П'ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
06 лютого 2019 р.м.ОдесаСправа № 815/621/18
П'ятий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого судді - Осіпова Ю.В.,
суддів - Бойка А.В., Шевчук О.А.,
при секретарі Іщенко В.О.,
за участю представників Красносільської сільської ради Лиманського району Одеської області Меркушової О.О. та Мєлкова О.С., розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Одесі апеляційну скаргу Громадського формування з охорони громадського порядку ОПОРА СЕЛА на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 24 травня 2018 року (м. Одеса, дата складання повного тексту рішення - 04.06.2018 р.) по справі за адміністративним позовом Лиманської районної державної адміністрації до Громадського формування з охорони громадського порядку ОПОРА СЕЛА та 3-х осіб Красносільської сільської ради Лиманського району Одеської області, Лиманського Відділу поліції ГУ НП в Одеській області про примусовий розпуск (ліквідацію) Громадського формування з охорони громадського порядку ОПОРА СЕЛА , -
В С Т А Н О В И В:
15.02.2018 року Лиманська РДА звернулась до Одеського окружного адміністративного суду із адміністративним позовом до Громадського формування з охорони громадського порядку ОПОРА СЕЛА та 3-х осіб Красносільської сільської ради Лиманського району Одеської області, Лиманського ВП ГУ НП в Одеській області, в якому, з урахуванням уточнень, просила суд примусово ліквідувати (розпустити) ГФ з охорони громадського порядку ОПОРА СЕЛА (код ЄДРПОУ 40527729 ) шляхом його виключення з Єдиного реєстру громадських формувань та допустити негайне виконання рішення суду в частині розпуску (ліквідації).
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що дане ГФ з охорони громадського порядку ОПОРА СЕЛА , в порушення вимог чинного законодавства, не виконує свої статутні обов'язки з охорони громадського порядку на території Красносільської сільради та не взаємодіє з органами поліції.
Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 24 травня 2018 року адміністративний позов Лиманської РДА - задоволено частково. Припинено діяльність громадського формування з охорони громадського порядку ОПОРА СЕЛА (код ЄДРПОУ 40527729, місцезнаходження юридичної особи: вул. Радгоспна, 3, с. Красносілка, Лиманський район, Одеська область, 67560 ) шляхом його примусового розпуску, а саме, ліквідувати (припинити) юридичну особу - Громадське формування з охорони громадського порядку ОПОРА СЕЛА . В решті позовних вимог відмовлено.
Не погоджуючись з вищезазначеним рішенням суду 1-ї інстанції, голова Громадського формування з охорони громадського порядку ОПОРА СЕЛА 02.07.2018 року подав апеляційну скаргу, в якій зазначив, що судом, при винесенні оскаржуваного рішення порушено норми матеріального та процесуального права, просив скасувати рішення Одеського окружного адміністративного суду від 24.05.2018 року та прийняти нове, яким відмовити у задоволенні позовних вимог у повному обсязі.
В судове засідання суду апеляційної інстанції інші сторони, крім представників 3-ї особи - Красносільської сільської ради Лиманського району Одеської області, з невідомих причин не з'явились, про день, час та місце розгляду справи були своєчасно та належним чином повідомлені.
Заслухавши суддю-доповідача, виступи представників 3-ї особи та перевіривши матеріали справи і доводи апеляційної скарги, колегія суддів приходить до висновку про відсутність належних підстав для її задоволення.
Судами встановлено наступні обставини справи.
23.03.2016 року протоколом №1 зборів (конференції) Громадського формування з охорони громадського порядку ОПОРА СЕЛА було вирішено створити вказане громадське формування з метою сприяння органам місцевого самоврядування, правоохоронним органам та органам виконавчої влади, а також посадовим особам у запобіганні та припиненні кримінальних та адміністративних правопорушень, захисті життя та здоров'я громадян, інтересів суспільства і держави від протиправних посягань, а також у рятуванні людей і майна під час стихійного лиха та інших надзвичайних подій.
28.03.2016 року керівник ГФ Губанов Д.В. звернувся до Красносільського міського голови із заявою, в якій містилось прохання узгодити статут ГФ з охорони громадського порядку ОПОРА СЕЛА та додав копію протоколу №1 зборів (конференції) громадського формування від 23.03.2016р.; інформацію про склад керівного органу, список членів формування, копії паспортів членів формування, статут громадського формування.
18.04.2016 року рішенням виконавчого комітету Красносільської сільської ради Комінтернівського району Одеської області №47 вирішено:
- узгодити статут ГФ з охорони громадського порядку ОПОРА СЕЛА з керівництвом відповідного територіального органу Національної поліції;
- здійснити державну реєстрацію ГФ з охорони громадського порядку ОПОРА СЕЛА в порядку, визначеному Законом України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань ;
- координацію та контроль за діяльністю ГФ з охорони громадського порядку ОПОРА СЕЛА здійснювати згідно зі ст.16 Закону України Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону у межах своєї компетенції.
01.06.2016 року Лиманською РДА Одеської області, відповідно до Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань , було здійснено державну реєстрацію юридичної особи: Громадського формування з охорони громадського порядку ОПОРА СЕЛА (ідентифікаційний код: 40527729), юридична адреса: 67560, Одеська область, Комінтернівський (Лиманський) район, с. Красносілка, вул. Радгоспна,3, керівник - Губанов Д.В. Дата та номер запису в Єдиному державному реєстрі про проведення державної реєстрації юридичної особи: 01.06.2016р. №1 538 102 0000 016726) .
02.02.2018 року до Голови Красносільської сільської ради Лиманського району Одеської області надійшов лист відповідача №12/04, разом із яким, Громадським формуванням з охорони громадського порядку ОПОРА СЕЛА надано оновлений список членів ГФзОГП для подальшого його узгодження.
У відповідь на вказаний лист головою Красносільської сільської ради Лиманського району Одеської області на адресу відповідача направлено лист від 12.02.2018р.у №05-11/401, у якому зазначено, що у додатках до листа, який надійшов до Красносільської сільської ради від ГФ з охорони громадського порядку ОПОРА СЕЛА , відсутні будь-які документальні дані, які б підтверджували проведення органами Національної поліції спеціальної перевірки членів ГФ з охорони громадського формування ОПОРА СЕЛА та проходження ними відповідної правової та спеціальної підготовки в органах Національної поліції. Також, вказано, що у Красносільській сільській раді відсутні будь-які дані щодо наявності у членів ГФ ОПОРА СЕЛА особистих посвідчень членів громадського формування та нарукавних пов'язок. Вказані факти, як зазначено у листі, унеможливлюють можливість забезпечення правопорядку членами будь-якого громадського формування з охорони громадського порядку за місцем його реєстрації. Крім того, у вказаних додатках відсутня копія протоколу загальних зборів ГФ ОПОРА СЕЛА щодо виключення старих та обрання нових членів громадського формування.
Далі, головою Красносільської сільської ради Лиманського району Одеської області повідомлено відповідача, що у разі надання вказаних документів, сільська рада буде правомочна приймати рішення щодо узгодження списку членів ГФ ОПОРА СЕЛА .
09.08.2017 року за вих.№45/12528 та №45/12529 начальником Лиманського ВП ГУ НП в Одеській області, з метою перевірки та контролю діяльності ГФ з охорони громадського порядку ОПОРА СЕЛА направлено листи голові Красносільської сільської ради із проханням повідомити інформацію щодо взаємодії ГФ з охорони громадського порядку Опора села з Красносільською сільською радою та із вимогою термінового надання належним чином засвідчених копій статутних та установчих документів цього Громадського формування зі списком членів вказаного громадського формування.
У відповідь на цей лист від 09.08.2018 року за вих.№45/12528, сільським головою Красносільської сільської ради на адресу начальника Лиманського ВП ГУ НП в Одеській області направлено лист від 10.08.2017 року №626/05-10/16/2206, в якому повідомлено, що дане ГФ з охорони громадського порядку ОПОРА СЕЛА фактично взагалі не виконує свої статутні обов'язки з охорони громадського порядку на території Красносільської сільської ради, патрулювання на вказаній території не здійснює, не приймає участі у масових заходах сільської ради, не взаємодіє з іншими органами громадської самодіяльності у заходах по охороні природи і пам'яток історії та культури, а також у забезпеченні безпеки дорожнього руху, графіки по охороні громадського порядку не затверджує та перед сільською радою не звітує, тобто ніяким чином не взаємодіє з виконавчим органом Красносільської сільської ради, а також її посадовими особами, у зв'язку з чим, сільська рада не має змоги координувати діяльність вказаного громадського формування.
Крім того, сільським головою Красносільської сільради разом з листом-повідомленням від 10.08.2017 року на адресу Лиманського ВП ГУ НП в Одеській області було направлено копію статуту ГФ з охорони громадського порядку ОПОРА СЕЛА , протокол зборів цього громадського формування, рішення виконкому Красносільської сільради №47 від 18.04.2016 року, список членів цього громадського формування та копії документів, які посвідчують особи членів формування.
16.08.2018 року за вих. №46/13097 начальником Лиманського ВП ГУ НП в Одеській області, за результатами перевірки діяльності ГФ з охорони громадського порядку ОПОРА СЕЛА , голові Красносільської сільської ради Лиманського району направлено Вимогу відповідно до Закону України Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону , в якій, зокрема, зазначалося про те, що в ході перевірки встановлено, що ГФ з охорони громадського порядку ОПОРА СЕЛА не виконує свої статутні обов'язки з охорони громадського порядку на території Красносільської сільської ради, патрулювання на вказаній території не здійснює, не приймає участі у масових заходах сільської ради, у заходах по охороні природи і пам'яток історії та культури, а також у забезпеченні безпеки дорожнього руху, графіки по охороні громадського порядку не затверджує та перед сільрадою не звітує, тобто ніяким чином не взаємодіє з виконавчим органом Красносільської сільської ради, а також її посадовими особами, в зв'язку з чим сільська рада не має змоги координувати діяльність вказаного громадського формування.
Крім того, ГФ з охорони громадського порядку ОПОРА СЕЛА за весь час свого існування ніяким чином не взаємодіяло з органами Національної поліції, не надавало допомогу правоохоронним органам у забезпеченні громадського порядку, запобіганні адміністративним правопорушенням та злочинам, не приймало участі у патрулюванні та заходах органів Національної поліції, спрямованих на боротьбу з окремими видами правопорушень. Громадське формування з охорони громадського порядку Опора села жодного разу не затверджувала у Лиманському ВП ГУ НП в Одеській області графіки по охороні громадського порядку, не звітувала про свою діяльність перед відділом поліції, що грубо порушує вимоги ст.ст.1,3,9,13,20 Закону України Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону .
У зв'язку із вищевикладеним, Лиманським ВП ГУ НП в Одеській області у вищевказаній вимозі було рекомендовано голові Красносільської сільської ради Лиманського району Одеської області звернутись до суду із позовом щодо примусового припинення діяльності ГФ з охорони громадського порядку ОПОРА СЕЛА .
У відповідь на вказаний лист начальника Лиманського ВП ГУ НП в Одеській області від 16.08.2018р. вих. №45/13097, сільським головою Красносільської сільської ради на адресу останнього було направлено лист від 30.08.2017р. №05-10/16/2408, в якому зазначалося про те, що оскільки дане ГФ з охорони громадського порядку Опора села було зареєстроване 01.06.2016 року Лиманською районною державною адміністрацією Одеської області, у зв'язку з чим, відповідно до ст.8 Закону України Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону , його діяльність може бути заборонена судом у встановленому законом порядку виключно за заявою реєструючого органу (т.б. РДА).
У зв'язку з вищезазначеними обставинами позивач звернувся до суду із даним позовом в якому просив примусово розпустити (ліквідувати) громадське формування з охорони громадського порядку Опора села шляхом його виключення з Єдиного реєстру громадських формувань.
Вирішуючи справу по суті та частково задовольняючи позов, суд першої інстанції виходив з часткової обґрунтованості позовних вимог та, відповідно, з неправомірної бездіяльності відповідача.
Колегія суддів апеляційного суду, уважно дослідивши матеріали справи та наявні в них докази, погоджується з висновками суду 1-ї інстанції і вважає їх обгрунтованими, з огляду на наступне.
Згідно ч.2 ст.19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах та у спосіб визначений Конституцією та законами України.
Спірні правовідносини врегульовані Законами України Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону , Про громадські об'єднання , Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань .
Так, як слідує зі змісту вимог ст.1 Закону України Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону , громадяни України відповідно до Конституції України мають право створювати в установленому цим Законом порядку громадські об'єднання для участі в охороні громадського порядку і державного кордону, сприяння органам місцевого самоврядування, правоохоронним органам, Державній прикордонній службі України та органам виконавчої влади, а також посадовим особам у запобіганні та припиненні адміністративних правопорушень і злочинів, захисті життя та здоров'я громадян, інтересів суспільства і держави від протиправних посягань, а також у рятуванні людей і майна під час стихійного лиха та інших надзвичайних обставин.
Крім того, громадські формування з охорони громадського порядку і державного кордону можуть бути створені на засадах громадської самодіяльності як зведені загони громадських формувань, спеціалізовані загони (групи) сприяння Національній поліції та Державній прикордонній службі України, асоціації громадських формувань тощо.
Згідно з приписами ст.3 Закону України Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону , громадські формування з охорони громадського порядку і державного кордону створюються і діють у взаємодії з правоохоронними органами, Державною прикордонною службою України, органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, додержуючись принципів гуманізму, законності, гласності, добровільності, додержання прав та свобод людини і громадянина, прав і законних інтересів юридичних осіб, рівноправності членів цих формувань.
Координацію ж діяльності таких громадських формувань з охорони громадського порядку і державного кордону здійснюють відповідно місцеві державні адміністрації та органи місцевого самоврядування.
Одночасно, слід звернути увагу на те, що повсякденна (оперативна) діяльність таких формувань організовується, спрямовується і контролюється відповідними органами Національної поліції, підрозділами Державної прикордонної служби України.
Громадські формування з охорони громадського порядку і державного кордону не мають права займатися підприємницькою або іншою діяльністю з метою одержання прибутку.
Також, використання громадських формувань з охорони громадського порядку і державного кордону України для виконання завдань, не передбачених цим Законом, забороняється.
Відповідно до положень абз.1 ст.5 Закону України Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону , громадське формування з охорони громадського порядку і державного кордону діє на основі положення (статуту ) про нього.
При цьому, статтею 8 Закону України Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону передбачено, що діяльність громадського формування з охорони громадського порядку і державного кордону може бути припинена шляхом примусового розпуску або саморозпуску відповідно до закону. У разі порушення громадським формуванням вимог чинного законодавства щодо його діяльності за заявою реєструючого органу його діяльність може бути заборонена за рішенням суду у встановленому законом порядку.
Так, як визначено положеннями п.п.1,2,3 ч.1 ст.9 Закону України Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону , основними завданнями громадських формувань з охорони громадського порядку і державного кордону - є:
- у сфері охорони громадського порядку: надання допомоги органам Національної поліції у забезпеченні громадського порядку і громадської безпеки, запобіганні адміністративним проступкам і злочинам; інформування органів Національної поліції про вчинені або ті, що готуються, злочини, місця концентрації злочинних угруповань; сприяння органам Національної поліції у виявленні і розкритті злочинів, розшуку осіб, які їх вчинили, захисті інтересів держави, підприємств, установ, організацій, громадян від злочинних посягань; участь у забезпеченні безпеки дорожнього руху та боротьбі з дитячою бездоглядністю і правопорушеннями неповнолітніх;
- у сфері охорони державного кордону: надання допомоги підрозділам Державної прикордонної служби України у виявленні та затриманні осіб, які порушили або намагаються порушити державний кордон чи провадять іншу протиправну діяльність на кордоні; сприяння військовослужбовцям Державної прикордонної служби України в охороні державного кордону, виключної (морської) економічної зони України, а також здійснення контролю за дотриманням режиму державного кордону, прикордонного режиму і режиму в пунктах пропуску через державний кордон, проведення разом з ними пропуску громадян до місць відпочинку і роботи; надання допомоги підрозділам Державної прикордонної служби України у виявленні умов та причин, які можуть призвести до злочинної діяльності на кордоні, і вжиття заходів до їх усунення; участь у спостереженні за місцями роботи і відпочинку поблизу кордону та за прикордонними інженерними спорудами; участь у заходах Державної прикордонної служби України з профілактики порушень або спроб порушення державного кордону і режиму в пунктах пропуску через державний кордон, незаконного переміщення через державний кордон вантажів, предметів, матеріалів та іншого майна;
- у разі виникнення надзвичайних ситуацій: надання невідкладної допомоги особам, які потерпіли від нещасних випадків чи правопорушень; участь у рятуванні людей і майна, підтриманні громадського порядку у разі стихійного лиха та інших надзвичайних обставин.
При чому, як вбачається з вимог ст.11 Закону України Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону громадські формування з охорони громадського порядку і державного кордону проводять свою діяльність під контролем органів Національної поліції, підрозділів Державної прикордонної служби України шляхом:
1) спільного з поліцейськими, прикордонниками патрулювання і виставлення постів на вулицях, майданах, залізничних вокзалах, в аеропортах, морських і річкових портах, у місцях компактного проживання громадян, розташування підприємств, установ, організацій, навчальних закладів, а також у місцях можливої появи порушників кордону в межах району, що контролюється Державною прикордонною службою України, прикордонної смуги; участі в забезпеченні охорони громадського порядку під час проведення масових заходів, погоджених у випадках, передбачених законом, з виконавчими органами місцевого самоврядування;
2) проведення разом з прикордонниками огляду на маршрутах можливого руху порушників державного кордону, місць їх укриття, транспортних засобів, суміжної з державним кордоном місцевості з метою встановлення причин та умов перебування невідомих осіб;
3) участі у заходах правоохоронних органів, спрямованих на боротьбу з окремими видами правопорушень.
Також, у відповідності до ст.16 зазначеного Закону, місцеві державні адміністрації та органи місцевого самоврядування у межах своєї компетенції спільно з органами Національної поліції та підрозділами Державної прикордонної служби України здійснюють координацію та контроль за діяльністю громадських формувань, заслуховують повідомлення і звіти керівників зазначених формувань.
Окрім того, як вже зазначалося вище, згідно із ст.20 Закону України Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону , контроль за діяльністю громадських формувань з охорони громадського порядку і державного кордону здійснюється органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування у порядку, встановленому законом. Органи, що проводять реєстрацію зазначених громадських формувань, здійснюють контроль за дотриманням ними вимог положення (статуту). Представники цих органів мають право спостерігати за проведенням громадськими формуваннями заходів, вимагати необхідні документи, одержувати пояснення. Контроль за джерелами і розмірами надходжень коштів до цих громадських формувань здійснюється відповідно до закону. У разі порушення фінансової дисципліни з боку громадського формування з охорони громадського порядку і державного кордону воно несе відповідальність згідно з законом.
Разом з тим, ст.25 Закону України Про громадські об'єднання визначає, що припинення діяльності громадського об'єднання здійснюється:
1) за рішенням громадського об'єднання, прийнятим вищим органом управління громадського об'єднання, у визначеному статутом порядку, шляхом саморозпуску або реорганізації;
2) за рішенням суду про заборону (примусовий розпуск) громадського об'єднання.
При цьому, припинення діяльності громадського об'єднання відбувається в порядку, визначеному Законом України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань .
Також ст.25 зазначеного Закону передбачено, що державна реєстрація та інші реєстраційні дії проводяться на підставі:
1) документів, що подаються заявником для державної реєстрації;
2) судових рішень, що набрали законної сили та тягнуть за собою зміну відомостей в Єдиному державному реєстрі, а також що надійшли в електронній формі від суду або державної виконавчої служби відповідно до Закону України Про виконавче провадження .
Так, як встановлено судами обох інстанцій з матеріалів справи (в т.ч. наявного в них статуту ГФ), дане Громадське формування з охорони громадського порядку ОПОРА СЕЛА створене як громадське об'єднання на добровільних засадах з метою сприяння органам місцевого самоврядування, правоохоронним органам та органам виконавчої влади, а також посадовим особам у запобіганні та припиненні кримінальних і адміністративних правопорушень, захисті життя та здоров'я громадян, інтересів суспільства і держави від протиправних посягань, а також у рятуванні людей і майна під час стихійного лиха та інших надзвичайних ситуацій.
Так, пунктом 1.4 зазначеного Статуту, в свою чергу, передбачено, що формування є юридичною особою з моменту його реєстрації, може мати рахунки в установах банків, печатку із власним найменуванням, штамп та інші необхідні реквізити.
Крім того, зазначеним пунктом Статуту також передбачено, що формування відповідає за своїми зобов'язаннями усім належним йому майном, від свого імені набуває майнові і немайнові права та обов'язки, може виступати позивачем та відповідачем у суді.
До того ж, слід зазначити, що в цьому статуті встановлені і основні напрямки діяльності такого формування, відповідно до яких, завданнями останнього у сфері громадського порядку є:
- надання допомоги органам внутрішніх справ у забезпеченні громадського порядку і громадської безпеки, запобіганні кримінальним і адміністративним правопорушенням;
- інформування органів і підрозділів внутрішніх справ про вчинені або ті, що готуються, кримінальні правопорушення, місця зосередження злочинних угрупувань; сприяння органам внутрішніх справ у виявленні кримінальних правопорушень, розшуку осіб, які їх вчинили, захисті інтересів держави, підприємств, установ, організацій, громадян від злочинних посягань;
- участь у забезпеченні безпеки дорожнього руху та боротьбі з дитячою бездоглядністю і правопорушеннями неповнолітніх.
При цьому, статутними обов'язками члени ГФ з охорони громадського порядку ОПОРА СЕЛА зобов'язані:
- брати участь в охороні громадського порядку, припиненні кримінальних і адміністративних правопорушень і злочинів та запобіганні їм;
- під час виконання обов'язків з охорони громадського порядку мати особисте посвідчення та нарукавну пов'язку члена формування;
- доставляти до органу внутрішніх справ, штабу формування або громадського пункту охорони порядку, приміщення виконавчого органу селищної, сільської ради осіб, які вчинили адміністративні правопорушення, з метою його припинення (або вичерпно інші заходи впливу ), встановлення особи правопорушника, складення протоколу про адміністративне правопорушення у разі неможливості скласти його на місці вчинення правопорушення (якщо складення протоколу є обов'язковим );
- надавати у межах наданих прав допомогу народним депутатам України, представникам органів державної влади та органів місцевого самоврядування у їх законній діяльності, якщо в цьому їм чиниться протидія або загрожує небезпека з боку правопорушників.
Разом з тим, як вбачається з матеріалів справи та беззаперечно встановлено судами обох інстанцій, ГФ ОПОРА СЕЛА патрулювання на території Красносільської сільської ради не здійснювалося і не здійснюється, також відповідач не приймає участі у масових заходах сільської ради, у заходах по охороні природи і пам'яток історії та культури, а також у забезпеченні безпеки дорожнього руху, графіки по охороні громадського порядку не затверджує та перед сільрадою не звітує.
Таким чином, враховуючи встановлені обставини, можна дійти висновку, що дане формування ніяким чином не взаємодіє з виконавчим органом Красносільської сільської ради, а також її посадовими особами, в зв'язку із чим, сільська рада не має змоги координувати діяльність вказаного громадського формування.
Крім того, як свідчать матеріали справи та повідомлення Лиманського ВП ГУ НП в Одеській області, ГФ з охорони громадського порядку ОПОРА СЕЛА за весь час свого існування ніяким чином не взаємодіяло і з органами Національної поліції, не надавало допомогу правоохоронним органам у забезпеченні громадського порядку, запобіганні адміністративним правопорушенням та злочинам, не приймало участі у патрулюванні та заходах органів Національної поліції, спрямованих на боротьбу з окремими видами правопорушень.
Також, громадське формування з охорони громадського порядку Опора села жодного разу не затверджувала у Лиманському ВП ГУ НП в Одеській області графіки по охороні громадського порядку та взагалі ніколи не звітувала про свою діяльність перед територіальним відділом поліції.
Отже, за таких обставин, судова колегія приходить до аналогічного, що і суд 1-ї інстанції висновку про те, що ГФ з охорони громадського порядку ОПОРА СЕЛА дійсно не виконує свої статутні обов'язки з охорони громадського порядку на території Красносільської сільської ради.
При цьому, на спростування викладеного з боку відповідача до суду не надано жодних належних та допустимих доказів.
Таким чином, з урахуванням вищевикладеного, судова колегія, оцінивши надані сторонами докази в їх сукупності, вважає, що суд 1-ї інстанції дійшов обґрунтованого висновку про те, що оскільки відповідач не виконує своїх статутних обов'язків та інших, визначених Законом України Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону завдань, то відповідно, встановлено формальне існування даного громадського формування.
Так, як вже зазначалося вище, пунктами 12.1,12.3,12.4,12.7 Статуту ГФ з охорони громадського порядку ОПОРА СЕЛА передбачено, що діяльність формування може бути припинена шляхом примусового розпуску або саморозпуску відповідно до закону. Ліквідація формування проводиться призначеною загальними зборами комісією. З дня призначення ліквідаційної комісії до неї переходять повноваження з управління справами формування. Ліквідаційна комісія публікує інформацію про ліквідацію формування в одному із друкованих засобів масової інформації із зазначенням терміну подання кредиторами своїх претензій, оцінує наявне майно формування, виявляє його дебіторів і кредиторів та розраховується з ними, вживає заходів до сплати боргів формування третім особам, а також його членам, складає ліквідаційний баланс та подає його загальним зборам. Після ліквідації формування реєструючий орган приймає рішення щодо скасування запису про його реєстрацію.
Отже, з огляду на вищезазначене, оскільки дане ГФ з охорони громадського порядку ОПОРА СЕЛА фактично не здійснює свою статутну діяльність, жодним чином не співпрацює з органами Національної поліції, Державної прикордонної служби, органами місцевого самоврядування, а тому, в силу положень ст.8 Закону України Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону , це Громадське формування підлягає припиненню шляхом примусового розпуску (ліквідації), що, в свою чергу, і було вірно встановлено судом 1-ї інстанції.
До того ж, ще слід зазначити й про те, що відповідно до приписів ст.ст.9,77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд, згідно ст.90 цього ж Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
А відповідно до ч.2 ст.77 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Враховуючи вищевикладене, судова колегія приходить до висновку, що суд першої інстанції порушень норм матеріального і процесуального права при вирішенні даної справи не допустив, вірно встановив фактичні обставини справи та надав їм належної правової оцінки. Наведені ж у апеляційній скарзі доводи, правильність висновків суду не спростовують, оскільки ґрунтуються на припущеннях та невірному трактуванні норм матеріального права.
Відповідно до п.1 ч.1 ст.315 КАС України, суд апеляційної інстанції за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін.
Отже, за таких обставин, колегія суддів апеляційного суду, діючи виключно в межах доводів апеляційної скарги, відповідно до ст.316 КАС України, залишає цю апеляційну скаргу без задоволення, а оскаржуване рішення суду 1-ї інстанції - без змін.
Керуючись ст.ст.308,310,315,316,321,322,325,329 КАС України, апеляційний суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Апеляційну скаргу Громадського формування з охорони громадського порядку ОПОРА СЕЛА - залишити без задоволення, а рішення Одеського окружного адміністративного суду від 24 травня 2018 року - без змін.
Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття, але може бути оскаржена в касаційному порядку до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Повний текст постанови виготовлено 18.02.2019р.
Головуючий у справі
суддя-доповідач: Ю.В. Осіпов
Судді: А.В. Бойко
О.А. Шевчук
Суд | П'ятий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.02.2019 |
Оприлюднено | 20.02.2019 |
Номер документу | 79955818 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
П'ятий апеляційний адміністративний суд
Осіпов Ю.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні