Ухвала
від 18.01.2019 по справі 360/267/19
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

про забезпечення позову

18 січня 2019 року СєвєродонецькСправа № 360/267/19

Суддя Луганського окружного адміністративного суду Шембелян В.С., розглянувши в порядку письмового провадження заяву ОСОБА_1 про забезпечення позову за позовною заявою ОСОБА_1 до Чмирівської сільської ради Старобільського району Луганської області про скасування рішення, -

ВСТАНОВИВ:

17.01.2019 ОСОБА_1 (далі - Позивач) звернулася до Луганського окружного адміністративного суду з позовом до Чмирівської сільської ради Старобільського району Луганської області (далі - Відповідач, Чмирівська сільська рада) з позовом, в якому просить суд:

- скасувати рішення Чмирівської сільської ради Старобільського району Луганської області № 28/04 від 15 листопада 2018 року Про визначення опорного закладу освіти, його філії та припинення діяльності закладу шляхом реорганізації у повному обсязі.

Також 17.01.2019 до суду надійшла заява про забезпечення адміністративного позову шляхом зупинення дії рішення Чмирівської сільської ради Старобільського району Луганської області за № 28/04 від 15.11.2018 року Про визначення опорного закладу освіти, його філії та припинення діяльності закладу шляхом реорганізації .

Заява обґрунтована тим, що невжиття заходів забезпечення позову з метою запобігти негативним наслідкам дії оскаржуваного рішення може призвести до припинення Вишневської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Чмирівської сільської ради Старобільського району Луганської області як місця здобуття доступної та обов'язкової повної загальної середньої освіти дитини позивача та інших осіб - членів територіальних громад сіл Вишневе, Оріхово, Новоомельково Старобільського району, а діти позивача та діти третіх осіб, які є учнями цієї школи в будь-який момент можуть бути позбавлені місця здобуття доступної та обов'язкової базової та повної загальної середньої освіти та вимушені будуть відвідувати школу в селі Чмирівка Старобільського району за 15-20 та 25 км від місця їх проживання. Позивач, як і інші батьки учнів 5-9 класів, не готовий відпускати свою дитину до місця навчання на відстань 15-25 кілометрів від себе. Оскаржуване рішення, на думку позивача, є очевидно протиправним, оскільки явно порушує право дітей на доступну та обов'язкову базову та повну загальну середню освіту, інші права батьків та їх інтереси, які передбачені Конституцією та Законами України, а ймовірне забезпечення транспортування дітей в іншу школу не може вважатись співмірним та безпечним заходом з огляду на вік дітей, відстань та небезпеку транспортування дітей.

Також позивач зазначив, що за імперативною нормою частини другої статті 144 Конституції України рішення органів місцевого самоврядування з мотивів їх невідповідності Конституції чи законам України зупиняються у встановленому законом порядку з одночасним зверненням до суду.

Відповідно до частини першої статті 154 КАС України заява про забезпечення позову розглядається судом, у провадженні якого перебуває справа або до якого має бути поданий позов, не пізніше двох днів з дня її надходження, без повідомлення учасників справи.

Частинами другою та третьою статті 154 КАС України передбачено, що суд, розглядаючи заяву про забезпечення позову, може викликати особу, яка подала заяву про забезпечення позову, для надання пояснень або додаткових доказів, що підтверджують необхідність забезпечення позову. У виняткових випадках, коли наданих заявником пояснень та доказів недостатньо для розгляду заяви про забезпечення позову, суд може призначити її розгляд у судовому засіданні з повідомленням заінтересованих сторін у встановлений судом строк.

Суд вважає за можливе розглянути заяву без повідомлення учасників справи.

Вирішуючи заяву ОСОБА_1 про забезпечення позову, суд виходить з таких вимог чинного законодавства.

Відповідно до частини першої статті 150 КАС України суд за заявою учасника справи або з власної ініціативи має право вжити визначені цією статтею заходи забезпечення позову.

Частиною другою статті 150 КАС України визначено, що забезпечення позову допускається як до пред'явлення позову, так і на будь-якій стадії розгляду справи, якщо:

1) невжиття таких заходів може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача, за захистом яких він звернувся або має намір звернутися до суду; або

2) очевидними є ознаки протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень, та порушення прав, свобод або інтересів особи, яка звернулася до суду, таким рішенням, дією або бездіяльністю.

Подання позову, а також відкриття провадження в адміністративній справі не зупиняють дію оскаржуваного рішення суб'єкта владних повноважень, якщо суд не застосував відповідні заходи забезпечення позову (частина четверта статті 150 КАС України).

Види забезпечення позову визначені статтею 151 КАС України.

Так, згідно із частиною першою статті 151 КАС України позов може бути забезпечено:

1) зупиненням дії індивідуального акта або нормативно-правового акта;

2) забороною відповідачу вчиняти певні дії;

3) встановленням обов'язку відповідача вчинити певні дії;

4) забороною іншим особам вчиняти дії, що стосуються предмета спору;

5) зупиненням стягнення на підставі виконавчого документа або іншого документа, за яким стягнення здійснюється у безспірному порядку.

Приписами частини другої статті 151 КАС України встановлено, що заходи забезпечення позову мають бути співмірними із заявленими позивачем вимогами. Суд також повинен враховувати співвідношення прав (інтересу), про захист яких просить заявник, із наслідками вжиття заходів забезпечення позову для заінтересованих осіб.

Відповідно до частини другої статті 53 Конституції України держава забезпечує доступність і безоплатність дошкільної, повної загальної середньої, професійно-технічної, вищої освіти в державних і комунальних навчальних закладах; розвиток дошкільної, повної загальної середньої, позашкільної, професійно-технічної, вищої і післядипломної освіти, різних форм навчання; надання державних стипендій та пільг учням і студентам.

Згідно із частиною першою статті 9 Закону України "Про загальну середню освіту" здобуття загальної середньої освіти забезпечують:

початкова школа - заклад освіти I ступеня (або структурний підрозділ іншого закладу освіти), що забезпечує початкову освіту;

гімназія - заклад середньої освіти II ступеня (або структурний підрозділ іншого закладу освіти), що забезпечує базову середню освіту;

ліцей - заклад середньої освіти III ступеня (або структурний підрозділ іншого закладу освіти), що забезпечує профільну середню освіту.

Початкова школа, гімназія і ліцей можуть функціонувати як окремі юридичні особи або як структурні підрозділи іншого закладу освіти (зокрема закладу загальної середньої освіти I-II, II-III чи I-III ступенів). Ліцеї функціонують, як правило, як самостійні юридичні особи.

Заклад загальної середньої освіти, що реалізує освітні програми на декількох рівнях загальної середньої освіти, має тип закладу вищого рівня, на якому провадиться освітня діяльність.

Вишневська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Чмирівської сільської ради Старобільського району Луганської області зареєстрована як юридична особа 29.12.2003, № запису 1 377 120 0000 000118, перебуває у стані припинення, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.

З позовної заяви вбачається, що рішенням Чмирівської сільської ради Старобільського району Луганської області № 28/04 від 15 листопада 2018 року Про визначення опорного закладу освіти, його філії та припинення діяльності закладу шляхом реорганізації вирішено припинити юридичну особу Вишневська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Чмирівської сільської ради Старобільського району Луганської області (код ЄДРПОУ - 21846215), що розташована за адресою: 92742, Луганська область, Старобільський район, село Вишневе, вул. Новобудівельна, 11 шляхом реорганізації (приєднання) до Опорного закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Чмирівський ліцей Чмирівської сільської ради Старобільського району Луганської області з визначенням її назви як структурного підрозділу опорного закладу: Вишневська філія Опорного закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Чмирівський ліцей Чмирівської сільської ради Старобільського району Луганської області.

Суд враховує доводи заявника про те, що за час розгляду справи Вишневської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів може бути припинена, та внесено відповідний запис до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, що може значно ускладнити виконання рішення суду за наявності відповідних підстав.

При здійсненні судочинства суди застосовують Конвенцію про захист прав людини і основоположних свобод та практику Європейського суду з прав людини як джерело права (стаття 17 Закону України "Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини").

У рішенні від 31.07.2003 у справі "Дорани проти Ірландії" ЄСПЛ зазначив, що поняття "ефективний засіб" передбачає запобігання порушенню або припиненню порушення, а так само встановлення механізму відновлення, поновлення порушеного права. При цьому, як наголошено у рішенні, ефективний засіб - це запобігання тому, щоб відбулося виконання заходів, які суперечать Конвенції, або настала подія, наслідки якої будуть незворотними.

При вирішенні справи "Каіч та інші проти Хорватії" (рішення від 17.07.2008) ЄСПЛ вказав, що для Конвенції було б неприйнятно, якби стаття 13 декларувала право на ефективний засіб захисту, але без його практичного застосування.

Зважаючи на вищевикладене, на думку суду, наявні обґрунтовані підстави вважати, що в разі невжиття заходів забезпечення позову шляхом зупинення дії оскаржуваного рішення може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду, тому заява про забезпечення позову підлягає задоволенню.

Разом з тим, обставини прийняття оскаржуваного рішення, його правомірність, законність та обґрунтованість є предметом розгляду у даній справі, та підлягають встановленню в ході судового розгляду справи, тому посилання позивача на очевидну протиправність рішення як підставу забезпечення позову суд оцінює критично, і при розгляді заяви суд не може надавати оцінку рішенню відповідача до ухвалення рішення по суті.

Керуючись статтями 5, 77, 150-154, 241-243, 248, 256 КАС України, суд -

УХВАЛИВ:

Заяву ОСОБА_1 про забезпечення позову за позовною заявою ОСОБА_1 до Чмирівської сільської ради Старобільського району Луганської області про скасування рішення задовольнити.

Зупинити дію рішення Чмирівської сільської ради Старобільського району Луганської області № 28/04 від 15 листопада 2018 року Про визначення опорного закладу освіти, його філії та припинення діяльності закладу шляхом реорганізації до моменту набрання законної сили судовим рішенням у справі № 360/267/19.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд протягом п'ятнадцяти днів з дня підписання ухвали.

СуддяВ.С. Шембелян

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.01.2019
Оприлюднено20.01.2019
Номер документу79259417
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —360/267/19

Постанова від 19.09.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Загороднюк А.Г.

Ухвала від 18.09.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Загороднюк А.Г.

Ухвала від 08.08.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Загороднюк А.Г.

Ухвала від 05.08.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Загороднюк А.Г.

Постанова від 16.07.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Блохін Анатолій Андрійович

Ухвала від 05.07.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Білак М.В.

Ухвала від 05.07.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Білак М.В.

Ухвала від 26.06.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Блохін Анатолій Андрійович

Ухвала від 26.06.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Блохін Анатолій Андрійович

Рішення від 10.06.2019

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

В.С. Шембелян

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні