Рішення
від 08.02.2019 по справі 200/10361/18-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

08 лютого 2019 р. Справа№200/10361/18-а

приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов'янськ, вул. Добровольського, 1

Суддя Донецького окружного адміністративного суду Голуб В.А., при секретарі -Прокопчук Я.М., розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали адміністративної справи за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю СХІДНІ АВТОВОКЗАЛИ до Краматорського прикордонного загону (в/ч 2382), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача - Товариство з обмеженою відповідальністю "Горлівське АТП" про припинення незаконних дій та зобов'язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В :

Товариство з обмеженою відповідальністю СХІДНІ АВТОВОКЗАЛИ звернулось до Донецького оружного адміністративного суду з позовом до Донецько-Луганського регіонального управління Державної прикордонної служби України, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача - Товариство з обмеженою відповідальністю "Горлівське АТП" про припинення незаконних дій та зобов'язання вчинити певні дії.

В обґрунтування позовних вимог, представник позивача зазначає, що 10.01.2018 року між ТОВ СХІДНІ АВТОВОКЗАЛИ та ТОВ Горлівське АТП був укладений договір про надання послуг з перевезення організованих груп пасажирів на маршруті регулярних спеціальних перевезень м.Мар'їнка (ЗА-Школа №2) - м.Мар'їнка (ЗА-КПВВ) , на підставі якого здійснюється безоплатне перевезення пасажирів за вказаним маршрутом. В лютому 2018 року автомобільним перевізником ТОВ ГОРЛІВСЬКЕ АТП був розроблений паспорт автобусного маршруту регулярних спеціальних перевезень м.Мар'їнка (ЗА Школа №2) - м. Мар'їнка (ЗА КПВВ). З метою виконання умов договору 14.03.2018 року та 16.03.2018 року позивач звернувся з листами № 06/162 від 16.03.2018 року та № 06/150 від 13.03.2018 року на адресу Краматорського прикордонного загону та Донецького-Луганського РУ ДПСУ для отримання дозволу здійснювати заїзд та перебувати автомобільному перевізникові ТОВ Горлівське АТП на КПВВ Мар'їнка , а також допускати для здійснення перевезення пасажирів по маршруту м. Мар'їнка (ЗА-Школа №2) - м.Мар'їнка (ЗА-КПВВ) автобусів та водіїв ТОВ ГОРЛІВСЬКЕ АТП , а також осіб, які будуть здійснювати контроль за формуванням груп пасажирів для проїзду у автобусах перевізника. Проте, відповідач фактично забороняє в'їзд на територію КПВВ. Крім того, представник позивача зауважує, що отримання додаткових дозволів не передбачено чинним законодавством. З огляду на вказане, позивач просить припинити незаконні дії щодо не допуску та заборони в'їзду на територію КПВВ Мар'їнка автомобільного перевізника ТОВ Горлівське АТП та зобов'язати Донецько-Луганське регіональне управління Державної прикордонної служби України допустити для здійснення перевезення пасажирів по маршруту м. Мар'їнка (ЗА Школа №2) - м. Мар'їнка (ЗА - КПВВ) автобуси та водіїв автомобільного перевізника ТОВ Горлівське АТП та заїзду на територію КПВВ Мар'їнка .

Представником Донецько-Луганського регіонального управління Державної прикордонної служби України надано відзив на позовну заяву, відповідно до якого, по-перше, Донецько-Луганське регіональне управління Державної прикордонної служби України є територіальним органом центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони державного кордону, а не органом охорони державного кордону, який виконує безпосередньо завдання з охорони кордону та пропуску громадян. Відповідно відповідач не здійснює безпосередній пропуск громадян та транспортні засоби до/з КПВВ. Окрім того, позивачем не доведено незаконність дій Донецько-Луганського регіонального управління Державної прикордонної служби України, з посиланням на докази, а саме не вказано коли (дата/година), в якій спосіб Донецько-Луганське регіональне управління Державної прикордонної служби України вчинило/вчиняє дії щодо не допуску та заборони в'їзду на територію КПВВ Мар'їнка та в який спосіб це зафіксовано. Таким чином, виходячи з встановлених обставин справи та приписів чинного законодавства, представник Донецько-Луганського регіонального управління Державної прикордонної служби України просить відмовити у задоволенні позовних вимог.

Представником Краматорського прикордонного загону (в/ч 2382), в свою чергу, не надано відзив на позовну заяву у встановлений строк.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 16.10.2018 року прийнято до розгляду позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю СХІДНІ АВТОВОКЗАЛИ до Донецько-Луганського регіонального управління Державної прикордонної служби України, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача - Товариство з обмеженою відповідальністю "Горлівське АТП" про припинення незаконних дій та зобов'язання вчинити певні дії та відкрито провадження по справі № 200/10361/18-а. Призначено підготовче засідання по адміністративній справі № 200/10361/18-а за правилами загального позовного провадження на 12 годину 00 хвилин 14.11.2018 року.

Ухвалою суду від 14.11.2018 року клопотання позивача про витребування доказів у відповідача по адміністративній справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю СХІДНІ АВТОВОКЗАЛИ до Донецько-Луганського регіонального управління Державної прикордонної служби України, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача - Товариство з обмеженою відповідальністю "Горлівське АТП" про припинення незаконних дій та зобов'язання вчинити певні дії, - задоволено. Витребувано у Донецько-Луганського регіонального управління Державної прикордонної служби України копію технологічної схеми здійснення пропуску через лінію зіткнення осіб, транспортних засобів та вантажів в межах дорожнього коридору №3 Донецьк-Курахове на блокпосту першого оборонного рубежі Мар'їнка та в контрольному пункті в'їзду-виїзду Мар'їнка , засвідчену відповідно до вимог чинного законодавства. Оголошено перерву у підготовчому засіданні по справі до 12-30 год. 05 грудня 2018 року.

Ухвалою суду від 05.12.2018 року повторно витребувано у Донецько-Луганського регіонального управління Державної прикордонної служби України копію технологічної схеми здійснення пропуску через лінію зіткнення осіб, транспортних засобів та вантажів в межах дорожнього коридору №3 Донецьк-Курахове на блокпосту першого оборонного рубежі Мар'їнка та в контрольному пункті в'їзду-виїзду Мар'їнка , засвідчену відповідно до вимог чинного законодавства. Оголошено перерву у підготовчому засіданні по справі до 14-00 год. 09 січня 2019 року. Продовжено строк підготовчого провадження, - на тридцять днів з ініціативи суду. Ухвалою суду від 09.01.2019 року у задоволенні клопотання представника відповідача про перенесення розгляду справи, відмовлено. Закрито підготовче провадження по адміністративній справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю СХІДНІ АВТОВОКЗАЛИ до Донецько-Луганського регіонального управління Державної прикордонної служби України, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача - Товариство з обмеженою відповідальністю "Горлівське АТП" про припинення незаконних дій та зобов'язання вчинити певні дії. Призначено судовий розгляд по суті на 15 годину 30 хвилин 31.01.2019 року.

Ухвалою суду від 31.01.2019 року клопотання представника Товариства з обмеженою відповідальністю СХІДНІ АВТОВОКЗАЛИ про заміну відповідача по справі, - задоволено. Замінено неналежного відповідача - Донецько-Луганське регіональне управління Державної прикордонної служби України на належного - Краматорський прикордонний загін (в/ч 2382). Оголошено перерву у судовому засіданні до 14-00 год. 08.02.2019 року.

Ухвалою суду від 08.02.2018 року у задоволенні клопотання представника позивача про відкладення судового засідання у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю СХІДНІ АВТОВОКЗАЛИ до Краматорського прикордонного загону (в/ч 2382), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача - Товариство з обмеженою відповідальністю "Горлівське АТП" про припинення незаконних дій та зобов'язання вчинити певні дії,- відмовлено.

Представник позивача та представник відповідача, належним чином повідомлені про дату, час та місце судового засідання, до суду не з'явились.

Згідно з частиною четвертою статті 229 Кодексу адміністративного судочинства України (далі- КАС України) у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов та заперечення, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю СХІДНІ АВТОВОКЗАЛИ (код ЄДРПОУ 39715368), зареєстрований в якості юридичної особи за адресою: 84100, Донецька обл., місто Слов'янськ, вулиця Центральна, будинок 47 та діє на підставі статуту (а.с.11-15а).

10.01.2018 року між ТОВ СХІДНІ АВТОВОКЗАЛИ та ТОВ Горлівське АТП був укладений договір про надання послуг з перевезення організованих груп пасажирів на маршруті регулярних спеціальних перевезень м.Мар'їнка (ЗА-Школа №2) - м.Мар'їнка (ЗА-КПВВ) , на підставі якого здійснюється перевезення організованих груп пасажирів автобусами за вказаним маршрутом (а.с.32-34).

В лютому 2018 року автомобільним перевізником ТОВ ГОРЛІВСЬКЕ АТП був розроблений паспорт автобусного маршруту регулярних спеціальних перевезень м.Мар'їнка (ЗА Школа №2) - м. Мар'їнка (ЗА КПВВ) (а.с.22-31).

З метою виконання умов договору 14.03.2018 року та 16.03.2018 року позивач звернувся з листами № 06/162 від 16.03.2018 року та № 06/150 від 13.03.2018 року на адресу Краматорського прикордонного загону та Донецького-Луганського РУ ДПСУ для отримання дозволу здійснювати заїзд та перебувати автомобільному перевізникові ТОВ Горлівське АТП на КПВВ Мар'їнка , а також допускати для здійснення перевезення пасажирів по маршруту м. Мар'їнка (ЗА-Школа №2) - м.Мар'їнка (ЗА-КПВВ) автобусів та водіїв ТОВ ГОРЛІВСЬКЕ АТП , а також осіб, які будуть здійснювати контроль за формуванням груп пасажирів для проїзду у автобусах перевізника (а.с.17-18).

На адресу ТОВ СХІДНІ АВТОВОКЗАЛИ від Краматорського прикордонного загону Донецько-Луганського регіонального управління Державної прикордонної служби України та від Донецько-Луганського регіонального управління Державної прикордонної служби України надійшли листи № 23-1171 від 22.03.2018 року та № 23-908 від 20.03.2018 рокуё відповідно до яких автобуси, які здійснюють заїзд на територію КПВВ, визначені розпорядженням Голови Донецької облдержадміністрації, погоджених із начальником органу охорони кордону (а.с.19-21).

Вважаючи противоправним дії відповідача щодо заборони у в'їзді на територію КПВВ, позивач звернувся до суду.

Проаналізувавши встановлені обставини справи та норми законодавства України, яке регулює спірні правовідносини, суд вважає позовну заяву такою, що не підлягає задоволенню у повному обсязі, з наступних підстав.

Правовідносини з перевезення за маршрутом регулярних спеціальних перевезень регулюються Конституцією України, Законом України "Про автомобільний транспорт" від 05 квітня 2001 року № 2344-ІІІ, Порядком розроблення та затвердження паспорта автобусного маршруту, затвердженим Наказом Міністерства транспорту та зв'язку України від 07.05.2010 № 278 (далі - Порядок № 278), Правилами надання послуг пасажирського автомобільного транспорту, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18 лютого 1997 року № 176.

Статтею 1 Закону України Про автомобільний транспорт передбачено, що регулярні спеціальні пасажирські перевезення - перевезення певних категорій пасажирів (працівників підприємств, школярів, студентів, туристів, екскурсантів та інших) на автобусному маршруті за умовами, визначеними паспортом маршруту, затвердженим в установленому порядку замовником транспортних послуг або уповноваженими органами Договірних Сторін у разі міжнародних перевезень; Договірних Сторін уразі міжнародних перевезень.

Як передбачено затвердженим паспортом регулярних спеціальних перевезень відправлення та прибуття автобусів здійснюється за маршрутом м. Мар'їнка (ЗА Школа №2) - м. Мар'їнка (ЗА КПВВ).

Суд зазначає, що в умовах проведення антитерористичної операції на території Донецької та Луганської областей затверджені спеціальні правила щодо здійснення перевезень.

Місто Мар'їнка, в свою чергу, відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 7 листопада 2014 року № 1085-р Про затвердження переліку населених пунктів, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження, та переліку населених пунктів, що розташовані на лінії зіткнення належить до населених пунктів, що розташовані на лінії зіткнення.

Правове регулювання, зокрема здійснення автобусних перевезень, регламентовано Тимчасовим порядком контролю за переміщенням осіб через лінію зіткнення у межах Донецької та Луганської областей, який затверджено наказом першого заступника керівника Антитерористичного центру при Службі безпеки України (керівника Антитерористичної операції на території Донецької та Луганської областей) від 14 квітня 2017 року № 222 ОГ (далі- Тимчасовий порядок).

Тимчасовий порядок визначає окремі питання здійснення контролю за переміщенням через лінію зіткнення та/або в її межах в районі проведення антитерористичної операції на території Донецької та Луганської областей (далі - АТО) осіб, у тому числі транспортних засобів, за допомогою яких вони переміщуються, а також види блокпостів, контрольних пунктів в'їзду-виїзду, порядок їх функціонування, правила їх перетинання.

В першу чергу, суд вважає за необхідне зазначити, що контрольний пункт в'їзду-виїзду (далі - КПВВ) - спеціально виділена територія на автомобільному шляху з комплексом будівель, спеціальних, інженерних, фортифікаційних споруд і технічних засобів, де підрозділами, що здійснюють державний контроль, здійснюється контроль за переміщенням та пропуск на тимчасово неконтрольовану територію та з такої території осіб, транспортних засобів, товарів.

Лінія зіткнення - умовне розмежування між тимчасово неконтрольованою територією та контрольованою територією.

Пунктом 1.6 Тимчасового порядку визначено, що перетин лінії зіткнення громадським пасажирським транспортом забороняється, за винятком нерегулярних перевезень для окремих організованих груп людей (біженців, дітей для оздоровлення та відпочинку, тощо), за дозволом, виданим за рішенням КЦ.

Водночас, статтею 7 Закону України Про автомобільний транспорт визначено, що забезпечення організації пасажирських перевезень покладається на приміських і міжміських автобусних маршрутах загального користування, що не виходять за межі території Автономної Республіки Крим чи області (внутрішньообласні маршрути), - на Раду міністрів Автономної Республіки Крим або обласні державні адміністрації.

Отже, у Донецькій області вказані повноваження покладено на Донецьку обласну державну адміністрацію.

На виконання приписів чинного законодавства, головою Донецької обласної державної адміністрації прийнято розпорядження від 09.07.2015 року N 312 Про деякі заходи щодо організації торгівлі із змінами і доповненнями, яким рекомендовано комунальному підприємству "Автотранспортне підприємство" вжити заходів відповідно до чинного законодавства щодо: організації пасажирських перевезень між блокпостом першого рубежу (КРП "Мар'їнка) та КПВВ "Мар'їнка", між блокпостом першого рубежу (КРП "Березове") та КПВВ "Новотроїцьке", між блокпостом першого рубежу (КРП "Майорськ") - та КПВВ "Майорське" та у зворотному напрямку; перевезення організованих груп пасажирів, які прямують з прилеглих населених пунктів на КПВВ "Мар'їнка", КПВВ "Новотроїцьке", КПВВ "Майорське", КПВВ "Гнутове" і в зворотному напрямку.

Тому, автобуси, що забезпечують переміщення громадян від лінії зіткнення до КПВВ, здійснюють свою діяльність згідно наданих списків КП "Автотранспортне підприємство", що затверджені розпорядженням голови Донецької облдержадміністрації, погоджених із начальником органу охорони кордону.

В свою чергу, позивач вказує, що у вказаних списках він не перебував та до Донецької ОДА не звертався.

Дійсно, у Законі України Про автомобільний транспорт не визначено особливостей провадження господарської діяльності у сфері регулярних спеціальних пасажирських перевезень на території проведення антитерористичної операції.

Однак, спеціальними підзаконними нормативно-правовими актами деталізовано порядок провадження автомобільних перевезень в зоні АТО. Підзаконний нормативно-правовий акт - нормативний акт, виданий на основі закону, відповідно до закону і спрямований на його виконання шляхом конкретизації законодавчих приписів або встановлення первинних норм. Слово "підзаконний" не означає меншу юридичну обов'язковість цього акта порівняно з нормативно-правовим актом. Підзаконний акт володіє необхідною юридичною силою. Він посідає важливе місце в системі правового регулювання, оскільки забезпечує виконання законів шляхом конкретизованого, деталізованого нормативного регулювання усього комплексу суспільних відносин.

Отже, виходячи з викладеного, суд відхиляє доводи позивача про відсутність приписів про додаткові дозволи у Законі України Про автомобільний транспорт .

Крім того, суд погоджується із доводами представника Донецько-Луганського регіонального управління Державної прикордонної служби України, що позивачем не доведено коли (дата/година), в якій спосіб були вчинені дії щодо не допуску та заборони в'їзду на територію КПВВ Мар'їнка та в який спосіб це зафіксовано.

Основною засадою (принципом) адміністративного судочинства є, зокрема змагальність сторін, диспозитивність та офіційне з'ясування всіх обставин у справі.

Статтею 77 КАС України визначено, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

За принципом змагальності кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень. Отже, на позивача, поряд із обов'язком довести факт порушення свого суб'єктивного права відповідачем, також покладено обов'язок довести підставу позову, а саме: обставини, якими він обґрунтовує свої позовні вимоги і з якими закон пов'язує настання певних правових наслідків, тобто можливість задоволення позову.

Із цих положень випливає необхідність доведення для задоволення позову таких фактів: наявність обставин, з якими закон пов'язує настання певних правових наслідків для позивача (тобто доведення заявленої підстави позову) та факт порушення його суб'єктивного права відповідачем. Недоведеність цих фактів є підставою для відмови в позові за недоведеністю (необґрунтованістю) позовних вимог.

Суд звертає увагу, що позивачем не надано жодного доказу як саме позивач порушив його права, свободи та інтереси.

Підсумовуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю "СХІДНІ АВТОВОКЗАЛИ" до Краматорського прикордонного загону (в/ч 2382), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача - Товариство з обмеженою відповідальністю "Горлівське АТП" про припинення незаконних дій та зобов'язання вчинити певні дії не підлягають задоволенню.

Питання судових витрат не вирішується у зв'язку з відмовою у задоволенні позовних вимог.

Згідно частини 3 статті 243 КАС України У виняткових випадках залежно від складності справи складення рішення, постанови у повному обсязі може бути відкладено на строк не більш як десять, а якщо справа розглянута у порядку спрощеного провадження - п'ять днів з дня закінчення розгляду справи.

Керуючись ст.ст. 2,5-10, 72-80, 159, 160, 171, 199-204, 205, 246,250,295 КАС України, суд,-

ВИРІШИВ:

У задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю "СХІДНІ АВТОВОКЗАЛИ" (код ЄДРПОУ 39715368, 84100, Донецька обл., місто Слов'янськ, вулиця Центральна, будинок 47) до Краматорського прикордонного загону (в/ч 2382) (код ЄДРПОУ 14321883, 84301, Донецька обл., місто Краматорськ, вулиця Марата, будинок 16), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача - Товариство з обмеженою відповідальністю "Горлівське АТП" (код ЄДРПОУ 35063511, 85490, Донецька обл., місто Селидове, селище міського типу Курахівка, вулиця Прокоф'єва, будинок 25) про припинення незаконних дій та зобов'язання вчинити певні дії, - відмовити в повному обсязі.

Повний текст рішення складено 18.02.2019 року.

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Першого апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя Голуб В.А.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.02.2019
Оприлюднено20.02.2019
Номер документу79953866
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —200/10361/18-а

Постанова від 29.10.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Уханенко С.А.

Ухвала від 27.10.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Уханенко С.А.

Ухвала від 17.06.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Уханенко С.А.

Ухвала від 28.05.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Уханенко С.А.

Постанова від 15.04.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Постанова від 15.04.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Ухвала від 02.04.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Ухвала від 02.04.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Рішення від 08.02.2019

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Голуб В.А.

Ухвала від 08.02.2019

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Голуб В.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні