Рішення
від 03.01.2019 по справі 1340/6315/18
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа №1340/6315/18

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

03 січня 2019 року 20 год 55 хв м.Львів

Львівський окружний адміністративний суд в складі колегії:

головуючого-судді: Гулкевич І.З.,

суддів: Гавдика З.В.,Карп'як О.О.,

секретар судового засідання: Іванес Х.О.,

за участю : представника позивача ОСОБА_1,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Львові адміністративну справу за позовом Перемишлянської районної організації Політичної партії Об'єднання Самопоміч (місцезнаходження: вул. Ковча, буд. 27/а, м. Перемишляни, Львівська область, 81200) до Бібрської міської виборчої комісії Перемишлянського району Львівської області (місцезнаходження: вул. Тарнавського,22, м. Бібрка, Перемишлянського району, Львівська область, 81220) про визнання протиправними та скасування рішення, зобов'язання вчинити дії,-

встановив:

30.12.2018 року о 13 год. 25 хв. до Львівського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Перемишлянської районної організації Політичної партії Об'єднання Самопоміч до Бібрської міської виборчої комісії Перемишлянського району Львівської області, в якій просив:

- визнати протиправним та скасувати рішення Бібрської міської виборчої комісії Перемишлянського району Львівської області від 27 грудня 2018 року;

- зобов'язати Бібрську міську виборчу комісію Перемишлянського району Львівської області перевірити на відповідність Закону України Про місцеві вибори виборчі бюлетені з виборів депутатів Бібрської міської ради у територіальному виборчому окрузі №23 і виборчі бюлетені з виборів Бібрського міського голови.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що позивач вважає протиправним рішення від 27 грудня 2018 року Бібрської міської виборчої комісії Перемишлянського району Львівської області про визнання бюлетенів з виборів депутатів Бібрської міської ради у територіальному виборчому окрузі № 23 у кількості 344 шт. і бюлетенів з виборів Бірського міського голови у кількості 340 шт. такими, що не підлягають врахуванню. Вважає, що оскаржене рішення, яке долучено до позовної заяви прийняте з порушенням вимог ч.ч. 20 , 27 ст.79 Закону України Про місцеві вибори та ч.ч. 10-14 статті 83 Закону України Про місцеві вибори . Також вважає, що чотири окремі думки членів Бібрської міської виборчої комісії від 28.12.2018 року підтверджують незаконність оскаржуваного рішення.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав, просив задоволити в повному обсязі.

Представники відповідача в судовому засіданні ще 30.12.2018 року позовні вимоги заперечили повністю.

Відповідач участі уповноважених представників судові засідання після продовження розгляду справи не забезпечив, хоча про дату і час розгляду справи повідомлений своєчасно та належним чином.

Згідно п. 3 ч. 3 ст. 246 КАС України, суд зазначає, що:

- ухвалою суду від 30.12.2018 року відкрито провадження у справі та призначено судове засідання на 30.12.2018 року о 21 год. 00 хв, розгляд справи призначено до розгляду у складі колегії суддів.

- ухвалою суду від 31.12.2018 року позовну заяву Перемишлянської районної організації Політичної партії Об'єднання Самопоміч залишено без розгляду у зв'язку із пропущенням строків звернення до суду.

- постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 02.01.2019 року апеляційну скаргу Перемишлянської районної організації Політичної партії Об'єднання Самопоміч задоволено, ухвалу Львівського окружного адміністративного суду від 31 грудня 2018 року про залишення позовної заяви без розгляду у справі №1340/6315/18 скасовано та направлено справу для продовження розгляду до суду першої інстанції.

Справа надійшла до суду 01.01.2019 р о 18 год 04 хв, що підтверджується витягом з протоколу передачі судової справи раніше визначеному складу суду.

Судом встановлені наступні обставини:

Протоколом дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці № 460860 від 23.12.2018 року складеного о 00 год. 05 хв. встановлено кількість виборчих бюлетенів для голосування в територіальному виборчому окрузі, одержаних виборчою комісією.

24.12.2018 року о 18 год. 52 хв. відповідачем складено протокол про повторний підрахунок голосів на виборчій дільниці № 460860 з виборів Бібрського міського голови, в якому встановлено кількість виборчих бюлетенів, що не підлягають врахуванню в кількості 348.

24.12.2018 року відповідачем складено акт про виявлення ознак невідповідності виборчих бюлетенів вимогам Закону України Про місцеві вибори , в якому зазначено:

Бібрська міська виборча комісія, яка знаходиться за адресою : вулиця Тарнавського, №22, у місті Бібрка Львівської області згідно частини 1 статті 80 та частини 7 статті 83 Закону України Про місцеві вибори здійснила повторний перерахунок голосів виборчої дільниці №460860 села Глібовичі Перемишлянського району Львівської області, при якому було виявлено бюлетені з виборів депутатів Бібрської міської ради у територіальному виборчому окрузі № 23 у кількості 344 штуки (триста сорок чотири) і бюлетені з виборів Бібрського міського голови у кількості 340 штук (триста сорок), які не відповідають вимогам статті 74 Закону України Про місцеві вибори , а саме: у виборчих бюлетенях відсутній номер дільниці, що не дозволяє встановити відповідність бюлетенів (як документів суворої звітності) даному територіальному виборчому округу на даній виборчій дільниці. У зв'язку із цим, виборчі бюлетені мають ознаки тих, що не підлягають врахуванню .

27.12.2018 року головою Бібрської міської виборчої комісії ОСОБА_2 підписано рішення в якому зазначено:

Відповідно до вимог статті 74 Закону України Про місцеві вибори та на підставі Акту про виявлення ознак невідповідності виборчих бюлетенів вимогам Закону України Про місцеві вибори при проведення перерахунку голосів, наданих дільничною виборчою комісією №460860 Бібрська міська виборча комісія вирішила :

Визнати бюлетені з виборів депутатів Бібрської міської ради у територіальному виборчому окрузі №23 у кількості 344 шт. (триста сорок чотири штуки) і бюлетені з виборів Бібрського міського голови у кількості 340 шт (триста сорок штук) такими, що не підлягають врахуванню .

Зміст спірних правовідносин полягає в тому, що позивач вважає, протиправним та таким що підлягає скасуванню саме рішення Бібрської міської виборчої комісії Перемишлянського району Львівської області від 27 грудня 2018 року за підписом голови Бібрської міської виборчої комісії ОСОБА_2, яке додано до позовної заяви, тому відповідно просить зобов'язати Бібрську міську виборчу комісію Перемишлянського району Львівської області перевірити на відповідність Закону України Про місцеві вибори виборчі бюлетені з виборів депутатів Бібрської міської ради у територіальному виборчому окрузі № 23 і виборчі бюлетені з виборів Бібрського міського голови.

Вказані обставини, та зміст спірних правовідносин підтверджені наявними у справі доказами.

Докази надані позивачем до позовної заяви:

- рішення Бібрської міської виборчої комісії Перемишлянського району Львівської області від 27 грудня 2018 року; протокол про підсумки голосування з виборів депутатів Бібрської міської ради у багатомандатному виборчому окрузі в межах територіального виборчого округу №23 від 26.12.2018 року; протокол дільничої виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці №460860 з виборів депутатів Бібрської міської ради у територіальному виборчому окрузі №23 с. Глібовичі від 23.12.2018 року; окрема думка члена Бібрської міської виборчої комісії ОСОБА_3 від 28.12.2018 року; окрема думка члена Бібрської міської виборчої комісії ОСОБА_4 від 28.12.2018 року; окрема думка члена Бібрської міської виборчої комісії ОСОБА_5 від 28.12.2018 року; окрема думка члена Бібрської міської виборчої комісії ОСОБА_6 від 28.12.2018 року.

Докази надані позивачем в судовому засідані на підтвердження позовних вимог: протокол засідання Бібрської міської виборчої комісії №14 від 23.12.2018 року.

Докази надані відповідачем в судовому засіданні: протокол дільничої виборчої комісії про підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці з виборів депутатів Бібрської міської ради у територіальному виборчому окрузі, протокол дільничої виборчої комісії про підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці №460860 з виборів депутатів Бібрської міської ради у територіальному виборчому окрузі №23 с. Глібовичі від 23.12.2018 року; протокол Бібрської міської виборчої комісії про повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці №460860 з виборів Бібрського міського голови від 24.12.2018 року; акт про виявлення ознак невідповідності виборчих бюлетенів вимогам Закону України Про місцеві вибори при проведенні перерахунку голосів, наданих дільничною виборчою комісією з місцевих виборів №460860 від 24.12.2018 року; протокол Бібрської міської виборчої комісії про підсумки голосування з виборів депутатів Бібрської міської ради у багатомандатному виборчому окрузі в межах територіального виборчого округу №23 від 26.12.2018 року.

Судом враховуються обґрунтування позовних вимог позивача в частині - визнати протиправним та скасувати рішення Бібрської міської виборчої комісії Перемишлянського району Львівської області від 27 грудня 2018 року, оскільки згідно ч. 15 ст. 27 Закону України Про місцеві вибори , рішення виборчої комісії з розглянутого питання повинно містити:

1) найменування комісії;

2) найменування рішення, час, дату та місце його прийняття і порядковий номер;

3) мотивувальну частину з посиланням на обставини, що зумовили розгляд питання на засіданні комісії;

4) посилання на положення нормативно-правових актів або рішення (положення рішень) Центральної виборчої комісії чи територіальної виборчої комісії, або судові рішення, якими керувалася комісія при прийнятті рішення;

5) резолютивну частину.

Рішення виборчої комісії підписується головуючим на засіданні. Зміст та номер рішення повинні бути відображені у протоколі відповідного засідання комісії.

Згідно Порядку організації роботи та ведення діловодства у виборчих комісіях з місцевих виборів, який є додатком до постанови Центральної виборчої комісії 05.09.2015 року №228 :

9.1. За результатами розгляду питання на засіданні виборчої комісії приймається рішення.

9.2. Рішення виборчої комісії приймається відкритим голосуванням більшістю голосів від складу комісії.

9.3. Рішення виборчої комісії набирає чинності з моменту його прийняття.

9.4. Рішення виборчої комісії, прийняте в межах її повноважень, є обов'язковим для всіх суб'єктів та інших учасників процесу.

9.5. Протоколи виборчих комісій про підрахунок голосів виборців на виборчих дільницях, про встановлення підсумків голосування та про результати місцевих виборів складаються без прийняття рішень відповідними виборчими комісіями.

9.6. Рішення виборчої комісії з питання порядку денного ухвалюється у формі постанови, яка оформлюється відповідно до пункту 9.7 та розділу 10 цього Порядку.

9.7. Постанова виборчої комісії повинна містити:

- найменування комісії;

- найменування рішення (постанова);

- час, дату та місце прийняття;

- порядковий номер;

- мотивувальну частину;

- нормативно-правове обґрунтування;

- резолютивну частину.

9.11. Рішення дільничної виборчої комісії, що суперечить законодавству України або прийняте з перевищенням її повноважень, може бути скасоване в установленому законом порядку відповідною територіальною виборчою комісією або судом. У такому випадку відповідна територіальна виборча комісія має право прийняти рішення по суті питання.

9.12. Рішення територіальної виборчої комісії, що суперечить законодавству України або прийняте з перевищенням її повноважень, може бути скасоване в установленому законом порядку територіальною виборчою комісією вищого рівня з відповідних місцевих виборів, Центральною виборчою комісією або судом. Територіальна виборча комісія вищого рівня, Центральна виборча комісія у такому випадку має право прийняти рішення по суті питання.

10. Оформлення рішень, прийнятих на засіданні виборчої комісії.

10.1. Постанова, прийнята на засіданні виборчої комісії, підлягає відповідному оформленню для підписання, надсилання і оприлюднення.

Оформлення постанови здійснюється секретарем комісії (секретарем засідання).

10.2. У разі ухвалення на засіданні виборчої комісії пропозицій щодо внесення змін до тексту постанови секретар комісії (секретар засідання) вносить відповідні зміни при доопрацюванні постанови.

10.3. Прийнята на засіданні виборчої комісії постанова після її оформлення підписується головуючим на засіданні комісії.

Додатки до постанови підписує секретар комісії (секретар засідання).

10.4. Прийняті виборчою комісією постанови повинні мати наскрізну послідовну нумерацію.

10.7. Протокольне рішення, прийняте на засіданні виборчої комісії, фіксується у протоколі засідання комісії та не оформлюється окремим документом.

За необхідності може бути виготовлений витяг із протоколу засідання виборчої комісії (додаток 3), який відображає прийняття конкретного протокольного рішення.

Постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 02.01.2019 року по даній справі по суті встановлено: З урахуванням наведеного апеляційний суд приходить до висновку, що позивачем не пропущений визначений законом строк для оскарження рішення відповідача , відтак предметом позову в цій частині є саме рішення від 27.12.2018 року оформлене лише за підписом голови Бібрської міської виборчої комісії.

Надаючи правову оцінку згаданому спірному рішенню, суд встановив, що таке не відповідає вищевказаним вимогам законодавства про вибори ні по формі ні по змісту. Відповідач будь яким належними та допустимими доказами не підтвердив правомірність спірного рішення.

Відповідно спірне рішенні від 27.12.2018 року оформлене лише за підписом голови Бібрської міської виборчої комісії є протиправним та підлягає скасуванню.

Таким чином, в цій частині позовні вимоги підлягають задоволенню.

Також, судом враховуються обґрунтування позовних вимог позивача в частині - зобов'язання Бібрської міської виборчої комісії Перемишлянського району Львівської області перевірити на відповідність Закону України Про місцеві вибори виборчі бюлетені з виборів депутатів Бібрської міської ради у територіальному виборчому окрузі № 23 і виборчі бюлетені з виборів Бібрського міського голови, оскільки:

Згідно ч. 4 ст. 74 Закону України Про місцеві вибори , виборчий бюлетень повинен містити назву місцевих виборів, дату місцевих виборів, а в разі проведення повторного голосування - зазначення повторне голосування та дату його проведення, означення виборчого округу, номер виборчого округу (за наявності), а також позначені місця для номера виборчої дільниці, печатки дільничної виборчої дільниці, печатки дільничної виборчої комісії. За наявності підтвердженої відповідним поліграфічним підприємством технічної можливості територіальна виборча комісія може прийняти рішення про виготовлення виборчих бюлетенів із зазначенням номерів виборчих дільниць.

Згідно ч.ч. 20, 21 ст. 79 цього ж Закону, виявлені у виборчих скриньках бюлетені для голосування, на яких зазначені назва (позначення, номер) виборчого округу_та/або номер виборчої дільниці не відповідають назві (позначенню, номеру) відповідного виборчого округу та/або номеру виборчої дільниці, на якій проводиться підрахунок голосів, а також бюлетені, на яких наявний відтиск печатки іншої комісії чи будь-якої іншої печатки, вважаються такими, що не підлягають врахуванню при встановленні кількості виборців, які взяли участь у голосуванні, та при підрахунку голосів виборців.

Виборчі бюлетені, що не підлягають врахуванню при встановленні загальної кількості виборців, які взяли участь у голосуванні, та при підрахунку голосів виборців, запаковуються окремо з кожних місцевих виборів і по кожному виборчому округу. На пакетах робиться відповідний напис Виборчі бюлетені, що не підлягають врахуванню , зазначаються назва виборів, позначення та/або номер виборчого округу, номер виборчої дільниці, кількість запакованих виборчих бюлетенів у відповідному виборчому окрузі, дата і час пакування, ставляться підписи присутніх членів дільничної виборчої комісії та печатка комісії.

Згідно ч. 4 ст. 245 КАС України у випадку, визначеному пунктом 4 частини другої цієї статті, суд може зобов'язати відповідача - суб'єкта владних повноважень прийняти рішення на користь позивача, якщо для його прийняття виконано всі умови, визначені законом, і прийняття такого рішення не передбачає права суб'єкта владних повноважень діяти на власний розсуд.

У випадку, якщо прийняття рішення на користь позивача передбачає право суб'єкта владних повноважень діяти на власний розсуд, суд зобов'язує суб'єкта владних повноважень вирішити питання, щодо якого звернувся позивач, з урахуванням його правової оцінки, наданої судом у рішенні.

Згідно ч. 1 ст. 278 КАС України суд, установивши порушення законодавства про вибори чи референдум, визначає у рішенні спосіб захисту порушених прав та інтересів, а також порядок усунення усіх наслідків цих порушень відповідно до закону або приймає інше визначене законом рішення. У разі виявлення порушень, що можуть бути підставою для притягнення до відповідальності не за правилами цього Кодексу, суд постановляє окрему ухвалу з повідомленням про наявність таких порушень і надсилає її до органів чи осіб, уповноважених вжити у зв'язку з цим заходів, встановлених законом.

Згідно ст. 19 Конституції України, правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Суд при вирішенні питання щодо правомірності дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень може вирішувати питання щодо відповідності таких дій нормам чинного законодавства, однак не може підміняти інший орган державної влади та перебирати на себе повноваження щодо вирішення питань, які віднесені по компетенції цього органу державної влади.

Вказана позиція узгоджується із позицією Європейського суду з прав людини, який неодноразово зазначав, що завдання суду при здійсненні його контрольної функції полягає не в тому, щоб підміняти органи влади держави, і суд не повинен підміняти думку національних органів будь-якою своєю думкою.

Відповідно на думку суду належним способом захисту прав позивача є зобов'язання Бібрської міської виборчої комісії Перемишлянського району Львівської області вирішити питання щодо перевірки на відповідність Закону України Про місцеві вибори виборчі бюлетені з виборів депутатів Бібрської міської ради у територіальному виборчому окрузі №23 і виборчі бюлетені з виборів Бібрського міського голови.

Таким чином, в цій частині позовні вимоги також підлягають задоволенню.

Норми права, які застосував суд, наступні:

Частина 15 ст. 27, ч. 4 ст. 74, ч.ч. 20, 21 ст. 79 Закону України Про місцеві вибори ,

Пункти 9, 10 Порядку організації роботи та ведення діловодства у виборчих комісіях з місцевих виборів, який є додатком до постанови Центральної виборчої комісії 05.09.2015 року № 228.

Мотиви застосування вказаних норм наступні: зазначені норми встановлюють, форму та зміст, підстави та порядок прийняття відповідного рішення виборчою комісією, а також вимоги до дій виборчої комісії при підрахунку голосів.

Згідно ч. 1 ст. 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Як вбачається з матеріалів справи, позивачем при зверненні до суду понесені судові витрати, пов'язані зі сплатою судового збору за подання позову до суду в розмірі 1536,80 грн., що документально підтверджується квитанцією від 03.01.2019 року.

Отже, сплачений судовий збір за подачу позову до суду в сумі 1536,80 грн. підлягає стягненню на користь позивача.

Керуючись ст.ст. 19, 22, 25,72-77, 90, 139, 242-246, 273, 278 КАС України, суд,-

вирішив:

Адміністративний позов про визнання протиправним та скасувати рішення Бібрської міської виборчої комісії Перемишлянського району Львівської області від 27 грудня 2018 року та зобов'язання Бібрську міську виборчу комісію Перемишлянського району Львівської області перевірити на відповідність Закону України Про місцеві вибори виборчі бюлетені з виборів депутатів Бібрської міської ради у територіальному виборчому окрузі №23 і виборчі бюлетені з виборів Бібрського міського голови, задоволити повністю.

Визнати протиправним та скасувати рішення Бібрської міської виборчої комісії Перемишлянського району Львівської області від 27 грудня 2018 року, яким:

Відповідно до вимог статті 74 Закону України Про місцеві вибори та на підставі Акту про виявлення ознак невідповідності виборчих бюлетенів вимогам Закону України Про місцеві вибори при проведення перерахунку голосів, наданих дільничною виборчою комісією №460860 Бібрська міська виборча комісія вирішила :

Визнати бюлетені з виборів депутатів Бібрської міської ради у територіальному виборчому окрузі №23 у кількості 344 шт. (триста сорок чотири штуки) і бюлетені з виборів Бібрського міського голови у кількості 340 шт (триста сорок штук) такими, що не підлягають врахуванню .

Зобов'язати Бібрську міську виборчу комісію Перемишлянського району Львівської області вирішити питання щодо перевірки на відповідність Закону України Про місцеві вибори виборчі бюлетені з виборів депутатів Бібрської міської ради у територіальному виборчому окрузі №23 і виборчі бюлетені з виборів Бібрського міського голови.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань з Бібрської міської виборчої комісії Перемишлянського району Львівської області (81220, Перемишлянський район, м. Бібрка, вул. Тарнавського, буд. 22, ЄДРПОУ 33892040) на користь Перемишлянської районної організації політичної партії Об'єднання Самопоміч (81200, вул. Ковча, буд.27/а, м. Перемишляни, ЄДРПОУ 38582948) судовий збір в сумі 1536 грн. (одна тисяча п'ятсот тридцять шість) гривень 80 коп.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження, а у разі його апеляційного оскарження - з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на судове рішення за наслідками розгляду справи, згідно ст. ст. 273 - 277 КАС України, може бути подана до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд у дводенний строк з дня його проголошення.

Головуючий суддя Гулкевич І.З.

Суддя Гавдик З.В.

Суддя Карп'як О.О.

Дата ухвалення рішення03.01.2019
Оприлюднено06.01.2019
Номер документу79012864
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправними та скасування рішення, зобов'язання вчинити дії

Судовий реєстр по справі —1340/6315/18

Рішення від 03.01.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гулкевич Ірена Зіновіївна

Ухвала від 03.01.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гулкевич Ірена Зіновіївна

Ухвала від 03.01.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сподарик Наталія Іванівна

Ухвала від 02.01.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гулкевич Ірена Зіновіївна

Постанова від 02.01.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Матковська Зоряна Мирославівна

Ухвала від 02.01.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Матковська Зоряна Мирославівна

Ухвала від 02.01.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Матковська Зоряна Мирославівна

Ухвала від 31.12.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гулкевич Ірена Зіновіївна

Ухвала від 30.12.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гулкевич Ірена Зіновіївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні