ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
19 лютого 2019 року о/об 17 год. 21 хв.Справа № 280/5377/18 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Татаринова Д.В., за участю секретаря судового засідання Малої Т.Ю., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом
про застосування заходів реагування у вигляді зупинення експлуатації,
за участі представників:
від позивача - не прибув
від відповідача - Грона В.О.
(особа посвідчується посвідченням б/н б/д)
ВСТАНОВИВ:
До Запорізького окружного адміністративного суду надійшов позов Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Запорізькій області (далі - позивач) до Купріянівської сільської ради (далі - відповідач), в якому позивач просить суд: застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації будівлі будинку культури Кіпріянівської сільської ради розташованого за адресою: Запорізька область, Вільнянський район, село Купріянівка, провулок Парковий, 1, шляхом зобов'язання Купріянівської сільської ради повністю зупинити експлуатацію будівлі будинку культури за вказаною адресою, окрім робіт пов'язаних з усуненням порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, до повного усунення цих порушень, що повинно бути встановлено на підставі перевірки Головним управлінням ДСНС України у Запорізькій області.
22 грудня 2018 року провадження у справі відкрито за правилами спрощеного позовного провадження без виклику сторін, а перше судове засіданні призначено на 15 січня 2019 року.
Однак, в період 14 січня 2019 року по 18 січня 2018 року суддя Запорізького окружного адміністративного суду Татаринов Д.В. був відсутній на роботі відповідно до листка непрацездатності Серія АДЛ №303831. Перший робочій день 21 січня 2019 року.
Ухвалою суду від 21 січня 2019 року судом призначено справу до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження з викликом осіб на 05 лютого 2019 року.
05 лютого 2019 року в судовому засіданні протокольною ухвалою судом відкладено розгляд справи до 19 лютого 2019 року.
Відповідно до статті 243 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) 19 лютого 2019 року сторонам проголошено вступну та резолютивну частину рішення та оголошено про час виготовлення рішення у повному обсязі.
Позовна заява обґрунтована тим, що в ході перевірки Головним управлінням Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Запорізькій області встановлено, що об'єкт Відповідача - будівля, приміщення та територія будинку культури Купріянівської сільської ради за адресою: Запорізька область, Вільнянський район, с. Купріянівка, пров. Парковий, 1 експлуатується з порушенням норм пожежної та техногенної безпеки, що створює загрозу життю та здоров'ю людей. Таким чином, просить суд зупинити експлуатацію будівлі будинку культури за вказаною адресою, окрім робіт пов'язаних з усуненням порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, до повного усунення цих порушень, що повинно бути встановлено на підставі перевірки Головним управлінням ДСНС України у Запорізькій області.
Представник Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Запорізькій області в судове засідання не прибув, 19 лютого 2019 року до суду надав клопотання про розгляд справи за його відсутності.
Представник Купріянівської сільської ради в судовому засіданні проти адміністративного позову заперечив з підстав викладених у письмовому відзиві (вх.№1279 від 11 січня 2019 року), відповідно до якого зазначено, що відповідно до припису, при плановій перевірці у 2017 році, сільською радою були заплановані роботи на 2018 рік по заміні ламп освітлення та проведенню поточного ремонту електромережі будинку культури. Вказані роботи виконувались в тому числі і в період позапланової перевірки. На сьогоднішній день ці роботи виконані на суму 25846 грн. 15 коп. Вказує про те, що проведено замір опору ізоляції і перевірку спрацювання приладів захисту електричних мереж від короткого замикання. Зазначає, що приміщення Будинку культури забезпечено чотирма вогнегасниками. Правила пожежної безпеки в Україні не передбачають норми забезпечення Будинку культури вогнегасниками.
В судовому засіданні представник Купріянівської сільської ради просив суд відмовити у задоволенні позовних вимог у повному обсязі.
Розглянувши матеріали справи суд встановив наступні обставини.
Вільнянським районним сектором Головного управління ДСНС України у Запорізькій області в період з 26 листопада по 27 листопада 2018 року проведено позапланову перевірку об'єктів підвідомчих Купріянівській сільській раді, за наслідками якої складено акт № 56 від 27 листопада 2018 року.
В ході перевірки позивачем встановлено, що об'єкт Купріянівської сільської ради - будівля, приміщення та територія будинку культури Купріянівської сільської ради за адресою: Запорізька область, Вільнянський район, с. Купріянівка, пров. Парковий, 1 експлуатується з порушенням норм пожежної та техногенної безпеки, що створює загрозу життю та здоров'ю людей, а саме:
- посадові особи не пройшли навчання та перевірку знань з питань пожежної безпеки у порядку, встановленому постановою Кабінету Міністрів України від 26 червня 2013 року № 444 Про затвердження Порядку здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях .
- система пожежної сигналізації знаходиться в неробочому стані.
- приміщення будинку культури не повністю забезпечені первинними засобами пожежогасіння;
не виконано електромережу в будинку культури відповідно до вимог ПУЕ, Правил технічної експлуатації електроустановок споживачі, Правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів;
в усіх підконтрольних об'єктах не проведено замір опору ізоляції і перевірку спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання;
не обладнано світильники з лампами розжарювання в сільській раді та будинку-культури захисним суцільним склом (ковпаками);
в будинку культури не закритті електричні з'єднувальні коробки кришками з негорючих або важко горючих матеріалів;
приміщення електрощитової в будинку культури захаращене горючими предметами та матеріалами;
в будинку культури допускається прокладання електричного проводу на горючій підлозі сцени;
непроведено внутрішнє протипожежне водопостачання у будинку культури у справний стан;
дерев'яні елементи горищних покриттів ФАП не оброблені засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності;
не встановлений протипожежний режим на об'єкті;
не заведений журнал обліку вогнегасників, введених в експлуатацію на об'єкті;
для зазначення місцезнаходження первинних засобів пожежогасіння не встановлені вказівні знаки згідна з ДСТУ ISO 6309:2007 "Протипожежний захист. Знаки безпеки. Форма та колір", ГОСТ 12А.026-76 "ССБТ. Цвета сигнальные и знаки безопасности"; Знаки розмістити № видимих На .висоті 2 -2,5 м від рівна підлоги, як усередині, так і поза приміщеннями (за потреби).
не проведено навчання керівного складу територіальних курсах цивільної оборони;
не приведено у відповідність до встановлених вимог забезпечення працюючого персоналу засобами радіаційного та хімічного захисту;
не визначено та не затверджено номенклатуру обсяги матеріального резерву для запобігання ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій.
27 листопада 2018 року на підставі акту № 56 від 27 листопада 2018 року, контролюючим органом складено припис №53, в якому вимагається вжиття заходів, щодо усунення порушень виявлених перевіркою.
На підставі виявлених порушень Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Запорізькій області звернулося до суду з позовною заявою про застосування заходів реагування у вигляді повного зупинення експлуатації будівлі будинку культури Кіпріянівської сільської ради розташованого за адресою: Запорізька область, Вільнянський район, село Купріянівка, провулок Парковий, 1.
Враховуючи викладене, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, суд вважає позовні вимоги обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню, виходячи з наступного.
Відповідно до статті 3 Конституції України людина, її життя і здоров'я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.
Відносини, пов'язані із захистом населення, територій, навколишнього природного середовища та майна від надзвичайних ситуацій, реагуванням на них, функціонуванням єдиної державної системи цивільного захисту, та повноваження органів державної влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, права та обов'язки громадян України, іноземців та осіб без громадянства, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності визначає Кодекс цивільного захисту України від 02 жовтня 2012 року № 5403-VI (далі - Кодекс № 5403-VI).
У свою чергу, статтею 55 Кодексу № 5403-VI передбачені заходи щодо забезпечення пожежної безпеки, відповідно до частини першої якої забезпечення пожежної безпеки на території України, регулювання відносин у цій сфері органів державної влади, органів місцевого самоврядування та суб'єктів господарювання і громадян здійснюються відповідно до цього Кодексу, законів та інших нормативно-правових актів.
Діяльність із забезпечення пожежної безпеки є складовою виробничої та іншої діяльності посадових осіб і працівників підприємств, установ та організацій. Зазначена вимога відображається у трудових договорах (контрактах), статутах та положеннях (частина друга статті 55 Кодексу № 5403-V).
У свою чергу, частина 1 статті 67 Кодексу № 5403-VI передбачає, що до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить, зокрема: здійснення державного нагляду (контролю) у сфері техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства органами та суб'єктами господарювання, аварійно-рятувальними службами, зазначеними у статті 65 цього Кодексу; звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей.
Відповідно до частин 1, 2 статті 68 Кодексу № 5403-VI посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, у разі порушення вимог законодавства з питань техногенної та пожежної безпеки, у тому числі невиконання їх законних вимог, зобов'язані застосовувати санкції, визначені законом.
У разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров'ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.
Як визначено у частині 1 статті 70 Кодексу № 5403-VI підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів може бути недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами.
Відповідно до частини 2 статті 70 Кодексу № 5403-VI повне або часткове зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.
Таким чином, вищенаведеними положеннями законодавства визначено, що у разі встановлення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створюють загрозу життю та здоров'ю людей, заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) застосовуються виключно за рішенням адміністративного суду, що свідчить про те, що позивач звернувся до суду у межах наданих йому повноважень та з дотриманням положень чинного законодавства України.
Представником відповідача в судовому засіданні зазначено, що частина порушень після проведеної перевірки усунута.
Однак, із пояснень представника позивача виконання пунктів № 6,7,9,14 припису № 53 від 27 листопада 2018 року не підтверджено, так як позапланова перевірка виконання вимог припису об'єктів Купріянівської сільської ради не проводилась.
Недолік викладений в пункті № 2 (систему пожежної сигналізації привести у справний стан) в приписі № 53 від 27 листопада 2018 року має триваючий характер невиконання. Під час позапланової перевірки з 26 листопада 2018 року по 27 листопада 2018 року в будинку культури виявлено ознаки застарілої системи пожежної сигналізації на стелі приміщень, а саме датчики пожежної сигналізації з фрагментами шлейфів до них.
Недолік викладений в пункті № 10 (привести внутрішнє протипожежне водопостачання в будинку культури у справний стан) в приписі № 53 від 27 листопада 2018 року має триваючий характер невиконання. Під час позапланової перевірки з 26 листопада 2018 року по 27 листопада 2018 року в приміщеннях будинку культури виявлено пожежні шафи та трубопроводи внутрішнього протипожежного водопостачання (пожежні крани).
Пункт № 1 припису № 53 від 27 листопада 2018 року виконаний не в повному обсязі (навчання з питань пожежної безпеки та цивільного захисту пройшов лише голова Купріянівської сільської ради Грона В.О.). Посадові особи відповідальні за пожежну безпеку у Купріянівському будинку культури (директор СБК ОСОБА_2.) та Купріянівському ФАП (завідуюча ФАП ОСОБА_3.) згідно розпоряджень голови Купріянівської сільської ради Грони В.О. № 2 від 08 січня 2012 року та № 34-р від 26 листопада 2018 року Про призначення відповідальних за пожежну безпеку навчання з питань пожежної безпеки та цивільного захисту не пройшли.
Відповідно до пункту 3.6. глави 3 розділу v наказу МВС України № 1417 від 40 грудня 2014 року Про затвердження Правил пожежної безпеки в Україні всі приміщення об'єкту сільського будинку культури повинні забезпечуватися первинними засобами пожежогасіння, які використовуються для локалізації і ліквідації пожеж у їх початковій стадії розвитку. Норми забезпечення та належності вогнегасниками для будинку культури вказані в наказі МВС України від 15 січня 2018 року № 25 Про затвердження Правил експлуатації та типових норм належності вогнегасників . Журнал обліку вогнегасників на об'єктах Купріянівської сільської ради взагалі не заведений.
Отже, перевіркою виявлено ряд особливо небезпечних порушень недодержання відповідачем вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, які можуть призвести до негативних наслідків у вигляді порушення прав громадян на безпечне життя та здоров'я, та тим самим потребує оперативного їх усунення.
Станом на день ухвалення судом рішення у справі, відповідачем не надано до суду жодних належних та допустимих доказів, які б підтверджували повне усунення останнім порушень вимог пожежної безпеки, що стали підставою для звернення Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Запорізькій області до суду для застосування заходів реагування, як і доказів, що зазначені у акті перевірки порушення не створюють загрозу життю та здоров'ю людей.
Відповідно до частини першої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Суд зазначає, що наявність загрози безпосередньо життю і здоров'ю людей є обов'язковою умовою для застосування заходів реагування шляхом зупинення експлуатації будівлі.
За таких обставин та з урахуванням того, що станом на момент ухвалення судом рішення у даній справі доказів усунення порушень, встановлених у акті перевірки від 27 листопада 2018 року №56, відповідачами не надано, суд вважає, що подальша експлуатація будівлі будинку культури Кіпріянівської сільської ради розташованого за адресою: Запорізька область, Вільнянський район, село Купріянівка, провулок Парковий, 1, створює загрозу життю та здоров'ю людей.
З огляду на зазначене та приймаючи до уваги факт доведеності позивачем необхідності застосування заходів реагування, визначених в позовній заяві, суд дійшов висновку про наявність правових підстав для застосування заходів реагування у вигляді повного зупинення експлуатації будівлі будинку культури за вказаною адресою, окрім робіт пов'язаних з усуненням порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, до повного усунення цих порушень, що повинно бути встановлено на підставі перевірки Головним управлінням ДСНС України у Запорізькій області.
При цьому, відповідно до частини 2 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень, пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Враховуючи вищезазначене, та керуючись статтями 2, 5, 9, 72, 77, 241, 243-246, 255 КАС України, суд,
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Запорізькій області (69002, м. Запоріжжя, вул. Фортечна, 65, код ЄДРПОУ 38625593) до Купріянівської сільської ради (70054, Запорізька область, Вільнянський район, село Купріянівка, провулок Парковий, 1, код ЄДРПОУ 05380579) про застосування заходів реагування у вигляді зупинення експлуатації - задовольнити.
Застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації будівлі будинку культури Кіпріянівської сільської ради розташованого за адресою: Запорізька область, Вільнянський район, село Купріянівка, провулок Парковий, 1, шляхом зобов'язання Купріянівської сільської ради повністю зупинити експлуатацію будівлі будинку культури за вказаною адресою, окрім робіт пов'язаних з усуненням порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, до повного усунення цих порушень, що повинно бути встановлено на підставі перевірки Головним управлінням ДСНС України у Запорізькій області.
Відповідно до статті 255 КАС України рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Відповідно до частини 1 статті 295 КАС України апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня його проголошення.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 частини 1 Перехідних положень КАС України рішення суду може бути оскаржено в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Рішення складено у повному обсязі 25 лютого 2019 року.
Суддя Д.В. Татаринов
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.02.2019 |
Оприлюднено | 01.03.2019 |
Номер документу | 80122053 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Татаринов Дмитро Вікторович
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Калашнікова О.В.
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Татаринов Дмитро Вікторович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні