Рішення
від 11.02.2019 по справі 1440/1832/18
МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Миколаїв.

11 лютого 2019 р.справа № 1440/1832/18

Миколаївський окружний адміністративний суд, у складі судді Мороза А. О., розглянув в письмовому провадженні адміністративну справу

за позовомфермерського господарства "Дубрава-Д", вул. Артилерійська, 18, м. Миколаїв, 54030

до відповідачіввідповідач 1: Державна фіскальна служба України, Львівська площа, 8, м. Київ, 04053 відповідач 2: Головне управління ДФС у Миколаївській області, вул. Лягіна, 6, м. Миколаїв, 54001

провизнання неправомірним і скасування рішення від 10.05.18 р. № 691856/40872672, зобов'язання вчинити дії

В С Т А Н О В И В:

Фермерське господарство "Дубрава-Д" (далі - позивач) звернулось із адміністративним позовом до Державної фіскальної служби України (далі - відповідач 1), в якому просить суд визнати протиправним і скасувати рішення відповідача від 10.05.2018 р. №691856/40872672 яким позивачу відмовлено в реєстрації податкової накладної від 26.04.2018 р. №3 на загальну суму 305233,36, в тому числі ПДВ -50872,06 грн. в Єдиному реєстрі податкових накладних та зобов'язати відповідача зареєструвати цю накладну в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Ухвалою від 11.10.2018 р. за клопотанням відповідача залучено в якості другого відповідача Головне управління ДФС у Миколаївській області (далі-відповідач 2).

В обґрунтування своїх вимог позивач зазначив, що відмова відповідача в реєстрації податкової накладної не ґрунтується на приписах Податкового кодексу України (далі - ПК України), а надані ним документи спростовують припущення відповідача про ризиковість його господарської операції із його контрагентом.

Відповідачі надали до суду відзив, в якому просили відмовити у задоволенні позову та в якому зазначили, що позивач не надав обґрунтованих доводів щодо порушення його прав та законних інтересів з боку відповідача та неправомірності дій останнього. Так, позивач не надав на вимогу відповідача 2 розрахункових документів для реєстрації податкової накладної, а також копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання, відвантаження продукції, складські документи.

Від позивача надійшла відповідь на відзив, згідно якої позивач зазначив, що ним були надані всі необхідні документи для реєстрації податкової накладної. Крім того, посилання відповідача у Квитанції №1 на пп. 1.6 п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку є безпідставним, оскільки на час виникнення спірних правовідносин Критерії ризиковості платника податків є не лише не затвердженим проектом.

Справу розглянуто в порядку письмового провадження.

Заяв і клопотань учасники справи суду не подавали.

Процесуальних дій у справі судом не вчинялось.

Вирішуючи спір, суд враховує наступне.

Відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, одним з профільних видів діяльності позивача є вирощування зернових культур (крім рису) бобових культур і насіння олійних культур.

Між позивачем та ТОВ Олсідз Груп Україна був укладений договір на поставку сільспоськогосподарської продукції №06014505 від 25.04.2018 р., за яким позивачем посталено контрагенту насіння соняшника,.

В межах проведеної господарської операції була складена податкова накладна від 26.04.2018 р. №3 на загальну суму 305233,36 грн., в тому числі ПДВ -50872,06 грн., яку подано подані на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідач 2 прийняв податкові накладні, але їх реєстрація була зупинена на підставі ст. 201 п. 201.16. ПК України.

У квитанції №1 про реєстрацію податкової накладної вказано, що податкова накладна не відповідає вимогам п. 1.6 п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку та запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.

08.05.2018 р. позивач направив на адресу відповідача повідомлення №1 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрації яких зупинена, до яких додав документи на підтвердження господарських операцій із своїм контрагентом, в тому числі договір поставки, товарно-транспортну накладну, довіреність, видаткову накладну та рахунок.

Рішеннями відповідача 2 від 10.05.2018 р. №691856/40872672 позивачу відмовлено у реєстрації податкової накладної. Як вбачається з цього рішення, підставою для його прийняття слугувало надання позивачем копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття відповідачем рішення про реєстрацію податкових накладних.

Відповідно до ст. 201 п. 201.1. ПК України на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Статтею 201 п. 201.10. ПК України визначено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

В свою чергу ст. 201 п. 201.16. ПК України визначає, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.

За приписами ст. 74 п. 74.2. ПК України в єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Відповідно до положень ст. 201 п. 201.16. пп. 201.16.1. ПК України, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:

а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;

б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування;

в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Вичерпний перелік таких документів у розрізі критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Згідно п. 6 Критеріїв, моніторинг податкової накладної/розрахунку коригування здійснюється ДФС за такими критеріями:

1) обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній, яка подана на реєстрацію, у 1,5 більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних, зареєстрованих в ЄРПН, і митних деклараціях, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеного у податкових накладних, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в ЄРПН, і переваження в такому залишку (більше 75% загального такого залишку) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в ЄРПН, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється);

2) відсутність (анулювання, призупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право суб'єкта господарювання на виробництво, експорт, імпорт, оптову і роздрібну торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними підпунктами 215.3.1 та 215.3.2 пункту 215.3 статті 215 розділу VІ Податкового кодексу України, стосовно товарів, які зазначені платником податку у податковій накладній, поданій на реєстрацію в ЄРПН.

Суд зазначає, що, у квитанції, якою позивач був повідомлений про зупинення реєстрації податкових накладних, відповідач 2 посилається на п. 1.6 п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку, проект якого на час виникнення спірних правовідносин був не затвердженим, тобто не був чинним, що свідчить про безпідставність зупинення реєстрації податкових накладних.

Відповідно до положень ст. 201 п. 201.16. пп. 201.16.2. ПК України письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті "в" підпункту 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у такій податковій накладній/розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.

На виконання вимог цієї норми позивач направив відповідачу документи на підтвердження операцій із контрагентом. Необхідно звернути увагу на те, що відповідач 2 у квитанціїї№1 не конкретизував, саме які документи позивач мав надати йому, а після отримання, наданих позивачем документів, ніяких додаткових документів від позивача не вимагав. Як зазначено у спірному рішенні, відповідач відмовив позивачу у реєстрації податкової накладної з підстав не надання останнім документів, щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання, відвантаження продукції, складських документів та розрахункових документів, банківських виписок, при тому, що позивачем було надано відповідачу, договір поставки, довіреність, товарно-транспортну накладну, видаткову накладну, тобто всі документи, що підтверджують реальність здійснення господарської операції. А щодо помилки у видатковій накладній в частині зазначення договору, суд зазначає, що погоджується з поясненням позивача, що це є технічною помилкою, оскільки за іншими документами вбачається, що всі документи стосуються саме господарської операції за договором №06014505 від 25.04.2018 року, до того ж відповідачем не надано доказів на спростування зазначеного.

З урахуванням викладеного, суд знаходить рішення відповідача 2 від 10.05.2018 р. №691856/40872672 про відмову у реєстрації податкової накладної і таким що підлягає скасуванню, із покладенням на відповідача 1 обов'язку зареєструвати податкову накладну.

Позов задовольнити.

Згідно з ч. 1 ст. 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Судовими витратами в даній справі є судовий збір, доказів понесення інших судових витрат сторони суду не подавали. Позивач сплатив судовий збір в сумі 3524 грн. за платіжним дорученням №97 від 04.07.2018 р. і з урахування задоволення позовних вимог, на підставі ст. 139 ч. 1 КАС України, судовий збір підлягає стягненню на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідачів в розмірі 3524 грн. пропорційно.

Керуючись ст. ст. 2, 19, 139, 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

1. Позов фермерського господарства "Дубрава-Д" (вул. Артилерійська, 18, м. Миколаїв, 54030), ідентифікаційний код 40872672) до Державної фіскальної служби України (Львівська площа, 8, м. Київ, 04053, ідентифікаційний код 39292197) , Головного управління ДФС у Миколаївській області (вул. Лягіна, 6, М. Миколаїв, 54001, ідентифікаційний код 39394277) задовольнити.

2. Визнати протиправним і скасувати рішення Головного управління ДФС у Миколаївській області (вул. Лягіна, 6, м. Миколаїв, 54001, ідентифікаційний код 39394277) від 10.05.2018 р. №691856/40872672, яким позивачу відмовлено в реєстрації податкової накладної від 26.04.2018 р. №3 на загальну суму 305233,36, в тому числі ПДВ -50872,06 грн. в Єдиному реєстрі податкових накладних.

3. Зобов'язати Державну фіскальну службу України (Львівська площа, 8, м. Київ, 04053, ідентифікаційний код 39292197) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, подану фермерським господарством "Дубрава-Д" податкову накладну №3 від 26.04.2018 року на загальну суму 305233,36 грн., в тому числі ПДВ - 50872,06 грн.

4. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України (Львівська площа, 8, м. Київ, 04053, ідентифікаційний код 39292197) на користь Фермерського господарства "Дубрава-Д" (вул. Артилерійська, 18, м. Миколаїв, 54030 ідентифікаційний код 40872672) судовий збір в розмірі 1762 грн.

5. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Миколаївській області (вул. Лягіна, 6, м. Миколаїв, 54001, ідентифікаційний код 39394277) на користь фермерського господарства "Дубрава-Д" (вул. Артилерійська, 18, м. Миколаїв, 54030, ідентифікаційний код 40872672) судовий збір в сумі 1762 грн.

6. Рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи в порядку, визначеному ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України. Апеляційна скарга може бути подана до П'ятого апеляційного адміністративного суду через Миколаївський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Суддя А. О. Мороз

СудМиколаївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.02.2019
Оприлюднено12.02.2019
Номер документу79725235
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1440/1832/18

Ухвала від 18.01.2021

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Мороз А. О.

Ухвала від 26.11.2019

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Мороз А. О.

Ухвала від 26.11.2019

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Мороз А. О.

Ухвала від 14.11.2019

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Мороз А. О.

Ухвала від 14.11.2019

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Мороз А. О.

Ухвала від 24.07.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Постанова від 12.06.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Градовський Ю.М.

Постанова від 12.06.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Градовський Ю.М.

Ухвала від 23.05.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Градовський Ю.М.

Ухвала від 21.05.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Градовський Ю.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні