МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
19 березня 2019 р. № 400/35/19 м. Миколаїв
Миколаївський окружний адміністративний суд у складі судді Птичкіної В.В., розглянувши у письмовому провадженні в порядку спрощеного позовного провадження справу
за позовом:ОСОБА_1, АДРЕСА_1, 54038 до відповідачів:Центрального об'єднаного управління Пенсійного фонду України м. Миколаєва Миколаївської області, пр. Богоявленський, 55-Е, м. Миколаїв, 54018 Головного управління Пенсійного фонду України в Миколаївській області, вул. Морехідна, 1, м. Миколаїв, 54020 про:визнання протиправною відмови відповідача 1 та скасування рішення від 09.11.2018 № 73/1-з; визнання протиправною відмови відповідача 2 та скасування рішення від 10.12.2018 № 3662-Л-07; зобов'язання відповідача 1 вчинити певні дії,
ОСОБА_1 (надалі - позивач) звернувся з позовом до Центрального об'єднаного управління Пенсійного фонду України м. Миколаєва Миколаївської області (надалі - відповідач 1 або Центральне управління), Головного управління Пенсійного фонду України в Миколаївській області (надалі - відповідач 2 або Головне управління) про:
визнання протиправною відмови Центрального управління у зарахуванні до стажу державної служби періоду проходження строкової служби в лавах ОСОБА_2 з 01.11.1974 по 18.01.1977 та скасування рішення від 09.11.2018 № 73/1-3 Про проведення перерахунку по переведенню з пенсії за віком згідно з Законом України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування на пенсію за віком відповідно до Закону України Про державну службу , з урахуванням довідки про складові заробітної плати для призначення пенсії державного службовця (посадовий оклад, надбавка за ранг, надбавка за вислугу років) від 31.08.2018 № 384/28/1-2018, та без урахування довідки про складові заробітної плати для призначення пенсії особі, яка має не менше як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державної служби, і яка на момент виходу на пенсію не займає посади державної служби від 31.08.2018 № 383/28/1-2018, виданих Головним управлінням Національної поліції в Миколаївській області;
визнання протиправною відмови Головного управління у зарахуванні до стажу державної служби позивачу періоду проходження строкової служби в лавах ОСОБА_2 з 01.11.1974 по 18.01.1977 та скасування рішення від 10.12.2018 № 3662-Л-07 Про результати розгляду скарги щодо оскарження рішення Центрального управління від 09.11.2018 № 73/1-з;
зобов'язання Центрального управління зарахувати період проходження строкової служби в лавах ОСОБА_2 з 01.11.1974 по 18.01.1977 та здійснити позивачу перерахунок по переведенню з пенсії за віком згідно з Законом України від 09.07.2003 № 1058-IV Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування на пенсію за віком відповідно до пункту 12 розділу ХІ Прикінцеві та перехідні положення Закону України від 10.12.2015 № 889-VІІІ Про державну службу з урахуванням довідок про складові заробітної плати від 31.08.2018 № 384/28/1-2018 та від 31.08.2018 № 383/28/1-2018, виданих Головним управлінням Національної поліції в Миколаївській області;
встановлення судового контролю, шляхом зобов'язання відповідача, згідно із статтею 382 Кодексу адміністративного судочинства України, подати звіт про виконання судового рішення.
В обґрунтування позовних вимог позивач вказав, що ним було набуте право на перехід з пенсії за віком на загальних умовах згідно із Законом України від 09.07.2003 №1058-IV Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування (надалі - Закон № 1058) на пенсію за віком відповідно до розділу ХІ Закону України від 10.12.2015 № 889-VІІІ Про державну службу (надалі - Закон № 889), тому він звернувся до Центрального управління із заявою про призначення пенсії за віком згідно із Законом України Про державну службу від 10.12.2015 року № 889-VIII та подав документи, необхідні для призначення пенсії як державному службовцю. Проте, відповідач 1 рішенням від 09.11.2018 № 73/1-з Про проведення перерахунку по переведенню з пенсії за віком згідно з Законом України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування на пенсію за віком відповідно до Закону України Про державну службу (надалі - Рішення № 73/1-з), яким позивачу було проведено перерахунок пенсії, але без урахування довідки про складові заробітної плати для призначення пенсії особі, яка має не менше як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорії посад державної служби, і яка на момент виходу на пенсію не займає посади державної служби, від 31.08.2018 № 383/28/1-2018, в зв'язку з відсутністю у позивача 20-річного стажу роботи на посадах державної служби на 01.05.2016. При розгляді заяви позивача, відповідачем 1 не було зараховано період проходження позивачем військової служби у період з 01.11.1974 по 18.01.1977 (що становить 2 роки 2 місяці та 18 днів). Позивач, не погоджуючись з рішенням № 73/1-з, звернувся із скаргою до Головного управління про його скасування та у скарзі просив, зокрема зарахувати до його стажу період проходження ним військової служби. Відповідач 2, розглянувши скаргу позивача, рішенням від 10.12.2018 № 3662-Л-07 (надалі - Рішення № 3662), залишив її без задоволення. Не погоджуючись з такими діями відповідачів та вважаючи їх протиправними, позивач звернувся до суду з позовом за захистом своїх прав.
Відповідач 2 подав відзив на позовну заяву (ар. с. 51-52), в якому вказав, що рішення № 3662, щодо результатів розгляду скарги позивача на рішення Центрального управління № 73/1-з прийнято з урахуванням вимог чинного законодавства.
Відповідач 1 подав відзив на позовну заяву (ар. с. 55-56), в якому вказав, що період проходження строкової військової служби з 01.11.1977 по 18.01.1977 не віднесений до відповідної категорії посад державної служби, визначених статтею 25 Закону України від 16.12.1993 № 3723-ХІІ Про державну службу (надалі - Закон № 3723), а тому у пенсійного органу відсутні підстави для його зарахування до стажу державної служби.
В матеріалах справи наявна відповідь на відзив від 13.02.2019 та від 14.02.2019. Оскільки, відповідно до частини третьої статті 263 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах, визначених частиною першою цієї статті, заявами по суті справи є позов та відзив, суд зазначені документи до уваги не приймав.
Дослідивши письмові докази, суд
В С Т А Н О В И В:
Позивач, з 22.07.2016 перебуває на обліку в Центральному управлінні, станом на час звернення до суду отримує пенсію за віком відповідно до Закону № 1058.
04.09.2018 позивач звернувся до Центрального управління із заявою про переведення пенсії з одного виду призначеної пенсії за віком згідно Закону № 1058 на інший - згідно з Законом № 889. До заяви позивач додав дві довідки від 31.08.2018 № 383/28/1-2018 (надалі - Довідка № 383) та від 31.08.2018 № 384/28/1-2018 (надалі - Довідка № 384).
Постановою Кабінету Міністрів України від 14.09.2016 № 622 Деякі питання пенсійного забезпечення окремих категорій осіб затверджено Порядок призначення пенсій деяким категоріям осіб (надалі - Порядок № 6220). Відповідно до абзаців 1 та 5 пункту 4 Порядку № 622, пенсія державним службовцям призначається з дати звернення, але не раніше дати виникнення права, в розмірі 60 відсотків суми їх заробітної плати, до якої включаються всі види оплати праці, з якої сплачено єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, а особам, які на час звернення за призначенням пенсії не є державними службовцями, - заробітної плати працюючого державного службовця відповідної посади та відповідного рангу за останнім місцем роботи на державній службі, до якої включаються всі види оплати праці, з якої було сплачено єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування. При цьому: посадовий оклад, надбавки за ранг та вислугу років враховуються в розмірах, установлених на день звернення за призначенням пенсії за останньою займаною посадою державної служби (або прирівняною до неї у разі відсутності у державному органі відповідних посад державної служби); за бажанням осіб, які мають не менш як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державних службовців, і які на момент виходу на пенсію не перебувають на державній службі, розмір зазначених в абзацах третьому - п'ятому цього пункту виплат визначається в середніх розмірах відносно визначених законодавством таких виплат за місяць, що передує місяцю звернення за призначенням пенсії, але не раніше травня 2016 р., за відповідною (прирівняною) посадою (посадами) за останнім місцем роботи на державній службі.
Отже, надавши довідку № 383, позивач розраховував на те, що розмір пенсії буде обчислений згідно з абзацом 5 пункту 4 Порядку № 622.
За наслідками розгляду вказаного звернення Центральне управління, рішенням № 73/1-з, повідомило про відсутність законних підстав для переведення на пенсію за віком відповідно до Закону України Про державну службу , оскільки у позивача стаж роботи на посадах державної служби становить 18 років 9 місяці 21 день (при необхідному 20 років). При винесенні рішення відповідач 1 не зарахував позивачу період проходження строкової військової служби в лавах ОСОБА_2 з 01.11.1977 по 18.01.1977, оскільки посади, які займав позивач у період проходження строкової військової служби, не віднесені до відповідної категорії посад державної служби, визначених статтею 25 Закону № 3723, а тому у пенсійного органу відсутні підстави для його зарахування до стажу державної служби.
Позивач, не погоджуючись з таким рішення відповідача 1, звернувся із скаргою до Головного управління про скасування рішення № 73/1-з. Головне у правління рішенням № 3662 скаргу позивача залишило без задоволення.
При прийнятті рішення суд виходив з такого.
01.05.2016 набрав чинності Закон № 889 від 10.12.2015.
Пунктом 2 Прикінцевих та перехідних положень Закону № 889 визнано такими, що втратили чинність, зокрема, Закон № 3723, крім статті 37, що застосовується до осіб, зазначених у пунктах 10 і 12 цього розділу.
У пункті 10 розділу XI Прикінцевих та перехідних положень Закону № 889 визначено, що державні службовці, які на день набрання чинності цим Законом займають посади державної служби та мають не менш як 10 років стажу на посадах, віднесених до відповідних категорій посад державних службовців, визначених статтею 25 Закону України Про державну службу та актами Кабінету Міністрів України, мають право на призначення пенсії відповідно до статті 37 Закону України Про державну службу у порядку, визначеному для осіб, які мають не менш як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державних службовців.
Згідно з пунктом 12 Закону № 889, для осіб, які на день набрання чинності цим Законом мають не менш як 20 років стажу на посадах, віднесених до відповідних категорій посад державної служби, визначених статтею 25 Закону України Про державну службу та актами Кабінету Міністрів України, зберігається право на призначення пенсії відповідно до статті 37 Закону України Про державну службу у порядку, визначеному для осіб, які мають не менш як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державних службовців.
Стаж державних службовців, обчислюється відповідно до Порядку обчислення стажу державної служби, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.03.2016 № 229 (надалі - Порядок № 229).
Як вказано у вищезазначеному Порядку, стаж державної служби обчислюється відповідно до частини другої статті 46 Закону № 889.
Згідно з частиною другою статті 46 Закону № 889 , до стажу державної служби зараховуються, зокрема, час перебування на посадах, на яких присвоюються військові та спеціальні звання.
Разом з тим, частиною 6 Порядку № 229 встановлено, що стаж державної служби за періоди роботи (служби) до набрання чинності Законом № 889 обчислюється відповідно до пункту 8 розділу XI Прикінцеві та перехідні положення Закону № 889.
Відповідно до пункту 8 Перехідних та прикінцевих положень Закону № 889, стаж державної служби за періоди роботи (служби) до набрання чинності цим Законом обчислюється у порядку та на умовах, установлених на той час законодавством.
Таким чином, законодавцем передбачено, що стаж державної служби за періоди роботи (служби) до набрання чинності Законом № 889 слід визначати за законом, який діяв на час її проходження.
Суд зазначає, що для призначення пенсії державного службовця відповідно до Закону № 3723, стаж державної служби обраховувався відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 03.05.1994 № 283 Про порядок обчислення стажу державної служби (надалі - Порядок № 283). Підпунктом 4 пункту 3 Порядку № 283 встановлено, що до стажу державної служби включається також час військової служби у Збройних Силах та інших військових формуваннях.
Згідно з частиною першою статті 2 Закону України від 25.03.1992 № 2232-ХІІ Про військовий обов'язок і військову службу , військова служба є державною службою особливого характеру, яка полягає у професійній діяльності придатних до неї за станом здоров'я і віком громадян України, іноземців та осіб без громадянства, пов'язаній із обороною України, її незалежності та територіальної цілісності. Час проходження військової служби зараховується громадянам України до їх страхового стажу, стажу роботи, стажу роботи за спеціальністю, а також до стажу державної служби.
Крім того, статтею 8 Закону України від 20.12.1991 № 2011-ХІІ Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей зазначено, що час перебування громадян України на військовій службі зараховується до їх страхового стажу, стажу роботи, стажу роботи за спеціальністю, а також до стажу державної служби.
Згідно з записами у трудовій книжці, позивач у період з 01.10.1974 по 18.01.1977 перебував на строковій військовій службі в лавах ОСОБА_2 (ар. с. 16 зворотній бік аркуша).
Згідно зі статтею 90 Закону № 889, пенсійне забезпечення державних службовців здійснюється відповідно до Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування .
Виходячи із системного аналізу вищевказаних положень Закону України № 889 та статті 37 Закону № 3723, можна зробити висновок, що із набранням чинності Закону № 889, державні службовці втратили право на призначення спеціальних пенсій та отримали право на призначення пенсій на загальних підставах, тобто відповідно до положень Закону № 1058.
Разом з тим, законодавцем збережено право на призначення пенсії відповідно до статті 37 Закону № 3723 для тих осіб, які станом на 01.05.2016 (день набрання чинності Законом № 889) займали посади державної служби та мали не менш як 10 років стажу на посадах, віднесених до відповідних категорій посад державних службовців, або які мали не менш як 20 років стажу на таких посадах. Для такої категорії осіб законодавцем було збережено право на призначення пенсії відповідно до статті 37 Закону № 3723.
Період проходження строкової військової служби лавах ОСОБА_2 з 01.10.1974 по 18.01.1977 підлягає зарахуванню позивачу до стажу, який дає право на призначення пенсії за віком згідно із пунктом 10 Прикінцевих та Перехідних положень Закону № 889.
Та обставина, що Порядок № 283 втратив чинність у зв'язку із затвердженням 25.03.2016 постановою Кабінету Міністрів України № 229 нового Порядку обчислення стажу державної служби, не має значення, так як норми Порядку № 283 були чинними на час набуття позивачем стажу державної служби.
Порядок № 229 у пункті 6 містить таку саму норму, як пункт 8 Прикінцевих та Перехідних положень Закону № 889 про те, що стаж державної служби за періоди роботи (служби) до набрання чинності цим Законом обчислюється у порядку та на умовах, установлених чинним на той час законодавством.
Таким чином, суд дійшов висновку, що Центральним управлінням було протиправно не зараховано до стажу державної служби позивача періоду строкової військової служби в лавах ОСОБА_2 з 01.10.1974 по 18.01.1977 (що становить 2 роки 2 місяці 18 днів).
Аналогічна правова позиція викладена в постанові Верховного Суду від 10.05.2018 у справі № 351/1792/17 (провадження №К/9901/5405/17).
За вказаних обставин, суд вважає за необхідне зобов'язати Центральне управління зарахувати позивачу до стажу, який дає право на пенсію за віком згідно із статтею 37 Закону № 3723, час проходження військової служби в лавах ОСОБА_2 з 01.10.1974 по 18.01.1977.
Згідно з записами у трудовій книжці, позивач з 05.05.1997 по 19.04.2004 та з 27.09.2004 по 01.08.2016, працював на посадах, віднесених до категорій посад державних службовців в УМВС України в Миколаївській області та ГУНП в Миколаївській області (ар. с. 18). Загальний стаж роботи на посадах державної служби складає 18 років 9 місяців 21 день.
Суд зазначає, що при зарахуванні позивачу періоду строкової військової служби лавах ОСОБА_2 з 01.10.1974 по 18.01.1977 до стажу державної служби, його стаж державної служби є достатнім для призначення пенсії за віком, як це передбачено статтею 37 Закону № 3723.
Таким чином, оскільки станом на 01.05.2016 позивач обіймав посаду державного службовця, його стаж роботи на державній службі становив більше 20 років (включаючи період строкової військової служби з 01.10.1974 по 18.01.1977), позивачем досягнуто пенсійного віку ( йому призначена пенсія за віком), останній мав право на призначення йому 04.09.2018 пенсії згідно з Законом України Про державну службу .
Відповідно до частини другої статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони, зокрема:
на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України;
з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано;
обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії);
добросовісно;
пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія).
З урахуванням наведеного, суд визнав, що Рішення відповідачів, якими позивачу було не зараховано період проходження строкової служби в Збройних Силах СРСР, не відповідають вказаним вище критеріям, в зв'язку з чим підлягають визнанню протиправними та скасуванню.
Судовий збір розподіляється відповідно до статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України.
Керуючись статтями 2, 9, 19, 77, 139, 241-243, 246, 250, 255, 263, 382 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
1. Позов ОСОБА_1 (АДРЕСА_1, 54038, РНОКПП НОМЕР_1) до Центрального об'єднаного управління Пенсійного фонду України м. Миколаєва Миколаївської області, (пр. Богоявленський, 55-Е, м. Миколаїв, 54018, ідентифікаційний код 41250753) Головного управління Пенсійного фонду України в Миколаївській області, (вул. Морехідна, 1, м. Миколаїв, 54020, ідентифікаційний код 13844159) задовольнити.
2. Визнати протиправним та скасувати рішення Центрального об'єднаного управління Пенсійного фонду України м. Миколаєва Миколаївської області від 09.11.2018 № 73/1-з Про проведення перерахунку по переведенню з пенсії за віком згідно з Законом України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування на пенсію за віком відповідно до Закону України Про державну службу .
3. Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління Пенсійного фонду України в Миколаївській області від 10.12.2018 № 3662-Л-07 Про результати розгляду скарги .
4. Зобов'язати Центральне об'єднане управління Пенсійного фонду України м. Миколаєва Миколаївської області зарахувати ОСОБА_1 до стажу державної служби час проходження військової служби в лавах ОСОБА_2 з 01.10.1974 по 18.01.1977 та здійснити перерахунок, ОСОБА_1, по переведенню із пенсії за віком згідно із Законом України від 09.07.2003 № 1058-IV Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування на пенсію за віком відповідно до пункту 12 розділу ХІ Прикінцеві та Перехідні положення Закону України від 10.12.2015 № 889-VІІІ Про державну службу , з урахуванням довідок про складові заробітної плати від 31.08.2018 № 384/28/1-2018 та від 31.08.2018 № 383/28/1-2018, виданих Головним управлінням Національної поліції в Миколаївській області, з 04.09.2018.
5. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Центрального об'єднаного управління Пенсійного фонду України м. Миколаєва Миколаївської області (пр. Богоявленський, 55-Е, м. Миколаїв, 54018, ідентифікаційний код 41250753) на користь ОСОБА_1 (АДРЕСА_1, 54038, РНОКПП НОМЕР_1) судовий збір в сумі 768,40 грн., що був сплачений платіжною квитанцією від 16.01.2019 № 0.0.1239725133.1.
6. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного Управління Пенсійного фонду України в Миколаївській області (вул. Морехідна, 1, м. Миколаїв, 54020, ідентифікаційний код 13844159) на користь ОСОБА_1(АДРЕСА_1, 54038, РНОКПП НОМЕР_1) судовий збір в сумі 768,40 грн., що був сплачений платіжною квитанцією від 03.01.2019 № 0.0.1229123866.1.
7. Зобов'язати Центральне об'єднане управління Пенсійного фонду України м. Миколаєва Миколаївської області протягом одного місяця з дня набрання судовим рішенням законної сили подати звіт про виконання судового рішення.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду першої інстанції подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частину рішення суду , або справу було розглянуто в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Апеляційна скарга подається учасниками справи відповідно до статті 297 Кодексу адміністративного судочинства України з урахуванням пункту 15.5 Розділу VII Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя В.В. Птичкіна
Суд | Миколаївський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.03.2019 |
Оприлюднено | 21.03.2019 |
Номер документу | 80573551 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Миколаївський окружний адміністративний суд
Птичкіна В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні