Справа № 420/6034/18
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
27 лютого 2019 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Потоцької Н.В.
за участі секретаря Захарчук О.В.
сторін:
представника позивача Вінчковського В.Л.
представника відповідача Кучеренко Г.А.
представника відповідача не з'явився
розглянувши у порядку загального позовного провадження (у відкритому судовому засіданні по суті) адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю Центр підготовки моряків - АВАНТ до Державної служби України з безпеки на транспорті, Державної служби Морського та річкового транспорту України про визнання протиправним та скасування рішень, зобов'язання видати протоколи,-
ВСТАНОВИВ:
В провадженні Одеського окружного адміністративного суду знаходиться справа за позовом товариства з обмеженою відповідальністю Центр підготовки моряків - АВАНТ до Державної служби України з безпеки на транспорті, Державної служби Морського та річкового транспорту України в якому позивач просить:
визнати протиправним та скасувати рішення Державної служби України з безпеки на транспорті про відмову у видачі протоколу про відповідність Товариству з обмеженою відповідальністю Центр підготовки моряків - АВАНТ , оформлене листом №1334/03/14-18 від 25.05.2018 року;
визнати протиправним та скасувати рішення Державної служби України з безпеки на транспорті про відмову у видачі протоколу про відповідність Товариству з обмеженою відповідальністю Центр підготовки моряків - АВАНТ , оформлене листом №1335/03/14-18 від 25.05.2018 року;
зобов'язати Державну службу Морського та річкового транспорту України видати Товариству з обмеженою відповідальністю Центр підготовки моряків - АВАНТ протокол про відповідність за напрямами підготовки (24 напрями);
зобов'язати Державну службу Морського та річкового транспорту України видати Товариству з обмеженою відповідальністю Центр підготовки моряків - АВАНТ протокол про відповідність за напрямами підготовки (21 напрям);
зобов'язати Державну службу Морського та річкового транспорту України проінформувати Міністерство Інфраструктури України про видачу Товариству з обмеженою відповідальністю Центр підготовки моряків - АВАНТ протоколу про відповідність за напрямами підготовки (24 напрями);
зобов'язати Державну службу Морського та річкового транспорту України проінформувати Міністерство Інфраструктури України про видачу Товариству з обмеженою відповідальністю Центр підготовки моряків - АВАНТ протоколу про відповідність за напрямами підготовки (21 напрям).
Позов вмотивовано наступним.
Огляд підприємств, організацій та установ, що проводять підготовку моряків, а також оцінки відповідності рівня підготовки членів екіпажів суден, що здійснюють плавання внутрішніми водними шляхами України, та судноводіїв малих/маломірних суден (надалі за текстом НТЗ - навчально-тренажерний заклад - НТЗ), в тому числі ТОВ ЦПМ - АВАНТ , здійснюється відповідно до Положення про огляд підприємств, організацій та установ, що проводять підготовку моряків, затвердженого наказом Міністерства транспорту та зв'язку України від 25.11.2004 № 1042, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 13 грудня 2004 р. за № 1577/10176 .
Відповідно до п. 1.2. Положення, на час фактичного огляду ТОВ ЦПМ - АВАНТ огляди НТЗ здійснювалися Державною службою України з безпеки на транспорті (надалі за текстом ДСБТ) на підставі заявок НТЗ.
Повноваження ДСБТ на здійснення огляду підприємств, установ та організацій, що проводять підготовку членів екіпажів морських, річкових і маломірних суден, визначені в п. 5.21 Положення про Державну службу України з безпеки на транспорті, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2015 №103 (в редакції на момент проведення фактичного огляду).
Відповідно до п. 2 Положення, огляд НТЗ здійснюється з метою:
а) здійснення оцінки відповідності рівня підготовки моряків у НТЗ вимогам Конвенції ПДНВ, резолюцій та інших документів Міжнародної морської організації, національним вимогам, а також вимогам оцінки відповідності рівня підготовки членів екіпажів суден, що здійснюють плавання внутрішніми водними шляхами України та судноводіїв малих/маломірних суден;
б) надання НТЗ рекомендацій стосовно вдосконалення підготовки моряків, членів екіпажів торговельних суден, у тому числі тих, що здійснюють плавання внутрішніми водними шляхами України, та судноводіїв малих/маломірних суден та інформування НТЗ про зміни, що були внесені до законодавства з питань підготовки моряків, членів екіпажів
торговельних суден, у тому числі тих, що здійснюють плавання внутрішніми водними шляхами України, та судноводіїв малих/маломірних суден.
Відповідно до п. 3.1 Положення, підставою для проведення огляду є заявка НТЗ до Морської адміністрації (на час огляду ТОВ ЦПМ - АВАНТ - до ДСБТ) із зазначенням напрямків підготовки, з яких НТЗ планує розпочати свою діяльність або дію яких планує продовжити чи поновити.
Відповідно до п. 3.3 Положення, ДСБТ розглядає подану заявку та надані документи протягом 10 робочих днів після їх надходження. При подачі документів, що зазначені в п. 3.2, у повному обсязі НТЗ включається до плану оглядів. ДСБТ інформує НТЗ про строк проведення огляду та формує комісію з фактичного огляду НТЗ.
Відповідно до п. 3.7 Положення, комісія має провести фактичний огляд НТЗ у термін не більше ніж 5 робочих днів з дня початку її роботи в НТЗ.
Відповідно до п. 3.8. Положення, за результатами роботи комісії складається акт огляду НТЗ у двох примірниках, який підписується усіма членами комісії. До акта огляду додаються доповідні записки членів комісії, у яких наводиться фактичний стан підготовки за окремими напрямками. Один примірник акта надається керівникові НТЗ, а другий - залишається в ДСБТ.
Відповідно до пункту 3.10 Положення, на підставі акта огляду НТЗ, після опрацювання отриманих під час огляду документів, у разі необхідності, консультацій або висновків експертів ДСБТ проводить аналіз результатів огляду НТЗ. На підставі аналізу в термін до 10 робочих днів після закінчення фактичного огляду ДСБТ приймається рішення стосовно видачі НТЗ Протоколу про відповідність підготовки вимогам Конвенції ПДНВ та національним вимогам.
Відповідно до пункту 3.11 Положення, у разі відсутності в діяльності НТЗ недоліків або за наявності зауважень, що не впливають на якість підготовки моряків видається Протокол про відповідність (далі - Протокол) строком на два роки. Такі зауваження мають бути усунені протягом трьох місяців з дати проведення фактичного огляду, про що НТЗ інформує ДСБТ.
Відповідно до пункту 3.12 Положення, у разі виявлення при огляді НТЗ недоліків, за яких неможливе виконання вимог Конвенції ПДНВ або національних вимог з окремих напрямів підготовки, ці напрями підготовки не включаються до переліку або протокол не видається.
Щодо рішення ДСБТ оформленого листом №1334/03/14-18 від 25.05.2018 року на підставі акту фактичного огляду від 20.04.2018 р .
Рішення, оформлене листом ДСБТ №1334/03/14-18 від 25.05.2018, про відмову у видачі протоколів про відповідність, прийняте на підставі акту фактичного огляду від 20.04.2018 року є необгрунтованим, прийнятим без урахування права особи на участь при прийнятті рішень та таким, що суперечить вимогам Положення Про огляд підприємств, організацій та установ, що проводять підготовку моряків , затверджене наказом Міністерства транспорту та зв'язку України №1042 від 25.11.2004 року на виконання вимог Правил 1/6 та 1/8 Міжнародної конвенції про підготовку і дипломування моряків та несення вахти 1978 року, з поправками, постанов Кабінету Міністрів України від 31.01.2001 №83 (83-2001-п) Про вдосконалення державного нагляду за станом підготовки та дипломування моряків , від 29.08.2003 №1380 Про ліцензування освітніх послуг та відповідно до пунктів 4.2 та 4.15 Положення про Інспекцію з питань підготовки та дипломування моряків, затвердженого наказом Міністерства транспорту України від 17.10.2001 №693, у зв'язку із чим має бути скасоване у порядку адміністративного судочинства.
Щодо рішення ДСБТ, оформленого листом №1335/03/14-18 від 25.05.2018 року, на підставі акту фактичного огляду від 27.04.2018 р .
Рішення, оформлене листом ДСБТ №1335/03/14-18 від 25.05.2018, про відмову у видачі протоколів про відповідність, прийняте на підставі акту фактичного огляду від 27.04.2018 року є необгрунтованим, прийнятим без урахування права особи на участь при прийняті рішень та таким, що суперечить вимогам Положення Про огляд підприємств, організацій та установ, що проводять підготовку моряків , затверджене наказом Міністерства транспорту та зв'язку України №1042 від 25.11.2004 року на виконання вимог Правил 1/6 та 1/8 Міжнародної конвенції про підготовку і дипломування моряків та несення вахти 1978 року, з поправками, постанов Кабінету Міністрів України від 31.01.2001 №83 ( Про вдосконалення державного нагляду за станом підготовки та дипломування моряків , від 29.08.2003 №1380 Про ліцензування освітніх послуг та відповідно до пунктів 4.2 та 4.15 Положення про Інспекцію з питань підготовки та дипломування моряків, затвердженого наказом Міністерства транспорту України від 17.10.2001 № 693, у зв'язку із чим має бути скасоване у порядку адміністративного судочинства.
Відповідно до приписів п. 1.2 Положення, у редакції чинній на момент звернення із адміністративним позовом, огляд НТЗ здійснюється Державною службою морського та річкового транспорту України, на підставі заявок НТЗ .
П. 3.10. Положення встановлено, що на підставі акта огляду НТЗ, після опрацювання отриманих під час огляду документів, у разі необхідності, консультацій або висновків експертів Морська адміністрація проводить аналіз результатів огляду НТЗ. На підставі аналізу в термін до 10 робочих днів після закінчення фактичного огляду Морською адміністрацією приймається рішення стосовно видачі НТЗ Протоколу про відповідність підготовки вимогам Конвенції ПДНВ та національним вимогам.
Згідно із приписами п. 3.14 Положення встановлено, що про результати оглядів НТЗ та видані протоколи Морська адміністрація щокварталу інформує Мінінфраструктури України, а також інші органи виконавчої влади (за їх запитами).
Отже, належним суб'єктом владних повноважень, що може вчинити дії з метою відновлення прав та інтересів ТОВ ЦПМ - АВАНТ є Державна служба Морського та річкового транспорту України.
Відновлення прав ТОВ ЦПМ - АВАНТ можливе за умови зобов'язання Державної служби морського та річкового транспорту України, як суб'єкта владних повноважень вчинити дії, передбачені п.3.10, п. 3.14 Положення Про огляд підприємств, організацій та установ, що проводять підготовку моряків , а саме: зобов'язати Державну службу Морського та річкового транспорту України видати ТОВ ЦПМ - АВАНТ протоколи про відповідність та проінформувати Міністерство Інфраструктури України про видачу протоколів про відповідність за відповідними напрямами підготовки.
Процесуальні дії
Ухвалою суду від 10.12.2018 року відкрито провадження по справі в порядку загального позовного провадження та призначено підготовче засідання по справі на 09.01.2019 року.
Відповідно ст.162 КАС України відповідачу встановлено п'ятнадцятиденний строк з дня вручення ухвали про відкриття провадження для подання відзиву на позовну заяву.
Ухвалу про відкриття провадження по справі отримано представником відповідача (Державної служби України з безпеки на транспорті) Кучеренко Г.А. за довіреністю, 11.12.2018 року, що підтверджується його особистим підписом (т. 1 а/с-187).
21.01.2019 р. за вхід. № 2036/19 зареєстрований відзив Державної служби України з безпеки на транспорті (т. 1 а/с. 225).
10.01.2019 р. за вхід. №864/19 зареєстрований відзив Державної служби Морського та річкового транспорту України, який обґрунтований наступним.
Постановою Кабінету Міністрів України від 6 вересня 2017р. №1095 утворено Державну службу морського та річкового транспорту України як центральний орган виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра інфраструктури і який реалізує державну політику у сферах морського та річкового транспорту, торговельного мореплавства, судноплавства на внутрішніх водних шляхах, навігаційно-гідрографічного забезпечення мореплавства, а також у сфері безпеки на морському та річковому транспорті (крім сфери безпеки мореплавства суден флоту рибної промисловості).
Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 22 серпня 2018 р. №621-р вирішено питання щодо можливості забезпечення здійснення Державною службою морського та річкового транспорту України повноважень та виконання функцій з реалізації державної політики у сферах морського та річкового транспорту, торговельного мореплавства, судноплавства на внутрішніх водних шляхах, навігаційно-гідрографічного забезпечення мореплавства, а також у сфері безпеки на морському та річковому транспорті (крім сфери безпеки мореплавства суден флоту рибної промисловості).
На підставі вищевикладеного інформуємо, що Морська адміністрація є новоствореним органом на який покладено функції, зокрема, з проведення огляду підприємств, організацій та установ, що проводять підготовку моряків, членів екіпажів торговельних суден, у тому числі тих, що здійснюють плавання внутрішніми водними шляхами України, та навчально-тренажерних закладів, що проводять підготовку судноводіїв малих/маломірних суден, формування та затвердження переліку НТЗ згідно з Положення про огляд підприємств, організацій та установ, що проводять підготовку моряків , затвердженим Наказом Міністерства транспорту та зв'язку України від 25.11.2004р. № 1042, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 13 грудня 2004 р. за №1577/10176, до якого з цього приводу внесли зміни Наказом Міністерства інфраструктури України від 06.08.2018р. №354.
Слід зазначити, що Положення встановлює вимоги до порядку проведення огляду підприємств, організацій та установ, що проводять підготовку моряків, членів екіпажів торговельних суден, у тому числі тих, що здійснюють плавання внутрішніми водними шляхами України, та навчально - тренажерних закладів, що проводять підготовку судноводіїв малих/маломірних суден, формування та затвердження переліку НТЗ.
Щодо вимоги видати Товариству з обмеженою відповідальністю Центр підготовки моряків - АВАНТ протоколів про відповідність, повідомляємо, що протокол видається після проведення огляду НТЗ, яке фіксується в акті.
28.09.2018р. до Морської адміністрації надійшов лист - заявка ТОВ Центр підготовки моряків АВАНТ від 27.09.2018р. № 404/09- 2018 щодо включення до Плану огляду навчально - тренажерного центру.
Відповідь надана листом Морської адміністрації від 09.10.2018 № 353/02/15-18 в якому повідомлялось, що про результати розгляду отриманих документів та включення ТОВ Центр підготовки моряків АВАНТ до Плану оглядів підприємств, установ та організацій буде проінформовано додатково, згідно з п. 3.3 Положення. Разом із цим. інформуємо, що вищезазначеним листом та листом ТОВ Центр підготовки моряків АВАНТ від 03.09.2018р. № 393/09- 2018, надані навчальні плани та програми підготовки на погодження. За результатами розгляду та опрацювання наданих матеріалів, частково були погоджені навчальні програми та надіслані листом Морської адміністрації від 18.10.2018 № 447/02/15-18 (Додаток № 5 до Відзиву)
Також повідомляємо, що листом Морської адміністрації від 28.12.2018 №1548/02/15-18, за результатами розгляду документів, надісланих листом-заявкою ТОВ Центр підготовки моряків АВАНТ від 27.09.2018р. № 404/09-2018, НТЗ включено до Плану оглядів підприємств, організацій та установ, що проводять підготовку моряків та судноводіїв малих/маломірних суден на січень 2019 року.
Відповідно до вказаного Плану фактичний огляд буде проведено в період з 21 по 25 січня 2019 року та з 28 по 31 січня 2019 року.
Щодо вимоги проінформувати Міністерство інфраструктури України про видачу Товариству з обмеженою відповідальністю Центр підготовки моряків АВАНТ протоколів про відповідність.
В пункті 3.14. Положення зазначено - Про результати оглядів НТЗ та видані протоколи Морська адміністрація щокварталу інформує Міністерство інфраструктури України, а також інші органи виконавчої влади (за їх запитами).
ОБСТАВИНИ СПРАВИ, ВСТАНОВЛЕНІ СУДОМ
23.11.2017 р. ТОВ ЦПМ - АВАНТ направлено заяву №603/1/11-2017 до ДСБТ із проханням провести фактичний огляд Товариства, у зв'язку із закінченням терміну дії попередньо виданих протоколів в березні та квітні 2018 р.
ТОВ ЦПМ - АВАНТ відповіді від ДСБТ не отримав.
26.12.2017 ТОВ ЦПМ - АВАНТ повторно звернулось до ДСБТ із листом від №8692/12-2017 з проханням розглянути заявку на огляд та включити ТОВ ЦПМ - АВАНТ до плану Оглядів НТЗ на лютий 2018 р.
10.01.2018 р. ДСБТ листом № 250/03/15-18 надано відповідь про наявність зауважень до навчальних програм, у зв'язку із чим навчальні програми повернені на доопрацювання та питання розгляду заявки ТОВ ЦПМ - АВАНТ щодо включення до плану оглядів має бути вирішений після погодження цих програм.
22.02.2018 р. після погодження ДСБТ навчальних програм ТОВ ЦПМ - АВАНТ направлено чергову заявку (лист №91/02-2018) до ДСБТ із проханням провести фактичний огляд НТЗ.
14.03.2018 ДСБТ листом №2093/03/15-18 надано відповідь про те, що триває процес формування Плану оглядів НТЗ на квітень місяць 2018 року. Про дату проведення огляду ТОВ ЦПМ - АВАНТ буде проінформовано додатково.
30.03.2018 ТОВ ЦПМ - АВАНТ направлено звернення за вих. №182/03-2108 до ДСБТ з проханням продовжити термін дії Протоколу до дати проведення фактичного огляду.
Відповідь на цей лист ДСБТ надано не було.
12.04.2018 року наказом №369 Про створення комісії з проведення фактичного огляду ТОВ ЦПМ - АВАНТ створено комісію, якій доручено провести фактичний огляд з 16.04.2018 року по 20.04.2018 року.
13.04.2018 року наказом №374 Про створення комісії з проведення фактичного огляду ТОВ ЦПМ - АВАНТ створено комісію, якій доручено провести фактичний огляд з 23.04.2018 року по 27.04.2018 року.
20.04.2018 року комісією, утвореною відповідно до наказу №369 від 12.04.2018 року, складено Акт фактичного огляду ТОВ ЦПМ - АВАНТ .
27.04.2018 року комісією, утвореною відповідно до наказу №374 від 13.04.2018 року, складено Акт фактичного огляду ТОВ ЦПМ - АВАНТ .
07.05.2018 року ТОВ ЦПМ - АВАНТ листом №205/05-2018 направило на адресу Державної служби з безпеки на транспорті пояснення по акту фактичного огляду від 20.04.2018 року.
10.05.2018 року ТОВ ЦПМ - АВАНТ листом №255/05-2018 направило на адресу Державної служби з безпеки на транспорті пояснення по акту фактичного огляду від 27.04.2018 року.
14.05.2018 року Державна служба з безпеки на транспорті листом №1217/03/14-18 повідомила ТОВ ЦПМ - АВАНТ про необхідність додаткового опрацювання матеріалів.
24.05.2018 року Державна служба з безпеки на транспорті листом №4413/03/15-18 повідомила ТОВ ЦПМ - АВАНТ про недоліки, які залишились неусуненими.
25.05.2018 року Державна служба з безпеки на транспорті листом №1334/03/14-18 повідомила ТОВ ЦПМ - АВАНТ , що в ході проведеного фактичного огляду виявлені недоліки, за яких неможливе виконання вимог Міжнародної конвенції про підготовку і дипломування моряків та несення вахти 1978 року, а тому протокол не видається.
25.05.2018 року Державна служба з безпеки на транспорті листом №1335/03/14-18 повідомила ТОВ ЦПМ - АВАНТ , що в ході проведеного фактичного огляду виявлені недоліки, за яких неможливе виконання вимог Міжнародної конвенції про підготовку і дипломування моряків та несення вахти 1978 року, а тому протокол не видається.
06.06.2018 року ТОВ ЦПМ - АВАНТ листом №294/06-2018 надало додаткові пояснення на листи №1334/03/14-18 та №1335/03/14-18 від 25.05.2018 року.
08.06.2018 року ТОВ ЦПМ - АВАНТ листом №297/06-2018 надало до Державної служби з безпеки на транспорті скорочені навчальні плани і програми для погодження.
10.07.2018 року листом №5820/03/15-18 Державна служба з безпеки на транспорті повідомила про результати розгляду листа ТОВ ЦПМ - АВАНТ №294/06-2018 від 06.06.2018 року.
23.07.2018 року ТОВ ЦПМ - АВАНТ листом №351/07-2018 повідомило Державну службу з безпеки на транспорті про те, що усі рекомендації викладені в листах прийняті до уваги та відпрацьовуються .
23.07.2018 року ТОВ ЦПМ - АВАНТ листом №352/07-2018 надіслало заявку на здійснення повторного огляду та включення до плану огляду навчально-тренажерних закладів, що здійснюють підготовку моряків на серпень 2018 року .
09.08.2018 року Державна служба з безпеки на транспорті листом №6933/03/15-18 повідомила про опрацювання листа №352/07-2018 року щодо проведення повторного огляду та наявність недоліків, які наявні. При цьому, Державна служба з безпеки на транспорті проінформувала, що після усунення недоліків, заявка буде розглянута.
14.08.2018 року Державна служба з безпеки на транспорті повідомила про розгляд листа ТОВ ЦПМ - АВАНТ №297/06-2018 від 08.06.2018 року щодо погодження навчальних планів і програм.
21.08.2018 року ТОВ ЦПМ - АВАНТ листом №374/08-2018 надано додаткові документи та пояснення.
03.09.2018 року ТОВ ЦПМ - АВАНТ листом №393/09-2018 направило Державній службі морського та річкового транспорту на погодження навчальні плани і програми.
27.09.2018 року ТОВ ЦПМ - АВАНТ листом №404/09-2018 направило Державній службі морського та річкового транспорту заявку на здійснення повторного огляду та включення до плану огляду.
05.10.2018 року ТОВ ЦПМ - АВАНТ листом №407/10-2018 направило Державній службі морського та річкового транспорту на погодження навчальні плани і програми.
Листом Морської адміністрації від 09.10.2018 № 353/02/15-18 повідомлено, що про результати розгляду отриманих документів та включення ТОВ Центр підготовки моряків АВАНТ до Плану оглядів підприємств, установ та організацій буде проінформовано додатково, згідно з п. 3.3 Положення. Разом із цим. інформуємо, що вищезазначеним листом та листом ТОВ Центр підготовки моряків АВАНТ від 03.09.2018р. № 393/09- 2018, надані навчальні плани та програми підготовки на погодження. За результатами розгляду та опрацювання наданих матеріалів, частково були погоджені навчальні програми та надіслані листом Морської адміністрації від 18.10.2018 № 447/02/15-18.
Листом Морської адміністрації від 28.12.2018 № 1548/02/15-18, за результатами розгляду документів, надісланих листом - заявкою ТОВ Центр підготовки моряків АВАНТ від 27.09.2018р. № 404/09-2018, НТЗ включено до Плану оглядів підприємств, організацій та установ, що проводять підготовку моряків та судноводіїв малих/маломірних суден на січень 2019 року.
Відповідно до вказаного Плану фактичний огляд буде проведено в період з 21 по 25 січня 2019 року та з 28 по 31 січня 2019 року.
ДЖЕРЕЛА ПРАВА Й ВИСНОВКИ СУДУ
В морській галузі діють поміж національних вимог до якості професійної підготовки і міжнародні, такі як Міжнародна Конвенція Про підготовку, дипломування та несення вахти 1978 року з поправками . Вона чітко визначає в Розділі А 1/8, що сфера застосування стандартів якості повинна охоплювати ведення справ із застосування системи дипломування, усі курси та програми підготовки, екзамени та оцінки, які проводяться Стороною, чи за її впровадженням, а також кваліфікацію та досвід, що вимагаються від інструкторів та екзаменаторів, з урахуванням політики, систем контролю та оглядів внутрішніх систем забезпечення якості, установлених для забезпечення досягнення поставлених цілей.
Вимоги Міжнародної Конвенції ПДНВ, які були внесені в червні 2010 року в місті Манілі, повністю змінили існуючу парадигму професійної підготовки моряка і, в першу чергу, у бік його практичної підготовки. Так, резолюція 7 Конвенції Сприяння технічних знань, навичок і професіоналізму моряків визначає, що в цілому ефективність процесів відбору, підготовки та дипломування моряків може бути оцінена лише на підставі навичок, умінь та компетентності, які демонструє моряк під час його роботи на судні.
Норми Конвенції ПДНВ (STCW' 78) встановили стандарти двох видів: перші - встановлюють вимоги для держав і не відрізняються від норм більшості міжнародних угод, другі - є специфічними, встановлюють вимоги до кандидатів на отримання дипломів моряків або їх підтверджень, тобто вимоги до фізичних осіб. Правова природа обох видів стандартів є однаковою - вони є обов'язковими та мінімальними.
Статтею 19 Конституції України закріплено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з пунктом 1 Положення про Державну службу України з безпеки на транспорті , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 лютого 2015 р. № 103, Державна служба України з безпеки на транспорті (Укртрансбезпека) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра інфраструктури і який реалізує державну політику з питань безпеки на наземному транспорті та у сфері безпеки на морському та річковому транспорті (крім сфери безпеки мореплавства суден флоту рибного господарства).
Відповідно до статті 1 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності :
- державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища;
- заходи державного нагляду (контролю) - планові та позапланові заходи, які здійснюються у формі перевірок, ревізій, оглядів, обстежень та в інших формах, визначених законом;
- спосіб здійснення державного нагляду (контролю) - процедура здійснення державного нагляду (контролю), визначена законом.
- спосіб та форми здійснення заходів державного нагляду (контролю).
Відповідно до п.1.1. глави І Положення про огляд підприємств, організацій та установ, що проводять підготовку моряків, затвердженого наказом Міністерства транспорту та зв'язку, від 25.11.2004, № 1042 (надалі - Положення № 1042), це положення встановлює вимоги до порядку проведення огляду підприємств, організацій та установ, що проводять підготовку моряків, членів екіпажів торговельних суден, у тому числі тих, що здійснюють плавання внутрішніми водними шляхами України, та навчально-тренажерних закладів, що проводять підготовку судноводіїв малих/маломірних суден (далі - НТЗ), формування та затвердження переліку НТЗ.
Згідно з 1.2. Положення №1042, огляд НТЗ здійснюється Державною службою морського та річкового транспорту України, на підставі заявок НТЗ.
Главою 2 Положення № 1042 встановлено, що огляд НТЗ здійснюється, в тому числі, з метою здійснення оцінки відповідності рівня підготовки моряків у НТЗ вимогам Конвенції ПДНВ, резолюцій та інших документів Міжнародної морської організації, національним вимогам, а також вимогам оцінки відповідності рівня підготовки членів екіпажів суден, що здійснюють плавання внутрішніми водними шляхами України, та судноводіїв малих/маломірних суден.
У пункті 3.7 Положення №1042 зазначено, що фактичний огляд проводиться шляхом перевірки стану матеріально-технічного, кадрового, документального, інформаційного та навчально-методичного забезпечення НТЗ на відповідність встановленим чинним законодавством вимогам до відповідних напрямів підготовки, спостереження за умовами проведення підготовки моряків та членів екіпажів торговельних суден, у тому числі тих, що здійснюють плавання внутрішніми водними шляхами України, судноводіїв малих/маломірних суден. НТЗ забезпечує документальне підтвердження достовірності наданої інформації.
Комісія має провести фактичний огляд НТЗ у термін не більше ніж 5 робочих днів з дня початку її роботи в НТЗ.
Згідно з 3.8 Положення №1042, за результатами роботи комісії складається акт огляду НТЗ у двох примірниках, який підписується усіма членами комісії. До акта огляду додаються доповідні записки членів комісії, у яких наводиться фактичний стан підготовки за окремими напрямками. Один примірник акта надається керівникові НТЗ, а другий - залишається в Морській адміністрації.
П.3.10 На підставі акта огляду НТЗ, після опрацювання отриманих під час огляду документів, у разі необхідності, консультацій або висновків експертів Морська адміністрація проводить аналіз результатів огляду НТЗ.
На підставі аналізу в термін до 10 робочих днів після закінчення фактичного огляду Морською адміністрацією приймається рішення стосовно видачі НТЗ Протоколу про відповідність підготовки вимогам Конвенції ПДНВ та національним вимогам.
Суд встановив, що в якості підстави відмови у видачі протоколу про відповідність ТОВ Центр підготовки моряків - АВАНТ , оформлене листом № 1334/03/14-18 від 25.05.2018 року та листом № 1335/03/14-18 від 25.05.2018 рр. стали такі недоліки:
- акт фактичного огляду ТОВ "Центр підготовки моряків - АВАНТ від 20.04.2018р. (проведений в період з 16по 20 квітня 2018 року на підставі заявки від 22.02.2018 р. № 91/02-2018 фактичний огляд ТОВ Центр підготовки моряків - АВАНТ з метою здійснення оцінки відповідності рівня підготовки моряків в НТЗ вимогам Конвенції ПДНВ та національним вимогам, за напрямами підготовки)
Недоліки :
- навантаження на слухача та викладача перевищує 8 год/день. Слухач навчається одночасно за декількома напрямами підготовки та отримує сертифікати.
- теоретичне та практичне навчання за напрямами підготовки зазначеними в пп. 7, 5, 16 таблиці, проводилося після закінчення терміну дії Протоколу № 05/2016 про відповідність;
- не надано Журнали, які підтверджують проходження підготовки за 2017 рік та особові справи слухачів.
Зауваження:
- у зв'язку з додатково заявленим обсягом викладачів, документи підтверджуючі кваліфікацію ОСОБА_5. ОСОБА_6, ОСОБА_7 направити до Укртрансбезпеки (т. 1 а/с. 42-52).
- акт фактичного огляду ТОВ "Центр підготовки моряків - АВАНТ від 27.04.2018р. (проведений в період з 23 по 27 квітня 2018 року на підставі заявки від 22.02.2018 р. № 91/02-2018, фактичний огляд ТОВ Центр підготовки моряків - АВАНТ з метою здійснення оцінки відповідності рівня підготовки моряків та членів морських суден в НТЗ вимогам Конвенції ПДНВ та національним вимогам, за напрямами підготовки)
Недоліки :
- теоретичне та практичне навчання за напрямами підготовки зазначеними в пп. 15, 19 таблиці, проводилось після закінчення терміну дії Протоколу № 05/2016 про відповідність;
- відсутні Журнали та особові справи слухачів, які підтверджують проходження підготовки за період з 2016 року до 01.03.2018 року.
Зауваження:
- поновити медичні довідки щодо стану здоров'я викладачів та Свідоцтва про підвищення кваліфікації;
- забезпечити наявність реанімаційного набору з кисневим приладом. 2-х пожежних шлангів діаметром 35 мм або аналогічного.
- аварійні виходи тренажерного обладнання для відпрацювання практичних вправ по боротьбі з пожежею обладнати світловідбивною індикацією;
- для відпрацювання практичних навичок за напрямами підготовки зазначеними п.п.14, 15 використовується відкрита акваторія порту. У зв'язку з відсутністю басейну закритого типу визначити можливі умови проведення практичних занять у зимовий період (т. 1 а/с. 53-63).
З викладеного вбачається, що недоліки встановлені в акті від 20.04.2018 р. відрізняються від вказаних в акті від 27.04.2018 р.
Крім того, в акті фактичного огляду від 27.04.2018р. не вказано, що попередні недоліки не були усунуті позивачем.
При цьому, ТОВ Центр підготовки моряків - АВАНТ листом від 07.05.2018 р. №250/05-2018 звертав увагу Державної служби України з безпеки на транспорті, що в Акті фактичного огляду від 20 квітня 2018 р. відсутні критичні недоліки та зауваження, що впливають на якість послуг ТОВ Центр підготовки моряків - АВАНТ та матеріально-технічне забезпечення, навчально-методичне забезпечення, інструкторсько-викладацький склад, відсутнє посилання на порушення Правил 1/6 Підготовка та оцінка та Правила 1/8 Стандарти якості Міжнародної конвенції з стандартів підготовки, сертифікації та несення вахти 1978 р. на виконання вимог яких був виданий Наказ Міністерства транспорту та зв'язку України від 25.11.2004 р. № 1042 (з поправками) та затверджене Положення про огляд підприємств, організацій та установ, що проводять підготовку моряків (т. 1 а/с. 64-66).
Листом від 10.05.2018 р. № 255/05-2018 ТОВ Центр підготовки моряків - АВАНТ звернулось до Державної служби України з безпеки на транспорті з метою надання пояснень на Акт від 27.04.2018 р., зазначивши в Акті фактичного огляду від 27 квітня 2018 р. відсутні недоліки та зауваження, що впливають на якість послуг ТОВ Центр підготовки моряків - АВАНТ , матеріально-технічне забезпечення, навчально-методичне забезпечення та інструкторсько-викладацький склад.
Таким чином, факту порушення Правила 1/6 Підготовка та оцінка та Правила 1/3 Стандарти якості Міжнародної конвенції з стандартів підготовки, сертифікації та несення вахти 1978 р. на виконання вимог яких був виданий Наказ Міністерства транспорту та зв'язку України від 25.11.2004 р. № 1042 (з поправками) та затверджене Положення про огляд підприємств, організацій та установ, що проводять підготовку моряків, на нашу думку, в НТЗ (ТОВ Центр підготовки моряків - АВАНТ ) не встановлено (т. 1 а/с. 67 - 68)
14.05.2018 р. за № 1217/03/14-18 Державна служба України з безпеки на транспорті повідомила ТОВ Центр підготовки моряків - АВАНТ , що за результатами розгляду вищезазначених актів та виявлених недоліків під час проведення фактичного огляду виникла необхідність додаткового опрацювання та отримання необхідної інформації для прийняття рішення стосовно видачі НТЗ Проколу про відповідність (т. 1 а/с. 69).
24.05.2018 р. за № 4413/03/15-18 Державна служба України з безпеки на транспорті повідомила ТОВ "Центр підготовки моряків - АВАНТ :
В Актах огляду зазначено про усунення деяких зауважень під час проведення фактичного огляду, а саме:
- надано графік проведення внутрішнього аудиту в НТЗ на 2018 рік
- особові справи викладачів доповнені документами, які підтверджують
стаж роботи згідно Вимог.
Інформації та документального підтвердження про усунення інших недоліків та зауважень на сьогоднішній день до Укртрансбезпеки не надано.
З метою надання якісної підготовки моряків у відповідності з вимогами Конвенції ПДНВ та національним вимогам НТЗ необхідно вжити заходів щодо:
- погодження Укртрансбезпекою навчальних планів та програм скороченого курсу;
- поновлення медичних довідок щодо стану здоров'я викладачів та свідоцтв підвищення кваліфікації;
забезпечення аварійних виходів тренажерного обладнання світловідбивною індикацією;
- визначення умов для проведення практичних занять у зимовий період;
- надання документів, які підтверджують кваліфікацію викладачів;
внесення змін до СМR;
- отримання документів щодо подовження терміну дії класифікаційного свідоцтва та внесення змін у суднові реєстраційні документи судна Севастополь .
Інформації та документального підтвердження про усунення вищезазначених недоліків та зауважень на сьогоднішній день до Укртрансбезпеки не надано.
Стосовно видачі сертифікатів після закінчення терміну дії Протоколу про відповідність від 29.03.2016 № 05/2016 інформуємо, що в період з 29.03.2018 по 04.05.2018 НТЗ видано 1056 сертифікатів, що є неодноразовим порушенням пункту 3.11 глави 3 Положення про огляд підприємств, організацій та установ, що проводять підготовку моряків, затвердженого наказом Міністерства транспорту та зв'язку України від 25.11.2004 № 1042, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 13.12.2004 за № 1577/10176, в якому зазначається, що у разі закінчення терміну дії Протоколу про відповідність НТЗ забороняється проведення підготовки з напрямів, визначених у Протоколі (т. 1 а/с. 69-71).
Листами Державної служби України з безпеки на транспорті від 25.05.2018 за №1334/03/14-18 та № 1335/03/14-18 відмовлено НТЗ у видачі Протоколу про відповідність.
Крім того, вказано, що повторний огляд НТЗ здійснюється не раніше ніж через три місяці з дати проведення огляду, під час якого виявлені недоліки (т. 1 а/с. 72-74, 75-76).
Листом від 06.06.2018 р. № 294/06-2018 ТОВ Центр підготовки моряків - АВАНТ звернулось до Державної служби України з безпеки на транспорті з проханням в стислий термін прийняти рішення щодо результатів огляду та відповідно до висновків комісій, викладених в актах, та видати ТОВ ЦПМ- АВАНТ Протоколи за напрямами підготовки, за якими було проведено огляди, оскільки зазначені комісією зауваження не є такими, що можуть впливати на якісне надання послуг з теоретичної, практичної та тренажерної підготовки на виконання вимог Конвенції ПДНВ та національних вимог (т. 1 а/с. 77-80).
Листом від 23.07.2018 р. № 351/07-2018 ТОВ Центр підготовки моряків - АВАНТ повідомило про усунення недоліків і зауважень (т. 1 а/с. 84-89).
09.08.2018 р. за № 6933/03/15-18 Державна служба України з безпеки на транспорті розглянула лист ТОВ Центр підготовки моряків - АВАНТ від 23.07.2018 р. № 351/07-2018 про усунення недоліків і зауважень та вказала, що відповідно до пункту 3.4 глави 3 Положення про огляд, у разі подання заявником документів не в повному обсязі чи неналежно оформлених, або з недостовірною інформацією, або в разі виявлення інших невідповідностей, надіслані документи повертаються НТЗ (т. 1 а/с. 90-92).
Листом від 03.09.2018 р. № 393/09-2018 ТОВ "Центр підготовки моряків - АВАНТ просило погодити навчальні плани (т. 1 а/с. 96).
Листом від 27.09.2018 р. № 404/09-2018 ТОВ "Центр підготовки моряків - АВАНТ надіслало заявку про проведення повторного огляду (т. 1 а/с. 97).
Листом від 05.10.2018 р. № 407/10-2018 ТОВ "Центр підготовки моряків - АВАНТ просило погодити навчальні плани (т. 1 а/с. 98).
Листом від 24.10.2018 р. № 428/10-2018 ТОВ "Центр підготовки моряків - АВАНТ звернулося до Морської палати України та просило:
- провести експертний аналіз документів, складених посадовими особами Укртрансбезпеки щодо ЦПМ АВАНТ ;
- надати оцінку відповідності рівня підготовки моряків та членів морських суден вимогам Конвенції ПДНВ та національним вимогам, що здійснюється ЦПМ АВАНТ на підставі актів фактичного огляду НТЗ від 20.04.2018 року та від 27.04.2018 року;
- надати фахову оцінку діям посадових осіб Укртрансбезпеки, про які йдеться у цьому звернені (т. 1 а/с. 102 -103).
12.11.2018 року за № 15 Морською Палатою України наданий Експертний висновок згідно якого:
Зауваження, надані за результатами проведення фактичних оглядів ЦПМ АВАНТ , наведені в актах фактичних оглядів з метою здійснення оцінки відповідності рівня підготовки моряків вимогам Конвенції ПДНВ та національним вимогам від 20.04.2018 року та від 27.04.2018 року, не свідчать про унеможливлення виконання вимог Конвенції ПДНВ або національних вимог щодо підготовки членів екіпажів морських суден.
Відмова у видачі Укртрансбезпекою Протоколу про відповідність ЦПМ АВАНТ , оформлена листами Укртрансбезпеки № 1334/03/14-18 та № 1335/03/14-18 від 25.05.2018 є необґрунтованою, немотивованою та суперечить вимогам Положення про огляд підприємств, організацій та установ, що проводять підготовку моряків, затвердженому наказом Міністерства транспорту та зв'язку України від 25.11.2004 № 1042, зареєстрованому в Міністерстві юстиції України 13 грудня 2004 р. за № 1577/10176.
Відмова у видачі Укртрансбезпекою Протоколу про відповідність за усіма напрямами підготовки ЦПМ АВАНТ , оформлена листами Укртрансбезпеки №1334/03/14-18 та №1335/03/14-18 від 25.05.2018 за наявністю окремих обмежених зауважень є необґрунтованою, немотивованою та такою, що не відповідає вимогам Конвенції ПДНВ і національним вимогам щодо підготовки моряків; та напряму суперечить Положенню про огляд підприємств, організацій та установ, що проводять підготовку моряків, затвердженому наказом Міністерства транспорту та зв'язку України від 25.11.2004 № 1042, зареєстрованому в Міністерстві юстиції України 13 грудня 2004 р. за № 1577/10176 .
Порядок проведення дозвільної (погоджувальної) процедури, переоформлення та анулювання документів дозвільного характеру центральними органами виконавчої влади, їх територіальними органами встановлюється Кабінетом Міністрів України за поданням відповідного дозвільного органу, погодженим з уповноваженим органом, якщо інше не передбачено міжнародними договорами України, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України (стаття 4 1 Закону України "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності").
Приписами частини 5 статті 4 1 Закону України "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності" встановлено:
Підставами для відмови у видачі документа дозвільного характеру є:
подання суб'єктом господарювання неповного пакета документів, необхідних для одержання документа дозвільного характеру, згідно із встановленим вичерпним переліком;
виявлення в документах, поданих суб'єктом господарювання, недостовірних відомостей;
негативний висновок за результатами проведених експертиз та обстежень або інших наукових і технічних оцінок, необхідних для видачі документа дозвільного характеру.
Законом можуть встановлюватися інші підстави для відмови у видачі документа дозвільного характеру.
Відмова у видачі документа дозвільного характеру за підставами, не передбаченими законами, не допускається.
У разі усунення суб'єктом господарювання причин, що стали підставою для відмови у видачі документа дозвільного характеру, повторний розгляд документів здійснюється дозвільним органом у строк, що не перевищує п'яти робочих днів з дня отримання відповідної заяви суб'єкта господарювання, документів, необхідних для видачі документа дозвільного характеру, і документів, які засвідчують усунення причин, що стали підставою для відмови у видачі документа дозвільного характеру, якщо інше не встановлено законом.
При повторному розгляді документів не допускається відмова у видачі документа дозвільного характеру з причин, раніше не зазначених у письмовому повідомленні заявнику (за винятком не усунення чи усунення не в повному обсязі заявником причин, що стали підставою для попередньої відмови).
Отже, суд зазначає, що оскаржувані акти оформлені листом № 1334/03/14-18 від 25.05.2018 та №1335/03/14-18 від 25.05.2018 рр., прийняті відповідачем на підставі акту фактичного огляду складеного 20.04.2018 р. та 27.04.2018 р. комісією, утвореною відповідно до наказу Укртрансбезпеки від 12.04.2018 р. № 369 та від 13.04.2018 р. № 374, та суперечить положенням абзацу восьмого частини 5 статті 4 1 Закону України "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності".
Крім того, частиною 6 статті 7 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" визначено, що посадова особа органу державного нагляду (контролю) зазначає в акті стан виконання вимог законодавства суб'єктом господарювання, а в разі невиконання - детальний опис виявленого порушення з посиланням на відповідну вимогу законодавства.
Згідно з пунктом 3.12 глави Положення № 1042 про огляд підприємств, організацій та установ, що проводять підготовку моряків, у разі виявлення при огляді НТЗ недоліків, за яких неможливе виконання вимог Конвенції ПДНВ або національних вимог з окремих напрямів підготовки, ці напрями підготовки не включаються до переліку або протокол не видається.
В акті фактичного огляду відсутнє будь-яке посилання на порушення позивачем правових норм, відсутнє також посилання на конкретні вимоги Конвенції ПДНВ. Таким чином, відповідач приймаючи спірне рішення не обґрунтував, чи є виявлений недолік таким, що унеможливлює виконання вимог Конвенції ПДНВ та є відповідно підставою для відмови у видачі протоколу. Так само відповідач не обґрунтував, чому він застосував крайній захід, вирішуючи питання відповідності підготовки навчально-тренажерного центру, - відмову у видачі протоколу замість не включення проблемних напрямків підготовки до переліку напрямків за якими позивач просив видати протокол.
На підставі викладених обставин, суд вважає, що рішення Державної служби України з безпеки на транспорті про відмову у видачі протоколу про відповідність Товариству з обмеженою відповідальністю Центр підготовки моряків - АВАНТ оформлене листом №1334/03/14-18 та №1335/03/14-18 від 25.05.2018 року є необґрунтованим та не відповідає критеріям для рішення визначеним законом.
Зокрема, положення Висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів щодо якості судових рішень (пункти 32-41), в якому, серед іншого, звертається увага на те, що усі судові рішення повинні бути обґрунтованими, зрозумілими, викладеними чіткою і простою мовою і це є необхідною передумовою розуміння рішення сторонами та громадськістю; у викладі підстав для прийняття рішення необхідно дати відповідь на доречні аргументи та доводи сторін, здатні вплинути на вирішення спору; виклад підстав для прийняття рішення не повинен неодмінно бути довгим, оскільки необхідно знайти належний баланс між стислістю та правильним розумінням ухваленого рішення; обов'язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент заявника на підтримку кожної підстави захисту; обсяг цього обов'язку суду може змінюватися залежно від характеру рішення. При цьому, зазначений Висновок, крім іншого, акцентує увагу на тому, що згідно з практикою Європейського суду з прав людини очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах.
Крім того, суд звертає увагу, що згідно Положення про Державну службу України з безпеки на транспорті затвердженого Постановою КМУ від 11.02.2015 р. № 103, Укртрансбезпека в межах повноважень, передбачених законом, на основі і на виконання Конституції та законів України, актів Президента України та постанов Верховної Ради України, прийнятих відповідно до Конституції та законів України, актів Кабінету Міністрів України, наказів Мінінфраструктури видає накази організаційно-розпорядчого характеру, організовує та контролює їх виконання.
Отже, рішення Укртрансбезпека може бути реалізовано шляхом видання відповідного наказу, чого у спірних правовідносинах не відбулося.
Суд відмовляє у задоволенні вимог щодо зобов'язання Державної служби Морського та річкового транспорту України видати Товариству з обмеженою відповідальністю Центр підготовки моряків - АВАНТ протокол про відповідність за напрямами підготовки.
Морська адміністрація є новоствореним органом на який покладено функції, зокрема, з проведення огляду підприємств, організацій та установ, що проводять підготовку моряків, членів екіпажів торговельних суден, у тому числі тих, що здійснюють плавання внутрішніми водними шляхами України, та навчально-тренажерних закладів, що проводять підготовку судноводіїв малих/маломірних суден, формування та затвердження переліку НТЗ згідно з Положення про огляд підприємств, організацій та установ, що проводять підготовку моряків затвердженим Наказом Міністерства транспорту та зв'язку України від 25.11.2004р. № 1042.
Положення № 1042 встановлює вимоги до порядку проведення огляду підприємств, організацій та установ, що проводять підготовку моряків, членів екіпажів торговельних суден, у тому числі тих, що здійснюють плавання внутрішніми водними шляхами України, та навчально - тренажерних закладів, що проводять підготовку судноводіїв малих/маломірних суден, формування та затвердження переліку НТЗ.
28.09.2018р. до Морської адміністрації надійшов лист - заявка ТОВ Центр підготовки моряків АВАНТ від 27.09.2018р. № 404/09- 2018 щодо включення до Плану огляду навчально - тренажерного центру.
28.12.2018 № 1548/02/15-18 Морська адміністрації за результатами розгляду документів, надісланих листом - заявкою ТОВ Центр підготовки моряків АВАНТ від 27.09.2018р. № 404/09-2018 повідомила, що НТЗ включено до Плану оглядів підприємств, організацій та установ, що проводять підготовку моряків та судноводіїв малих/маломірних суден на січень 2019 року.
Згідно Плану фактичного огляд буде проведено в період з 21 по 25 січня 2019 року та з 28 по 31 січня 2019 року.
Разом з цим, суд вважає необгрунтованим та таким, що не ґрунтується на приписах національного законодавства твердження позивача щодо необхідності зобов'язання Державної служби морського та річкового транспорту видати протоколи про відповідність.
Позивач вважає, що на підставі ч.3 ст.245 КАС України, у разі скасування індивідуального акта суд може зобов'язати суб'єкта владних повноважень вчинити необхідні дії з метою відновлення прав, свобод чи інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду.
Надаючи оцінку твердженню позивача, суд виходить з наступного.
У Науковому висновку щодо меж дискреційного повноваження суб'єкта владних повноважень та судового контролю за його реалізацією , опублікованому на офіційному сайті Верховного Суду, зазначено, що дискреційне повноваження може полягати у виборі діяти, чи без діяти, а якщо діяти, то у виборі варіанту рішення чи дії серед варіантів, що прямо або опосередковано закріплені у законі .
Відповідно до Постанови КМУ від 06.09.2017 р. № 1095 Про утворення Державної служби морського та річкового транспорту України , Наказом Міністерства інфраструктури України від 06.08.2018 р. № 354 затверджено Зміни до деяких нормативно - правових актів Міністерства транспорту України, Міністерства транспорту та зв'язку України та Міністерства інфраструктури України (зміни набрали чинності 11.09.2018 року).
Також суд відмовляє у задоволенні вимоги щодо проінформувати Міністерство інфраструктури України про видачу Товариству з обмеженою відповідальністю Центр підготовки моряків АВАНТ протоколів про відповідність.
Пунктом 3.14. Положення № 1042 встановлено, що про результати оглядів НТЗ та видані протоколи Морська адміністрація щокварталу інформує Міністерство інфраструктури України, а також інші органи виконавчої влади (за їх запитами).
Отже, порядок інформування визначений Положення № 1042.
Крім цього, відповідно до ст.5 КАС України, захисту в адміністративному порядку підлягають порушені права, свободи або законні інтереси позивача.
В спірних правовідносинах Державна служба морського та річкового транспорту на час розгляду справи не порушила права позивача щодо інформування Міністерства інфраструктури України.
Крім того, суд звертає увагу, що 21.02.2019 р. Окружним адміністративним судом міста Києва відкрито провадження у справі за позовом ТОВ Навчально-тренажерний центр Атлантік до Міністерства інфраструктури України про визнання протиправним та нечинним Положення про огляд підприємств, організацій та установ, що проводять підготовку моряків, затвердженого Наказом Міністерства транспорту та зв'язку України від 25.11.2004р. № 1042.
Згідно зі ст. 242 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами. Судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, визначеному цим Кодексом.
Керуючись ст. ст. 139, 242, 246, 250, 251, 255, 295, 297 КАС України, суд,
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю Центр підготовки моряків - АВАНТ до Державної служби України з безпеки на транспорті, Державної служби Морського та річкового транспорту України про визнання протиправним та скасування рішень, зобов'язання видати протоколи - задовольнити частково.
Визнати протиправним та скасувати рішення Державної служби України з безпеки на транспорті про відмову у видачі протоколу про відповідність Товариству з обмеженою відповідальністю Центр підготовки моряків - АВАНТ , оформлене листом №1334/03/14-18 від 25.05.2018 року.
Визнати протиправним та скасувати рішення Державної служби України з безпеки на транспорті про відмову у видачі протоколу про відповідність Товариству з обмеженою відповідальністю Центр підготовки моряків - АВАНТ , оформлене листом №1335/03/14-18 від 25.05.2018 року.
Відмовити в задоволенні вимог щодо зобов'язання Державної служби Морського та річкового транспорту України видати Товариству з обмеженою відповідальністю Центр підготовки моряків - АВАНТ протоколи про відповідність за напрямами підготовки.
Відмовити в задоволенні вимог щодо зобов'язання Державної служби Морського та річкового транспорту України проінформувати Міністерство Інфраструктури України про видачу Товариству з обмеженою відповідальністю Центр підготовки моряків - АВАНТ протоколу про відповідність за напрямами підготовки.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної служби України з безпеки на транспорті на користь товариства з обмеженою відповідальністю Центр підготовки моряків - АВАНТ суму сплаченого судового збору за квитанцією:
№ ПН 3286 від 19.11.2018 року в розмірі 1 762 грн. 00 коп.;
№ ПН 3715 від 19.11.2018 року в розмірі 1 762 грн. 00 коп.
Рішення суду набирає законної сили відповідно до ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в порядку та у строки, встановлені ст. ст. 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України.
Пунктом 15.5 розділу VII Перехідні положення КАС України від 03 жовтня 2017 року визначено, що до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи зберігаються порядок подачі апеляційних скарг та направлення їх до суду апеляційної інстанції, встановлені Кодексом адміністративного судочинства України від 06 липня 2005 року.
Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення.
Товариство з обмеженою відповідальністю Центр підготовки моряків - АВАНТ - адреса: 68001, Одеська область, м. Чорноморськ, смт. Олександрівка, вул. Перемоги, буд. 93, код ЄДРПОУ 32334224
Державна служба України з безпеки на транспорті - адреса: проспект Перемоги, 14, м. Київ, 01135, телефон: (044) 351 44 01 (40), E-mail: contact@dsbt.gov.ua
Державна служба Морського та річкового транспорту України - адреса: 03110, м. Київ, вул. Преображенська, 25, телефон: (044) 294 60 00, E-mail: office@marad.gov.ua
Головуючий суддя Потоцька Н.В.
.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.03.2019 |
Оприлюднено | 13.03.2019 |
Номер документу | 80381635 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Потоцька Н. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні