Рішення
від 21.02.2019 по справі 813/2318/18
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа № 813/2318/18

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

21 лютого 2019 року м. Львів

16 год. 14 хв.

Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Качур Р.П., за участю секретаря судового засідання Кушика Й.-Д.М., представниць позивача ОСОБА_1, ОСОБА_2, представниці відповідача 2 ОСОБА_3, розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Західного офісу Держаудитслужби (79000, м. Львів, вул. Костюшка, 8) до Львівського комунального підприємства Рембуд (79008, м. Львів, пл. Галицька. 15), Управління комунальної власності Департаменту економічного розвитку Львівської міської ради (79008, м. Львів, пл. Галицька, 15), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідачів: Львівська міська рада (79008, м. Львів, пл. Ринок, 1), про стягнення коштів, -

у с т а н о в и в:

Західний офіс Держаудитслужби (далі - позивач) звернувся до Львівського окружного адміністративного суду із позовною заявою до Львівського комунального підприємства Рембуд (далі - відповідач 1, ЛКП Рембуд ), Управління комунальної власності Департаменту економічного розвитку Львівської міської ради (відповідач 2) про стягнення з відповідача 1 - Львівського комунального підприємства Рембуд , на рахунок управління комунальної власності Департаменту економічного розвитку Львівської міської ради кошти в сумі 1811696,36 грн., одержані підприємством за надання в оренду нежитлових приміщень; стягнення з відповідача 2 - Управління комунальної власності Департаменту економічного розвитку Львівської міської ради, до місцевого бюджету м. Львова коштів в сумі 1811696,36 грн., перерахованих Львівським комунальним підприємством Рембуд на рахунок відповідача 2 за надання в оренду нежитлових приміщень.

В обґрунтування позову зазначено, що відповідно до п. 1.3.1 плану роботи на IV квартал 2017 року Західним офісом Держаудит служби проведено ревізію окремих питань фінансово-господарської діяльності Управління комунальної власності Департаменту економічного розвитку Львівської міської ради за період з 01.06.2014 по 30.11.2017. Результати ревізії відображено в акті № 06-24/6 від 23.03.2018, який підписано із запереченнями, на які 30.04.2018 надано аргументований висновок, виявлені у запереченні факти не підтвердились. Ревізією виявлено недоліки і порушення, які призвели до недоотримання фінансових ресурсів бюджетом м. Львова на суму 181696,36 грн.

В ході проведення ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності УКВ ДЕР ЛМР проведено зустрічну звірку в ЛКП Рембуд з метою документального підтвердження виду, обсягу і якості операцій і розрахунків, під час якої встановлено, що Управлінням комунального майна Львівської міської ради згідно з листом № 2-12827/12 від 29.11.2005 надано дозвіл ЛКП Рембуд бути орендодавцем нежитлових приміщень будинку за адресою: м. Львів, пл. Галицька, 15. Отримані від оренди кошти ЛКП Рембуд за період червня 2014 по листопад 2016 в загальній сумі 1811696,36 грн. до міського бюджету не перераховано, а використано на господарські потреби підприємства.

Таким чином, в порушення п. 7.2, 7.3 Положення про оренду майна територіальної громади м. Львова, затвердженого ухвалою Львівської міської ради № 897 від 07.06.2007 із змінами та доповненнями, п. 1 ухвал Львівської міської ради Про міський бюджет м. Львова на 2014 рік № 3044 від 06.02.2014, Про міський бюджет м. Львова на 2015 рік» № 4621 від 19.01.2015, Про міський бюджет м. Львова на 2016 рік № 33 від 24.12.2015, отримані від оренди кошти ЛКП Рембуд за період з червня 2014 року по листопад 2016 року в загальній сумі 1811696,36 грн. на рахунок Управління комунальної власності Департаменту економічного розвитку Львівської міської ради або безпосередньо до міського бюджету м. Львова не перераховано, а використано на господарські потреби підприємства. Внаслідок наведеного, за період червень 2014 - листопад 2016 загальним фондом міського бюджету м. Львова не доотримано фінансових ресурсів та завдано збитків на загальну суму 1811696,36 грн.

За результатами зустрічної звірки складено довідку № 06-24/10 від 23.02.2018, яка підписана ЛКП Рембуд без заперечень.

За наслідками ревізії УКВ ДЕР ЛМР скеровано вимоги № 06-16м/2482 від 13.04.2018 про усунення порушень терміном до 13.05.2018, у якій в тому числі, об'єкт контролю зобов'язано забезпечити сплату ЛКП Рембуд до міського бюджету м. Львова отриманої орендної плати на загальну суму 1811696,36 грн.

Станом на момент звернення позивача до суду із позовом вимога не виконана та кошти на суму 1811696,36 грн. до міського бюджету не перераховано.

Ухвалою суду від 11.06.2018 позовну заяву залишено без руху.

Ухвалою суду від 06.07.2018 відкрито провадження у справі за правилами загального позовного провадження.

Ухвалою суду від 11.09.2018 провадження у справі зупинено до набрання законної сили рішенням у адміністративній справі 813/1984/18 за позовом Управління комунальної власності Департаменту економічного розвитку Львівської міської ради до Західного офісу Держаудитслужби про визнання протиправними та скасування вимог.

Ухвалою суду від 08.01.2019 провадження у справі поновлено.

Ухвалою суду від 29.01.2019 відмовлено у задоволенні клопотання про зупинення провадження у справі.

Ухвалою суду від 29.01.2019 закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті.

Представниці позивача позовні вимоги підтримали повністю, з підстав, що викладені у позовній заяві. Просили позов задовольнити.

Відповідач 1, ЛКП Рембуд , явки уповноваженого представника у судове засідання не забезпечив, про дату, час і місце судового розгляду відповідно до ч. 11 ст. 126 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) вважається повідомленим належним чином, оскільки надіслана відповідачу 1 поштова кореспонденція суду повернулась із відміткою відділення поштового зв'язку: вибули . Відзиву на позовну заяву на пропозицію суду не надав.

Представниця відповідача 2, Управління комунальної власності Департаменту економічного розвитку Львівської міської ради, проти позову заперечила, з підстав, що викладені у відзиві на позовну заяву за вх. № 23946 від 31.07.2018 (а.с.81-83).

Зазначила, що відповідач 2 не наділений повноваженнями контролю за перерахуванням коштів до місцевого бюджету отриманих від орендної плати інших структурних підрозділів Львівської міської ради. Жодне комунальне підприємство не підпорядковане Управлінню, діють як кремі юридичні особи та здійснюють свою діяльність відповідно до покладених на них обов'язків та у межах повноважень. Управління не було стороною договорів оренди, які укладав відповідач 1, не несе відповідальності за такими. ЛКП Рембуд виступав в договорах оренди як орендодавець, а тому у повному обсязі ніс відповідальність за перерахунок коштів та їх використання.

Зазначила, що з позиції відповідача 2, вимогу про перерахування коштів та їх використання слід ставити перед комунальною установою, яка безпосередньо розпоряджається даними надходженнями від сплати орендної плати.

На виконання вимог про усунення недоліків та порушень за наслідками ревізії проведеної Державною фінансовою інспекцією за період з 01.10.2011 по 31.05.2014, листом № 2302-вих-2971 від 06.11.2014 Управління повідомляло відповідача 2 про необхідність усунення порушень.

Управління 08.08.2014 скерувало орендарям листи з пропозицією внесення змін в договори оренди в частині зміни орендодавця.

Додатково зауважила, що Державна фінансова інспекція у Львівській області, правонаступником якої є позивач, зверталась з адміністративним позовом до ЛКП Рембуд про стягнення з нього коштів до місцевого бюджету м. Львова в сумі 3332512,49 грн. (за період з 01.10.2011 по 31.05.2014), отриманих за надання в оренду нежитлових приміщень та не сплачених до місцевого бюджету (справа № 813/906/15).

Вважає позовні вимоги до відповідача 2 необґрунтованими, просила у задоволенні позову відмовити.

Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідачів, Львівська міська рада, явки уповноваженого представника у судове засідання не забезпечила, про дату, час і місце судового розгляду повідомлена належним чином. Клопотань про відкладення розгляду справи чи іншого змісту, як і письмових пояснень на пропозицію суду не надала.

Підстав для відкладення розгляду справи відповідно до ст. 205 КАС України не встановлено.

Суд заслухав вступне слово представниць позивача, представниці відповідача 2, з'ясував фактичні обставини справи та відповідні їм правовідносини та встановив таке.

ЛМКП Рембуд зареєстроване як юридична особа 12.04.2002, код ЄДРПОУ: 20775826.

Відповідно до п. 1.3.1 плану роботи на IV квартал 2017 року та на підставі направлень на проведення ревізії, виданих в.о. начальника Західного офісу Держаудитслужби № 1294, № 1295 від 22.12.2017, головними державними аудиторами відділу контролю у галузі ЖКГ, інфраструктури та зв'язку ОСОБА_2 та ОСОБА_4, проведено ревізію окремих питань фінансово-господарської діяльності Управління комунальної власності Департаменту економічного розвитку Львівської міської ради за період з 01.06.2014 по 31.11.2017, результати якої зафіксовано у акті ревізії № 06-24/6, витяг з якого долучено до матеріалів справи (а.с.12-17).

Перевіркою встановлено, що відповідно до п.п. 2, 4 Положення про управління комунальної власності, затвердженого рішенням виконавчого комітету Львівської міської ради від 07.12.2007 № 1100, п. 2, п. 4 Положення про управління комунальної власності Департаменту економічної політики Львівської міської ради, затвердженого рішенням виконавчого комітету Львівської міської ради від 01.04.2016 №237, п. 2, п. 4 Положень про Управління від 02.12.2016 №1125 та від 19.05.2017 №410, основними завданнями УКВ ДЕР ЛМР є управління майном комунальної власності територіальної громади м. Львова, виконання повноважень орендодавця майна комунальної власності міста, надання в оренду майна в порядку, встановленому міською радою, здійснення обліку орендних платежів та контролю за їх надходженням, погодження надання в оренду комунального майна, яке перебуває у повному господарському віданні чи оперативному управлінні підприємств, установ, організацій міської комунальної власності.

В ході ревізії проведено зустрічну звірку у Львівському комунальному підприємстві Рембуд (довідка від 23.02.2018 № 06-24/10), якому Управлінням комунального майна Львівської міської ради згідно з листом від 29.11.2005 № 2-12827/12, надано дозвіл бути орендодавцем нежитлових приміщень будинку за адресою: м. Львів, пл. Галицька, 15, терміном на три роки.

Звіркою встановлено, згідно з даними бухгалтерського обліку та виписок банків в період з 01.06.2014 по 30.11.2016, ЛКП Рембуд надходили кошти за оренду нежитлових приміщень, розміщених за адресами: пл. Галицька 15 та вул. Півколо, 14 на підставі договорів оренди, укладених між ЛКП Рембуд з організацією Львівський центр юридичного захисту (від 23.03.2006 №П-106, від 29.12.2006 року), ПАТ Телерадіокомпанія Люкс (від 23.03.2006 №П-099, від 29.12.2006 №29-12.2006/1, від 30.04.2007 №3004.2007/1), 1111 Фірма Оттава (від 23.03.2006 №П-105, від 29.12.2006 №1), Львівським філіалом акціонерного товариства Проектно- вишукувальний інститут Укркомундорпроект (від 29.03.2006 №П-107), ПАТ Укразахіденерго (від 03.04.2006 №П-111, 18.04.2007 №1), ПП Торговий дім Липовий цвіт (від 23.03.2006 №П-101), СПД ОСОБА_5 (від 29.09.2006 №П-134), ПАТ Оксі Банк (від 29.01.2010 №1, із змінами від 04.02.2010, від 10.03.2010, від 25.07.2012, від 04.01.2013 №б/н).

Звіркою встановлено, що відповідно до регістрів бухгалтерського обліку за субрахунками 377/1 Розрахунки з іншими дебіторами , 631 Розрахунки з вітчизняними постачальниками та підрядниками , 311 Поточні рахунки в національній валюті та виписок банку з рахунків №2600501001862 (відкритий у ПАТ ОКСІ БАНК ) та №26005053833376 (відкритий у ПАТ КБ Приватбанк ), в період з 01.06.2014 по 30.11.2016 ЛКП Рембуд надійшло орендної плати в сумі 2956591,14 грн. (в т.ч. ПДВ - 492765,19 грн.), підлягало перерахуванню до міського бюджету м. Львова - 2463825,96 грн. (без ПДВ), з них перераховано до міського бюджету м. Львова - 652129,60 грн. (без ПДВ), належить до перерахування до міського бюджету м. Львова - 1811696,36 грн. (без ПДВ), в т.ч.: за період з 01.06.2014 по 31.12.2014 надійшло орендної плати в сумі 1072127,06 грн. (в т.ч. ПДВ - 178687,85 грн.), підлягало перерахуванню до міського бюджету м. Львова та не перераховано - 893439,23 грн.; за 2015 рік - надійшло коштів в сумі 1252602,76 грн. (в т.ч. ПДВ - 208767,13 грн.), підлягало перерахуванню до місцевого бюджету - 1043835,63 грн., з них перераховано - 294723,34 грн., належить до перерахування до міського бюджету м. Львова - 749112,29 грн., за січень - листопад 2016 року - надійшло коштів в сумі 631861,32 грн. (в т.ч. ПДВ - 105310,22 грн.), підлягало перерахуванню до місцевого бюджету - 526551,10 грн., з них перераховано - 357406,26 грн., належить до перерахування до міського бюджету м. Львова - 169144,84 гривень.

Отримані від оренди кошти ЛКП Рембуд за період з червня 2014 року по листопад 2016 року в загальній сумі 1811696,36 грн. (без ПДВ) до міського бюджету м. Львова не перераховано, а використано на господарські потреби підприємства (виплату заробітної плати, поповнення обігових коштів, оплату послуг з теплопостачання, наданих ЛКП Залізничнетеплоенерго , вивозу твердих побутових відходів, наданих ТзОВ АВЕ -Львів , тощо).

В порушення п. 7.2, 7.3 Положення про оренду майна територіальної громади м. Львова, затвердженого ухвалою Львівської міської ради від 07.06.2007 № 897 із змінами і доповненнями, п. 1 ухвал Львівської міської ради Про міський бюджет м. Львова на 2014 рік від 06.02.2014 №3044, Про міський бюджет м. Львова на 2015 рік від 19.01.2015 №4261, Про міський бюджет м. Львова на 2016 рік від 24.12.2015 №33, отримані від оренди кошти ЛКП Рембуд за період з червня 2014 року по листопад 2016 року в загальній сумі 1 811 696,36 грн. до міського бюджету м. Львова не перераховано, а використано на господарські потреби підприємства.

Внаслідок наведеного загальним фондом міського бюджету м. Львова не доотримано фінансових ресурсів та завдано збитків на загальну суму 1811696,36 грн. (в т.ч. за період з 01.06.2014 по 31.12.2014 - 893439,23 грн., за 2015 - 749112,29 грн., за січень-листопад 2016 - 169144,84 грн.).

Результати зустрічної звірки у ЛКП Рембуд з метою документального та фактичного підтвердження виду, обсягу і якості діяльності операцій та розрахунків для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку з Управлінням комунальної власності Департаменту економічного розвитку Львівської міської ради за період з 01.06.2014 по 30.11.2017 відображено у довідці № 06-24/10 від 23.02.2018 (а.с.18-24, 25).

13.04.2018 позивачем скеровано начальнику управління комунальної власності Департаменту економічного розвитку Львівської міської ради лист-вимогу № 06-15м/2482 від13.04.2018, відповідно до якого на підставі п. 1 ст. 8, п. 7 ст. 10, ч. 2 ст. 15 Закону України № 2939-ХІІ Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні від 26.01.1993 Західний офіс Держаудитслужби вимагав усунути виявлені за результатами перевірки порушення у встановленому законодавством порядку. Вичерпну інформацію про вжиті заходи з усунення порушень разом із завіреними копіями підтверджуючих первинних, розпорядчих та інших документів необхідно надіслати на адресу Західного офісу Держаудитслужби до 13.05.2018 (а.с.20-21).

Оскільки вказані порушення усунуто не було у встановлений строк, позивач звернувся до суду із цим позовом.

Вирішуючи справу, суд керується таким.

Завданням адміністративного судочинства відповідно до ч. 1 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.

Правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України (ст. 19 Конституцій України).

Правові та організаційні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні визначає Закон України Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні № 2939-ХІІ від 26.01.1993 (далі - Закон № 2939), у редакції чинній станом на момент виникнення спірних правовідносин.

Відповідно до абзацу першого ст. 1 Закону № 2939 здійснення державного фінансового контролю забезпечує центральний орган виконавчої влади, уповноважений Кабінетом Міністрів України на реалізацію державної політики у сфері державного фінансового контролю.

Згідно Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.02.2016 № 43 (далі - Положення), Державна аудиторська служба України (Держаудитслужба) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України та який забезпечує формування і реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю.

Відповідно до п. 7 Положення Держаудитслужба здійснює свої повноваження безпосередньо і через утворені в установленому порядку міжрегіональні територіальні органи.

Головними завданнями органу державного фінансового контролю є: здійснення державного фінансового контролю за використанням і збереженням державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, правильністю визначення потреби в бюджетних коштах та взяттям зобов'язань, ефективним використанням коштів і майна, станом і достовірністю бухгалтерського обліку і фінансової звітності у міністерствах та інших органах виконавчої влади, державних фондах, фондах загальнообов'язкового державного соціального страхування, бюджетних установах і суб'єктах господарювання державного сектору економіки, а також на підприємствах, в установах та організаціях, які отримують (отримували у періоді, який перевіряється) кошти з бюджетів усіх рівнів, державних фондів та фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування або використовують (використовували у періоді, який перевіряється) державне чи комунальне майно (далі - підконтрольні установи), за дотриманням бюджетного законодавства, дотриманням законодавства про закупівлі, діяльністю суб'єктів господарської діяльності незалежно від форми власності, які не віднесені законодавством до підконтрольних установ, за судовим рішенням, ухваленим у кримінальному провадженні (ч. 1 ст. 2 Закону № 2939).

Державний фінансовий контроль забезпечується органом державного фінансового контролю через проведення державного фінансового аудиту, інспектування, перевірки закупівель та моніторингу закупівлі (ч. 2 ст. 2 Закону № 2939).

Статтею 4 Закону № 2939 встановлено, що інспектування здійснюється органом державного фінансового контролю у формі ревізії та полягає у документальній і фактичній перевірці певного комплексу або окремих питань фінансово-господарської діяльності підконтрольної установи, яка повинна забезпечувати виявлення наявних фактів порушення законодавства, встановлення винних у їх допущенні посадових і матеріально відповідальних осіб. Результати ревізії викладаються в акті.

Пунктом 6 Положення передбачено, Держаудитслужба для виконання покладених на неї завдань має право, у тому числі, пред'являти керівникам та іншим особам підприємств, установ та організацій, що контролюються, обов'язкові до виконання вимоги щодо усунення виявлених порушень законодавства; порушувати перед відповідними державними органами питання про визнання недійсними договорів, укладених з порушенням законодавства, у судовому порядку стягувати у дохід держави кошти, отримані підконтрольними установами за незаконними договорами, без установлених законом підстав та з порушенням законодавства; у разі виявлення збитків, завданих державі чи підприємству, установі, організації, що контролюється, визначати їх розмір в установленому законодавством порядку.

Відповідно до пп. 9 п. 4 Положення Держаудитслужба відповідно до покладених на неї завдань вживає в установленому порядку заходів до усунення виявлених під час здійснення державного фінансового контролю порушень законодавства та притягнення до відповідальності винних осіб, а саме:

- вимагає від керівників та інших осіб підприємств, установ та організацій, що контролюються, усунення виявлених порушень законодавства; здійснює контроль за виконанням таких вимог;

- звертається до суду в інтересах держави у разі незабезпечення виконання вимог щодо усунення виявлених під час здійснення державного фінансового контролю порушень законодавства з питань збереження і використання активів.

Відповідні норми Положення узгоджуються зі ст. 10 Закону № 2939, якою визначено право органу державного фінансового контролю, зокрема пред'являти керівникам та іншим особам підприємств, установ та організацій, що контролюються, обов'язкові до виконання вимоги щодо усунення виявлених порушень законодавства, вилучати в судовому порядку до бюджету виявлені ревізіями приховані і занижені валютні та інші платежі, ставити перед відповідними органами питання про припинення бюджетного фінансування і кредитування, якщо отримані підприємствами, установами та організаціями кошти і позички використовуються з порушенням чинного законодавства (п.7 ст. 10 Закону № 2939).

Пунктом 10 статті 10 Закону № 2939 встановлено право органу державного фінансового контролю звертатися до суду в інтересах держави, якщо підконтрольною установою не забезпечено виконання вимог щодо усунення виявлених під час здійснення державного фінансового контролю порушень законодавства з питань збереження і використання активів.

Відповідно до п. 13 ст. 10 Закону № 2939 при виявленні збитків, завданих державі чи підприємству, установі, організації, що контролюється, визначати їх розмір у встановленому законодавством порядку.

Частиною 2 статті 15 Закону № 2939 встановлено, що Законні вимоги службових осіб органу державного фінансового контролю є обов'язковими для виконання службовими особами об'єктів, що контролюються.

Таким чином, орган державного фінансового контролю здійснює державний фінансовий контроль за використанням коштів державного та місцевих бюджетів, і в разі виявлення порушень законодавства має право пред'являти обов'язкові до виконання вимоги щодо усунення таких правопорушень.

Судом встановлено, що Управління комунальної власності Департаменту економічного розвитку Львівської міської ради звернулося до Львівського окружного адміністративного суду із позовом до Західного офісу Держаудитслужби із позовом про визнання протиправними та скасування обов'язкових вимог відповідача за наслідками ревізії від 13.04.2018 за № 06-15м/2482 щодо усунення порушень, а саме:

-п. 7.2, п.7.3 Положення про оренду майна територіальної громади м. Львова затвердженою ухвалою Львівської міської ради від 07.06.2017 зі змінами та доповненнями, п.1 ухвал Львівської міської ради «Про міський бюджет м.Львова на 2014 рік» від 06.02.2014 №3044, «Про міський бюджет м. Львова на 2015 рік» від 19.01.2015 №4261, «Про міський бюджет м. Львова на 2016 рік» від 24.12.2015 №33 ЛКП «Рембуд» ;

- ст.ст.3, 4 Закону України «Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)» від 16.03.1992 « 2171-ХІІ, п.6 Порядку відчуження об'єктів Державної власності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06.06.2007 №803, ст.22 Цивільного кодексу України від 16.01.2003 №435-IV та ст.ст.224, 225 Господарського кодексу України від 16.01.2003 №436-IV;

- п.п.1, 3 ст.9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 № 996-ХIV, п.п. 1, 3 ст. 1 Закону України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку» від 14.05.2015 №417-VІІІ, п.п.4, 6 Положення (Стандарт) бухгалтерського обліку 7 «Основні засоби» , затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 27.04.2000 №92, п.2 рішення Львівської міської ради «Про сприяння у створенні об'єднань співвласників багатоквартирних будинків у м.Львові» від 13.06.2016 №448, п.16 Порядку списання з балансу міської ради багатоквартирних будинків, у яких розташовані приміщення приватної та інших форм власності, затвердженого рішенням від 30.09.2016 №876, Положення про порядок передачі (постановки) на баланс нежитлових будівель (споруд) чи їх частини на баланс ЛКП «Агенція ресурсів Львівської міської ради» , затвердженого рішенням Львівської міської ради від 06.04.2001 №129 (справа № 813/1984/18).

У зв'язку з викладеним судом зупинено провадження у цій справі відповідно до ухвали від 11.09.2018.

Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 24.09.2018 у справі № 813/1984/18 у задоволенні позову Управління комунальної власності Департаменту економічного розвитку Львівської міської ради звернулося до Західного офісу Держаудитслужби із позовом про визнання протиправними та скасування обов'язкових вимог відповідача за наслідками ревізії від 13.04.2018 за № 06-15м/2482 щодо усунення порушень - відмовлено.

Постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 11.12.2018 у справі № 857/2460/18 апеляційну скаргу Управління комунальної власності Департаменту економічного розвитку Львівської міської ради задоволено; рішення Львівського окружного адміністративного суду від 24.09.2018 у справі № с1984/18 скасовано та прийнято нову постанову, якою адміністративний позов задоволено; визнано протиправними та скасовано обов'язкові вимоги західного офісу Держаудитслужби за наслідками ревізії № 06-15м/2482 від 13.04.2018 щодо усунення порушень.

Відповідно до ч. 1 ст. 325 КАС України, постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття.

Таким чином, враховуючи вимоги вищевказаних норм, рішення у адміністративній справі № 813/1984/18 набрало законної сили.

За приписами ч. 4 ст. 78 КАС України обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.

Судове рішення, яке набрало законної сили, є обов'язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності, - за її межами (ч. 1 ст. 370 КАС України).

За таких обставин, з врахуванням наведеного, судом встановлено, що обов'язкова до виконання вимога Західного офісу Держаудитслужби № 06-15м/2482 від 13.04.2018 щодо усунення порушень законодавства - скасована, а відтак позовні вимоги, які на такій ґрунтуються є такими, що не підлягають задоволенню.

Суд зважає на те, що позивачем відповідно до п. 1.3.4.2 плану проведення заходів державного фінансового контролю на IV квартал 2018 проведено ревізію фінансово-господарської діяльності Львівського комунального підприємства Рембуд за період з 01.01.2015 по 30.09.2018, в ході якої встановлено порушення, що відображені у акті ревізії від 28.12.2018 за № 06-24/16 та скеровано ЛКП Рембуд лист Щодо усунення порушень законодавства № 06-15м/240-2019 від 10.01.2019, однак усунення порушень за такою вимогою не охоплюються предметом розгляду у межах цієї адміністративної справи.

Згідно з ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до вимог ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Згідно зі ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.

З огляду на наведене, позовні вимоги не підтверджуються долученими до матеріалів справи письмовими доказами, відтак задоволенню не підлягають.

Відповідно до приписів ст. 139 КАС України, не підлягають відшкодуванню понесені судові витрати позивачу, якому у задоволенні позову відмовлено.

Керуючись ст.ст. 19, 22, 25,72-77, 90, 139, 241-246, 250, пп. пп. 15.5 п. 15 розділу VІІ Перехідні положення КАС України, суд -

в и р і ш и в:

1. У задоволенні позову Західного офісу Держаудитслужби (79000, м. Львів, вул. Костюшка, 8; код ЄДРПОУ: 40479801) до Львівського комунального підприємства Рембуд (79035, м. Львів, вул. Дністерська, 16; код ЄДРПОУ: 20775826), Управління комунальної власності Департаменту економічного розвитку Львівської міської ради (79008, м. Львів, пл. Галицька, 15), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідачів: Львівська міська рада (79008, м. Львів, пл. Ринок, 1; код ЄДРПОУ: 04055896) про стягнення коштів - відмовити.

2. Судові витрати покласти на позивача.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення через Львівський окружний адміністративний суд до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

В судовому засіданні проголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Повний текст рішення складено та підписано 04.03.2019.

Суддя Качур Р.П.

Дата ухвалення рішення21.02.2019
Оприлюднено05.03.2019
Номер документу80216110
СудочинствоАдміністративне
Сутьвідкладення розгляду справи чи іншого змісту, як і письмових пояснень на пропозицію суду не надала. Підстав для відкладення розгляду справи відповідно до ст. 205 КАС України не встановлено. Суд заслухав вступне слово представниць позивача, представниці відповідача 2, з'ясував фактичні

Судовий реєстр по справі —813/2318/18

Ухвала від 29.09.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Качур Роксолана Петрівна

Ухвала від 30.06.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Качур Роксолана Петрівна

Ухвала від 03.06.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Качур Роксолана Петрівна

Ухвала від 15.05.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Качур Роксолана Петрівна

Ухвала від 10.09.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Усенко Є.А.

Ухвала від 29.07.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Усенко Є.А.

Постанова від 18.06.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Сеник Роман Петрович

Ухвала від 18.06.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Сеник Роман Петрович

Ухвала від 12.04.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Сеник Роман Петрович

Ухвала від 12.04.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Сеник Роман Петрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні