Рішення
від 12.12.2018 по справі 520/8970/18
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

РІШЕННЯ

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

місто Харків

12.12.2018 р. справа №520/8970/18

Харківський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді - Старосєльцевої О.В., за участю секретаря судового засідання - Кіт С.В., представника позивача - ОСОБА_1, представника відповідача - ОСОБА_2, розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Харкові адміністративну справу за позовом ОСОБА_3 (АДРЕСА_1, 61052) до Управління містобудування та архітектури Департаменту містобудування, архітектури та генерального плану Харківської міської ради (вул.Квітки-Основ'яненка,7, м.Харків, 61003) про визнання протиправними дій Управління містобудування та архітектури Департаменту містобудування, архітектури та генерального плану Харківської міської ради щодо відмови у видачі будівельного паспорту та повернення документів, доданих до заяви позивача від 03.07.2018 року про видачу будівельного паспорта на забудову земельної ділянки за адресою: м. Харків, вул. Борисівська, 55 та зобов'язати відповідача прийняти документи та видати будівельний паспорт на забудову земельної ділянки розміром 0,1000 га, кадастровий номер 6310136600:06:022:0002, розташованої за адресою: м. Харків, вул. Борисівська, 55,-

встановив:

Позивач, ОСОБА_4 у порядку адміністративного судочинства заявив вимоги про 1) визнання протиправними дій Управління містобудування та архітектури Департаменту містобудування, архітектури та генерального плану Харківської міської ради (далі за текстом - Департамент) щодо відмови у видачі будівельного паспорту та повернення доданих до заяви від 03.07.2018 року документів про видачу будівельного паспорта на забудову земельної ділянки за адресою: м. Харків, вул. Борисівська, 55, 2) зобов'язання Департаменту містобудування, архітектури та генерального плану Харківської міської ради прийняти документи за заявою від 03.072018р. та видати будівельний паспорт на забудову земельної ділянки розміром 0,1000га, кадастровий номер 6310136600:06:022:0002, розташованої за адресою: м. Харків, вул. Борисівська, 55.

Підставами позову є доводи про те, що оскаржена відмова суперечить закону, позаяк позбавляє особу можливості вільної та безперешкодної реалізації правомочностей власника та використання земельної ділянки за призначенням.

Відповідач, Департамент містобудування, архітектури та генерального плану Харківської міської ради з поданим позовом не погодився.

Підставами заперечень проти позову є доводи про те, та земельна ділянка, на якій громадянин має намір звести одноповерховий житловий будинок, повністю поглинається (охоплюється) територією, призначеною за рішенням органу місцевого самоврядування для забудови багатоповерховими житловими будинками вищими за 4 поверхи.

За матеріалами справи судом установлено, що ОСОБА_3 у якості власника земельної ділянки за адресою: м. Харків, вул. Борисівська, 55, письмовою заявою від 03.07.2018р. через Центр надання адміністративних послуг звернувся до Департаменту з приводу видачі будівельного паспорту забудови означеної ділянки.

Згідно з Державним актом на право власності на земельну ділянку від 08.12.2003р., договору дарування земельної ділянки від 17.02.2017р. цільове призначення (використання) земельної ділянки- для обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд.

Серед інших документів до названої заяви було долучено ескіз намірів забудови.

За результатами вирішення порушеного зацікавленою особою - заявником питання Департамент вчинив волевиявлення у формі відмови у видачі будівельного паспорту забудови, яке оформив листом від 13.07.2018р. №Д-4-805/0/92-18.01.01-06.

Як з'ясовано судом, фактичною підставою для вчинення оскарженої відмови послугувало судження владного суб'єкта про невідповідність будівництва на земельній ділянці за адресою: м. Харків, вул. Борисівська, 55 об'єкту - одноповерхового житлового будинку загальною площею 203,7м.кв. вимогам затвердженої міською радою містобудівної документації, котра передбачає зведення на цій місцевості виключно багатоквартирних 4-5 поверхових та 6-16 поверхових житлових будинків.

Рішенням Харківської міської ради 22 сесії 6 скликання від 27.02.2013р № 1024/13 Про затвердження плану зонування території (зонінгу) міста Харкова (зі змінами, затвердженими рішенням 9 сесії 7 скликання Харківської міської ради від 26.10.2016р. № 396/16) затверджений план зонування території (зонінг) міста Харкова.

Відповідно до фрагменту схеми зонування території м. Харкова дана земельна ділянка знаходиться у зоні змішаної багатоквартирної забудови та громадської забудови (6-16пов.)

Дані обставини визнані сторонами в ході судового розгляду справи.

Перевіряючи відповідність закону оскарженого рішення владного суб'єкта, суд зазначає, що правовідносини з приводу реалізації особою права власності унормовані приписами ст.ст.13, 14, 41, 47 Конституції України, ст.ст.316-394 Цивільного кодексу України, а правовідносини з приводу видачі будівельного паспорта регламентуються приписами ст.27 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності .

У спірних правовідносинах має місце суперечність між інтересами конкретної фізичної особи - громадянина на використання належної на праві власності земельної ділянки для спорудження одноповерхового житлового будинку та інтересами територіального громади міста в особі Харківської міської ради на використання території міста для спорудження виключно багатоповерхових житлових будинків згідно із рішенням №1024/13 від 27.02.2013р.

При розгляді спору суд відмічає, що згідно з ч.1 ст.27 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності забудова присадибних, дачних і садових земельних ділянок може здійснюватися на підставі будівельного паспорта забудови земельної ділянки (далі - будівельний паспорт). Будівельний паспорт визначає комплекс містобудівних та архітектурних вимог до розміщення і будівництва індивідуального (садибного) житлового будинку, садового, дачного будинку не вище двох поверхів (без урахування мансардного поверху) з площею до 300 квадратних метрів, господарських будівель і споруд, гаражів, елементів благоустрою та озеленення земельної ділянки. Будівельний паспорт складається з текстових та графічних матеріалів. За наявності плану зонування території розроблення будівельного паспорта здійснюється на його підставі.

З наведеної норми закону витікає, що факт зонування території має юридичне значення для вирішення владним суб'єктом питання з приводу видачі будівельного паспорта забудови.

Відтак, діяння владного суб'єкта у даному конкретному випадку не може бути кваліфіковано судом як свавільне, адже вчинено на підставі закону.

Водночас із цим, суд звертає увагу Департаменту як органу управління на приписи ч.2 ст.2 КАС України, котра за своїм змістом, суттю та призначенням є нормою матеріального права (хоча і включена до тексту процесуального закону), котра зобов'язує владного суб'єкта при реалізації управлінської функції забезпечити пропорційність, тобто справедливий баланс інтересів.

Суд вважає, що у спірних правовідносинах інтерес фізичної особи - громадянина на забудову належної на праві приватної власності земельної ділянки підпадає під захист за ст.8 Конвенції про захист прав людини та основоположних свобод 1950 року (далі за текстом - Конвенція) та ст.1 Протоколу Першого до Конвенції.

Такий інтерес є конкретним, чітко сформульованим і має з достатньою визначеністю окреслені у часі параметри.

Натомість інтерес територіальної громади в особи міської ради у даному випадку носить неконкретизований характер, за своєю правовою суттю є фактично декларацією намірів на майбутнє задля суспільного (громадського) блага, практична реалізація цього інтересу залежить від обставин, стосовно яких відсутня впевненість у настанні.

З огляду на викладене, суд вважає за необхідне віддати пріоритет захисту інтересу конкретної особи.

При цьому, суд бере до уваги, що відповідно до ч.2 ст.24 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності зміна функціонального призначення територій не тягне за собою припинення права власності або права користування земельними ділянками, які були передані (надані) у власність чи користування до встановлення нового функціонального призначення територій. Забудова земельної ділянки здійснюється в межах її цільового призначення, встановленого відповідно до законодавства.

Згідно з ч. 1 ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

Проведеним судовим розглядом виявлено факт порушення оскарженою відмовою прав та інтересів громадянина у сфері публічно-правових відносин у галузі будівельної справи, що є визначеною процесуальним законом підставою часткового задоволення заявлених вимог.

Оскільки судом не виявлено підстав для обтяження владного суб'єкта імперативним обов'язком видати бажаний для заявника документ правового характеру, то на Департамент слід покласти обов'язок вирішити по суті порушене заявником питання.

Розподіл судових витрат належить провести за правилами ст.ст.139, 143 КАС України та Закону України Про судовий збір .

Керуючись ст.ст.6, 8, 19, 124, 129 Конституції України, ст.ст.6-9, 241-243, 255, 295, Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

вирішив:

Позов - задовольнити частково.

Визнати протиправною оформлену листом від 13.07.2018р. №Д-4-805/0/92-18.01.01-06 відмову Департаменту містобудування, архітектури та генерального плану Харківської міської ради в особі Управління містобудування та архітектури у видачі ОСОБА_3 (ідентифікаційний код - НОМЕР_1; місцезнаходження - АДРЕСА_2, 61052) будівельний паспорт на забудову земельної ділянки за адресою: м. Харків, вул. Борисівська, 55 за заявою від 03.07.2018 року.

Зобов'язати Департамент містобудування, архітектури та генерального плану Харківської міської ради в особі Управління містобудування та архітектури вирішити по суті питання з приводу видачі ОСОБА_3 (ідентифікаційний код - НОМЕР_1; місцезнаходження - АДРЕСА_2, 61052) будівельного паспорту на забудову земельної ділянки за адресою: м. Харків, вул. Борисівська, 55 за заявою від 03.07.2018 року.

У решті вимог позов - залишити без задоволення.

Стягнути на користь ОСОБА_3 (ідентифікаційний код - НОМЕР_1; місцезнаходження - АДРЕСА_2, 61052) за рахунок бюджетних асигнувань Департаменту містобудування, архітектури та генерального плану Харківської міської ради в особі Управління містобудування та архітектури (м.Харків, вул.Квітки-Основ'яненка, буд.7, 61003) витрати зі сплати судового збору у розмірі 352,40 грн. (триста п'ятдесят дві грн. 40 коп.)

Роз'яснити, що рішення підлягає оскарженню шляхом подання апеляційної скарги до Харківського апеляційного адміністративного суду у порядку п.15.5 Розділу VII КАС України та у строк згідно з ч.1 ст.295 КАС України, а саме: протягом 30 днів з дати складення повного судового рішення.

Роз'яснити, що рішення набирає законної сили відповідно до ст.255 КАС України, а саме: після закінчення строку подання скарги усіма учасниками справи або за наслідками процедури апеляційного перегляду.

Роз'яснити, що судове рішення виготовлено у повному обсязі у порядку ч.3 ст.243 КАС України 20.12.2018р.

Суддя Старосєльцева О.В.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.12.2018
Оприлюднено22.12.2018
Номер документу78744940
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —520/8970/18

Постанова від 16.07.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Рибачук А.І.

Ухвала від 15.07.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Рибачук А.І.

Ухвала від 06.06.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Рибачук А.І.

Постанова від 17.04.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Подобайло З.Г.

Постанова від 17.04.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Подобайло З.Г.

Ухвала від 18.03.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Подобайло З.Г.

Ухвала від 18.03.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Подобайло З.Г.

Рішення від 12.12.2018

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Старосєльцева О.В.

Ухвала від 22.11.2018

Цивільне

Київський районний суд м. Одеси

Пучкова І. М.

Ухвала від 01.11.2018

Цивільне

Київський районний суд м. Одеси

Пучкова І. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні