Рішення
від 28.02.2019 по справі 320/6454/18
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

28 лютого 2019 року № 320/6454/18

Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Леонтовича А.М., за участю секретаря судового засідання Масловської К.І.,

представника позивача: ОСОБА_1,

представника відповідача: не з'явився,

розглянув у відкритому судовому засіданні у м. Києві за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу

за позовомОСОБА_2 доЗгурівської районної державної адміністрації провизнання дій протиправними та зобов'язання вчинити дії

І. Зміст позовних вимог

До Київського окружного адміністративного суду звернулась ОСОБА_2 з позовом до Згурівської районної державної адміністрації, в якому позивач просить суд:

- визнати протиправними дії Згурівської районної державної адміністрації по відмові у наданні дозволу на розробку технічної документації (проекту) з землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості), організації території земельних часток (паїв), оформлення речових прав на земельну частку (пай) для ведення товарного сільськогосподарського виробництва в межах Новоолександрівської сільської ради Згурівського району за межами населеного пункту власникам земельних часток (паїв) ПАТ "Новоолександрівське" ОСОБА_2;

- зобов'язати Згурівську районну державну адміністрацію прийняти рішення (розпорядження) про розробку технічної документації (проекту) з землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) організації території земельних часток (паїв), оформлення речових прав на земельну частку (пай) для ведення товарного сільськогосподарського виробництва в межах Новоолександрівської сільської ради Згурівського району за межами населеного пункту власникам земельних часток (паїв) ПАТ "Новоолександрівське" ОСОБА_2.

ІІ. Виклад позиції позивача та заперечень відповідача

Позивач зазначає, що є власником земельної частки (паю) та колишнім працівником ПАТ Новоолександрівське , у зв'язку з чим має право на виділення в натурі (на місцевості) земельної частки (паю) з числа земель, що залишились у колективній власності ПАТ Новоолександрівське .

Як стверджує позивач, нею у складі більшості власників земельних часток (паїв) ПАТ Новоолександрівське Згурівскій РДА було направлено заяву про виділення в натурі (на місцевості) земельної частки паю, що, на думку позивача, є підставою для прийняття рішення про розробку проекту землеустрою щодо організації території земельних часток (паїв).

Відповідач позов не визнав, заперечуючи проти позову зазначив, що земельна ділянка позивачеві та іншим членам ПАТ Новоолександрівське може бути відведена за умови надання сертифікату на земельну частку (пай).

Оскільки таких сертифікатів позивач та інші члени ПАТ Новоолександрівське до заяв не додали, підстави для прийняття рішення про розробку технічної документації та проекту землеустрою щодо організації території земельних часток (паїв) відсутні.

ІІІ. Процесуальні дії суду у справі

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 29.12.2019 відкрите спрощене позовне провадження у справі №320/6445/18 та призначено її до розгляду у судовому засіданні.

У судовому засіданні 28.02.2019 було проголошено вступну та резолютивну частину рішення. Повний текст рішення виготовлений та підписаний 05.03.2019.

IV. Обставини, встановлені судом, та зміст спірних правовідносин

ОСОБА_2 була працівником Відкритого акціонерного товариства Новоолександрівське , яке є правонаступником радгоспу Новоолександрівський .

Рішенням Новоолександрівської сільської ради від 25.02.2000 №45 ВАТ Новоолександрівське у колективну власність передано 2796,00 га сільськогосподарських угідь.

На підставі клопотання та завдання голови правління ВАТ Новоолександрівське Київським відділенням Інституту землеустрою Української академії аграрних наук була розроблена технічна документація по складання державних актів на право колективної власності та постійного користування землею ВАТ Новоолександрівське у межах Новоолександрівської сільської ради Згурівського району Київської області.

У складі вказаної технічної документації Київським відділенням Інституту землеустрою Української академії аграрних наук була розроблена Схема поділу земель колективної власності на земельні частки (паї) ВАТ Новоолександрівське (т.1, а.с. 151-165).

Відповідно до пояснювальної записки до Схеми поділу земель колективної власності на земельні частки (паї) ВАТ Новоолександрівське всього на праві колективної власності ВАТ Новоолександрівське належить 2796,00 га сільськогосподарських угідь, з них, що підлягають поділу на 705 земельних часток (паїв): 1749,3 га ріллі, 0,9 га - господарських шляхів.

Рішеннями зборів уповноважених акціонерів ВАТ Новоолександрівське від 01.06.2000 вирішено схвалити Схему поділу земель колективної власності на земельні частки (паї) ВАТ Новоолександрівське , якою передбачено розподіл 1750,2 га сільськогосподарських угідь на 705 земельних часток (паїв); не здійснювати розподіл (паювання) земель під багаторічними насадженнями (садів і ягідників) (а.с. 162-163).

Рішенням Новоолександрівської сільської ради Згурівського району від 29.06.2000 затверджено Схему поділу земель колективної власності на земельні частки (паї) ВАТ Новоолександрівське , якою передбачений розподіл 1750,2 га сільськогосподарських угідь на 705 земельних часток (паїв) (а.с. 164).

18 жовтня 2000 року ОСОБА_2 та іншим членам ВАТ Новоолександрівське видані сертифікати на земельні частки (паї), що підтверджується Книгою реєстрації сертифікатів на право на земельну частку (пай) (а.с. 143-144).

24 травня 2002 року ОСОБА_2 реалізувала своє право на відведення в натурі (на місцевості) земельної частки (паю) із земель колективної власності ВАТ Новоолександрівське , в результаті чого оформила право приватної власності на земельну ділянку площею 2,560 га, що підтверджується державним актом серії Р1 №243202 (а.с. 244).

Отже, матеріалами справи підтверджується, що ВАТ Новоолександрівське у колективну власність було передано 2796,00 га сільськогосподарських угідь, з яких 1750,2 га було розпайовано серед 705 членів підприємства. Решта земель сільськогосподарського призначення площею 1045,8 га залишились у колективній власності.

08 жовтня 2016 року відбулись загальні збори власників земельних часток (паїв) ПАТ Новоолександрівське , на яких було прийняте рішення про розподіл (паювання) земельних ділянок ПАТ Новооолександрівське площею 738,9801 га, які знаходяться під багаторічними насадженнями (а.с. 223-225).

14 лютого 2017 року 599 власників земельних часток (паїв) ПАТ Новоолександрівське звернулись до Згурівської районної державної адміністрації із заявами про надання дозволу на розроблення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості), організації території земельних часток (паїв), оформлення речових прав на земельну частку (пай) для ведення товарного сільськогосподарського виробництва в межах Новоолесандрівської сільської ради Згурівського району за межами населеного пункту.

20 серпня 2018 року ОСОБА_2 та інші власники земельних часток (паїв) повторно звернулись до Згурівської районної державної адміністрації із заявою про надання дозволу на розроблення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості), організації території земельних часток (паїв), оформлення речових прав на земельну частку (пай) для ведення товарного сільськогосподарського виробництва в межах Новоолесандрівської сільської ради Згурівського району за межами населеного пункту.

Розглянувши вказане звернення, Згурівська районна державна адміністрація Київської області листом від 06.09.2018 за №295 повідомила про відсутність підстав виділення ОСОБА_2 та іншим особам, які звертались з відповідним зверненням, земельних часток (паїв), оскільки до заяв не були додані документи, які б підтверджували право на земельну частку (пай) ВАТ Новоолександрівське .

Не погоджуючись з такою відмовою, позивач звернулась до суду.

V. Норми права, які застосував суд

На момент оформлення права колективної власності ВАТ Новоолександрівське на спірну земельну ділянку земельні відносини в Україні були врегульовані Земельним кодексом України від 18.12.1990 № 561-XII у редакції від 06.04.1999 (далі - ЗК України 1990 року).

Відповідно до статті 3 ЗК України 1990 року власність на землю в Україні має такі форми: державну, колективну, приватну. Усі форми власності є рівноправними.

Розпоряджаються землею Ради народних депутатів, які в межах своєї компетенції передають землі у власність або надають у користування та вилучають їх.

Повноваження щодо передачі, надання та вилучення земельних ділянок місцеві Ради народних депутатів можуть передавати відповідно органам державної виконавчої влади або виконавчим органам місцевого самоврядування.

Статтею 5 ЗК України 1990 року передбачено, що земля може належати громадянам на праві колективної власності.

Суб'єктами права колективної власності на землю є колективні сільськогосподарські підприємства, сільськогосподарські кооперативи, садівницькі товариства, сільськогосподарські акціонерні товариства, у тому числі створені на базі радгоспів та інших державних сільськогосподарських підприємств.

У колективну власність можуть бути передані землі колективних сільськогосподарських підприємств, сільськогосподарських кооперативів, сільськогосподарських акціонерних товариств, в тому числі створених на базі радгоспів та інших державних сільськогосподарських підприємств, землі садівничих товариств - за рішенням загальних зборів цих підприємств, кооперативів, товариств.

Землі у колективну власність передаються безплатно.

Відповідно до статті 22 ЗК України 1990 року право власності на землю або право користування наданою земельною ділянкою виникає після встановлення землевпорядними організаціями меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) і одержання документа, що посвідчує це право.

Право власності або право постійного користування землею посвідчується державними актами, які видаються і реєструються сільськими, селищними, міськими, районними Радами народних депутатів.

Державний акт на право колективної власності на землю видається колективному сільськогосподарському підприємству, сільськогосподарському кооперативу, сільськогосподарському акціонерному товариству із зазначенням розмірів земель, що перебувають у власності підприємства, кооперативу, товариства і у колективній власності громадян. До державного акта додається список цих громадян (стаття 23 ЗК України 1990 року).

Пунктом 1 Указу Президента України від 08.08.1995 № 720/95 Про порядок паювання земель, переданих у колективну власність сільськогосподарським підприємствам і організаціям (далі - Указ №720/95) встановлено, що паюванню підлягають сільськогосподарські угіддя, передані у колективну власність колективним сільськогосподарським підприємствам, сільськогосподарським кооперативам, сільськогосподарським акціонерним товариствам, у тому числі створеним на базі радгоспів та інших державних сільськогосподарських підприємств.

Відповідно до пункту 2 Указу №720/95 право на частку (пай) мають члени колективного сільськогосподарського підприємства, сільськогосподарського кооперативу, сільськогосподарського акціонерного товариства, в тому числі пенсіонери, які раніше працювали в ньому і залишилися членами зазначеного підприємства, кооперативу, товариства, відповідно до списку, що додається до державного акта на право колективної власності на землю.

Паювання земель передбачає визначення розміру земельної частки (паю) у колективній власності на землю кожного члена колективного сільськогосподарського підприємства, сільськогосподарського кооперативу, сільськогосподарського акціонерного товариства без виділення земельних ділянок в натурі (на місцевості) (абзац 3 пункту 1 Указу №720/95).

Організаційні та правові засади виділення власникам земельних часток (паїв) земельних ділянок у натурі (на місцевості) із земель, що належали колективним сільськогосподарським підприємствам, сільськогосподарським кооперативам, сільськогосподарським акціонерним товариствам на праві колективної власності, а також порядок обміну цими земельними ділянками визначено у Законі України Про порядок виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв) від 05.06.2003 №899-IV (далі - Закон №899-IV).

Згідно статті 1 Закон №899-IV право на земельну частку (пай) мають:

- колишні члени колективних сільськогосподарських підприємств, сільськогосподарських кооперативів, сільськогосподарських акціонерних товариств, у тому числі створених на базі радгоспів та інших державних сільськогосподарських підприємств, а також пенсіонери з їх числа, які отримали сертифікати на право на земельну частку (пай) у встановленому законодавством порядку;

- громадяни - спадкоємці права на земельну частку (пай), посвідченого сертифікатом;

- громадяни та юридичні особи України, які відповідно до законодавства України набули право на земельну частку (пай);

- громадяни України, евакуйовані із зони відчуження, відселені із зони безумовного (обов'язкового) або зони гарантованого добровільного відселення, а також громадяни України, що самостійно переселилися з територій, які зазнали радіоактивного забруднення, і які на момент евакуації, відселення або самостійного переселення були членами колективних або інших сільськогосподарських підприємств, а також пенсіонери з їх числа, які проживають у сільській місцевості.

Громадянам, зазначеним в абзаці п'ятому частини першої цієї статті, земельні ділянки в натурі (на місцевості) виділяються із земель запасу чи резервного фонду в розмірі земельної частки (паю) члена сільськогосподарського підприємства, розташованого на території відповідної ради. У разі відсутності на території відповідної ради необхідних площ земель запасу чи резервного фонду земельна ділянка за їх згодою може бути виділена в натурі (на місцевості) меншого розміру або за рахунок земель запасу чи резервного фонду, розташованих на території іншої ради в межах області.

Право особи на земельну частку (пай) може бути встановлено в судовому порядку.

Відповідно до статті 3 Закону №899-IV підставами для виділення земельних ділянок у натурі (на місцевості) власникам земельних часток (паїв) є рішення відповідної сільської, селищної, міської ради чи районної державної адміністрації.

Особи, власники сертифікатів на право на земельну частку (пай), які виявили бажання одержати належну їм земельну частку (пай) в натурі (на місцевості), подають до відповідної сільської, селищної, міської ради чи районної державної адміністрації заяву про виділення їм земельної частки (паю) в натурі (на місцевості).

Земельна частка (пай) виділяється її власнику в натурі (на місцевості), як правило, однією земельною ділянкою. За бажанням власника земельної частки (паю) йому можуть бути виділені в натурі (на місцевості) дві земельні ділянки з різним складом сільськогосподарських угідь (рілля, багаторічні насадження, сінокоси або пасовища).

У разі подання заяв про виділення земельних часток (паїв) у натурі (на місцевості) більшістю власників земельних часток (паїв) у межах одного сільськогосподарського підприємства відповідна сільська, селищна, міська рада чи районна державна адміністрація приймає рішення про розробку проекту землеустрою щодо організації території земельних часток (паїв).

Статтею 7 Закону №899-IV передбачено, що проект землеустрою щодо організації території земельних часток (паїв) розробляється суб'єктами господарювання, які мають у своєму складі сертифікованих інженерів-землевпорядників, погоджується відповідною сільською, селищною, міською радою чи районною державною адміністрацією і затверджується на зборах більшістю власників земельних часток (паїв) у межах земель, що перебувають у користуванні одного сільськогосподарського підприємства, та оформляється відповідним протоколом.

У проекті землеустрою щодо організації території земельних часток (паїв) визначаються місце розташування земельних ділянок, їх межі та площі сільськогосподарських угідь, що підлягають розподілу між власниками земельних часток (паїв), їх цільове призначення, дії обмежень (обтяжень) у використанні земельних ділянок, у тому числі земельних сервітутів.

У разі необхідності в проектах землеустрою щодо організації території земельних часток (паїв) здійснюється перерахунок розміру в умовних кадастрових гектарах та вартості земельної частки (паю).

Із площі земельних ділянок, що підлягають розподілу, виключаються: деградовані, малопродуктивні, а також техногенно забруднені сільськогосподарські угіддя, що підлягають консервації; заболочені землі; землі, на яких розміщені розвідані родовища корисних копалин загальнодержавного значення, запаси яких затверджені у встановленому законодавством порядку; інші землі, які недоцільно використовувати для сільськогосподарських потреб.

Проект землеустрою щодо організації території земельних часток (паїв) зберігається у відповідній сільській, селищній, міській раді за місцем проживання більшості власників земельних часток (паїв) та в районному відділі земельних ресурсів.

Відповідно до статті 9 Закону №899-IV розподіл земельних ділянок у межах одного сільськогосподарського підприємства між власниками земельних часток (паїв), які подали заяви про виділення належних їм земельних часток (паїв) у натурі (на місцевості), проводиться відповідною сільською, селищною, міською радою чи районною державною адміністрацією за місцем розташування земельних ділянок на зборах власників земельних часток (паїв) згідно з проектом землеустрою щодо організації території земельних часток (паїв).

Розподіл земельних ділянок між власниками земельних часток (паїв) у межах одного сільськогосподарського підприємства проводиться за згодою не менш як двох третин власників земельних часток (паїв), а за її відсутності - шляхом жеребкування.

Результат розподілу земельних ділянок між власниками земельних часток (паїв) у межах одного сільськогосподарського підприємства оформляється відповідним протоколом, що підписується власниками земельних часток (паїв), які взяли участь у їх розподілі. До протоколу про розподіл земельних ділянок між власниками земельних часток (паїв) додаються проект землеустрою щодо організації території земельних часток (паїв), список осіб, які взяли участь у їх розподілі.

Протокол про розподіл земельних ділянок між власниками земельних часток (паїв) затверджується відповідною сільською, селищною, міською радою чи районною державною адміністрацією і є підставою для прийняття рішення щодо виділення земельних часток (паїв) у натурі (на місцевості) та видачі державних актів на право власності на земельну ділянку власникам земельних часток (паїв).

Матеріали щодо розподілу земельних ділянок між власниками земельних часток (паїв) зберігаються у відповідній сільській, селищній, міській раді за місцем проживання більшості власників земельних часток (паїв) та в районному відділі земельних ресурсів.

Згідно зі статтею 12 Закону №899-IV оформлення державних актів на право власності на земельну ділянку власникам земельних часток (паїв) здійснюється землевпорядною організацією, яка виконала землевпорядні роботи щодо виділення земельних часток (паїв) у натурі (на місцевості).

Власнику однієї чи більше земельної частки (паю) в межах земель, що перебувають у користуванні одного сільськогосподарського підприємства, видається один державний акт на право власності на земельну ділянку.

Власникам земельних часток (паїв), яким земельні ділянки виділені в натурі (на місцевості) єдиним масивом, видається державний акт на право власності на земельну ділянку, який посвідчує їх право спільної часткової власності чи спільної сумісної власності.

VI. Оцінка суду

Усі сільськогосподарські угіддя, передані у колективну власність КСП, сільськогосподарським кооперативам, сільськогосподарським акціонерним товариствам підлягають розпаюванню.

Паювання земель передбачає визначення розміру земельної частки (паю) у колективній власності на землю кожного члена колективного сільськогосподарського підприємства, сільськогосподарського кооперативу, сільськогосподарського акціонерного товариства без виділення земельних ділянок в натурі (на місцевості).

Виділення земельних ділянок у натурі (на місцевості) власникам земельних часток (паїв) здійснюється на підставі рішення відповідної сільської, селищної, міської ради чи районної державної адміністрації згідно з проектом землеустрою щодо організації території земельних часток (паїв).

Рішення про розробку проекту землеустрою щодо організації території земельних часток (паїв), як умови для виділення у натурі земельної частки (паю), приймається сільською, селищною, міською радою чи районною державною адміністрацією у разі надходження заяв про виділення земельних часток (паїв) у натурі (на місцевості) більшістю власників земельних часток (паїв).

Матеріалами справи підтверджується, що ВАТ Новоолександрівське у колективну власність було передано 2796,00 га сільськогосподарських угідь, з яких 1750,2 га було розпайовано серед 705 членів підприємства. Решта земель сільськогосподарського призначення площею 1045,8 га залишились у колективній власності ВАТ Новоолександрівське .

Таким чином, судом встановлено, що у ВАТ (ПАТ) Новоолександрівське наявні на праві колективної власності землі сільськогосподарського призначення, що залишились нерозподіленими між членами ВАТ (ПАТ) Новоолександрівське .

Судом з'ясовано, що 08.10.2016 загальними зборами власників земельних часток (паїв) ВАТ Новоолександрівське було прийняте рішення, оформлене протоколом №2 від 08.10.2016, про розподіл (паювання) земельних ділянок сільськогосподарського призначення, переданих у колективну власність ВАТ Новооолександрівське площею 738,9801 га, які знаходяться під багаторічними насадженнями (а.с. 223-225).

Дослідивши у судовому засіданні заяви власників земельних часток (паїв) ВАТ Новоолександрівське , судом встановлено, що у лютому 2017 року більшість власників земельних часток (паїв) ВАТ Новоолександрівське (599 із 705 власників) звернулись до відповідача із заявами про виділення земельних часток (паїв) у натурі (на місцевості).

Оскільки чинне законодавство не містить приписів, які б припиняли право колективної власності на землю ВАТ Новоолександрівське , беручи до уваги, що значна частина земель сільськогосподарського призначення ВАТ Новоолександрівське не була розпайована у ході земельної реформи та враховуючи волевиявлення більшості власників земельних часток (паїв) здійснити розподіл решти земель колективної власності, суд дійшов висновку, що відмова відповідача у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо організації території земельних часток (паїв) ВАТ Новоолександрівське є необґрунтованою.

Доводи відповідача, що члени ВАТ Новоолександрівське можуть реалізувати своє право на виділення у натурі (на місцевості) земельних часток (паїв) виключно за умови надання сертифікатів на право на земельну частку (пай), не ґрунтуються на вимогах закону.

Суд зазначає, що заява позивача та інших 598 власників земельних часток (паїв) ВАТ Новоолександрівське стосувались земель, що залишилися у колективній власності ВАТ Новоолександівське після розподілу земельних ділянок, що підлягали паюванню та відведення їх у власність. Суд зауважує, що за таких умов надання сертифікатів на право на земельну частку (пай) є неможливим, оскільки на їх підстави власниками земельних часток (паїв) ВАТ Новоолександрівське були отримані державні акти на право власності на земельну ділянку.

У такому разі підставою для розпаювання нерозподілених земель є рішення власників земельних часток (паїв) про розподіл інших земель, що залишилися у колективній власності колективного сільськогосподарського підприємства, сільськогосподарського кооперативу, сільськогосподарського акціонерного товариства.

Наведене також узгоджується зі змінами у Законі №899-IV, що набрали чинності з 01.01.2019, та були внесені до нього Законом України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вирішення питання колективної власності на землю, удосконалення правил землекористування у масивах земель сільськогосподарського призначення, запобігання рейдерству та стимулювання зрошення в Україні від 10.07.2018 2498-VIII.

Зокрема, Законом 2498-VIII Закон №899-IV було доповнено статтею 14-1, відповідно до якої у разі якщо власники земельних часток (паїв) після розподілу земельних ділянок, що підлягали паюванню, до 1 січня 2019 року не прийняли рішення про розподіл інших земель, що залишилися у колективній власності колективного сільськогосподарського підприємства, сільськогосподарського кооперативу, сільськогосподарського акціонерного товариства, що не було припинено як юридична особа, та якщо такі землі не передані у власність у порядку, визначеному законом, розподіл таких земель проводиться згідно з вимогами цієї статті за згодою більшості осіб, визначених абзацами другим - четвертим частини першої статті 1 цього Закону, яким були виділені земельні ділянки в розмірі земельної частки (паю).

Організація розподілу земель, що залишилися у колективній власності, здійснюється сільською, селищною, міською радою, на території якої такі землі розташовані.

Отже, підставою для розподілу земель колективної власності сільськогосподарських підприємств, що залишились після розподілу земельних ділянок, що підлягали паюванню, до 01.01.2019 року - є рішення власників земельних часток (паїв), після 01.01.2019 - ініціатива сільської, селищної, міської ради, на території якої розташовані землі комунальної власності.

VII. Висновок суду

Оскільки матеріалами справи підтверджується, що землі сільськогосподарського призначення, що були передані ВАТ Новоолександрівське у колективну власність, у повному обсязі розпайовані не були, беручи до уваги, що власники земельних часток (паїв) ВАТ Новооолександрівське прийняли до 01.01.2019 рішення про їх розподіл та більшістю звернулись до Згурівської РДА із заявами про виділення їм в натурі (на місцевості) відповідних земельних ділянок, відмова відповідача у наданні таким особам дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо організації території земельних часток (паїв) є протиправною.

З урахуванням викладеного суд вважає обґрунтованими вимоги позивача про необхідність зобов'язання відповідача прийняти рішення (розпорядження) про розробку технічної документації (проекту) з землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості), організації території земельних часток (паїв), оформлення речових прав на земельну частку (пай) для ведення товарного сільськогосподарського виробництва в межах Новоолександрівської сільської ради Згурівського району за межами населеного пункту власникам земельних часток (паїв) ПАТ Новоолександрівське .

Задовольняючи адміністративний позов у такий спосіб суд виходить з того, що за змістом частини 2 статті 7 Закону №899-IV у проекті землеустрою щодо організації території земельних часток (паїв) визначаються місце розташування земельних ділянок, їх межі та площі сільськогосподарських угідь, що підлягають розподілу між власниками земельних часток (паїв), їх цільове призначення, дії обмежень (обтяжень) у використанні земельних ділянок, у тому числі земельних сервітутів.

Таким чином, проект землеустрою щодо організації території земельних часток (паїв) є сукупністю текстових та графічних матеріалів, що визначають технічний процес проведення заходів з використання та охорони земель під час розподілу земель комунальної власності між власниками земельних часток (паїв).

Беручи до уваги, що спірні правовідносини стосувались розподілу земель колективної власності ВАТ Новоолександрівське між власниками земельних часток (паїв) і не стосувались відведення земельної частки (паю) безпосередньо ОСОБА_2, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню шляхом зобов'язання відповідача прийняти рішення про розробку проекту землеустрою щодо організації території земельних часток (паїв) - власникам земельних часток (паїв) ПАТ Новоолександрівське .

Відповідно до частини 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

У таких справах суб'єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Відповідач, як суб'єкт владних повноважень, доказів, які б спростовували доводи позивача, не надав.

Системно проаналізувавши приписи законодавства України, що були чинними на момент виникнення спірних правовідносин між сторонами, зважаючи на взаємний та достатній зв'язок доказів у їх сукупності, суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню.

VIIІ. Розподіл судових витрат

Відповідно до частини 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Під час звернення до суду позивачем був сплачений судовий збір у розмірі 704,80 грн., що підтверджується платіжним дорученням від 06.11.2018 №18262668.

Сплачений позивачем судовий збір підлягає відшкодуванню йому у повному обсязі за рахунок відповідача. Доказів понесення позивачем інших витрат, пов'язаних з розглядом справи, матеріали справи не містять.

Керуючись статтями 9, 14, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 90, 143, 242- 246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов задовольнити.

Визнати протиправними дії Згурівської районної державної адміністрації по відмові у наданні дозволу на розробку технічної документації (проекту) з землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості), організації території земельних часток (паїв), оформлення речових прав на земельну частку (пай) для ведення товарного сільськогосподарського виробництва в межах Новоолександрівської сільської ради Згурівського району за межами населеного пункту власникам земельних часток (паїв) ПАТ Новоолександрівське ОСОБА_2.

Зобов'язати Згурівську районну державну адміністрацію прийняти рішення (розпорядження) про розробку технічної документації (проекту) з землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості), організації території земельних часток (паїв), оформлення речових прав на земельну частку (пай) для ведення товарного сільськогосподарського виробництва в межах Новоолександрівської сільської ради Згурівського району за межами населеного пункту власникам земельних часток (паїв) ПАТ Новоолександрівське .

Стягнути на користь ОСОБА_2 (РНОКПП НОМЕР_1, місце проживання: АДРЕСА_1) за рахунок бюджетних асигнувань Згурівської районної державної адміністрації (ідентифікаційний код: 24211109, місцезнаходження 07600, Київська область, смт. Згурівка, вул. Українська, 19) судові витрати у розмірі 704 (сімсот чотири) грн. 80 коп.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано.

Апеляційна скарга на рішення суду подається через Київський окружний адміністративний суд до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Дата складення повного рішення суду 05.03.2019.

Суддя Леонтович А.М.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.02.2019
Оприлюднено06.03.2019
Номер документу80229298
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —320/6454/18

Постанова від 13.07.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шарапа В.М.

Ухвала від 12.07.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шарапа В.М.

Ухвала від 12.07.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шарапа В.М.

Ухвала від 24.09.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шарапа В.М.

Ухвала від 29.07.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шарапа В.М.

Постанова від 19.06.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Чаку Євген Васильович

Постанова від 19.06.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Чаку Євген Васильович

Ухвала від 24.04.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Чаку Євген Васильович

Ухвала від 24.04.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Чаку Євген Васильович

Рішення від 28.02.2019

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Леонтович А.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні