Рішення
від 25.01.2019 по справі 1540/4203/18
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 1540/4203/18

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15 січня 2019 року Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого по справі судді Бжассо Н.В.,

за участі секретаря судового засідання: Музики І.О.,

за участі позивача ОСОБА_1,

за участі представника відповідача ОСОБА_2 (за довіреністю),

представників третіх осіб: ОСОБА_3 (за довіреністю), ОСОБА_4 (за довіреністю),

розглянув у відкритому судовому засіданні в м. Одеса адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Державної архітектурно-будівельної інспекції України за участі третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача ОСОБА_5 організації інвалідів Допомога та захист , ОСОБА_6 з обмеженою відповідальністю АЛЬКАРІМ-БУД про скасування сертифікату № ІУ 163180401742

ВСТАНОВИВ:

До Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов ОСОБА_1 до Державної архітектурно-будівельної інспекції України, за участі третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача ОСОБА_6 з обмеженою відповідальністю АЛЬКАРІМ-БУД , ОСОБА_5 організації інвалідів Допомога та захист , за результатом розгляду якого, позивач просить суд: скасувати сертифікат про готовність об'єкта будівництва за адресою: м. Одеса, вул. Каманіна, 16а, № IV-163180401742 від лютого 2018 року, виданий ГОІ Допомога та захист , 65027, м. Одеса, вул. Генуезька, 1, корп. 1, код ЄДРПОУ № 34674599, так як порушені п. 7 ст. 39 Закону України Про містобудівну діяльність та п. 23,24 Постанови КМУ № 1324 від 13.04.2011 року.

В обґрунтування адміністративного позову позивач зазначає, що порушуються його права та свободи, як жителя Аркадії, що живе в безпосередній близькості від будівництва за адресою: 65062,м. Одеса, вул. Каманіна, 16а. Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 01.12.2017 року у справі № 815/3806/17 заборонено ТОВ АЛЬКАРІМ-БУД проводити будівельні роботи, що можуть спричинити загрозу життю, здоров'ю чи майну мешканців будинку, який належить ОСОБА_1 та розташований за адресою: м. Одеса, пров. Морехідний 26/2 до завершення проведення судової експертизи по цій справі та поновлення судом провадження. Відповідно до п. 2 ст. 9 ЗУ Про регулювання містобудівної діяльності видача сертифіката про прийом до експлуатації закінчених будівництвом об'єктів класу СС3 проводиться ДАБІ України. У випадку виявлення ДАБІ України недостовірних відомостей у поданих документах, невідповідності об'єкта проектної документації на будівництво такого об'єкта й/або вимогам будівельних норм, державних стандартів і правил, згідно з п. 7 ст. 39 вищевказаного Закону, у видачі сертифіката відмовляють. Однак ДАБІ в лютому 2018 року, виданий сертифікат № IV-163180401742 Будівництво багатоповерхового житлового будинку за адресою: м. Одеса, Приморський р-н., вул. Каманіна, 16а, 1-ша черга будівництва, по даному об'єкту виявлено безліч грубих і системних порушень, у тому числі й ті, що перераховані в п. 7 ст. 39 ЗУ Про регулювання містобудівної діяльності , а також, екологічної безпеки.

Ухвалою суду від 30.08.2018 року відкрито провадження у справі за правилами загального позовного провадження та призначено підготовче засідання на 01.10.2018 року.

25.09.2018 року від представника відповідача надійшов відзив на адміністративний позов, з огляду на який, ДАБІ України заперечує проти позову в повному обсязі, вважає його необґрунтованим та таким, що не належить до задоволення., з огляду на наступне.

ДАБІ України видала дозвіл № ІУ 115160822222 від 22.03.2016 року на будівництво багатоповерхового житлового будинку з вбудованими приміщеннями громадського призначення та підземним паркінгом за адресою: м. Одеса, Приморський р-н., вул. Каманіна, 16а (вул. Академіка Курчатова, 16-А) І черга будівництва, замовник будівництва ОСОБА_5 організація інвалідів Допомога та захист . Дозвіл на виконання будівельних робіт не анульований, оскільки Департаменту ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 20.07.2017 року у справі № 815/3806/17 заборонено таке скасування. Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 15.05.2017 року у справі № 815/931/17 відмовлено у задоволенні позову ОСОБА_1 про зобов'язання відмінити дозвіл на виконання будівельних робіт. Головним інспектором будівельного нагляду за діяльністю уповноважених органів з питань архітектури та містобудування Департаменту ДАБІ в Одеській області винесені рішення від 26.07.2016 року про скасування містобудівних умов та обмежень № 145 від 25.09.2015 року стосовно розміщення багатоповерхового житлового комплексу з вбудованими приміщеннями громадського призначення та підземним паркінгом (І-а черга будівництва) за адресою: вул. Каманіна, 16а, (вул. Академіка Курчатова, 16-а), Приморський район, м. Одеса, замовник ОСОБА_5 організація інвалідів Допомога та захист та № 147 від 11.04.2016 року стосовно будівництва учбово-виховального центру з реконструкцією об'єкту незавершеного будівництвом для розміщення житлового комплексу з вбудованими приміщеннями соціально-оздоровчого призначення та паркінгом (2-й етап реалізації ДПТ) за адресою: вул. Каманіна, 16а, (вул. Академіка Курчатова, 16-а), Приморський район, м. Одеса, замовник ОСОБА_5 організація інвалідів Допомога та захист . Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 02.08.2017 року у справі № 815/3806/17 зупинено дію рішення від 26.07.2017 року про скасування містобудівних умов та обмежень № 145 від 25.09.2015 року та № 147 від 11.04.2016 року. ДАБІ України видала сертифікат готовності № ІУ 163180401742 перевіривши достовірність відомостей у поданих замовником будівництва документах. Підстав для відмови у видачі сертифікату не було.

27.11.2018 року від представника громадської організації інвалідів Допомога та захист надійшли пояснення щодо позову, з огляду на які третя особа не погоджується з вимогами та доводами ОСОБА_1, викладеними у його адміністративному позові. Представник третьої особи зазначає, що ОСОБА_1 не надано жодного доказу того, що оскаржуваний сертифікат порушує його законні права та інтереси, а тому його позовна вимога є необґрунтованою та не належить до задоволення. Також, на думку представника третьої особи, сертифікат № ІУ 163180401742 є індивідуальним актом, яким засвідчено відповідність закінченого будівництвом об'єкта Будівництво багатоповерхового житлового будинку з вбудованими приміщеннями громадського призначення та підземним паркінгом за адресою: м. Одеса, Примрський р-н., вул. Каманіна, 16-А (вул. Академіка Курчатова, 16-А) І черга будівництва проектній документації та підтверджено його готовність до експлуатації. Вказаний сертифікат породжує права й обов'язки тільки до суб'єкта, якому його адресовано, а саме ГОІ Допомога та захист , а тому відсутність у ОСОБА_1 прав чи обов'язків у зв'язку із виданням оскаржуваного сертифікату не породжує для останнього і права на захист, тобто права на звернення із адміністративним позовом.

27.11.2018 року від представника ТОВ АЛЬКАРІМ-БУД надійшли пояснення щодо адміністративного позову, з огляду на які ТОВ АЛЬКАРІМ-БУД заперечує проти адміністративного позову ОСОБА_1 та вважає його необґрунтованим. ТОВ АЛЬКАРІМ-БУД виступало генеральним проектувальником та генеральним підрядником будівництва об'єкту Будівництво багатоповерхового житлового будинку з вбудованими приміщеннями громадського призначення та підземним паркінгом за адресою: м. Одеса, Приморський р-н., вул. Каманіна, 16-А (вул. Академіка Курчатова, 16-А) І черга будівництва . Підготовчі та будівельні роботи на вказаному об'єктів будівництва проводились на підставі Декларації про початок виконання підготовчих робіт № ОД 030153301906, виданої 26.11.2015 року Департаментом ДАБІ в Одеській області та Дозволу на виконання будівельних робіт № ІУ 115160822222, виданого 22.03.2016 року ДАБІ України. Проект Будівництво багатоповерхового житлового будинку з вбудованими приміщеннями громадського призначення та підземним паркінгом за адресою: м. Одеса, Приморський р-н., вул. Каманіна, 16-А (вул. академіка Курчатова, 16-А) І черга будівництва був розроблений у 2015 році на підставі містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки від 25.09.2015 року № 145 (№ 01-06/1427). Питання правомірності видачі вказаних містобудівних умов та обмежень, а також питання їх скасування були предметом розгляду справи № 815/6643/15. Суд встановив відсутність підстав для їх скасування. Також, вказане питання було предметом розгляду справи № 826/9440/17. Під час розгляду справи суд встановив відсутність підстав для скасування вказаних містобудівних умов і обмежень. Таким чином, з огляду на те, що рішеннями судів, які набрали законної сили, було встановлено, що містобудівні умови та обмеження видані у відповідності до вимог законодавства, додатково доказувати вказані факти недоцільно. Проектна документація, відповідно до експертного звіту, виданого ТОВ Українська будівельно-технічна експертиза 29.01.2016 року за № 3-132-15-ЕП/КО розроблена відповідно до вихідних даних на проектування з дотриманням вимог до міцності, надійності та довговічності об'єкта будівництва, його експлуатаційної безпеки та інженерного значення,у тому числі щодо доступності осіб з обмеженими фізичними можливостями та інших мало мобільних груп населення; санітарного та епідеміологічного благополуччя населення; охорони праці; екології; пожежної безпеки; техногенної безпеки; енергозбереження і могла бути затверджена в установленому порядку з відповідними технічними показниками. Проектна документація була затверджена ГОІ Допомога та захист наказом № 01/01-12-15 від 01.02.2016 року. Будівельні роботи ТОВ АЛЬКАРІМ-БУД закінчило, про що свідчить Акт готовності об'єкта до експлуатації від 29.01.2018 року. Сертифікатом № ІУ 163180401742 засвідчено відповідність закінченого будівництвом об'єкта проектній документації та підтверджено його готовність до експлуатації. Представник третьої особи вказує, що сертифікат є індивідуальним актом, що позбавляє права позивача на звернення до суду із вказаним позовом.

27.11.2018 року від позивача надійшла заява, в якій ОСОБА_1 зазначив, що порушена поверховість будинків на вул. Каманіна, 16-А. Збільшення навантаження в кілька тисяч тон від комплексу мережі 24-поверхових будинків призвело до погіршення гідрогеологічних умов і прискоренню руйнування покрівлі дренажної галереї, що призвело до деформацій і рухів ґрунту на поверхні в будинках і на заборах у районі, що прилягає до будівництва на вулиці Каманіна, 16-А, а також появі води в підвалах жителів Аркадії. Порушені майнові інтереси жителів Аркадії. Протиправні дії групи компаній Кадор Груп приведуть до техногенної катастрофи.

Ухвалою суду від 27.11.2018 року, яка занесена до протоколу судового засідання, суд закрив підготовче провадження та призначив справу до судового розгляду по суті на 12.12.2018 року.

У зв'язку із перебуванням головуючого судді Бжассо Н.В. з 06.12.2018 року по 27.12.2018 року на лікарняному, а з 28.12.2018 року по 11.01.2019 року включно - у відпустці, розгляд справи перенесено на 15.01.2019 року.

Під час судового розгляду справи, позивач позовні вимоги підтримав та просив задовольнити з підстав, викладених в адміністративному позові та додатковій заяві.

Представник відповідача заперечувала проти задоволення адміністративного позову з підстав, викладених у відзиві на адміністративний позов.

Представники третіх осіб пояснили, що вважають позовні вимоги такими, що не належать до задоволення.

Суд вислухав доводи позивача, представника відповідача, представників третіх осіб розглянув матеріали справи, всебічно і повно з`ясував всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінив надані учасниками судового процесу докази в їх сукупності та робить наступні висновки.

09.02.2018 року ДАБІ України видано сертифікат серії ІУ № 163180401742, яким засвідчено відповідність закінченого будівництвом об'єкта: Будівництво багатоповерхового житлового будинку з вбудованими приміщеннями громадського призначення та підземним паркінгом за адресою: м. Одеса, приморський р-н., вул. Каманіна, 16-А (вул. Академіка Курчатова, 16-А), І черга будівництва проектній документації та підтверджено його готовність до експлуатації. Замовник об'єкта - ГОІ Допомога та захист , генеральний проектувальник та генеральний підрядник - ТОВ АЛЬКАРІМ-БУД . Сертифікат виданий на підставі акта готовності об'єкта до експлуатації від 29.01.2018 року.

Згідно з положеннями ст. 26 ЗУ Про регулювання містобудівної діяльності , забудова територій здійснюється шляхом розміщення об'єктів будівництва.

Суб'єкти містобудування зобов'язані додержуватися містобудівних умов та обмежень під час проектування і будівництва об'єктів.

Виконавчий орган сільської, селищної, міської ради вживає заходів щодо організації комплексної забудови територій відповідно до вимог цього Закону.

Право на забудову земельної ділянки реалізується її власником або користувачем за умови використання земельної ділянки відповідно до вимог містобудівної документації.

Проектування та будівництво об'єктів здійснюється власниками або користувачами земельних ділянок у такому порядку: 1) отримання замовником або проектувальником вихідних даних; 2) розроблення проектної документації та проведення у випадках, передбачених статтею 31 цього Закону, її експертизи; 3) затвердження проектної документації; 4) виконання підготовчих та будівельних робіт; 5) прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів; 6) реєстрація права власності на об'єкт містобудування.

Згідно з ч. ч. 1, 3, 5 ст. 29 ЗУ Про регулювання містобудівної діяльності , основними складовими вихідних даних є: 1) містобудівні умови та обмеження; 2) технічні умови; 3) завдання на проектування.

Містобудівні умови та обмеження надаються відповідними уповноваженими органами містобудування та архітектури на підставі містобудівної документації на місцевому рівні на безоплатній основі за заявою замовника, до якої додаються: 1) копія документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою, або копія договору суперфіцію; 2) копія документа, що посвідчує право власності на об'єкт нерухомого майна, розташований на земельній ділянці, або згода його власника, засвідчена в установленому законодавством порядку (у разі здійснення реконструкції або реставрації); 3) викопіювання з топографо-геодезичного плану М 1:2000; 4) витяг із Державного земельного кадастру.

Для отримання містобудівних умов та обмежень до заяви замовник також додає містобудівний розрахунок, що визначає інвестиційні наміри замовника, який складається у довільній формі з доступною та стислою інформацією про основні параметри об'єкта будівництва.

Цей перелік документів для надання містобудівних умов та обмежень є вичерпним.

Витяг з містобудівного кадастру для формування містобудівних умов та обмежень до документів замовника додає служба містобудівного кадастру (у разі її утворення).

Перелік об'єктів будівництва, для проектування яких містобудівні умови та обмеження не надаються, визначає центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері будівництва, архітектури, містобудування.

Містобудівні умови та обмеження містять:1) назву об'єкта будівництва, що повинна відображати вид будівництва та місце розташування об'єкта; 2) інформацію про замовника; 3) відповідність на дату надання містобудівних умов та обмежень цільового та функціонального призначення земельної ділянки містобудівній документації на місцевому рівні; 4) гранично допустиму висотність будинків, будівель та споруд у метрах; 5) максимально допустимий відсоток забудови земельної ділянки; 6) максимально допустиму щільність населення в межах житлової забудови відповідної житлової одиниці (кварталу, мікрорайону); 7) мінімально допустимі відстані від об'єкта, що проектується, до червоних ліній, ліній регулювання забудови, існуючих будинків та споруд; 8) планувальні обмеження (охоронні зони пам'яток культурної спадщини, межі історичних ареалів, зони регулювання забудови, зони охоронюваного ландшафту, зони охорони археологічного культурного шару, в межах яких діє спеціальний режим їх використання, охоронні зони об'єктів природно-заповідного фонду, прибережні захисні смуги, зони санітарної охорони); 9) охоронні зони об'єктів транспорту, зв'язку, інженерних комунікацій, відстані від об'єкта, що проектується, до існуючих інженерних мереж.

Перелік зазначених умов є вичерпним.

Містобудівні умови та обмеження є чинними до завершення будівництва об'єкта незалежно від зміни замовника.

Внесення змін до містобудівних умов та обмежень може здійснювати орган, що їх надав, за заявою замовника, на виконання приписів головних інспекторів будівельного нагляду центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду, або за рішенням суду.

Скасування містобудівних умов та обмежень здійснюється:1) за заявою замовника; 2) головними інспекторами будівельного нагляду в порядку здійснення державного архітектурно-будівельного нагляду у разі невідповідності містобудівних умов та обмежень містобудівному законодавству, містобудівній документації на місцевому рівні, будівельним нормам, стандартам і правилам; 3) за рішенням суду.

Відповідно до ч. 1, 2, 4 ст. 31 ЗУ Про регулювання містобудівної діяльності , проектна документація на будівництво об'єктів розробляється у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування, з урахуванням вимог містобудівної документації та вихідних даних і дотриманням вимог законодавства, будівельних норм, державних стандартів і правил та затверджується замовником.

Затвердження проектної документації на будівництво об'єктів, що споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії, здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

До проектної документації на будівництво об'єктів, що підлягають оцінці впливу на довкілля згідно із Законом України "Про оцінку впливу на довкілля", додаються результати оцінки впливу на довкілля.

Експертиза проектів будівництва проводиться в установленому Кабінетом Міністрів України порядку експертними організаціями незалежно від форми власності, які відповідають критеріям, визначеним центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері будівництва, архітектури, містобудування, відомості про які внесені таким органом або на підставі делегованих повноважень саморегулівною організацією у сфері архітектурної діяльності за відповідним напрямом підприємницької діяльності (у разі її утворення) до переліку експертних організацій. До проведення експертизи залучаються (у тому числі на підставі цивільно-правових договорів) експерти з питань санітарного та епідеміологічного благополуччя населення, екології, охорони праці, енергозбереження, пожежної, техногенної, ядерної та радіаційної безпеки, які пройшли професійну атестацію, що проводилася із залученням представників відповідних центральних органів виконавчої влади, та отримали відповідний кваліфікаційний сертифікат. Порядок проведення професійної атестації таких експертів встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Експертиза проектів будівництва об'єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об'єктів із значними наслідками (СС3), що споруджуються за рахунок бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії, здійснюється експертними організаціями із статусом юридичної особи, які відповідають критеріям, визначеним центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері будівництва, архітектури, містобудування, у складі яких не менше 80 відсотків експертів працюють на постійній основі і отримали відповідний кваліфікаційний сертифікат за напрямами проведення експертизи, зазначеними в абзаці першому частини другої цієї статті, та мають філії (представництва) у регіонах, на території яких реалізуються проекти будівництва.

Обов'язковій експертизі підлягають проекти будівництва об'єктів, які: 1) за класом наслідків (відповідальності) належать до об'єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками, - щодо додержання нормативів з питань санітарного та епідеміологічного благополуччя населення, екології, охорони праці, енергозбереження, пожежної, техногенної, ядерної та радіаційної безпеки, міцності, надійності, довговічності будинків і споруд, їх експлуатаційної безпеки та інженерного забезпечення, у тому числі щодо додержання нормативів з питань створення безперешкодного життєвого середовища для осіб з обмеженими фізичними можливостями та інших маломобільних груп населення; 2) споруджуються на територіях із складними інженерно-геологічними та техногенними умовами, - в частині міцності, надійності та довговічності будинків і споруд; 3) споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії, якщо їх кошторисна вартість перевищує 300 тисяч гривень, - щодо кошторисної частини проектної документації; 4) підлягають оцінці впливу на довкілля згідно із Законом України "Про оцінку впливу на довкілля" в частині врахування результатів оцінки впливу на довкілля.

Згідно з ч. 1, 3 ст. 34 ЗУ Про регулювання містобудівної діяльності , замовник має право виконувати будівельні роботи після: 1) подання замовником повідомлення про початок виконання будівельних робіт відповідному органу державного архітектурно-будівельного контролю - щодо об'єктів будівництва, які за класом наслідків (відповідальності) належать до об'єктів з незначними наслідками (СС1), та щодо об'єктів, будівництво яких здійснюється на підставі будівельного паспорта та які не потребують отримання дозволу на виконання будівельних робіт згідно з переліком об'єктів будівництва, затвердженим Кабінетом Міністрів України. Форма повідомлення про початок виконання будівельних робіт та порядок його подання визначаються Кабінетом Міністрів України; 3) видачі замовнику органом державного архітектурно-будівельного контролю дозволу на виконання будівельних робіт - щодо об'єктів, які за класом наслідків (відповідальності) належать до об'єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками або підлягають оцінці впливу на довкілля згідно із Законом України "Про оцінку впливу на довкілля".

Для отримання дозволу подається заява, до якої додаються: 1) копія документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою, або копія договору суперфіцію; 2) копія розпорядчого документа щодо комплексної реконструкції кварталів (мікрорайонів) застарілого житлового фонду у разі здійснення комплексної реконструкції кварталів (мікрорайонів) застарілого житлового фонду на замовлення органів державної влади чи органів місцевого самоврядування на відповідних землях державної чи комунальної власності (замість копії документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою); 3) проектна документація на будівництво, розроблена та затверджена в установленому законодавством порядку; 4) копія документа, що посвідчує право власності на будинок чи споруду, або згода його власника, засвідчена у встановленому законодавством порядку, на проведення будівельних робіт у разі здійснення реконструкції, реставрації чи капітального ремонту; 5) копії документів про призначення осіб, відповідальних за виконання будівельних робіт, та осіб, які здійснюють авторський і технічний нагляд; 6) інформація про ліцензію, що дає право на виконання будівельних робіт, та кваліфікаційні сертифікати; 7) результати оцінки впливу на довкілля у випадках, визначених Законом України "Про оцінку впливу на довкілля".

Форма дозволу на виконання будівельних робіт, форма заяви, що подається для його отримання, форма відмови у видачі дозволу на виконання будівельних робіт, порядок видачі та анулювання дозволу на виконання будівельних робіт визначаються Кабінетом Міністрів України.

Згідно з ч. ч. 2, 3, 4, 7 ст. 39 ЗУ Про регулювання містобудівної діяльності ,

Прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об'єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками, здійснюється на підставі акта готовності об'єкта до експлуатації шляхом видачі органами державного архітектурно-будівельного контролю сертифіката у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

У разі якщо після видачі дозволу на виконання будівельних робіт відбулася зміна найменування замовника та/або генерального підрядника, та/або генерального проектувальника, та/або підрядника у зв'язку із зміною типу акціонерного товариства або у зв'язку з перетворенням акціонерного товариства в інше господарське товариство, в акті готовності об'єкта до експлуатації та в заяві про видачу сертифіката вказується нове (змінене) найменування зазначених осіб (якщо згідно з формою акта та заявою цих осіб їх необхідно вказувати) із зазначенням того, що зміна найменування відбулася у зв'язку із зміною типу акціонерного товариства або у зв'язку з перетворенням акціонерного товариства в інше господарське товариство. За наявності такого зазначення в акті готовності об'єкта до експлуатації та в заяві про видачу сертифіката орган державного архітектурно-будівельного контролю не має права відмовляти у видачі сертифіката з підстави різного найменування зазначених осіб у дозволі на виконання будівельних робіт та в акті готовності об'єкта до експлуатації і в заяві про видачу сертифіката.

Форма акта готовності об'єкта до експлуатації, форма сертифіката, порядок його видачі, розмір та порядок внесення плати за видачу сертифіката визначаються Кабінетом Міністрів України.

Акт готовності об'єкта до експлуатації підписується замовником, генеральним проектувальником, генеральним підрядником або підрядником (у разі якщо будівельні роботи виконуються без залучення субпідрядників), субпідрядниками, страховиком (якщо об'єкт застрахований).

Орган державного архітектурно-будівельного контролю у разі необхідності під час розгляду питань, пов'язаних з видачею сертифіката, може звернутися до державних органів з метою отримання відповідних висновків.

Неподання таких висновків у визначений органом державного архітектурно-будівельного контролю строк не є підставою для продовження строку видачі сертифіката або відмови в його видачі.

Прийняття рішення про реєстрацію (повернення) декларації про готовність об'єкта до експлуатації, видачу (відмову у видачі) сертифіката здійснюється органами державного архітектурно-будівельного контролю протягом десяти робочих днів з дати подання відповідних документів.

Датою прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об'єкта є дата реєстрації декларації про готовність об'єкта до експлуатації або видачі сертифіката.

Орган державного архітектурно-будівельного контролю відмовляє у видачі сертифіката з таких підстав: 1) неподання документів, необхідних для прийняття рішення про видачу сертифіката; 2) виявлення недостовірних відомостей у поданих документах; 3) невідповідність об'єкта проектній документації на будівництво такого об'єкта та/або вимогам будівельних норм, державних стандартів і правил; 4) невиконання вимог, передбачених Законом України "Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання", щодо оснащення будівлі вузлами обліку відповідних комунальних послуг.

Відмова у видачі сертифіката надається замовникові у строк, передбачений для його видачі.

Рішення про відмову у видачі сертифіката може бути розглянуто у порядку нагляду центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду (без права видачі сертифіката), або оскаржено до суду.

Приписами п.п. 3, 23, 24, 25, 27 Порядку прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 р. № 461, прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об'єктів із середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками, а також комплексів (будов), до складу яких входять об'єкти з різними класами наслідків (відповідальності), здійснюється на підставі акта готовності об'єкта до експлуатації шляхом видачі відповідними органами державного архітектурно-будівельного контролю сертифіката.

Сертифікат видається органом державного архітектурно-будівельного контролю за формою, наведеною у додатку 7 до цього Порядку.

Для отримання сертифіката замовник (його уповноважена особа) подає особисто або надсилає рекомендованим листом з описом вкладення чи через електронну систему здійснення декларативних та дозвільних процедур у будівництві до відповідного органу державного архітектурно-будівельного контролю заяву про прийняття в експлуатацію об'єкта та видачу сертифіката за формою, наведеною у додатку 8 до цього Порядку, до якої додається акт готовності об'єкта до експлуатації за формою згідно з додатком 9 до цього Порядку.

Орган державного архітектурно-будівельного контролю приймає подані замовником заяву, акт готовності об'єкта до експлуатації та вчиняє дії у межах чинного законодавства щодо з'ясування питання достовірності відомостей у поданих документах, відповідності об'єкта проектній документації, вимогам будівельних норм, стандартів і правил, за результатами яких складається довідка за формою, наведеною у додатку 10 до цього Порядку.

Під час розгляду питання прийняття в експлуатацію об'єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об'єктів із середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками, орган державного архітектурно-будівельного контролю має право оглядати об'єкт із здійсненням фото- та відеофіксації, відбирати зразки продукції, призначати експертизу, одержувати проектну та виконавчу документацію, визначені будівельними нормами, стандартами і правилами, отримувати матеріали, відомості, довідки, пояснення з питань, що виникають під час огляду об'єкта, та залучати в разі потреби установи, організації, у тому числі громадські об'єднання осіб з інвалідністю, державні органи (їх консультативно-дорадчі органи).

Орган державного архітектурно-будівельного контролю протягом десяти робочих днів з дати реєстрації заяви приймає рішення про видачу сертифіката або про відмову в його видачі.

Сертифікат виготовляється в одному примірнику та видається замовнику (уповноваженій ним особі), який має зберігати його протягом всього періоду експлуатації об'єкта.

Підставою для відмови у видачі сертифіката є: неподання документів, необхідних для прийняття рішення про видачу сертифіката; виявлення недостовірних відомостей у поданих документах; невідповідність об'єкта проектній документації на будівництво такого об'єкта та/або вимогам будівельних норм, стандартів і правил.

Суд встановив, що разом із заявою про прийняття в експлуатацію об'єкта та видачу сертифіката ТОВ АЛЬКАРІМ-БУД надало акт готовності об'єкта до експлуатації від 29.01.2018 року за формою згідно з додатком 9 Порядку прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 р. № 461, тобто ТОВ АЛЬКАРІМ-БУД виконано вимоги щодо надання документів, необхідних для видачі сертифіката. В акті готовності об'єкта до експлуатації вказано, що будівництво здійснено у відповідності до проектної документації, що затверджена ГОІ Допомога та захист , наказ № 01/01-12-15 від 01.02.2016 року, експертний звіт від 29.01.2016 року № 3-132-15ЕП/ОК виготовлений ТОВ УКРБУДТЕХЕКСПЕРТИЗА , код згідно з ЄДРПОУ 37835443, експерт - ОСОБА_7, кваліфікаційний сертифікат серії АЕ № 000002 та на підстав дозволу про початок виконання будівельних робіт, що виданий ДАБІ України 22.03.2016 року № ІУ 115160822222.

Суд зазначає, що станом на час видачі сертифікату та станом на час розгляду справи судом, дозвіл № № ІУ 115160822222 від 22.03.2016 року є чинним.

Відповідно до постанови Одеського окружного адміністративного суду від 15.05.2017 року у справі № 815/931/17, у задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області про зобов'язання Департаменту ДАБІ в Одеській області відмінити дозвіл на виконання будівельних робіт від 22.03.2016 року № IV 115160822222, наданий замовнику - ОСОБА_5 організації інвалідів «Допомога та захист» , генеральному підряднику (підряднику) - ОСОБА_6 з обмеженою відповідальністю «Алькарім-Буд» «Будівництво багатоповерхового житлового будинку з вбудованими приміщеннями громадського призначення та підземним паркінгом за адресою: м.Одеса, Приморський район, вул. Каманіна, 16-А (вул. Курчатова, 16-А) - відмовлено.

Ухвалою Одеського апеляційного адміністративного суду від 12.09.2017 року, апеляційну скаргу ОСОБА_1 залишено без задоволення, а постанову Одеського окружного адміністративного суду від 15 травня 2017 року - без змін.

На даний час судові рішення Одеського окружного адміністративного суду та Одеського апеляційного адміністративного суду оскаржуються в касаційному порядку, проте, дія дозволу не припинена.

Також, під час розгляду справи суд встановив, що містобудівні умови та обмеження № 145 від 25.09.2015 року від 25.09.2015 року стосовно розміщення багатоповерхового житлового комплексу з вбудованими приміщеннями громадського призначення та підземним паркінгом (І-а черга будівництва) за адресою: вул. Каманіна, 16-а (вул. Академіка Курчатова, 16-а), Приморський р-н., м. Одеса, замовник ГОІ Допомога та захист є чинними, оскільки у відповідності до ухвали Одеського окружного адміністративного суду від 02.08.2017 року у справі № 815/3806/17, зупинено дію рішення від 26.07.2017 року про скасування містобудівних умов та обмежень №145 від 25.09.2015 року стосовно розміщення багатоповерхового житлового комплексу з вбудованими приміщеннями громадського призначення та підземним паркінгом (1-а черга будівництва) за адресою: м.Одеса, вул. Каманіна, 16-А.

З огляду на відомості з Єдиного реєстру судових рішень вказана ухвала набрала законної сили 16.01.2018 року та є чинною.

Таким чином, суд робить висновок, що сертифікат серії ІУ № 163180401742 виданий ДАБІ України на підставі достовірних відомостей, що наявні у поданих замовником документах, а також, об'єкт будівництва відповідає проектній документації на його будівництво.

Щодо посилань позивач, що будівництво проводиться із порушенням екологічної безпеки, порушенням вимог щодо поверховості будинку, під час будівництва порушуються майнові права жителів Аркадії, суд зазначає, що будівництво здійснювалося у відповідності до проектної документації, містобудівних умов і обмежень та дозволу, що є чинними, у зв'язку із чим у ДАБІ України були відсутні підстави для відмови у видачі сертифіката.

При цьому, суд зазначає, що зазначені позивачем підстави для задоволення адміністративного позову щодо порушення його прав, як жителя Аркадії спрямовані до ТОВ АЛЬКАРІМ-БУД , а не до ДАБІ України, оскільки ДАБІ України не здійснювало будівництво, а лише засвідчила факт готовності об'єкта до експлуатації та його відповідність проектній документації.

Суд також, зазначає, що сертифікат серії ІУ № 163180401742 виданий ДАБІ України є актом індивідуальної дії. Позивач під час розгляду справи не довів суду, яким чином безпосередньо оскаржуваний сертифікат порушує права, свободи та інтереси ОСОБА_1, а всі обґрунтування зводяться до претензій позивача до третіх осіб.

Відповідно до ч. 1, 2 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

У таких справах суб'єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Згідно зі ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Таким чином, суд робить висновок, що адміністративний позов ОСОБА_1 не належить до задоволення.

Згідно з ч. 11 ст. 139 КАС України, судові витрати третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, стягуються на її користь зі сторони, визначеної відповідно до вимог цієї статті, залежно від того, заперечувала чи підтримувала така особа заявлені позовні вимоги.

Відповідно до ч. 7 ст. 139 КАС України, розмір витрат, які сторона сплатила або має сплатити у зв'язку з розглядом справи, встановлюється судом на підставі поданих сторонами доказів (договорів, рахунків тощо).

Такі докази подаються до закінчення судових дебатів у справі або протягом п'яти днів після ухвалення рішення суду за умови, що до закінчення судових дебатів у справі сторона зробила про це відповідну заяву.

В матеріалах справи наявне клопотання представника третьої особи ГОІ Допомога та захист про намір стягнути з позивача понесені нею судові витрати, проте до винесення рішення по суті третя особа не може розрахувати витрати на правничу допомогу.

Суд вказує, що така заява буде розглянута судом у випадку надання третьою особою заяви з відповідними доказами протягом 5 днів після ухвалення рішення суду.

Керуючись ст.ст.2, 3, 6, 8, 9, 73, 74, 75, 76, 77, 94, 139, 173-183, 192-228, 243, 245, 246, 250, 262, 295 КАС України, суд

ВИРІШИВ:

Відмовити у задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 до Державної архітектурно-будівельної інспекції України за участі третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача ОСОБА_5 організації інвалідів Допомога та захист , ОСОБА_6 з обмеженою відповідальністю АЛЬКАРІМ-БУД про скасування сертифікату № ІУ 163180401742.

Відповідно до статті 255 КАС України рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Згідно з частиною першою статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів. Якщо в судовому засіданні було проголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складання повного тексту рішення.

Апеляційна скарга подається учасниками справи відповідно до п.15.5 ч.1 розділу VІІ Перехідні положення КАС України через Одеський окружний адміністративний суд до П'ятого апеляційного адміністративного суду.

Позивач - ОСОБА_1 (ІПН НОМЕР_1; 65062, м. Одеса, пров. Морехідний, 26/2)

Відповідач - Державна архітектурно-будівельна інспекція України (код ЄДРПОУ 37471912; 01133, м. Київ, бульвар Лесі Українки, 26).

Третя особа - ОСОБА_5 організація інвалідів Допомога та захист (код ЄДРПОУ 34674599; 65009, м. Одеса, вул. Генуезька, 1, корп. 1).

Третя особа - ОСОБА_6 з обмеженою відповідальністю АЛЬКАРІМ-БУД (код ЄДРПОУ: 39109091; 65014, м. Одеса, вул. Успенська, 39/1, оф. 6).

Повний текст рішення складений та підписаний судом 25.01.2019 року.

Суддя Н.В. Бжассо

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.01.2019
Оприлюднено27.01.2019
Номер документу79402398
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1540/4203/18

Ухвала від 29.10.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бучик А.Ю.

Ухвала від 15.10.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бучик А.Ю.

Ухвала від 30.05.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бучик А.Ю.

Постанова від 16.04.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бітов А.І.

Ухвала від 22.02.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бітов А.І.

Ухвала від 13.02.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бітов А.І.

Рішення від 30.01.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бжассо Н. В.

Рішення від 25.01.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бжассо Н. В.

Ухвала від 30.08.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бжассо Н. В.

Ухвала від 30.08.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бжассо Н. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні