ПОСТАНОВА
Іменем України
04 березня 2019 року
Київ
справа №826/10829/15
адміністративне провадження №К/9901/26529/18
Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:
Судді-доповідача - Васильєвої І.А.,
суддів - Пасічник С.С., Юрченко В.П.,
розглянувши в порядку письмового провадження
касаційну скаргу Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління ДФС у м. Києві
на постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 27.04.2016 (суддя Федорчук А.Б.)
та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 31.08.2016 (судді Епель О.В., Аліменко В.О., Карпушова О.В.)
у справі №826/10829/15
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю ОСТ-Енерго
до Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління ДФС у м. Києві
про визнання дій неправомірними, визнання неправомірними та скасування наказу і рішення, -
В С Т А Н О В И В:
У червні 2015 року Товариство з обмеженою відповідальністю ОСТ-Енерго (далі - позивач, ТОВ ОСТ-Енерго ) звернулося до Окружного адміністративного суду м. Києва з позовом до Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління ДФС у м. Києві (далі - відповідач, ДПІ у Печерському районі ГУ ДФС у м. Києві), в якому просило суд визнати неправомірними дії відповідача щодо прийняття наказу від 03.06.2015 № 1041 Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ ОСТ-Енерго (далі - позовна вимога № 1); визнати неправомірним та скасувати наказ від 03.06.2015 № 1041 Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ ОСТ-Енерго (далі - позовна вимога № 2); визнати неправомірними дії відповідача щодо проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ ОСТ-Енерго , за результатами якої складено довідку від 18.06.2015 № 115/26- 55-22-08/19442628 (далі - позовна вимога № 3); визнати неправомірним та скасувати рішення від 19.06.2015 №6032/10/26-55-22-08 Про застосування податкового компромісу (далі - позовна вимога № 4).
Постановою Окружного адміністративного суду м. Києва від 27.04.2016, залишеною без змін ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 31.08.2016, адміністративний позов задоволено частково: визнано протиправним та скасовано рішення Про застосування податкового компромісу від 19.06.2015 № 6032/10/26-55-22-08, що було прийнято ДПІ у Печерському районі ГУ ДФС у м. Києві. В задоволенні решти позовних вимог відмовлено.
Не погоджуючись із прийнятими рішеннями судів першої та апеляційної інстанцій, відповідач звернувся до Вищого адміністративного суду України з касаційною скаргою, в якій, з посиланням на порушення судами норм матеріального та процесуального права, просив скасувати постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 27.04.2016 та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 31.08.2016 в частині задоволених позовних вимог та прийняти нове рішення, яким відмовити у задоволенні позовних вимог повністю.
Касаційну скаргу обґрунтовано тим, що при проведенні аналізу податкової звітності позивача було встановлено, що податкову декларацію з податку на додану вартість за березень 2014 року не прийнято, оскільки станом на 31.03.2015 свідоцтво про реєстрацію платника податку на додану вартість за № 200093802 анульовано, про що було повідомлено позивача листом від 09.04.2015 № 22863/10/26-55-18-04. Станом на 18.06.2015 ТОВ ОСТ-ЕНЕРГО не було сплачено суму узгоджених податкових зобов'язань в розмірі 5 % по податковому компромісу.
Рішення судів попередніх інстанцій в частині відмови у задоволенні позовних вимог не оскаржувалися.
Позивач процесуальним правом надати письмові заперечення не скористався, що не перешкоджає розгляду справи по суті.
Згідно протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 21.02.2018 касаційну скаргу разом з матеріалами справи було передано судді-доповідачу Васильєвій І.А. та визначено склад колегії суддів, до якої також входять судді: Пасічник С.С. та Юрченко В.П.
Заслухавши суддю-доповідача, дослідивши матеріали справи та доводи касаційної скарги, колегія суддів приходить до висновку, що касаційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судами попередніх інстанцій встановлено, що ДПІ у Печерському районі ГУ ДФС у м. Києві виданий Наказ №1041 Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ ОСТ-Енерго від 03 червня 2015 року.
Підставою для прийняття спірного наказу Відповідач зазначив пункт 3 підрозділу 92 Розділу XX Перехідні положення Податкового кодексу України та у зв'язку із поданням заяви від 09.04.2015 №24800/10 про застосування податкового компромісу та рішення від 23.04.2015 № 25517/10/26-55-15-03 про розгляд заяви про податковий компроміс.
На підставі оскаржуваного Наказу №1041 від 03.06.2015 p., рішення від 23.04.2015р. №25517/10/26-55-15-03 про необхідність проведення перевірки, ДПІ у Печерському районі ГУ ДФС у м. Києві та у зв'язку із поданням заяви від 09.04.2015 № 24800/10 про застосування податкового компромісу проведено документальну позапланову виїзну перевірку ТОВ ОСТ-ЕНЕРГО з питань дотримання вимог податкового законодавства при проведенні господарських відносин з ПАТ БУДКОМПЛЕКС за період з 01.03.2014 по 31.03.2014.
За результатами вказаної перевірки складено Довідку від 18.06.2015 № 115/26-55-22-08/19442628, в якій зазначено, що перевіркою ТОВ ОСТ-ЕНЕРГО , у рамках пункту 3 підрозділу 9 2 Розділу XX Перехідні положення Податкового кодексу України, встановлено наступне: "податкова декларація з податку на додану вартість за березень 2014 року має статус не визнано як податкову звітність , 5% суми податкового компромісу не сплачено і, як наслідок, застосування податкового компромісу не є можливим.
На підставі Довідки від 18.06.2015 №115/26-55-22-08/19442628 ДПІ у Печерському районі ГУ ДФС у м. Києві прийнято Рішення Про застосування податкового компромісу від 19.06.2015 № 6032/10/26-55-22-08, яким не погоджено застосування податкового компромісу платником податків ТОВ ОСТ-ЕНЕРГО відповідно до уточнюючого розрахунку податкових зобов'язань з податку на додану вартість до декларації за березень 2014 року.
Суди попередніх інстанцій, вирішуючи спір по суті та задовольняючи позовні вимоги, з висновками яких погоджується колегія суддів суду касаційної інстанції, виходили з такого.
Судами встановлено, що зі змісту рішення про застосування податкового компромісу від 19.06.2015 № 6032/10/26-55-22-08 непогодження застосування податкового компромісу платником податків ТОВ ОСТ-ЕНЕРГО відповідно до уточнюючого розрахунку податкових зобов'язань з податку на додану вартість до декларації за березень 2014 року, вмотивовано тим, що перевіркою ТОВ ОСТ-ЕНЕРГО у рамках пункту 3 підрозділу 9 2 Розділу XX Перехідні положення Податкового кодексу України встановлено, що податкова декларація з податку на додану вартість за березень 2014 року має статус не визнано як податкова звітність , відтак 5% суми податкового компромісу не надійшли до бюджету, внаслідок чого застосування податкового компромісу не є можливим.
В той же час, постановою Херсонського окружного адміністративного суду від 28.05.2015 по справі № 821/1201/15-а, залишеною без змін ухвалою Одеського апеляційного адміністративного суду від 15.10.2015, визнано протиправною бездіяльність Генічеської об'єднаної державної податкової інспекції Державної фіскальної служби у Херсонській області щодо невнесення та невідображення показників податкової звітності Товариства з обмеженою відповідальністю ОСТ-ЕНЕРГО в електронну базу даних Деталізована інформація по платнику податку на додану вартість щодо результатів автоматизованого співставлення податкового зобов'язання та податкового кредиту у розрізі контрагентів на рівні ДФС України , в інформаційну базу даних Податковий блок та Систему автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість в розрізі контрагентів на рівні ДФС України та інших електронних інформаційних баз даних сум податкового кредиту та податкових зобов'язань з податку на додану вартість, які визначені ТОВ ОСТ-ЕНЕРГО в податковій декларації з податку на додану вартість з додатками за березень 2014 року, яка була подана 25.04.2014 за № 2530 до Євпаторійської ОДПІ.
Зобов'язано Генічеську об'єднану державну податкову інспекцію Державної фіскальної служби у Херсонській області внести та відобразити показники податкової звітності Товариства з обмеженою відповідальністю ОСТ-ЕНЕРГО в електронну базу даних Деталізована інформація по платнику податку на додану вартість щодо результатів автоматизованого співставлення податкового зобов'язання та податкового кредиту у розрізі контрагентів на рівні ДФС України , в інформаційну базу даних Податковий блок та Систему автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість в розрізі контрагентів на рівні ДФС України та інших електронних інформаційних баз даних сум податкового кредиту та податкових зобов'язань з податку на додану вартість, які визначені ТОВ ОСТ-ЕНЕРГО в податковій декларації з податку на додану вартість з додатками за березень 2014 року, яка була подана 25.04.2014 р. за № 2530 до Євпаторійської ОДПІ.
Таким чином, колегія суддів суду касаційної інстанції погоджується з висновками судів попередніх інстанцій, що оскільки в рамках адміністративної справи № 821/1201/15-а, визнано протиправною бездіяльність Генічеської ОДПІ щодо невнесення та невідображення показників податкової звітності з ПДВ за березень 2014 року ТОВ ОСТ-ЕНЕРГО до електронних баз даних податкового органу та зобов'язано Генічеську ОДПІ внести та відобразити показники податкової звітності ТОВ ОСТ-ЕНЕРГО з ПДВ за березень 2014 у відповідних електронних базах даних, то рішення № 6032/10/26-55-22-08 від 19.06.2015 про застосування податкового компромісу є протиправним та є наслідком протиправної бездіяльності контролюючого органу щодо невизнання податкової декларації позивача з ПДВ за березень 2014, як податкової звітності.
Щодо доводів відповідача, що позивачем не було сплачено суму узгоджених податкових зобов'язань в розмірі 5 % по податковому компромісу, колегія суддів зазначає наступне.
Платник податків сплачує податкові зобов'язання, визначені в уточнюючому розрахунку та/або податковому повідомленні-рішенні, у розмірі, передбаченому пунктом 2 цього підрозділу, протягом 10 календарних днів з дня, наступного за днем узгодження. Днем узгодження вважається день отримання повідомлення контролюючого органу про відсутність необхідності проведення документальної позапланової перевірки, а в разі прийняття рішення про необхідність проведення документальної позапланової перевірки - день отримання довідки, що підтверджує правомірність визначення сум податкових зобов'язань в уточнюючому розрахунку, або день отримання податкового повідомлення-рішення, прийнятого за результатами такої перевірки.
Таким чином, у позивача не виникло обов'язку сплати податкового зобов'язання, оскільки жодна з обставин, з якою положення пункту 5 Підрозділ 9 2 Розділу Перехідні положення Податкового кодексу України пов'язують початок перебігу строків, протягом яких платник податків має сплатити грошові зобов'язання, не настала.
Доводи касаційної скарги не знайшли свого підтвердження та спростовуються матеріалами справи і не дають підстав вважати, що при прийнятті оскаржуваних рішень, судами було порушено норми матеріального права.
Згідно частини 1 статті 350 Кодексу адміністративного судочинства України суд касаційної інстанції залишає касаційну скаргу без задоволення, а судові рішення - без змін, якщо визнає, що суди першої та апеляційної інстанції не допустили неправильного застосування норм матеріального права або порушень норм процесуального права при ухваленні судових рішень чи вчиненні процесуальних дій.
Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що судами попередніх інстанцій виконано всі вимоги процесуального законодавства, всебічно перевірено обставини справи, вирішено справу у відповідності до норм матеріального права, постановлено обґрунтовані рішення, в яких повно відображені обставини, що мають значення для справи. Порушень норм матеріального права, які могли призвести до зміни чи скасування рішень судів першої та апеляційної інстанцій не встановлено.
Керуючись статтями 243, 246, 250, 341, 345, 349, 350 , 356, 359 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
П О С Т А Н О В И В:
Касаційну скаргу Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління ДФС у м. Києві залишити без задоволення.
Постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 27.04.2016 та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 31.08.2016 у справі №826/10829/15 залишити без змін.
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття, є остаточною та оскарженню не підлягає.
Головуючий суддя (підпис) І.А. Васильєва Судді: (підпис) С.С. Пасічник (підпис) В.П. Юрченко
Суд | Касаційний адміністративний суд Верховного Суду |
Дата ухвалення рішення | 04.03.2019 |
Оприлюднено | 06.03.2019 |
Номер документу | 80234906 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Васильєва І.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні