Рішення
від 09.01.2019 по справі 480/4493/18
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

                     СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

                                                   Р І Ш Е Н Н Я

                                         І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

09 січня 2019 р.                                                             Справа № 480/4493/18

Сумський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді - Соколова В.М., розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу за позовом Громадського об'єднання "Професійна асоціація фахівців фармації Сумської області" до Державної служби України з лікарських засобів та контролю за наркотиками про визнання відмови протиправною та зобов'язання вчинити дії,-

                                                  В С Т А Н О В И В:

Громадське об'єднання "Професійна асоціація фахівців фармації Сумської області" (далі по тексту - позивач, ГО "ПАФФСО") звернулося до Сумського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Державної служби України з лікарських засобів та контролю за наркотиками (далі по тексту - відповідач, Держлікслужба) про визнання протиправною відмову у наданні копій документів за запитом про надання публічної інформації № 40 від 07.11.2018 та зобов'язання надати копії документів, зазначених у запиті № 40 від 07.11.2018; стягнення витрат на правничу допомогу у розмірі 5168,53 грн. та сплаченого за подання позову судового збору у розмірі 1762,00 грн.

Свої вимоги позивач мотивує тим, що відповідач є розпорядником запитуваної публічної інформації, тому у Держлікслужби не було підстав відмовляти у запиті № 40 від 07.11.2018.

Ухвалою суду від 04.12.2018 відкрито провадження у справі, розгляд проводиться за правилами спрощеного позовного провадження без виклику сторін.

Відповідач у відзиві проти позову заперечував (а.с.30-33) та значив, що листом від 15.11.2018 позивачу була надана ґрунтовна відповідь на запит в межах повноважень, визначених чинним законодавством.

Суд, перевіривши матеріали справи та оцінивши докази в їх сукупності, дійшов висновку, що позовні вимоги не підлягають задоволенню, з огляду на наступне.

Судом встановлено, що ГО "ПАФФСО" 07.11.2018 звернулось до відповідача із запитом за № 40 про надання публічної інформації про наслідки перевірки додержання ліцензійних умов суб'єктів підприємницької діяльності, які проводилися фахівцями Державної служби з лікарських засобів та контролю за наркотиками у Сумській області, для отримання ліцензій протягом 2016-2017р.р. з наданням копій актів цих перевірок (а.с.13).

Листом № 9809-1ЛЛ/3.0/17-18 від 15.11.2018 Держлікслужба повідомила позивача, що вказані акти знаходяться у ліцензійній справі і згідно з ч. 7 ст. 17 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» витребування документів з ліцензійних справ здійснюється на підставі судового рішення (а.с.14).

Надаючи правову оцінку матеріалам справи, суд виходить з наступного.

Відповідно до Положення про Державну службу України з лікарських засобів та контролю за наркотиками, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.08.2015 № 647 (далі - Положення), Держлікслужба є центральним органом державної влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра охорони здоров'я, який реалізує державну політику у сферах контролю якості та безпеки лікарських засобів, у тому числі медичних імунобіологічних препаратів, медичної техніки і виробів медичного призначення, та обігу наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, протидії їх незаконному обігу.

Відповідно до підпунктів 6 та 10 пункту 4 Положення, Держлікслужба відповідно до покладених на неї завдань:

- видає суб'єктам господарювання ліцензії на виробництво лікарських засобів, імпорт таких засобів (крім активних фармацевтичних інгредієнтів), оптову та роздрібну торгівлю лікарськими засобами;

- здійснює контроль за дотриманням суб'єктами господарювання ліцензійних умов провадження господарської діяльності з виробництва лікарських засобів, імпорту лікарських засобів (крім активних

- фармацевтичних інгредієнтів), оптової та роздрібної торгівлі лікарськими засобами.

Відповідно до статті 17 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності», ліцензійна справа - це єдиний набір документів на паперових або електронних носіях стосовно відповідного здобувача ліцензії чи ліцензіата, які подані ним, надходять до органу ліцензування від органів державної влади, юридичних або фізичних осіб чи прийняті органом ліцензування в результаті реалізації своїх повноважень відповідно до цього Закону. У ліцензійній справі зберігаються, зокрема, матеріали (документи або їх копії (фотокопії), завірені органом ліцензування) перевірок органом ліцензування додержання ліцензіатами вимог ліцензійних умов (зокрема скарг, що стали підставою для проведення позапланових перевірок, повідомлень органом ліцензування ліцензіатів про проведення планових перевірок, актів, складених за результатами проведення таких перевірок, та розпоряджень про усунення порушень ліцензійних умов).

Відповідно до ч. 7 ст. 17 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» витребування документів з ліцензійних справ здійснюється на підставі судового рішення.

Крім того, правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов'язки та відповідальність суб'єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначає Закон України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності».

Відповідно до ч. 10 ст. 7 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» усі розпорядчі документи, що приймаються під час здійснення кожного окремого заходу державного нагляду (контролю), формуються в єдину справу в порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності.

Порядок формування єдиної справи розпорядчих документів що приймаються органом державного нагляду (контролю) під час здійснення заходу державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності затверджений наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 03.07.2017 № 961, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 26.07.2017 за № 911/30779 (далі - Порядок).

Відповідно до пункту 13 Порядку витребування документів з єдиної справи здійснюється на підставі судового рішення. До єдиної справи долучаються судове рішення про витребування документів, супровідний лист або документ, яким суд уповноважив особу на їх одержання та копія опису витребуваних документів.

Таким чином, нормативно-правовими актами не передбачено вилучення оригіналів чи їх копій, а передбачено вилучення документів з єдиної справи стосовно відповідного здобувача ліцензії чи ліцензіата.

Крім того, відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 9 Закону України «Про доступ до публічної інформації» відповідно до вимог частини другої статті 6 цього Закону до службової може належати така інформація, що міститься в документах суб'єктів владних повноважень, які становлять внутрівідомчу службову кореспонденцію, доповідні записки, рекомендації, якщо вони пов'язані з розробкою напряму діяльності установи або здійсненням контрольних, наглядових функцій органами державної влади, процесом прийняття рішень і передують публічному обговоренню та/або прийняттю рішень.

Відповідно до ч. 1 ст. 6 Закону України «Про доступ до публічної інформації», інформацією з обмеженим доступом є:

1) конфіденційна інформація;

2) таємна інформація;

3) службова інформація.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

З огляду на викладені вище обставини, суд дійшов висновку, що Держлікслужба при наданні відповіді позивачу у листі від 15.11.2018 діяла в межах наданих їй владних повноважень та у спосіб, що передбачений чинним законодавством України, у зв'язку з чим позовні вимоги є необґрунтованими та не підлягають задоволенню.

Оскільки судом відмовлено у задоволенні позовних вимог, то позивачу не підлягає відшкодування витрат на правничу допомогу та сплаченого за подання позову судового збору. Також не підлягає задоволенню заява представника позивача про призначення до негайного виконання рішення суду.

Керуючись ст.ст. 90, 139, 143, 241-246, 250, 255, 257, 262-263, 295 КАС України, суд, -

                                         В И Р І Ш И В:

В задоволенні адміністративного позову Громадського об'єднання "Професійна асоціація фахівців фармації Сумської області" до Державної служби України з лікарських засобів та контролю за наркотиками про визнання відмови протиправною та зобов'язання вчинити дії – відмовити за необґрунтованістю.

Рішення може бути оскаржено до Другого апеляційного адміністративного суду через Сумський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя                                         В.М. Соколов

                                                                                

СудСумський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.01.2019
Оприлюднено11.01.2019
Номер документу79063083
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —480/4493/18

Ухвала від 04.07.2019

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

Є.Д. Кравченко

Окрема ухвала від 27.05.2019

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

Є.Д. Кравченко

Ухвала від 21.05.2019

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

Є.Д. Кравченко

Постанова від 16.04.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бенедик А.П.

Ухвала від 20.03.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бенедик А.П.

Ухвала від 20.03.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бенедик А.П.

Рішення від 09.01.2019

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

В.М. Соколов

Ухвала від 04.12.2018

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

В.М. Соколов

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні