Справа № 560/17/19
УХВАЛА
12 липня 2021 рокум. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Блонського В.К.
за участі:секретаря судового засідання Троян О.А. розглянувши адміністративну справу за позовом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до повного товариства "Мега-Ломбард Остапенко і компанія" про стягнення штрафу,
ВСТАНОВИВ:
Рішенням суду від 13.03.2019 у справі за позовом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до повного товариства "Мега-Ломбард Остапенко і компанія" про стягнення штрафу, адміністративний позов задоволено. Вирішено стягнути з повного товариства "Мега-Ломбард Остапенко і компанія" штраф у розмірі 17000 (сімнадцять тисяч) гривень до Державного бюджету України (на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцем знаходження платника на балансовий рахунок 3111 "Надходження до загального фонду державного бюджету", код бюджетної класифікації за доходами 21081100 "Адміністративні штрафи та інші санкції", символ звітності 106).
Рішення набрало законної сили 15.04.2019.
На виконання зазначеного рішення суду 15 березня 2021 року Хмельницьким окружним адміністративним судом видано виконавчий лист №560/17/19, зі строком пред`явлення виконавчого листа для виконання до 15 липня 2019 року.
Ухвалою суду від 05 квітня 2021 року замінено стягувача у виконавчому листі в адміністративній справі № 2240/2889/18, а саме Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг на Національний банк України.
Національний банк України подав заяву про поновлення пропущеного строку для пред`явлення виконавчого листа до виконання.
Заяву обґрунтовано тим, що 12.09.2019 року Верховною Радою України прийнято Закон України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення функцій із державного регулювання ринків фінансових послуг (далі - Закон № 79-ІХ). Ухвалений Закон № 79-ІХ передбачає ліквідацію Національної комісії з регулювання ринків фінансових послуг та розподіл повноважень з регулювання фінансового ринку між Національним банком та Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку (далі - НКЦПФР). Зокрема, Національний банк на підставі Закону № 79-ІХ стає регулятором страхових, лізингових, фінансових компаній, кредитних спілок, ломбардів та бюро кредитних історій. Пунктом 8 Розділу II Прикінцеві положення Закону № 79-ІХ установлено, що з 1 липня 2020 року Національний банк України, Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку є процесуальними правонаступниками Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, у судах у межах повноважень, встановлених Законом України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг". На виконання Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення функцій із державного регулювання ринків фінансових послуг" Президент України в Указі від 30.06.2020 N 259/2020, постановив припинити Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, шляхом ліквідації. Пунктом 1 вищевказаного Указу Президента визначено:
припинити Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, шляхом ліквідації;
визнати таким, що втратив чинність, Указ Президента України від 23 листопада 2011 року № 1070 Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг .
Вказав, що Національний банк України, який набув статус стягувача згідно з ухвалою Хмельницького окружного адміністративного суду від 05.04.2021 у справі №560/17/19, не мав можливості пред`явити виконавчий лист до виконання у строк, встановлений Законом України Про виконавче провадження , оскільки до винесення ухвали суду про заміну сторони виконавчого провадження, яка була постановлена Хмельницьким окружним адміністративним судом 05.04.2021, не мав процесуального права вчинити дії щодо пред`явлення виконавчого документа до виконання.
Представник стягувача, представник боржника в судове засідання не з`явилися, хоча були повідомлені про дату, час, та місце розгляду справи належним чином.
Дослідивши подану заяву, суд зазначає наступне.
Відповідно до ч. 1 ст. 12 Закону України "Про виконавче провадження", виконавчі документи можуть бути пред`явлені до примусового виконання протягом трьох років, крім посвідчень комісій по трудових спорах та виконавчих документів, за якими стягувачем є держава або державний орган, які можуть бути пред`явлені до примусового виконання протягом трьох місяців.
Відповідно до частини 1 статті 376 Кодексу адміністративного судочинства України стягувачам, які пропустили строк для пред`явлення виконавчого листа до виконання з причин, визнаних судом поважними, пропущений строк може бути поновлено.
Аналогічна правова норма закріплена ч. 6 ст. 12 Закону України "Про виконавче провадження", відповідно до якої стягувач, який пропустив строк пред`явлення виконавчого документа до виконання, має право звернутися із заявою про поновлення такого строку до суду, який розглядав справу як суд першої інстанції.
Зважаючи на те, що Національний банк України, який набув статус стягувача згідно із ухвалою Хмельницького окружного адміністративного суду від 05.04.2021 у справі №560/17/19, не мав можливості пред`явити виконавчий лист до виконання у строк, встановлений Законом України Про виконавче провадження , оскільки до винесення ухвали суду про заміну сторони виконавчого провадження, яка була постановлена Хмельницьким окружним адміністративним судом 05.04.2021, не мав процесуального права вчинити дії щодо пред`явлення виконавчого документа до виконання, суд дійшов висновку, що причини пропуску строку для пред`явлення виконавчого листа до виконання є поважними, у зв' язку з чим пропущений стягувачем строк для пред`явлення до виконання виконавчого листа №560/17/19 підлягає поновленню у відповідності до вимог статті 376 Кодексу адміністративного судочинства України.
Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що заява Національного банку України про поновлення пропущеного строку для пред`явлення виконавчого листа до виконання в адміністративній справі №560/17/19 підлягає задоволенню.
Керуючись статтями 248, 256, 376 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
УХВАЛИВ:
Заяву Національного банку України про поновлення строку для пред`явлення виконавчого листа до виконання задовольнити.
Поновити Національному банку України строк для пред`явлення виконавчого листа по справі №560/17/19 до виконання строком на три місяці з дня набрання цією ухвалою законної сили.
Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення.
Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення, а у випадку, якщо в судовому засіданні було проголошено вступну та резолютивну частини ухвали суду, - з дня складення повного судового рішення.
Повне судове рішення складене 13 липня 2021 року
Головуючий суддя В.К. Блонський
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.07.2021 |
Оприлюднено | 15.07.2021 |
Номер документу | 98273505 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Блонський В.К.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні