходить до переконання, що жодна слідча (розшукова) дія та жоден захід забезпечення кримінального провадження аніж обшук, не може виконати завдання кримінального провадження, яке полягає в швидкому, повному та неупередженому розслідуванні, а виявити, вилучити та отримати документи, які зазначені в клопотанні в добровільному порядку неможливо, оскільки такі документи можуть бути використані як докази на підтвердження протиправної діяльності, а також для встановлення винних осіб, причетних до вчинення кримінального правопорушення.
У зв`язку з викладеним, враховуючи обґрунтованість клопотання сторони обвинувачення, з метою виявлення та вилучення відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, слідчий суддя приходить до переконання, що клопотання сторони обвинувачення підлягає задоволенню.
Керуючись ст.ст. 223, 233, 234 КПК України, слідчий суддя,-
УХВАЛИВ:
Клопотаннят.в.о старшого слідчого СУ ГУНП в Одеській області ОСОБА_3 , яке погоджене прокурором відділу прокуратури Одеської області ОСОБА_4 про проведення обшуку у кримінальному провадженні № 42018160000000628 від 17.07.2018 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 191 КК України задовольнити.
Надати дозвіл т.в.о. старшому слідчому СУ ГУНП в Одеській області ОСОБА_3 слідчим слідчої групи, прокурорам, які здійснюють процесуальне керівництво, та за їх дорученням співробітникам УЗЕ в Одеській області ДЗЕ НП України на проведення обшуку в Пасажирському вагонному депо станції Одеса-Головна філії «Пасажирська компанія» ПАТ «Укрзалізниця» за адресою: м. Одеса, вул. Середньофонтанська, 26, з метою відшукання та вилучення наступних документів:
1) проектної документації по будівництву високовольтних колонок на станціях Одеса-Головна, Одеса-Товарна та Одеса-Застава, їх технічного переоснащення, дозвільні документи з Обленерго на проведення попередньо зазначених робіт (так як здійснювалось підключення високовольтних колонок), дозвільні документи на проведення робіт з ДАБІ України, експертизи проектів, сертифікати якості на обладнання, що було встановлено, документація щодо землевідводу ділянок та первинні право установчі документи на земельні ділянки, акти готовності об`єкта до експлуатації (ОЗЕ-2), бухгалтерську документацію щодо оприбуткування та постановки на баланс майна та інших наявних документів з даного приводу.
2) дефектних актів по електрокарам ЕП 006.2 (інв.№538047; №422084; №1570403000166), бухгалтерських документів щодо підвищення балансової вартості зазначених електрокарів після проведення робіт, інших бухгалтерських документів, журналу в`їзду заїзду транспортних засобів.
Визначити строк дії ухвали тривалістю в один місяць, який обраховувати з дня постановлення ухвали слідчим суддею.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Київський районний суд м. Одеси |
Дата ухвалення рішення | 18.12.2018 |
Оприлюднено | 02.03.2023 |
Номер документу | 78641343 |
Судочинство | Кримінальне |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні