Постанова
від 03.06.2019 по справі 0940/2222/18
ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

03 червня 2019 рокуЛьвів№ 857/3143/19

Восьмий апеляційний адміністративний суд у складі:

судді-доповідача Шинкар Т.І.,

суддів Пліша М.А.,

Макарика В.Я.,

секретаря судового засідання Цар М.М.,

розглянувши у судовому засіданні в м.Львові апеляційну скаргу ОСОБА_1 та ОСОБА_2 на рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду (головуючий суддя Чуприна О.В.), ухвалене в порядку письмового провадження у м.Івано-Франківську 04 лютого 2019 року у справі № 0940/2222/18 за позовом ОСОБА_1 , ОСОБА_2 до Галицької районної державної адміністрації, Галицької районної ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідачів, ОСОБА_3 , треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивачів: Громадська організація Галич - Майдан , Громадська рада при Галицькій районній державній адміністрації, Галицька районна організація профспілки працівників охорони здоров`я України про визнання протиправним та скасування рішення конкурсної комісії,

В С Т А Н О В И В:

20.11.2018 ОСОБА_1 , ОСОБА_2 звернулись в суд з позовом до Галицької районної державної адміністрації, Галицької районної ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідачів, ОСОБА_3 , треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивачів: Громадська організація Галич - Майдан , Громадська рада при Галицькій районній державній адміністрації, Галицька районна організація профспілки працівників охорони здоров`я України, просили визнати протиправним та скасувати рішення - Протокол №3 засідання конкурсної комісії з проведення конкурсу на зайняття посади головного лікаря Комунального закладу Галицька центральна районна лікарня від 22.10.2018 про оголошення переможцем конкурсу на посаду головного лікаря комунального закладу Галицька центральна районна лікарня ОСОБА_3

Рішенням Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 04 лютого 2019 року в задоволенні позову відмовлено.

Відмовляючи в задоволенні позовних вимог, суд першої інстанції виходив з того, що органом управління при проведенні конкурсу на зайняття посади керівника комунального закладу охорони здоров`я в розумінні приписів Порядку №1094 являється Галицька районна рада та Галицька РДА. Судом першої інстанції встановлено, що ОСОБА_4 на засіданні конкурсної комісії з проведення конкурсу на зайняття посади головного лікаря Комунального закладу Галицька центральна районна лікарня , відповідно до Протоколу №1 від 10.09.2018, Протоколу №2 від 09.10.2018 і №3 від 22.10.2018 брав участь як представник Громадської організації Галич - Майдан , член Громадської ради при Галицькій РДА. Суд першої інстанції зазначив, що саме на підставі рішення громадської ради про припинення членства припиняється членство в громадській раді тої чи іншої особи, і підставою для прийняття такого рішення, у даному випадку, є надходження повідомлення від інституту громадянського суспільства про відкликання свого представника та припинення його членства в громадській раді. Суд першої інстанції вказав, що питання про припинення членства в громадській раді ОСОБА_4 на засіданні Громадської ради при Галицькій РДА, відповідно до Протоколу №6 від 04.10.2018 так і не вирішено, а лише вирішено взяти до відома інформацію про звернення Громадської організації Галич - Майдан щодо делегування до складу громадської ради ОСОБА_5 Суд першої інстанції дійшов висновку, що рішення Громадської ради при Галицькій РДА від 04.10.2018 за №21, не слід розглядати як рішення про припинення членства ОСОБА_4 в Громадській раді, так як дане рішення не містить відповідного пункту про таке припинення. Також зазначив, що внесення змін до складу конкурсної комісії може здійснюватися лише на підставі спільного рішення голів Галицької РДА та Галицької районної ради як органу управління, за умови наявності передбачених Порядком №1094 підстав для таких змін. Суд першої інстанції звернув увагу на те, що вичерпний перелік підстав для заміни члена конкурсної комісії чи припинення його повноважень, визначений пунктами 17-19 Порядку №1094, не містить такої підстави як суперечність позиції члена комісії більшості членів організації, яка його делегувала. Оцінюючи в сукупності норми права та встановлені обставини, суд першої інстанції дійшов висновку про правомірність перебування ОСОБА_4 в складі комісії з проведення конкурсу на зайняття посади головного лікаря Комунального закладу Галицька центральна районна лікарня , оскільки членство його у Громадській раді при Галицькій РДА належним чином не припинено, і на момент проведення конкурсу 22.10.2018 відсутнє рішення органу управління про зміну чи припинення повноважень ОСОБА_4 .

Не погоджуючись з рішенням суду першої інстанції, ОСОБА_1 та ОСОБА_2 подали апеляційну скаргу, просять скасувати рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 04 лютого 2019 року та прийняти нове, яким позов задовольнити. Апеляційну скаргу мотивовано тим, що Громадська організація Галич - Майдан звернулась з відповідним листом та рішенням про відкликання кандидатури ОСОБА_4 зі складу громадської ради та комісії з проведення конкурсу на зайняття вакантної посади головного лікаря та надання нового представника в склад ради та комісії ОСОБА_5 ., Галицька районна рада отримала відповідний лист та протокол 01.10.2018. Скаржники вказують, що громадська рада при Галицькій РДА звернулась з листом від 05.10.2018 та доданим до листа рішенням громадської ради при Галицькій РДА від 04.10.2018 до Галицької РДА та Галицької районної ради. Скаржники звертають увагу, що Галицька РДА розпорядженням від 05.10.2018 №764 затвердила новий склад громадської ради при районній державній адміністрації, змінивши члена громадської організації ОСОБА_4 на ОСОБА_5 Вказане розпорядження, на переконання скаржників, є обов`язковим до виконання на відповідній території всіма органами, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами та громадянами, та є рішенням органу управління, що не було взято до уваги судом першої інстанції.

Галицька районна рада подала відзив на апеляційну скаргу зазначивши, що клопотання від громадської ради при Галицькій РДА про заміну представника громадської ради у складі конкурсної комісії на заміщення посади головного лікаря з необхідними документами, а саме з розпорядженням Галицької РДА про зміни в складі громадської ради та затвердження нового складу такої, рішенням про припинення членства ОСОБА_4 у вказаному консультативно-дорадчому органі не надходило. Вказує, що рішення про припинення членства ОСОБА_4 в громадській раді при Галицькій РДА не було прийнято.

В судовому засіданні скаржники та представник скаржників апеляційну скаргу підтримали, представник Галицької районної ради щодо апеляційної скарги заперечив, просив залишити в силі рішення суду першої інстанції, інші учасники справи в судове засідання не з`явились, належним чином повідомленні про дату, час і місце розгляду справи, що відповідно до частини 2 статті 313 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) не перешкоджає розгляду справи.

Відповідно до статті 242 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи. Судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, визначеному цим Кодексом.

Суд апеляційної інстанції, переглядаючи справу за наявними у ній доказами та перевіряючи законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції, в межах доводів та вимог апеляційної скарги, дослідивши докази, що стосуються фактів, на які посилаються учасники справи, приходить до переконання, що оскаржуване рішення суду першої інстанції вимогам ст.242 КАС України відповідає.

З матеріалів справи судом першої інстанції встановлено, що рішенням Галицької районної ради Івано-Франківської області 22 сесії сьомого скликання від 06.06.2018 Про проведення конкурсу на зайняття посади головного лікаря Комунального закладу Галицька центральна районна лікарня вирішено визначити уповноваженим органом управління Комунального закладу Галицька центральна районна лікарня для проведення конкурсу на зайняття посади керівника Комунального закладу Галицька центральна районна лікарня - Галицьку районну раду в особі голови районної ради та Галицьку РДА в особі голови районної державної адміністрації шляхом прийняття спільних розпоряджень; доручено голові районної ради та районної державної адміністрації оголосити і провести конкурс на зайняття посади головного лікаря Комунального закладу Галицька центральна районна лікарня у визначені законодавством терміни (т.1 а.с.157).

04.07.2018 Галицькою РДА та Галицькою районною радою видано спільне розпорядження №472/54 Про проведення конкурсу та оголошення початку формування конкурсної комісії з проведення конкурсу на зайняття посади головного лікаря Комунального закладу Галицька центральна районна лікарня (т.1 а.с.111-112).

У зв`язку з відсутністю пропозицій трудового колективу Комунального закладу Галицька центральна районна лікарня щодо кандидатур до складу членів конкурсної комісії з проведення конкурсу на зайняття посади головного лікаря, 16.08.2018 Галицькою РДА та Галицькою районною радою видано спільне розпорядження №576/79 Про внесення змін до спільного розпорядження районної державної адміністрації та районної ради від 04.07.2018 №472/54 (т.1 а.с.113-114).

Спільним розпорядженням Галицької РДА та Галицької районної ради від 05.09.2018 №669/88 створено конкурсну комісію з проведення конкурсу на зайняття посади головного лікаря комунального закладу Галицька центральна районна лікарня та затверджено персональний склад в кількості шести осіб.

До складу вказаної конкурсної комісії від громадської ради при Галицькій районній державній адміністрації ввійшли ОСОБА_6 та ОСОБА_4 - член громадської ради при Галицькій районній державній адміністрації, представник громадської організації Галич - Майдан .

Відповідно до протоколу засідання координаційної ради громадської організації Галич - Майдан від 27.09.2018 постановлено виключити ОСОБА_4 як представника ГО Галич - Майдан з громадської ради при райдержадміністрації та конкурсної комісії проведення конкурсу на зайняття посади головного лікаря КЗ Галицька ЦРЛ (т.1 а.с.193-195).

Листом від 28.09.2018 №16 Громадська організація Галич - Майдан повідомила Голову Галицької РДА та Голову Галицької районної ради про відкликання кандидатури пропонованого представника до складу громадської ради при РДА та комісії з проведення конкурсу на зайняття вакантної посади головного лікаря КЗ Галицька ЦРЛ п. ОСОБА_4 так як його особиста думка цілковито суперечить позиції більшості членів ГО Галич - Майдан , надавши протокол від 27.09.2018 (т.1 а.с.19).

Листом від 28.09.2018 №16 Громадська організація Галич - Майдан повідомила Галицьку районну державну адміністрацію про те, що відповідно до рішення координаційної ради ГО Галич - Майдан відкликає кандидатуру пропонованого представника для складу громадської ради при РДА та комісії з проведення конкурсу на зайняття вакантної посади головного лікаря КЗ Галицька ЦРЛ п. ОСОБА_4 так як його особиста думка цілковито суперечить позиції більшості членів ГО Галич - Майдан . ГО Галич - Майдан просило внести зміни до складу комісії, включивши до неї представником ГО Галич - Майдан ОСОБА_5 (т.1 а.с.133).

Вказаний лист та долучений до нього протокол від 27.09.2018 Галицька районна державна адміністрація направила Громадській раді при районній державній адміністрації на розгляд (т.1 а.с.121), про що листом від 03.10.2018 повідомлено голову ГО Галич - Майдан (т.1 а.с.122).

Рішенням Громадської ради при Галицькій районній державній адміністрації від 04.10.2018 №21 за результатами розгляду звернення ГО Галич - Майдан від 01.10.2018 №17 та листа Галицької РДА від 03.10.2018 №2161/01-53/139 щодо відкликання зі складу громадської ради делегованого представника ОСОБА_4 та включення до складу консультативно-дорадчого органу від вказаної організації ОСОБА_7 , вирішено взяти до відома інформацію про звернення ГО Галич - Майдан щодо делегування до складу громадської ради ОСОБА_5 , припинити членство в громадській раді з причин систематичної відсутності члена громадської ради на її засіданнях без поважних причин (більше ніж два рази) ОСОБА_8 , повідомити голову районної державної адміністрації про внесення змін у персональний склад громадської ради при районній державній адміністрації (т.1 а.с.130).

Відповідно до Протоколу засідання Громадської ради при Галицькій районній державній адміністрації від 04.10.2018 №6 та Рішення від 04.10.2018 №22 вирішено звернутись до керівництва районної ради та районної державної адміністрації з клопотанням про заміну представника громадської ради при Галицькій РДА у складі конкурсної комісії на заміщення посади головного лікаря КЗ Галицька ЦРЛ , вивівши ОСОБА_4 та ввівши представника від громадської ради ОСОБА_5 (т.1 а.с.128-129).

Листом від 05.10.2018 №42/02-31 Громадська рада при Галицькій районній державній адміністрації поінформувала Голову районної державної адміністрації та Голову районної ради про засідання 04.10.2018 та про прийняте рішення від 04.10.2018 №22 (т.1 а.с.131), а також листом від 05.10.2018 №42/02-31 окремо повідомлено про внесення змін до персонального складу громадської ради при Галицькій РДА на підставі рішення №21 від 04.10.2018 (т.1 а.с.132).

Розпорядженням Галицької РДА від 05.10.2018 №764 Про новий склад громадської ради при районній державній адміністрації , враховуючи протокол засідання громадської ради при районній державній адміністрації від 04.10.2018, рішення громадської ради №21 від 04.10.2018, затверджено склад громадської ради при районній державній адміністрації у новій редакції.

Як вбачається з додатку до Розпорядженням Галицької РДА від 05.10.2018 №764 до складу громадської ради при районній державній адміністрації включено ОСОБА_5 - члена ГО Галич - Майдан (т.1 а.с.202).

Згідно з Протоколом №3 засідання конкурсної комісії з проведення конкурсу на зайняття посади головного лікаря КЗ Галицька ЦРЛ від 22.10.2018 до порядку денного комісії включені питання про розгляд конкурсної пропозиції учасників конкурсу, проведення співбесіди з учасниками конкурсу та врахування відповідності учасника конкурсу та його конкурсної пропозиції встановленим вимогам, ухвалення рішення про затвердження результатів конкурсу на зайняття посади головного лікаря КЗ Галицька ЦРЛ . За результатами засідання вирішено за результатами голосування переможцем конкурсу на посаду головного лікаря КЗ Галицька ЦРЛ визнати ОСОБА_3 , доручити голові комісії підготувати подання голові районної адміністрації та голові районної ради щодо переможця конкурсу і рекомендувати призначити на посаду головного лікаря КЗ Галицька ЦРЛ ОСОБА_3 та укласти з ним контракт.

Вважаючи, що оскільки в засіданні комісії брав участь член комісії ОСОБА_4 , який не мав на це законного права і голос якого вплинув на результат волевиявлення комісії, а рішення засідання конкурсної комісії з проведення конкурсу на зайняття посади головного лікаря КЗ Галицька ЦРЛ від 22.10.2018, оформлене протоколом №3, є незаконним та таким, що підлягає скасуванню, ОСОБА_1 , ОСОБА_2 звернулись із позовом до суду.

Перевіряючи законність та обґрунтованість оскаржуваного рішення суду першої інстанції, суд апеляційної інстанції виходить з наступного.

Враховуючи вимоги частини 2 статті 19 Конституції України та частини 2 статті 2 КАС України, законодавцем визначено критерії для оцінювання рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень, які одночасно є принципами адміністративної процедури, що вироблені у практиці європейських країн.

Правові, організаційні, економічні та соціальні засади охорони здоров`я в Україні визначають Основи законодавства України про охорону здоров`я від 19.11.1992 № 2801-XII, в редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин, статтею 16 яких встановлено, що держава сприяє розвитку закладів охорони здоров`я усіх форм власності. Порядок створення, припинення закладів охорони здоров`я, особливості діяльності та класифікація закладів визначаються законом. Заклад охорони здоров`я провадить свою діяльність на підставі статуту (положення), що затверджується власником закладу (уповноваженим ним органом). Залежно від форми власності заклади охорони здоров`я утворюються та функціонують як державні, комунальні, приватні чи засновані на змішаній формі власності.

Частинами 8 та 9 статті 16 Основ законодавства України про охорону здоров`я встановлено, що призначення на посаду та звільнення з посади керівника закладу охорони здоров`я здійснюються відповідно до законодавства. Керівники державних та комунальних закладів охорони здоров`я призначаються на посаду уповноваженим виконавчим органом управління власника закладу охорони здоров`я на конкурсній основі шляхом укладання з ними контракту на строк від трьох до п`яти років. Порядок проведення конкурсу на зайняття посади керівника державного, комунального закладу охорони здоров`я та порядок укладання контракту з керівником державного, комунального закладу охорони здоров`я, а також типова форма такого контракту затверджуються Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до Статуту КЗ Галицька ЦРЛ , затвердженого рішенням 12 сесії Галицької районної ради від 03.03.2017, Галицька центральна районна лікарня є комунальним закладом, засновником якого є територіальні громади Галицького району в особі Галицької районної ради, яка на підставі Закону України Про місцеве самоврядування в Україні делегує Галицькій районній державній адміністрації повноваження щодо управління лікарнею.

Пунктом 7.1 Статуту встановлено, що Галицька районна рада здійснює управління лікарнею відповідно до Статуту на основі поєднання прав Засновника щодо господарського використання свого майна і принципів самоврядування трудового колективу. Лікарню очолює головний лікар, який призначається сесією районної ради за поданням голови районної ради та голови районної державної адміністрації (на контрактній основі).

Відповідно до частини 9 статті 16 Основ законодавства України про охорону здоров`я Постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2017 року № 1094 затверджено Порядок проведення конкурсу на зайняття посади керівника державного, комунального закладу охорони здоров`я (далі - Порядок № 1094).

Пунктом 4 Порядку № 1094 встановлено, що підставою для проведення конкурсу є рішення органу управління, яке приймається протягом трьох робочих днів з моменту виникнення вакантної посади.

Згідно з пунктом 5 Порядку № 1094 конкурс складається з таких етапів: 1) прийняття рішення про проведення конкурсу; 2) формування конкурсної комісії (у разі необхідності оновлення її складу); 3) підготовка до проведення конкурсу (оприлюднення оголошення про проведення конкурсу, прийняття документів від осіб, які бажають взяти участь у конкурсі, перевірка поданих документів на відповідність установленим вимогам); 4) проведення конкурсу (заслуховування конкурсної пропозиції та проведення співбесіди з кандидатами (претендентами), визначення переможця конкурсу); 5) оприлюднення результатів конкурсу.

Відповідно до пункту 8 Порядку № 1094 для проведення конкурсу рішенням органу управління утворюється конкурсна комісія (постійно діюча або для проведення окремого конкурсу).

Конкурсна комісія утворюється рішенням органу управління не пізніше ніж через 20 днів після оприлюднення рішення про проведення конкурсу (пункт 9 Порядку № 1094).

Згідно з пунктом 11 Порядку № 1094 до складу конкурсної комісії входять у рівній кількості: представники органу управління; представники трудового колективу відповідного закладу, обрані на загальних зборах трудового колективу; представники громадської ради органу управління або особи (за згодою), делеговані громадськими об`єднаннями з питань захисту інтересів громадян у сфері охорони здоров`я та/або у сфері запобігання корупції і антикорупційної діяльності (за умови реєстрації таких громадських об`єднань не менш як за два роки до дати рішення про проведення конкурсу) та погоджені громадською радою при органі управління - по одній особі від кожного громадського об`єднання.

Відповідно до пункту 16 Порядку № 1094 персональний склад конкурсної комісії, у тому числі голова та секретар конкурсної комісії, затверджуються рішенням органу управління.

Згідно з статтею 22 Закону України Про місцеві державні адміністрації від 09.04.1999 № 586-XIV, в редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин, місцева державна адміністрація реалізовує державну політику в галузі охорони здоров`я, здійснює загальне керівництво закладами охорони здоров`я, організовує роботу медичних закладів по поданню допомоги населенню.

В свою чергу, повноваження органів місцевого самоврядування у сфері освіти, охорони здоров`я, культури, фізкультури і спорту, передбачені статтею 32 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні від 21.05.1997 № 280/97-ВР, відповідно до якої до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад, серед іншого, належать: власні (самоврядні) повноваження, зокрема, управління закладами освіти, охорони здоров`я, які належать територіальним громадам або передані їм.

Як визначено у рішенні Галицької районної ради Івано-Франківської області 22 сесії сьомого скликання від 06.06.2018 Про проведення конкурсу на зайняття посади головного лікаря Комунального закладу Галицька центральна районна лікарня уповноваженим органом управління для проведення конкурсу є Галицька районна рада в особі голови районної ради та Галицька РДА в особі голови районної державної адміністрації шляхом прийняття спільних розпоряджень.

Саме спільним розпорядженням Галицької РДА та Галицької районної ради від 05.09.2018 №669/88 створено конкурсну комісію з проведення конкурсу на зайняття посади головного лікаря комунального закладу Галицька центральна районна лікарня та затверджено персональний склад в кількості шести осіб до якого від громадської ради при Галицькій районній державній адміністрації ввійшов ОСОБА_4 - член громадської ради при Галицькій районній державній адміністрації, представник громадської організації Галич - Майдан .

Постановою Кабінету Міністрів України від 3 листопада 2010 року № 996 затверджено Типове положення про громадську раду при міністерстві, іншому центральному органі виконавчої влади, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласній, Київській та Севастопольській міській, районній, районній у мм. Києві та Севастополі державній адміністрації, в редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин, відповідно до пункту 1 якого громадська рада є тимчасовим консультативно-дорадчим органом, утвореним для сприяння участі громадськості у формуванні та реалізації державної політики.

Відповідно до пункту 6 Типового положення до складу громадської ради можуть бути обрані представники громадських об`єднань, релігійних, благодійних організацій, творчих спілок, професійних спілок та їх об`єднань, асоціацій, організацій роботодавців та їх об`єднань, недержавних засобів масової інформації (далі - інститути громадянського суспільства), які зареєстровані в установленому порядку і провадять діяльність на території України.

Пунктом 14 Типового положення встановлено, що основною формою роботи громадської ради є засідання, що проводяться у разі потреби, але не рідше ніж один раз на квартал. Позачергові засідання громадської ради можуть скликатися за ініціативою голови громадської ради, керівника органу або однієї третини загального складу її членів.

Згідно з пунктом 15 Типового положення рішення громадської ради приймається відкритим голосуванням простою більшістю голосів її членів, присутніх на засіданні. У разі рівного розподілу голосів вирішальним є голос головуючого на засіданні. Рішення громадської ради мають рекомендаційний характер і є обов`язковими для розгляду органом.

Рішення органу, прийняте за результатами розгляду пропозицій громадської ради, не пізніше ніж у десятиденний строк після його прийняття в обов`язковому порядку доводиться до відома членів громадської ради та громадськості шляхом його оприлюднення на офіційному веб-сайті органу та в інший прийнятний спосіб.

Інформація про прийняте рішення має містити відомості про врахування пропозицій громадської ради або причини їх відхилення.

Так, розпорядженням Галицької районної державної адміністрації від 27.03.2017 №201 затверджено Положення про громадську раду при районній державній адміністрації нормами якого продубльовано норми Типового положення.

Відповідно до пункту 10 Положення про громадську раду при районній державній адміністрації членство в громадській раді припиняється на підставі рішення громадської ради у разі: систематичної відсутності члена громадської ради на її засіданнях без поважних причин (більше ніж два рази підряд); повідомлення керівника інституту громадянського суспільства, якщо інше не передбачено його установчими документами, про відкликання свого представника та припинення його членства в громадській раді; скасування державної реєстрації інституту громадянського суспільства, представника якого обрано до складу громадської ради; неможливості члена громадської ради брати участь у роботі громадської ради за станом здоров`я, визнання у судовому порядку члена ради недієздатним або обмежено дієздатним; подання членом громадської ради відповідної заяви.

Пунктом 10 Типового положення встановлено, що зміни у складі громадської ради затверджуються рішенням органу на підставі протоколу засідання громадської ради. Орган оприлюднює відомості про такі зміни на своєму офіційному веб-сайті та в інший прийнятний спосіб протягом трьох робочих днів з моменту затвердження.

Пунктом 17 Регламенту громадської ради при Галицькій РДА затвердженого зборами громадської ради при Галицькій районній державній адміністрації, встановлено, що з кожного з розглянутих питань порядку денного засідання громадська рада має ухвалити рішення. Рішення ухвалюється в такій послідовності: ухвалення проекту рішення за основу, розгляд пропозицій та зауважень учасників засідання громадської ради до проекту ухваленого за основу, ухвалення проекту рішення в цілому з урахуванням прийнятих поправок та пропозицій.

Системний аналіз вказаних законодавчих положень дозволяє суду апеляційної інстанції дійти висновку, що припинення членство в громадській раді на підставі повідомлення керівника інституту громадянського суспільства про відкликання свого представника та припинення його членства в громадській раді здійснюється виключно на підставі рішення Громадської ради при Галицькій РДА.

З матеріалів справи судом першої інстанції встановлено, що Громадською радою при Галицькій РДА 04.10.2018 прийнято рішення №21, яким взято до відома інформацію про звернення ГО Галич - Майдан щодо делегування до складу громадської ради ОСОБА_5 та припинено членство в громадській раді ОСОБА_8 , а також рішенням №22 вирішено звернутися до голів районної державної адміністрації та районної ради з клопотанням про заміну представника громадської ради при Галицькій РДА у складі конкурсної комісії на заміщення посади головного лікаря КЗ Галицька ЦРЛ , вивівши ОСОБА_4 . Вказані рішення отримані Галицькою районною державною адміністрацією, Галицькою районною радою.

Водночас, як зазначено у письмових поясненнях відповідачів та підтверджено поясненнями представника Галицької районної ради в судовому засіданні суду апеляційної інстанції, рішення про припинення членства ОСОБА_4 у громадській раді не приймалось, клопотання про заміну представника громадської ради при Галицькій РДА у складі конкурсної комісії на заміщення посади головного лікаря КЗ Галицька ЦРЛ до голів районної державної адміністрації та районної ради в подальшому не направлялось. Належні та допустимі докази на спростування зазначеного в матеріалах справи відсутні, судом першої та апеляційної інстанції такі не здобуто.

Таким чином, суд першої інстанції дійшов вірного висновку, що рішення Громадської ради при Галицькій РДА від 04.10.2018 №22, не слід розглядати як рішення про припинення членства ОСОБА_4 в Громадській раді, так як таке не містить відповідного пункту про таке припинення членства.

В свою чергу, порядок та підстави припинення повноважень члена або членів конкурсної комісії визначені пунктами 17-19 Порядку № 1094.

Пунктом 17 Порядку № 1094 встановлено, що членом конкурсної комісії не може бути особа, щодо якої є документально підтверджена інформація про: наявність судимості за вчинення умисного злочину, якщо така судимість не погашена або не знята в установленому законом порядку; накладення адміністративного стягнення за корупційне або пов`язане з корупцією правопорушення - протягом трьох років з дня набрання відповідним рішенням суду законної сили; наявність конфлікту інтересів.

Відповідно до пункту 18 Порядку № 1094 під час виникнення у члена конкурсної комісії обставин, передбачених пунктом 17 цього Порядку, такий член конкурсної комісії зобов`язаний невідкладно самостійно подати органові управління письмову заяву про самовідвід. У разі неподання зазначеної інформації член конкурсної комісії несе відповідальність згідно із законодавством.

У разі виникнення (виявлення) у члена конкурсної комісії обставин, передбачених пунктом 17 цього Порядку, після формування складу конкурсної комісії такий член конкурсної комісії підлягає заміні відповідним суб`єктом подання, який запропонував кандидатуру зазначеного члена конкурсної комісії, не пізніше наступного робочого дня після встановлення (виявлення) зазначених обставин.

Згідно з пунктом 19 Порядку № 1094 повноваження члена конкурсної комісії припиняються рішенням органу управління у разі, коли ним пропущено без поважних причин два або більше засідань конкурсної комісії підряд. Поважними причинами відсутності члена конкурсної комісії на її засіданні є відрядження, тимчасова непрацездатність, відпустка.

Зміни до складу конкурсної комісії вносяться рішенням органу управління (пункт 16 Порядку № 1094).

Отже, по-перше, Порядок № 1094 визначає виключний перелік підстав за яких припиняються повноваження члена конкурсної комісії, по-друге, після формування складу конкурсної комісії такий член конкурсної комісії підлягає заміні відповідним суб`єктом подання рішенням органу управління.

Враховуючи вказані законодавчі положення та обставини справи, суд апеляційної інстанції приходить до висновку, що для припинення повноважень ОСОБА_4 необхідне дотримання сукупності наступних умов: наявність підстав, передбачених Порядком № 1094, рішення громадської ради при Галицькій РДА, як суб`єкта подання, про заміну члена конкурсної комісії, спільне розпорядження Галицької РДА та Галицької районної ради як органу управління про зміни до складу конкурсної комісії.

В судовому засіданні суду апеляційної інстанції представником Галицької районної ради надано пояснення згідно з якими саме неотримання від громадської ради при Галицькій РДА рішення про заміну члена конкурсної комісії унеможливило прийняття відповідного спільного розпорядження Галицької РДА та Галицької районної ради, а тому ОСОБА_4 на час винесення оскаржуваного рішення, оформленого протоколом №3 від 22.10.2018, був повноважним членом конкурсної комісії з проведення конкурсу на зайняття посади головного лікаря Комунального закладу Галицька центральна районна лікарня .

В свою чергу, щодо аргументів скаржників про те, що підставою виключення ОСОБА_4 з членів конкурсної комісії слід розглядати Розпорядження Галицької РДА від 05.10.2018 № 764 Про новий склад громадської ради при районній державній адміністрації , то суд апеляційної інстанції вважає такі безпідставними, оскільки вказане розпорядження прийнято з врахуванням протоколу засідання громадської ради при районній державній адміністрації від 04.10.2018 та рішення громадської ради №21 від 04.10.2018, яким взято до відома інформацію про звернення ГО Галич - Майдан щодо делегування до складу громадської ради ОСОБА_5 та припинено членство в громадській раді ОСОБА_8 , та яке жодним чином не стосувалось ОСОБА_4

При цьому, як вірно зазначено судом першої інстанції, вичерпний перелік підстав для заміни члена конкурсної комісії чи припинення його повноважень, визначений пунктами 17-19 Порядку №1094, не містить такої підстави як суперечність позиції члена комісії більшості членів організації, яка його делегувала.

За таких обставин суд апеляційної інстанції погоджується з висновками суду першої інстанції, що конкурсна комісія з проведення конкурсу на зайняття посади головного лікаря Комунального закладу Галицька центральна районна лікарня в складі, затвердженому 05.09.2018 спільним розпорядженням голів Галицької РДА та Галицької районної ради № 669/88, була наділена визначеними Порядком №1094 відповідними повноваженнями, в тому числі, щодо голосування за учасників конкурсу та визначення відповідного переможця.

Водночас, суд апеляційної інстанції звертає увагу, що відповідно до пунктів 22-23 Порядку № 1094 рішення конкурсної комісії приймаються шляхом відкритого поіменного голосування. Рішення конкурсної комісії приймаються більшістю голосів її членів, присутніх на засіданні. У разі рівного розподілу голосів вирішальним є голос головуючого на засіданні конкурсної комісії. Рішення оформлюється протоколом не пізніше наступного робочого дня після проведення засідання та підписується усіма присутніми на засіданні членами конкурсної комісії.

Таким чином, голос ОСОБА_4 не міг мати вирішального пливу на розподіл голосів та прийняття рішення про визнання ОСОБА_3 переможцем конкурсу на посаду головного лікаря КЗ Галицька ЦРЛ .

Відповідно до частини 1 статті 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Згідно з частиною 2 статті 6 КАС України та статті 17 Закону України Про виконання рішень і застосування практики Європейського Суду з прав людини передбачено застосування судами Конвенції та практики ЄСПЛ як джерела права.

Так, у п.58 Рішення Європейського суду з прав людини у справі Серявін та інші проти України від 10 лютого 2010 Суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення. Хоча національний суд має певну свободу розсуду щодо вибору аргументів у тій чи іншій справі та прийняття доказів на підтвердження позицій сторін, орган влади зобов`язаний виправдати свої дії, навівши обґрунтування своїх рішень.

З огляду на викладене, враховуючи положення статті 316 КАС України, прецедентну практику ЄСПЛ, суд апеляційної інстанції приходить до переконання, що судом першої інстанції у рішенні викладено мотиви правомірності прийняття рішення, оформленого Протоколом №3 від 22.10.2018, на основі об`єктивної оцінки наданих сторонами доказів повно встановлено фактичні обставини справи, правильно застосовано норми матеріального права. Доводи апеляційної скарги висновків суду першої інстанції не спростовують, на законність судового рішення не впливають.

Керуючись статтями 229, 241, 243, 308, 310, 316, 321, 325, 328 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу ОСОБА_1 та ОСОБА_2 залишити без задоволення, а рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 04 лютого 2019 року у справі № 0940/2222/18 - без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та не підлягає касаційному оскарженню, крім випадків встановлених ч.5 ст.328 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя-доповідач Т. І. Шинкар судді М. А. Пліш В. Я. Макарик Повне судове рішення складено 11.06.2019

СудВосьмий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.06.2019
Оприлюднено12.06.2019
Номер документу82315473
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —0940/2222/18

Постанова від 03.06.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шинкар Тетяна Ігорівна

Ухвала від 03.05.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шинкар Тетяна Ігорівна

Ухвала від 18.04.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шинкар Тетяна Ігорівна

Ухвала від 25.03.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шинкар Тетяна Ігорівна

Рішення від 04.02.2019

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Чуприна О.В.

Ухвала від 10.01.2019

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Чуприна О.В.

Ухвала від 05.12.2018

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Чуприна О.В.

Ухвала від 22.11.2018

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Чуприна О.В.

Ухвала від 22.11.2018

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Чуприна О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні