Рішення
від 04.02.2019 по справі 0940/2222/18
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"04" лютого 2019 р. справа № 0940/2222/18

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі судді Чуприни О.В., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовною заявою ОСОБА_1, ОСОБА_2 до Галицької районної державної адміністрації, Галицької районної ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні відповідачів ОСОБА_3, треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмету спору на стороні позивачів: Громадська організація "Галич Майдан", Громадська рада при Галицькій районній державній адміністрації, Галицька районна організація профспілки працівників охорони здоров'я України, про визнання протиправним та скасування Протоколу №3 засідання конкурсної комісії з проведення конкурсу на зайняття посади головного лікаря Комунального закладу "Галицька центральна районна лікарня" від 22.10.2018, -

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 (надалі по тексту також - позивач 1, ОСОБА_1), ОСОБА_2 (надалі по тексту також - позивач 2, ОСОБА_2), 20.11.2018 звернулися в суд з адміністративним позовом до Галицької районної державної адміністрації (надалі по тексту також - відповідач 1, Галицька РДА), Галицької районної ради (надалі по тексту також - відповідач 2), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні відповідачів ОСОБА_3, треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмету спору на стороні позивачів: Громадська організація "Галич Майдан", Громадська рада при Галицькій районній державній адміністрації (надалі по тексту також - Громадська рада), Галицька районна організація профспілки працівників охорони здоров'я України, про визнання протиправним та скасування Протоколу №3 засідання конкурсної комісії з проведення конкурсу на зайняття посади головного лікаря Комунального закладу "Галицька центральна районна лікарня" від 22.10.2018.

Позовні вимоги мотивовано тим, що 22.10.2018 на засіданні конкурсної комісії з проведення конкурсу на зайняття посади головного лікаря Комунального закладу "Галицька центральна районна лікарня", в якому брали участь як учасники конкурсу ОСОБА_1 та ОСОБА_2, визнано переможцем конкурсу ОСОБА_3 Позивачі вважають, що відповідачами при проведенні конкурсу на зайняття посади головного лікаря Комунального закладу "Галицька центральна районна лікарня" та затвердження його результатів, не враховано обставину відкликання кандидатури ОСОБА_4 із складу конкурсної комісії з проведення такого конкурсу згідно Протоколу засідання координаційної ради громадської організації "Галич Майдан" від 27.09.2018 та Протоколу засідання Громадської ради при Галицькій районній державній адміністрації від 04.10.2018. Результат проведення конкурсу, яким визнано переможця ОСОБА_3, позивачі вважають протиправним, з тих підстав, що в роботі засідання конкурсної комісії мав приймати участь ОСОБА_5, замість ОСОБА_4, який користувався правом вирішального голосу без законних на це підстав. За вказаних обставин, позивачі вважають конкурс на зайняття посади головного лікаря комунального закладу "Галицька центральна районна лікарня" таким, який проведений з порушенням Порядку проведення конкурсу на зайняття посади керівника державного, комунального закладу охорони здоров'я, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України за №1094 від 27.12.2017, а тому просили суд визнати протиправним та скасувати Протокол №3 засідання конкурсної комісії з проведення конкурсу на зайняття посади головного лікаря Комунального закладу "Галицька центральна районна лікарня" від 22.10.2018 про оголошення переможцем конкурсу на посаду головного лікаря такого комунального закладу ОСОБА_3

Одночасно із позовною заявою, 20.11.2018, ОСОБА_1 подав заяву про забезпечення позову в порядку статті 150 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі по тексту також - КАС України) шляхом заборони Галицькій районній державній адміністрації та Галицькій районній раді вчиняти дії щодо направлення конкурсною комісією подання до органу управління та укладення органом управління контракту з ОСОБА_3 (а.с.55-56 том І).

Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 22.11.2018 відмовлено в задоволенні вказаної вище заяви ОСОБА_1 про вжиття заходів забезпечення позову (а.с.58-60 том І).

Також, суд ухвалою від 22.11.2018 залишив позовну заяву без руху, встановивши позивачам з дня вручення цієї ухвали семиденний строк для усунення недоліків позовної заяви шляхом приведення адміністративного позову у відповідність до вимог, встановлених частиною 4 статті 49, пунктами 2, 4 частини 5 статті 160 КАС України (а.с.52-54 том І).

Івано-Франківським окружним адміністративним судом, за наслідками виконання позивачами вимог ухвали про залишення позовної заяви без руху, 05.12.2018, відповідно до статті 262 КАС України відкрито провадження в даній адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження (а.с.1-3 том І).

Галицька РДА скористалась правом на подання відзиву на позовну заяву, який надійшов на адресу суду із відповідними письмовими доказами 24.12.2018 (а.с.106-110, 111-122 том І). У відзиві відповідач 1 не погоджується з позовними вимогами та доводами, викладеними в адміністративному позові, та в обґрунтування своїх заперечень зазначає наступне. Галицька районна рада рішенням 22 сесії від 06.06.2018 "Про проведення конкурсу на зайняття посади головного лікаря Комунального закладу "Галицька центральна районна лікарня" визначила уповноваженим органом управління для проведення конкурсу зайняття посади головного лікаря Комунального закладу "Галицька центральна районна лікарня" Галицьку районну раду в особі голови районної ради та Галицьку РДА в особі голови районної державної адміністрації шляхом прийняття спільних розпоряджень. Так, спільним розпорядженням голів Галицької РДА та Галицької районної ради від 05.09.2018 №669/88 утворено конкурсну комісію з проведення конкурсу на зайняття посади головного лікаря Комунального закладу "Галицька центральна районна лікарня" (надалі по тексту також - конкурсна комісія), яким також затверджено персональний склад членів комісії у кількості шести чоловік, серед яких один із двох представників Громадської ради при Галицькій РДА - ОСОБА_4 Розпорядженням Галицької РДА від 05.10.2018 за №764 на підставі листа Громадської ради при Галицькій РДА від 05.10.2018 та протоколу №6 від 04.10.2018 затверджено новий склад громадської ради при райдержадміністрації, згідно якого замінено члена громадської організації "Галич Майдан" ОСОБА_4 на ОСОБА_5 Щодо виключення зі складу комісії з проведення конкурсу зайняття посади головного лікаря Комунального закладу "Галицька центральна районна лікарня" ОСОБА_4 та включення нового представника в склад такої комісії ОСОБА_5, то відповідач 1 зазначив, що Галицька РДА не наділена такими повноваженнями. При цьому, відсутня будь-яка з підстав для заміни чи припинення повноважень члена комісії з проведення конкурсу на зайняття посади головного лікаря Комунального закладу "Галицька центральна районна лікарня", які передбачені пунктами 17 та 19 Порядку проведення конкурсу на зайняття посади керівника державного, комунального закладу охорони здоров'я. Таким чином, на переконання відповідача 1, вимоги заявлені в позовній заяві є безпідставними, необґрунтованими та такими, що задоволенню не підлягають.

24.12.2018, третя особа на стороні позивачів, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору Громадська рада при Галицькій районній державній адміністрації, направила суду, через канцелярію, письмові пояснення, в яких зазначила, що 18.12.2018 передала в Галицьку РДА такі документи: протокол Громадської ради при Галицькій районній державній адміністрації від 04.10.2018 №6; рішення Громадської ради при Галицькій районній державній адміністрації від 04.10.2018 №21; рішення Громадської ради при Галицькій районній державній адміністрації від 04.10.2018 №22; лист Громадської ради при Галицькій районній державній адміністрації від 05.10.2018 №41/02-31; лист Громадської ради при Галицькій районній державній адміністрації від 05.10.2018 №42/02-31; лист Громадської організації "Галич Майдан" від 28.09.2018 за №16 (а.с.125-133 том І).

Галицька районна рада скористалась правом на подання відзиву на позовну заяву, який надійшов на адресу суду із відповідними письмовими доказами 24.12.2018 (а.с.134-140, 141-147 том І). У відзиві відповідач 2 не погоджується з позовними вимогами та доводами, викладеними в адміністративному позові, та в обґрунтування своїх заперечень зазначає наступне. 03.09.2018 до Галицької районної ради від Громадської ради при Галицькій районній державній адміністрації надійшов лист, згідно якого рекомендовано включити до складу конкурсної комісії з проведення конкурсу зайняття посади головного лікаря Комунального закладу "Галицька центральна районна лікарня" двох представників - ОСОБА_6 та ОСОБА_4 Спільним розпорядженням голів Галицької РДА та Галицької районної ради від 05.09.2018 №669/88 утворено конкурсну комісію з проведення конкурсу на зайняття посади головного лікаря Комунального закладу "Галицька центральна районна лікарня", яким затверджено персональний склад членів комісії у кількості шести чоловік, серед яких два представника Громадської ради при Галицькій РДА - ОСОБА_6 та ОСОБА_4 01.10.2018 до Галицької районної ради надійшов лист Громадської організації "Галич Майдан" з проханням внести зміни до складу комісії з проведення конкурсу на зайняття посади головного лікаря Комунального закладу "Галицька центральна районна лікарня", включивши до неї представника даної громадської організації ОСОБА_5, оскільки особиста думка пропонованого цією організацією представника до складу Громадської ради при Галицькій районній державній адміністрації та комісії з проведення конкурсу зайняття посади головного лікаря Комунального закладу "Галицька центральна районна лікарня" ОСОБА_4 суперечить позиції більшості членів Громадської організації "Галич Майдан". 09.10.2018 до Галицької районної ради надійшов лист Громадської ради при Галицькій РДА, згідно якого повідомлено, що на засіданні Громадської ради при Галицькій РДА вирішено звернутись з клопотанням до Галицької РДА та Галицької районної ради про заміну представника Громадської ради при Галицькій РДА у складі конкурсної комісії з проведення конкурсу зайняття посади головного лікаря Комунального закладу "Галицька центральна районна лікарня", вивівши ОСОБА_4 та ввівши представника від Громадської ради ОСОБА_5 Однак, будь-якого клопотання від Громадської ради при Галицькій РДА про заміну представника громадської ради у складі конкурсної комісії з проведення конкурсу зайняття посади головного лікаря комунального закладу "Галицька центральна районна лікарня" з необхідними доданими до нього документами, а саме розпорядження Галицької РДА про зміни в складі Громадської ради та затвердження нового її складу, рішення Громадської ради при Галицькій РДА про припинення членства ОСОБА_4 у вищевказаному консультативно-дорадчому органі, до Галицької районної ради не надходило. При цьому, згідно протоколу засідання Громадської ради при Галицькій РДА від 04.10.2018 №6 не було прийнято рішення про припинення членства ОСОБА_4 в Громадській раді при Галицькій РДА, а лише зобов'язано взяти до відома інформацію про звернення Громадської організації "Галич Майдан" щодо делегування до складу Громадської ради при Галицькій РДА ОСОБА_5 При цьому, відсутня будь-яка з підстав для заміни чи припинення повноважень члена комісії з проведення конкурсу зайняття посади головного лікаря Комунального закладу "Галицька центральна районна лікарня", які передбачені пунктами 17 та 19 Порядку проведення конкурсу на зайняття посади керівника державного, комунального закладу охорони здоров'я. Таким чином, відповідач 2 вважає позовні вимоги безпідставними та такими, що задоволенню не підлягають.

Також, Галицькою районною радою викладено аналогічного змісту заперечення щодо позову в письмових поясненнях, які надійшли на адресу суду 24.12.2018 та 26.12.2018 на виконання вимог ухвали про відкриття провадження від 05.12.2018 (а.с.151-153, 155-162 том І).

27.12.2018 на адресу Івано-Франківського окружного адміністративного суду за закінченням встановленого строку зберігання повернулось поштове відправлення з ухвалою від 05.12.2018 про відкриття провадження, яке було направлено судом на адресу ОСОБА_2: площа АДРЕСА_1 (а.с.225 том І).

31.12.2018 на адресу Івано-Франківського окружного адміністративного суду за закінченням встановленого строку зберігання повернулось поштове відправлення з ухвалою від 05.12.2018 про відкриття провадження, копією позовної заяви та доданих до неї документів, яке було направлено судом на адресу третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні відповідачів ОСОБА_3: АДРЕСА_2 (а.с.164 том І).

Івано-Франківським окружним адміністративним судом 10.01.2019 постановлено ухвалу про витребування в Громадської ради при Галицькій районній державній адміністрації, Галицької районної державної адміністрації і Галицької районної ради письмових пояснень і оформлених відповідно до вимог статті 94 КАС України копії письмових доказів (документів) на підтвердження обставин щодо надсилання Громадською радою при Галицькій районній державній адміністрації та отримання Галицькою РДА і Галицькою районною радою відповідних документів (а.с.1-3 том ІІ).

16.01.2019 на електронну адресу Івано-Франківського окружного адміністративного суду та 17.01.2019 поштовим зв'язком, надійшли від Галицької РДА витребувані судом докази, а саме: письмові пояснення від 16.01.2019 №71/01-25/144 про отримання 05.10.2018 Галицькою РДА листів Громадської ради при Галицькій РДА від 05.10.2018 №41/02-31, №42/02-31 та рішень Громадської ради при Галицькій РДА від 04.10.2018 №21, №22 (а.с.24-30, 53-58 том ІІ).

Громадською радою при Галицької РДА 16.01.2019 на електронну адресу Івано-Франківського окружного адміністративного суду та 17.01.2019 поштовим зв'язком, направлено витребувані судом докази (а.с.32-37, 46-52 том ІІ). Зокрема, згідно листа від 16.01.2019 №2/02-31 голова Громадської ради при Галицькій РДА повідомив суд, що 05.10.2018 було подано до Галицької РДА листи Громадської ради при Галицькій РДА від 05.10.2018 №41/02-31, №42/02-31 та рішень Громадської ради при Галицькій РДА від 04.10.2018 №21, №22, які згідно відміток вхідної кореспонденції отримані представниками Галицькою РДА. 09.10.2018 Громадською радою при Галицької РДА подано до Галицької районної ради лист від 05.10.2018 №42/02-31 разом з рішенням Громадської ради при Галицькій РДА №22 від 04.10.2018. При цьому, повідомлено, що протокол №6 від 04.10.2018 Громадська рада при Галицькій РДА на розгляд Галицької РДА та Галицької районної ради не подавався.

16.01.2019 на електронну адресу Івано-Франківського окружного адміністративного суду та 18.01.2019 поштовим зв'язком, надійшли від Галицької районної ради витребувані судом докази (39-42, 102-105 том ІІ). Згідно письмових пояснень голови Галицької районної ради 09.10.2018 від Громадської ради при Галицької РДА було отримано лист від 05.10.2018 №42/02-31 разом з рішенням Громадської ради при Галицькій РДА №22 від 04.10.2018. Будь-яких документів про припинення членства ОСОБА_4 та відкликання його із складу Громадської ради при Галицькій РДА до Галицької районної ради не надходило.

17.01.2019 та 18.01.2019 через канцелярію Івано-Франківського окружного адміністративного суду надійшло пояснення від третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні відповідачів ОСОБА_3, який заперечив щодо позовних вимог (а.с.60-61, 107-110 том ІІ). Зокрема зазначив, що ОСОБА_4 представляв у конкурсній комісії з проведення конкурсу на зайняття посади головного лікаря Комунального закладу "Галицька центральна районна лікарня" Громадську раду при Галицької РДА, у тому числі й Громадську організацію "Галицьке медичне співтовариство". На час засідання конкурсної комісії від 22.10.2018 змін до її складу не вносилось, а тому конкурсна комісія була правомочна.

Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні позивачів - Галицька районна організація профспілки працівників охорони здоров'я України подала 17.01.2019 через канцелярію Івано-Франківського окружного адміністративного суду письмове пояснення, згідно якого погодилась із позовними вимогами, оскільки ОСОБА_4 не мав права перебувати в конкурсній комісії з проведення конкурсу на зайняття посади головного лікаря Комунального закладу "Галицька центральна районна лікарня" та приймати участь у голосуванні, так як відповідно до розпорядження голови Галицької РДА від 05.10.2018 не є членом Громадської ради при Галицькій РДА (а.с.64-65 том ІІ).

17.01.2019 через канцелярію Івано-Франківського окружного адміністративного суду надійшло письмове пояснення від позивача 1, відповідно до якого ОСОБА_1 вказав на безпідставність та необґрунтованість відзивів відповідачів, оскільки такі відзиви не відповідають дійсності (а.с.66-94 том ІІ).

Суд, розглянувши у порядку письмового провадження за правилами, встановленими статтею 262 КАС України дану адміністративну справу, вивчивши зміст відзивів на позов, пояснення сторін і третіх осіб, дослідивши та оцінивши зібрані по справі докази, в їх сукупності, проаналізувавши зміст норм матеріального права, які врегульовують спірні правовідносини, виходить з таких підстав та мотивів.

Судом встановлено, що Галицька центральна районна лікарня являється Комунальним закладом (а.с.70-73, 176-179 том І).

Відповідно до Статуту Комунального закладу "Галицька центральна районна лікарня", затвердженого рішенням 12 сесії Галицької районної ради від 03.03.2017, Галицька центральна районна лікарня є комунальним закладом, засновником якого є Галицька районна рада.

Галицька районна рада рішенням 22 сесії сьомого скликання від 06.06.2018 "Про проведення конкурсу на зайняття посади головного лікаря Комунального закладу "Галицька центральна районна лікарня" визначила уповноваженим органом управління для проведення конкурсу на зайняття посади головного лікаря Комунального закладу "Галицька центральна районна лікарня" Галицьку районну раду в особі голови районної ради та Галицьку РДА в особі голови районної державної адміністрації шляхом прийняття спільних розпоряджень (а.с.157 том І).

04.07.2018 Галицькою РДА та Галицькою районною радою видано спільне розпорядження №472/54 "Про проведення конкурсу та оголошення початку формування конкурсної комісії з проведення конкурсу на зайняття посади головного лікаря Комунального закладу "Галицька центральна районна лікарня" (а.с.111-112 том І).

Як зазначено відповідачем 2 у відзиві на позов, 11.07.2018 до Галицької районної ради від Громадської ради при Галицькій районній державній адміністрації надійшов лист з клопотанням включити до складу конкурсної комісії з проведення конкурсу на зайняття посади головного лікаря Комунального закладу "Галицька центральна районна лікарня" від Громадської ради ОСОБА_6 та ОСОБА_4 (а.с.135-140 том І).

25.07.2018 Галицькою РДА та Галицькою районною радою у зв'язку з відсутністю пропозицій трудового колективу Комунального закладу "Галицька центральна районна лікарня" кандидатур до складу членів конкурсної комісії з проведення конкурсу на зайняття посади головного лікаря вказаного Комунального закладу видано спільне розпорядження №536/65 "Про внесення змін до спільного розпорядження районної державної адміністрації та районної ради від 04.07.2018 №472/54", згідно якого вирішено оголосити про повторний початок формування конкурсної комісії з проведення конкурсу на зайняття посади головного лікаря Комунального закладу "Галицька центральна районна лікарня" (а.с.135-140 том І).

Також, як стверджує відповідач 2, 09.08.2018 до Галицької районної ради від Громадської ради при Галицькій районній державній адміністрації повторно надійшов лист з клопотанням включити до складу конкурсної комісії з проведення конкурсу на зайняття посади головного лікаря Комунального закладу "Галицька центральна районна лікарня" від Громадської ради ОСОБА_6 та ОСОБА_4 (а.с.135-140 том І).

Слід відмітити, що про наявність таких звернень Громадської ради при Галицькій районній державній адміністрації до Галицької районної ради, оформлені листами від 11.07.2018 і 09.08.2018, Громадська рада не заперечує.

16.08.2018 Галицькою РДА та Галицькою районною радою у зв'язку з відсутністю пропозицій трудового колективу Комунального закладу "Галицька центральна районна лікарня" кандидатур до складу членів конкурсної комісії з проведення конкурсу на зайняття посади головного лікаря вказаного Комунального закладу видано спільне розпорядження №576/79 "Про внесення змін до спільного розпорядження районної державної адміністрації та районної ради від 04.07.2018 №472/54", згідно якого в черговий раз вирішено оголосити про повторний початок формування конкурсної комісії з проведення конкурсу на зайняття посади головного лікаря Комунального закладу "Галицька центральна районна лікарня" (а.с.158-159 том І).

Згідно пояснень відповідача 2, зазначених у відзиві на позов, 03.09.2018 до Галицької районної ради від Громадської ради при Галицькій районній державній адміністрації повторно надійшов лист, згідно якого Громадською радою прийнято рішення рекомендувати включити до складу конкурсної комісії з проведення конкурсу на зайняття посади головного лікаря Комунального закладу "Галицька центральна районна лікарня" від консультативно-дорадчого органу ОСОБА_6 та ОСОБА_4.

05.09.2018, спільним розпорядженням голів Галицької РДА та Галицької районної ради №669/88 "Про затвердження складу конкурсної комісії з проведення конкурсу на зайняття посади головного лікаря Комунального закладу "Галицька центральна районна лікарня" (а.с.160-161 том І) утворено конкурсну комісію з проведення конкурсу на зайняття посади головного лікаря Комунального закладу "Галицька центральна районна лікарня" та затверджено персональний склад членів комісії у кількості шести чоловік.

Так, конкурсну комісію з проведення конкурсу на зайняття посади головного лікаря Комунального закладу "Галицька центральна районна лікарня" визначено у такому складі: від органу управління: ОСОБА_8 - заступник голови районної ради, голова комісії; ОСОБА_9 - заступник голови районної державної адміністрації, секретар комісії; від трудового колективу: ОСОБА_7 - лікар-хірург Комунального закладу "Галицька центральна районна лікарня"; ОСОБА_10 - голова профспілкового комітету комунального закладу "Галицька центральна районна лікарня"; від Громадської ради при Галицькій РДА: ОСОБА_6 - заступник голови Громадської ради при Галицькій РДА, голова Галицької районної організації "Союз Українок"; ОСОБА_4 - член Громадської ради при Галицькій РДА, представник громадської організації "Галич Майдан" (а.с.162 том І).

Згідно протоколу №1 засідання конкурсної комісії від 10.09.2018, вирішено оприлюднити на офіційних сайтах районної державної адміністрації та районної ради оголошення про проведення конкурсу на зайняття посади головного лікаря Комунального закладу "Галицька центральна районна лікарня" (а.с.17-18 том І).

27.09.2018 відбулось засідання координаційної ради Громадської організації "Галич Майдан", на якому вирішено, зокрема виключити ОСОБА_4 як представника Громадської організації "Галич Майдан" з Громадської ради при Галицькій РДА та конкурсної комісії з проведення конкурсу на зайняття посади головного лікаря Комунального закладу "Галицька центральна районна лікарня", і делегувати ОСОБА_5, як представника Громадської організації "Галич Майдан" в Громадську раду при Галицькій РДА та конкурсну комісію з проведення конкурсу на зайняття посади головного лікаря Комунального закладу "Галицька центральна районна лікарня" (а.с.20-22 том І).

Громадська організація "Галич Майдан", листом від 28.09.2018 за №16 повідомила голову Галицької РДА та голову Галицької районної ради, про те, що згідно рішення координаційного ради Громадської організації "Галич Майдан" від 27.09.2018 відкликає кандидатуру пропонованого представника до складу Громадської ради при Галицькій РДА та комісії з проведення конкурсу на зайняття посади головного лікаря Комунального закладу "Галицька центральна районна лікарня" ОСОБА_4, так як його особиста думка цілковито суперечить позиції більшості членів Громадської організації "Галич Майдан". При цьому, просили внести зміни до складу комісії, включивши до неї представника Громадської організації "Галич Майдан" ОСОБА_5 (а.с.120 том І).

03.10.2018 вищевказаний лист Громадської організації "Галич Майдан" від 28.09.2018 №16 Галицька РДА направила голові Громадської ради при Галицькій РДА для розгляду (а.с.121 том І).

Як свідчать матеріали справи, 04.10.2018 відбулось засідання Громадської ради при Галицькій РДА, що підтверджується протоколом №6 (а.с.126-128 том І), на якому прийнято рішення №21 "Про внесення змін до персонального складу громадської ради при Галицькій районній державній адміністрації", згідно якого вирішено: взяти до відома інформацію про звернення Громадської організації "Галич Майдан" щодо делегування до складу громадської ради ОСОБА_5; припинити членство в громадській раді з причин систематичної відсутності члена громадської ради на її засіданнях без поважних причин (більше ніж два рази) ОСОБА_11, голову Благодійної організації "Благодійне товариство милосердя імені Андрея Шептицткого"; повідомити голову Галицької РДА про внесення змін у персональний склад Громадської ради при Галицькій РДА (а.с.130 том І).

Також, 04.10.2018 Громадська рада при Галицькій РДА прийняла рішення №22 "Про заміну представника Громадської ради при РДА у складі конкурсної комісії з проведення конкурсу на заміщення посади головного лікаря Комунального закладу "Галицька центральна районна лікарня", згідно якого вирішила звернутися до голів районної державної адміністрації та районної ради з клопотанням про заміну представника Громадської ради при Галицькій РДА у складі конкурсної комісії на заміщення посади головного лікаря Комунального закладу "Галицька центральна районна лікарня", вивівши ОСОБА_4 та ввівши представника від громадської ради ОСОБА_5 (а.с.129 том І).

Громадська рада при Галицькій РДА листом від 05.10.2018 №41/02-31 направила вищевказане рішення від 04.10.2018 №22 голові Галицької РДА (а.с.132 том І), а листом від 05.10.2018 №42/02-31 направила рішення від 04.10.2018 №21 голові Галицької РДА та голові Галицької районної ради (а.с.131 том І; а.с. 34, 36 том ІІ).

05.10.2018 на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 03.11.2010 №996 "Про забезпечення участі громадськості у формуванні та реалізації державної політики", враховуючи протокол засідання Громадської ради при районній державній адміністрації від 04.10.2018, рішення Громадської ради при районній державній адміністрації №21 від 04.10.2018, Галицька РДА прийняла розпорядження №764 "Про новий склад громадської ради при районній державній адміністрації", згідно якого затверджено склад Громадської ради при районній державній адміністрації у новій редакції (а.с.118 том І).

Так, згідно переліку членів складу Громадської ради при Галицькій РДА відсутній член від Громадської організації "Галич Майдан" ОСОБА_4, натомість включений інший член Громадської організації "Галич Майдан" ОСОБА_5 (а.с.119 том І).

09.10.2018 відбулось засідання конкурсної комісії з проведення конкурсу на зайняття посади головного лікаря Комунального закладу "Галицька центральна районна лікарня", на якому проведено розгляд заяв та документів поданих претендентами на зайняття посади головного лікаря вказаного Комунального закладу. Згідно Протоколу №2 вирішено допустити та визнати учасниками конкурсу ОСОБА_2, ОСОБА_13, ОСОБА_1, ОСОБА_3 та призначено дату проведення конкурсу на 22.10.2018 (а.с.30-33 том І).

На засіданні конкурсної комісії, яке відбулось 22.10.2018, здійснено розгляд конкурсної пропозиції учасників конкурсу на зайняття посади головного лікаря Комунального закладу "Галицька центральна районна лікарня", проведено співбесіди з учасниками конкурсу та врахування відповідності учасника конкурсу та його конкурсної пропозиції встановленим вимогам.

Відповідно до протоколу №3 від 22.10.2018 засідання конкурсної комісії з проведення конкурсу на зайняття посади головного лікаря Комунального закладу "Галицька центральна районна лікарня" комісія вирішила за результатом голосування переможцем конкурсу на посаду головного лікаря Комунального закладу "Галицька центральна районна лікарня" визнати ОСОБА_3, за якого проголосували три члени комісії, в тому числі голова комісії, два члени - проти, один утримався (а.с.35-40 том І). В свою чергу, за ОСОБА_1 проголосувало три члени комісії, три - утрималось, а за ОСОБА_2 - один член проти, п'ять - утрималось.

При цьому, голова комісії проголосував "за", голос якого у разі рівного розподілу голосів, згідно абзацу 2 пункту 23 Порядку проведення конкурсу на зайняття посади керівника державного, комунального закладу охорони здоров'я, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України за №1094 від 27.12.2017, є вирішальним.

Не погоджуючись із таким Протоколом №3 засідання конкурсної комісії з проведення конкурсу на зайняття посади головного лікаря Комунального закладу "Галицька центральна районна лікарня" від 22.10.2018, вважаючи незаконним перебування ОСОБА_4 у складі конкурсної комісії, голос якого був врахований при визначенні переможця конкурсу, ОСОБА_1 та ОСОБА_2 звернулись до суду з метою захисту своїх порушених прав.

Надаючи правову оцінку публічно-правовим відносинам, суд виходить із наступного.

У відповідності до вимог пункту 3 частини 1 статті 244 КАС України, визначаючи яку правову норму слід застосувати до спірних правовідносин суд зазначає, що при вирішенні даної справи керується нормами Законів та підзаконних нормативно-правових актів в тій редакції, яка чинна на момент виникнення чи дії конкретної події, обставини і врегулювання відповідних відносин.

Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Наведена норма означає, що суб'єкт владних повноважень зобов'язаний діяти лише на виконання закону, за умов і обставин, визначених ним, вчиняти дії, не виходячи за межі прав та обов`язків, дотримуватися встановленої законом процедури, обирати лише встановлені законодавством України способи правомірної поведінки під час реалізації своїх владних повноважень.

Повноваження місцевої державної адміністрації в галузі науки, освіти, охорони здоров'я, культури, фізкультури і спорту, материнства і дитинства, сім'ї та молоді, визначені статтею 22 Закону України "Про місцеві державні адміністрації", згідно якої місцева державна адміністрація, зокрема: реалізовує державну політику в галузі охорони здоров'я; здійснює загальне керівництво закладами охорони здоров'я, що належать до сфери її управління; організовує роботу медичних закладів по поданню допомоги населенню.

В свою чергу, повноваження органів місцевого самоврядування у сфері освіти, охорони здоров'я, культури, фізкультури і спорту, передбачені статтею 32 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", відповідно до якої до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад, серед іншого, належать: власні (самоврядні) повноваження, зокрема, управління закладами освіти, охорони здоров'я, культури, фізкультури і спорту, оздоровчими закладами, які належать територіальним громадам або передані їм.

Правові, організаційні, економічні та соціальні засади охорони здоров'я в Україні визначені Законом України "Основи законодавства України про охорону здоров'я" (надалі по тексту також - Основи законодавства України про охорону здоров'я).

Згідно статті 3 Основ законодавства України про охорону здоров'я заклад охорони здоров'я - це юридична особа будь-якої форми власності та організаційно-правової форми або її відокремлений підрозділ, що забезпечує медичне обслуговування населення на основі відповідної ліцензії та професійної діяльності медичних (фармацевтичних) працівників.

Залежно від форми власності заклади охорони здоров'я утворюються та функціонують як державні, комунальні, приватні чи засновані на змішаній формі власності (частина 11 статті 16 Основ законодавства України про охорону здоров'я).

Як уже відмічалось судом, відповідно до статуту, затвердженого рішенням 12 сесії Галицької районної ради від 03.03.2017, Галицька центральна районна лікарня є комунальним закладом, засновником якого є Галицька районна рада.

Відповідно до частини 7-9 статті 16 Основ законодавства України про охорону здоров'я керівником закладу охорони здоров'я незалежно від форми власності може бути призначено лише особу, яка відповідає єдиним кваліфікаційним вимогам, що встановлюються центральним органом виконавчої влади, який забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров'я.

Призначення на посаду та звільнення з посади керівника закладу охорони здоров'я здійснюються відповідно до законодавства.

Керівники державних та комунальних закладів охорони здоров'я призначаються на посаду уповноваженим виконавчим органом управління власника закладу охорони здоров'я на конкурсній основі шляхом укладання з ними контракту на строк від трьох до п'яти років. Порядок проведення конкурсу на зайняття посади керівника державного, комунального закладу охорони здоров'я та хорони здоров'я, а також типова форма такого контракту затверджуються Кабінетом Міністрів України.

Так, механізм проведення конкурсу на зайняття посади керівника державного, комунального закладу охорони здоров'я визначений Порядком проведення конкурсу на зайняття посади керівника державного, комунального закладу охорони здоров'я, який затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2017 №1094 (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин).

Пунктом 3 Порядком проведення конкурсу на зайняття посади керівника державного, комунального закладу охорони здоров'я (надалі по тексту також - Порядок №1094) передбачено, що конкурс проводиться з дотриманням принципів: 1) забезпечення рівного доступу; 2) політичної неупередженості; 3) законності; 4) довіри суспільства; 5) недискримінації; 6) прозорості; 7) доброчесності; 8) ефективного і справедливого процесу відбору.

Підставою для проведення конкурсу є рішення органу управління, яке приймається протягом трьох робочих днів з моменту виникнення вакантної посади (пункт 4 Порядку №1094).

Як встановлено судом вище, підставою для проведення конкурсу на зайняття посади головного лікаря Комунального закладу "Галицька центральна районна лікарня" було рішення 22 сесії сьомого скликання Галицької районної ради від 06.06.2018 "Про проведення конкурсу на зайняття посади головного лікаря Комунального закладу "Галицька центральна районна лікарня", в якому визначено, що уповноваженим органом управління для проведення конкурсу зайняття посади головного лікаря Комунального закладу "Галицька центральна районна лікарня" є Галицька районна рада в особі голови районної ради та Галицька РДА в особі голови районної державної адміністрації шляхом прийняття спільних розпоряджень (а.с.157 том І).

Таким чином, беручи до уваги вищевказане рішення Галицької районної ради від 06.06.2018, органом управління при проведенні конкурсу на зайняття посади керівника комунального закладу охорони здоров'я, в розумінні приписів Порядку №1094, являється Галицька районна рада та Галицька РДА.

Відповідно до пункту 5 Порядку №1094 конкурс складається з таких етапів: 1) прийняття рішення про проведення конкурсу; 2) формування конкурсної комісії (у разі необхідності оновлення її складу); 3) підготовка до проведення конкурсу (оприлюднення оголошення про проведення конкурсу, прийняття документів від осіб, які бажають взяти участь у конкурсі, перевірка поданих документів на відповідність установленим вимогам); 4) проведення конкурсу (заслуховування конкурсної пропозиції та проведення співбесіди з кандидатами (претендентами), визначення переможця конкурсу); 5) оприлюднення результатів конкурсу.

Згідно пункту 8 Порядку №1094 для проведення конкурсу рішенням органу управління утворюється конкурсна комісія (постійно діюча або для проведення окремого конкурсу).

Конкурсна комісія утворюється рішенням органу управління не пізніше ніж через 20 днів після оприлюднення рішення про проведення конкурсу.

Конкурсна комісія у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, постановами Верховної Ради України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, іншими нормативно-правовими актами та цим Порядком (пункт 9-10 Порядку №1094).

Відповідно до пункту 11 Порядку №1094 до складу конкурсної комісії входять у рівній кількості: представники органу управління; представники трудового колективу відповідного закладу, обрані на загальних зборах трудового колективу; представники громадської ради органу управління або особи (за згодою), делеговані громадськими об'єднаннями з питань захисту інтересів громадян у сфері охорони здоров'я та/або у сфері запобігання корупції і антикорупційної діяльності (за умови реєстрації таких громадських об'єднань не менш як за два роки до дати рішення про проведення конкурсу) та погоджені громадською радою при органі управління - по одній особі від кожного громадського об'єднання.

У разі відсутності постійно діючої конкурсної комісії оголошення про початок її формування оприлюднюється на офіційному веб-сайті органу управління одночасно з оприлюдненням рішення про проведення конкурсу. Пропозиції щодо кандидатур до складу конкурсної комісії подаються до органу управління протягом 15 днів з моменту оприлюднення оголошення (пункт 12 Порядку №1094).

На виконання вищевказаних приписів Порядку №1094, Галицькою РДА та Галицькою районною радою 05.09.2018 прийнято спільне розпорядження №669/88 "Про затвердження складу конкурсної комісії з проведення конкурсу на зайняття посади головного лікаря Комунального закладу "Галицька центральна районна лікарня", яким утворено конкурсну комісію та затверджено персональний склад членів комісії у кількості шести чоловік (а.с.115-116 том І).

Як уже зазначалось судом, конкурсну комісію з проведення конкурсу на зайняття посади головного лікаря Комунального закладу "Галицька центральна районна лікарня" визначено в такому складі: від органу управління: ОСОБА_8 - заступник голови районної ради, голова комісії; ОСОБА_9 - заступник голови районної державної адміністрації, секретар комісії; від трудового колективу: ОСОБА_7 - лікар-хірург Комунального закладу "Галицька центральна районна лікарня"; ОСОБА_10 - голова профспілкового комітету Комунального закладу "Галицька центральна районна лікарня"; від Громадської ради при Галицькій РДА: ОСОБА_6 - заступник голови Громадської ради при Галицькій РДА, голова Галицької районної організації "Союз Українок"; ОСОБА_4 - член Громадської ради при Галицькій РДА, представник громадської організації "Галич Майдан" (а.с.117 том І).

Згідно Протоколу №2 конкурсною комісією допущено та визнано учасниками конкурсу ОСОБА_2, ОСОБА_13, ОСОБА_1, ОСОБА_3 (а.с.30-33 том І).

22.10.2018, на засіданні конкурсної комісії, здійснено розгляд конкурсної пропозиції учасників конкурсу на зайняття посади головного лікаря Комунального закладу "Галицька центральна районна лікарня", проведено співбесіди з учасниками конкурсу та врахування відповідності учасника конкурсу і його конкурсної пропозиції встановленим вимогам, про що свідчить наявний в матеріалах справи Протокол №3 від 22.10.2018 (а.с.35-39 том І).

Так, відповідно до пункту 34 Порядку №1094 конкурсна комісія заслуховує на засіданні конкурсну пропозицію учасника конкурсу, проводить з ним співбесіду та враховує відповідність учасника конкурсу та його конкурсної пропозиції встановленим вимогам.

Під час прийняття рішень за результатами конкурсу конкурсна комісія враховує здатність учасників конкурсу висловлювати свої думки, уміння викладати інформацію, комунікабельність, тактовність, ділові та вольові якості, готовність брати на себе відповідальність, уміння аналізувати проблеми і налагоджувати ділові зв'язки, виявляти творчий підхід до роботи, доброчесність (у тому числі академічну), емоційну врівноваженість (пункт 35 Порядку №1094).

Згідно пункту 38 Порядку №1094 за результатами заслуховування конкурсних пропозицій і проведених співбесід конкурсна комісія шляхом голосування відбирає з числа учасників конкурсу одну кандидатуру, яка відповідає встановленим вимогам, - переможця конкурсу, після чого вносить відповідне подання керівникові органу управління, що здійснює призначення переможця конкурсу на посаду керівника закладу.

Тобто, рішення про підтримання чи не підтримання учасника конкурсу член комісії приймає на етапі визначення переможця конкурсу, а саме після заслуховування на засіданні конкурсних пропозицій учасника конкурсу та проведення з ним співбесіди.

Суд звертає увагу на те, що в зв'язку з відсутністю пропозицій трудового колективу Комунального закладу "Галицька центральна районна лікарня" щодо кандидатур до складу членів конкурсної комісії з проведення конкурсу на зайняття посади головного лікаря Комунального закладу "Галицька центральна районна лікарня", спільними розпорядженнями Галицької РДА та Галицької районної ради двічі оголошувалось про повторний початок формування конкурсної комісії з проведення конкурсу на зайняття посади головного лікаря вказаного Комунального закладу. При цьому, від Громадської ради при Галицькій районній державній адміністрації після кожного такого оголошення про початок формування конкурсної комісії з проведення конкурсу на зайняття посади головного лікаря Комунального закладу "Галицька центральна районна лікарня" до Галицької районної ради надходили листи, зокрема 11.07.2018, 09.08.2018 та 03.09.2018, з проханням включити до складу конкурсної комісії з проведення конкурсу на зайняття посади головного лікаря Комунального закладу одних і тих же представників Громадської ради при Галицькій РДА - ОСОБА_6 та ОСОБА_4.

Окрім цього, у відповідь на листи Громадської організації "Галицьке медичне співтовариство" від 13.07.2018 №3-13/07/18 та від 20.08.2018 №6-20/08/18 щодо погодження на включення до складу конкурсної комісії з проведення конкурсу на зайняття посади головного лікаря Комунального закладу "Галицька центральна районна лікарня" члена організації ОСОБА_14, Громадська рада при Галицькій РДА двічі - листами від 09.08.2018 №36/02-31 та від 29.08.2018 №39/02-31 повідомляла про рекомендування включити до складу конкурсної комісії з проведення конкурсу на зайняття посади головного лікаря Комунального закладу "Галицька центральна районна лікарня" від консультативно-дорадчого органу - ОСОБА_6 та ОСОБА_4 (а.с.109-110 том ІІ).

В даному випадку, розгляд пропозиції учасників конкурсу на зайняття посади головного лікаря Комунального закладу "Галицька центральна районна лікарня", проведення співбесіди з учасниками конкурсу та врахування відповідності учасника конкурсу та його конкурсної пропозиції встановленим вимогам, здійснено на засіданні комісії з проведення конкурсу на зайняття посади головного лікаря Комунального закладу "Галицька центральна районна лікарня" 22.10.2018.

Натомість, координаційна рада Громадської організації "Галич Майдан" заздалегідь, 27.09.2018, висловила свою негативну позицію щодо одного з учасників конкурсу, тобто ще до подання учасниками конкурсу своїх заявок, до вирішення питання допустити та визначення чотирьох учасників такого конкурсу (ОСОБА_2, ОСОБА_13, ОСОБА_1, ОСОБА_3), а також заслуховування на засіданні комісії конкурсних пропозицій учасників конкурсу та проведення з ними співбесіди 22.10.2018. Вказане, на переконання суду, може свідчити про суперечність встановленим пунктом 3 Порядку принципам проведення конкурсу на зайняття посади керівника державного, комунального закладу охорони здоров'я.

Щодо доводів позивачів про те, що ОСОБА_4 на момент проведення конкурсу (09.10.2018 і 22.10.2018) не являвся представником Громадської ради при Галицькій РДА, оскільки його кандидатура була відкликана, а отже не мав законних підстав перебувати у складі конкурсної комісії з проведення конкурсу на зайняття посади головного лікаря Комунального закладу "Галицька центральна районна лікарня" і користуватися правом голосу, суд вважає за необхідне зазначити наступне.

Постановою Кабінету Міністрів України від 03.11.2010 за №996 затверджено Типове Положення про громадську раду при міністерстві, іншому центральному органі виконавчої влади, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласній, Київській та Севастопольській міській, районній, районній у мм. Києві та Севастополі державній адміністрації (надалі по тексту також - Положення №996).

Відповідно до пункту 6 Положення №996 до складу громадської ради можуть бути обрані представники громадських об'єднань, релігійних, благодійних організацій, творчих спілок, професійних спілок та їх об'єднань, асоціацій, організацій роботодавців та їх об'єднань, недержавних засобів масової інформації.

Судом встановлено, що ОСОБА_4 на засіданні конкурсної комісії з проведення конкурсу на зайняття посади головного лікаря Комунального закладу "Галицька центральна районна лікарня", відповідно до Протоколу №1 від 10.09.2018, Протоколу №2 від 09.10.2018 і №3 від 22.10.2018 брав участь як представник Громадської організації "Галич Майдан", членом Громадської ради при Галицькій РДА (а.с.17-18, 30-33, 35-39 том І).

Як стверджують позивачі та підтверджується матеріалами справи, на засіданні координаційної ради Громадської організації "Галич Майдан", яке відбулося 27.09.2018, вирішено, зокрема, виключити ОСОБА_4 як представника Громадської організації "Галич Майдан" з Громадської ради при Галицькій РДА та конкурсної комісії з проведення конкурсу на зайняття посади головного лікаря Комунального закладу "Галицька центральна районна лікарня", і делегувати ОСОБА_5, як представника Громадської організації "Галич Майдан" в Громадську раду при Галицькій РДА та конкурсну комісію з проведення конкурсу на зайняття посади головного лікаря комунального закладу "Галицька центральна районна лікарня" (а.с.20-22 том І).

За наслідками вказаних обставин, Громадська організація "Галич Майдан" направила голові Галицької РДА та голові Галицької районної ради лист від 28.09.2018 за №16, в якому зазначила про відкликання кандидатури пропонованого представника до складу Громадської ради при Галицькій РДА та комісії з проведення конкурсу на зайняття посади головного лікаря Комунального закладу "Галицька центральна районна лікарня" ОСОБА_4, та просила внести зміни до складу комісії, включивши до неї представника Громадської організації "Галич Майдан" ОСОБА_5 (а.с.120 том І).

Так, за приписами пункту 10 Положення №996 членство в громадській раді припиняється на підставі рішення громадської ради, зокрема, у разі систематичної відсутності члена громадської ради на її засіданнях без поважних причин (більше ніж два рази підряд), а також у разі надходження повідомлення від інституту громадянського суспільства за підписом керівника, якщо інше не передбачено його установчими документами, про відкликання свого представника та припинення його членства в громадській раді.

Наведені норми відображені у Положенні про громадську раду при районній державній адміністрації, затвердженого розпорядженням районної державної адміністрації від 27.03.2017 за №201, яке міститься в матеріалах адміністративної справи (а.с.141-144 том І).

Таким чином, виходячи з наведених положень, суд зазначає, що саме на підставі рішення громадської ради про припинення членства припиняється членство в громадській раді той чи іншої особи, і підставою для прийняття такого рішення, у даному випадку, є надходження повідомлення від інституту громадянського суспільства про відкликання свого представника та припинення його членства в громадській раді.

З'ясовані обставини свідчать, що Галицька РДА у відповідності до пункту 10 вказаного Положення, підставно направила 03.10.2018 голові Громадської ради при Галицькій РДА лист Громадської організації "Галич Майдан" від 28.09.2018 №16 для розгляду, так як саме Громадська рада приймає рішення про припинення членства, а районна державна адміністрації лише здійснює виконання такого рішення (а.с.121 том І).

Суд звертає увагу, що питання щодо припинення членства в громадській раді ОСОБА_4, розглянуто на засіданні Громадської ради при Галицькій РДА, яке відбулося 04.10.2018, що підтверджується наявним в матеріалах справи Протоколом №6 (а.с.126-128 том І).

Досліджуючи вищевказаний Протокол №6 від 04.10.2018, судом встановлено наступні обставини.

Так, по першому питанню, зокрема, слухали ОСОБА_15 про припинення членства в громадській раді ОСОБА_4 та введення в склад громадської ради ОСОБА_5 на підставі звернення Громадської організації "Галич Майдан" від 01.10.2018 за №17, а також припинення членства в громадській раді з причини систематичної відсутності члена громадської ради на її засіданнях без поважних причин (більш ніж два рази) ОСОБА_11, голова організації "Благодійне товариство милосердя імені Андрея Шептицького".

Варто відмітити, що питання про припинення членства ОСОБА_4 і ОСОБА_11 розглядалося окремо.

За результатами розгляду питання щодо ОСОБА_4, вирішено інформацію про звернення Громадської організації "Галич Майдан" про делегування до складу громадської ради ОСОБА_5, взяти до відома; а щодо ОСОБА_11 - припинити членство в громадській раді з причини систематичної відсутності члена громадської ради на її засіданнях без поважних причин (більш ніж два рази) ОСОБА_11, голова організації "Благодійне товариство милосердя імені Андрея Шептицького" (а.с.126-128 том І).

Отже, з урахуванням вищевказаного, суд зазначає, що питання про припинення членства в громадській раді ОСОБА_4, на засіданні Громадської ради при Галицькій РДА, відповідно до Протоколу №6 від 04.10.2018, так і не вирішено, а тільки вирішено взяти до відома інформацію про звернення Громадської організації "Галич Майдан" щодо делегування до складу громадської ради ОСОБА_5

На переконання суду таке формулювання результатів голосування як "інформацію про звернення Громадської організації "Галич Майдан" про делегування до складу громадської ради ОСОБА_5, взяти до відома", не може вважатися рішення громадської ради про припинення членства в громадській раді ОСОБА_4

Варто відзначити, що згідно рішення №21 від 04.10.2018 про внесення змін до персонального складу громадської ради при Галицькій районній державній адміністрації вирішено - інформацію про звернення Громадської організації "Галич Майдан" щодо делегування до складу громадської ради ОСОБА_5, взяти до відома (пункт 1). При цьому, пунктом 2 того ж рішення чітко визначено припинити членство в громадській раді ОСОБА_11 з причини систематичної відсутності члена громадської ради на її засіданнях без поважних причин (а.с.129, 130 том І).

Таким чином, суд дійшов висновку, що рішення Громадської ради при Галицькій РДА від 04.10.2018 за №21, не слід розглядати як рішення про припинення членства ОСОБА_4 в Громадській раді, так як дане рішення не містить відповідного пункту про припинення членства ОСОБА_4 в Громадській раді.

Інших доказів на підтвердження обставини припинення членства ОСОБА_4 в Громадській раді при Галицькій РДА, сторонами суду не надано.

Як свідчить зміст розпорядження Галицької РДА №764 від 05.10.2018 "Про новий склад громадської ради при районній державній адміністрації", яким затверджено склад Громадської ради при районній державній адміністрації у новій редакції, таке розпорядження прийнято саме на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 03.11.2010 №996 "Про забезпечення участі громадськості у формуванні та реалізації державної політики", з урахуванням протоколу засідання Громадської ради при районній державній адміністрації від 04.10.2018 та рішення Громадської ради при районній державній адміністрації №21 від 04.10.2018 (а.с.118 том І).

Беручи до уваги висновок суду про те, що Протокол №6 від 04.10.2018 та Рішення №21 від 04.10.2018 (пункт 1) не є доказом для підтвердження припинення членства ОСОБА_4 у Громадській раді при Галицькій РДА, а також те, що розпорядження Галицької РДА №764 від 05.10.2018 прийнято з урахуванням вказаного протоколу №6 та рішення №21 від 04.10.2018, суд не може вважати розпорядження Галицької РДА №764 від 05.10.2018 "Про новий склад громадської ради при районній державній адміністрації", як належний та допустимий доказ при розгляді даної адміністративної справи в частині припинення членства ОСОБА_4

Стосовно рішення Громадської ради при Галицькій РДА від 04.10.2018 №22 "Про заміну представника Громадської ради при РДА у складі конкурсної комісії з проведення конкурсу на заміщення посади головного лікаря Комунального закладу "Галицька центральна районна лікарня", згідно якого вирішено звернутись до голів районної державної адміністрації та районної ради з клопотанням про заміну представника Громадської ради при Галицькій РДА у складі конкурсної комісії на заміщення посади головного лікаря Комунального закладу "Галицька центральна районна лікарня", вивівши ОСОБА_4 та ввівши представника від громадської ради ОСОБА_5, то суд вказує на наступне.

Відповідно до пункту 16 Порядку персональний склад конкурсної комісії, у тому числі голова та секретар конкурсної комісії, затверджуються рішенням органу управління. Зміни до складу конкурсної комісії вносяться рішенням органу управління.

Враховуючи те, що згідно рішення Галицької районної ради 22 сесії від 06.06.2018 "Про проведення конкурсу на зайняття посади головного лікаря комунального закладу "Галицька центральна районна лікарня" визначено уповноваженим органом управління для проведення конкурсу зайняття посади головного лікаря Комунального закладу "Галицька центральна районна лікарня" Галицьку районну раду в особі голови районної ради та Галицьку РДА в особі голови районної державної адміністрації шляхом прийняття спільних розпоряджень, а також те, що склад конкурсної комісії з проведення конкурсу на зайняття посади головного лікаря Комунального закладу затверджений спільним розпорядженням голів Галицької РДА та Галицької районної ради від 05.09.2018 №669/88, то внесення змін до складу конкурсної комісії може здійснюватися лише на підставі спільного рішення голів Галицької РДА та Галицької районної ради як органу управління, за умови наявності передбачених Порядком №1094 підстав для таких змін.

Порядок та підстави для зміни чи припинення повноважень члена або членів конкурсної комісії визначені пунктами 17-19 Порядку №1094.

Так, відповідно до пункту 17 вказаного Порядку членом конкурсної комісії не може бути особа, щодо якої є документально підтверджена інформація про: наявність судимості за вчинення умисного злочину, якщо така судимість не погашена або не знята в установленому законом порядку; накладення адміністративного стягнення за корупційне або пов'язане з корупцією правопорушення - протягом трьох років з дня набрання відповідним рішенням суду законної сили; наявність конфлікту інтересів.

Згідно пункту 18 Порядку №1094 під час виникнення у члена конкурсної комісії обставин, передбачених пунктом 17 цього Порядку, такий член конкурсної комісії зобов'язаний невідкладно самостійно подати органові управління письмову заяву про самовідвід. У разі неподання зазначеної інформації член конкурсної комісії несе відповідальність згідно із законодавством. У разі виникнення (виявлення) у члена конкурсної комісії обставин, передбачених пунктом 17 цього Порядку, після формування складу конкурсної комісії такий член конкурсної комісії підлягає заміні відповідним суб'єктом подання, який запропонував кандидатуру зазначеного члена конкурсної комісії, не пізніше наступного робочого дня після встановлення (виявлення) зазначених обставин.

Повноваження члена конкурсної комісії припиняються рішенням органу управління у разі, коли ним пропущено без поважних причин два або більше засідань конкурсної комісії підряд. Поважними причинами відсутності члена конкурсної комісії на її засіданні є відрядження, тимчасова непрацездатність, відпустка (пункт 19 Порядку №1094).

З огляду на зміст вищевказаних положень Порядку №1094, перелік підстав для заміни члена конкурсної комісії чи припинення його повноважень є вичерпним.

В даному випадку, згідно наявної в матеріалах справи копії листа Громадської організації "Галич Майдан" від 28.09.2018 №16 вказана організація відкликає кандидатуру пропонованого представника до складу Громадської ради при Галицькій РДА та комісії з проведення конкурсу на зайняття посади головного лікаря Комунального закладу "Галицька центральна районна лікарня" ОСОБА_4, так як його особиста думка цілковито суперечить позиції більшості членів Громадської організації "Галич Майдан" (а.с.120 том І).

Також, в матеріалах справи наявна копія протоколу засідання координаційної ради Громадської організації "Галич Майдан" від 27.09.2018, в якій голова даної організації ОСОБА_15 повідомив про виключення з складу Громадської ради при Галицькій РДА та комісії з проведення конкурсу на зайняття посади головного лікаря Комунального закладу "Галицька центральна районна лікарня" ОСОБА_4 за те, що останній у своєму виступі наголосив, що категорично не буде виконувати рішення Громадської організації "Галич Майдан", а буде керуватись тільки власною думкою (а.с.20-23 том І).

Суд звертає увагу на те, що вичерпний перелік підстав для заміни члена конкурсної комісії чи припинення його повноважень, визначений пунктами 17-19 Порядку №1094, не містить такої підстави як суперечність позиції члена комісії більшості членів організації, яка його делегувала.

Слід відмітити, що на час проведення 22.10.2018 засідання конкурсної комісії з проведення конкурсу на зайняття посади головного лікаря Комунального закладу "Галицька центральна районна лікарня" та прийняття Протоколу №3 від 22.10.2018, згідно якого переможцем конкурсу на посаду головного лікаря вказаного Комунального закладу визначено ОСОБА_3, жодних рішень органу управління щодо внесення змін до складу конкурсної комісії прийнято не було.

А тому, конкурсна комісія з проведення конкурсу на зайняття посади головного лікаря Комунального закладу "Галицька центральна районна лікарня" в складі, затвердженому 05.09.2018 спільним розпорядженням голів Галицької РДА та Галицької районної ради №669/88, була наділена визначеними Порядком №1094, відповідними повноваженнями, в тому числі щодо голосування за учасників конкурсу та визначення відповідного переможця такого конкурсу.

Оцінюючи в сукупності наведені норми права та встановлені обставини, суд дійшов висновку про правомірність перебування ОСОБА_4 в складі комісії з проведення конкурсу на зайняття посади головного лікаря Комунального закладу "Галицька центральна районна лікарня", оскільки членство його у Громадській раді при Галицькій РДА належним чином не припинено, і на момент проведення конкурсу 22.10.2018 відсутнє рішення органу управління про зміну чи припинення повноважень ОСОБА_4

Відповідно до частин 1, 2 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

В той же час, в адміністративному судочинстві діє принцип офіційного з'ясування усіх обставин справи, який полягає в активній позиції суду щодо з'ясування всіх обставин у справі (пункт 4 частини 3 статті 2, частини 2, 4 статті 9, частина 3 статті 77, частина 6 статті 94 КАС України).

В розгляді даної справи суд вжив вичерпні заходи для з'ясування усіх обставин у справі, в тому числі зібрав необхідні докази за власної ініціативи.

Враховуючи вищевикладене, суд вважає Протокол №3 засідання конкурсної комісії з проведення конкурсу на зайняття посади головного лікаря Комунального закладу "Галицька центральна районна лікарня" від 22.10.2018 таким, який прийнятий в межах повноважень та у спосіб, передбачений законодавством України.

З урахуванням коментованого, суд дійшов висновку про необґрунтованість адміністративного позову в цілому, а позовні вимоги такими, що не підлягають до задоволення.

Зважаючи на висновок суду про необґрунтованість адміністративного позову в силу вимог статті 139 КАС України судовий збір не підлягає стягненню із відповідачів суб'єктів владних повноважень.

Учасниками справи не подано до суду будь-яких доказів про понесення ними інших витрат, пов'язаних з розглядом справи, відтак у суду відсутні підстави для вирішення питання щодо їх розподілу.

На підставі статті 129-1 Конституції України, керуючись статями 241-246, 255, 262, 295, 297, підпункту 15.5 пункту 15 частини 1 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

В задоволенні позову відмовити.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження рішення суду, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Учасники справи:

Позивач 1 - ОСОБА_1 (реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1) АДРЕСА_3.

Позивач 2 - ОСОБА_2 (реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_2), площа АДРЕСА_1.

Відповідач 1 - Галицька районна державна адміністрація (ідентифікаційний код юридичної особи 23806119), площа Волі, 1, м. Галич, Івано-Франківська область, 77100.

Відповідач 2 - Галицька районна рада (ідентифікаційний код юридичної особи 04054375), площа Волі, 1, м. Галич, Івано-Франківська область, 77100.

Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні відповідачів - ОСОБА_3 (реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_3), АДРЕСА_2.

Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні позивачів - Громадська організація "Галич Майдан" (ідентифікаційний код юридичної особи 39217282), Майдан Різдва, 16, м. Галич, Івано-Франківська область, 77100.

Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні позивачів - Громадська рада при Галицькій районній державній адміністрації, площа Волі, 1, м. Галич, Івано-Франківська область, 77100.

Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні позивачів - Галицька районна організація профспілки працівників охорони здоров'я України (ідентифікаційний код юридичної особи 00384331), вул. Н. Вівчаренко, 36, м. Галич, Івано-Франківська область, 77100.

Суддя /підпис/ Чуприна О.В.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.02.2019
Оприлюднено05.02.2019
Номер документу79579170
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —0940/2222/18

Постанова від 03.06.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шинкар Тетяна Ігорівна

Ухвала від 03.05.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шинкар Тетяна Ігорівна

Ухвала від 18.04.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шинкар Тетяна Ігорівна

Ухвала від 25.03.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шинкар Тетяна Ігорівна

Рішення від 04.02.2019

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Чуприна О.В.

Ухвала від 10.01.2019

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Чуприна О.В.

Ухвала від 05.12.2018

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Чуприна О.В.

Ухвала від 22.11.2018

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Чуприна О.В.

Ухвала від 22.11.2018

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Чуприна О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні