Рішення
від 20.12.2018 по справі 140/2094/18
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

20 грудня 2018 року ЛуцькСправа № 140/2094/18

Волинський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді Каленюк Ж.В.,

за участю секретаря судового засідання Масюк Г.С.,

представника позивача ОСОБА_1,

представників відповідача ОСОБА_2, ОСОБА_3,

розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Ковель-Агро-Альянс" до Волинської митниці ДФС про визнання протиправним та скасування рішення,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Ковель-Агро-Альянс" (надалі - ТзОВ Ковель-Агро-Альянс , товариство, позивач) звернулось з позовом до Волинської митниці ДФС (надалі - Волинська митниця, відповідач) про визнання протиправним та скасування рішення від 23 квітня 2018 року №КТ-UA 205000-0011-2018 про визначення коду товару.

В обґрунтування позову позивач зазначив, що ним 26 березня 2018 року для митного оформлення імпортованого товару (кормові добавки для годівлі тварин) на Волинську митницю подано митну декларацію №UA 205040/2018/007732 із зазначенням коду товару за Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (надалі - УКТЗЕД), 2309 90 96 10 (попередні суміші (премікси)). Однак 23 квітня 2018 року відповідачем винесено рішення про визначення коду товару №КТ-UA 205000-0011-2018, яким щодо товару "Багатокомпонентна суміш у вигляді порошку - кормова добавка для свиней і птиці. Art №695645-0025 SCHAUMACID PROTECT MONO GRANULAT" - визначено код товару 2309 90 96 90 (інші). Одночасно митним органом відмовлено у митному оформленні через невідповідність заявленого коду УКТЗЕД та видано картку відмови №UA 2050402018/00065 від 24 квітня 2018 року.

Оскарження рішення про визначення коду товару в адміністративному порядку до Державної фіскальної служби України (надалі - ДФС України) не призвело до його скасування.

Товариство не погоджується із рішенням від 23 квітня 2018 року №КТ-UA 205000-0011-2018 та вважає його необґрунтованим.

Так в реєстраційному посвідченні №АА-04440-04-13 від 28 грудня 2015 року про державну реєстрацію зазначеної вище кормової добавки зазначено, що вона має фармакологічні властивості окремих компонентів та діє як антибактеріальний засіб і використовується для зміцнення антимікробного бар'єру, стабілізації травлення, покращення продуктивності та забезпечення ефективності використання корму для свиней та птиці. Також висновком Львівського відділу з питань експертиз та досліджень Департаменту податкових та митних експертиз ДФС від 06 квітня 2018 року №142008600-0125 підтверджено наявність у кормовій добавці макро- та мікроелементів, вітамінів, карбонатів, жиру, сполук з вільною аміногрупою та не виявлено у складі зразка крохмалю, глюкози, цукрози та молочного жиру.

З посиланням на визначення терміну премікси , що наведене у ОСОБА_4 України Про ветеринарну медицину , а також пояснення УКТЗЕД, затверджене наказом Державної фіскальної служби (ДФС) України від 09 червня 2015 року №401 Пояснення до товарної позиції 2309 УКТЗЕД , позивач вважає, що ним у поданій декларації правильно визначено код товару, а тому відповідачем безпідставно прийняте оскаржуване рішення. Крім того, між товариством та Волинською митницею уже існував спір при митному розмитненні аналогічної кормової добавки, який був вирішений судом на користь ТзОВ Ковель-Агро-Альянс .

З наведених підстав позивач просив позов задовольнити.

Ухвалою від 26 жовтня 2018 року позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження в адміністративній справі та її розгляд призначено за правилами спрощеного позовного провадження у судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін відповідно до статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України).

Відповідач у відзиві на позовну заяву позовні вимоги не визнав (а.с.66-73). В обґрунтування своєї позиції відповідач вказав, що при прийнятті рішення про визначення коду товару ним було враховано положення ОСОБА_4 України "Про митний тариф України", Пояснення до УКТЗЕД, затверджені наказом ДФС України від 09 червня 2015 року №401, Пояснення до товарної позиції 2309 УКТЗЕД, висновок експерта Львівського відділу з питань експертиз та досліджень Департаменту податкових та митних експертиз ДФС від 06 квітня 2018 року №142008600-0125.

Товарна позиція 2309 має назву "Продукти, що використовуються для відгодівлі тварин". За кодом 2309 90 96 10 згідно з УКТЗЕД (ставка мита 2%, преференційна ставка 1,3%) класифікуються попередні суміші (премікси). За кодом 2309 90 96 90 згідно з УКТЗЕД (ставка мита 10%, преференційна ставка 6,3%) класифікуються продукти для годівлі тварин, без вмісту крохмалю, глюкози або сиропу глюкози, мальтодекстрину або сиропу мальтодекстрину, молочних продуктів, які не є преміксами та не включені до попередніх товарних підкатегорій.

На думку відповідача, заявлений до митного оформлення продукт Art. №695645-0025 "SCHAUMACID PROTECT MONO GRANULAT" класифікується за кодом 2309 90 96 90 згідно з УКТЗЕД.

Так згідно з висновком експерта цей продукт є багатокомпонентною сумішшю для внесення в корми тваринам, яка містить у своєму складі мікро- та макроелементи, сполуки з вільною аміногрупою, карбонати, мурашину, молочну та лимонну кислоти, сирий протеїн, сирий жир, без вмісту глюкози, цукрози, молочного жиру та крохмалю. В інформації, наданій у додатках 1 та 2 до реєстраційного посвідчення від 28 грудня 2015 року №АА-04440-04-13 Державної ветеринарної та фітосанітарної служби України, продукт "SCHAUMACID PROTECT MONO GRANULAT" зареєстрований як кормова добавка, а не премікс, має своїм призначенням зміцнення антимікробного бар'єру, стабілізацію травлення, покращення продуктивності та забезпечення ефективності використання корму.

Відповідно до компонентного складу цей препарат не призначений для збалансування раціонів для тварин за вітамінами, мікро- та макроелементами, визначені компоненти не дають йому додаткових поживних властивостей.

Зазначений продукт не відповідає вимогам ДСТУ 4482:2005 "Премікси. Технічні умови", немає у своєму складі відповідного переліку наповнювачів, вітамінів, мікро- та макроелементів у вигляді визначених пунктом 4.2.3 солей, амінокислот, ферментних препаратів.

Відповідач вважає, що у разі, якщо вітаміни, мікро- та макроелементи, жири, сполуки з вільною аміногрупою, визначені у складі продукту, при його дозуванні у корми надають йому додаткові поживні властивості, крім антибактеріальних, класифікація товарів здійснюється в товарній підкатегорії 2309 90 96 10 (премікс); в іншому разі товар класифікується в товарній підкатегорії 2309 90 96 90 (кормова добавка).

З наведених підстав вважає, що оскаржуване рішення відповідає нормам чинного законодавства, а тому у задоволенні позовних вимог просив відмовити.

У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримує повністю з підстав, визначених у позовній заяві; у судовому засіданні також подав відповідь на відзив (а.с.142). Звернув увагу, що кормова добавка "SCHAUMACID PROTECT MONO GRANULAT" повністю підпадає під опис преміксів (група 1), що наводиться відповідно до пункту "С" пояснень до товарної позиції 2309, затвердженої наказом ДФС України від 09 червня 2015 року №401. Відповідач без належного обґрунтування відніс один із 15 товарів, що мають приблизно однаковий склад мікро- та макроелементів, вітамінів, карбонатів, сполук з вільною аміногрупою, до підкатегорії інші за кодом 2309 90 96 90 через наявність у назві словосполучення кормова добавка , хоча на відміну від інших продуктів цей має поживні речовини у вигляді жирів та протеїнів.

У судовому засіданні представники відповідача позов заперечують, у задоволенні позовних вимог просять відмовити з підстав, вказаних у відзиві на позов, при цьому зокрема, зазначають, що позивач та його представник безпідставно посилаються на судову справу №2а-2224/10/0370, адже спір існував щодо товару з іншою назвою. Проаналізувавши реєстраційне посвідчення, Волинська митниця ДФС дійшла висновку, що продукт "SCHAUMACID PROTECT MONO GRANULAT" не має поживних властивостей, а через наявність у його складі лимонної, мурашиної та інших кислот має переважно антибактеріальний та консервуючий ефект та, крім того, у його назві в реєстраційному посвідченні, виданому Державною ветеринарною та фітосанітарною службою України, він значиться як кормова добавка для птиці, свиней та телят, а тому цей товар відноситься до підкатегорії 2309 90 96 90.

Заслухавши пояснення представників сторін (вступне слово), дослідивши заяви по суті справи, письмові докази, суд встановив такі обставини.

Для проведення митного оформлення партії імпортованого товару ТзОВ "Ковель-Агро-Альянс" до Волинської митниці подано заповнену відповідно до товаросупровідних документів електронну митну декларацію від 26 березня 2018 року №UA 205040/2018/007732 (а.с.6-10). У графі 31 декларації задекларований за кодом 2309 90 96 10 УКТ ЗЕД товар (позиція 1) має опис "Продукти, що використовуються для корму тварин (премікси) торгової марки "SCHAUMANN AGRI AVSTRIA". Порошкоподібна суміш вітамінно-мінеральний премікс з лізином для свиней на відгодівлі. Аrt №693172-0030 Schaumalak VM 80 M ATG в 17 паперових мішках по 30 кг - 510 кг (склад: кальцій - 21%, фосфор - 3,5%, натрій - 4,5%, магній - 2,0%, лізин - 8,0%, метіонін - 1,8%, треонін - 1,5%. Без цукрози, глюкози, жиру та крохмалю". У доповненні до графи 31 щодо товару (позиція 1) наводиться таке пояснення: "Порошкоподібна суміш вітамінно-мінеральний премікс для свиней на відгодівлі. Аrt 693392-0030 Shaumaphos M 100 в 17 паперових мішках по 30 кг - 510 кг (склад: кальцій -21,0%, фосфор - 2,5%, натрій - 5,5%, магній - 2,0 %, лізин - 10,0%). Без цукрози, глюкози, жиру та крохмалю.

- Порошкоподібна суміш вітамінно-мінеральний премікс для свиней. Аrt №693427-0030 Schaumalak VM ATG 01 в 17 паперових мішках по 30 кг - 510 кг (склад: кальцій - 27%, магнезій - 6,0%, фітаза - 60,000 FTU, бонвіталь - 5*1010 CFU). Без цукрози, глюкози, жиру та крохмалю.

- Порошкоподібна суміш вітамінно-мінеральний премікс для свиней на відгодівлі. Аrt №693627-0030 Schaumalak M 120 ATG PLUS в 99 паперових мішках по 30 кг - 2970 кг (склад: кальцій - 19%, фосфор - 3,0%, натрій - 5,0%, магній - 2,0 %, лізин - 12,0%, метіонін - 2,0%, треонін - 4,5%). Без цукрози, глюкози, жиру та крохмалю.

- Порошкоподібна суміш вітамінно-мінеральний премікс для лактуючих свиноматок. Аrt №694026-0030 Schaumalak ZL 60 ATG в 33 паперових мішках по 30 кг - 990 кг (склад: кальцій - 21,5%, фосфор - 3,5%, натрій - 5,5%, лізин - 6,0%, магній - 1,5%). Без цукрози, глюкози, жиру та крохмалю.

- Порошкоподібна суміш вітамінно-мінеральний премікс для поросних свиноматок. Аrt №694028-0030 Schaumalak ZL 40 ATG в 33 паперових мішках по 30 кг - 990 кг (склад: кальцій - 19,0%, фосфор - 2,5%, натрій - 5,5%, магній - 2,0%, лізин - 4,0%). Без цукрози, глюкози, жиру та крохмалю.

- Гранульована суміш кормова добавка для свиней та птиці. Аrt №695645-0025 SCHAUMACID PROTECT MONO GRANULAT в 20 паперових мішках по 25 кг - 500 кг (склад: сирий протеїн - 16,0%, сирий жир - 9,9%, сира зола - 39,5%, натрій - 0,1%, НС нерозчинна зола - 22,6%). Без цукрози, глюкози, жиру та крохмалю.

- Порошкоподібна суміш вітамінно-мінеральний премікс для молодняка великої рогатої худоби. Аrt №696008-0030 RINDAVIT STAR ATG в 33 паперових мішках по 30 кг - 990 кг (склад: кальцій - 22,0%, фосфор - 5,0%, натрій - 6,0%, магній - 3,0%). Без цукрози, глюкози, жиру та крохмалю.

- Порошкоподібна суміш вітамінно-мінеральний премікс для молочних корів. Аrt №696026-0030 RINDAMIN GIM в 132 паперових мішках по 30 кг - 3960 кг (склад: кальцій - 20,0%, фосфор - 5,0%, натрій - 9,0%, магній - 3,0%). Без цукрози, глюкози, жиру та крохмалю.

- Порошкоподібна суміш вітамінно-мінеральний премікс для молочних корів. Аrt №696044-0030 RINDAVIT ASS-CO ATG в 17 паперових мішках по 30 кг - 510 кг (склад: кальцій - 20,0%, фосфор - 4,0%, натрій - 10,0%, магній - 2,0%). Без цукрози, глюкози, жиру та крохмалю.

- Порошкоподібна суміш вітамінно-мінеральний премікс для молочних корів. Аrt №696156-0030 RINDAVITAL VK ATG в 17 паперових мішках по 30 кг - 510 кг (склад: кальцій - 3,0%, фосфор - 7,8%, натрій - 8,0%, магній - 8,5%). Без цукрози, глюкози, жиру та крохмалю.

- Порошкоподібна суміш вітамінно-мінеральний премікс для корів. Аrt №696448-0030 RINDAMIN TMR U в 33 паперових мішках по 30 кг - 990 кг (склад: кальцій - 13,0%, фосфор - 3,5%, натрій - 8,0%, магній - 2,0%). Без цукрози, глюкози, жиру та крохмалю.

- Порошкоподібна суміш вітамінно-мінеральний премікс для молочних корів. Аrt №697534-0030 RINDAVIT 71 RVI ATG в 17 паперових мішках по 30 кг - 510 кг (склад: кальцій - 21,0%, фосфор - 3,0%, натрій - 8,0%, магній - 9,0%). Без цукрози, глюкози, жиру та крохмалю.

- Порошкоподібна суміш вітамінно-мінеральний премікс для телят. Аrt №698018-0030 KALVICIN PRO ATG в 66 паперових мішках по 30 кг - 1980 кг (склад: кальцій - 22,0%, фосфор - 5,5%, натрій - 6,0%, магній - 2,5%). Без цукрози, глюкози, жиру та крохмалю.

- Порошкоподібна суміш вітамінно-мінеральний премікс для поросят на дорощуванні. Аrt №698586-0030 Schaumalak F 100 M ATG в 33 паперових мішках по 30 кг - 990 кг (склад: кальцій - 16,5%, фосфор - 3,5%, натрій - 4,0%, магній - 1,0%, лізин - 10,0%, метіонін - 3,0%, треонін - 3,5%, триптофан - 0,6%). Без цукрози, глюкози, жиру та крохмалю.

Виробник "SCHAUMANN AGRI AVSTRIA GMBN&уе KG, Австрія (EU)".

ОСОБА_5 на запит підрозділу митного оформлення (ПМО) від 11 квітня 2018 року №000179 рішенням Волинської митниці від 23 квітня 2018 року №КТ-UA 205000-0011-2018 товар "Багатокомпонентна суміш у вигляді порошку - кормова добавка для свиней та птиці. Аrt №695645-0025 SCHAUMACID PROTECT MONO GRANULAT, що містить у своєму складі мікро- та макроелементи, сполуки з вільною аміногрупою, карбонати, мурашину кислоту, молочну кислоту, лимонну кислоту, сирий протеїн 16,00%, з масовою часткою сирого жиру 8,00%, без вмісту цукрози, глюкози, молочного жиру та крохмалю, в паперових мішках по 25 кг. Виробник SCHAUMANN AGRI AVSTRIA GMBN&ус KG, Австрія (EU). Торгівельна марка "SCHAUMANN AGRI AVSTRIA" класифіковано за кодом УКТЗЕД 2309 90 96 90 (а.с.11-14). Щодо іншого товару за 14 позиціями митний орган погодився із його класифікацією за кодом УКТЗЕД 2309 90 96 10.

24 квітня 2018 року, зважаючи на прийняте рішення про визначення коду товару, Волинською митницею видано картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні, випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення (а.с.15-16).

Відповідно до частини сьомої статті 69 Митного кодексу України рішення органів доходів і зборів щодо класифікації товарів для митних цілей є обов'язковими. Такі рішення оприлюднюються у встановленому законодавством порядку. У разі незгоди з рішенням органу доходів і зборів щодо класифікації товару декларант або уповноважена ним особа має право оскаржити це рішення до органу вищого рівня відповідно до глави 4 цього Кодексу або до суду.

Позивач оскаржував рішення Волинської митниці від 23 квітня 2018 року №КТ-UA 205000-0011-2018 в адміністративному порядку. Однак Волинська митниця та ДФС України скаргу ТзОВ "Ковель-Агро-Альянс" залишили без задоволення, а зазначене рішення - без змін (а.с.52-55).

Товариство, не погоджуючись із цим рішенням про визначення коду товару, звернулося до суду.

ОСОБА_4 України "Про митний тариф України" вбачається, що митний тариф України є невід'ємною частиною цього ОСОБА_4 та містить перелік ставок загальнодержавного податку - ввізного мита на товари, що ввозяться на митну територію України і систематизовані згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТЗЕД), складеною на основі Гармонізованої системи опису та кодування товарів.

Як визначено частиною першою статті 69 Митного кодексу України, товари при їх декларуванні підлягають класифікації, тобто у відношенні товарів визначаються коди відповідно до класифікаційних групувань, зазначених в УКТ ЗЕД.

Згідно зі статтею 67 Митного кодексу України Українська класифікація товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) складається на основі Гармонізованої системи опису та кодування товарів та затверджується законом про Митний тариф України. В УКТ ЗЕД товари систематизовано за розділами, групами, товарними позиціями, товарними підпозиціями, найменування і цифрові коди яких уніфіковано з Гармонізованою системою опису та кодування товарів. Для докладнішої товарної класифікації використовується сьомий, восьмий, дев'ятий та десятий знаки цифрового коду. Структура десятизнакового цифрового кодового позначення товарів в УКТ ЗЕД включає код групи (перші два знаки), товарної позиції (перші чотири знаки), товарної підпозиції (перші шість знаків), товарної категорії (перші вісім знаків), товарної підкатегорії (десять знаків).

Відповідно до частин другої - п'ятої статті 69 Митного кодексу України органи доходів і зборів здійснюють контроль правильності класифікації товарів, поданих до митного оформлення, згідно з УКТ ЗЕД.

На вимогу посадової особи органу доходів і зборів декларант або уповноважена ним особа зобов'язані надати усі наявні відомості, необхідні для підтвердження заявлених ними кодів товарів, поданих до митного оформлення, а також зразки таких товарів та/або техніко-технологічну документацію на них. У разі виявлення під час митного оформлення товарів або після нього порушення правил класифікації товарів орган доходів і зборів має право самостійно класифікувати такі товари. Під складним випадком класифікації товару розуміється випадок, коли у процесі контролю правильності заявленого декларантом або уповноваженою ним особою коду товару виникають суперечності щодо тлумачення положень УКТ ЗЕД, вирішення яких потребує додаткової інформації, спеціальних знань, проведення досліджень тощо.

Частиною першою статті 320 Митного кодексу України визначено, що форми та обсяги контролю, достатнього для забезпечення додержання законодавства з питань державної митної справи та міжнародних договорів України при митному оформленні, обираються митницями (митними постами) на підставі результатів застосування системи управління ризиками. Не допускаються визначення форм та обсягів митного контролю іншими органами державної влади, а також участь їх посадових осіб у здійсненні митного контролю.

Відповідно до частини четвертої статті 337 Митного кодексу України контроль із застосуванням системи управління ризиками - це оцінка ризику шляхом аналізу (у тому числі з використанням інформаційних технологій) поданих документів у конкретному випадку переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України з метою обрання форм та обсягу митного контролю, достатніх для забезпечення додержання вимог законодавства України з питань державної митної справи.

Порядок здійснення аналізу та оцінки ризиків, розроблення і реалізації заходів з управління ризиками для визначення форм та обсягів митного контролю, затверджено наказом Міністерства фінансів України від 31 липня 2015 року №684 (далі - Порядок №684).

Відповідно до розділу 1 розділу IV Порядку №684 за результатами оцінки ризику у конкретному випадку здійснення митного контролю товарів, транспортних засобів, у тому числі за результатами контролю із застосуванням системи управління ризиками (далі - СУР), що здійснюється відповідно до статті 337 Митного кодексу України, митниці (митні пости) ДФС обирають форми та обсяги митного контролю.

Пунктом 12 Порядку №684 визначено, що контроль із застосуванням СУР, що здійснюється відповідно до статті 337 Митного кодексу України, може бути автоматизованим, неавтоматизованим та комбінованим способами з використанням інструментів, зазначених у пункті 10 цього розділу. Автоматизований контроль із застосуванням СУР здійснюється із використанням інформаційних технологій, у тому числі АСАУР. Неавтоматизований контроль із застосуванням СУР здійснюється у випадках, коли оцінка ризику у конкретному випадку здійснення митного контролю товарів, транспортних засобів не може бути здійснена автоматизовано.

Згідно з пунктом 7 Порядку №684 для забезпечення можливості додаткового вивчення та/або уточнення індикаторів ризику застосовуються центральні (наповнюються структурними підрозділами ДФС або органом ДФС, до компетенції якого належить проведення досліджень і експертної діяльності) та регіональні (наповнюються митницями ДФС) профілі ризику.

Модуль АСАУР імплементовано до програмно-інформаційного комплексу "Інспектор-2006" (далі - ПІК "Інспектор-2006"), який введено в експлуатацію наказом Держмитслужби України від 25 січня 2007 року №48 з метою вдосконалення механізму митного оформлення товарів. Саме за допомогою ПІК "Інспектор - 2006" під час перевірки електронної копії ВМД здійснюється оцінка ризиків відповідно до АСАУР.

Як слідує з пояснень представників відповідача від 19 грудня 2018 року №1361/03-70-10/17 (а.с.178-183), під час митного контролю та митного оформлення товарів за ЕМД від 26 березня 2018 року №UA205040/2018/007732 щодо товару №1 відбулося спрацювання регіональних профілів ризику за кодами "107-3", "108-3", введених в дію наказом Волинської митниці ДФС від 06 березня 2018 року № 69 "Про внесення змін до наказу Волинської митниці ДФС від 11 лютого 2015 року №73", та ризиків автоматизованої системи аналізу та управління ризиками (АСАУР) за кодами "107-3", "108-3", "202-1", "905-3", "911-1".

Класифікатор митних формальностей, що можуть бути визначені за результатами застосування системи управління ризиками, затверджений наказом Міністерства фінансів України від 20 вересня 2012 року №1011 "Про затвердження відомчих класифікаторів інформації з питань державної митної справи, які використовуються у процесі оформлення митних декларацій .

В коментарях до митних процедур за кодами "107-3", "108-3" системою надано для інспектора наступні роз'яснення:

- регіональний профіль ризику: "За цим кодом можуть бути задекларовані продукти, що використовуються для годівлі тварин товарних підкатегорій НОМЕР_1 - НОМЕР_2, НОМЕР_3, НОМЕР_4 в залежності від складу та містять "енергетичні" поживні речовини, що складаються з речовин з високим вмістом вуглеводів (висококалорійних речовин), таких як крохмаль, цукор, целюлоза і жирів та "формуючі тіло" поживні речовини, які багаті білками. Запитувати реєстраційні посвідчення, сертифікати аналізу та якості від фірми-виробника, інформацію про компонентний склад товару (вміст білка, наявність відновлюючих цукрів, глюкози, цукрози, молочного жиру, крохмалю). ОСОБА_6 від 26 березня 2014 року №6983/7/99-99-24-02-03-17 "Про впровадження методичних рекомендацій щодо класифікації окремих товарів згідно з вимогами УКТ ЗЕД". Характеристики, які слід перевірити: визначення компонентного складу товару (вміст білка, наявність відновлюючих цукрів, глюкози, цукрози, молочного жиру, крохмалю)";

- ризики АСАУР: Перевірити відповідність заявленого опису товару та наведеної вище інформації про можливі товари "прикриття"/"ризику".

Якщо опис товару співпадає з вищенаведеним, то при випуску товарів у вільний обіг провести перевірку правильності класифікації".

В коментарях до митних процедур за кодами "202-1", "905-3", "911-1" системою надано для інспектора роз'яснення: "Товар №1 необхідно направити на лабораторну перевірку. Не підлягають обов'язковій лабораторній перевірці товари, які надавались на лабораторне дослідження у поточному році та поставляються одним суб'єктом ЗЕД і проходять митне оформлення під одним найменуванням (артикулом). Інструкції для інспектора (суть можливого порушення, ризику): під виглядом багатокомпонентних сумішей (преміксів), що не містять у своєму складі крохмалю, глюкози або сиропу глюкози, мальтодекстрину або сиропу мальтодекстрину, можливе декларування іншої продукції для годівлі тварин, яка в залежності від кількісного вмісту зазначених речовин може класифікуватись у товарних підкатегоріях товарної позиції 2309 з більшою ставкою мита. Текстовий опис товару: "Премікс". Визначальні показники та характеристики для ідентифікації: наявність та кількісний вміст крохмалю. Необхідна супровідна документація для проведення досліджень: сертифікат якості виробника та нормативно-технічна документація".

З пояснень представників відповідача у судовому засіданні встановлено, що у зв'язку зі спрацюванням регіональних профілів ризику за кодами "107-3", "108-3" та ризиків АСАУР за кодами "107-3", "108-3", "202-1", "905-3", "911-1", з метою перевірки правильності класифікації при декларуванні товару, що ввозився за митною декларацією від 26 березня 2018 року №UA 205040/2018/007732, відповідач піддав сумніву правильність визначення позивачем коду товару. На запит про проведення дослідження (аналізу, експертизи) від 26 березня 2018 року №1 (вих. від 27 березня 2018 року №884/7/03-70-71, а.с.202-204) через спрацювання автоматизованої системи аналізу та управління ризиками та з метою перевірки правильності класифікації товару згідно з УКТЗЕД до Львівського відділу з питань експертиз та досліджень Департаменту податкових та митних експертиз ДФС (надалі - Львівський відділ з питань експертиз та досліджень) передано 15 зразків товарів, заявлених у митній декларації від 26 березня 2018 року №UA 205040/2018/007732, серед них зразок 7 - гранульована суміш кормова добавка для свиней та птиці Аrt. №695645-0025 "SCHAUMACID PROTECT MONO GRANULAT". Для дослідження ставилося питання про визначення складу товару, наявність "енергетичних" поживних речовин з високим вмістом вуглеводів (висококалорійних речовин), таких як крохмаль, целюлоза і жирів, та "формуючих тіло" поживних речовин, які багаті білками.

Відповідно до висновку від 06 квітня 2018 року №142008600-0125 (а.с.22-48) Львівського відділу з питань експертиз та досліджень зразок з назвою "Мінеральна кормова добавка SCHAUMACID PROTECT MONO GRANULAT для птиці, свиней та телят" (Аrt. №695645-0025) є багатокомпонентною сумішшю, у його складі виявлено: мікро- та макроелементи, вітаміни, карбонати, жир, сполуки з вільною аміногрупою, лимонну кислоту. Масова частка сирого жиру становить 8,0 мас. %. У складі зразка не виявлено крохмалю, глюкози та молочного жиру.

Згідно з реєстраційним посвідченням Державної ветеринарної та фітосанітарної служби України, виданої SCHAUMANN AGRI AVSTRIA GMBN&у KG, Австрія, від 28 грудня 2015 року №АА-04440-04-13 (з терміном дії до 02 червня 2018 року) препарат Шаумацид ОСОБА_5 Гранулят кормова добавка для птиці, свиней та телят містить вермикуліт, діамол, кислоту мурашину, молочну, пропіонову, лимонну, сорбіт калію, аміак, гліцерин, моно гліцерин, сирий протеїн, сирий жир (9,9%), сиру золу. Кормова добавка має сукупні фармакологічні властивості окремих компонентів (кислоти мурашиної, молочної, пропіонової, лимонної), діє як антибактеріальний засіб проти грам-позитивних та грам-негативних мікроорганізмів, має консервуючий ефект. Препарат застосовується для зміцнення антимікробного бар'єру, стабілізації травлення, покращення продуктивності та забезпечення ефективності використання корму. Застосовують з розрахунку 03,-1,0 % від денного району (додаток 1 до реєстраційного посвідчення, а.с.18-19). Як вказано у додатку 2 до реєстраційного посвідчення (етикетка), Шаумацид ОСОБА_5 Гранулят кормова добавка для птиці, свиней та телят (Аrt. №695645-0025) містить: сирий протеїн 16,0%, сирий жир 9,9%, сиру золу 39,5%, натрій 0,1 %; НСl нерозчинну золу 22,6%. Дана кормова добавка згодовується свиням з розрахунку до 2%, телятам 0,5-1% від денного раціону (а.с.20-21).

Суд, перевіряючи вмотивованість класифікаційного рішення відповідача від 23 квітня 2018 року №КТ-UA 205000-0011-2018, яким зазначений товар класифіковано за кодом УКТЗЕД 2309 90 96 90, врахував такі документи.

З метою забезпечення виконання ОСОБА_4 України від 19 вересня 2013 року № 584-VIII "Про Митний тариф України" та постанови Кабінету Міністрів України від 21 травня 2012 року № 428 "Про затвердження Порядку ведення Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України" наказом Державної митної служби України від 09 червня 2015 року №401 затверджено Пояснення до Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності. Пояснення побудовані на підставі Пояснень до Гармонізованої системи опису та кодування товарів (ГС) 2012 року.

Як вбачається із Пояснень до УКТЗЕД "Розділ ІV. Група 23", до товарної позиції 2309 включаються продукти, що використовуються для годівлі тварин, в іншому місці не зазначені, одержані в результаті переробки рослинної або тваринної сировини до такого ступеня, що вони втратили основні властивості вихідної сировини, крім рослинних відходів, рослинних залишків і побічних продуктів такої переробки. Попередні суміші (премікси) відносяться до товарної підкатегорії 2309 90 96 10.

До товарної позиції 2309 включаються підсолоджені корми та готові кормові продукти, що складаються з суміші декількох поживних речовин, які призначені:

(1) для забезпечення тварин раціональним і збалансованим повсякденним раціоном (повноцінний корм);

(2) для одержання придатного повсякденного раціону шляхом додання в господарський (тобто зроблений у господарстві) корм органічних чи неорганічних речовин (додаткові корми); або

(3) для використання під час приготування повноцінних кормів або додаткових кормів.

До цієї товарної позиції включаються продукти, використовувані для годівлі тварин, одержані в результаті оброблення продуктів рослинного чи тваринного походження та оброблені до такого ступеня, що вони втратили основні властивості вихідного матеріалу, наприклад, у випадку продуктів, одержаних з рослинних матеріалів, характерна клітинна будова вихідної рослинної сировини стала невпізнанною під час розгляду під мікроскопом.

Відповідно до пункту "С" Пояснень до Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності до товарної позиції 2309, готові продукти, відомі в торгівлі як "премікси", являють собою складні суміші, що складаються з ряду речовин (іноді називаних добавками), склад і співвідношення яких змінюються залежно від вимог тваринництва. Ці речовини підрозділяються натри групи:

(1) Речовини, що поліпшують травлення і забезпечують добру засвоюваність кормів, а також зберігають здоров'я тварин: вітаміни чи провітаміни, амінокислоти, антибіотики, кокцидіостати, мікроелементи, емульгатори, ароматизувальні речовини, збудники апетиту і т.д.

(2) Речовини, призначені для запобігання псуванню кормів (особливо жировмісних компонентів) до згодовування їх тваринам, такі як стабілізатори, антиокислювачі і т.д.

(3) Речовини, що є носіями і складаються з одного чи більше органічних поживних речовин (маніоки чи соєвого борошна, крупи, дрібних крупок, дріжджів, різних відходів харчової промисловості і т.д.) або неорганічних речовин (наприклад, магнезиту, крейди, каоліну, солі, фосфатів).

Концентрація речовин, описаних вище в пункті 1, та природа носія визначаються так, щоб, зокрема, забезпечити гомогенну дисперсію і змішання цих речовин у комбікормах, в які додаються ці продукти.

Отже, при класифікації продуктів, які використовуються для годівлі тварин і входять у товарну позицію 2309, вимоги щодо вмісту крохмалю, молочних продуктів або глюкози відносяться виключно до продуктів, які розглядаються як продукти, що є кормом, джерелом для існування тварин, в той час як премікси не використовуються як корм, а використовуються як носії і не призначені для безпосередньої годівлі тварин.

Відповідно до статті 1 ОСОБА_4 України від 25 червня 1992 року №2498-XII "Про ветеринарну медицину" премікси - суміші кормових добавок або суміші однієї чи декількох кормових добавок, у тому числі вітамінів, амінокислот, мінералів тощо, з кормами тваринного чи рослинного походження або з водою, виготовлені за спеціальною технологією на високотехнологічному обладнанні, які використовуються як носії і не призначені для безпосередньої годівлі тварин.

В свою чергу, лист Міністерства доходів і зборів України, від 26 березня 2014 року №6983/7/99-99-24-02-03-17 "Про впровадження методичних рекомендацій щодо класифікації окремих товарів згідно з вимогами УКТ ЗЕД" вказує на те, що до попередніх сумішей (преміксів) не відносяться готові продукти, до складу яких входять "енергетичні" поживні речовини, що складаються з речовин з високим вмістом вуглеводів (висококалорійних речовин), таких як крохмаль, цукор, целюлоза та жири (наприклад, зерно зернових культур, напівцукровий кормовий буряк, твердий тваринний жир і т. д.) та "формуючі тіло" поживні речовини, які багаті білками (наприклад, насіння бобових рослин, відходи пивоварства, макуха і т. д.). Такі продукти класифікуються у відповідних товарних підпозиціях.

Таким чином, попередні суміші (премікси) - це висококонцентрована суміш біологічно активних речовин з наповнювачем, що використовується при виготовленні комбікормів та не призначена для безпосередньої годівлі тварин. Виготовляють універсальні або комплексні премікси, спеціалізовані премікси: вітамінні, мінеральні, амінокислотні і т. д. Згідно з ДСТУ 4482:2005 "Премікси. Технічні умови" універсальні або комплексні премікси вводяться до складу комбікормів і кормосумішей в кількості від 0,1 % до 5,0 %, спеціалізовані премікси - від 0,5 % до 5,0 % від маси.

Отже, визначальною ознакою преміксів є їх функційне призначення, дозування і способи введення тваринам, при цьому премікси не є готовим кормом, а використовуються як носії (добавки) і не призначені для безпосередньої годівлі тварин.

Як встановлено судом з реєстраційного посвідчення про державну реєстрацію від 28 грудня 2015 року №АА-04440-04-13 (з терміном дії до 02 червня 2018 року) та додатків до нього, дозування кормової добавки для птиці, свиней та телят Шаумацид ОСОБА_5 Гранулят, яка ввезена позивачем на територію України на підставі митної декларації (МД) №UA 205040/2018/007732 від 26 березня 2018 року і заявлена до митного оформлення, не перевищує 5%, при цьому показанням до її застосування є зміцнення антимікробного бар'єру, стабілізація травлення, покращення продуктивності та забезпечення ефективності використання корму, що свідчить про те, що вказаний продукт не є готовим кормом, а використовуються як носій (добавка) і не призначений для безпосередньої годівлі тварин, що в свою чергу відповідає вимогам зазначеного листа Міністерства доходів і зборів України від 26 березня 2014 року №6983/7/99-99-24-02-03-17 "Про впровадження методичних рекомендацій щодо класифікації окремих товарів згідно з вимогами УКТ ЗЕД" та ДСТУ 4482:2005 "Премікси. Технічні умови" (а.с.17-21).

Суд також зауважує, що перелік мікроелементів і макроелементів у вигляді солей, визначений у пункті 4.2.3 ДСТУ 4482:2005, на який посилається відповідач у відзиві на позов, не є вичерпним. До такого висновку суд дійшов на підставі пункту 4.2.10 ДСТУ 4482:2005, згідно з яким обумовлено, що для виготовлення преміксів можуть бути використані інші компоненти, які мають дозвіл для використання у годівлі тварин.

Суд погоджується з позицією представника позивача, що відповідно до пункту "С" пояснень до товарної позиції 2309 кормова добавка Шаумацид ОСОБА_5 Гранулят підпадає під опис речовин, з яких складаються премікси, зокрема, в складі кормової добавки Шаумацид ОСОБА_5 Гранулят містяться речовини, що поліпшують травлення і забезпечують добру засвоюваність кормів, а також зберігають здоров'я тварин: вітаміни, мікроелементи, амінокислоти; сюди ж можуть входити речовини, призначені для запобігання псуванню кормів (стабілізатори, антиокислювачі і т.д.).

Разом з тим, суд не погоджується з позицією відповідача, що висновок Львівського відділу з питань експертиз та досліджень від 06 квітня 2018 року №142008600-0125 дає підстави класифікувати спірний товар за кодом УКТ ЗЕД 2309 90 96 90 (інші), оскільки завданням цього дослідження було визначення складу товару на наявність "енергетичних" поживних речовин, що складаються з речовин з високим вмістом вуглеводів (висококалорійних речовин), таких як крохмаль, цукор, целюлоза і жирів, та "формуючих тіло" поживних речовин, які багаті білками. Цим висновком встановлено відсутність у складі мінеральної кормової добавка Шаумацид ОСОБА_5 Гранулят для птиці, свиней та телят крохмалю, глюкози, цукрози та молочного жиру, відтак вказаний товар відноситься до категорії премікси. Крім того, суд звертає увагу, що всі 15 зразків, які були предметом даного лабораторного дослідження Львівського відділу з питань експертизи та досліджень, мають приблизно однаковий компонентний склад, зокрема, мікро- та макроелементи, вітаміни, карбонати, сполуки з вільною аміногрупою та не містять в своєму складі, зокрема, крохмалю, глюкози та цукрози, однак, відповідач без належного обґрунтування відніс 14 з них до коду 2309 90 96 10 (премікс), а 1 (SCHAUMACID PROTECT MONO GRANULAT ) - до коду 2309 90 96 90 (інші).

Також відповідачем не доведено, що антибактеріальні властивості спірного товару не дозволяють класифікувати його в товарній підкатегорії 2309 90 96 10 (премікс), оскільки Пояснення до УКТЗЕД "Розділ ІV. Група 23" та ДСТУ 4482:2005 "Премікси. Технічні умови" таких обмежень не містять.

Таким чином, наведене дає підстави дійти висновку, що опис препарату Шаумацид ОСОБА_5 Гранулят - кормова добавка для птиці, свиней та телят відповідає опису товару за кодом УКТ ЗЕД 2309 90 96 10, а тому позивач правильно вказував саме цей код при розмитненні такого товару.

Водночас, при розгляді даної справи судом встановлено, що спірний товар, а саме "Кормова добавка для свиней та птиці SCHAUMACID PROTECT MONO GRANULAT" за описом, що відповідає тому, що визначений у реєстраційноу посвідченні №АА-04440-04-13, був неодноразово ввезений позивачем на територію України та його митне оформлення здійснювалося за кодом УКТЗЕД 2309 90 96 10 (премікси). Наведене підтверджується МД №205060000/2016/002421 від 18 лютого 2016 року, №205060000/2016/002667 від 22 лютого 2016 року, №205060001/2016/010236 від 25 серпня 2016 року, №205060001/2016/016329 від 05 грудня 2016 року, №205060001/2017/002839 від 22 лютого 2017 року, №UA205040/2017/014764 від 22 вересня 2017 року (а.с.150-171). При цьому рішень про зміну коду УКТЗЕД вказаного товару відповідач не приймав, а відтак, погоджувався із його визначенням позивачем. Прийняття 23 квітня 2018 року класифікаційного рішення №КТ-UА205000-0011-2018 до такого товару вказує на непослідовність та недобросовісність дій відповідача.

Суд не може залишити поза увагою доводи позивача з посиланням як на доказ на судове рішення (а.с.56-59) за результатами вирішення спору між ним та відповідачем (справа №2а-2224/10/0370) та з цього приводу зазначає, що предметом оскарження у вказаній справі було класифікаційне рішення митного органу, у тому числі щодо класифікації товару Шаумацид ОСОБА_5 Гранулят, за товарною підкатегорією УКТЗЕД 2309 90 99 01 (попередні суміші (премікси)). Як бачимо, товарна підкатегорія має інше цифрове кодове позначення - відповідно до Пояснення до УКТ ЗЕД у редакції наказу Державної митної служби України від 31 січня 2004 року № 68; продукт також має іншу назву - Шаумацид ОСОБА_5 Гранулят (а не Шаумацид ОСОБА_5 Гранулят, як у випадку, що розглядається).

На думку суду, постанова суду у справі щодо оскарження рішення митного орагну про визначення коду товарів не має преюдиційне значення у частині висновків суду щодо коду УКТЗЕД, за яким слід класифікувати товар. Водночас, така постанова суду є преюдиційною щодо характеристик товару при розгляді інших справ, які стосуватимуться ідентичного товару, що ввозитиметься тим же декларантом.

Порівнюючи характеристики товару Шаумацид ОСОБА_5 Гранулят та Шаумацид ОСОБА_5 Гранулят (окрім рішення суду позивач надав також реєстраційне посвідчення Державного комітету ветеринарної медицини України №3406-05-805-08 від 29 травня 2008 року з терміном дії до 29 травня 2013 року) із додатками до нього (а.с.172-177), встановлено, що обидва продукти мають ідентичні складники та показання до застосування, дозування і способи введення тваринам. І хоч продукт Шаумацид ОСОБА_5 Гранулят названий у реєстраційному посвідченні як кормова добавка (тобто, як і у даному випадку продукт Шаумацид ОСОБА_5 Гранулят), у справі №2а-2224/10/0370 суд дійшов висновку, що за функційним призначенням, дозуванням і способом введення тваринам ці характеристики товару дають можливість класифікувати його як премікс.

Враховуючи вищевказані письмові докази, суд дійшов висновку про те, що Волинська митниця ДФС оскаржуваним рішенням про визначення коду товару від 23 квітня 2018 року № КТ-UА205000-0011-2018 безпідставно класифікувала товар "Кормова добавка для свиней та птиці SCHAUMACID PROTECT MONO GRANULAT" за кодом УКТЗЕД 2309 90 96 90 (інші).

Відповідно до частини другої статті 2 КАС України У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до частин першої, другої статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Всупереч наведеним вимогам відповідач як суб'єкт владних повноважень не надав суду достатніх доказів в обґрунтування обставин, на яких ґрунтуються його заперечення.

Таким чином, з урахуванням встановлених обставин справи та наведених норм чинного законодавства України суд дійшов висновку, що рішення Волинської митниці ДФС про визначення коду товару від 23 квітня 2018 року №КТ-UА205000-0011-2018 не відповідає вимогам чинного законодавства України, прийняте без достатнього обґрунтування та врахування усіх обставин справи, нерозсудливо та недобросовісно, а тому виходячи із наданих суду статтею 245 КАС України повноважень, оскаржуване рішення Волинської митниці ДФС підлягає визнанню протиправним та скасуванню, а позовні вимоги - задоволенню.

Відповідно до вимог пункту 5 частини першої статті 244 КАС України суд під час ухвалення рішення вирішує, як розподілити між сторонами судові витрати.

Згідно з частиною першою статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Позивач за подання до суду даного позову відповідно до платіжного доручення від 19 жовтня 2018 року №161 сплатив 1762,00 грн. (а.с.2). Кошти зараховані до спеціального фонду Державного бюджету України (а.с.62). Документального підтвердження інших судових витрат позивач не надав.

Оскільки суд задовольняє позов, то за правилами частини першої статті 139 КАС України на користь позивача слід стягнути за рахунок бюджетних асигнувань відповідача витрати, понесені у зв'язку із сплатою судового збору, тобто 1762,00 грн.

Керуючись статтями 2, 72-77, 139, 243-246, 255, 262, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Ковель-Агро-Альянс" (45060, Волинська область, Ковельський район, село Воля-Ковельська, вулиця Центральна, 50, ідентифікаційний код юридичної особи 32895297) до Волинської митниці ДФС (44350, Волинська область, Любомльський район, село Римачі, вулиця Призалізнична, 13, ідентифікаційний код юридичної особи 39472698) про визнання протиправним та скасування рішення задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати рішення Волинської митниці ДФС від 23 квітня 2018 року № КТ-UА205000-0011-2018 про визначення коду товару.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Ковель-Агро-Альянс" за рахунок бюджетних асигнувань Волинської митниці ДФС судовий збір в сумі 1762,00 грн. (одна тисяча сімсот шістдесят дві грн. 00 коп.).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення. До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційна скарга подається учасниками справи до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд.

Суддя Ж.В. Каленюк

Повне судове рішення складено 22 грудня 2018 року

СудВолинський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.12.2018
Оприлюднено29.12.2018
Номер документу78842782
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —140/2094/18

Ухвала від 22.05.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Постанова від 25.03.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шинкар Тетяна Ігорівна

Ухвала від 11.03.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шинкар Тетяна Ігорівна

Ухвала від 01.03.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шинкар Тетяна Ігорівна

Ухвала від 06.02.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шинкар Тетяна Ігорівна

Постанова від 28.12.2018

Адмінправопорушення

Вінницький апеляційний суд

Кривошея А. І.

Рішення від 20.12.2018

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Каленюк Жанна Василівна

Рішення від 20.12.2018

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Каленюк Жанна Василівна

Постанова від 09.11.2018

Адмінправопорушення

Немирівський районний суд Вінницької області

Науменко С. М.

Ухвала від 26.10.2018

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Каленюк Жанна Василівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні