Постанова
від 14.02.2019 по справі 755/16150/18
ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 755/16150/18 Суддя (судді) першої інстанції: Катющенко В.П.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14 лютого 2019 року м. Київ

Шостий апеляційний адміністративний суд в складі: головуючого - судді Лічевецького І.О., суддів - Земляної Г.В., Мельничука В.П., при секретарі - Бродацькій І.А., розглянувши у відкритому судовому засіданні за апеляційною скаргою Чернігівської митниці ДФС на рішення Дніпровського районного суду м. Києва від 22 грудня 2018 року адміністративну справу за позовом ОСОБА_2 до Чернігівської митниці ДФС про скасування постанови про порушення митних правил,

ВСТАНОВИВ

ОСОБА_2 звернувся до суду з позовом у якому просив:

- визнати протиправною та скасувати повністю постанову від 21 липня 2016 року у справі про порушення митних правил № 0165/10200/16, якою його було визнано винним у вчиненні правопорушення за статтею 485 Митного кодексу України і накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу в розмірі 1 403 584 грн. 17 коп.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначав, що строки притягнення до відповідальності, визначенні ст. 267 Митного кодексу України, пройшли, оскільки подання митному органу документів, що містять неправдиві відомості щодо вартості товарів було вчинено як одноразові дії, а тому правопорушення не є триваючим.

Рішенням Дніпровського районного суду м. Києва від 22 грудня 2018 року позов задоволено. Постанову Чернігівської митниці Державної фіскальної служби України від 21 липня 2016 року у справі про порушення митних правил № 0165/10200/16, якою ОСОБА_2 визнано винним у вчиненні порушення митних правил, передбачених ст. 485 Митного кодексу України та накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу у розмірі 300 відсотків несплаченої суми митних платежів, тобто 1 403 584 гривні 17 копійок визнано протиправною та скасовано.

В апеляційній скарзі Чернігівська митниця ДФС, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи, просить скасувати вказане судове рішення і прийняти нову постанову про відмову у задоволенні позову в повному обсязі.

Зокрема, скаржник стверджує, що правопорушення є триваючим, та відповідно до Митного кодексу України постанова винесена протягом 6 місяців з дня виявлення правопорушення. Днем виявлення правопорушення митниця вважає день отримання інформації з митних органів закордонних держав.

Перевіривши повноту встановлення судом фактичних обставин справи та правильність застосування ним норм матеріального і процесуального права, Київський апеляційний адміністративний суд дійшов наступного.

Судом першої інстанції встановлено, що 12 квітня 2016 року головним державним інспектором відділу протидії митним правопорушенням УБзМП Чернігівської митниці ДФС було складено протокол про порушення митних правил № 0165/10200/16, яким встановлено, що гр. України ОСОБА_2, як особою, уповноваженою на роботу з митницею TOB ОНІКС ІНТЕРНЕШНЛ вчинено дії, спрямовані на зменшення розміру митних платежів під час митного оформлення товарів за митною декларацією типу ІМ 40 ДЕ № 102110000/2015/023023 у зв'язку з чим зазначені дії мають ознаки порушень митних правил, передбачених ст. 485 Митного кодексу України.

Названий протокол став підставою для винесення Чернігівською митницею ДФС постанови в справі про порушення митних правил № 0165/10200/16 від 21 липня 2016 року, якою позивача було визнано винним у вчиненні порушення митних правил, передбачених ст. 485 Митного кодексу України та накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу у розмірі 300 відсотків несплаченої суми митних платежів, тобто 1 403 584 грн. 17 коп.

Як вбачається з постанови, 12 червня 2015 року Чернігівською митницею ДФС здійснено митне оформлення товарів Велосипеди з шарикопідшипником двоколісні, без двигуна, нові, з діаметром колеса: 16 дюймів: GROW1-10шт. МХ16-2шт. 20 дюймів: GROW2-3шт. 24 дюйма: МХ24-17шт. 27,5 дюймів: SPORT27-73шт. МХ27- 36шт. 28 дюймів: С ARPE30-20шт,. 29 дюймів; МХ29-65шт. SPORT29-76шт. ALMA29-6шт., Країна виробництва - ES. Торговельна марка - Orbea. Виробник - "Orbea S. Coop, та велосипеди з шарикопідшипником двоколісні, без двигуна, нові, з діаметром колеса: 20 дюймів: FOLDING А20-1шт. FOLDING F10-2niT, Країна виробництва - TW, Торговельна марка - Orbea за митною декларацією типу ЇМ 40 ДЕ № 102110000/2015/023023. Митну декларацію типу ТМ 40 ДЕ № 102.110000/201 5/023023 та пакет товару супровідних документів було подано до митного оформлення Чернігівській митниці ДФС особою уповноваженою на роботу з митницею TOB ОНІКС ІНТЕРНЕШНЛ ОСОБА_2 Даний товар ввезено на митну територію України 04.06.2015 через зону діяльності Львівської митниці ДФС на підставі наступних документів: CARNET TER № JX75571934, CMR від 03.06.2015 серії А №000089, Invoice від 02.06.2015 №ВО-0001. Згідно поданих Львівській та Чернігівській митницям ДФС документів та відомостей, продавцем товарів виступала фірма BYEORM MANA GEM ENI LP , Park Road, Rosyth, Dunfermline, Fife KYI 1 2JL, Great Britain Reg. No SL12745. Покупець та одержувач товарів - TOB ОНІКС ІНТЕРНЕШНЛ , Київська, обл., м. Вишневе.

Безпосереднє відправлення товарів здійснено з території Респуоліки Польща підприємством Magazyn Celny ISECO LOGISTIC , Ul. Lwowska 52, 37-700 PRZEMYSL на виконання умов зовнішньоекономічного контракту від 07.04.15 № ВО-150704 між фірмою В Y FORM MANAGEMENT ЕР , Велика Британія та TOB ОНІКС ІНТЕРНЕШНЛ , код ЄДРПОУ 39274267. Аналізом поданих для здійснення митного оформлення документів установлено наявність декларації митних органів Республіки Польща типу С TIR № 15PL40101016410D14, відповідна графа якої має посилання на книжку МДП JX75571934, Invoice No. ВО-0001 та митну декларацію митних органів Королівства Іспанії № 15ES00204510244830. яка митниці не подавалася. Переглядом наявної інформації в мережі Інтернет (www.ec.europa.eu) встановлено наступні етапи митної декларації № 15ES00204510244830:

Королівство Іспанія - оформлення на експорт 26.05.2015;

Республіка Польща - закриття 03.06.2015.

Проведеними фізичним та митним оглядами заявлених до митного оформлення товарів встановлено факт наявності на вантажних місцях етикеток маркованих виробником продукції ORBEA. Goitondo BEKUA N-48, 48.269 MALLABIA, BIZCA YA, SPAIN. При цьому, отримувачем вантажу зазначено BIKE SUMMIT, 01901, KIEV, UKRAINE. BOGDANA KHMELNITSKOGO ST. 33/34, що не відповідає документам та відомостям, які подавалися до митного контролю та митного оформлення.

Аналізом фактурної вартості заявлених до митного оформлення товарів встановлено наступне.

Відповідно до Invoice від 02.06.2015 No. ВО-0001, packing list від 02.06.2015 No. ВО-001, фактурна вартість одиниці імпортованої продукції коливається від 25,60 (модель GROW 1) до 42,95 дол. США (моделі MX 29, SPORT 29, ALMA 29). Разом з тим, за інформацією ресурсу http://www.orbea.com/es-es/, вартість одиниці оформленого в митному відношенні товару коливається від 269 Євро (модель GROW 1) до 899 Євро (модель ALMA 29), 549 Євро (модель MX 29) та 369 Євро (модель SPORT 29).

24.06.2015 Чернігівською митницею ДФС листом № 1415/25-70-26 до Державної фіскальної служби України ініційовано направлення запиту до митних органів Королівства Іспанії.

На виконання вимог листа Державної фіскальної служби України від 12.03.2016 №8613/7/99-99-26-03-03-17 управлінням БзМП Чернігівської митниці. ДФС опрацьовано відповідь митних органів Королівства Іспанії від 25.01.2016 № E20I5UA 00347SF, в результаті чого встановлено наступне: під час здійснення митного оформлення вказаного вантажу Чернігівською митницею ДФС за МД IM 40 ДЕ № 102110000/2015/023023 згідно наданих документів: CARNET TIR № JX75571934, CMR від 03.06.2015 серії А № 000089. Invoice від 02.06.2015 № ВО-0001 кількість вантажних місць складала 311, загальна вага 5740 кг., загальна кількість виробів 311 шт., загальна вартість 12 638,41 дол. США: однак згідно даних експортної декларації митних органів Королівства Іспанії jNb I5ES0020453 0244830 графи 2 Експортер вантажу є компанія Орбея С.КООП. (ORBEA S.COOP) Іспанія, м. Мальябія , графи 8 Одержувач є компанія Байк Самміт (BTКE SUMMIT) 01901, Україна, м. Київ, вул. Богдана Хмельницького, 33-54. графа 17 Країна призначення вантажу - Україна, графи 24 Тип операції купівля-продаж, графи 6 - всього тюків-311, маса брутто-5740 кг. , графи 22 Валюта - долари США разом за рахунком (у валюті) 78819,84 та графи 23 Курс обміну - разом за рахунком в євро - 73 368. 56 евро. За результатами опрацювання відповіді митних органів Королівства Іспанії від 25.01.2016 № E2015UA 00347SF, Управлінням адміністрування митних платежів Чернігівської митниці ДФС здійснено розрахунки сум недоборів митних платежів за МД ІМ 40 ДЕ № 102110000/2015/023023, що склали 467 861,39 грн.

Таким чином, особою уповноваженою на роботу з митницею TOB ОНІКС ШТЕРНЕШНЛ , громадянином України ОСОБА_2, вчинено дії, спрямовані на зменшення розміру митних платежів під час митного оформлення товарів Велосипеди.., за митною декларацією типу IM 40 ДЕ № 102110000/2015/023023, а саме заявлення в митній декларації з метою неправомірного зменшення розміру митних платежів неправдивих відомостей щодо вартості товару.

Згідно з частиною 1 ст. 248 Митного кодексу України, тут та надалі в редакції, чинній на час прийняття оскаржуваної постанови, (надалі за текстом - МК України ) митне оформлення розпочинається з моменту подання органу доходів і зборів декларантом або уповноваженою ним особою митної декларації або документа, який відповідно до законодавства її замінює, та документів, необхідних для митного оформлення, а в разі електронного декларування - з моменту отримання органом доходів і зборів від декларанта або уповноваженої ним особи електронної митної декларації або електронного документа, який відповідно до законодавства замінює митну декларацію.

Частиною першою статті 257 МК України встановлено, що декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення. При застосуванні письмової форми декларування можуть використовуватися як електронні документи, так і документи на паперовому носії.

За змістом частин 1-3, 6, 8 статті 264 МК України митна декларація реєструється та приймається органом доходів і зборів у порядку, що визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику. Митна декларація та інші документи подаються органу доходів і зборів в електронному вигляді з дотриманням вимог цього Кодексу або на паперових носіях. Митна декларація на паперовому носії супроводжується її електронною копією. Разом з митною декларацією органу доходів і зборів подаються рахунок або інший документ, що визначає вартість товару, та, у випадках, встановлених цим Кодексом, - декларація митної вартості. Відомості про документи, визначені частиною третьою статті 335 цього Кодексу, зазначаються декларантом або уповноваженою ним особою у встановленому порядку в митній декларації. На вимогу органу доходів і зборів декларант або уповноважена ним особа зобов'язані надати органу доходів і зборів оригінали таких документів або засвідчені в установленому порядку їх копії, якщо законодавством не передбачено подання оригіналів. Дата та час подання митної декларації фіксується органом доходів і зборів шляхом її реєстрації, у тому числі з використанням інформаційних технологій. Орган доходів і зборів не має права відмовити в реєстрації митної декларації. Митна декларація приймається для митного оформлення, якщо вона подана за встановленою формою, підписана особою, яка її подала, і перевіркою цієї декларації встановлено, що вона містить всі необхідні відомості і до неї додано всі документи, визначені цим Кодексом. Факт прийняття митної декларації засвідчується посадовою особою органу доходів і зборів, яка її прийняла, шляхом проставлення на ній відбитка відповідного митного забезпечення та інших відміток (номера декларації, дати та часу її прийняття тощо), у тому числі з використанням інформаційних технологій. З моменту прийняття органом доходів і зборів митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення.

За правилами частини першої статті 467 МК України якщо справи про порушення митних правил відповідно до статті 522 цього Кодексу розглядаються органами доходів і зборів, адміністративне стягнення за порушення митних правил може бути накладено не пізніше, ніж через шість місяців з дня вчинення правопорушення, а у разі розгляду органами доходів і зборів справ про триваючі порушення митних правил, у тому числі передбачені статтями 469, 477 - 481, 485 цього Кодексу, - не пізніше, ніж через шість місяців з дня виявлення цих правопорушень.

Правопорушення, за вчинення якого згідно з оскаржуваною постановою на позивача накладено штраф, визначене статтею 485 МК України. Відповідно до цієї статті заявлення в митній декларації з метою неправомірного звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру неправдивих відомостей щодо істотних умов зовнішньоекономічного договору (контракту), ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача товару, неправдивих відомостей, необхідних для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості, та/або надання з цією ж метою органу доходів і зборів документів, що містять такі відомості, або несплата митних платежів у строк, встановлений законом, або інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів, а так само використання товарів, стосовно яких надано пільги щодо сплати митних платежів, в інших цілях, ніж ті, у зв'язку з якими було надано такі пільги, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 300 відсотків несплаченої суми митних платежів.

Отже, передбачене статтею 485 МК порушення митних правил, яке полягає в заявленні у ВМД неправдивих відомостей як підстави для зменшення розміру сплати податків і зборів, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів, характеризується вчиненням одноразової дії у певний час, а саме під час митного оформлення товару, коли такий проступок може бути виявлений контролюючим органом, який згідно з метою митного оформлення, засвідчує відомості, одержані під час митного контролю товарів і транспортних засобів, що переміщуються через митний кордон України, та оформляє результати такого контролю.

Тому зазначене порушення митних правил не можна вважати триваючим, воно припиняється із поданням декларації митному органу, а отже, адміністративне стягнення може бути накладено не пізніш як через шість місяців з дня його вчинення.

Оскільки митна декларація була подана 12 червня 2015 року, оскаржувана постанова від 21 липня 2016 року прийнята з порушенням встановленого частиною першою статті 467 МК України строку.

З огляду на наведені правові норми, колегія суддів дійшла висновку, що митним органом було неправомірно винесено спірну постанову.

За правилами статті 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись статтями 315, 316, 321, 322, 325 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

ПОСТАНОВИВ

Апеляційну скаргу Чернігівської митниці ДФС залишити без задоволення, а рішення Дніпровського районного суду м. Києва від 22 грудня 2018 року - без змін.

Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та оскарженню не підлягає.

Постанова складена в повному обсязі 14 лютого 2019 р.

Головуючий суддя І.О.Лічевецький

суддя Г.В.Земляна

суддя В.П.Мельничук

СудШостий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.02.2019
Оприлюднено15.02.2019
Номер документу79816992
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —755/16150/18

Постанова від 14.02.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Лічевецький Ігор Олександрович

Ухвала від 05.02.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Лічевецький Ігор Олександрович

Ухвала від 05.02.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Лічевецький Ігор Олександрович

Ухвала від 23.01.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Лічевецький Ігор Олександрович

Рішення від 22.12.2018

Адміністративне

Дніпровський районний суд міста Києва

Катющенко В. П.

Ухвала від 06.12.2018

Адміністративне

Дніпровський районний суд міста Києва

Катющенко В. П.

Ухвала від 07.11.2018

Адміністративне

Дніпровський районний суд міста Києва

Катющенко В. П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні