Справа № 560/17/19
РІШЕННЯ
іменем України
13 березня 2019 рокум. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Блонського В.К.
розглянувши адміністративну справу за позовом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до повного товариства "Мега-Ломбард Остапенко і компанія" про стягнення штрафу,
ВСТАНОВИВ:
Національна комісія, що здійснює державну регулювання у сфері ринків фінансових послуг звернулась в суд з позовом до повного товариства "Мега-Ломбард Остапенко і компанія", в якому просить стягнути з відповідача до Державного бюджету України (на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцем знаходження платника на балансовий рахунок 3111 "Надходження до загального фонду державного бюджету", код бюджетної класифікації за доходами 21081100 "Адміністративні штрафи та інші санкції", символ звітності 106) штраф у сумі 17 000,00 грн. (сімнадцять тисяч гривень).
Позивач підставою позову зазначає порушення відповідачем вимог Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг".
В обгрунтування позовних вимог позивач вказує, що постановою від 12.09.2018 року №721/1050/16-3/13-П до повного товариства "Мега-Ломбард Остапенко і компанія" застосовано штрафну санкцію у розмірі 17 000 грн.
Так як відповідач самостійно штраф не сплатив, тому позивач звернувся з даним позовом до суду.
Ухвалою суду від 04.01.2019 року відкрито провадження в адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи, та запропоновано відповідачу у 15-ти денний термін надати відзив на даний адміністративний позов.
Відповідач правом на подання відзиву відповідно норм Кодексу адміністративного судочинства України не скористався та відзив на позов не подав.
Згідно із частиною 6 статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.
Суд, дослідивши належним чином зібрані докази по справі, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини справи на яких грунтуються вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду і вирішення спору по суті, приходить до висновків, що позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних підстав.
Судом встановлено, що згідно з витягу з Єдиного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, відповідач - повне товариство "Мега-Ломбард Остапенко і компанія" має код 37152501 і знаходиться за адресою: вул. Свободи, 27, м. Хмельницький, Хмельницька область, 29000.
Види діяльності відповідача такі:
82.99 надання інших допоміжних комерційних послуг, н. в. і. у., 47.43 роздрібна торгівля в спеціалізованих магазинах електронною апаратурою побутового призначення для приймання, запису, відтворення звуку й зображення, 47.54 роздрібна торгівля побутовими електротоварами в спеціалізованих магазинах, 47.77 роздрібна торгівля годинниками та ювелірними виробами в спеціалізованих магазинах, 64.92 інші види кредитування.
Посадовими особами Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг складено ОСОБА_1 про правопорушення, вчинені відповідачем на ринку фінансових послуг №1050/16-3/13 від 22.08.2018 року (далі - ОСОБА_1).
В акті зазначено, що відповідно до пункту 2.6 розділу 2 Порядку складання та подання звітності ломбардами до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, затвердженого розпорядженням Держфінпослуг від 04.11.2004 року № 2740, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 23.11.2004 року за № 1482/10081, до 01 червня року, наступного за звітним, ломбард подає до Нацкомфінпослуг аудиторський висновок та річну фінансову звітність, яка підтверджена аудиторською фірмою або аудитором, інформація про яких унесена до реєстру аудиторських фірм та аудиторів, які можуть проводити аудиторські перевірки фінансових установ, що ведеться Нацкомфінпослуг. Ломбардом порушено вимоги законодавства про фінансові послуги, а саме:
пункт 2.6 розділу 2 Порядку, станом на 22.08.2018 року ломбардом не надано до Нацкомфінпослуг аудиторський висновок за 2017 рік.
ОСОБА_1 було направлено на адресу товариства листом від 22.08.2018 року № 5641/16-8.
Відповідно до постанови про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг від 12.09.2018 року №721/1050/16-3/13-П до повного товариства "Мега-Ломбард Остапенко і компанія" застосовано штрафну санкцію за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг, також заявлено вимогу письмово повідомити Нацкомфінпослуг про виконання або про відмову від добровільного виконання постанови Нацкомфінпослуг у термін включно до 12.10.2018 року з одночасним наданням у разі сплати штрафу документів, що підтверджують його сплату у розмірі 17000,00 грн.
13.09.2018 року (вих. № 6205/16-8) Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, на адресу відповідача направлено постанову про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг.
Станом на час звернення до суду відповідач штраф не сплатив.
Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.
Пунктом 1 Положення про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, затвердженого указом Президента України від 23.11.2011 року №1070/2011 визначено, що Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (Нацкомфінпослуг), є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним ОСОБА_2 України. Нацкомфінпослуг здійснює державне регулювання ринків фінансових послуг у межах, визначених законодавством.
Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 1 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" від 12.07.2001 року № 2664-III (далі - Закон № 2664-III), фінансова установа - юридична особа, яка відповідно до закону надає одну чи декілька фінансових послуг, а також інші послуги (операції), пов'язані з наданням фінансових послуг, у випадках, прямо визначених законом, та внесена до відповідного реєстру в установленому законом порядку. До фінансових установ належать банки, кредитні спілки, ломбарди, лізингові компанії, довірчі товариства, страхові компанії, установи накопичувального пенсійного забезпечення, інвестиційні фонди і компанії та інші юридичні особи, виключним видом діяльності яких є надання фінансових послуг, а у випадках, прямо визначених законом, - інші послуги (операції), пов'язані з наданням фінансових послуг. Не є фінансовими установами (не мають статусу фінансової установи) незалежні фінансові посередники, що надають послуги з видачі фінансових гарантій в порядку та на умовах, визначених Митним кодексом України.
Згідно із частиною 1 статті 9 Закону № 2664-III мінімальний розмір капіталу фінансових установ, необхідний для їх заснування, та загальні вимоги до регулятивного капіталу, що необхідний для їх функціонування, визначаються законами України з питань регулювання окремих ринків фінансових послуг.
Розділом 2 Положення про порядок надання фінансових послуг ломбардами визначено вимоги яким повинен відповідати ломбард для надання фінансових послуг. Так згідно підпункту 2.1.11 пункту 2.1 розділу 2 зазначеного положення ломбард повинен мати власний капітал у розмірі не менше ніж 500 тисяч гривень, а у разі наявності у ломбарду відокремлених підрозділів - не менше ніж 1 мільйон гривень.
Згідно із частиною 1 статті 21 Закону № 2664-III Державне регулювання ринків фінансових послуг здійснюється: щодо ринку банківських послуг та діяльності з переказу коштів - Національним банком України; щодо ринків цінних паперів та похідних цінних паперів (деривативів) - Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку; щодо інших ринків фінансових послуг - національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг.
Антимонопольний комітет України та інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринків фінансових послуг та отримують від них інформацію у межах повноважень, визначених законом.
Відповідно пункту 10 частини 1 статті 28 Закону №2664-III, Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, у межах своєї компетенції у межах своєї компетенції у разі порушення законодавства про фінансові послуги, нормативно-правових актів національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу та накладає адміністративні стягнення.
Згідно із пунктом 3 частини 1 статті 40 Закону № 2664-III, Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, може з поміж інших застосовувати такі заходи впливу: накладати штрафи в розмірах, передбачених статтями 41 і 43 цього Закону.
Відповідно до частини 1 статті 41 Закону №2664-III, Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг застосовує до учасників ринків фінансових послуг (крім споживачів фінансових послуг) штрафні санкції за:
1) провадження діяльності на ринках фінансових послуг, для якої законом встановлені вимоги щодо одержання ліцензії та/або реєстрації, без відповідної ліцензії та/або реєстрації - у розмірі від 1000 до 10000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;
2) неподання, несвоєчасне подання або подання завідомо недостовірної інформації - у розмірі від 100 до 2000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;
3) ухилення від виконання або несвоєчасне виконання розпорядження, рішення національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, про усунення порушення щодо надання фінансових послуг - у розмірі від 100 до 1000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Згідно із частиною 1 статті 39 Закону № 2664-III, у разі порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг, національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу відповідно до закону.
В ході судового розгляду судом встановлено, посадовими особами Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг складено акт про правопорушення, вчинені відповідачем на ринку фінансових послуг №1050/16-3/13 від 22.08.2018 року.
В даному акті зазначено, що відповідно до пункту 2.6 розділу 2 Порядку складання та подання звітності ломбардами до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, затвердженого розпорядженням Держфінпослуг від 04.11.2004 року № 2740, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 23.11.2004 року за № 1482/10081, до 01 червня року, наступного за звітним, ломбард подає до Нацкомфінпослуг аудиторський висновок та річну фінансову звітність, яка підтверджена аудиторською фірмою або аудитором, інформація про яких унесена до реєстру аудиторських фірм та аудиторів, які можуть проводити аудиторські перевірки фінансових установ, що ведеться Нацкомфінпослуг. Ломбардом порушено вимоги законодавства про фінансові послуги, а саме:
пункт 2.6 розділу 2 Порядку, станом на 22.08.2018 ломбардом не надано до Нацкомфінпослуг аудиторський висновок за 2017 рік.
ОСОБА_1 акт було направлено на адресу відповідача листом від 22.08.2018 року № 5641/16-8.
Відповідно до постанови про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг від 12.09.2018 року № 721/1050/16-3/13-П до відповідача застосовано штрафну санкцію в розмірі 17 000 грн., за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг, та зобов'язано письмово повідомити Нацкомфінпослуг про виконання або про відмову від добровільного виконання постанови Нацкомфінпослуг у термін включно до 12.10.2018 року з одночасним наданням у разі сплати штрафу документів, що підтверджують його сплату розмірі 17000,00 грн.
Відповідно до пункту 1.6 Положення про застосування Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, заходів впливу за порушення законодавства про фінансові послуги, затвердженого розпорядженням Нацкомфінпослуг від 20.11.2012 №2319, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 18.12.2012за № 2112/22424 (далі - Положення № 2319), Нацкомфінпослуг, уповноважені та посадові особи Нацкомфінпослуг в межах своїх повноважень зобов'язані в кожному випадку виявлення порушення законодавства про фінансові послуги вжити всіх необхідних заходів для документального закріплення факту такого порушення, всебічно, повно та об'єктивно дослідити обставини справи про правопорушення, а також своєчасно прийняти рішення за справою про правопорушення та застосувати передбачені законодавством заходи впливу.
Згідно із пунктом 5.9 Положення № 2319, рішення Нацкомфінпослуг про застосування заходів впливу після набрання ними чинності є обов'язковими для виконання особами. У разі невиконання особами рішень про застосування заходів впливу Нацкомфінпослуг вживає заходів щодо виконання рішень у порядку, визначеному законодавством.
Відповідно до частини 3 статті 41 Закону № 2664-III, штрафи, накладені національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, стягуються у судовому порядку.
Враховуючи викладене та беручи до уваги, що відповідачем вчинено порушення Закону № 2664-III і штрафна санкція, яка застосована постановою від 12.09.2018 року № 721/1050/16-3/13-П станом на час звернення позивача до суду та розгляду справи самостійно відповідачем не сплачена, суд дійшов висновку, що позовні вимоги необхідно задовольнити.
Згідно із частиною 2 статті 139 КАС України при задоволенні позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень, пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити.
Стягнути з повного товариства "Мега-Ломбард Остапенко і компанія" штраф у розмірі 17000 (сімнадцять тисяч) гривень до Державного бюджету України (на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцем знаходження платника на балансовий рахунок 3111 "Надходження до загального фонду державного бюджету", код бюджетної класифікації за доходами 21081100 "Адміністративні штрафи та інші санкції", символ звітності 106).
Судові витрати розподілу не підлягають.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Позивач:Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (вул. Б. Грінченка, 3,Київ 1,01001 , код ЄДРПОУ - 38062828) Відповідач:Повне товариство "Мега-Ломбард Остапенко і компанія" (вул. Свободи, 27,Хмельницький,Хмельницька область,29000 , код ЄДРПОУ - 37152501)
Головуючий суддя ОСОБА_3
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.03.2019 |
Оприлюднено | 17.03.2019 |
Номер документу | 80477727 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Блонський В.К.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні