Україна
Донецький окружний адміністративний суд
У Х В А Л А
18 січня 2019 р. Справа №200/10019/18-а
приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов'янськ, вул. Добровольського, 1
Суддя Донецького окружного адміністративного суду Голуб В.А., розглянувши в порядку письмового провадження заяву ОСОБА_1 про роз'яснення ухвали суду від 10.01.2019 року по адміністративній справі за позовом ОСОБА_2 до Костянтинівської районної ради Донецької області, Іллінівської сільської ради Костянтинівського району Донецької області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог, щодо предмета спору на стороні позивача-ОСОБА_7 третя особа, яка не заявляє самостійних вимог, щодо предмета спору на стороні відповідача - Департамент освіти і науки Донецької обласної державної адміністрації про визнання протиправними та скасування рішення Костянтинівської районної ради Донецької області від 19.08.2016 року № VII/10-148 та рішення Іллінівської сільської ради Костянтинівського району Донецької області від 05.06.2018 року № І/24-22,-
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_2 звернулась до Донецького окружного адміністративного суду з позовом до Костянтинівської районної ради Донецької області, Іллінівської сільської ради Костянтинівського району Донецької області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог, щодо предмета спору на стороні відповідача - Департамент освіти і науки Донецької обласної державної адміністрації про визнання протиправними та скасування рішення Костянтинівської районної ради Донецької області від 19.08.2016 року № VII/10-148 та рішення Іллінівської сільської ради Костянтинівського району Донецької області від 05.06.2018 року № І/24-22 (з урахуванням уточнених позовних вимог).
Ухвалою суду від 07.11.2018 року залучено ОСОБА_1 в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача по адміністративній справі №200/10019/18-а.
Ухвалою суду від 10.01.2019 року виключено зі складу учасників справи представника третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог, щодо предмета спору на стороні позивача ОСОБА_1 ОСОБА_5.
В обґрунтування поданої заяви третя особа зазначила, що ухвала суду від 10.01.2019 року для ОСОБА_1 є незрозумілою, а саме ОСОБА_1 просить роз'яснити підстави віднесення справи № 200/10019/18-а за позовом ОСОБА_2 до Костянтинівської районної ради Донецької області, Іллінівської сільської ради Костянтинівського району Донецької області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог, щодо предмета спору на стороні позивача - ОСОБА_1, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог, щодо предмета спору на стороні відповідача - Департамент освіти і науки Донецької обласної державної адміністрації про визнання протиправними та скасування рішення Костянтинівської районної ради Донецької області від 19.08.2016 року № УИ/10-148 та рішення Іллінівської сільської ради Костянтинівського району Донецької області від 05.06.2018 року № 1/24-22 до числа справ значної складності.
Частиною 3 ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) визначено, що суд розглядає заяву про роз'яснення судового рішення у порядку, в якому було ухвалено відповідне судове рішення, протягом десяти днів з дня її надходження. У разі необхідності суд може розглянути питання роз'яснення судового рішення в судовому засіданні з повідомленням учасників справи та державного виконавця.
Оскільки відсутня необхідність щодо виклику учасників справи, суд вважає за можливе розглянути заяву третьої особи про роз`яснення рішення суду без повідомлення учасників справи у письмовому провадженні.
Розглянувши подану заяву та матеріали адміністративної справи, судом встановлено наступне.
Ухвалою суду від 10.01.2019 року клопотання представника Іллінівської сільської ради Костянтинівського району Донецької області про виключення зі складу учасників справи представника третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог, щодо предмета спору на стороні позивача ОСОБА_1 -ОСОБА_6 по справі за позовом ОСОБА_2 до Костянтинівської районної ради Донецької області, Іллінівської сільської ради Костянтинівського району Донецької області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог, щодо предмета спору на стороні позивача-ОСОБА_7 третя особа, яка не заявляє самостійних вимог, щодо предмета спору на стороні відповідача - Департамент освіти і науки Донецької обласної державної адміністрації про визнання протиправними та скасування рішення Костянтинівської районної ради Донецької області від 19.08.2016 року № VII/10-148 та рішення Іллінівської сільської ради Костянтинівського району Донецької області від 05.06.2018 року № І/24-22,- задоволено. Виключено представника третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог, щодо предмета спору на стороні позивача ОСОБА_1 -ОСОБА_6 зі складу учасників справи.
Суд вважає за необхідне роз'яснити заявникові рішення суду, виходячи з наступного.
Відповідно до ч. 1 ст. 254 КАС України за заявою учасника справи, державного виконавця суд роз'яснює ухвалене ним судове рішення, яке набрало законної сили, не змінюючи змісту судового рішення, шляхом постановлення ухвали.
Виходячи із системного аналізу положень ст. 254 КАС України, роз'яснено може бути судове рішення у разі, якщо без роз'яснення його складно виконати або високою є імовірність неправильного виконання внаслідок неясності резолютивної частини рішення.
Як зазначено у п. 19 постанови Пленуму Вищого адміністративного суду України "Про судове рішення в адміністративній справі" №7 від 20.05.2013 року за правовою природою роз'яснення судового рішення є продовженням його ухвалення, а ухвала про роз'яснення є його складовою. Результатом розгляду заяви про роз'яснення судового рішення є постановлення судом ухвали про задоволення заяви або відмову в задоволенні заяви. В ухвалі про роз'яснення судового рішення суд викладає більш повно та зрозуміло ті частини рішення, розуміння яких викликає труднощі, не змінюючи при цьому суть рішення і не торкаючись питань, які не були предметом судового розгляду.
Отже, суд приходить до висновку щодо необхідності задоволення заяви ОСОБА_1 про роз'яснення ухвали суду від 10.01.2019 року.
Суд зазначає, що в ухвалі суду від 10.01.2019 року зазначено, що на думку суду, справа за позовом ОСОБА_2 до Костянтинівської районної ради Донецької області, Іллінівської сільської ради Костянтинівського району Донецької області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог, щодо предмета спору на стороні позивача-ОСОБА_8 третя особа, яка не заявляє самостійних вимог, щодо предмета спору на стороні відповідача - Департамент освіти і науки Донецької обласної державної адміністрації про визнання протиправними та скасування рішення Костянтинівської районної ради Донецької області від 19.08.2016 року № VII/10-148 та рішення Іллінівської сільської ради Костянтинівського району Донецької області від 05.06.2018 року № І/24-22 не є справою незначної складності.
Так, адміністративною справою незначної складності (малозначною) є справа, у якій характер спірних правовідносин, предмет доказування і склад учасників тощо не вимагають проведення підготовчого провадження та судового засідання для повного і всебічного встановлення обставин такої справи.
В адміністративному судочинстві малозначними вважаються справи незначної складності щодо:
-прийняття громадян на публічну службу, її проходження, звільнення з публічної служби, окрім справ, в яких позивачами є службові особи, які у значенні Закону України "Про запобігання корупції" займають відповідальне та особливо відповідальне становище;
-оскарження бездіяльності суб'єкта владних повноважень або розпорядника інформації щодо розгляду звернення або запиту на інформацію;
-оскарження фізичними особами рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень щодо обчислення, призначення, перерахунку, здійснення, надання, одержання пенсійних виплат, соціальних виплат непрацездатним громадянам, виплат за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням, виплат та пільг дітям війни, інших соціальних виплат, доплат, соціальних послуг, допомоги, захисту, пільг;
-припинення за зверненням суб'єкта владних повноважень юридичних осіб чи підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців у випадках, визначених законом, чи відміни державної реєстрації припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців;
-оскарження фізичними особами рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень щодо в'їзду (виїзду) на тимчасово окуповану територію;
-прожиткового мінімуму для працездатних осіб;
-стягнення грошових сум, що ґрунтуються на рішеннях суб'єкта владних повноважень, щодо яких завершився встановлений цим Кодексом строк оскарження;
-типові справи;
-оскарження нормативно-правових актів, які відтворюють зміст або прийняті на виконання нормативно-правового акта, визнаного судом протиправним і нечинним повністю або в окремій його частині;
-інші справи, у яких суд дійде висновку про їх незначну складність, за винятком справ, які не можуть бути розглянуті за правилами спрощеного позовного провадження;
-перебування іноземців або осіб без громадянства на території України.
Дійсно, вказаний перелік не є вичерпним та передбачає інші справи, у яких суд дійде висновку про їх незначну складність.
Так, справи незначної складності розглядаються судом у порядку спрощеного позовного провадження.
При вирішенні питання про розгляд справи за правилами спрощеного або загального позовного провадження суд враховує: значення справи для сторін; обраний позивачем спосіб захисту; категорію та складність справи; обсяг та характер доказів у справі, в тому числі чи потрібно у справі призначати експертизу, викликати свідків тощо; кількість сторін та інших учасників справи; чи становить розгляд справи значний суспільний інтерес; думку сторін щодо необхідності розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження.
Суд звертає увагу, що сторонами у судових засіданнях неодноразово зазначалось про значний суспільний інтерес даної справи.
Крім того, з метою встановлення кількості сторін та інших учасників справи у підготовчому засіданні було прийнято ухвалу від 07.11.2018 року, якою залучено ОСОБА_1 в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача по адміністративній справі №200/10019/18-а.
Неодноразово судом були витребувані додаткові докази по справі як з власної ініціативи, так і за клопотанням сторін.
Отже, оцінюючи в сукупності норми чинного законодавства, судом вирішено, що справа за позовом ОСОБА_2 до Костянтинівської районної ради Донецької області, Іллінівської сільської ради Костянтинівського району Донецької області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог, щодо предмета спору на стороні позивача-ОСОБА_8 третя особа, яка не заявляє самостійних вимог, щодо предмета спору на стороні відповідача - Департамент освіти і науки Донецької обласної державної адміністрації про визнання протиправними та скасування рішення Костянтинівської районної ради Донецької області від 19.08.2016 року № VII/10-148 та рішення Іллінівської сільської ради Костянтинівського району Донецької області від 05.06.2018 року № І/24-22 не є справою незначної складності з огляду на її значимість для сторін, предмет спору та характеру спірних правовідносин, характер позовних вимог та склад учасників судового процесу, а також обставин справи, які мали бути встановлені тільки під час підготовчого провадження.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 243, 248, 254, 256, 372 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
УХВАЛИВ:
Заяву ОСОБА_1 про роз'яснення ухвали суду від 10.01.2019 року по адміністративній справі,- задовольнити.
Роз'яснити заявнику, що справа за позовом ОСОБА_2 до Костянтинівської районної ради Донецької області, Іллінівської сільської ради Костянтинівського району Донецької області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог, щодо предмета спору на стороні позивача-ОСОБА_9 третя особа, яка не заявляє самостійних вимог, щодо предмета спору на стороні відповідача - Департамент освіти і науки Донецької обласної державної адміністрації про визнання протиправними та скасування рішення Костянтинівської районної ради Донецької області від 19.08.2016 року № VII/10-148 та рішення Іллінівської сільської ради Костянтинівського району Донецької області від 05.06.2018 року № І/24-22 не є справою незначної складності з огляду на її значимість для сторін, предмет спору та характеру спірних правовідносин, характер позовних вимог та склад учасників судового процесу, а також обставин справи, які мали бути встановлені під час підготовчого провадження.
Повний текст ухвали складено 18 січня 2019 року.
Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку до Першого апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом п'ятнадцяти днів з дня складення повного судового рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Ухвала, постановлена судом поза межами судового засідання або в судовому засіданні у разі неявки всіх учасників справи, під час розгляду справи в письмовому провадженні, набирає законної сили з моменту її підписання суддею.
Суддя Голуб В.А.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.01.2019 |
Оприлюднено | 20.01.2019 |
Номер документу | 79257772 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Голуб В.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні