Постанова
від 20.02.2019 по справі 0340/1401/18
ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Головуючий суддя у першій інстанції : Андрусенко О.О.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

20 лютого 2019 рокуЛьвів№ 857/4337/18

Восьмий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді: Бруновської Н.В.

суддів: Затолочного В.С., Матковської З.М.

за участю секретаря судового засідання: Бедрій Х.П.

представника третьої особи: ОСОБА_4

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Волинська нафтогазова компанія" на рішення Волинського окружного адміністративного суду від 01 листопада 2018 року у справі № 0340/1401/18 за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Волинська нафтогазова компанія" до Сектору містобудування та архітектури Луцької районної державної адміністрації, Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Волинській області про визнання протиправними та скасування рішень, -

ВСТАНОВИВ :

20.07.2018р. позивач Товариство з обмеженою відповідальністю "Волинська нафтогазова компанія" (надалі ТзОВ Волинська нафтогазова компанія ) звернувся в суд із позовом до Сектору містобудування та архітектури Луцької районної державної адміністрації, Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Волинській області про визнання протиправними та скасування містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки на Нове будівництво багатоквартирного житлового будинку в с. Струмівка № 144 від 10.10.2016 р.; реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт Нове будівництво багатоквартирного житлового будинку в с.Струмівка від 28.12.2016р. № НОМЕР_1.

Рішенням Волинського окружного адміністративного суду від 01.11.2018р. в позові відмовлено.

Не погоджуючись із даним рішенням, апелянт ТзОВ Волинська нафтогазова компанія подав апеляційну скаргу, в якій зазначає, що судом порушено норми матеріального та процесуального права.

Апелянт просить суд, рішення Волинського окружного адміністративного суду від 01.11.2018р. скасувати та прийняти нове рішення, яким позов задовольнити.

Представник третьої особи ОСОБА_5 - ОСОБА_2 в судовому засіданні просив суд, апеляційну скаргу залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції без змін.

Інші особи, які беруть участь у справі, в судове засідання не з'явились, хоча належним чином повідомленні про дату, час і місце розгляду справи в порядку ст.126 КАС України, що не перешкоджає розгляду справи у їх відсутності відповідно до ст.313 КАС України.

Заслухавши суддю-доповідача, учасника процесу, дослідивши матеріали справи, перевіривши доводи скарги, законність і обґрунтованість рішення суду, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційна скарга не підлягає до задоволення виходячи з наступних підстав.

Судом першої інстанції встановлено, що позивач ТзОВ Волинська нафтогазова компанія є власником мережі автомобільних заправних станцій Аветра . Одна з автомобільних газонаповнювальних компресорних станцій (далі - АГНКС) Аветра знаходиться за адресою: Волинська область, Луцький район, с. Струмівка, вул. об'їздна, 1.

Рішенням Підгаєцької сільської ради від 01.07.2016 р. № 8/15 Про затвердження детального плану затверджено гр. ОСОБА_6 розроблений детальний план території площею 0,2833 га для будівництва та обслуговування багатоквартирного житлового будинку в с. Струмівка Луцького району Волинської області.

10.10.2016р. сектором містобудування та архітектури Луцької районної державної адміністрації видані містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки площею 0,2833 га. АДРЕСА_1 .

28.12.2018р. за заявою гр. ОСОБА_6 УДАБІ у Волинській області зареєстровано № НОМЕР_1 Декларацію про початок виконання будівельних робіт Нове будівництво багатоквартирного житлового будинку в с. Струмівка .

З матеріалів справи видно що 01.09.2017 р. до УДАБІ у Волинській області подано повідомлення про зміну даних у зареєстрованій декларації про початок виконання підготовчих/будівельних робіт ( повідомлення зареєстровано 05.09.2017 р. № ВЛ 102172481717 ).

Згідно даного повідомлення внесено зміни даних у декларації про початок виконання будівельних робіт, яка зареєстрована 28.12.2016 р. № ВЛ 08316330855. Право на будівництво передано іншому замовнику - ОСОБА_5

Як видно з матеріалів справи, автомобільна газонаповнювальна компресорна станція Аветра ( АГНКС ) межує з земельною ділянкою на якій здійснюється будівництво багатоквартирного житлового будинку.

Колегія суддів не приймає до уваги доводи апелянта про те що містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки площею 0,2833 га. №144 для будівництва та обслуговування багатоквартирного житлового будинку та реєстрація декларації про початок виконання будівельних робіт Нове будівництво багатоквартирного житлового будинку в с. Струмівка від 28.12.2016р. №ВЛ 083163630855 видані з порушеннями норм санітарного та містобудівного законодавства виходячи з наступного.

ч. 5 ст. 29 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності (в редакції на час видачі МУО №144, надалі - Закон) передбачено, що єдиною підставою для прийняття рішення про відмову у наданні умов та обмежень є невідповідність намірів щодо забудови земельної ділянки вимогам містобудівної документації на місцевому рівні.

ст.8 Закону України Про регулювання діяльності встановлено, що планування територій здійснюється на державному, регіональному та місцевому рівнях відповідними органами виконавчої влади, Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим та органами місцевого самоврядування.

Планування та забудова земельних ділянок здійснюється їх власниками чи користувачами в установлені законодавством порядку. Рішення з питань планування та забудов територій приймаються сільськими, селищними, міськими радами та їх виконавчими органами, районними, обласними радами, Київською та Севастопольською міськими державними адміністраціями в межах визначених законом повноважень з урахуванням вимог містобудівної документації.

ст.26 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності передбачено, що Забудова територій здійснюється шляхом розміщення об'єктів будівництва. Суб'єкти містобудування зобов'язані додержуватися містобудівних умов та обмежень під час проектування і будівництва об'єктів.

Із змісту ч.1 ст.16 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності видно, що Планування територій на місцевому рівні здійснюється шляхом розроблення та затвердження генеральних планів населених пунктів, планів зонування територій і детальних планів території, їх оновлення та внесення змін до них.

Відповідно до ч.1 ст.25 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності режим забудови територій, визначених для містобудівних потреб, встановлюється у генеральних планах населених пунктів, планах зонування та детальних планах територій

ч.1 ст.19 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності передбачено, що детальний план у межах населеного пункту уточнює положення генерального плану населеного пункту та визначає планувальну організацію і розвиток частини території .

В п.5.5 Державних санітарних правил планування та забудови населених пунктів, затверджених наказом МОЗ від 19.06.96 №173 (далі - Санітарні правила), передбачено, що розміри санітарно-захисних зон для промислових підприємств та інших об'єктів, що є джерелами виробничих шкідливостей, слід встановлювати відповідно до діючих санітарних норм їх розміщення при підтвердженні достатності розмірів цих зон за "Методикой расчета концентраций в атмосферном воздухе вредньїх веществ, содержащихся в вьібросах предприятий" ОНД-86, розрахунками рівнів шуму та електромагнітних випромінювань з урахуванням реальної санітарної ситуації (фонового забруднення, особливостей рельєфу, метеоумов, рози вітрів та ін.), а також даних лабораторних досліджень щодо аналогічних діючих підприємств та об'єктів.

Зокрема, п.5.7 Санітарних правил передбачено, що розміри санітарно-захисної зони можуть бути зменшені, коли в результаті розрахунків та лабораторних досліджень, проведених для району розташування підприємств або іншого виробничого об'єкта, буде встановлено, що на межі житлової забудови та прирівняних до неї об'єктів концентрації шкідливих речовин у атмосферному повітрі, рівні шуму, вібрації, ультразвуку, електромагнітних та іонізуючих випромінювань, статичної електрики не перевищуватимуть гігієнічні нормативи.

Так, з висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи від 28.05.2015р. №05.03.02-07/22536 видно, що лабораторними дослідженнями, проведеними для району розташування АГНКС ТОВ Волинська нафтогазова компанія встановлено, що на межі житлової забудови концентрації шкідливих речовин, рівень шуму відповідає вимогам санітарного законодавства.

Рішенням Підгайцівської сільської ради Луцького району Волинської області від 01.07.2016р. №8/15 Про затвердження детального плану території затверджено детальний план території площею 0,2833 га для будівництва та обслуговуванні багатоквартирного житлового будинку в селі Струмівка Луцького району Волинської області (далі - Детальний план), яким передбачено розміщення вказаного будинку на території, де він будується.

З аркушу ПЛ/2016-0-ГП затвердженого проекту Детального плану видно, що він розроблений у відповідності з діючими нормами, правилами, інструкціями та державними стандартами і забезпечу безпечну експлуатацію споруд та будівель при дотриманні передбачених проекті заходів.

Отже, затвердженим рішенням Підгайцівської сільської рад Луцького району Волинської області від 01.07.2016р. №8/15 детальним планом встановлено розміри санітарно-захисної зони відповідно до Санітарних правил.

Рішення Підгайцівської сільської ради Луцького району Волинської області від 01.07.2016р. №8/15 Про затвердження детального плану є чинним та в законному порядку не оскаржене та не скасоване.

ст.19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

З огляду на вказане, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції дійшов вірного висновку, що містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки №144 від 10.10.20 видані Сектором містобудування та архітектури Луцької районної державної адміністрації в межах повноважень, у спосіб, передбачений законами та Конституцією України.

Законом України Про регулювання містобудівної діяльності (в редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин ), постановою Кабінету Міністрів України Деякі питання виконання підготовчих і будівельних робіт від 13.04.2011 № 466 (далі Порядок №466) запроваджений декларативний принцип оформлення замовником документів, які надають йому право виконувати будівельні роботи на об'єкті будівництва І-ІІІ категорії складності.

Так, вказаний принцип полягає в тому, що замовник (його уповноважена особа) заповнює і подає особисто або надсилає рекомендованим листом з описом вкладення чи через електронну систему здійснення декларативних процедур у будівництві два примірники декларації або повідомлення.

При цьому, подання інших документів законодавством не передбачено.

п.17 Порядку №466 встановлено, що орган державного архітектурно-будівельного контролю протягом п'яти робочих дні з дня надходження до нього декларації перевіряє повноту даних, зазначених у декларації та здійснює дії щодо внесення інформації, зазначеної у декларації, до реєстру.

Згідно з абз.5 п.2 Порядку №466, повнота даних - інформація, надана замовником у поданих документах, в обсязі, достатньому для прийняття рішення про реєстрацію декларації про початок виконання підготовчих робіт та декларації про початок виконання будівельних робіт.

Зокрема, п.11 Порядку №466 встановлено, що замовник несе відповідальність за повноту та достовірність даних, зазначених у поданих ним повідомленні, декларації, за виконання будівельних робіт без зареєстрованих декларації та за порушення вимог, визначених цим Порядком, відповідно до Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності та Кодексу України про адміністративні правопорушення .

Відповідно до вимог законодавства, гр. ОСОБА_6 подав декларацію про початок виконання будівельних робіт Нове будівництво багатоквартирного житлового будинку в с. Струмівка , яка після перевірки повноти даних зареєстрована 28.12.2016р. за № НОМЕР_1.

п.2 ч.1 розділу II Прикінцеві та перехідні положення Закону України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення містобудівної діяльності визначено, що зареєстровані до набрання чинності цим Законом декларації про початок виконання підготовчих та/або будівельних робіт є чинними до завершення будівництва об'єктів, крім випадків їх скасування відповідно до пункту 3 цього розділу, яким установлено, що зареєстровані до набрання чинності цим Законом декларації про початок виконання підготовчих та/або будівельних робіт можуть бути скасовані відповідним органом державного архітектурно-будівельного контролю у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, у разі:

1) подання замовником заяви про скасування декларації про початок виконання підготовчих та/або будівельних робіт;

2) наявності відомостей про припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичною особою - підприємцем (замовником), смерті фізичної особи - замовника або визнання її безвісно відсутньою;

3) встановлення під час перевірки порушень вимог містобудівної документації, містобудівних умов та обмежень, невідповідності об'єкта будівництва проектній документації на будівництво такого об'єкта та вимогам будівельних норм, стандартів і правил, порушень містобудівного законодавства, невиконання вимог приписів посадових осіб органів державного архітектурно-будівельного контролю;

4) скасування містобудівних умов та обмежень;

5) виявлення органом державного архітектурно-будівельного контролю факту подання недостовірних даних, наведених у зареєстрованій декларації, які є підставою вважати об'єкт самочинним будівництвом, зокрема якщо він збудований або будується на земельній ділянці, що не була відведена для цієї мети, або без відповідного документа, який дає право виконувати будівельні роботи, чи без належно затвердженого проекту або будівельного паспорта;

6) виконання будівельних робіт, не передбачених згідно з декларацією про початок виконання будівельних робіт.

Аналіз вказаних положень дає підстави дійти висновку, що Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Волинській області наділено дискреційним правом скасовувати зареєстровані до набрання чинності вказаним Законом декларації про початок виконання будівельних робіт виключно у передбачених вище випадках.

Тобто, перелік підстав для скасування декларації про початок виконання підготовчих та/або будівельних робіт відповідним органом державного архітектурно-будівельного контролю є вичерпний та передбачений п.2 ч.1 розділу II Прикінцеві та перехідні положення Закону України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення містобудівної діяльності , а тому відсутні правові підстави для скасування декларації про початок виконання будівельних робіт Нове будівництво багатоквартирного житлового будинку в с.Струмівка від 28.12.2016р. № НОМЕР_1.

Згідно ч.1 ст. 5 КАС України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутись до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або інтереси.

ч. 2 ст. 264 КАС України передбачено, що право оскаржити нормативно-правовий акт мають особи, щодо яких його застосовано, а також особи, які є суб'єктом правовідносин, у яких буде застосовано цей акт.

Відсутність у позивача, прав та/або обов'язків у зв'язку з виданням оскарженого правового акту не породжує у такої особи і права на захист, тобто, права на звернення із даним позовом.

Гарантоване ст. 55 Конституції України й конкретизоване у звичайних законах України право на судовий захист передбачає можливість звернення до суду за захистом порушеного права, але вимагає, щоб порушення, про яке стверджує позивач було обґрунтованим. Таке порушення прав має бути реальним, стосуватись індивідуально виражених прав або інтересів особи, яка стверджує про їх порушення.

За даними деклараціями про початок виконання будівельних робіт Нове будівництво багатоквартирного житлового будинку в с. Струмівка від 28.12.2016 р. № НОМЕР_1 позивач не є його замовником, жодних прав, інтересів, свобод фактом реєстрації декларації не порушено.

За таких обставин, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції дійшов вірного висновку про відсутність підстав для задоволення позову оскільки відповідачі діяли в межах повноважень та у спосіб передбачений законами та Конституцією України.

В ст.242 КАС України передбачено, що рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи. Судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, визначеному цим Кодексом.

ст. 316 КАС України передбачено, що суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Із врахуванням викладеного, колегія суддів вважає, що рішення суду першої інстанції є законним, доводи апеляційної скарги зроблених судом першої інстанції висновків не спростовують і при ухваленні оскарженого судового рішення порушень норм матеріального та процесуального права ним допущено не було, тому, відсутні підстави для скасування чи зміни рішення суду першої інстанції.

Керуючись ст.ст.229, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд,-

ПОСТАНОВИВ :

Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Волинська нафтогазова компанія" залишити без задоволення, а рішення Волинського окружного адміністративного суду від 01 листопада 2018 року у справі № 0340/1401/18 - без змін.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття, але може бути оскаржена у касаційному порядку шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня її проголошення.

Строк оскарження постанови, в якій оголошено вступну та резолютивну частину судового рішення обчислюється з дня складення постанови у повному обсязі.

Суддя Н.В. Бруновська

Суддя В.С. Затолочний

Суддя З.М. Матковська

Постанова складена в повному обсязі 01.03.2019р.

СудВосьмий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.02.2019
Оприлюднено05.03.2019
Номер документу80197759
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —0340/1401/18

Постанова від 14.02.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стрелець Т.Г.

Ухвала від 13.02.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стрелець Т.Г.

Постанова від 29.05.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Бруновська Надія Володимирівна

Ухвала від 29.03.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Постанова від 20.02.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Бруновська Надія Володимирівна

Ухвала від 26.12.2018

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Бруновська Надія Володимирівна

Ухвала від 19.12.2018

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Бруновська Надія Володимирівна

Рішення від 01.11.2018

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Андрусенко Оксана Орестівна

Рішення від 01.11.2018

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Андрусенко Оксана Орестівна

Постанова від 17.09.2018

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Довга Ольга Іванівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні