ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
04 лютого 2019 року Справа № 0440/5411/18 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого суддіОСОБА_1 при секретарі судового засіданняОСОБА_2 за участі: представник позивачане з'явився представник відповідача не з'явився представника третьої особи-1 не з'явився
представника третьої особи-2 ОСОБА_3
представника третьої особи-3 не з'явився,
розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпро адміністративну справу за позовом ОСОБА_4 до Кам`янської міської ради Дніпропетровської області, третя особа-1, яка не заявляє самостійні вимоги щодо предмета спору, на стороні відповідача - Головне управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області; третя особа-2, яка не заявляє самостійні вимоги щодо предмета спору, на стороні відповідача - Приватне підприємство фірма «Бомонд» , третя особа-3, яка не заявляє самостійні вимоги щодо предмета спору, на стороні відповідача - Товариство з обмеженою відповідальністю «Терра Д» , третя особа-4, яка не заявляє самостійні вимоги щодо предмета спору, на стороні відповідача - Товариство з обмеженою відповідальністю науково-виробниче підприємство «Екологія-Дніпро 2000» , про визнання нечинним рішення,
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_4 (далі - ОСОБА_4, позивач) звернулась до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовом до Кам'янської (Дніпродзержинської) міської ради Дніпропетровської області (далі - Кам'янська міськрада, відповідач) з позовом про визнання рішення Дніпродзержинської міської ради від 08.07.2015р. №1339-64/VI «Про внесення змін до рішення міської ради від 12.07.2013р. №842-38/VI «Про затвердження нормативної грошової оцінки земель міста Дніпродзержинськ» незаконним та нечинним з моменту його прийняття з відновлення в редакції рішення Дніпродзержинської міської ради від 12.07.2013р. №842-38/VI «Про затвердження нормативної грошової оцінки земель міста Дніпродзержинськ» станом на 08.07.2015р.
В обґрунтування своїх вимог позивач зазначає, що рішення Дніпродзержинської міської ради від 08.07.2015 року №1339-64/VI Про внесення змін до рішення міської ради від 12.07.2013 року № 842-38/VI Про затвердження нормативної грошової оцінки земель міста Дніпродзержинськ прийнято з порушенням Законів України Про оцінку земель , Про місцеве самоврядування , постанови Кабінету Міністрів України від 23.03.95 №213 Про Методику нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів (зі змінами), наказу Державного комітету України із земельних ресурсів (Держкомзему) від 27.01.2006 №18/15/21/11, яким затверджено Порядок нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, Регламенту Дніпродзержинської міської ради VI скликання, який затверджений рішенням міської ради від 18.11.2010 №03-01/VI та з урахуванням змін до Регламенту, які внесені рішенням міської ради від 27.12.2013 №982-44/VI.
Ухвалою суду від 20.07.2018р. позовну заяву залишено без руху на підставі ст.169 КАС України зі встановленням строку для усунення виявлених недоліків.
Позивачем усунуті виявлені недоліки позовної заяви шляхом надання відповідних документів.
Ухвалою суду від 08.10.2018 року позов прийнято до розгляду, відкрито провадження у справі та вирішено її розгляд проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у письмовому провадженні).
Ухвалою суду від 05.11.2018 року задоволено заяви ПП фірми «Бомонд» , ТОВ «Терра Д» та клопотання ТОВ НВП «Екологія-Дніпро 2000» про вступ у справу в якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача та залучено до участі по справі.
Ухвалою суду від 05.11.2018 року задоволено клопотання представника відповідача про розгляд справи за правилами загального позовного провадження та призначено її до розгляду у підготовчому провадженні.
Ухвалою суду від 23.01.2019 року за результатами підготовчого засідання постановлено закрити підготовче провадження та призначити справу до судового розгляду по суті.
Від позивача та відповідача надійшли клопотання про розгляд справи без їх участі.
Дослідивши надані сторонами документи і матеріали, з'ясувавши фактичні обставини справи, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, при розгляді справи суд виходить з наступного.
Відповідач заперечення проти позову не надав.
09.11.2018 р. від третьої особи-1, яка не заявляє самостійні вимоги щодо предмета спору, на стороні відповідача - Головне управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області, надійшли письмові пояснення із зазначенням, що після прийняття Дніпродзержинською міською радою рішення від 08.07.2015 року №1339-64/VI з 01.01.2016 під час розрахунку нормативної грошової вартості конкретної земельної ділянки підлягає застосуванню не сукупний коефіцієнт Км3 (який повинен складатися із добутку конкретно визначених локальних факторів), а єдиний коефіцієнт Км3 на рівні 0,5, що у свою чергу не відповідає вимогам наказу Державного комітету України із земельних ресурсів (Держкомзему) від 27.01.2006 № 18/15/21/11 Про Порядок нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів . У зв'язку з чим, просить задовольнити позовні вимоги.
23.01.2019 від третьої особи-2, яка не заявляє самостійні вимоги щодо предмета спору, на стороні відповідача - Приватне підприємство фірма «Бомонд» , надійшли письмові пояснення, які підтримані представником у содовому засіданні.
За змістом пояснень, третя особа-2 вважає помилковими розрахунки позивача та обґрунтування позовних вимог, наведені у позовній заяві, доводячи, при цьому, свої розрахунки та обґрунтування, а тому просить у задоволенні позовних вимог відмовити повністю.
Вирішуючи даний спір, до вказаних правовідносин суд застосовує наступні положення нормативно-правових актів та приходить до таких висновків.
Відповідно до статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Аналогічна норма встановлена пунктом 34 частини 1 статті 26 Закону України Про місцеве самоврядування , згідно якої виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються відповідно до закону питання регулювання земельних відносин.
Відповідно до статті 1 Закону України Про оцінку земель , нормативна грошова оцінка земельних ділянок - капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений за встановленими і затвердженими нормативами.
Згідно зі статтями 5, 13 Закону України "Про оцінку земель , ст. 201 Земельного Кодексу України, обов'язкова нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться для визначення розміру земельного податку, державного мита при міні, спадкуванні та даруванні земельних ділянок згідно із законом, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, а також при розробці показників та механізмів економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель.
У відповідності зі статтею 15 Закону України Про оцінку земель , підставою для проведення нормативної грошової оцінки земельних ділянок є рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування.
Відповідно до частини 1 статті 18 Закону України Про оцінку земель , нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться відповідно до державних стандартів, норм, правил, а також інших нормативно-правових актів на землях усіх категорій та форм власності.
Частиною 2 статті 18 Закону України Про оцінку земель , встановлено, що нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться: розташованих у межах населених пунктів незалежно від їх цільового призначення - не рідше ніж один раз на 5-7 років.
Згідно частини 1 статті 20 Закону України Про оцінку земель , за результатами нормативної грошової оцінки земельних ділянок складається технічна документація.
Відповідно до частини 1 статті 20 Закону України Про оцінку земель , за результатами бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок складається технічна документація, а за результатами проведення експертної грошової оцінки земельних ділянок складається звіт.
Судом за наявними матеріалами в справі встановлено, що Дніпродзержинською міською радою прийнято рішення від 12.07.2013 №842-38/VI Про затвердження нормативної грошової оцінки земель міста Дніпродзержинськ , згідно якого вирішено:
1. Затвердити технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель міста Дніпродзержинськ із застосуванням базової вартості 1 м2 в розмірі 199,64 грн. та ввести її в дію з 01.01.2014.
1.1. Для всіх земельних ділянок у правобережній частині міста, крім земельних ділянок зазначених в п.1.3, при розрахунку нормативної грошової оцінки застосовувати єдиний сукупний (добуток) коефіцієнт Км3 з урахуванням локальних факторів: місцезнаходження земельної ділянки у санітарно-захисній зоні (0,8) та у зоні обмеження забудови за ступенем забруднення атмосферного повітря (0,8), який в сукупності (добутку) дорівнює 0,64.
1.2. Для всіх земельних ділянок у лівобережній частини міста при розрахунку нормативної грошової оцінки застосовувати єдиний сукупний (добуток) коефіцієнт Км3 з урахуванням локального фактору місцезнаходження земельної ділянки на намивних (насипних) територіях, який дорівнює 1,02.
1.3. Застосувати сукупний (добуток) коефіцієнт Км3, який дорівнює 1 на земельні ділянки, які надані в користування промисловим підприємствам, що є джерелами забруднення.
1.4. Решту локальних факторів, крім тих, що визначені цим рішенням при обчисленні нормативної грошової оцінки конкретної земельної ділянки не застосовувати.
2. Установити коефіцієнт для розрахунку річної орендної плати за земельні ділянки, розпорядниками яких є Дніпродзержинська міська рада на рівні трикратного розміру земельного податку з 01.01.2014. Вважати таким, що втратить чинність рішення Дніпродзержинської міської ради від 25.06.2012 №475-24/VІ з 01.01.2014 .
В подальшому, міська рада прийняла рішення від 08.07.2015 №1339-64/VI про внесення змін до рішення Дніпродзержинської міської ради від 12.07.2013 №842-38/VI, які полягають в наступному:
1. Унести зміни до рішення міської ради від 12.07.2013 року №842-38/VI Про затвердження нормативної грошової оцінки земель міста Дніпродзержинськ , а саме:
1.1. Пункт 1.1. рішення викласти у наступній редакції: 1.1. Для всіх земельних ділянок міста, крім земельних ділянок зазначених в п.1.3, при розрахунку нормативної грошової оцінки застосовувати єдиний сукупний (добуток) коефіцієнт Км3, якій дорівнює 0,5.
1.2. Пункт 1.2. рішення вважати таким, що втратив чинність.
1.3. Пункти 1.3. та 1.4. рішення вважати пунктами 1.2. та 1.3 .
Таким чином, п.1.1, 1.2, 1.3 рішення міської ради №842-38/VI Про затвердження нормативної грошової оцінки земель міста Дніпродзержинськ в новій редакції мають наступні зміст:
1. Затвердити технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель міста Дніпродзержинськ із застосуванням базової вартості 1 м2 в розмірі 199,64 грн. та ввести її в дію з 01.01.2014.
1.1. Для всіх земельних ділянок міста, крім земельних ділянок зазначених в п.1.3, при розрахунку нормативної грошової оцінки застосовувати єдиний сукупний (добуток) коефіцієнт Км3, якій дорівнює 0,5.
1.2. Застосувати сукупний (добуток) коефіцієнт Км3, який дорівнює 1 на земельні ділянки, які надані в користування промисловим підприємствам, що є джерелами забруднення.
1.3. Решту локальних факторів, крім тих, що визначені цим рішенням при обчисленні нормативної грошової оцінки конкретної земельної ділянки не застосовувати .
Відповідно до вимог Земельного кодексу України, Закону України Про оцінку земель , постанови Кабінету Міністрів України від 23.03.95 №213 Про Методику нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів (зі змінами) та наказу Державного комітету України із земельних ресурсів (Держкомзему) від 27.01.2006 № 18/15/21/11 затверджено Порядок нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів (далі - Порядок), який був чинним на час прийняття міською радою оскаржуваного рішення.
Згідно п.1.2 Порядку, він регламентує механізм нормативної грошової оцінки земельних ділянок сільськогосподарського призначення та населених пунктів.
В п. 3.3 Порядку зазначено, що нормативна грошова оцінка одного квадратного метра земельної ділянки населених пунктів визначається за формулою
Цн = В х Нп х Кф х Км, (8)
Нк
де Цн - нормативна грошова оцінка квадратного метра земельної ділянки (у гривнях);
В - витрати на освоєння та облаштування території в розрахунку на квадратний метр (у гривнях);
Нп - норма прибутку (6 %);
Нк - норма капіталізації (3 %);
Кф - коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (під житлову та громадську забудову, для промисловості, транспорту тощо);
Км - коефіцієнт, який характеризує місце розташування земельної ділянки.
Відповідно п.3.6 Порядку, Км3-локальний коефіцієнт, який враховує місце розташування земельної ділянки в межах економіко-планувальної зони. Для обчислення Км3 враховуються локальні фактори, наведені в додатку 1 табл. 1.7 Порядку, кількість яких становить 30. Значення цих локальних факторів згідно Порядку коливаються в діапазоні від найменших 0,75-0,90 (земельна ділянка у зоні небезпечних геологічних процесів) до найбільших1,04-1,2 (місцезнаходження земельної ділянки в зоні пішохідної доступності до громадських центрів).
В п. 3.6 Порядку зазначено, що коефіцієнт, який характеризує місце розташування земельної ділянки (Км), обумовлюється трьома групами рентоутворювальних факторів регіонального, зонального та локального характеру і обчислюється за формулою:
Км = Км1 х Км2 х Км3, (9)
де Км1 - регіональний коефіцієнт, який характеризує залежність рентного доходу від місцеположення населеного пункту у загальнодержавній, регіональній і місцевій системах виробництва і розселення;
Км2 - зональний коефіцієнт, який характеризує містобудівну цінність території в межах населеного пункту (економіко-планувальної зони);
Км3 - локальний коефіцієнт, який враховує місцерозташування земельної ділянки в межах економіко-планувальної зони.
Вихідними даними для обчислення Км є генеральні плани та проекти планування і забудови населених пунктів, плани їх земельно-господарського устрою, матеріали економічної оцінки їх територій.
Значення коефіцієнтів установлюються за результатами пофакторних оцінок кожної групи з урахуванням питомої ваги рентоутворювальних факторів у формуванні загального рентного доходу в межах населеного пункту та його економіко-планувальних зон.
Нормативна грошова оцінка земель населених пунктів виконується в послідовності відповідно до пунктів 3.6 - 3.9 Порядку.
На виконання зазначеного Порядку товариством з обмеженою відповідальністю Бюро оцінки розроблено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель м. Дніпродзержинськ, яка затверджена рішенням Дніпродзержинської міської ради від 12.07.2013р. №842-38/VI.
Згідно вказаної технічної документації на території м. Дніпродзержинськ визначено 16 локальних факторів, які можуть вплинути на загальне значення коефіцієнту Км3, як і інші локальні фактори, що можуть потенційно бути виявлені в м. Дніпродзержинську вже були враховані на стадії визначення коефіцієнту Км2.
В попередній редакції рішення ради єдиний сукупний (добуток) коефіцієнт Км3, який в добутку дорівнює 0,64, застосований конкретно лише до двох локальних факторів: місцезнаходження земельної ділянки у санітарно-захисній зоні (0,8) та у зоні обмеження забудови за ступенем забруднення атмосферного повітря (0,8).
У рішенні Дніпродзержинської міської ради від 08.07.2015р. №1339-64/VІ визначено єдиний сукупний (добуток множення) коефіцієнт Км3 на рівні 0,5, однак не визначається саме із яких сукупних локальних факторів складається Км3 на рівні 0,5. Отримати добуток коефіцієнту Км3 у розмір 0,5 взагалі неможливо, тому що, якщо допустити місце розташування земельної ділянки в найгірших, найбільш несприятливих, обтяжливих умовах по локальним факторам, то необхідно буде перемножити найнижчі, згідно таблиці 1.7 Порядку, коефіцієнти всіх груп локальних факторів: санітарно-гігієнічний (0,8), інженерно-інфраструктурний (0,9), інженерно-геологічний (0,75), історико-культурний (1,06), природно-ландшафтний (1,05), функціонально-планувальний (1,04), і отримати їх добуток 0,625, аж ніяк 0,5.
Так, при прийнятті коефіцієнту Км3 на рівні 0,5, як єдиного сукупного (добутку) коефіцієнту, який буде застосовуватися, не були враховані локальні фактори, які визначені технічною документацією з нормативної грошової оцінки земель міста Дніпродзержинськ, і їх добуток однозначно буде більшим від 0,5, але використанню підлягає нічим не обґрунтований Км3, який встановлений оскаржуваним рішенням ради.
Таким чином, після прийняття Дніпродзержинською міською радою рішення від 08.07.2015р. №1339-64/VІ з 01.01.2016 під час розрахунку нормативної грошової вартості конкретної земельної ділянки підлягав застосовуванню не сукупний коефіцієнт Км3 (який повинен складатися із добутку конкретно визначених локальних факторів), а єдиний коефіцієнт Км3 на рівні 0,5, що у свою чергу протирічить нормам спільного наказу Державного комітету України із земельних ресурсів (Держкомзему), Міністерства аграрної політики України, Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України, Української академії аграрних наук №18/15/21/11 від 27.01.2006 Про Порядок нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів , який був чинний на час прийняття міською радою оскаржуваного рішення.
З даного приводу, до листа-погодження проекту оскаржуваного рішення долучена Особиста думка директора департаменту комунальної власності та земельних відносин міської ради ОСОБА_5 від 08.07.2015р. №1339-64/VІ, який не погоджувався із проектом оскаржуваного рішення міської ради у зв'язку із тим що він суперечить нормам спільного наказу Державного комітету України із земельних ресурсів (Держкомзему), Міністерства аграрної політики України, Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України, Української академії аграрних наук №18/15/21/11 від 27.01.2006 Про Порядок нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів .
Також суду були надані копія листа виконавчого комітету Дніпродзержинської міської ради від 11.04.2016 №8вих-08/334, лист Департаменту фінансів Дніпродзержинської міської ради від 31.03.2016 №03-07/1552/383, зі змісту яких вбачається, що оскаржуване рішення створило передумови для зменшення дохідної частини міського бюджету м. Дніпродзержинська, а саме через недоотримання сум орендної плати та земельного податку.
Згідно пункту 2 частини 1 статті 2 Бюджетного кодексу України, бюджети місцевого самоврядування - бюджети територіальних громад сіл, їх об'єднань, селищ, міст (у тому числі районів у містах), бюджети об'єднаних територіальних громад, що створюються згідно із законом та перспективним планом формування територій громад.
Відповідно до пункту 5 частини 1 статті 2 Бюджетного кодексу України, бюджетна система України - сукупність державного бюджету та місцевих бюджетів, побудована з урахуванням економічних відносин, державного і адміністративно-територіальних устроїв і врегульована нормами права.
Пунктом 23 частини 1 статті 2 Бюджетного кодексу України встановлено, доходи бюджету - податкові, неподаткові та інші надходження на безповоротній основі, справляння яких передбачено законодавством України (включаючи трансферти, плату за надання адміністративних послуг, власні надходження бюджетних установ).
Згідно пунктів 32, 48 частини 1 статті 2 Бюджетного кодексу України, міжбюджетні трансферти - кошти, які безоплатно і безповоротно передаються з одного бюджету до іншого; субвенції - міжбюджетні трансферти для використання на певну мету в порядку, визначеному органом, який прийняв рішення про надання субвенції.
Відповідно до статті 7 Бюджетного кодексу України, бюджетна система України ґрунтується на таких основних принципах: єдності бюджетної системи України, збалансованості (повноваження на здійснення витрат бюджету мають відповідати обсягу надходжень бюджету на відповідний бюджетний період), обґрунтованості (бюджет формується на реалістичних макропоказниках економічного і соціального розвитку України та розрахунках надходжень бюджету і витрат бюджету, що здійснюються відповідно до затверджених методик та правил), субсидіарності (розподіл видів видатків між державним бюджетом та місцевими бюджетами, а також між місцевими бюджетами ґрунтується на необхідності максимально можливого наближення надання гарантованих послуг до їх безпосереднього споживача).
Таким чином, зменшення податкових надходжень з плати за землю до дохідної частини призведе до порушення вказаних основних принципів бюджетної системи, що призведе до збільшення дефіциту місцевого бюджету м. Дніпродзержинська і необхідності його трансфертного доповнення за рахунок коштів Державного бюджету України.
У зв'язку з вищевикладеним, суд погоджується з доводами Позивача, що рішення Дніпродзержинської міської ради № 1339-64/УІ від 08.07.2015 Про внесення змін до рішення міської ради від 12.07.2013 № 842-38/УІ Про затвердження нормативно-грошової оцінки земель міста Дніпродзержинськ негативно впливає на формування дохідної частини місцевого бюджету, тим самим скорочуються витрати на соціальні, економічні та інші сфери та програми, що також негативно впливають на територіальну громаду міста в особі його мешканців.
Однозначно при зменшенні дохідної частини місцевого бюджету виникає необхідність зменшення його видатків, що має негативні наслідки для громади, або просити допомогу з державного бюджету.
Також, відповідно до пунктів 5, 10 першого абзацу частини 3 статті 16 рішення Дніпродзержинської міської ради від 27.12.2013 №982-44/VI Про внесення змін у додаток до рішення міської ради від 18.11.2010 №03-01/VI Про затвердження Регламенту Дніпродзержинської міської ради VI скликання (далі-Регламент) (оприлюднено на офіційному веб-сайті Кам'янської міської ради http://kam.gov.ua/), всі проекти та прийняті рішення міської ради підлягають візуванню керівником департаменту фінансів, головою постійної комісії з питань соціально-економічного розвитку міста, бюджету, фінансів та банківської діяльності, якщо відповідно до проекту рішення виконання конкретних дій пов'язано з фінансуванням, матеріальними витратами з міського бюджету, або якщо прийняття такого рішення прямо або опосередковано може спричинити зміну у надходженнях до міського бюджету (надання пільг або звільнення від сплати місцевих податків та зборів, прийняття програм та внесення змін до них тощо).
Крім того, відповідно до пункту 3 частини 7 статті 16 Регламенту, проекти рішень до розгляду на пленарному засіданні мають бути обов'язково розглянуті постійною комісії з питань соціально-економічного розвитку міста, бюджету, фінансів та банківської діяльності, якщо відповідно до проекту рішення виконання конкретних дій пов'язано з фінансуванням, матеріальними витратами з міського бюджету, або якщо прийняття такого рішення прямо або опосередковано може спричинити зміну у надходженнях до міського бюджету (надання пільг або звільнення від сплати місцевих податків та зборів, прийняття програм та внесення змін до них тощо).
Крім того, в матеріалах справи відсутні докази погодження проекту оскаржуваного рішення керівником департаменту фінансів, головою постійної комісії з питань соціально-економічного розвитку міста, бюджету, фінансів та банківської діяльності міської ради та розгляд проекту на засіданні цієї комісії.
Також, згідно четвертого абзацу частини 3 статті 16 Регламенту, проект рішення з Особливою думкою не включається міським головою до проекту порядку денного сесії міської ради та повертається його авторові (ініціаторові) на доопрацювання.
Таким чином, проект оскаржуваного рішення суперечить нормам спільного наказу Державного комітету України по земельних ресурсах, Міністерства аграрної політики України, Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України, Української академії аграрних наук №18/15/21/11 від 27.01.2006, який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 05.04.2006 за № 388/12262, яким затверджено Порядок нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, також, з огляду на те, що міський голова не мав права включати до проекту порядку денного сесії міської ради проект оскаржуваного рішення міської ради та повернути його авторові (ініціаторові) на доопрацювання.
Проаналізувавши текстуально зміст оскаржуваного рішення, рішення міської ради від 12.07.2013 року №842-38/VI Про затвердження нормативної грошової оцінки земель міста Дніпродзержинськ після внесення змін, витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста, Порядок нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, особливу думку директора департаменту комунальної власності та земельних відносин міської ради, суд дійшов висновку, що сукупний добуток коефіцієнту Км3 повинен бути не фіксованим, навіть якщо обрано цифру в діапазону від 0,5 до 1,5,а складатись із суми конкретно визначених локальних факторів притаманних окремій земельній ділянці, які обумовлені її розташуванням на певній місцевості і визначені технічною документацією і Порядком.
Проте, позовні вимоги не можуть бути задоволені у заявленій редакції з огляду на приписи ст.265 Кодексу адміністративного судочинства України, ч.2 якої визначає, що нормативно-правовий акт втрачає чинність повністю або в окремій його частині з моменту набрання законної сили відповідним рішенням суду.
Відповідно до ч.2 ст.9 Кодексу адміністративного судочинства України суд може вийти за межі позовних вимог, якщо це необхідно для ефективного захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб'єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.
З огляду на викладене вище, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають частковому задоволенню.
Керуючись ст.ст.2, 6, 7, 9, 11, 12, 14, 241-246, 250, 257-262, 264-265, Кодексу адміністративного судочинства України, суд,
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов ОСОБА_4 до Кам'янської міської ради Дніпропетровської області, третя особа-1, яка не заявляє самостійні вимоги щодо предмета спору, на стороні відповідача - Головне управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області, третя особа-2, яка не заявляє самостійні вимоги щодо предмета спору, на стороні відповідача - Приватне підприємство фірма «Бомонд» , третя особа-3, яка не заявляє самостійні вимоги щодо предмета спору, на стороні відповідача - Товариство з обмеженою відповідальністю «Терра Д» , третя особа-4, яка не заявляє самостійні вимоги щодо предмета спору, на стороні відповідача - Товариство з обмеженою відповідальністю науково-виробниче підприємство «Екологія-Дніпро 2000» про визнання нечинним рішення - задовольнити частково.
Визнати протиправним та нечинним рішення Дніпродзержинської міської ради від 08.07.2015р. №1339-64/VI «Про внесення змін до рішення міської ради від 12.07.2013р. №842-38/VI «Про затвердження нормативної грошової оцінки земель міста Дніпродзержинськ» з відновленням в редакції рішення Дніпродзержинської міської ради від 12.07.2013р. №842-38/VI «Про затвердження нормативної грошової оцінки земель міста Дніпродзержинськ» .
Стягнути на користь ОСОБА_4 (51000, АДРЕСА_1) за рахунок бюджетних асигнувань Кам'янської міської ради Дніпропетровської області (51913, Дніпропетровська обл., м.Кам'янське, майдан ОСОБА_6, 2, код ЄДРПОУ 24604168) судові витрати у розмірі 704грн.80коп. (сімсот чотири грн. 80 коп.).
Зобов'язати Кам'янську міську раду Дніпропетровської області, після набрання рішенням законної сили, невідкладно опублікувати резолютивну частину рішення суду у виданні, в якому нормативно-правовий акт було офіційно оприлюднено.
Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.
До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.
Текст рішення у повному обсязі складений 25 лютого 2019 року з урахуванням відпустки та тимчасової непрацездатності головуючого судді.
Суддя (підпис) Рішення не набрало законної сили Суддя З оригіналом згідно Помічник судді ОСОБА_1 ОСОБА_1 ОСОБА_7
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.02.2019 |
Оприлюднено | 25.03.2019 |
Номер документу | 80627258 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Кадникова Ганна Володимирівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Кадникова Ганна Володимирівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Кадникова Ганна Володимирівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні