ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
27 лютого 2019 р.м. ХерсонСправа № 2140/1685/18 13год. 16 хв.
Херсонський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді: Хом'якової В.В.,
при секретарі: Перебийніс Н.Ю., за участю представника позивача ОСОБА_1, відповідача-1 ОСОБА_2, представника відповідача-2 ОСОБА_3,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом ОСОБА_4 до Державного кадастрового реєстратора Відділу у Білозерському районі Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області ОСОБА_2, Головному управлінню Держгеокадастру у Херсонській області про визнання протиправними дій та рішень, скасування рішень,
встановив:
ОСОБА_4 (надалі - позивач, ОСОБА_4О.) звернувся до суду з адміністративним позовом до Державного кадастрового реєстратора відділу у Білозерському районі Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області ОСОБА_2 (відповідач-1), в якому просив:
- визнати протиправними дії та рішення відповідача щодо відмови позивачу у державній реєстрації земельної ділянки для відведення у власність за адресою Микільська сільська рада Білозерський район Херсонської області, орієнтовний розмір земельної ділянки 1 га., із цільовим призначенням - для ведення особистого селянського господарства;
- скасувати рішення відповідача від 09.07.2018 № РВ-6500387602018 про відмову у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру;
- визнати протиправними дії відповідача щодо здійснення державної реєстрації земельної ділянки для відведення у власність ОСОБА_5 за адресою Микільська сільська рада Білозерський район Херсонської області, орієнтовний до земельної ділянки 1 га, та присвоєння цій земельній ділянці кадастрового номера 6520384500:03:001:0421, вчинені 13.07.2018;
- зобов'язати відповідача скасувати державну реєстрацію земельної ділянку відведення у власність ОСОБА_5 за адресою Микільська сільська рада Білозерський район Херсонської області, орієнтовний розмір земельної ділянки 1га, здійснену 13.07.2018;
- скасувати кадастровий номер номера 6520384500:03:001:0421, присвоєний відповідачем земельній ділянці для відведення у власність ОСОБА_5;
- зобов'язати відповідача повторно розглянути заяву від 19.06.2018 року вх. № 4436 про державну реєстрацію земельної ділянки для відведення позивачу у власність за адресою Микільська сільська рада Білозерський район Херсонської області, орієнтовний розділ земельної ділянки 1 га, із цільовим призначенням - для ведення особистого селянського господарства.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що 19.06.2018 позивач подав заяву про державну реєстрацію земельної ділянки сільськогосподарського призначення державної власності, до заяви був доданий належним чином виконаний проект землеустрою з усіма потрібними документами. Відповідач протягом встановленого ч. 5 ст. 24 Закону "По Державний земельний кадастр" строку ("протягом чотирнадцяти днів з дня реєстрації заяви") документи позивача не перевірив, державну реєстрацію земельної ділянки або мотивовану відмову в такій реєстрації не здійснив (не надав). 09.07.2018 на двадцятий день з дня реєстрації заяви позивача, відповідач склав протокол про проведення перевірки електронного документа та прийняв рішення № РВ-6500387602018, яким відмовив позивачу у державній реєстрації земельної ділянки, з підстави, відсутньої в Законі "По Державний земельний кадастр" - невідповідності електронного документа установленим вимогам. Відповідно до пункту 77 Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2012 р. № 1051, у разі невідповідності електронного документа вимогам, зазначеним у пункті 74 цього Порядку, Державний кадастровий реєстратор, зокрема, повертає заявникові документацію із землеустрою та оцінки земель без позначки, зазначеної у пункті цього Порядку, разом з електронним документом, протоколом його перевірки та іншими документами для виправлення зазначених у протоколі проведення перевірки електронного документа помилок та подання документів разом з цим протоколом для проведення повторної перевірки. Протокол проведення перевірки електронного документа від 09.07.2018 є проміжним, і відповідач повинен був надати позивачу час для виправлень та здійснити повторну перевірку документів позивача. Натомість відповідач розглянув пізніше подану через електронний портал заяву товариства з обмеженою відповідальністю "Альянс" від 13.07.2018 про державну реєстрацію земельної ділянки для відведення у власність ОСОБА_5 за тією ж адресою, і 13.07.2018, не зважаючи на те, що дана земельна ділянка накладається на земельну ділянку позивача та земельну ділянку ОСОБА_6, вніс відомості до Державного земельного кадастру про формування цієї земельної ділянки, присвоїв їй кадастровий номер 6520384500:03:001:0421 та видав заявнику відповідний витяг. Свої дії відповідач пояснив позивачу тим, що ДП "Херсонгеоінформ" ніби зробив проект аби як, дав порожній диск, дав порожню технічку без даних, а проектна організація ОСОБА_5 ОСОБА_7 "Альянс" зробила чітко, отримала позитивний висновок експерта й без проблем все положила. Проте, зазначені доводи Відповідача не відповідають дійсним обставинам та не узгоджуються навіть з його рішенням про відмову у внесенні відомостей до Державного земельного кадастру. 18.07.2018 представник ОСОБА_6 та позивача подав заяви про державну реєстрацію їхніх земельних ділянок, вх. №5313 та №5314. Як пояснив інженер-землевпорядник ДП "Херсонгеоінформ" ОСОБА_8, відповідач після одержання вище вказаних заяв повідомив ДП "Херсонгеоінформ", що буде готувати відмови через вже здійснену реєстрацію земельної ділянки за ОСОБА_5, яку покладено на земельну ділянку Позивача і ОСОБА_6, та запропонував бюро забрати ці проекти. В.о.директора ДП "Херсонгеоінформ" ОСОБА_9 відповідно до листа від 24.07.2018 року № 1/118 попросив призупинити розгляд справи гр. ОСОБА_4 та повернути її розробнику документації для внесення доповнень та змін до землевпорядної документації. Після чого проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність позивача опинився в ДП "Херсонгеоінформ" . Про таке повернення проекту землеустрою позивача ніхто не повідомив, ні ЦНАП при Білозерській районній державній адміністрації, ні відповідач, ні ДП "Херсонгеоінформ". Позивач дізнався про результати розгляду заяви лише 09.08.2018. Заява від 18.07.2018 та проект землеустрою були повернуті відповідачем у непередбачений законом чи договором спосіб, без з'ясування згоди заявника.
Державну реєстрацію земельної ділянки для відведення у власність ОСОБА_5 та присвоєння їй кадастрового номеру 6520384500:03:001:0421 Відповідачем здійснено на підставі рішення про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою позивачу, а саме наказу Головного управління від 23.02.2018 року № 21-739/18-18-СГ, який окрім позивача будь-яких інших осіб не стосується. Наказом Головного управління від 23.02.2018 року № 21-739/18-18-СГ, враховуючи посвідчення учасника бойових дій позивача (серії УБД № 054825), ОСОБА_4 надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки сільськогосподарського призначення державної власності, розташованої за межами населених пунктів на території Микільської сільської ради Білозерського району Херсонської області, орієнтовний розмір земельної ділянки 1,0000 га, із цільовим призначенням - для ведення особистого селянського господарства. 13.07.2018 відповідач, здійснюючи державну реєстрацію земельної ділянки для відведення у власність ОСОБА_5А за вказаною адресою, зазначив даний наказ у Відомостях про розпорядження землями та вніс сам наказ до Державного земельного кадастру. Про наявність цих відомостей у Державному земельному кадастрі позивач дізнався 13.08.2018 року, ознайомившись із ними у Публічній кадастровій карті України під час вивчення інформації по земельній ділянці з кадастровим номером 6520384500:03:001:0421.
До проекту землеустрою ОСОБА_5 розробник, тобто ТОВ "Альянс", підклав наказ про надання дозволу ОСОБА_4, а в подальшому на підставі такого проекту Державний кадастровий реєстратор вніс наказ до Державного земельного кадастру та здійснив державну реєстрацію земельної ділянки, тому відповідальність з відповідача ніби знімається. Відповідачу ніхто не давав право використовувати документи Позивача для державної реєстрації земельної ділянки іншій особі. У зв'язку із викладеним державна реєстрація земельної ділянки для відведення у власність ОСОБА_5 за адресою Микільська сільська рада Білозерський район Херсонської області, орієнтовний розмір земельної ділянки 1 га, здійснена відповідачем 13.07.2018 року та за результатами якої присвоєно кадастровий номер 6520384500:03:001:0421, підлягає скасуванню.
Разом з позовною заявою позивачем подано клопотання про витребування доказів та виклик свідків.
Ухвалою від 20.11.18 відкрито провадження у справі та призначено підготовче засідання на 03.12.18 о 09:30 год., залучено до участі у справі в якості другого відповідача - Головне управління Держгеокадастру у Херсонській області.
Підготовче засідання 03.12.2018 проведено в письмовому провадженні, його відкладено на 26.12.2018 ухвалою.
12.12.2018 до суду надійшов відзив на позовну заяву від державного кадастрового реєстратора ОСОБА_2, в якому просить відмовити в задоволенні позову. Посилається на те, що Закон "Про Державний земельний кадастр" закріплює вимоги до документів, які є підставою для внесення відомостей до Державного земельного кадастру, зокрема такі документи мають відповідати законодавству. Згідно з п.5 ст.24 Закону державний кадастровий реєстратор, який здійснює державну реєстрацію земельних ділянок, протягом чотирнадцяти днів з дня реєстрації заяви: 1) перевіряє відповідність документів вимогам законодавства; 2) за результатами перевірки здійснює державну реєстрацію земельної ділянки або надає заявнику мотивовану відмову у державній реєстрації. За результатом розгляду поданих гр-м ОСОБА_4 документів, Державним реєстратором було прийнято рішення від 09.07.2018 про відмову у внесенні відомостей до Державного земельного кадастру у зв'язку з невідповідністю електронного документа установленим вимогам. Після виправлення помилок позивач звернувся із повторною заявою від 08.10.2018 про внесення відомостей до Державного земельного кадастру із проектом землеустрою щодо відведення земельної ділянки. 05.11.2018 Головним управлінням був затверджений проект землеустрою та надано у власність ОСОБА_4 земельну ділянку. 06.11.2018 державним реєстратором речового права на нерухоме майно за ОСОБА_4 було зареєстровано право власності на земельну ділянку площею 1 га для ведення особистого селянського господарства, розташовану на території Микільської сільської ради Білозерського району Херсонської області (кадастровий номер 6520384500:03:001:0459).
20.12.2018 позивач надав уточнене клопотання про витребування доказів та виклик свідків.
21.12.2018 до суду надійшла відповідь на відзив від позивача.
26.12.2018 від відповідача-2 надійшла заява про те, що Головне управління Держгеокадастру заперечує проти залучення в якості другого відповідача, оскільки не має повноважень втручатись в діяльність Державного кадастрового реєстратора, яка пов'язана із здійсненням державної реєстрації земельних ділянок.
26.12.2018 у підготовчому засіданні з урахуванням думок представників позивача, відповідачів, судом узгоджено обсяг доказів, які необхідні для розгляду спору, зобов'язано відповідача-1 надати суду копії проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність ОСОБА_5, витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку, якій присвоєно кадастровий номер 6520384500:03:001:0421, копію Поземельної книги на земельну ділянку з кадастровим номером 6520384500:03:001:0421.
Підготовче засідання відкладено на 17.01.2018.
Заявою від 02.01.2019 позивач зменшив позовні вимоги, виключивши п. 6 резолютивної частини позовної заяви. 16.01.19 та 17.01.2019 до суду надійшли від позивача заяви, в яких позивач викладає позовні вимоги в зміненій редакції.
17.01.2019 ухвалою суду задоволено заяву ОСОБА_4 про зменшення позовних вимог, шляхом виключення позовної вимоги про зобов'язання Державного кадастрового реєстратора ОСОБА_2 повторно розглянути заяву від 19.06.2018 про державну реєстрацію земельної ділянки для відведення позивачу у власність за адресою Микільська сільська рада Білозерський район Херсонської області. Відмовлено позивачу в задоволенні заяви про збільшення позовних вимог шляхом заявлення додаткової вимоги про визнати протиправними дій відповідача-1 щодо розголошення персональних даних позивача без його відома та згоди та їх використання в інтересах іншої особи - ОСОБА_5
17.01.2018 суд закрив підготовче засідання.
Таким чином, позовні вимоги ОСОБА_4 мають наступний зміст:
- визнати протиправними дії та рішення Державного кадастрового реєстратора ОСОБА_2 (відповідача-1) щодо відмови позивачу у державній реєстрації земельної ділянки для відведення у власність за адресою Микілівська сільська рада Білозерський район Херсонської області, орієнтовний розмір земельної ділянки 1 га, із цільовим призначенням - для ведення особистого селянського господарства, за заявою позивача від 19.06.2018 вх. № 4436 про державну реєстрацію земельної ділянки;
- скасувати рішення відповідача-1 від 09.07.2018 № РВ-6500387602018 про відмову у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру;
- визнати протиправними дії відповідача-1 щодо здійснення державної реєстрації земельної ділянки для відведення у власність ОСОБА_5 за адресою Микільська сільська рада Білозерський район Херсонської області, орієнтовний до земельної ділянки 1 га, та присвоєння цій земельній ділянці кадастрового номера 6520384500:03:001.0421, вчинені 13.07.2018;
- зобов'язати відповідача-1 скасувати державну реєстрацію земельної ділянку відведення у власність ОСОБА_5 за адресою Микільська сільська рада Білозерський район Херсонської області, орієнтовний розмір земельної ділянки 1 га ,здійснену 13.07.2018;
- скасувати кадастровий номер 6520384500:03:001:0421, присвоєний відповідачем-1 земельній ділянці для відведення у власність ОСОБА_5.
Призначено розгляд справи по суті на 27.02.19. В судове засідання прибув представник позивача, підтримав позовні вимоги. Відповідач-1 та представник відповдіача-2 прибули в судове засідання, просять відмовити в задоволенні позову.
27.02.2019 суд закрив провадження в частині позовних вимог ОСОБА_4 щодо визнання протиправними дій Державного кадастрового реєстратора відділу у Білозерському районі Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області ОСОБА_2 щодо здійснення державної реєстрації земельної ділянки для відведення у власність ОСОБА_5 за адресою Микільська сільська рада Білозерський район Херсонської області та присвоєння цій земельній ділянці кадастрового номера 6520384500:03:001.0421, вчинені 13.07.2018, зобов'язання скасувати державну реєстрацію земельної ділянки для відведення у власність ОСОБА_5 за адресою Микільська сільська рада Білозерський район Херсонської області та скасувати кадастровий номер 6520384500:03:001:0421, присвоєний земельній ділянці для відведення у власність ОСОБА_5, у зв'язку з непідсудністю заявлених вимог адміністративному суду.
Щодо позовних вимог визнати протиправними дії та рішення Державного кадастрового реєстратора ОСОБА_2 (відповідача-1) щодо відмови позивачу у державній реєстрації земельної ділянки для відведення у власність за адресою Микілівська сільська рада Білозерський район Херсонської області, орієнтовний розмір земельної ділянки 1 га, із цільовим призначенням - для ведення особистого селянського господарства, за заявою позивача від 19.06.2018 вх. № 4436 про державну реєстрацію земельної ділянки; та скасувати рішення відповідача-1 від 09.07.2018 № РВ-6500387602018 про відмову у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру, то дослідивши матеріали справи, заслухавши представників сторін, суд встановив наступне.
23.02.2018 Головне управління Держгеокадастру у Херсонській області видано наказ № 21-739/18-18-СГ, яким надано позивачу, як учаснику бойових дій, дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки сільськогосподарського призначення державної власності, розташованої за межами населених пунктів на території Микільської сільської ради Білозерського району Херсонської області, орієнтований розмір ділянки 1 га із цільовим призначенням - для ведення особистого селянського господарства. Позивач замовив розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність в ДП Херсонгеоінформ , отримано позитивний висновок.
19.06.2018 позивач подав заяву до Центру надання адміністративних послуг при Білозерській районній державній адміністрації про державну реєстрацію земельної ділянки сільськогосподарського призначення державної власності, до заяви був доданий проект землеустрою з документами.
Державний кадастровий реєстратор ОСОБА_2 склав протокол № ПП-6500121842018 від 09.07.2018 проведення перевірки електронного документа, в якому зазначила про невідповідність електронного документа наявним даним Державного земельного кадастру, встановленим вимогам до змісту, структури і технічних характеристик електронного документа, даним документації із землеустрою або оцінки земель. Також державним кадастровим реєстратором було прийнято рішення № РВ-6500387602018 від 09.07.2018, яким відмовлено позивачу у державній реєстрації земельної ділянки, з підстави невідповідності електронного документа установленим вимогам, а саме: "Схема Наявні зауваження щодо валідності електронного документу. помилки структури електронного документа № рядок Зміст помилки 1 331 Елемент ZIP : Значення " знаходиться поза діапазоном допустимих значень для цього елемента. Реєструєма(мі) ділянка/ділянки не перекриває(ють) площу ділянок /ділянки у системі на 13 %".
У зв'язку із зазначеним заявнику було рекомендовано звернутися до ДП "Херсонгеоінформ" (розробника документації із землеустрою) для виправлення існуючих помилок.
18.07.2018 представник позивача подав заяву до Центру надання адміністративних послуг при Білозерській районній державній адміністрації про державну реєстрацію земельної ділянки. В.о.директора ДП «Херсонгеоінформ» ОСОБА_9 листом від 24.07.2018 № 1/118 попросив призупинити розгляд справи гр. ОСОБА_4 та повернути її розробнику документації для внесення доповнень та змін до землевпорядної документації. Після чого проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність позивача опинився в ДП «Херсонгеоінформ» . Про таке повернення проекту землеустрою позивача ніхто не повідомив, ні ЦНАП при Білозерській районній державній адміністрації, ні відповідач, ні ДП «Херсонгеоінформ» . Позивач дізнався про результати розгляду заяви лише 09.08.2018. Заява від 18.07.2018 та проект землеустрою були повернуті відповідачем у непередбачений законом чи договором спосіб, без з'ясування згоди заявника.
Як повідомило ДП Херсонгеоінформ , після отримання від державного реєстратора інформації про реєстрацію 13.07.2018 земельної ділянки кадастровий номер 6520384500:03:001:0421 за гр.-м ОСОБА_5 на підставі документів, наданих ТОВ Альянс , що технічно унеможливлює реєстрацію ділянки гр.-на ОСОБА_4, ДП попросило повернути документацію для внесення змін та узгодження подальших дій з замовником.
Позивач втретє звернувся 08.10.2018 до Центру надання адміністративних послуг при Білозерській районній державній адміністрації з заявою про реєстрацію земельної ділянки (вх. № 7186), надавши проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність та відповідний електронний документ. За результатом розгляду поданих документів, Державним кадастровим реєстратором було здійснено державну реєстрацію земельної ділянки площею 1 га для ведення особистого селянського господарства, що розташована на території Микільської сільської ради Білозерського району Херсонської області, за ОСОБА_4 та присвоєно їй кадастровий номер 6520384500:03:001:0459. На підтвердження реєстрації зазначеної земельної ділянки гр. ОСОБА_4 був виданий Витяг з Державного земельного кадастру від 16.10.2018 № НВ-6504254492018.
Позивач вважає, що дії та рішення Державного кадастрового реєстратора ОСОБА_2 щодо відмови позивачу у державній реєстрації земельної ділянки для відведення у власність за адресою Микілівська сільська рада Білозерський район Херсонської області, орієнтовний розмір земельної ділянки 1 га, із цільовим призначенням - для ведення особистого селянського господарства, за заявою позивача від 19.06.2018 вх. № 4436 про державну реєстрацію земельної ділянки, є протиправними, а рішення відповідача-1 від 09.07.2018 № РВ-6500387602018 про відмову у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру таким, що винесено незаконно, тому підлягає скасуванню. Тому звернувся до суду з даним позовом.
Згідно із частиною 1 статті 202 Земельного кодексу України державна реєстрація земельних ділянок здійснюється у Державному земельному кадастрі в порядку, встановленому Законом.
Статтею 1 Закону України "Про Державний земельний кадастр" від 07.07.2011 № 3613-VI визначено, що Державний земельний кадастр - єдина державна геоінформаційна система відомостей про землі, розташовані в межах державного кордону України, їх цільове призначення, обмеження у їх використанні, а також дані про кількісну і якісну характеристику земель, їх оцінку, про розподіл земель між власниками і користувачами.
Відповідно до ст.15-1, ч.4 ст.122 ЗК України та Положення про Головне управління Держгеокадастру у Херсонській області, затвердженого наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 29.09.2016 року №333 Головне управління Держгеокадастру у Херсонській здійснює розпорядження землями державної власності сільськогосподарського призначення, що розташовані за межами населених пунктів на території Херсонської області.
Відповідно до ч.9 ст.118 ЗК України на Головне управління покладено функції щодо затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та передачі її у власність.
Частиною 1 статті 9 Закону України "Про Державний земельний кадастр" передбачено, що внесення відомостей до Державного земельного кадастру і надання таких відомостей здійснюються державними кадастровими реєстраторами центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.
Згідно із частиною 8 статті 9 Закону України "Про Державний земельний кадастр" державна реєстрація земельних ділянок, обмежень у їх використанні, ведення поземельних книг, внесення до Державного земельного кадастру відомостей про земельні ділянки здійснюються Державними кадастровими реєстраторами, які здійснюють свою діяльність за місцем розташування земельної ділянки (район, місто республіканського значення Автономної Республіки Крим, місто обласного значення).
Стаття 22 Закону "Про Державний земельний кадастр" закріплює вимоги до документів, які є підставою для внесення відомостей до Державного земельного кадастру, зокрема такі документи мають відповідати законодавству.
Відповідно до п.4-6 ст. 24 Закону України "Про Державний земельний кадастр" для державної реєстрації земельної ділянки Державному кадастровому реєстратору, який здійснює таку реєстрацію, подаються: заява за формою, встановленою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері земельних відносин; оригінал документації із землеустрою, яка є підставою для формування земельної ділянки; документація із землеустрою, яка є підставою для формування земельної ділянки у формі електронного документа. Державний кадастровий реєстратор, який здійснює державну реєстрацію земельних ділянок, протягом чотирнадцяти днів з дня реєстрації заяви за результатами перевірки відповідності документів вимогам законодавства або здійснює державну реєстрацію земельної ділянки або надає заявнику мотивовану відмову у державній реєстрації.
Підставою для відмови у здійсненні державної реєстрації земельної ділянки є:
розташування земельної ділянки на території дії повноважень іншого Державного кадастрового реєстратора;
подання заявником документів, передбачених частиною четвертою цієї статті, не в повному обсязі;
невідповідність поданих документів вимогам законодавства;
знаходження в межах земельної ділянки, яку передбачається зареєструвати, іншої земельної ділянки або її частини.
Аналогічні вимоги вказані в п. 70 Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 № 1051, а саме - державний кадастровий реєстратор у момент надходження до нього заяви про внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру разом з документами, зазначеними у пункті 69 цього Порядку, перевіряє:
1) повноваження особи, що звернулася за внесенням відповідних відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру;
2) наявність повного пакета документів, необхідних для внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру;
3) розташування об'єкта Державного земельного кадастру на території дії його повноважень;
4) придатність електронного документа для проведення його перевірки за допомогою програмного забезпечення Державного земельного кадастру.
Пунктом 73 Порядку № 1051 встановлено, що державний кадастровий реєстратор у строк, що не перевищує 14 робочих днів з дня прийняття заяви про внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру: 1) розглядає її разом з документами, зазначеними у пункті 69 цього Порядку, та перевіряє: відповідність документів вимогам, зазначеним у пункті 67 цього Порядку; електронний документ відповідно до пункту 74 цього Порядку; 2) за результатами перевірки вносить відомості (зміни до них) до Державного земельного кадастру або приймає рішення про відмову у внесенні таких відомостей з підстав, зазначених у пунктах 91-137 цього Порядку, за формою згідно з додатком 14.
Пукнтом 74 Порядку встановлено, що державний кадастровий реєстратор протягом строку, встановленого пунктом 73 цього Порядку, перевіряє електронний документ на відповідність: 1) даним Державного земельного кадастру (геодезичній та картографічній основам, даним кадастрових карт (планів); 2) вимогам до змісту, структури і технічних характеристик такого документа згідно з додатком 1; 3) даним документації із землеустрою та оцінки земель.
В даному випадку державний кадастровий реєстратор відмовив у здійсненні державної реєстрації через невідповідність електронного документа установленим вимогам, така причина зазначена в протоколі № ПП-6500121842018 та в рішенні № РВ-6500387602018 від 09.07.2018. В судовому засідання відповідач-1 пояснив, що електронний документ не відкривався.
Суд оглянув в судовому засіданні наданий позивачем СD диск з написом "Згідно з оригіналом 16.08.2018 ОСОБА_4. Залишок."(арк.справи 113) та встановив, що диск не відкривається.
Відповідно до частини 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. Частиною 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. Суд зазначає, що під час розгляду справи, було надано належну оцінку доказам, наданих сторонами.
Суд не встановив в діях державного кадастрового реєстратора будь-яких порушень при прийнятті 09.07.2018 рішення про відмову у внесенні відомостей до Державного земельного кадастру.
Позивач посилається на п. 77 Порядку № 1051, відповідно до якого у разі невідповідності електронного документа вимогам, зазначеним у пункті 74 цього Порядку, Державний кадастровий реєстратор: 1) складає за допомогою програмного забезпечення Державного земельного кадастру протокол проведення перевірки електронного документа за формою згідно з додатком 16; 2) повертає заявникові документацію із землеустрою та оцінки земель без позначки, зазначеної у пункті 75 цього Порядку, разом з електронним документом, протоколом його перевірки та іншими документами для виправлення зазначених у протоколі проведення перевірки електронного документа помилок та подання документів разом з цим протоколом для проведення повторної перевірки (п. 77 Порядку № 1051). Розгляд доопрацьованого електронного документа, що містить відомості про результати робіт із землеустрою та оцінки земель, здійснюється у разі повторного звернення заявника відповідно до пунктів 66-78 цього Порядку (п. 79 Порядку № 1051).
Отже, на думку позивача, відповідач-1 повинен був повернути заявникові документацію для виправлення помилок, а не відмовляти у внесенні відомостей до Державного земельного кадастру.
Суд вважає, що в даному спорі необхідно керуватись насамперед вимогами Закону України "Про Державний земельний кадастр", який має переважне значення над Порядком № 1051 , оскільки прийнятий більш вищим органом, ст. 24 Закону передбачає прийняття державним кадастровим реєстратором тільки одного рішення з двох можливих - або здійснити державну реєстрацію земельної ділянки або надати заявнику мотивовану відмову у державній реєстрації. Приписами Закону не передбачено обов'язку державного кадастрового реєстратора повертати заяву з доданими документами на доопрацювання чи виправлення помилок. , яки має
Тому суд не вбачає порушень чинного законодавства зі сторони відповідача-1 при розгляді заяви позивача від 19.06.2018 вх. № 4436 про державну реєстрацію земельної ділянки та при прийнятті рішення від 09.07.2018 № РВ-6500387602018 про відмову у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру. Відповідач-1 діяв у межах та у спосіб, встановлений законами України з питань земельного законодавства.
Інші дії відповідача-1 по розгляду заяви від 18.07.2018 позивач не оскаржує в межах даної справи.
Враховуючи викладене, в задоволенні позову відмовляється.
Судові витрати по справі відсутні, так як позивач звільнений від сплати судового збору.
Вступна та резолютивні частини рішення оголошені 27.02.19
Керуючись ст. 243-246, 250, 255, 295 КАС України, суд, -
вирішив :
Відмовити ОСОБА_4 в задоволенні позовної вимоги про визнання протиправними дії та рішення Державного кадастрового реєстратора Відділу у Білозерському районі Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області ОСОБА_2 щодо відмови у державній реєстрації земельної ділянки для відведення у власність за адресою Микілівська сільська рада Білозерський район Херсонської області, орієнтовний розмір земельної ділянки 1 га., із цільовим призначенням - для ведення особистого селянського господарства, за заявою від 19.06.2018 вх. № 4436 про державну реєстрацію земельної ділянки.
Відмовити ОСОБА_4 в задоволенні позовної вимоги про скасування рішення Державного кадастрового реєстратора Відділу у Білозерському районі Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області ОСОБА_2 від 09.07.2018 № РВ-6500387602018 про відмову у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру..
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку безпосередньо до П'ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складання повного судового рішення, при цьому відповідно до п.п. 15.5 п. 15 розділу VII "Перехідні положення" КАС України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються через суд першої інстанції,який ухвалив відповідне рішення.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Повний текст рішення виготовлений та підписаний 07 березня 2019 р.
Суддя Хом'якова В.В.
кат. 109040000
Суд | Херсонський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.02.2019 |
Оприлюднено | 08.03.2019 |
Номер документу | 80313581 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Єзеров А.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні